Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia RS: Konečně s pohonem všech kol

Díky pohonu všech kol chce být Škoda Octavia RS dokonalým vozem pro všední den i pro volný čas.
Zpět na článek
24. 9. 2015 13:48
24. 9. 2015 13:56
24. 9. 2015 14:11
24. 9. 2015 14:42
24. 9. 2015 14:45
24. 9. 2015 15:13
24. 9. 2015 15:36
24. 9. 2015 16:00
24. 9. 2015 16:04
25. 9. 2015 16:51
24. 9. 2015 14:11
24. 9. 2015 14:19
24. 9. 2015 14:22
24. 9. 2015 14:23
24. 9. 2015 14:33
24. 9. 2015 14:42
24. 9. 2015 14:48
24. 9. 2015 14:52
24. 9. 2015 14:59
24. 9. 2015 15:20
24. 9. 2015 15:25
24. 9. 2015 15:46
24. 9. 2015 14:56
24. 9. 2015 17:40
24. 9. 2015 18:32
24. 9. 2015 14:45
24. 9. 2015 14:53
24. 9. 2015 14:54
24. 9. 2015 14:51
24. 9. 2015 15:01
24. 9. 2015 15:12
24. 9. 2015 15:25
24. 9. 2015 15:39
24. 9. 2015 15:55
24. 9. 2015 16:14
24. 9. 2015 16:31
24. 9. 2015 17:32
24. 9. 2015 18:15
25. 9. 2015 08:45
25. 9. 2015 07:48
24. 9. 2015 17:35
24. 9. 2015 18:07
24. 9. 2015 18:55
24. 9. 2015 19:00
24. 9. 2015 19:28
25. 9. 2015 07:21
25. 9. 2015 08:17
25. 9. 2015 08:19
24. 9. 2015 15:18
24. 9. 2015 15:37
24. 9. 2015 13:58
24. 9. 2015 14:22
24. 9. 2015 14:31
24. 9. 2015 14:54
24. 9. 2015 14:33
24. 9. 2015 14:03
24. 9. 2015 14:31
24. 9. 2015 15:53
25. 9. 2015 09:25
25. 9. 2015 09:41
24. 9. 2015 14:25
24. 9. 2015 14:57
24. 9. 2015 14:59
24. 9. 2015 15:08
24. 9. 2015 16:41
25. 9. 2015 10:17
24. 9. 2015 14:36
24. 9. 2015 15:08
24. 9. 2015 21:23
24. 9. 2015 15:55
24. 9. 2015 16:14
24. 9. 2015 17:03
24. 9. 2015 19:54
24. 9. 2015 20:50
24. 9. 2015 21:14
24. 9. 2015 21:43
24. 9. 2015 21:59
24. 9. 2015 22:17
24. 9. 2015 22:23
24. 9. 2015 21:17
24. 9. 2015 21:47
24. 9. 2015 22:03
24. 9. 2015 22:16
24. 9. 2015 22:23
24. 9. 2015 22:26
25. 9. 2015 19:54
25. 9. 2015 22:16
26. 9. 2015 11:36
26. 9. 2015 11:52
26. 9. 2015 12:09
Avatar - Emel
24. 9. 2015 13:48
Ach jo
Kombinace pouze s naftou je zklamání :-(
Rozbalit vlákno
59
Avatar - iudex
24. 9. 2015 13:56
Re: Ach jo
Presne. Zbadal som nadpis a už som chcel chváliť, aký super ťah, že Škoda bude mať ako jediná medzi hothečmi pod 300k štvorkolku; ale bude to len pre ropák. Tak nič. 8-s
Avatar - fOE
24. 9. 2015 14:11
Re: Ach jo
Je audi TT 2.0tfsi quattro s 230k HH? ;-)

