Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia 1,4 l (59 kW): nejpomalejší zrychlila, ale nezdražila

Základní motorizace pro Škodu Octavia, zážehový čtyřválec 1390 cm3, dodává v modelovém roce 2007 na kola více výkonu, ale cena přitom zůstává stejná.
Zpět na článek
23. 8. 2006 07:32
neregistrovaný "HrdinaJan"
23. 8. 2006 08:07
neregistrovaný "Radek"
23. 8. 2006 08:36
neregistrovaný "Tomm"
23. 8. 2006 21:57
neregistrovaný "Stepan"
23. 8. 2006 08:47
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 08:51
neregistrovaný "Baca z Liptova"
23. 8. 2006 10:41
neregistrovaný "ZZ"
23. 8. 2006 09:18
neregistrovaný "xganga"
23. 8. 2006 09:31
neregistrovaný "Tomm"
23. 8. 2006 09:37
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 10:41
neregistrovaný "ZZ"
23. 8. 2006 12:12
neregistrovaný "Porovnanie"
23. 8. 2006 18:34
neregistrovaný "komik"
24. 8. 2006 03:58
neregistrovaný "Porovnanie"
23. 8. 2006 10:47
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 12:30
neregistrovaný "Tomm"
23. 8. 2006 15:22
neregistrovaný "Radek"
23. 8. 2006 15:48
neregistrovaný "Tomm"
23. 8. 2006 18:38
neregistrovaný "komik"
23. 8. 2006 21:02
neregistrovaný "OZZY"
24. 8. 2006 17:11
neregistrovaný "Hola"
23. 8. 2006 09:32
neregistrovaný "Hooonza"
23. 8. 2006 09:38
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 10:38
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 12:26
neregistrovaný "mmm"
23. 8. 2006 13:31
neregistrovaný "Charger"
23. 8. 2006 14:41
neregistrovaný "wlken"
23. 8. 2006 09:40
neregistrovaný "Paja"
23. 8. 2006 09:51
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 11:00
neregistrovaný "ZZ"
23. 8. 2006 13:38
neregistrovaný "Charger"
23. 8. 2006 13:57
neregistrovaný "ZZ"
23. 8. 2006 14:09
neregistrovaný "Charger"
23. 8. 2006 09:56
neregistrovaný "FastDriver"
23. 8. 2006 09:57
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 10:35
neregistrovaný "rider"
23. 8. 2006 10:40
neregistrovaný "Esevenoo"
23. 8. 2006 10:43
neregistrovaný "Cjoctavian"
23. 8. 2006 18:39
neregistrovaný "komik"
23. 8. 2006 21:05
neregistrovaný "OZZY"
23. 8. 2006 10:40
neregistrovaný "Cjoctavian"
23. 8. 2006 10:53
neregistrovaný "Maverick"
23. 8. 2006 11:09
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 11:36
neregistrovaný "Alu"
23. 8. 2006 13:51
neregistrovaný "Hooonza"
23. 8. 2006 14:02
neregistrovaný "VDC"
23. 8. 2006 14:20
neregistrovaný "Hooonza"
24. 8. 2006 00:10
neregistrovaný "VDC"
23. 8. 2006 11:14
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 11:24
neregistrovaný "Maverick"
23. 8. 2006 11:29
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 11:36
neregistrovaný "Maverick"
23. 8. 2006 11:48
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 11:56
neregistrovaný "Maverick"
23. 8. 2006 12:12
neregistrovaný "Pierro"
24. 8. 2006 07:21
neregistrovaný "Lovap"
23. 8. 2006 13:54
neregistrovaný "FastDriver"
23. 8. 2006 11:02
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 11:52
neregistrovaný "saar"
23. 8. 2006 13:17
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 12:09
neregistrovaný "kus"
23. 8. 2006 12:36
neregistrovaný "Tomm"
23. 8. 2006 12:31
neregistrovaný "Porovnanie"
23. 8. 2006 13:22
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 13:39
neregistrovaný "Vlk"
23. 8. 2006 13:42
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 13:47
neregistrovaný "Vlk"
23. 8. 2006 13:23
neregistrovaný "mato88"
23. 8. 2006 13:46
neregistrovaný "Cjoctavian"
23. 8. 2006 13:52
neregistrovaný "Cjoctavian"
23. 8. 2006 14:03
neregistrovaný "Baca z Liptova"
23. 8. 2006 14:16
neregistrovaný "Vlk"
23. 8. 2006 15:31
neregistrovaný "nitrob"
24. 8. 2006 11:55
neregistrovaný "Vlk"
23. 8. 2006 14:13
neregistrovaný "VDC"
23. 8. 2006 15:46
neregistrovaný "ZZ"
23. 8. 2006 14:31
neregistrovaný "mobidius"
23. 8. 2006 16:35
neregistrovaný "mari"
23. 8. 2006 17:15
neregistrovaný "Žižka"
23. 8. 2006 17:39
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 18:46
neregistrovaný "komik"
23. 8. 2006 21:11
neregistrovaný "OZZY"
23. 8. 2006 17:36
neregistrovaný "Mack"
23. 8. 2006 17:54
neregistrovaný "mari"
23. 8. 2006 20:37
neregistrovaný "RS"
23. 8. 2006 18:42
neregistrovaný "Djarin"
23. 8. 2006 19:00
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 19:41
neregistrovaný "Gougy"
23. 8. 2006 19:50
neregistrovaný "anonym"
23. 8. 2006 20:27
neregistrovaný "Petr"
23. 8. 2006 20:25
neregistrovaný "Mauví"
23. 8. 2006 20:56
neregistrovaný "RS"
24. 8. 2006 21:22
neregistrovaný "Mauví"
23. 8. 2006 20:30
neregistrovaný "Pucmeloud"
23. 8. 2006 21:00
neregistrovaný "Vlk"
23. 8. 2006 23:40
neregistrovaný "Hermes"
24. 8. 2006 07:52
neregistrovaný "JK"
26. 8. 2006 12:08
neregistrovaný "jhamil"
neregistrovaný "HrdinaJan"
23. 8. 2006 07:32
Zrychlení
Docela dost velkej rozdíl ve zrychlení. Když ta 1,4 ubere přez vteřinu na zrychlení u Ochcávky, ta ve fábii to musí být taky docela znát.Jestli pak by třeba ta 63Kw verze od seatu ubrala ještě další desetiny? :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Radek"
23. 8. 2006 08:07
pořád málo
teda v roce 2006 bych čekal něco víc než jen 59kW u 1.4, já mám motor z roku 1999 1.2 a má stejný parametry (dokonce ještě o 1kW navíc), dnešní 1.4ky mají přes 70kW, berme taky v úvahu, že Octávka je docela dost těžký auto.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Tomm"
23. 8. 2006 08:36
Re: pořád málo
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že kilovaty nejsou všechno. Jde spíš o krouťák. Máme doma Megane 1,4 95PS a ve srovnání s Octavií 1,4 75Ps žádný rozdíl v dynamice. Maximální výkon je totiž posazen v dost vysokých otáčkách a u těchto težších aut je skutečně důležitější průběh točivého momentu. Vždyť škodovka má ve Fabii v nabídce i 101PS v 1,4...
