Novinky
s 4x4 by už spotřeba 2.0 TSI nemusela být přijatelná (jak pro zákazníky, tak pro limity CO2) a image škodovky je být levné praktické rodinné auto, což v Evropě ve verzi 4x4 znamená diesel (abychom si ty děti vzájemně rovnou i řádně přiotrávili) >😁
No nevím s tím slovem rodinné, naftová Octavia je typický služebák...
v Česku, ale víc než 90% Škodovek se prodává mimo ČR...
... a i v Česku ty "služebáky" slouží jako rodinná auta, jinak by bylo efektivnější si koupit jako služebák Golfa (minimálně kvůli parkování)
... a i v Česku ty "služebáky" slouží jako rodinná auta, jinak by bylo efektivnější si koupit jako služebák Golfa (minimálně kvůli parkování)
Tato nová možnost je jistě fajn, ale ještě více lidí by jistě uvítalo Octavii RS 2.0 TSI 4x4 s manuálem... 😒
Mám doma O2 2.0TDI DSG 132kW (chip) se sportovním podvozkem a Subaru BRZ Sport (manual). A řeknu to tak...
Octavia nikdy nebude sportovním autem, protože sportovní auto nedělá jen výkon a vzhled, ale především rozložení hmotnosti, hmotnost a těžiště, které s vámi v zatáčkách zamává diferák nediferák. Čumák prostě letí ven a ten pocit rozhodně není zábavný, spíše člověk stále jen vnímá jakési limity, které ho obírají o požitek z jízdy. Chápu že svoji cílovku si to jistě najde, ale nemůže to být nic jiného než kočkopes 😐
Octavia nikdy nebude sportovním autem, protože sportovní auto nedělá jen výkon a vzhled, ale především rozložení hmotnosti, hmotnost a těžiště, které s vámi v zatáčkách zamává diferák nediferák. Čumák prostě letí ven a ten pocit rozhodně není zábavný, spíše člověk stále jen vnímá jakési limity, které ho obírají o požitek z jízdy. Chápu že svoji cílovku si to jistě najde, ale nemůže to být nic jiného než kočkopes 😐
Subaru BRZ ale taky není sporťák, protože mu chybí výkon. Octavia RS vždy bude kompromisem, ale na denní užívání zajímavým.
vše je otázka preferencí.
Můžeš mít "sporťák" co má výkon a v zatáčce jde po tečně ven, nebo "nesporťák", který si v zatáčkách užiješ výkon nevýkon a těch sportovních vjemů Ti dá několikrát víc....
BRZ je příjemný auto na řízení
Můžeš mít "sporťák" co má výkon a v zatáčce jde po tečně ven, nebo "nesporťák", který si v zatáčkách užiješ výkon nevýkon a těch sportovních vjemů Ti dá několikrát víc....
BRZ je příjemný auto na řízení
Já proti tomu vozu nic nemám. Ale právě nedostatek výkonu, kdy mu naplácá kdejaký nesporťák, včetně Octy RS je asi důvodem, proč se tak mizerně BRZ i GT86 prodávají.
Já ti řeknu jak to je, ale nejsem si jistý jestli to "pochopíš" protože si myslím, že to člověk prostě musí zažít a dojít k tomu sám. V Octavii (v té co mám já, nepopírám že nové RS s VAQ budou už o kus dále) to jediné co je alespoň trošku zábavné je rychlá jízda rovně a do kopce. Naopak v BRZ je rychlá jízda rovně velmi nudná a i když jedu stejný úsek stejnou rychlostí, nebo i rychleji (zdůrazňuji na rovné cestě) jako v Octavii, tak mě to prostě nebaví. Už mi není 20 abych si to na křižovatkách rozdával s každým vytuněným Unem, nebo Golfem 😉
Palec dolu Škodovce! Otec shání nový auto za jeho OII RS. RS 4x4 je přesně to, co by koupil. Ale v benzínu a manuálu! Nechápu natvrdlost Škodovky montovat 4x4 jenom k automatům, popřípadně dieslům! OIII 4x4 je s benzínem pouze s DSG a RS jen v dieslu s DSG? Benzín, manuál, 4x4. Ideální kombinace, která by se dle mého prodávala nejlíp. Ale toho se asi nikdy nedočkáme... :no: :no: :no:
To proto, že na Západě už je manuál spíše raritou. Přišli už dávno na to, že automat sníží spotřebu a při denním ježdění je pohodlný. 😉
Tak jestli jsou požadavky tak striktně dány (benzin, manual 4x4) tak to splňuje v podstatě jediné auto, a to Insignia 2.0 SIDI 184 kw.