EDIT: btw. ten nadpis je samozrejme takto zavadejici schvalne. Napsat tam RS TDi uz asi neslo. :-|
Avatar - iudex
24. 9. 2015 14:42
Re: Ach jo
Nie, Audi TT nie je (hot)hatchback, ale kupé. ;-)
Avatar - fOE
24. 9. 2015 14:45
Re: Ach jo
Tak, brat to do detailu, tak je to vazne HB a ne coupe [odkaz] ;-) . Coupe jen evokuje tvarem (a absolutni postradatelnosti zadnich sedacek >:D ). Pak jen jestli je 230k v audi (!) TT dost na oznaceni Hot.
Avatar - iudex
24. 9. 2015 15:13
Re: Ach jo
A čo z toho obrázku má preukazovať, že je to hatchback?
Avatar - fOE
24. 9. 2015 15:36
Re: Ach jo
Ta vyklopna zad (ne jen viko kufru), jen dvouprostorovost, oznaceni jako HB v anglicky psanych testech (co jsem cetl se to vyskytovalo casteji nez oznaceni jako coupe, pripadne se vyskytovali obe) >:D Muzes si vybrat.
Nez se tu zacneme ohanet definicema, kterych na kazdou karoserii existuje nepreberne mnozstvi a zvlast coupe je v tomto dost volnomyslenkarske, tak znovu napisu ze je to subjektivni. To jestli je to podle tebe coupe, protoze linie strechy, nebo podle me HB, protoze vyklopna zad. :-)
24. 9. 2015 16:00
Re: Ach jo
Tak do bude spíš liftback, protože splývavá záď :-)
Avatar - fOE
24. 9. 2015 16:04
Re: Ach jo
Rikam ze je v tom bordel. Pro nekoho coupe, pro nekoho liftback, pro me HB a "definice" to splni u kazdeho. >:D
Avatar - iudex
25. 9. 2015 16:51
Re: Ach jo
Človeče Ty teda perlíš. To vážne podľa Teba výklopný zadok a dvojpriestorovosť robí z Tétéčka hatchback? Tak potom je podľa Teba hatchback aj toto: [odkaz] a toto: [odkaz]
Takže chlapsky priznaj, že si sa sekol a nerelativizuj, že "je to subjektívne". ;-)
Avatar - Emel
24. 9. 2015 14:11
Re: Ach jo
Názor, že 4x4 se hodí k naftě, je zřejmě dost rozšířený... třeba i Mazda nabízí šestku v AWD jen v naftě (a kombíku)... ale moc to nechápu.
Avatar - fOE
24. 9. 2015 14:19
Re: Ach jo
Ropaky jsou sluzebaky, tam se priplatek za 4x4 (kdyz to plati firma) lepe ztrati. V dnesni 4x4 poblaznene dobe s tim navic nebude mit problem ani firemni nakupci, bo odprodejni hodnota urcite nebude nizsi.
No a k benzinu, je tam u tech 220k ten pohon 4x4 vazne potreba? Za predpokladu ze si benzinove RS kupuji spis nefiremni zakaznici pro pocit z vykonu, pomohl by vubec AWD necemu (krom toho ze by zvysil cenu, spotrebu a hmotnost auta)? Podle me bude ve vsem, krom jedineho casu z 0 na 100, takova octavia ve vsem horsi a jestli si skodovka zjistila ze tak uvazuje vic lidi tak mozna proto nejde do nerentabilniho projektu.
Hadam. ;-)
Avatar - CHerokee
24. 9. 2015 14:22
Re: Ach jo
No ale byla by použitelnější v zimě.
Avatar - fOE
24. 9. 2015 14:23
Re: Ach jo
Ano, pet dni v roce v CR by takova octavia mela citelnou vyhodu. 360 dni v roce pak spise jen mnou vypsane, ne tak citelne, ale furt nevyhody.
Avatar - AUDIRS6
24. 9. 2015 14:33
Re: Ach jo
Co ta nakazili kolegovci z roboty, ktori si nevedia ani len nakonfigurovat poriadny motor a pohon do A6, ze 4x4 nieje potrebne ? >:D
