Tenhle styl se mi ve střední třídě líbí daleko více, než ten korejský. Jednoduché, čisté. Jen nevím, jak moc se změní interiér, aby tomu nedali jenom nový volant a budíky....
Ale každopádně Blesk zase válí >:D Kolikátý je tohle jeho spy shot?
S tím souhlasím.Korea se podbízí komediantským stylem,kterej se za rok okouká.A když vidím tuhle škodovku,hned bych jí chtěl mít v garáži.Má to prostě koule :-) .Jestli půjde škoda tímhle směrem nemusí se asiatů vůbec bát.
Co jsem četl rozhovor ve SM s Kabaňem,tak koncept vznikl z hotového auta,ne opačně,jak to je u konceptů na autosalony.K verzi Combi odpověděl,že se máme nechat překvapit.
Možná že není účelem nabídnout auto,které se za každou cenu bude snažit vypadat sportovně,ale obyčejně vypadající auto pro konzervativně smýšlející klientelu
Ano, máš pravdu. Vypadá lacině a budí dojem, že se brzy okouká. Ale rozhodně nepůsobí sportovně ani konzervativně. A k tvé tezi z 25.09. 19:53 - tvary VAG, zejména VW a Audi, rozhodně nejsou bez nápadu. Věř mi, že na jejich počátku stojí velmi kvalitní design a nápad a že kdyby tobě neco jinému průměrnému designerovi dali před časem za úkol stvořit čisté a technicistní tvary Audi, tak bys selhal. Ale teď, když jsi je viděl tisíckrát, tak ti připadá, že bys je býval dokázal vytvořit taky nebo že to snad bylo lehké. Nedokázal a nebylo. Je fakt, že tvary VAG vozů se mezi generacemi nemění nijak revolučně, ale dobrý design to holt nepotřebuje. To třeba Renault se musel po svých úletech a la Megane 2 proměňovat více, a Korejci - kteří ještě před 10 lety vypadali jako rozšlápné plechovky od tuňáků - taky museli projít radikální proměnou. VAG holt nemusel a jeho konzervativní design funguje furt. Ne na každého - ale na dospělejší lidi docela jo.
Vypadá to slibně, ovšem celý problém v nové levné škodě vidím v tom, že u škodovky levné=bez výbavy a za každý prd těžce platit. Kéž bych se ale pletl...
Neboj, priplatkova vybava bude jiste bohata ;-) Kazdej koncern ma halt jinou politiku. Priplatis si, ale pri dalsim prodeji dostanes vic zpet, nez u jinych- coz s tim sice uplne nesouvisi, ale alespon neco.
Na snímke je Škoda Rapid kombi. Do predaja by mal prísť až koncom nasledujúceho roka.
Dá sa to poznať podľa prednej masky svetiel a hlavne totožnej zadnej plochy medzi refelktormi so štúdiou z Frankfurtu.
Octavia 3 je už rovnako spravená v testovacích kusoch, vzhľadovo pôjde o "mohutnejší" dizajn a hlavne, mal by sa vymykať od terajšieho konceptu.
ne to nebude všechno ještě tam budou počítám použitý mizernější komponenty se spoustou kurvítek. Škodovka přeci nebude vyrábět auto, který majiteli dlouho vydrží. Nas..rali si do bot s O1, tak si to teď musí vynahradit. To byl taky nápad udělat auto, který bude jezdit ještě za 20 let. Teď jsou toho plný silnice a lidi to ne a ne je hodit do šrotu a přijít si pro nový ;-\
tahle postupná odhalování podob. Věrní čtenáři, kteří pronesou skoro ty nejtajnější informce. Třeba by mne zajímalo,co měli k snídani trpaslíci, kteří ve vývojářských počítačích Škodovky tahají jedničky a nuly po síti na svých zádech - a taky jestli mají odbory????
A teď vážně - chtělo by to víc napětí. Nějaké poodhalené světlomety a zbytek auta pod saténem nebo plachtou by nebyl? A co nějaké puzzle?
Také bych rád poděkoval za postřech, že na fotkách je nejspíše kombi. Děkuji - než jsem si to přečetl, myslel jsem si, že to je dvoumístné kupé s motorem vzadu - díky.....