neregistrovaný "Stepan"
23. 8. 2006 21:57
Re: pořád málo
Ano v beznem provozu auto s nize polozenym max. Nm bude mit lepsi dynamiku nez auto i s vetsim vykonem ale vyse polozenym max. Nm. Napr. nas Nissan v 1.2 59kW ma max toc. moment 109Nm a diky tomu max. vykon polozeny (16 ventil technika) v az 6100. Pokud ho ale budu udrzovat v otackach max. Nm potom musi byt dynamika stejna se stejne vykonnym autem. Pochopitelne, ze v praxi spis jezdime do 4tis otacek, proto se nekdy zda, ze Japonci moc netahnou a VW motory maji solidni nastup v nizssich otackach. Jak by ne, kdyz Skoda motory maj casto maximum v 5.500. 1.4 75Ps je solidni motor, ale objem nicim nenahradis - optimalni motorizace 1.6, Skodovka timto modelem dela marketing
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 08:47
bez titulku
Pánové, nevím, nevím, jestli se mám smát anebo plakat. 1,4 o 59kW mi připadne jako blbej vtip u auta formátu Oktávky. Motor je to na takhle těžké auto slabý, parametricky trochu mimo. Moderní 1,4 jsou již někde jinde. Ve Fábii je dostačující ovšem do Oktávky nepatří. Divím se boleslavským, že vůbec tuto variantu vyrábí. Zatím jsem novou Oktávii s tímto zázrakem pod kapotou (příp. starší verzí o 55kW) ani nepotkal. Takže.. :no: :no:
Rozbalit vlákno
22
neregistrovaný "Baca z Liptova"
23. 8. 2006 08:51
Re: bez titulku
No konecne bude mat zadny spojler u tej 1,4 zmysel!
neregistrovaný "ZZ"
23. 8. 2006 10:41
Re: bez titulku
>:D
neregistrovaný "xganga"
23. 8. 2006 09:18
Re: bez titulku
Tam jde spíš o tu psycchologii. Škodovka má 1,4 jako základ a takže může říkat, že její nejlevnější model stojí něco přes 400 tisíc, i když si tuto verzi moc lidí nekoupí. V české kotlině stejně nejvíc frčí TDI, ale to je už jiná cenová liga. Prostě jde jen o to, kdo bude mít v nabídce nejlevnější model, i to někdy rozhoduje při koupi.
neregistrovaný "Tomm"
23. 8. 2006 09:31
Re: bez titulku
Neříkám že je to nějaký zázrak, ale jel si v tom někdy??? Já z toho byl velmi mile překvapen. Navíc 1,4 je v nižší střední úplně běžný motor, žádná vyjímka. Mrkni na Renaulta, Peugeota, Forda....
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 09:37
Re: bez titulku
Tomme jel (v 1,4 55kW). A rozhodně to nebyl zážitek, na který budu rád vzpomínat. Jeli jsme ve třech na dlouhým táhlým to byl dost problém. S tou 1,4 máš pravdu, ale Oktávka je nižší střední pouze rozvorem. Hmotnostně je přeci jen o nějaký ten metrák těžší než tebou zmíněné hatche. Rendla Mégane, o kterém mluvíš jsem měl kdysi jako služební auto a povím ti, že to bylo o něčem jiném. Jak dynamikou, max. rychlostí, spotřebou. Ten Renault měl 74 kW. Tomu říkám moderní čtrnáctistovka ;-)
neregistrovaný "ZZ"
23. 8. 2006 10:41
Re: bez titulku
V dlouhým táhlým >:D >:D :yes: >:-[]
neregistrovaný "Porovnanie"
23. 8. 2006 12:12
Re: bez titulku
No, ad "Hmotnostně je přeci jen o nějaký ten metrák těžší než tebou zmíněné hatche.". Nie je, treba porovnavat porovnatelne. Octavia nie je typicky hatchback, podobny Meganu hatchback alebo Focus hatchback. Ja by som ju klasifikoval ako liftback a porovnaval so sedanmi. Megane je lahsi aj ako sedan, ale napriklad Focus alebo Honda su s 1.4 hatchback dokonca tazsie ako Octavia liftback! Vacsina z nich ma trochu silnejsi motor, ale aj tak je zrychlenie podobna mizeria ako Octavia 1.4 :-)
Skoda Octavia 1.4, poh.hmotnost 1230 liftback / 1245 combi, zrychlenie 14.3
Ford Focus 1.4, poh.hmotnost 1247 hatchback / 1293 combi, zrychlenie 14.1 / 14.4
Renault Megane 1.4, poh.hmotnost 1190 sedan / 1210 combi, zrychlenie 12.7 / 13.1
---
Nissan Almera 1.5, poh.hmotnost 1233 sedan, zrychlenie 13.1
Honda Civic 5D 1.4, poh.hmotnost 1240 hatchback!, zrychlenie 14.6
Citroen C4 1.4, poh.hmotnost 1181 hatchback, zrychlenie 12.8
neregistrovaný "komik"
23. 8. 2006 18:34
Re: to je blbost...