Teda kamo.... >:D , ved si to vyskusaj a uvidis, ze nebudes lutovat ani to nejake deci na 100 km navyse. 4x4 je realny prinos k aktivnej jazde a bezpecnosti a plynulosti cestnej premavky. Uz to pochop a ber to ako fakt. ;-)
Avatar - fOE
24. 9. 2015 14:42
Re: Ach jo
Tak podivam se na avatar, prectu nick a vim ze pro tebe to fakt je a musi byt, proste musi >:-[] . Ale pak se kouknu z okna, sucho, slunce (trocha listi). Myslim, ze to clovek zvladne i s pohonem jen jedne napravy. ;-)
Avatar - AUDIRS6
24. 9. 2015 14:48
Re: Ach jo
joooo, je to tak. ;-)
Vsimni si celosvetovy trend - aj "obycajnejsi" uvedomeli vyrobcovia sa snazia o to, aby nejaky ten pohon 4x4 dokazali zakaznikovi ponuknut, tlaci sa na cenu tych "spojkovych kompletov" - Haldex a spol... Proste ludia na to zacinaju pocuvat - lebo ti, co uz vyskusali, uz si nechcu komplikovat zivot. ;-)
Avatar - fOE
24. 9. 2015 14:52
Re: Ach jo
Ludia zacinaju pocut aj na SUV, a krom par skutecnych vyhod jde casto jen o spoustu vyhod domelych. Stejne jako kdyz napadne prvni snih a ja vidim litat borce s quattro nebo xDrive po meste sedesatkou, protoze se na tu rychlost diky 4x4 snadno rozjedou. Uz jim v manualu ale asi nikdo nenapsal, ze muzou mit i 8x8, ale brzdnou drahu to nezkrati. Ostatne taky proto asi potkavam na zacatku kazde zimy nejvice stouchancu ve mestech s audi/bmw/mb a 4x4. Bezpecnosti vstric. >:-[]
Nejdulezitejsi faktor vzdycky byl a bude sedet mezi pedaly a volantem, s predokolko a (!)rozumem(!) nemuze mit clovek ve stredni evrope problem. ;-)
(doufam ze se ted do me nepusti tech 20% lidi co zije v horach, aktivne se venuje zimnim sportum, takze ikdyz v horach nebydli tak v zime "zije v horach" atd. :-) )
Avatar - AUDIRS6
24. 9. 2015 14:59
Re: Ach jo
prve stuchance >:D - no jo, ono to asi bude tym, ze taketo auta si radi kupuju "mladi kowboji", ktori si len hlupo myslia, ze ked to za tych zhorsenych adheznych podmienok lepsie zrychluje , ze to aj lepsie brzdi... :-!
Vzhladom na to, aka je skladba vodicov na cestach, myslis si, ze by bolo lepsie aby aj oni jazdili FWD / RWD ? V prvom pripade by asi nadavali, ze sa do nejakeho kopca maju problem rozbehnut, a ze to nema z krizovatky taky odpich, ale mozno by boli teda na cestach "kludnejsi"...
V tom druhom - ok, jedno, dve vrecka cementu do kufru a hybaaaaaaaj - ideme driftovat >:D - a to by si potom videl asi este o nejaky ten tukanec navyse... >:-[]
Takze ano, stojim si za tym, ze pre väcsinu normalnych soferov to je prinos. ;-)
Avatar - fOE
24. 9. 2015 15:20
Re: Ach jo
No podle me je vazne lepsi zacinat s pohonem jen jedne napravy. 4x4 proste dava pocit falesneho bezpeci. Kdyz se takovy frajirek s mokrym ridicakem pokusi rozjet na snehu s zadokolkou tak bude stat na miste s protacejicimi a pribrzdovanymi koly a spis mu docvakne jake podminky venku panuji. S autem co se v klidu rozjede i na brecce to nemusi docvaknout (a podle toho co vidam ani nedocvakava) kazdemu. :-)

