Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Půvabná Škoda Felicia slaví šedesátku. Je nejhezčí škodovkou všech dob?

Škoda Felicia navázala na krátce vyráběný model 450, ten spolu s Octavií prošel začátkem roku 1959 konstrukčními změnami. Fešácký kabriolet se poté vyráběl pět let a dnes je velmi vyhledávaný.
Zpět na článek
27. 2. 2019 19:10
27. 2. 2019 20:29
27. 2. 2019 22:14
28. 2. 2019 08:22
28. 2. 2019 17:21
28. 2. 2019 20:20
28. 2. 2019 16:13
27. 2. 2019 22:28
28. 2. 2019 06:56
28. 2. 2019 20:22
28. 2. 2019 20:28
28. 2. 2019 15:36
28. 2. 2019 16:16
28. 2. 2019 09:24
28. 2. 2019 16:12
Avatar - holden2
27. 2. 2019 19:10
ano
umeli jsme delat krasna a spolehliva auta. dnes plati ze, skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Rozbalit vlákno
15
27. 2. 2019 20:29
Re: ano
Ano,byla doba, když se v Česku dělala krásná auta.Dnes je škodofka jen a pouze skopčácký vozítko.
Avatar - Uživatel_5340709
27. 2. 2019 21:52
Re: ano
Trapný připo..sr...ý řeči! :-!
Ano, Felda možná je historicky nejkrásnější Škodovka, ale dnes je Škodovka jednoznačně nejúspěšnější ve své historii, o tom není pochyb. :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
27. 2. 2019 22:14
Re: ano
A co je měřítkem úspěchu?

Počet prodaných kusů?

Tak to je Ferrari úplně mizerná automobilka....

Ano, Felície byla krásná a měla i technicky něco do sebe.. měřítkem své doby, pochopitelně. Dnešní auta jsou bez nápadu...
Avatar - Dinar
28. 2. 2019 08:22
Re: ano
Ten argument s Ferrari je tak hloupý, že ani nestojí za komentář.

Měřítkem úspěchu může být ledacos, prodej samozřejmě také, protože ten nejlépe odráží vnímání kvalit auta/aut dané značky trhem. Nebo technická vyspělost, obojí samozřejmě v kontextu adekvátní konkurence. Takto nahlíženo, je kterýkoliv dnešní model škodovky mnohem lepším autem než felicie, která je jistě pro nostalgické oko pěkným autíčkem, ale v kontextu své doby a konkurence to bylo auto technicky a kvalitativně podprůměrné.