Jenze treba Megane sedan s 1.4 stoji 335.ooo a to ma solidni zaklad, nepriplaci se v nem za bocni listicky, vypinani airbabu a pod.. a kdyz vemu octavku, ktera stoji 414.ooo, takze si hraje na vyssi ligu.. A renault ma 100k jako zaklad.. tim autem jezdim a toci 100nM od 1100 otacek. A kdyz ho slapnete, tak az na pokles vykonu kolem 3000ot, tahne az 5700, takze dalnice, plny auto ve 150km date vsechny kopce v pohode (az na tu spotrebu :o). Octavka je drazsi, uvnitr mensi, chudsi a pomalejsi... Proste VW :-!
neregistrovaný "Porovnanie"
24. 8. 2006 03:58
Re: co je blbost...?
No. Ja som reagoval na reci o Octavke ktora ma o metrak vyssiu hmotnost od konkurencie. Nie, nema a takisto akceleracia je porovnatelna s konkurenciou. Ten Renault 1.4 98k hatch sme testovali, na 100 km/h sa nevedel dostat za menej ako 14 sekund (papierovo ma 12.7). Skuste si to niekedy zmerat, tak zo srandy. U sedanu to bude este horsie. Naproti tomu Nissan Almera 1.5 ktory sme tiez testovali zvladol stovku za menej ako 12 sekund (a papierovo ma skoro 14s). Takze jedna vec su papierove hodnoty a druha realne vykony. Prajem dlhu zivotnost Vasmu motoru 1.4 ktory musi tahat 1300 kg a je toceny az do 5700 :-) Octavis sa moze hrat na aku chce ligu je to obycajna priemerna nizsia stredna trieda, ktorej urobili mega velky kufor na ukor pohodlia cestujucich na zadnych sedadlach a este z toho robia plus toho auta (vela ludi im na to skoci, takze :yes: za promotion ale to je asi tak vsetko).. ja im na to neskocim tak ako Vy, zvolil som si Lagunu, ale takisto sa mi nezda fer ked Octaviu zahrabavaju pod ciernu zem za motor 1.4 ktory udeluje tomu autu porovnatelne zrychlenie ako ma konkurencia... 8-s
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 10:47
Re: co je blbost...?
Mrkám a vidím, že kromě Forda všechny ty tvoje čtrnáctistovky mají lepší výkony a zrychlení, než ta vlkohradská 1.4 59kW. Peugeot 307 1.4 má 65kW, Opel Astra III 1.4 Ecotech má 66 kW, Renault Megane II 1.4 dokonce 72kW! :no:
neregistrovaný "Tomm"
23. 8. 2006 12:30
Re: co je blbost...?
Znovu uvádím, že škodovka má ve svém portfoliu 1,4 74kW 126nm, což je motor, který soudě dle parametrů strčí do kapsy zmíněný Megane. Ale je třeba číst do konce. Uvedená 1,4 v Octavii má sice jen 59kW, ale 132Nm a hlavně při 3.800ot.místo 126Nm při 4.400ot. Reálně to znamená, že 59kW motor bude při rychlosti 90km/h pružnější než 74kW. A vo vo vo vo tom to je :-)
neregistrovaný "Radek"
23. 8. 2006 15:22
Re: co je blbost...?
To je jen tvoje zbozny prani, kdyz porovnam fabku s 1.4 55kW a mych 1.2 s 60kW, tak jak v pruznosti pri 90tce, tak i v rozjedu je ta 1.2ka lepsi, ta 1.4ka vede tak do 3tis. otacek, ve 4tis. konci narust vykonu a v peti tisicich je to brzda, ta 1.2ka leti az do 6tis. otacek, motory od VW jsou dost bida, jediny co se mi na nich libi je kratke razeni, coz ma zase VW nejlepsi
neregistrovaný "Tomm"
23. 8. 2006 15:48
Re: co je blbost...?
Vůbec netuším o čem mluvíš. Nevím co máš za auto a hlavně jsme se nebavili o Fabii, ale o O2 s motorem 1,4. To co jsem Ti napsal jsou fakta z tabulek a grafů průběhu výkonu a krouťáku. Jak říkám, máme doma Megane 1,4 72kW a je to na pružnost stejné jako Octavia 1,4 55kW. Co je mi platných 72kW v Megane, když to tam je v 6tis. ot. Zrovna tak krouťák, který je u Megane dokonce menší a ještě v podstatně vyšších otáčkách. Čili - je fajn když máš "krásných 72kW" ale jsou Ti k ničemu, když je máš v otáčkách, ve kterých nikdy nejezdíš. Kromě těchto dvou aut jsem "pilotoval" delší dobu i Focus 1,4 a je to všechno +/- stejné. Mě osobně neuráží ani jeden ze zmíněných vozů. Proto si myslím, že 1,4 má své místo u vozů této kategorie a jak je vidno z nabídky Mazdy, Hondy, Škody, VW, Seatu, Oplu, Fordu, Peugeotu, Renaultu, Citroenu .... je o ně mezi zákázníky zájem. A to je asi to hlavní.
neregistrovaný "komik"
23. 8. 2006 18:38
Re: co je blbost...?
hm.. megane ma 126 Nm, ale celkem vyrovnany kroutak od 1500 do 5500 otacek. O tom si skocna muze nechat zdat.. a v porovnani fabka na 100k stoji 420.ooo Kc, za to mate megana v plne polni >:D VW dela z cechu blbecky a jeste se jich nekteri zastavaji. 8-s
neregistrovaný "OZZY"
23. 8. 2006 21:02
Re: co je blbost...?