Ale let's agree to disagree, je mi jasne ze z tebe nic jineho nedostanu. >:D ;-)
Avatar - Emel
24. 9. 2015 15:25
Re: Ach jo
Na sněhu je podle mě dobrý ten pocit, že můžeš klidně zastavit a pak se zase rozjedeš... dává ti to čas a klid.
Avatar - fOE
24. 9. 2015 15:46
Re: Ach jo
Ano, to je vyhoda, a to je nejcasteji tech 5 dni o kterych jsem psal hned nahore. :-)
24. 9. 2015 14:56
Re: Ach jo
Jako jasně, každá liška chválí svůj ocas a každý uživatel auta chváli svoji volbu, ale jako několikaletý uživatel auta s haldexem klidně řeknu, že jako soukromé bych si ho nikdy nekoupil.
Je za tím právě ta spotřeba, hmotnost a cena. A reálná využitelnost mimo sníh je mizivá. Zatáčku s ním prostě rychleji neprojedeš a to ani za mokra.
U služebáku je mi to buřt, tam to platí firma. A ve firmách taky skončí přes 90 % těch RS v dýzlu s 4x4...
24. 9. 2015 17:40
Re: Ach jo
Citujem ťa: "... lebo ti, co uz vyskusali, uz si nechcu komplikovat zivot."
Skôr je problém v tzv. šoféroch, čo sa nenaučili jazdiť a zároveň majú stále telefón pri lebke.
Dobrá správa je to, že dvojkolky majú tie ASR, EBD, TCS, ESP, ... a iné kontrolery.
Bez týchto vylepšení by doprava v zime skolabovala veľmi rýchlo a tí 4x4 by stáli v zápche, kolóne rovnako ako ostatní. ;-)
Avatar - AUDIRS6
24. 9. 2015 18:32
Re: Ach jo
hmm..., neviem co si mi tym chcel povedat, ale ak si narazal na moje soferske schopnosti, alebo na pouzivanie mobilu za jazdy, tak si vedla.
Jazdu si rad uzivam, aktualne uz aj cim dalej tym castejsie len v ramci povolenych rychlostnyhc limitov a mobil pri uchu ? - otrava. ;-)
Ak si to ale myslel doplnujuco - ze povúcsina soferov nema tie spravne a kvalitne vlohy, tak to kvitujem. A kedze v zime budeme stale stretavat aj auta s 1 hnanou napravou, so sofermi, ktori sa nevedia prisposobit zimnym podmienkam a podobnych, tak tie kolony budu stale realita. Teda az na par vynimiek, kedy vyuzijem kvalitu svojho vozu a som schopny predmentnu kolonu obist aj po nespevnenom zasnezenom povrchu... ;-)
...a ze uz sa to x krat stalo a ako som si pochvaloval... >:-[] :yes:
Avatar - CHerokee
24. 9. 2015 14:53
Re: Ach jo
Není to jen 5 dní. Pokud jezdíš na hory, nebo bydlíš na venkově. Ne všichni jsou z Prahy.
Avatar - fOE
24. 9. 2015 14:54
Re: Ach jo
Ano, viz 14:52, najde se dost lidi kteri 4x4 potrebuji vic, urcite jich ale nebude tolik kolik ukazuji prodeje 4x4. Osobni nazor.
Avatar - Emel
24. 9. 2015 14:51
Re: Ach jo
Rozumím, u GTI a R se hodně řešil skutečný přínos 4x4... máš pravdu, že striktně vzato to člověk nepotřebuje, ale při výletech do hor a tak se to může hodit a třeba i na mokru to bude fajn. Osobně bych to musel vyzkoušet.
Avatar - fOE
24. 9. 2015 15:01
Re: Ach jo
Ano, to taky chapu. Ale octavia RS ma jedno zasadni kouzlo. Cena.
Cena vs. velikost&vykon z toho dela unikat. Podle me kazdym zvysenim ceny to kouzlo opada, protoze uz zasahuje stale vic a vic do stredni tridy, ktera umi i vykone motorizace, i 4x4. Kazde auto myslim ma nejvetsi smysl v rozumne konfiguraci, Octavia RS je to blizko zakladu, po sleve dealera a je to bez konkurence. Vyhnat to ale pohonem 4x4, k tomu jeste po vzoru dieslu vnutit lidem i automat a najednou jsme v zakladu u 800tis. A polovina kouzla je pryc (a mozna si skodovka spocitala ze i velka cast zakazniku).
Avatar - Emel
24. 9. 2015 15:12
Re: Ach jo
Kdo chce automat nebo 4x4, je obvykle připraven za to zaplatit. Otázka je, jestli je takových lidí dost... a asi máš pravdu že není. Tak nějak tuším, že bych asi taky řekl... hezký, ale za ty peníze ne.