Já osobně bych se na 4x4 klidně vyprdl, a to jsem ji 4 roky měl (Octa II 2.0 tdi haldex)..
Já osobně bych se na 4x4 klidně vyprdl, a to jsem ji 4 roky měl (Octa II 2.0 tdi haldex)..
(vývoj + výroba + homologace) / potenciál trhu
v tomto jasně vítězí diesel. ať se to diskutérům líbí, nebo ne.
Octa je fleetový auto a tam prostě diesely letí. Verzí RS + 4x4 si Škoda zvýší počet extras, na kterých je vždy vyšší marže než na holotě a zákazníkova firemní car policy to dovolí.
Od Škodovky to je sázka na jistotu
v tomto jasně vítězí diesel. ať se to diskutérům líbí, nebo ne.
Octa je fleetový auto a tam prostě diesely letí. Verzí RS + 4x4 si Škoda zvýší počet extras, na kterých je vždy vyšší marže než na holotě a zákazníkova firemní car policy to dovolí.
Od Škodovky to je sázka na jistotu
Na druhou stranu, kdo chce Octavii 4x4 TDI 135kW DSG, tak už si ji dneska může koupit, ať už jako normální Octavii nebo Scout. Že si ji budu moci koupit i jako RS je fajn, ale podle mě to nové zákazníky moc nepřiláká... kdybych chtěl 4x4 naftu v automatu, tak bych se asi sníženému sportovnímu RS spíš vyhnul. V tomhle by byla TSI 4x4 větším přínosem.
Musím souhlasit, že pojmenování RS (byť Octavie není a nebude sportovní auto) by bylo použitelnější pro 4x4 + benzín. Výše zmíněnou kombinaci (TDI 135kw / 4x4 / DSG) užívám skoro rok a dynamika je přinejlepším průměrná. O nějakém pocitu sportovnosti nemůže být řeč. Výhoda 4x4 pro "sportovní" feeling je snad jen v lepším vyvážení auta, kdy je naprotí těžké přídi trocha té váhy taky vzadu 😉
Možná už tahle informace médii proběhla, nicméně jsem tenhle týden jedním uchem poslouchal rozhovor dvou zaměstnanců Škodovky; bavili se o SUV a jeden z nich zmínil, že už jezdili se Snowmanem a že "s tím novým biturbem to lítalo jak z praku." Takže BiTDI bude asi i ve Škodě. 😄
Jakmile čtu v článku ten marketingový kec😒br />
"Kola se neprotočí ani při rychlém rozjezdu nebo zrychlení. Toto řešení podle Škody pomáhá jak jízdním vlastnostem, tak aktivní bezpečnosti."
tak je mi jasné že musím mezi řádky číst. "Bohužel zadek se připojuje tragicky pomalu i při normálním použití, takže při nějaké větší náloži vás docela nemile překvapí ustřelením do strany."
Ale ony tyhle systémy ani jinak fungovat nemůžou. Člověk sešlápne plyn, nastane malinký prokluz předních kol, připojí se zadek, nastane malý prokluz zadních kol a takhle se to srovnává až se rozdělení sil mezi předkem a zadkem vyrovná. Při nějaké sportovní jízdě jde spíš o život, ale na vyjíždění zasněžených kopečků sranda.
"Kola se neprotočí ani při rychlém rozjezdu nebo zrychlení. Toto řešení podle Škody pomáhá jak jízdním vlastnostem, tak aktivní bezpečnosti."
tak je mi jasné že musím mezi řádky číst. "Bohužel zadek se připojuje tragicky pomalu i při normálním použití, takže při nějaké větší náloži vás docela nemile překvapí ustřelením do strany."
Ale ony tyhle systémy ani jinak fungovat nemůžou. Člověk sešlápne plyn, nastane malinký prokluz předních kol, připojí se zadek, nastane malý prokluz zadních kol a takhle se to srovnává až se rozdělení sil mezi předkem a zadkem vyrovná. Při nějaké sportovní jízdě jde spíš o život, ale na vyjíždění zasněžených kopečků sranda.
Tenhle haldex funguje opravdu "trochu" jinak (teoreticky i prakticky), než jeho první generace. 😉
Rychleji připojuje zadek, ale princip jak zjistit kdy ho má připojit je pořád stejný, takže v kritických situacích se chová pořád nepředvídatelně.
Pro laika je nejjednodušší na zvládnutí problémových situací předokolka, pak trvalé 4x4, pak zadokolka a pak až tenhle náhodný generátor problémů. A vzhledem k cílové skupině Octavie RS je to fakt hazard s životem.