Ani né tak někteří.
Je jich poměrně hodně. To jsou přesně ti lidé, co ví ještě ho..., co je v pr.... měkkého.To jsou přesně ti, co nevystrčili nos ani za branku a už poučují. Ještě že jde jen o auta. Že není doba války. Na čípak straně by asi tak jezdili co?
8-s 8-s 8-s 8-s
neregistrovaný "Hola"
24. 8. 2006 17:11
Re: co je blbost...?
Na japonské? :-)
neregistrovaný "Hooonza"
23. 8. 2006 09:32
Re: co je blbost...?
Ber to takhle: Rodiče projezdili Evropu s VW busem T2 (ten kulatej). Měl 50 koní z 1,6 litru (benzín), na 100 zrychlil za 30 vteřin a s větrem v zádech udělal 120. Určitě se najdou tací, jimž základní motorizace bude naprosto stačit.
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 09:38
Re: co je blbost...?
Honzo, soused taky projezdil celej socdemo blok trabantem... :-) Byl s ním až v Moskvě ;-)
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 10:38
Re: co je blbost...?
Moji prarodiče z Horní Bečvy měli konský povoz a ten na stovku nedokázal ani zrychlit >:D >:D >:D
neregistrovaný "mmm"
23. 8. 2006 12:26
Re: co je blbost...?
U nás na Dolní Bečvě z toho vozkové vytáhnou i 200 :-! ;-)
neregistrovaný "Charger"
23. 8. 2006 13:31
Re: co je blbost...?
zdravím z Rožnova ;-) u nás už raději nejezdí jelikož zavazejí při té dvoustovce Tédéíčkařům >:-[]
neregistrovaný "wlken"
23. 8. 2006 14:41
Re: co je blbost...?
doufám že všichni přijdete v sobotu na Kněhyně,je tam fesťák a my tam hrajem! >:D
neregistrovaný "Paja"
23. 8. 2006 09:40
OT: Neco pro ZZ a Lexomily
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 09:51
Re: OT: Neco pro ZZ a Lexomily
Jsem na tu potvoru zvědavej ;-)
neregistrovaný "ZZ"
23. 8. 2006 11:00
Re: OT: Neco pro ZZ a Lexomily
Hmmm, samej dohad... Copak autoři toho videa nevěděli víc o motoru? Snad je poznat rozdíl mezi V8 a V6+hybrid, ne? Každopádně v Německu (vlastně nikde na světě) se teď vůbec už neprodávají M3, RS4 a už vůbec céčková AMG >:D Všichni čekají na IS500 >:-[] :yes:
neregistrovaný "Charger"
23. 8. 2006 13:38
Re: OT: Neco pro ZZ a Lexomily
už se probud!! kdo by proboha kupoval sportovní Lex 8-s :no:
neregistrovaný "ZZ"
23. 8. 2006 13:57
Re: OT: Neco pro ZZ a Lexomily
:-) Ty určitě ne.. to vím bezpečně >:-[]
neregistrovaný "Charger"
23. 8. 2006 14:09
Re: OT: Neco pro ZZ a Lexomily
přesně- já bych nekupoval jakého koli Lexe >:-[] :yes:
neregistrovaný "FastDriver"
23. 8. 2006 09:56
Takový motor v O. je darebáctví
podle mě by se mělo začínat na stejné ceně s 1.6, mohlo by to podlě mě zvednout prodeje v tomto lowendu "střední třídy" proti např. "rodinným" autům z Asie.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 09:57
Re: Takový motor v O. je darebáctví
souhlas ;-)
neregistrovaný "rider"
23. 8. 2006 10:35
modelový rok 2008
již delší dobu chystá VW pro celý koncern nový prvek výbavy - SCPL. Jedná se o unikátní technologii Suspend Clima on Power Lack, která v případě náhlé potřeby většího výkonu automaticky vypne klimatizaci.
Zpočátku bude SCPL dostupná pouze k motorizaci 1,4/59kW.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Esevenoo"
23. 8. 2006 10:40
Re: modelový rok 2008
>:D :yes: :yes:
neregistrovaný "Cjoctavian"
23. 8. 2006 10:43
Re: modelový rok 2008
dobra vec, lebo do Octavii 1,4 sa klima ani nedala objednat ;-\
Ale nie je to nic svetoborne, Alfa Romeo to davala do 155-ky pred 10 rokmi...
neregistrovaný "komik"
23. 8. 2006 18:39
Re: modelový rok 2008
hlavne aby se nekdy zapla.. ;-\
neregistrovaný "OZZY"
23. 8. 2006 21:05
Re: modelový rok 2008
Unikátní trapnochnologie. >:-[]
neregistrovaný "Cjoctavian"
23. 8. 2006 10:40
bez titulku
da sa s nou jazdit celkom v pohode, pokial vyslovene neblaznite po sportovych vykonoch...Ale raz som sa pokusil obehnut autobus do mierneho kopca a to sa vtedy treba poriadne modlit...:no:
Do Octavie je to najnutnejsie minimum 16 75kW -z vlastnej skusenosti!!!