Asi by to bodovalo ve Švýcarsku :-) .

PS: ono těch silných benzínů s 4x4 ve střední taky moc není... Superb a Passat za mega, Insignia a časem snad bude Mondeo (nebo už je?)
Avatar - fOE
24. 9. 2015 15:25
Re: Ach jo
Za mega uz se bavime i o holatkach BMW, Audi, MB. Ano, vim ze tam bude furt statisicovy rozdil mezi oktavii s 4x4, benzinem a DSG vs. stredni trida se stejne silnym benzinem, 4x4 a DSG a vs. premie v tom setupu dalsich (par)sto tisic navic. Ale s kazdym 50tis priplatkem nad ramec normalniho RS se ty rozdili zmensuji a stale vic lidi to treba muze nalomit. Tak ci onak je to jen uvaha. Tady jednoduse verim trzni ekonomice a tomu, ze Skodovka dobrovolne sama sebe o zakazniky urcite nepripravi, takze je asi taky nevidi (v dostatecnych poctech).
Avatar - Emel
24. 9. 2015 15:39
Re: Ach jo
Podle mě se rozdíly nezmenšují. Proti RS TSI stojí Audi A4 2.0TFSI za 961. Za 4x4 se u Audi připlácí 68t a za automat 58t, to už jsi na 1.088.900 (a ještě jsme se nezačali bavit o výbavě).

Chápu úvahu vzít místo nabušené Octavie radši základní A4, ale ono se ta dvě auta cenově moc neprotínají... a zrovna automat a 4x4 patří k věcem, na které lidi většinou mají vyhraněný názor (myšleno... pokud někdo - jako třeba AUDIRS6 - chce 4x4, nebude ochoten uvažovat o A4 bez 4x4 jako alternativě k RS 4x4. To už by spíš vzali slabší motor, třeba 1.8TSI, který se v 4x4 prodává jen s MT za 919).
Avatar - fOE
24. 9. 2015 15:55
Re: Ach jo
Skoda neprodava jen v CR a treba ceny z nemecka jsou:
O3 RS TSI (220k) DSG - 32500EUR (+ 2000-3000 EUR za 4x4?)
A4 sport 2.0 TFSI quattro S tronic - 45.750,00 EUR

Rozdil "jen" 10tis Euro, + audi je o 32k vykonejsi + na stovce o necelou sekundu driv + ma poctivejsi 4x4. Ano, s vybavou se ty nuzky rozevrou, ale uz tak O3RS by proste za tu cenu rubala dost vysoko. Vzhledem k tomu, ze vetsina tech aut jde na lease nebo financovani tak je to rozdil v mesicni splatce kolik, 50-100E? To si Nemec klidne lajzne za kus kvalitnejsiho, vykonejsiho a renomovanejsiho auta vyrobeneho doma (EDIT: dela se A4 v nemecku? Doufam ze ano >:D ).
24. 9. 2015 16:14
Re: Ach jo
Těch "jen" 10 tis € je skoro třetina ceny O3 RS (i s hypotetickým haldexem). To už opravdu není ani "jen v uvozovkách".
Avatar - fOE
24. 9. 2015 16:31
Re: Ach jo
Je to blize nez jak je tomu v CR, na tom jsem tim chtel poukazat.
Avatar - Emel
24. 9. 2015 17:32
Re: Ach jo
Vycházel jsem z posledního ceníku staré A4... která má mimochodem taky 165kW v té silnější verzi.

Příplatek za 4x4 je 55000, tj. 2k€. RS stojí v TSI DSG 32.950€ jako kombík, tedy 34.950€ s 4x4. A4 Avant 2.0TFSI Quattro Sport je ve tvém ceníku za 47.600€, což je 12.650€ rozdíl, 341.550Kč... tedy pořád hodně ;-)
Avatar - fOE
24. 9. 2015 18:15
Re: Ach jo
Liftback O3 RS stal 32500 a A4 viz cena nahore, ta je dnesni. Oni liftback zlevnili? Jinak jen to jen 10tis euro (270tis Kc).
Avatar - Emel
25. 9. 2015 08:45
Re: Ach jo
To už jsou relativně detaily... srovnával jsem kombíky, protože ty jsou lépe srovnatelné než lift vs. sedan.