Pro laika je nejjednodušší na zvládnutí problémových situací předokolka, pak trvalé 4x4, pak zadokolka a pak až tenhle náhodný generátor problémů. A vzhledem k cílové skupině Octavie RS je to fakt hazard s životem.
Nesmysl, o připojení zadku dávno nerozhoduje protočení předních kol (i proto WL psal, že haldex dnes funguje "trochu" jinak), ale elektronika. Takže třeba při stojícím autě, nastartovaném motoru a vyšlápnutí spojky je okamžitě 100% sepnutý zadek (elektronika předpokládá, že bude následovat rozjezd), takže rozjezd probíhá přes všechny 4 a na žádný prokluz se nečeká. Dtto jízda zatáčkou a další režimy.
OK takže 100% sepnutý zadek je při rozjezdu, při průjezdu každou zatáčkou podle pootočení volantu + v nějakých dalších spešl režimech. Proč to vlastně teda dělají když je sepnutý pořád?
A proč by to neměli dělat? Ano haldex je sepnutý pořád, při přímé jízdě bez zrychlování jde dozadu 8% při jakýchkoliv manévrech typu zrychlování, zatáčení, tendence k nedotáčivosti etc. se zadek spíná víc a víc. Ono k motoru uloženému napříč se něco jiného než haldex, resp. jakákoliv spojka kupluje dost blbě, klasické diferáky se hodí jenom k podélné zástavbě motorů a i tam je řada výrobců opouští, viz třeba X-drive což je opět klasická spojka nebo supersporty jako Aventador a další.
Aha, tak proto Golf R naloží s haldexem a slabším motorem Impreze. Já si říkal čím to může být a ono je to ustřelováním zadku.
[odkaz]
[odkaz]
Zhorši trochu klimatické podmínky závodu a golf skončí v kytkách. A o tom tu je řeč. Navíc Octavii RS si kvůli závodění asi těžko někdo koupí. Pro cílovou skupinu Octavie je to cesta... no v té lepší variantě jen mimo silnici.
Jak souvisí klimatické podmínky s ustřelováním zadku? Naprší nebo nasněží a Golf na tom bude zcela stejně. Jedině někde na hodně rozbité polní cestě nebo ve "skoro" terénu by mohla mít Impréza převahu, na silnici za jakýchkoliv podmínek by to dopadlo jako na tom suchu. Podívej se na jízdu na sněhu a řekni mi, kde ustřeluje zadek.
[odkaz]
[odkaz]
Vždyť tam není sekunda kdy by zběsile nekroutil volantem tam a zpět, řidič je to skvělý o haldexu to neříká nic >😁
Ale říká, s první generací, která fungovala přesně tak, jak jsi popisoval (prokluz předních kol, prásk a záběr zadních, přestaly přední prokluzovat, prásk a odpojení zadních a tak pořád dokola) by to takhle nezajel ani za prase.
To je úplně jedno, chová se to nepředvídatelně. Nástup výkonu člověk nedokáže ovlivnit a tím ani to jak se systém bude chovat třeba při vyhybacim manévru na sněhu a podobně...
Co se tak nejdřív s tím G7R projet, než tu dokola plácat prakticky nepodložené bláboly? 😉
S trvalým pohonem by to bylo lepší auto.
Jediny mne znamy vyrobca, ktory namontoval Torsen do auta s motorom priecne, bola kedysi davnejsie Alfa. Lenze bolo to uz pekne davno a z dnesneho pohladu by sa jej jazdne vlastnosti hodnotili dost negativne.
Ja som tiez zastanca poriadnych medzinapravovych diferakov, ale treba uznat, ze uz Haldex IV, a aj tato V-ka su uz dostatocne sofistikovane na to, aby sa dalo hovorit o ich realnom prinose. Nieje to len domnele ON / Off, ten system si stale vyhodnocuje podla vsetkych moznych senzorov, kolko % toc. momentu treba poslat aj na zadok a deje sa tak fakt plynulo. Takze treba priznat, ze aj tento system je trvaly, nakolko hadam ani neexistuje situacia, kedy by na zadnu os neslo aspon tych prednastavenych 5-10% trvale. Toto si softwarovo zvykne ostrovat kazda automobilka a este aj u kazdeho modelu zvlast. Audi myslim standardne posielal pri Hal. IV na zadok 10%.
Proste fakt doporucujem vyskusat aj ja. Najbrutalnejsi rozdiel zistis asi po presadnuti z O I s Haldex I, do nejakeho Audi modelu s Haldex IV / V.
