Škoda Felicia navázala na krátce vyráběný model 450, ten spolu s Octavií prošel začátkem roku 1959 konstrukčními změnami. Fešácký kabriolet se poté vyráběl pět let a dnes je velmi vyhledávaný.
umeli jsme delat krasna a spolehliva auta. dnes plati ze, skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Trapný připo..sr...ý řeči! :-!
Ano, Felda možná je historicky nejkrásnější Škodovka, ale dnes je Škodovka jednoznačně nejúspěšnější ve své historii, o tom není pochyb. :yes:
Ten argument s Ferrari je tak hloupý, že ani nestojí za komentář.
Měřítkem úspěchu může být ledacos, prodej samozřejmě také, protože ten nejlépe odráží vnímání kvalit auta/aut dané značky trhem. Nebo technická vyspělost, obojí samozřejmě v kontextu adekvátní konkurence. Takto nahlíženo, je kterýkoliv dnešní model škodovky mnohem lepším autem než felicie, která je jistě pro nostalgické oko pěkným autíčkem, ale v kontextu své doby a konkurence to bylo auto technicky a kvalitativně podprůměrné.
Takže, J@W má pravdu, dnes je Škoda jednoznačně nejúspěšnější ve své historii. ;-)
Chtěl jsem ti k tomu něco napsat, než jsem zjistil, že vše podstatné už ti k tomu napsal Dinar...
Jinak tohle auto bylo (svým způsobem) "retro" už jako nové, nejen designově, ale bohužel i technicky.
teraz si trepol totálnu kravinu,
v tých dobách ešte čš./české/ autá boli na dobrej úrovni, až koncom 60 a začiatkom 70-tych rokov došlo pri škode 100 ku stagnácii a medzera začala rapídne narastať,
len to ty nevieš, určite si mladý a krátko a povrchne sa zaujímaš o autá
Stale me neprestava udivovat ta snaha kolektivne pojmout veci - prezitek socialistickeho mysleni. Vsechno patrilo vsem.
Jaky "umeli jsme", kdo je to "my"? Snad za vyvojem staly konkretni osoby, nikoliv zadny dav a la "my".
Rozumím Vám Jeníku a souhlasím s Vámi. Ten rozdíl bohužel chápou jen ti, co něčeho dosáhli- většinou navzdory odporu a překážkám vystavěným těmi, co se později hrdě hlásí k úspěchu "nás Čechů a Moravanů a Slezanů...". Viz sport nebo kontaktní čočky nebo silonky.
Každý by měl být hrdý především na to, co sám dokázal, i kdyby to nebyl světový vynález nebo nejlepší auto ve střední Evropě. Pak teprve vznikne kolektivní povědomí o tom, že jsou Češi, Moravané a Slezané šikovný a úspěšný národ.
Nahrazování názoru o vlastní neúspěšnosti "hrdostí" na úspěchy ve fotbale nic dobrého nepřineslo, nikdy.
Jenže Felicia I. je jiný případ: jde o poslední jasně projevenou snahu předvést světu (Evropě), že ještě umíme dělat auta. Byť tam figurovala kyvná zadní náprava, v té době už překonaný prvek způsobující nepříliš dobré jízdní vlastnosti. Podstatné je, že po Felici už konstruktéři ve škodovce rezignovali na snahy udělat pořádné auto (MBX se už vůbec nepovedlo- viz kroucení karosérie), až to dopracovali k "autu" nazvanému Škoda 120. Pod kolektivním vedením neomylné a jediné správné bandy lidí tající před světem své "úspěchy" v řízení společnosti totálního nedostatku všeho- včetně úcty k jednotlivcům, kteří něco dokázali.
nie je to presne tak, to máš ako so športom
vyhrali ste vy ako češi, napr. fotbal, hokej ?
rozumieš ???
to je to samé
prečo sa potom raduješ, ked vyhrajú vaši hokejisti ?
bol si na lade a dal si gól ?