Takže, J@W má pravdu, dnes je Škoda jednoznačně nejúspěšnější ve své historii. ;-)
Avatar - white label
28. 2. 2019 17:21
Re: ano
Chtěl jsem ti k tomu něco napsat, než jsem zjistil, že vše podstatné už ti k tomu napsal Dinar...
Jinak tohle auto bylo (svým způsobem) "retro" už jako nové, nejen designově, ale bohužel i technicky.
28. 2. 2019 20:20
Re: ano
teraz si trepol totálnu kravinu,
v tých dobách ešte čš./české/ autá boli na dobrej úrovni, až koncom 60 a začiatkom 70-tych rokov došlo pri škode 100 ku stagnácii a medzera začala rapídne narastať,
len to ty nevieš, určite si mladý a krátko a povrchne sa zaujímaš o autá
28. 2. 2019 16:13
Re: ano
Tak takové kecy jsou fakt esencí čecháčkovské trapnosti a ubohosti... 8-s
Avatar - Jenik3
27. 2. 2019 22:28
Re: ano
Stale me neprestava udivovat ta snaha kolektivne pojmout veci - prezitek socialistickeho mysleni. Vsechno patrilo vsem.
Jaky "umeli jsme", kdo je to "my"? Snad za vyvojem staly konkretni osoby, nikoliv zadny dav a la "my".
Avatar - Bubáq
28. 2. 2019 06:56
Re: ano
Rozumím Vám Jeníku a souhlasím s Vámi. Ten rozdíl bohužel chápou jen ti, co něčeho dosáhli- většinou navzdory odporu a překážkám vystavěným těmi, co se později hrdě hlásí k úspěchu "nás Čechů a Moravanů a Slezanů...". Viz sport nebo kontaktní čočky nebo silonky.
Každý by měl být hrdý především na to, co sám dokázal, i kdyby to nebyl světový vynález nebo nejlepší auto ve střední Evropě. Pak teprve vznikne kolektivní povědomí o tom, že jsou Češi, Moravané a Slezané šikovný a úspěšný národ.
Nahrazování názoru o vlastní neúspěšnosti "hrdostí" na úspěchy ve fotbale nic dobrého nepřineslo, nikdy.
Jenže Felicia I. je jiný případ: jde o poslední jasně projevenou snahu předvést světu (Evropě), že ještě umíme dělat auta. Byť tam figurovala kyvná zadní náprava, v té době už překonaný prvek způsobující nepříliš dobré jízdní vlastnosti. Podstatné je, že po Felici už konstruktéři ve škodovce rezignovali na snahy udělat pořádné auto (MBX se už vůbec nepovedlo- viz kroucení karosérie), až to dopracovali k "autu" nazvanému Škoda 120. Pod kolektivním vedením neomylné a jediné správné bandy lidí tající před světem své "úspěchy" v řízení společnosti totálního nedostatku všeho- včetně úcty k jednotlivcům, kteří něco dokázali.
28. 2. 2019 20:22
Re: ano
nie je to presne tak, to máš ako so športom
vyhrali ste vy ako češi, napr. fotbal, hokej ?
rozumieš ???
to je to samé
prečo sa potom raduješ, ked vyhrajú vaši hokejisti ?
bol si na lade a dal si gól ?
28. 2. 2019 20:28
Re: ano
ináš si presne ako komanči vtedy, nezmieritelný, všetko vidíš čierno-biele
28. 2. 2019 15:36
Re: ano
honza jedlička, franta šrámek, tereza šmajdlová, alena výborná, petr klamouch, jožka peprný, karel vobtáh, jiřina votáhalová, miloš vychytralý a kolektif >:D
28. 2. 2019 16:16
Re: ano
Přesně tak, to zvrácené komoušské "myšlení", kdy individuální úspěch byl tvrdě potlačován, trestán a hlavně chorobně záviděn, se některých lidí v této republice bohužel drží i téměř 30 let po revoluci... Prostě bolševický póvl se nikdy nezmění...:-O :'-( :-(
28. 2. 2019 09:24
Re: ano
Byly doby, kdy Škoda dělala všechno, jenom ne auta, a už vůbec ne spolehlivá. Nerozumím té vyprázdněné nostalgii po dobách, kdy se celé značce programově ubližovalo. Dneska si sice můžeme plivnout na němce, že nám ze škodovky dělá to, či ono, ale "dřív" jsme my sami zdevastovali znárodněnou značku a udělali z ní synonymum křápu. I když já současnou nemusím, tak je to pořád více auto, než kdy byla "dřív". ;-)
28. 2. 2019 16:12
Re: ano
Vystihl jsi to naprosto perfektně! :yes:
Avatar - 3_diamanty
27. 2. 2019 19:41
stare kusky ako
felicia octavia aj 1000MB mi v pamati rezonuju najviac....

kazdopadne chce to aj potrebnu "modernu" udrzbu: [odkaz] aby taketo kusky co najdlhsie vydrzali ;-)
Rozbalit vlákno
1
28. 2. 2019 20:24
Re: stare kusky ako
1000MB ročník 69, posledný rok výroby, sme mali aj my, dobré auto na svoju dobu, ale malo svoje muchy
27. 2. 2019 20:56
Normované údaje na desetiny
"...Normované údaje na desetiny nepředstavovaly tenkrát nic neobvyklého...."