Škodovka má skvěle našlápnuto. Daří se jí a nejenže rostou její prodeje, ale roste i její vývojový potenciál. Prodloužený Yeti? Vsadím boty, že ho vítr donese z Číny až k nám a bude to úspěch. Škodovka nepotřebuje podobné reklamní šaškárny a "úniky" informací - její kvalita se prosadí sama..........
Co se týče " její kvalita se prosedí sama " : Si myslím, že jeden z hlavních bodů je ten, že Škoda je "domácí" auto. Prostě přijde do autosalonu postarší pár pro Fabii, a jelikož mělo doma Fáčko, tak si řekli, že podpoří českou značku. Je v tom jakási důvěra k českému produktu... Já osobně bych si nekoupil za ty peníze Fabii, ale poohlížel bych se po jiných variantách. :-)
platí už jen částečně a u starších generací, které kupují ze zvyku jednu značku. Jenže - a světe div se - i při širokém výběru stále dost lidí ke Škodovce tíhne i bez "musu".
to ano...je to to samé jako že většiná ma doma windows xp, internet explorer, prachy v české spořitelně, telefon nokia a škodovku v garáží... ;-) tomu se říká stádní chování...
tím nic proti lidem co si koupí škodovku...do firemních flotil se hodí náramně stejně jako nejšiřší servisní sít a dostupnost dílů(i když za celkem vysoké ceny) kup si takovej saab nebo jaguar...nejbližší showroom a autorizovanej servis v praze...to at se pak hold dealeři nediví, že lidi skočí nejdřív tam, kde to maj nejblíž...
stejné je to i s ostatními koncernovými značkami...vw, škoda, seat...to tu má jméno zakořeněné už od pádu železné opony...vw udělal husarský kousek a "zabral" tuto zem jako první a než se ostatní prodejci rozkoukali tak už jim zbyli jen drobky na talíři...o vzepětí se ještě pokusil opel s corsou(1995) a ford s dosluhujícím escortem(1996-1997) ale ani jeden z nich nedokázal získat importérský monopol natrvalo...
Co ti vadí na tom, že je to snad jedinej podnik, kerej se Čechům nepovedlo rozkrást, a ještě k tomu zůstává u nás, zaměstnává naše lidi a platí tu daně?
nevadí mi na tom nic...ekonomicky myšleno kéž by takto dopadla každá privatizace v čechách...bohužel nestalo se...pořád lepší dopadnout takto než třeba jako liaz, tatra nebo aero vodochody... ;-)
ovšem vadí mi na tom to...že škodovka krom jména a sídla nemá českého vůbec nic...skoro jako nošovický hyundai...ten tu taky sídlí, dává lidem práci, platí tu daně...ale šefujou jim korejci...
hele to neni pravda, že tam neni nic českýho. Teď se tam ucházim vo práci (už zbejvá jenom vyjednat rozumný prachy), takže už jsem leccos viděl. Je to opravdu ještě pořád NAŠE automobilka, akorát patří někomu jinému, kdo jí kapku ovlivňuje...
LIAZ dopadl ještě celkem slušně. Byl sice rozkraden, ale za účelem aspoň nějakého pokračování. V současné době se jmenuje TEDOM.
ono vw ji moc neovlivnuje. Proste skoda musi vyrabet to co si ve wolfsburku naordinujou. Vzhledem k tomu ze ji nevlastnime. Tak nase proste neni at v managementu a vedeni dela kdo chce. Ovsem neni to zadna vyjimka. Anglicke, svedske nebo nektere italske znacky sou na tom uplne stejne
No tak to je žrádlo. Akorát musíme plakátům dát tentokrát výjimečně za pravdu, bude do poměrně surový holátko, hele káru bez zadních blinkrů, předních světel a motoru, to si může dovolit prodávat jenom opravdová ikona světovýho garážovýho nebe. Potvrzuje se, že základ bude fakt hustej, protože dostat základní model jen na základní barvě, to je nápad hodnej oscara.