BTW:treba ju dost vytacat a to sa odraza na "peknej" spotrebe 8-s
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Maverick"
23. 8. 2006 10:53
komu to staci, proc ne?
Ale panove, zvlast Pierro.

Komu staci 59kW do Octavie, necht si to poridi, nikdo mu to nevnucuje. Mimochodem, mozna jsem v rychlosti spatne cetl, ale v jednom prispevku pises Pierro, zes "to ani nepotkal", pak pises, zes v tom jel... Ok, mozna moje nepozornost. Ja sam prohanim 2.0 TDi, nicmene musel jsem ujet s 1.4 55kW cca 550km ze severniho Nemecka do strednich Cech. A musim rict, ze prvotni nechut jsem rychle odlozil. Neni to dravec, na pruznost je to slabota, ale trvala 150 km/h neni problem a max. 190km/h dle tacho to taky slo, byt s dlouhym rozjezdem. Jeli jsme v tom dva plus napul vyuzitej kufr... Cesta byla cca 85% po dalnicich v DE a CR, konecna spotreba 6.9. Nemam co bych tomu autu vycital. A ze nepredjedu kamion jako s 2.0 TDi? No a?
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 11:09
Re: komu to staci, proc ne?
bingo kámo. jel jsem s ní jako s předváděcím vozem autosalonu. Na silnici jsem jí ale skutečně ještě nepotkal(neviděl)... ;-)
neregistrovaný "Alu"
23. 8. 2006 11:36
Re: komu to staci, proc ne?
Se nedivim, žes ji jesteě nepotkal, když si radši každej, kdo ji má, na zadek nenechá dát štítek s motorizací >:-[] Věřim, že to někumu opravdu stačí, hlavně, že má Oktávku. Se koukni, kolik jezdí Fabií Juniorů, ten litr je taky hooodně o ničem. Není mi známo, že by OII 1,4 byla opticky odlišná od jinejch verzí, pokud se nemýlím.
neregistrovaný "Hooonza"
23. 8. 2006 13:51
Re: Štítek s motorizací
Pokud je mi známo, ten se k verzi 1.4 nedodává vůbec. Takže se na první pohled, možná ani na druhý, nedá rozlišit od jiné Octavie Classic, u níž majitel zvolil prvek "Bez označení motorizace". Kolik jich tedy opravdu jezdí na silnicích ví možná jen ŠkodaAuto.
neregistrovaný "VDC"
23. 8. 2006 14:02
Re: Štítek s motorizací
Ale dodava. Je tam MPI, vsechna pismena v cernem. :-!
neregistrovaný "Hooonza"
23. 8. 2006 14:20
Re: No, tak já jsem asi jelen...
V Konfigurátoru ŠkodaAuto je napsáno
Classic - základní výbava
...
Označení motorizace na zádi (kromě 1,4/59 kW)
...
neregistrovaný "VDC"
24. 8. 2006 00:10
Re: No, tak já jsem asi jelen...
Tak to asi sebekriticky vypustili... :-) U O2 bylo (a videl jsem to) MPI - 1.4; MPI (cerveny I) - 1.6; FSI - 1.6; FSI (cerveny I) - 2.0.
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 11:14
Re: No, tak já jsem asi jelen...
Ostatně kdyisy jsem také udělal s Felicií LX 40kW 180 km/h. Na dálnici z kopce a s větrem v zádech... ;-)
neregistrovaný "Maverick"
23. 8. 2006 11:24
Re: No, tak já jsem asi jelen...
Rad ti to verim, k tomu muzu dodat, ze v mem pripade 150 to jelo kopec nekopec (samozrejme je mysleno dalnicni stoupani a ustalena rychlost), 190 rovina (vitr jsem fakt nemeril) na A11 severne od Berlina (pro toho kdo to tam zna je to cca na urovni mezi Eberswalde a Angermünde).
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 11:29
Re: No, tak já jsem asi jelen...
No když to říkáš, já se nad 170 nedostal. Ale těch 150 mimo větší stoupáky by se možná ve dvou průměrně jet dalo ;-) Ale abys nemyslel že jsem jen škarohlíd, tu 59kW bych si docela vyzkoušel ;-)
neregistrovaný "Maverick"
23. 8. 2006 11:36
Re: No, tak já jsem asi jelen...
No proc ne, za zkousku nic nedas, jen ty predvadeci jizdy v salůnech s prodejcem za zadkem stojej za prd (ale to je uz jine tema).
Chce to proste mit to auto treba aspon na den...
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 11:48
Re: No, tak já jsem asi jelen...
Mvericku, problém je v tom, že tuhle motorizaci jako předváděčku v Oktávce nikdo nemá... Prodejce bych nechal v salonu a auto si půjčil jak ty říkáš na celý den ;-)
neregistrovaný "Maverick"
23. 8. 2006 11:56
Re: No, tak já jsem asi jelen...
Jestli jsi treba z Prahy, nekam zajed a zeptej se - pokud budes u slusnyho obchodnika, pomuze ti s tim takovy auto najit... Bohuzel, nelze zarucit, ze v rozumne blizkosti takove bude.
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 12:12
Re: No, tak já jsem asi jelen...
Z Prahy jsem ale taky vím, že tuhle motorizaci si žádnej z dealerů škody jako demo nevezme. Vzhledem k předpokládanému nízkému zájmu o jednačtyřky se mi asi nepodaří si tohle auto projet. I když napadá mě půjčovna. Tam by se vyskytnout mohli.... :-|
neregistrovaný "Lovap"
24. 8. 2006 07:21
Re: No, tak já jsem asi jelen...
