Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia RS: Konečně s pohonem všech kol

David Bureš
Diskuze (101)
Díky pohonu všech kol chce být Škoda Octavia RS dokonalým vozem pro všední den i pro volný čas.

O příchodu Škody Octavia RS s pohonem všech kol se spekulovalo již několik měsíců. Mnozí očekávali debut této verze na frankfurtském autosalonu. Na IAA jsme se ale vozu nedočkali, Škoda si jeho premiéru nechávala až na tento týden.

Pohon všech kol bude dostupný pouze v kombinaci s turbodieselem 2.0 TDI a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Parametry naftového čtyřválce jsou totožné jako u eresa s pohonem předních kol – to znamená výkon 135 kW a točivý moment 380 N.m.

Octavia RS s 2.0 TDI a pohonem všech kol zrychlí z 0-100 km/h za 7,6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 228 km/h. Proti verzi s pohonem předních kol novinka na stovku zrychlí o 0,6 sekundy dříve, maximálka se nezměnila. Automobil je nejen rychlý, ale také úsporný – hodnota normované kombinované spotřeby činí 4,9 litru na 100 kilometrů (+0,1 l/100 km).

Systém pohonu všech kol rozděluje hnací moment motoru na všechna čtyři kola v závislosti na aktuální situaci. Kola se neprotočí ani při rychlém rozjezdu nebo zrychlení. Toto řešení podle Škody pomáhá jak jízdním vlastnostem, tak aktivní bezpečnosti. Pohon všech kol bude dostupný pro obě karosářské verze Octavie RS – liftback i kombi.

Čtyřkolka je letos už druhou důležitou novinkou pro model Octavia RS. V létě debutovala posílená verze Octavia RS 230, která vedle výkonu zvýšeného o 10 koní přiváží diferenciál VAQ na přední nápravě. Základní provedení má „jen“ elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+.

Octavia RS 4x4 s karoserií liftback stojí na českém trhu 770.900 korun, za pohon všech kol se tedy připlácí 55.000 korun. Kombík přijde na 805.900 korun. Novinku můžete objednávat od konce tohoto týdne.

Novými variantami chce Škoda dále podpořit prodeje úspěšného modelu. Od roku 2013 mladoboleslavská značka prodala více než 58.000 exemplářů Octavie RS. Při sečtení i předchozích dvou generací má Škoda Octavia RS od roku 2000 na svém kontě zhruba 165.000 prodaných kusů.

David Bureš
Diskuze (101)
Avatar - AUDIRS6
26. 9. 2015 12:09
Re: 4x4?
Chcel som si to este zeditovat, lebo v slove "osetrene" mi chyba "e", a hodilo mi brutal hlasku:
Pokus o neoprávněný přístup do editace
>:D
Avatar - AUDIRS6
26. 9. 2015 11:52
Re: 4x4?
Jediny mne znamy vyrobca, ktory namontoval Torsen do auta s motorom priecne, bola kedysi davnejsie Alfa. Lenze bolo to uz pekne davno a z dnesneho pohladu by sa jej jazdne vlastnosti hodnotili dost negativne.
Ja som tiez zastanca poriadnych medzinapravovych diferakov, ale treba uznat, ze uz Haldex IV, a aj tato V-ka su uz dostatocne sofistikovane na to, aby sa dalo hovorit o ich realnom prinose. Nieje to len domnele ON / Off, ten system si stale vyhodnocuje podla vsetkych moznych senzorov, kolko % toc. momentu treba poslat aj na zadok a deje sa tak fakt plynulo. Takze treba priznat, ze aj tento system je trvaly, nakolko hadam ani neexistuje situacia, kedy by na zadnu os neslo aspon tych prednastavenych 5-10% trvale. Toto si softwarovo zvykne ostrovat kazda automobilka a este aj u kazdeho modelu zvlast. Audi myslim standardne posielal pri Hal. IV na zadok 10%.
Proste fakt doporucujem vyskusat aj ja. Najbrutalnejsi rozdiel zistis asi po presadnuti z O I s Haldex I, do nejakeho Audi modelu s Haldex IV / V.
...a to som bol donedavna aj ja dost zaryty odporca tohoto riesenia... ;-)
Avatar - eXp10it
26. 9. 2015 11:36
Re: 4x4?
S trvalým pohonem by to bylo lepší auto.
Avatar - white label
25. 9. 2015 22:16
Re: 4x4?
Co se tak nejdřív s tím G7R projet, než tu dokola plácat prakticky nepodložené bláboly? ;-)
Avatar - eXp10it
25. 9. 2015 19:54
Re: 4x4?
To je úplně jedno, chová se to nepředvídatelně. Nástup výkonu člověk nedokáže ovlivnit a tím ani to jak se systém bude chovat třeba při vyhybacim manévru na sněhu a podobně...