Ale nyní vážně - je to OCTAVIA COMBI III, tvar bočního předního okna není tvarem okna frankfurtského Rapidu. Vědomí pohledu odhaluje to podstatné, co potřebujeme vědět - předek bude rapidovskej a tedy i krásnej. Bude zahraněno, a na to se také významně čeká, takže už dnes:
Sme ako pozerám v menšine, ale ja som rovnako presvedčený, že sa pozeráme na Octaviu III. Ten tvar a línie bočných okien sú dosť podobné markanty a jasne naznačujú druhovú príbuznosť. Rapid to nie je.
Pozor. Neni jiste, ze MissionL a rapid se budou lisit pouze v takovych vecech, jako jsou kliky, zrcatka a pod. Tu linii oken mohli klidne od Frankfurtu pozmenit.
taky jsem pro O III, ze je na na fotkach jeji karoserie, verze combi. Videl jsem predni svetla jejich tvar a dizajn. Je to dost "audi styl"
Svetla trochu podobna konturove Audi A4, A5 odkazy [odkaz]
[odkaz]
Jinak vnitrni dizajn svetel jinsi ;-)
Jak to tak vidim , nova octavia bude hodne pekna
Tady bych chtěl jenom podtkout pro všechny chytráky, co žerou výsledky EURO NCAP a do 4 hvězdičkovýho auta by ani nesedli. Podívejte se co je před řidičem a spolujezdcem za deformační zóny. 2 nosníky na kterých drží motor a podběh s blatníky a kapotou. Takže až tu zase bude někdo chytračit, že auto "xy" má jen 4 hvězdičky ale auto "ab" má 5 a on by si teda auto se 4 hvězdička nikdy nepořídil, protože je to defacto nebezpečný šrot nechť se zadívá na tuto špionážní fotku nové O3 ať ví, že ten celej marketingovej bubák je o 2 nosnících a motoru!
jenže za ten motor budou montovat intergalaktickej lapač - takovou malou stargate, kterej všechny překážky pohltí - takže například: * se na tebe kamion plně naloženej cca- 35 tun - no a v okamžiku nárazu, kdy jsou aktivovány airbagy a zrovna jsou likvidována Tvá přední světla - je zároveň aktivován tzv. SG škoda - a celý kamion i s nákladem je vtažen tím lapačem a vyhozen někam na planetu xyz - čert vem řidiče.... a na Policii vyjede automaticky hlášení o střetu se srnou - protože budeš mít pomačkaný jenom plechy a vylítlý bágly. Pro případ, že by kolem byli svědci - červeně se zableskne a všichni budou mít okno.......... proto jenom dva nosníky.........kapiš?
jen pro úplnost. Nechci tady hanět řešení Škodovky. Jen chci poukázat na to, že bez ohledu na marketingový kecy o bezpečnosti, který spousta lidí baští, má před sebou posádka u většiny aut něco přes metr deformovatelnýho materiálu, který ho chrání.
já to tak neberu, že haníš škodovku - já nejsem šádefil.... Většina řidičů by měla jezdit tak, aby nebourala či náraz byl minimální a když už na to dojde - o to, co z auta zůstane zachováno je vedlejší - důležité je, aby zůstal zachován prostor pro přežití posádky - další kapitolou je pak to, co dokáže snést lidské tělo, ale to už výrobci jaksi neošetří....
Není deformovatelný materiál jako deformovatelný materiál, ze samotného počtu nosníků je těžké něco usuzovat. Podívej se na videa a grafy zatížení dummies a uvidíš, jaké rozdíly mezi jednotlivými auty jsou.
Jádrem bezpečnosti nejsou jen deformační zóny, ale také konstrukce samotné kabiny, která musí být naopak co nejpevnější. Dokáže zamezit posunu pedálů do prostoru pro nohy? Dokáže udržet tvar tak, aby bylo možné otevřít dveře (a zároveň nedošlo k jejich samovolnému otevření)?