Len tak mimo tému: Pierro, kedy bude tá óda na Legend? Teším, teším...
neregistrovaný "FastDriver"
23. 8. 2006 13:54
Re: No, tak já jsem asi jelen...
jasně, ale je potřeba uvažovat, kam je toto auto směrováno. A pokud by to měl být rodinný vůz, dá se očekávat že v něm bude jezdit rodina s nějakou batožinou. A pak už nepojedeš po rovině jako v Německu po dálnici 150 za 6.9 ale budeš fuňet do kopce 90 se spotřebou 12l ;-\
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 11:02
Pod 65 kW v nižší střední v žádném případě!
Tohle už si v Opelu, Peugeotu a Renaultu dávno uvědomili a uvědomíte si to i vy až budete mít naježděno několik tisíc kilometrů s autem v nižší střední, které těch 65 nemá. Já tuto zkušenost mám a řeknu vám, že jízda s Opelem Astra Caravan II 1.4 8V 55 kW je jak jízda s chromým koněm. Tohle by si měli uvědomit i v koncernu VW a tak jako Škodu Octavii zbavili 1.9 SDI (50 kW), tak by ji měli zbavit i téhle hrůzy, která se tam montuje už od roku 1998 a nahradit ji modernější motorizací :no:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "saar"
23. 8. 2006 11:52
Re: Pod 65 kW v nižší střední v žádném případě!
ja jazdím s C4 80 kW a P307 break 1,4 55 kW a z 307 je to úplne v pohode . Jazdím 95 % mesto a okresky do 50 km od mesta a nemám s 307 žiadny problém. Preboha, že prídem na chatu o 3 min neskôr ako v s C4 , alebo nepredbehnem 2 Avie v stúpaní, ale až na rovine ? A to ani nehovorím keby som dodržiaval predpisy, takže o čo tu ide ? Keď budem jazdiť 2 x týž. z Košíc do Blavy tak je to o inom, ale takých ako je myslím požehnane, takže :-!
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 13:17
Re: Pod 65 kW v nižší střední v žádném případě!
Jasně v poho. Však já taky nejsem žádný závodník a na minuty nehraju. Ale tady nejde o rychlost, ale o komfort jízdy při rozjezdu, zrychlování, předjíždění atd. Vyvoj se někam posouvá. I ten tvůj Peugeot 307 se teď dělá s nejslabší motorizací 66kW. Já nečekám za ty prachy zázraky. Ale přece jen uvalit skoro půl mega za chromého koně je trochu moc. Člověku to prostě vrtá hlavou když vidí ceník Renaultu Megane II v základu s 1.4 72 kW za 397.000, bez ohledu na to, jak je na tom se spolehlivostí.
neregistrovaný "kus"
23. 8. 2006 12:09
mozna problem, ale ne tvuj
proc se tady tak rozcilujete, kdyz vam to muze bejt uplne, ale uplne jedno. Nelibi se vam tenhle motor, je podle vas nedostacujici a nikdy si ho nekoupite...tak proc to tady zase resit jak u blbu. Jsou proste lidi, kterym 1,4 bude stacit a jeste budou mit pocit, ze ridi supersport...uvedom si, ze ne kazdej je okupantem levyho dalnicniho pruhu...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tomm"
23. 8. 2006 12:36
Re: mozna problem, ale ne tvuj
Víš co je psina??? Že se to tady pitvá vždy jen a jen u škodovky. Co na tom, že 1,4 je běžným základním motorem u většiny aut této třídy... Každopádně má každý volbu - chci/nechci - každý si může vybrat. Rozhodně mi přijde lepší, že je v nabídce než aby tam nebyl. Třeba takový Focus se s 1,4 prodává velmi dobře, co na tom, že je ten motor o fous horší než ve škodovce, co na tom, že je Focus težší....
neregistrovaný "Porovnanie"
23. 8. 2006 12:31
Zrychlenie - porovnanie nizsej strednej
Porovnanie zrychlenia. Tie auta s 1.4 motorom su o tom istom, zrychlenie 12.7 az 14.6 sekund. Octavka je trosku horsi priemer s 14.2, najlepsi Meganik s 12.7, najhorsia je prekvapivo kozmicka lod Civic s 14.6.. Takze nejake reci o tom ze aka drzost od Skodovky davat tam taky slaby motor myslim ze nie su na mieste, ak aj maju konkurenti o par kw naviac, na zrychleni sa to moc neprejavi...
Honda Civic 5D 1.4 hatchback, zrychlenie 14.6
Skoda Octavia 1.4 liftback, zrychlenie 14.2
Ford Focus 1.4 hatchback, zrychlenie 14.1
Opel Astra 1.4 hatchback, zrychlenie 13.7
Nissan Almera 1.5 sedan, zrychlenie 13.1
Citroen C4 1.4 / Peugeot 307 1.4 hatchback, zrychlenie 12.8
Renault Megane 1.4 sedan, zrychlenie 12.7
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 13:22
Re: Zrychlenie - porovnanie nizsej strednej
Tohle porovnání jasně určuje hranici kam ještě jo, a kam už ne. Ta hranice pro nižší střední je na 65kW a zrychlení z 0 na 100 za 14s. Takže Civic :no:, Focus :no: , Golf :no: , Octavia :no:
neregistrovaný "Vlk"
23. 8. 2006 13:39
Re: Zrychlenie - porovnanie nizsej strednej
Mě by zajímalo, s jakým nejsilnějším autem jste jel? :-) Jednaosmičkou? Dvoulitrem, třílitrem...? ;-)
neregistrovaný "Pierro"
23. 8. 2006 13:42
Re: Zrychlenie - porovnanie nizsej strednej
šestilitr, dvanáctihrnek v Mercedesu SL 65 AMG ;-)
neregistrovaný "Vlk"
23. 8. 2006 13:47
Re: Zrychlenie - porovnanie nizsej strednej
Tak nechápu, co tu řešíte... Rozdíl 10kW? >:D
neregistrovaný "mato88"
23. 8. 2006 13:23
1.4 Turbo
Pozrite ludia, komu nestaci 59kw, nech si tam dodatocne hodi turbo a na dialnici v stupaniach ukaze *vsetkym vysokokrutakovym TDi-ckam >:-[]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Cjoctavian"
23. 8. 2006 13:46
Re: 1.4 Turbo
Lenze to turbo stoji 150 000 dukatov aj s montazov!!!