...a to som bol donedavna aj ja dost zaryty odporca tohoto riesenia... 😉
Ja som tiez zastanca poriadnych medzinapravovych diferakov, ale treba uznat, ze uz Haldex IV, a aj tato V-ka su uz dostatocne sofistikovane na to, aby sa dalo hovorit o ich realnom prinose. Nieje to len domnele ON / Off, ten system si stale vyhodnocuje podla vsetkych moznych senzorov, kolko % toc. momentu treba poslat aj na zadok a deje sa tak fakt plynulo. Takze treba priznat, ze aj tento system je trvaly, nakolko hadam ani neexistuje situacia, kedy by na zadnu os neslo aspon tych prednastavenych 5-10% trvale. Toto si softwarovo zvykne ostrovat kazda automobilka a este aj u kazdeho modelu zvlast. Audi myslim standardne posielal pri Hal. IV na zadok 10%.
Proste fakt doporucujem vyskusat aj ja. Najbrutalnejsi rozdiel zistis asi po presadnuti z O I s Haldex I, do nejakeho Audi modelu s Haldex IV / V.
...a to som bol donedavna aj ja dost zaryty odporca tohoto riesenia... 😉
EDIT: btw. ten nadpis je samozrejme takto zavadejici schvalne. Napsat tam RS TDi uz asi neslo. 😐
Nez se tu zacneme ohanet definicema, kterych na kazdou karoserii existuje nepreberne mnozstvi a zvlast coupe je v tomto dost volnomyslenkarske, tak znovu napisu ze je to subjektivni. To jestli je to podle tebe coupe, protoze linie strechy, nebo podle me HB, protoze vyklopna zad. 😄
Takže chlapsky priznaj, že si sa sekol a nerelativizuj, že "je to subjektívne". 😉
No a k benzinu, je tam u tech 220k ten pohon 4x4 vazne potreba? Za predpokladu ze si benzinove RS kupuji spis nefiremni zakaznici pro pocit z vykonu, pomohl by vubec AWD necemu (krom toho ze by zvysil cenu, spotrebu a hmotnost auta)? Podle me bude ve vsem, krom jedineho casu z 0 na 100, takova octavia ve vsem horsi a jestli si skodovka zjistila ze tak uvazuje vic lidi tak mozna proto nejde do nerentabilniho projektu.
Hadam. 😉
Teda kamo.... >😁 , ved si to vyskusaj a uvidis, ze nebudes lutovat ani to nejake deci na 100 km navyse. 4x4 je realny prinos k aktivnej jazde a bezpecnosti a plynulosti cestnej premavky. Uz to pochop a ber to ako fakt. 😉
Vsimni si celosvetovy trend - aj "obycajnejsi" uvedomeli vyrobcovia sa snazia o to, aby nejaky ten pohon 4x4 dokazali zakaznikovi ponuknut, tlaci sa na cenu tych "spojkovych kompletov" - Haldex a spol... Proste ludia na to zacinaju pocuvat - lebo ti, co uz vyskusali, uz si nechcu komplikovat zivot. 😉
Nejdulezitejsi faktor vzdycky byl a bude sedet mezi pedaly a volantem, s predokolko a (!)rozumem(!) nemuze mit clovek ve stredni evrope problem. 😉
(doufam ze se ted do me nepusti tech 20% lidi co zije v horach, aktivne se venuje zimnim sportum, takze ikdyz v horach nebydli tak v zime "zije v horach" atd. 😄 )
Vzhladom na to, aka je skladba vodicov na cestach, myslis si, ze by bolo lepsie aby aj oni jazdili FWD / RWD ? V prvom pripade by asi nadavali, ze sa do nejakeho kopca maju problem rozbehnut, a ze to nema z krizovatky taky odpich, ale mozno by boli teda na cestach "kludnejsi"...
V tom druhom - ok, jedno, dve vrecka cementu do kufru a hybaaaaaaaj - ideme driftovat >😁 - a to by si potom videl asi este o nejaky ten tukanec navyse... >😒]
Takze ano, stojim si za tym, ze pre väcsinu normalnych soferov to je prinos. 😉
Ale let's agree to disagree, je mi jasne ze z tebe nic jineho nedostanu. >😁 😉
Je za tím právě ta spotřeba, hmotnost a cena. A reálná využitelnost mimo sníh je mizivá. Zatáčku s ním prostě rychleji neprojedeš a to ani za mokra.
U služebáku je mi to buřt, tam to platí firma. A ve firmách taky skončí přes 90 % těch RS v dýzlu s 4x4...
Skôr je problém v tzv. šoféroch, čo sa nenaučili jazdiť a zároveň majú stále telefón pri lebke.