Myslím že to není úplně pravda. Těch 36,8 kW bylo tehdy rovných 50 koní, 38,2 kW bylo 52 koní a 40,4 kW bylo 55 koní.
Takže vše celé koně bez desetin, na nějaké kilowatty se tehdy moc nehrálo

A protože krouťák byl tehdy v kpm, u něj ta desetina byla zcela logická
Rozbalit vlákno
4
27. 2. 2019 23:04
Re: Normované údaje na desetiny
:yes:
Avatar - Blue Sun
28. 2. 2019 06:55
Re: Normované údaje na desetiny
Už zase chceš po pisálcích odbornost? Tebe to ještě nepřešlo?
Avatar - Zetti
28. 2. 2019 07:04
Re: Normované údaje na desetiny
pridam "Chladicí systém dostal přetlakovou zátku" Ta zatka nebyla pretlakova, ochranu pred pretlakem zajistovalo vicko chladice, ktere proste pri pretlaku upustilo bokem paru. Ta zatka byla mrazova, vyletela ven kdyz by mela zamrznout voda v systemu a nekdy vyletela i kdy si chtela. To auto byl hroznej krap vyzadujici servis daleko casteji nez dnesni auta. A v konkurenci by neobsatala, protoze se v te dobe ve svete delaly auta hezci, ne tenhle spartak bez strechy
Mimochodem vi nekdo kde se ve Felicii poustelo topeni?
Avatar - Zetti
28. 2. 2019 07:39
Re: Normované údaje na desetiny
a pridam jeste jednu: Nebyl to tedy roadster, jak se mnohdy mylně uvádí

Roadster "mylne" uvadel tehdejsi technicky prukaz. Mylne to asi nebylo, protoze tehdejsi definice roadsteru umoznovala dve zadni nouzova sedadla. Preci jen je to 60 let, za dalsich 60 let se tomu treba bude rikat zase jinak
28. 2. 2019 09:35
hezká, ale nejhezčí?
Felicia je krásná, ale o chloupek hezčí je pro mě předchozí verze "bez křidélek" roadster 450 - má trochu jinou masku.
Ale za nejhezčí škodovky považuju Superb od Sodomky z roku 37, ikonický Populár pro Monte Carlo a na závěr trochu zvrácenou papalášskou Gottwaldovu limuzínu VOSku - to auto prostě vypadá, jakoby jej kreslil Zdeněk Muller do Krtečka a někdo to podle té kresby nakonec i vyrobil. :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Bubáq
28. 2. 2019 10:20
Re: hezká, ale nejhezčí?
... a také studie Skoda Tudor 2002 je přeci jen esteticky dokonalejší, ale to jsme na půdě studií, prototypů a malosériové výroby. V článku to sice nebylo řečeno, ale autor měl na mysli nejspíše nejhezčí sériově vyráběnou škodovku. V tomto bodě je široký konsensus po dlouhá léta v celé české a moravské a slezské motoristické veřejnosti.
Tehdy jsme byli výrazně mladší a ta nostalgie, ta páchá hříchy v našich myslích....
28. 2. 2019 15:46
Re: hezká, ale nejhezčí?
ale autor to nadhodil iba ako otázku, netvrdí to a za mňa je táto felda krásna a ak by vyhrala hlasovanie o najkrajšie, neprotestoval by som, ale aj vaše kúsky by som bral
28. 2. 2019 17:28
Re: hezká, ale nejhezčí?
I v takovém případě se mi líbí více předchůdce - roadster 450. Felicia se obecně říká i jemu, ale rozdíl v nich je jak vizuální, tak technický. Nicméně Tudor 2002 je čistě kusovka na přehlídku. Modely o kterých píši byly v běžném provozu, bez ohledu na to jestli dva, nebo tisíc. U Tatry taky považujeme za snad nejkrásnější vůz 600 (stalinův) kabriolet, který existuje v jednom kusu. Myslím, že pokud auto vzniklo a dostalo se do běžného provozu, není důvod jej vylučovat, ze soutěže krásy. ;-)