A pouzite turbo tam v Motortechu daju za 75!!! :no: :no: :-(
A zivotnosti to tiez neprospeje...ovela viac sa vyplati kupit rovno 1,8T :yes:
neregistrovaný "Cjoctavian"
23. 8. 2006 13:52
bez titulku
A vobec sa mi nechce verit ze 4 kW a 6 Nm zmoze zlepsenie o 1,3 sekundy v zrychleni...a bez zmeny prevodov...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Baca z Liptova"
23. 8. 2006 14:03
bez titulku
Ma niekto skusenosti s C5 s motorom 1,6HDi?Nie je to moc poruchove?Vdaka.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Vlk"
23. 8. 2006 14:16
Re: bez titulku
1.6HDi ne, ale 2.0HDi v P407 ano. Poruchove to neni, turboefekt prakticky necitite, je vyhlazeny (1.6tka ale bude jeste slabsi). Neocekaval bych od teto motorizace(1.6) extra vykony, ale urcite na jezdeni staci. Spotreba bude vyssi, nez u konkurenci TDi. Jinak to vyjde asi na stejno. Dale... Podle sluchu tp neni takovy traktor jako TDi, ale pri startovani motor bezpecne poznate. Jeste jsem si vsiml, ze pri sundani nohy z plynu se motor velmi zlehka vraci do nizkych otacek. Funkci overboost(nevim, zda je i u verze 1.6) jsem, pri seslapnuti nohy na podlahu,nepoznal.
neregistrovaný "nitrob"
23. 8. 2006 15:31
Re: bez titulku
To pomale klesani otacek je dano naladenim ridici jednotky kvuli komfortu pri prerazovani ;-) Pokud mohu poradit, tak neseslapujte pouze nohu, slapejte u toho i na pedal plynu >:D
neregistrovaný "Vlk"
24. 8. 2006 11:55
Re: bez titulku
To s tím nesouvisí.
neregistrovaný "VDC"
23. 8. 2006 14:13
OT: Další "géniusové"
[odkaz] :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ZZ"
23. 8. 2006 15:46
Re: OT: Další "géniusové"
To dovede k pohrdání červenou i na křižovatkách. :no: V některých evropských zemích je nepsaným pravidlem, že pokud je semafor POUZE kvůli přechodu pro chodce a zrovna po něm nikdo nejde, tak automobil zastaví resp. přibrzdí a dál pokračuje v jízdě. :yes: Tenhle nesmysl je něco nehorázného a kvůli jednomu spěchálkovi to pak odsere spousta ostatních řidičů, které třeba tento člověk dojede. :no: :no:
neregistrovaný "mobidius"
23. 8. 2006 14:31
dobrý základ
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "mari"
23. 8. 2006 16:35
Re: dobrý základ
jo, Tvůj příspěvek je taky dobrý základ... :-)
neregistrovaný "Žižka"
23. 8. 2006 17:15
REJPALOVÉ REJPAVÝ
8-s Opět další "výborná" diskuze, kde se debilně řeší nejslabší motor ve škodovce... Že vám to není trapné pořád tlachat o tom, jak mají ty škodovky slabý motory, jak to nepojede..... Vždyť vám ty motory nikdo nenutí, navíc konkurence má obdobné motory. A že se nikdo nepozastavil nad tím, že ten samý motor má i velký Golf Plus ?!
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 17:39
Re: REJPALOVÉ REJPAVÝ
Jestli se cítíš jako king, že šmahem urážíš všechny, kdo se účastní této diskuse, tak jsi hlupák. Možná by sis měl přečist pár příspěvků a zjistíš, že Vlkohradští jsou na tom se základní motorizací společně s Focusem v tomto segmentu nejhůř. A co se týče Golfu. Z toho tady moc lidí hotových není. Možná GTI, ale ten je asi někde na rybách, takže si dej pohov :no:
neregistrovaný "komik"
23. 8. 2006 18:46
Re: REJPALOVÉ REJPAVÝ
jenze Golf je taky VW a nejslabsi VW motory stojeje vesmes za starou belu... (1.2, 1.4 do 74 Kw)..
neregistrovaný "OZZY"
23. 8. 2006 21:11
Re: REJPALOVÉ REJPAVÝ
Proč, dyť to jsou stejný šity, ze stejný rodiny! >:D
neregistrovaný "Mack"
23. 8. 2006 17:36
NOVÁ FABIE
Dneska rano (0:30) jsem vezl sestru na letiste a hned na vjezdu na dalnici D11 (smer Praha) se na me nalepilo nejaky auto (Opravuje se tam ted most takze tam byl jenom jeden funkcni pruh). Hned jak mel moznost tak me v plny rychlosti zacal predjizdet a to jsem si vsim ze to byla nova Fabie! A za ni jela hned druha! Jediny co vam tady muzu rict je ze vypadala stejne jako na tech SpyFotos (hatchback) az na to ze byly stribrny :-) ... a je vyssi nez jsem si myslel (ridil jsem soucasnou Fabii).