Lift je 32.290 s DSG a byl by řekněme 34.290 s 4x4, A4 Limousine Sport 2.0TFSI Quattro je 45.750, rozdíl o něco menších 11.460€ x 27,16 = 311.253,60 Kč. Ale i těch 270t je hodně.
25. 9. 2015 07:48
Re: Ach jo
Jojo, a proc si teda rovnou, kdyz uz v pohode prihodis 100 Eur, neprihodit dalsi kilo na A6? A kdyz uz, tak proc rovnou nedat na A8.. Anebo rovnou Continental treba. Ano, presne takhle to uz na svete chodi..:)
Avatar - Ham.
24. 9. 2015 17:35
Re: Ach jo
Na běžné ježdění stačí pohon jednoho kola (pokud to není rezerva), ale jinak je to zábavné především na suchu, s předohrabem power slide všech čtyřech nedáš ani za prase s Golfem R s prstem v nose.
Avatar - Covenant
24. 9. 2015 18:07
Re: Ach jo
A tak dá se i s předohrabem dát SLIDE ....

[odkaz] >:-[]

a od času 1:15 a hlavně poslední 5 sekund na závěr

[odkaz]

>:-[]
Avatar - Ham.
24. 9. 2015 18:55
Re: Ach jo
Ale to je jenom SLIDE nikoliv POWER SLIDE. Pusť si stejného Harrise třeba s Golfem R nebo s Imprezou. Všechna kola musí být ve smyku (slide) a všechna kola musí hrabat (power).
;-)
Avatar - Covenant
24. 9. 2015 19:00
Re: Ach jo
Jasné chápu, proto jsem napsal jen slide ;-) ....bylo to pro zpestření, že v šikovných rukou se dá i s tou předokolkou kravit... :-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2015 19:28
Re: Ach jo
Jo to souhlas, já jsem tu reakci dával proto, že všichni nahoře diskutovali jako kdyby se čtyřkolky kupovaly jenom kvůli 5 dnům v roce když napadne sníh a tudíž, že po zbytek roku jsou zbytečné a dvoukolka umí to stejné. Neumí, kdo chce a umí, tak si se čtyřkolkou vyhraje kdykoliv, nasuchu i na mokru no a když to neumí tak jenom na sněhu, že projedu 5x v roce silnici s 10 cm sněhu bych v dnešní době považoval spíše za side effect nikoliv hlavní důvod proč mám rád 4x4.
Avatar - fOE
25. 9. 2015 07:21
Re: Ach jo
"Neumí, kdo chce a umí, tak si se čtyřkolkou vyhraje kdykoliv, nasuchu i na mokru"
Docela hloupost, X krat dokazana. 4x4 neznamena automaticky rychlejsi (zvlast ne na suchu).
Avatar - Ham.
25. 9. 2015 08:17
Re: Ach jo
Napsal jsem "si vyhraje" nikoliv "vyhraje".
"vyhraje si" znamená že "si užije zábavu".
Kdybych chtěl napsat, že se čtyřkolkou bude mistr světa, tak napíši "tak vyhraje...." bez toho "si".
Avatar - fOE
25. 9. 2015 08:19
Re: Ach jo
To jsem prehlidl, beru zpet. ;-)
Avatar - iudex
24. 9. 2015 15:18
Re: Ach jo
K téme potrebnosť 4x4: nie, do 220k Octavie štvorkolku nepotrebuješ, ale rovnakou logikou prídeš k záveru, že ani 220k v Octavii nepotrebuješ. ;-)
Takže nejde len o to, čo nutne potrebuješ, ale niekomu (viď kolega RS6) stačí i tých 5 dní v roku, kedy Ti to môže zachrániť plechy a rád si priplatí, príp. si počas tých dvoch mesiacov, čo je sneh, rád zašantí so štvorkolkou. ;-)
Avatar - fOE
24. 9. 2015 15:37
Re: Ach jo
Ano, clovek krom dacie nepotrebuje nic, jen chce a kdyz chce moc tak i zaplati a koupi. No a tady by asi, narozdil od obycejne 220k O3 RS, nekupoval. :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 9. 2015 13:58
Re: Ach jo
suhlasim.. prave v takto ( sportovo ) orientovanom aute som cakal kombinaciu 4x4 prave s TSI ... naopak s TDI ta kombinacia vobec byt nemusela.... ono vobec TDI a RS moc nejde dohromady ... ked RS-ku tak urcite benzin..... :yes:
Avatar - CHerokee
24. 9. 2015 14:22
Re: Ach jo
RS a TDI k sobě celkem patří - první fabie RS byla taky 1,9 TDI.
Avatar - CHerokee
24. 9. 2015 14:54
Re: Ach jo
No já s ní jezdil a bylo to příjemné. Zvlášť po čipnutí (1,9 byla podladěná) z ní byla raketka, což majitelé Octavií těžko rozdýchávali.
Avatar - 3_diamanty
24. 9. 2015 14:33
Re: Ach jo
ano bola ale to neznamena ze to bola pecka a vhodna volba ( benzin 1,8T by bol v tom case pre nu lepsia sportova volba ) .... so zrychlenim 9,6s na stovku a tazkou prednou napravou to bol skor maly dizlovy tank ako nejaky hot hatch... dokonca aj k warm hatchu by som povedal ze mala daleko... ved co je pri sportovom aute najdolezitejsie... predsa spotreba ... to je jasne...
24. 9. 2015 14:03
Re: Ach jo
Tak je to logické z pohledu škodovky - jednak se takhle kombinace pohonu dává i do normální Octavie a jednak se pohon všech kol s tím benzinem nekombinuje ani u Superbu...
Avatar - white label
24. 9. 2015 14:31
Re: Ach jo
Ano, ale benzínovou RS 4x4 jsem každopádně nečekal, to by mě naopak hodně překvapili... ;-)
Avatar - boost.
24. 9. 2015 15:53
Re: Ach jo
Já jsem tedy čekal 4x4 pro oboje verze.
Avatar - Hittman
25. 9. 2015 09:25
Re: Ach jo
Kolik se prodá benzínků ve verzi RS kontra nafta RS?
Avatar - Emel
25. 9. 2015 09:41
Re: Ach jo
Málo, ale čísla nemám.
Avatar - KANKUNEN
24. 9. 2015 14:04
Otázka zní, kolik bude koní
po ecochiptuninngu, aby se vlezli do norem.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
24. 9. 2015 14:24
jde o spotřebu a image
s 4x4 by už spotřeba 2.0 TSI nemusela být přijatelná (jak pro zákazníky, tak pro limity CO2) a image škodovky je být levné praktické rodinné auto, což v Evropě ve verzi 4x4 znamená diesel (abychom si ty děti vzájemně rovnou i řádně přiotrávili) >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
24. 9. 2015 14:46
Re: jde o spotřebu a image
No nevím s tím slovem rodinné, naftová Octavia je typický služebák...
Avatar - Barry Lyndon
24. 9. 2015 14:50
Re: jde o spotřebu a image
v Česku, ale víc než 90% Škodovek se prodává mimo ČR...