Hvězdičky jsou samozřejmě jen populární zjednodušení výsledku auta. 5 je zárukou, že bezpečnost je po všech stránkách na špičkové úrovni. 4 znamená potenciální problém. Jestli spočívá v ochraně chodců, připomínači bezpečnostních pásů nebo naopak něčem zásadním, na to už se musíš začíst do testu hlouběji.
přiznám se, ted jsem z toho jelen...na jaký typ zákazníka cílí typ rapid...?? ;-)
jestli bude levnější než octávia tak za jaou cenu...pokud bude o hodně levnější tak bude konkurovat fábce...a vzhledem k tomu, že bude konstrukčně novější než zastarávající octávka tak ani tu octávku si potom nikdo nekoupí...
a pokud bude skoro stejně drahá jako octávie a pouze bude mít horší kvalitu zpracování, a bude to ještě větší holobit než je octávka v základu(to už snad ani nejde ne???) tak zas nikdo nebude mít chut ten rapid kupovat a pujdou rovnou do octávky...
víděl bych to realně na ořezanou paletu motoru...pár mpi, nějaké to slabší tsi a 1.6TDi...totálně vočesaná výbava a pokusí se vyrazit do boje s fluencem a cruzem...ovšem ty ho zadupou do země jak cenou tak motory i výbavou podle mě...
To, že bude konštrukčne novší ako súčasná Octavia, to si nie som moc istý. Takmer isté je, že nebude mať vzadu multilink (ten zostane len Octavii), ale jednoducjšiu a lacnejšiu vlečenú nápravu. Plus ostatné úspory čo do výbav a motorov, ako si sám naznačil (žiadne 2,0 TSI, žiadne 4x4 a možno ani DSG). Priestor na trhu sa vždy nájde, viď súčasná umelo vyrobená Octavia Tour II., je to len o pár tisíc nižšia cena a funguje to.
teda nevím...vidím po stovkách octávku v primě...ale tour teda moc ne...nevím jak ty...podle mě to teda moc úspěšný neni...výbava docela ok...(podobná jako v primě...) ovšem chybí diesel kterej byl trhákem v první touru...měli tam dát 1.9TDi a hned by se to prodávalo líp...nebo aspon 1.6TDi 66kW s 1.4MPi moc díru do světa neudělaj...to si koupí bud sadomasochista nebo důchodce co dřív jezdil ve felině 1.6 55kW
tak predfaceliftova verze O2 se ted prodava jako tour jen jako nouzove reseni kvuli zpozdeni s nasazenim rapidu, proto zadna vetsi snaha o zajimavou vybavu nebo paletu motoru ;-)
...s tim mpi je tour za čtvr mega...dát tam diesel třeba za 320 a myslím že by to lidi brali...když prima v holobitu s dieselem je za cenikových 420 táců...(to není málo)
Pri Škode Rapid zabudnite na veci, ako sú bi-xenony, koženný poťah či množstvo elektronických systémov. Celá rada Rapid je zameraná na "výkon / cena". Čiže v rozpätí 289.000 - 400.000 Kč (čiže v cene porobnej dnešnému Touru).
Prvým základným rozdielom je rázvor. Je menší, ako bude mať nová Octavia 3. Motoricky v nej budú jednoduché motorizácie, t.j. základ sú motory 1,2 TSI a 1,6 TDI. Časom sa možno objaví 1,4 TSI a 2,0 HDI. Nie je ale cieľom, aby Rapid mal silný motor. Paralela je napr. dnešná VW Jetta. Výkonný motor by ste v ňom ťažko hľadali. Od toho je tu buď to Golf alebo Passat.
Druhý, najväčší rozdiel je, že O3 bude mať inú rolu, ako mal doposiaľ. Mám na mysli jeho karosárske prevedenia...
VW totiž začal robiť úpravy v nižšej strednej triede. A3 čaká verzia sedanu, Seat Leon bude ako kombi, VW Golf sa zvažuje aj verzia a la CLS (samozrejme v menšom...).
dnešní záplavě instatního a beztvarého mainstreamu mě těší a současně fascinuje nastolená designová cesta Škody - jednoduchost, čistota linií.. prostě paráda :yes::yes:
Neporovnavajte studiu a seriovy voz. Do pozornosti davam hlavne riesenie dizajnu spodnej casti dveri a porovnanie obrysu kufra na liftbacku a kombi. Rovnako celkovo mensi razvor. Nova Octavia narastie...