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "mari"
23. 8. 2006 17:54
Re: NOVÁ FABIE
nestraš... Vyšší než současná Fábie? To nezní moc libě...
neregistrovaný "RS"
23. 8. 2006 20:37
Re: NOVÁ FABIE
SpyFotos neSpyFotos jak se ti libila? Nebo si cucel na tachac abys neprekrocil rychlost >:D
neregistrovaný "Djarin"
23. 8. 2006 18:42
1.4 TDI pro OCTAVII II.
Nesmysl, jo kdyby tam dali motor s podobnými parametry jako je např. 1.5CRDi v KIA RIO II (81kW a 220Nm), tak by to auto mělo dostatek síly s velmi rozumnou spotřebou a byla by to velmi pěkná konkurence 1.9TDi :-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Dasty"
23. 8. 2006 19:00
Re: 1.4 TDI pro OCTAVII II.
Zní to hezky, ale kdyby tam dali takový diesel, tak by tenhle Vlkohrad v základu stál nejméně 499.000 Kč ;-\
neregistrovaný "Gougy"
23. 8. 2006 19:41
1,4 proč ne?
Rozhodně jde o chytrou prodejní taktiku Škodovky, 1,4ka za 399tisíc, nebo kolik stojí je v klidu, firmy si koupí Tdička a víkendoví jezdci 1,4ku s držákem na klobouk a plato vajíček.. Navíc třeba 1,2ka Fábii také sedla (jezdil jsem cca 10tisíc km v 1,2 a cca 40tisíc v 1,4 16v a rozdíl-když jezdím v autě sám, nebyl subjektivně tak velký). Ale zase na druhou stranu O2 4x4 s 1,9Tdi je téměř šnek ve srovnání se "starou 81kW, tak nevím, jak s O2 bude 1,4ka "cvičit"). A spotřeba vs požitek z jízdy? Hmm, moc nevěřím ;-\
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
23. 8. 2006 19:50
pinďulin...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Petr"
23. 8. 2006 20:27
Re: pinďulin...
Parada, raj vsech tuneru..uz vidim jak davaji masivni kridlo dozadu, odlepi stitek 1,4 zezadu a vymeni za RS, nalepi vsechny mozne pruduchy a falesne sani kam jen nalepit lze...samozrejme nesmi zapomenout nakoupit v hypernove stribrne vicko na nadrz >:D atd... nebo pak idealni auto pro kloboucniky, plato vajec dozadu a hura vyrazit na dusicky a Velikonoce... ale je fakt, ze pro obe skupiny je nutne uspokojit jejich poptavku :no:
neregistrovaný "Mauví"
23. 8. 2006 20:25
1,4 Tdi???
Rozhodně lepší 1,4Tdi než ten benzínovej pojezd.
Škodouka by vůbec udála nejlíp kdyby benzíňáky nedála - prostě je neumí :-! !!!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "RS"
23. 8. 2006 20:56
Re: 1,4 Tdi???
Ale VW je umi, v budoucnu by je mohli brat od nich ;-)
neregistrovaný "Mauví"
24. 8. 2006 21:22
Re: 1,4 Tdi???
VW že umí benzíňáky? Tak to jsi mě docela pobavil.
Odhaduju tě na 16 let a tvůj taťka jezdí ve fóbii- že jó?
Škodouka (ta německá automobilka) by se měla držet TDiček protože v těch jsou opravdu na špici!
Když benzin tak JEDINĚ od japonců Honda(VTEC), Toyota(VVT-i)!!!
neregistrovaný "Pucmeloud"
23. 8. 2006 20:30
Skoda Octavia "social edition"
na tak velke auto je tento motor jen navnada pro ty co chteji Octavii, ale vlastne na ni nemaj
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Vlk"
23. 8. 2006 21:00
Re: Skoda Octavia "social edition"
:no: Kdybych si měl vybrat mezi novou O2 1.4 a starou (bazarovou) Octávií 1.6, tak si vyberu tu 1.4ku. Je to samozřejmě můj čistě subjektivní pohled... Radost z nového! auta budete mít, ať je to Dacia(nic proti ní) nebo Mercedes.
neregistrovaný "Hermes"
23. 8. 2006 23:40
Hvězda
Jak jsem tu už někde četl, tak tuhle slabonkou Octávku není skoro nikde vidět. Proč taky? S tim bych tak akorát zavodil do kopce s babetou. Tady jde ale o úplně něco jinýho:
za prvé o to, že cena Octávky začíná proklatě nízko, jak se tu už taky psalo...
a za druhý, silnější ta 1,4 není z důvodu, aby neparazitovala na 1,6. Oni by tam tu 1,4 jinak bez problémů samozřejmě dali.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "JK"
24. 8. 2006 07:52
Re: Hvězda
No ono je to vidět i na prodeji třeba golfů, nejvíce slev je na motorizaci 1.4, protože to moc lidi nekupujou, stačí mrknout např.na stránky auto.atlas.cz, tam myslím v nabídce neprodejných těžkých aut s 1,4 motorem golf asi vede.
neregistrovaný "jhamil"
26. 8. 2006 12:08
bez titulku
JAK UŽ TU MNOZÍ NAPSALI CENA 1,4 JE POUZE MARKETINGOVÝ TAH. Z VLASTNÍ ZKUŠENOSTI VÍM, ŽE NENÍ PROBLÉM KOUPIT 1,6 ZA CENU 1,4. JAKO PŘEDVÁDĚČKY SE SLABŠÍ A ZÁKLADNÍ VÝBAVY MOC NEDÁVAJÍ. ZÁKAZNÍK SI TOTIŽ AŽ PO KOUPI UVĚDOMÍ CO ŽE MU OPROTI TOMU AUTU CO V NĚM JEL JEŠTĚ CHYBÍ A BUDE SI MUSET PŘIPLATIT. TEDE POKUD TO VŮBEC JDE.
Rozbalit vlákno
0