Přesně tak, to zvrácené komoušské "myšlení", kdy individuální úspěch byl tvrdě potlačován, trestán a hlavně chorobně záviděn, se některých lidí v této republice bohužel drží i téměř 30 let po revoluci... Prostě bolševický póvl se nikdy nezmění...:-O:'-(:-(
Byly doby, kdy Škoda dělala všechno, jenom ne auta, a už vůbec ne spolehlivá. Nerozumím té vyprázdněné nostalgii po dobách, kdy se celé značce programově ubližovalo. Dneska si sice můžeme plivnout na němce, že nám ze škodovky dělá to, či ono, ale "dřív" jsme my sami zdevastovali znárodněnou značku a udělali z ní synonymum křápu. I když já současnou nemusím, tak je to pořád více auto, než kdy byla "dřív". ;-)
"...Normované údaje na desetiny nepředstavovaly tenkrát nic neobvyklého...."
Myslím že to není úplně pravda. Těch 36,8 kW bylo tehdy rovných 50 koní, 38,2 kW bylo 52 koní a 40,4 kW bylo 55 koní.
Takže vše celé koně bez desetin, na nějaké kilowatty se tehdy moc nehrálo
A protože krouťák byl tehdy v kpm, u něj ta desetina byla zcela logická
pridam "Chladicí systém dostal přetlakovou zátku" Ta zatka nebyla pretlakova, ochranu pred pretlakem zajistovalo vicko chladice, ktere proste pri pretlaku upustilo bokem paru. Ta zatka byla mrazova, vyletela ven kdyz by mela zamrznout voda v systemu a nekdy vyletela i kdy si chtela. To auto byl hroznej krap vyzadujici servis daleko casteji nez dnesni auta. A v konkurenci by neobsatala, protoze se v te dobe ve svete delaly auta hezci, ne tenhle spartak bez strechy
Mimochodem vi nekdo kde se ve Felicii poustelo topeni?
a pridam jeste jednu: Nebyl to tedy roadster, jak se mnohdy mylně uvádí
Roadster "mylne" uvadel tehdejsi technicky prukaz. Mylne to asi nebylo, protoze tehdejsi definice roadsteru umoznovala dve zadni nouzova sedadla. Preci jen je to 60 let, za dalsich 60 let se tomu treba bude rikat zase jinak
Felicia je krásná, ale o chloupek hezčí je pro mě předchozí verze "bez křidélek" roadster 450 - má trochu jinou masku.
Ale za nejhezčí škodovky považuju Superb od Sodomky z roku 37, ikonický Populár pro Monte Carlo a na závěr trochu zvrácenou papalášskou Gottwaldovu limuzínu VOSku - to auto prostě vypadá, jakoby jej kreslil Zdeněk Muller do Krtečka a někdo to podle té kresby nakonec i vyrobil. :-)
... a také studie Skoda Tudor 2002 je přeci jen esteticky dokonalejší, ale to jsme na půdě studií, prototypů a malosériové výroby. V článku to sice nebylo řečeno, ale autor měl na mysli nejspíše nejhezčí sériově vyráběnou škodovku. V tomto bodě je široký konsensus po dlouhá léta v celé české a moravské a slezské motoristické veřejnosti.
Tehdy jsme byli výrazně mladší a ta nostalgie, ta páchá hříchy v našich myslích....
ale autor to nadhodil iba ako otázku, netvrdí to a za mňa je táto felda krásna a ak by vyhrala hlasovanie o najkrajšie, neprotestoval by som, ale aj vaše kúsky by som bral
I v takovém případě se mi líbí více předchůdce - roadster 450. Felicia se obecně říká i jemu, ale rozdíl v nich je jak vizuální, tak technický. Nicméně Tudor 2002 je čistě kusovka na přehlídku. Modely o kterých píši byly v běžném provozu, bez ohledu na to jestli dva, nebo tisíc. U Tatry taky považujeme za snad nejkrásnější vůz 600 (stalinův) kabriolet, který existuje v jednom kusu. Myslím, že pokud auto vzniklo a dostalo se do běžného provozu, není důvod jej vylučovat, ze soutěže krásy. ;-)