Dobrá správa je to, že dvojkolky majú tie ASR, EBD, TCS, ESP, ... a iné kontrolery.
Bez týchto vylepšení by doprava v zime skolabovala veľmi rýchlo a tí 4x4 by stáli v zápche, kolóne rovnako ako ostatní. 😉
Jazdu si rad uzivam, aktualne uz aj cim dalej tym castejsie len v ramci povolenych rychlostnyhc limitov a mobil pri uchu ? - otrava. 😉
Ak si to ale myslel doplnujuco - ze povúcsina soferov nema tie spravne a kvalitne vlohy, tak to kvitujem. A kedze v zime budeme stale stretavat aj auta s 1 hnanou napravou, so sofermi, ktori sa nevedia prisposobit zimnym podmienkam a podobnych, tak tie kolony budu stale realita. Teda az na par vynimiek, kedy vyuzijem kvalitu svojho vozu a som schopny predmentnu kolonu obist aj po nespevnenom zasnezenom povrchu... 😉
...a ze uz sa to x krat stalo a ako som si pochvaloval... >😒] :yes:
Cena vs. velikost&vykon z toho dela unikat. Podle me kazdym zvysenim ceny to kouzlo opada, protoze uz zasahuje stale vic a vic do stredni tridy, ktera umi i vykone motorizace, i 4x4. Kazde auto myslim ma nejvetsi smysl v rozumne konfiguraci, Octavia RS je to blizko zakladu, po sleve dealera a je to bez konkurence. Vyhnat to ale pohonem 4x4, k tomu jeste po vzoru dieslu vnutit lidem i automat a najednou jsme v zakladu u 800tis. A polovina kouzla je pryc (a mozna si skodovka spocitala ze i velka cast zakazniku).
Asi by to bodovalo ve Švýcarsku 😄 .
PS: ono těch silných benzínů s 4x4 ve střední taky moc není... Superb a Passat za mega, Insignia a časem snad bude Mondeo (nebo už je?)
Chápu úvahu vzít místo nabušené Octavie radši základní A4, ale ono se ta dvě auta cenově moc neprotínají... a zrovna automat a 4x4 patří k věcem, na které lidi většinou mají vyhraněný názor (myšleno... pokud někdo - jako třeba AUDIRS6 - chce 4x4, nebude ochoten uvažovat o A4 bez 4x4 jako alternativě k RS 4x4. To už by spíš vzali slabší motor, třeba 1.8TSI, který se v 4x4 prodává jen s MT za 919).
A4 sport 2.0 TFSI quattro S tronic - 45.750,00 EUR
Rozdil "jen" 10tis Euro, + audi je o 32k vykonejsi + na stovce o necelou sekundu driv + ma poctivejsi 4x4. Ano, s vybavou se ty nuzky rozevrou, ale uz tak O3RS by proste za tu cenu rubala dost vysoko. Vzhledem k tomu, ze vetsina tech aut jde na lease nebo financovani tak je to rozdil v mesicni splatce kolik, 50-100E? To si Nemec klidne lajzne za kus kvalitnejsiho, vykonejsiho a renomovanejsiho auta vyrobeneho doma (EDIT: dela se A4 v nemecku? Doufam ze ano >😁 ).
Příplatek za 4x4 je 55000, tj. 2k€. RS stojí v TSI DSG 32.950€ jako kombík, tedy 34.950€ s 4x4. A4 Avant 2.0TFSI Quattro Sport je ve tvém ceníku za 47.600€, což je 12.650€ rozdíl, 341.550Kč... tedy pořád hodně 😉
Lift je 32.290 s DSG a byl by řekněme 34.290 s 4x4, A4 Limousine Sport 2.0TFSI Quattro je 45.750, rozdíl o něco menších 11.460€ x 27,16 = 311.253,60 Kč. Ale i těch 270t je hodně.
[odkaz] >😒]
a od času 1:15 a hlavně poslední 5 sekund na závěr
[odkaz]
>😒]
😉
Docela hloupost, X krat dokazana. 4x4 neznamena automaticky rychlejsi (zvlast ne na suchu).
"vyhraje si" znamená že "si užije zábavu".
Kdybych chtěl napsat, že se čtyřkolkou bude mistr světa, tak napíši "tak vyhraje...." bez toho "si".
Takže nejde len o to, čo nutne potrebuješ, ale niekomu (viď kolega RS6) stačí i tých 5 dní v roku, kedy Ti to môže zachrániť plechy a rád si priplatí, príp. si počas tých dvoch mesiacov, čo je sneh, rád zašantí so štvorkolkou. 😉