... a i v Česku ty "služebáky" slouží jako rodinná auta, jinak by bylo efektivnější si koupit jako služebák Golfa (minimálně kvůli parkování)
Avatar - Emel
24. 9. 2015 14:52
Re: jde o spotřebu a image
Nejen v Česku... ačkoli teda nemám čísla a docela by mě to zajímalo... ale v Německu jsou služebních Octavií mraky.
24. 9. 2015 14:25
Proč jenom v naftě? A proč jenom s DSG?
Tato nová možnost je jistě fajn, ale ještě více lidí by jistě uvítalo Octavii RS 2.0 TSI 4x4 s manuálem... :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - RWD
24. 9. 2015 14:25
hmm
Mám doma O2 2.0TDI DSG 132kW (chip) se sportovním podvozkem a Subaru BRZ Sport (manual). A řeknu to tak...
Octavia nikdy nebude sportovním autem, protože sportovní auto nedělá jen výkon a vzhled, ale především rozložení hmotnosti, hmotnost a těžiště, které s vámi v zatáčkách zamává diferák nediferák. Čumák prostě letí ven a ten pocit rozhodně není zábavný, spíše člověk stále jen vnímá jakési limity, které ho obírají o požitek z jízdy. Chápu že svoji cílovku si to jistě najde, ale nemůže to být nic jiného než kočkopes :/
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CHerokee
24. 9. 2015 14:57
Re: hmm
Subaru BRZ ale taky není sporťák, protože mu chybí výkon. Octavia RS vždy bude kompromisem, ale na denní užívání zajímavým.
Avatar - Emel
24. 9. 2015 14:59
Re: hmm
Subaru BRZ sice chybí výkon, ale i tak je to sporťák ;-)
Avatar - Kolouš
24. 9. 2015 15:08
Re: hmm
vše je otázka preferencí.
Můžeš mít "sporťák" co má výkon a v zatáčce jde po tečně ven, nebo "nesporťák", který si v zatáčkách užiješ výkon nevýkon a těch sportovních vjemů Ti dá několikrát víc....
BRZ je příjemný auto na řízení
Avatar - CHerokee
24. 9. 2015 16:41
Re: hmm
Já proti tomu vozu nic nemám. Ale právě nedostatek výkonu, kdy mu naplácá kdejaký nesporťák, včetně Octy RS je asi důvodem, proč se tak mizerně BRZ i GT86 prodávají.
Avatar - RWD
25. 9. 2015 10:17
Re: hmm
Já ti řeknu jak to je, ale nejsem si jistý jestli to "pochopíš" protože si myslím, že to člověk prostě musí zažít a dojít k tomu sám. V Octavii (v té co mám já, nepopírám že nové RS s VAQ budou už o kus dále) to jediné co je alespoň trošku zábavné je rychlá jízda rovně a do kopce. Naopak v BRZ je rychlá jízda rovně velmi nudná a i když jedu stejný úsek stejnou rychlostí, nebo i rychleji (zdůrazňuji na rovné cestě) jako v Octavii, tak mě to prostě nebaví. Už mi není 20 abych si to na křižovatkách rozdával s každým vytuněným Unem, nebo Golfem ;)
24. 9. 2015 14:26
Konečně zase Škodovka!
jen tak dál, škodovek není nikdy DOST!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jirka90
24. 9. 2015 14:36
Zklamání!
Palec dolu Škodovce! Otec shání nový auto za jeho OII RS. RS 4x4 je přesně to, co by koupil. Ale v benzínu a manuálu! Nechápu natvrdlost Škodovky montovat 4x4 jenom k automatům, popřípadně dieslům! OIII 4x4 je s benzínem pouze s DSG a RS jen v dieslu s DSG? Benzín, manuál, 4x4. Ideální kombinace, která by se dle mého prodávala nejlíp. Ale toho se asi nikdy nedočkáme... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CHerokee
24. 9. 2015 14:59
Re: Zklamání!
To proto, že na Západě už je manuál spíše raritou. Přišli už dávno na to, že automat sníží spotřebu a při denním ježdění je pohodlný. ;-)
24. 9. 2015 15:08
Re: Zklamání!
Tak jestli jsou požadavky tak striktně dány (benzin, manual 4x4) tak to splňuje v podstatě jediné auto, a to Insignia 2.0 SIDI 184 kw.
Já osobně bych se na 4x4 klidně vyprdl, a to jsem ji 4 roky měl (Octa II 2.0 tdi haldex)..
24. 9. 2015 21:23
Re: Zklamání!
benzin, manual, 4x4 = wrx sti a potom by sme si tu precitali porovnavacku kde by sti-cku nalozila octa rs >:D
Avatar - Kolouš
24. 9. 2015 15:03
sakra, vždyť je to logický
(vývoj + výroba + homologace) / potenciál trhu
v tomto jasně vítězí diesel. ať se to diskutérům líbí, nebo ne.
Octa je fleetový auto a tam prostě diesely letí. Verzí RS + 4x4 si Škoda zvýší počet extras, na kterých je vždy vyšší marže než na holotě a zákazníkova firemní car policy to dovolí.
Od Škodovky to je sázka na jistotu
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
24. 9. 2015 15:16
Re: sakra, vždyť je to logický
Na druhou stranu, kdo chce Octavii 4x4 TDI 135kW DSG, tak už si ji dneska může koupit, ať už jako normální Octavii nebo Scout. Že si ji budu moci koupit i jako RS je fajn, ale podle mě to nové zákazníky moc nepřiláká... kdybych chtěl 4x4 naftu v automatu, tak bych se asi sníženému sportovnímu RS spíš vyhnul. V tomhle by byla TSI 4x4 větším přínosem.
24. 9. 2015 15:46
Re: sakra, vždyť je to logický
Musím souhlasit, že pojmenování RS (byť Octavie není a nebude sportovní auto) by bylo použitelnější pro 4x4 + benzín. Výše zmíněnou kombinaci (TDI 135kw / 4x4 / DSG) užívám skoro rok a dynamika je přinejlepším průměrná. O nějakém pocitu sportovnosti nemůže být řeč. Výhoda 4x4 pro "sportovní" feeling je snad jen v lepším vyvážení auta, kdy je naprotí těžké přídi trocha té váhy taky vzadu ;-)
Avatar - boost.
24. 9. 2015 15:55
OT: Snowman
Možná už tahle informace médii proběhla, nicméně jsem tenhle týden jedním uchem poslouchal rozhovor dvou zaměstnanců Škodovky; bavili se o SUV a jeden z nich zmínil, že už jezdili se Snowmanem a že "s tím novým biturbem to lítalo jak z praku." Takže BiTDI bude asi i ve Škodě. :-)
Rozbalit vlákno
0
24. 9. 2015 16:14
Emisie
a co emisie? tiez neskutocne nizke? >:D
Rozbalit vlákno
0
24. 9. 2015 17:03
Ceník 9/15
Již tam je RS TDI 4x4 DSG:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
24. 9. 2015 19:54
Otázka zní:
Je udává spotřeba s novou aplikací od VW či bez této dnes tolik populární aplikace? >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - eXp10it
24. 9. 2015 20:50
4x4?
Jakmile čtu v článku ten marketingový kec:

"Kola se neprotočí ani při rychlém rozjezdu nebo zrychlení. Toto řešení podle Škody pomáhá jak jízdním vlastnostem, tak aktivní bezpečnosti."

tak je mi jasné že musím mezi řádky číst. "Bohužel zadek se připojuje tragicky pomalu i při normálním použití, takže při nějaké větší náloži vás docela nemile překvapí ustřelením do strany."

Ale ony tyhle systémy ani jinak fungovat nemůžou. Člověk sešlápne plyn, nastane malinký prokluz předních kol, připojí se zadek, nastane malý prokluz zadních kol a takhle se to srovnává až se rozdělení sil mezi předkem a zadkem vyrovná. Při nějaké sportovní jízdě jde spíš o život, ale na vyjíždění zasněžených kopečků sranda.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - white label
24. 9. 2015 21:14
Re: 4x4?
Tenhle haldex funguje opravdu "trochu" jinak (teoreticky i prakticky), než jeho první generace. ;-)
Avatar - eXp10it
24. 9. 2015 21:43
Re: 4x4?
Rychleji připojuje zadek, ale princip jak zjistit kdy ho má připojit je pořád stejný, takže v kritických situacích se chová pořád nepředvídatelně.

Pro laika je nejjednodušší na zvládnutí problémových situací předokolka, pak trvalé 4x4, pak zadokolka a pak až tenhle náhodný generátor problémů. A vzhledem k cílové skupině Octavie RS je to fakt hazard s životem.
Avatar - Ham.
24. 9. 2015 21:59
Re: 4x4?
Nesmysl, o připojení zadku dávno nerozhoduje protočení předních kol (i proto WL psal, že haldex dnes funguje "trochu" jinak), ale elektronika. Takže třeba při stojícím autě, nastartovaném motoru a vyšlápnutí spojky je okamžitě 100% sepnutý zadek (elektronika předpokládá, že bude následovat rozjezd), takže rozjezd probíhá přes všechny 4 a na žádný prokluz se nečeká. Dtto jízda zatáčkou a další režimy.
Avatar - eXp10it
24. 9. 2015 22:17
Re: 4x4?
OK takže 100% sepnutý zadek je při rozjezdu, při průjezdu každou zatáčkou podle pootočení volantu + v nějakých dalších spešl režimech. Proč to vlastně teda dělají když je sepnutý pořád?
Avatar - Ham.
24. 9. 2015 22:23
Re: 4x4?
A proč by to neměli dělat? Ano haldex je sepnutý pořád, při přímé jízdě bez zrychlování jde dozadu 8% při jakýchkoliv manévrech typu zrychlování, zatáčení, tendence k nedotáčivosti etc. se zadek spíná víc a víc. Ono k motoru uloženému napříč se něco jiného než haldex, resp. jakákoliv spojka kupluje dost blbě, klasické diferáky se hodí jenom k podélné zástavbě motorů a i tam je řada výrobců opouští, viz třeba X-drive což je opět klasická spojka nebo supersporty jako Aventador a další.
Avatar - Ham.
24. 9. 2015 21:47
Re: 4x4?
Aha, tak proto Golf R naloží s haldexem a slabším motorem Impreze. Já si říkal čím to může být a ono je to ustřelováním zadku.
[odkaz]
Avatar - eXp10it
24. 9. 2015 22:03
Re: 4x4?
Zhorši trochu klimatické podmínky závodu a golf skončí v kytkách. A o tom tu je řeč. Navíc Octavii RS si kvůli závodění asi těžko někdo koupí. Pro cílovou skupinu Octavie je to cesta... no v té lepší variantě jen mimo silnici.
Avatar - Ham.
24. 9. 2015 22:16
Re: 4x4?
Jak souvisí klimatické podmínky s ustřelováním zadku? Naprší nebo nasněží a Golf na tom bude zcela stejně. Jedině někde na hodně rozbité polní cestě nebo ve "skoro" terénu by mohla mít Impréza převahu, na silnici za jakýchkoliv podmínek by to dopadlo jako na tom suchu. Podívej se na jízdu na sněhu a řekni mi, kde ustřeluje zadek.
[odkaz]
Avatar - eXp10it
24. 9. 2015 22:23
Re: 4x4?
Vždyť tam není sekunda kdy by zběsile nekroutil volantem tam a zpět, řidič je to skvělý o haldexu to neříká nic >:D
Avatar - Ham.
24. 9. 2015 22:26
Re: 4x4?
Ale říká, s první generací, která fungovala přesně tak, jak jsi popisoval (prokluz předních kol, prásk a záběr zadních, přestaly přední prokluzovat, prásk a odpojení zadních a tak pořád dokola) by to takhle nezajel ani za prase.
Avatar - eXp10it
25. 9. 2015 19:54
Re: 4x4?
To je úplně jedno, chová se to nepředvídatelně. Nástup výkonu člověk nedokáže ovlivnit a tím ani to jak se systém bude chovat třeba při vyhybacim manévru na sněhu a podobně...
Avatar - white label
25. 9. 2015 22:16
Re: 4x4?
Co se tak nejdřív s tím G7R projet, než tu dokola plácat prakticky nepodložené bláboly? ;-)
Avatar - eXp10it
26. 9. 2015 11:36
Re: 4x4?
S trvalým pohonem by to bylo lepší auto.
Avatar - AUDIRS6
26. 9. 2015 11:52
Re: 4x4?
Jediny mne znamy vyrobca, ktory namontoval Torsen do auta s motorom priecne, bola kedysi davnejsie Alfa. Lenze bolo to uz pekne davno a z dnesneho pohladu by sa jej jazdne vlastnosti hodnotili dost negativne.
Ja som tiez zastanca poriadnych medzinapravovych diferakov, ale treba uznat, ze uz Haldex IV, a aj tato V-ka su uz dostatocne sofistikovane na to, aby sa dalo hovorit o ich realnom prinose. Nieje to len domnele ON / Off, ten system si stale vyhodnocuje podla vsetkych moznych senzorov, kolko % toc. momentu treba poslat aj na zadok a deje sa tak fakt plynulo. Takze treba priznat, ze aj tento system je trvaly, nakolko hadam ani neexistuje situacia, kedy by na zadnu os neslo aspon tych prednastavenych 5-10% trvale. Toto si softwarovo zvykne ostrovat kazda automobilka a este aj u kazdeho modelu zvlast. Audi myslim standardne posielal pri Hal. IV na zadok 10%.
Proste fakt doporucujem vyskusat aj ja. Najbrutalnejsi rozdiel zistis asi po presadnuti z O I s Haldex I, do nejakeho Audi modelu s Haldex IV / V.
...a to som bol donedavna aj ja dost zaryty odporca tohoto riesenia... ;-)
Avatar - AUDIRS6
26. 9. 2015 12:09
Re: 4x4?
Chcel som si to este zeditovat, lebo v slove "osetrene" mi chyba "e", a hodilo mi brutal hlasku:
Pokus o neoprávněný přístup do editace
>:D