1. Blesk to nedostal od žádného věrného čtenáře, s tím se běžte bodnout :no:
2. Mission L nemá nic společného s limousine :no:
3. Fabia už žádný facelift nedostane, za dva roky přijde třetí generace.. :no:
Podle srovnání přední kapoty, lícování nárazníku a A sloupku i horní části dveří jde o větší model než Mission-PopuLar. Takže je to zřejmě O3 a zřejmě si to někdo odskáče. Změny nové O3 nebudou zas až natolik dramatické, jak se někde slavnostně prozrazuje. Naopak celkový dojem Oktávii poněkud uzemňuje ke strohým hranatým prvkům a až příliš jednoduchým tvarům. Bude to níže než VW s rafinovaně jednoduchou elegancí.
Styl dvou aut z jiné kategorie bude až nezdravě podobný, asi bude hodně unifikovaných dílů. Napadá mě, že Mission by se naopak mohl jmenovat Octavia a nová větší O3 by se mohla jmenovat Rapid. Možná by to byl zajímavý marketingový tah..
To, ze se na 100% neshoduje s konceptem jeste neznamena, ze se jedna o odlisne vozy. Detaily, na ktere poukazujes mohly byt pro seriovou vyrobu upraveny prave do te podoby, kterou vidime.
Kapota je delší a širší, okraj blatníku užší, A sloupek je mohutnější a návaznost na blatník je jinde, dveře mají horní část viditelně širší, takže zřejmě je celé auto vyšší nebo jsou okna nižší. Tolik změn na karoserii pro sérii je nepravděpodobné, navíc kastle Missionu je podle mých dobrých zdrojů skutečně sériová. Obávám se že tyhle fotky si skutečně někdo odskáče.
je bez debaty najlepsie auto vo svojej triede. je to auto, pri ktorom si clovek povie: "naco by som riesil ine moznosti." je kvalitne urobene, stylove, solidne, prakticke, jazdne vlastnosti su top a hlavne pocit z jazdy je jeden z najlepsich vobec. podla mna jednym z hlavnych odlisovacich prvkov sucasnej octavie a dovodov, pre ktory je pocit z jej interieru taky pozitivny je jej stredova konzola, ktora je tak akurat robustna, tak akurat vysunuta, tak akurat tvarovana a robi dojem solidnosti a vyvolava spokony usmev na tvari majitela..doslova zboznujem stredovu konzolu v octavii. tak dobre rieseny interier ma naozaj maloktore auto. a preto by som tymto aj apeloval na skodu - zachovajte, pripadne vylepsite tu stredovu konzolu, inak octavia prestne byt tym cim je...dajte na mna
Vy jste asi nikdy neseděl v jiných autech střední třídy. Zkuste Accord, Mazdu 6, Citroen C5, Peugeot 508,... Neříkám, že je to stejná třída ale rozhodně si v těchhle autech uvědomíte, co vše se dá na octavii zlepšit a že je toho dost (interiérem počínaje a jízdníma vlastnostma konče). A to ani nezmiňuju auta ještě výš, to už se snad ani nemusí psát, to se musí zažít. Prostě pořád je co zlepšovat a na octavii obvzlášť.
Nevim, komu tady říkáte synáčku ale asi jste si mě s někým spletl. Cena tady nehraje moc roli protože Octavia není mnohem levnější. Když si srovnáte vybavenou octavii se srovnatelnýma motorizacema, zjistíte, že tam takový finanční rozdíl není. Kvalitativní rozdíl tam však je. Tak už konečně vyndejte hlavu z písku a zkuste u toho přemýšlet, vy patriote.
A co bys třeba říkal na srovnání fiesty a octavie? Na fiestě je co zlepšovat, že? Stejně nesmyslné jako to tvoje přirovnání. Kolega před tebou tvrdil, že octavia skvěle boduje ve své třídě. Ty jeho tvrzení nijak nerozporuješ, jen jsi přišel s objevnou myšlenkou, že o patro výš se octavia nechytá. Panečku, to už chce fištrón.
Podle mě je to nová Octavia. Stačí se podívat na prolisy pro kliky. Zde budou kliky, které jsou dnes na superbu, passatu či golfu. Jsou to kliky, které koncern používá pro vyšší třídy svých vozů, takže pochybuji, že by takové kliky měl nový levný model. Ten bude mít kliky jako aktuální Octavia, Fabia, Polo, atd...