Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Combi III v lakovně: První foto

Ondřej Láník
Diskuze (64)
Hranatý styl, který Škoda představila letos na jaře, dostává sériovou podobu.

První přiblížení se odehrálo už ve Frankfurtu, když Škoda ukázala světu studii MissionL. Písmeno L v této misi znamená limousine - tj. v německém chápání auto s karoserií hatchback, liftback nebo sedan. Že má přijít také MissionC (C jako Combi) je už téměř jisté.

Co vidíme na snímcích, které získal Blesk od věrného čtenáře, bohužel tak docela jisté není.

První možností je sériová podoba Škody A-Entry ve verzi kombi, tedy vůz odvozený z liftbacku představeného v Ženevě.

Druhou možností je, že se před námi předčasně prezentuje třetí novodobá generace Škody Octavia Combi. Této hypotéze věříme více. Na snímku je podle nás verze kombi (kódové označení SK372), vyvíjená paralelně vedle liftbacku (SK371).

Ostrý design pro rodiny

Snímky, pořízené ve škodovácké lakovně, jsou současně prvními fotografiemi sériové Škody s novým designem. Co vidíme?

Za pozornost určitě stojí výrazné hrany, ostře kontrastující s dnešními lehce barokními oblinami.

Že budou mít nové modely Škody ostře řezané masky je jasné už od Ženevy, ale teď je potvrzeno i to, že charakteristickým prvkem bude výrazný prolis začínající na předním blatníku u směrovky a končící na zadním blatníku v rohu koncové svítilny.

Jednoduché, ostré, až kubistické rysy ponese i záď. Její tvar se odvíjí od čtyřúhelníkových koncových svítilen a přesně vymezených prolisů v prostoru pro registrační značkou.

Celková klasická koncepce škodováckých kombi nižší střední třídy se přes výrazné změny v designovém stylu nemění!



Novinková smršť

Škoda má dobře nabito, aby odrazila zejména korejské výpady, které ohrožují tradiční loajalitu rozsáhlého zákaznického portfolia. Kdy tedy který model přijde?

Už jen dny nás dělí od premiéry nového mini-vozu Škoda City, odvozeného od Volkswagenu Up! Škoda několikrát potvrdila, že první zákazníci si budou nové mini odvézt ještě letos.

V nejbližších týdnech se na indickém trhu začne prodávat nový malý sedan, který má nejblíže k Fabii sedan. Ta se ve druhé generaci zatím nedostala do výroby, ale pro potřeby indického - sedanovitého - trhu, ji nahradí přeznačkovaný Volkswagen Polo sedan (prodávaný na některých trzích jako Vento). Mimo Indii se tento model zřejmě nikdy nepodívá. Nejpravděpodobnější jméno indického sedanu je Škoda Lauretta.

V březnu 2012 očekáváme premiéru nového vozu Škoda A-Entry s karoserií liftback. Ta nahradí první Škodu Octavii Tour a bude mít roli levného rodinného vozu nižší střední třídy. Stejný model Škoda vyšle na trhy střední a východní Evropy. Nejpravděpodobnější jméno tohoto liftbacku je Škoda Rapid. Výroba začne v Mladé Boleslavi v květnu 2012.

Čína by měla dostat během roku 2012 druhou karosářskou verzi A-Entry (Rapid) , která bude mít klasickou tříprostorovou konstrukci (sedan) s pevným zadním sklem a zavazadelníkem odděleným od prostoru pro posádku.

V říjnu 2012 automobilka ukáže na autosalonu v Paříži novou generaci Škody Octavia. Start výroby je naplánován na listopad 2012.

Během let 2012 a 2013 by se měla celá modelová řada Škody přiblížit cestou faceliftů k hranatému stylu, který automobilka uvede už zanedlouho. Faceliftu se dočká Superb, Yeti i Fabia.

Na rok 2013 se chystá prodloužená verze Škody Yeti určená pouze pro čínský trh.



Ondřej Láník
Diskuze (64)
26. 9. 2011 22:23
Re: vzhled
:yes:
Avatar - Katikakus
26. 9. 2011 21:34
Re: octavia
:yes: >:D >:D >:D Vyborny, a tim nickem jsi to korunoval. Koukam, ze nekteri se chytli. Diky... :yes:
26. 9. 2011 21:23
Re: JEDNOZNAČNĚ Octavia 3
Kapota je delší a širší, okraj blatníku užší, A sloupek je mohutnější a návaznost na blatník je jinde, dveře mají horní část viditelně širší, takže zřejmě je celé auto vyšší nebo jsou okna nižší. Tolik změn na karoserii pro sérii je nepravděpodobné, navíc kastle Missionu je podle mých dobrých zdrojů skutečně sériová. Obávám se že tyhle fotky si skutečně někdo odskáče.
26. 9. 2011 21:09
Re: octavia
A co bys třeba říkal na srovnání fiesty a octavie? Na fiestě je co zlepšovat, že? Stejně nesmyslné jako to tvoje přirovnání. Kolega před tebou tvrdil, že octavia skvěle boduje ve své třídě. Ty jeho tvrzení nijak nerozporuješ, jen jsi přišel s objevnou myšlenkou, že o patro výš se octavia nechytá. Panečku, to už chce fištrón.
26. 9. 2011 21:04
Re: vzhled
Ano, máš pravdu. Vypadá lacině a budí dojem, že se brzy okouká. Ale rozhodně nepůsobí sportovně ani konzervativně. A k tvé tezi z 25.09. 19:53 - tvary VAG, zejména VW a Audi, rozhodně nejsou bez nápadu. Věř mi, že na jejich počátku stojí velmi kvalitní design a nápad a že kdyby tobě neco jinému průměrnému designerovi dali před časem za úkol stvořit čisté a technicistní tvary Audi, tak bys selhal. Ale teď, když jsi je viděl tisíckrát, tak ti připadá, že bys je býval dokázal vytvořit taky nebo že to snad bylo lehké. Nedokázal a nebylo. Je fakt, že tvary VAG vozů se mezi generacemi nemění nijak revolučně, ale dobrý design to holt nepotřebuje. To třeba Renault se musel po svých úletech a la Megane 2 proměňovat více, a Korejci - kteří ještě před 10 lety vypadali jako rozšlápné plechovky od tuňáků - taky museli projít radikální proměnou. VAG holt nemusel a jeho konzervativní design funguje furt. Ne na každého - ale na dospělejší lidi docela jo.