s daciou sa da porovnavat aj rapid. mozno ponukne viac vybavy ( vzhladom k cene je to ale irelevantne), ale urcite menej priestoru. Technicky su na tom inac podobne, cenovo odlisne o dve kategorie v neprospech rapidu.
Co by si kupil za 16000, rapid, alebo ceed, pricom ten ceed ma vyssiu vybavu, lepsie materialy, lepsi motor....
Laguna a C5? >:D Zachvíľu sa tu bude tá modla Škoda Rapid porovnávať s S-klasse či A8 ako tak pozerám... >:D
maTooB narážal na Elysee a 301, to sú autá veľkosťou a zameraním (lowend) konkurenciou pre Rapida. Ale cenovo sa Rapid môže porovnávať skôr s "plnohodnotnými autami nižšej strednej čiže 308 a C4. A tu je probém, nakoľko tieto autá za svoju cenu už aj niečo ponúkajú (výbava, materiály, záruky) kdežto Rapid je vedľa nich jasná predražená socka...
tipuju, ze ti bohati svycari si mozna jednoho nebo dva rapidy koupi.. jenom tak pro klid v dusi aby se ujistili, ze opravdu o nic neprichazeji :-):-):-):-)
Pokud je to auto vyrobené v EU, tak bys clo platit neměl. Jen DPH. Stačí prokázat, že zemí původu je stát EU. Pokud však státní kasu rád plníš a chceš zaplatit i clo, tak stačí mlčet a původ nedokládat. ;-)
Neudržuji si aktuální znalosti o smlouvách mezi EU a Švýcarskem (jsou jich doslova stovky), možná se platit nemusí vůbec. Ale tenhle princip by měl platit, ať už se clo platí, nebo ne.
Ch není členem dohody Schengenské a proto každý návštěvník Ch prochází pasovou a celní kontrolou. :-! A ještě jedna věc, jak který stát si podmínku udělá, tak takové je má. Tady v CZ vládne totalitní bordel a tak to bude velice dlouho >:D
V roce 2005 ji schválili v referendu a od 12.12.2008 je platným signatářem, pokud si dobře pamatuji. Ze starších členů EU+EFTA nepodepsaly jen UK a Irsko, pokud vím.
Pokaždé když projíždím kolem tý jejich boudy z rakouska do švajcu nedaleko Nauders tak tam ani nikdo není. Tak nevím, buď jsou laxní což mi na švýcary nesedí a nebo to nějak mají pořešené. Jen z Livingna do švajcu kontrolujou poláky kvůli chlastu, ale mě ještě nikdy nestavěli.
Třeba jenom dovezli pár kousků a cenu vymyslí teprve v okamžiku, kdy najdou nějakého zájemce... ;-)
Dánové budou jezdit spíš v v lepších - nešizených kárách - v případě Škodovky od Oktávky výš.
Toto by som nikdy nepovedal, ale tak to dopadne, ked sa dostanu Socani k moci. Kazdy moze mat vsetko alebo nikto nebude mat nic. Uplny opak predajov v USA. Podobne je to teraz na Slovensku, sme krajina vysokych dani a malych platov.
S "drobným" rozdielom, že v Dánsku majú vysoké dane a vysoké platy.
Keby som mal 3000 europapierov na ruku mesačne, tak ma netrápi že ochcáfka v základe stojí 25 000. Stále je to o dosť lepšie ako mať mesačne 500 a za to isté auto dať 12 000.
Jsem zvědavej, kterej chytrák mi tu bude opět tvrdit, že jsou nový auta v cizině (např Německo) levnější :-) Ve Švýcarsku je to pěkná darda. To by mě zajímalo za kolik tam mají třeba Golfa :-)
Spise by bylo zajimave uvest, kolik si muze obcan toho ktereho naroda koupit rapidu za prumerny plat a jak jsou na tom ceny konkurence v jednotlivych zemich.
Vážení redaktoři, nechápu k čemu je tento článek dobrý!? K tomu, aby ukázal, jak je na nás Škodovka "hodná", že nám prodá auto nejlevněji? Vždyť je to logické. Jsme nejblíže ke "zdroji" !! Spíše by jste se měli zamyslet a pátrat po tom, jak je možné, že prodejci po celé republice mají uzavřenou mezi sebou dohodu o stejných prodejních cenách, což není nic jiného, než kartel! Dodržování této dohody je kontrolováno a případné porušení tvrdě pokutováno. Jak je tohle možné ??
Franchising, žádný kartel! Jdi žalovat Mekáče, že ty svoje sraczky mají všude stejně drahý! A ostatní automobilky nemají jednotný ceník? Nemůžeš si vyjednat slevu? Svatá prostoto... 8-s
Základní sazba VAT se v EU zase tolik neliší. 20% nebude mít daleko do průměru. Pokud je to bráno "tupě" z konfigurátoru/ ceníku, tak stojí spíš za úvahu daně ekologické a z luxusu, které mohou být započítané, popřípadě nějaké registrační poplatky a podobné vymoženosti.
Tak prostor na slevu si vybudovali slušný, čili první slevy v podobě akčních výbav zadarmo bych čekal tak po novém roce. Skutečné slevy tak po půl roce až roce, až opadne prvotní vlna zájmu.
Já jsem byl včera projet nového Outlandera, už nyní dostaneš slevu 10% z ceníkové ceny. To jsou slevy od 60 tis. a můžeš dál jednat o výbavě. Taky nezní špatně :yes:
těch aut je spousta - jak už níže někdo uvedl Fluence, Megane, i30, Cruze, C4 atd atd. Já zrovna nedávno jel Fluencem Techno Feel 1.6, který mi byl nabízen za 270t, ale OK ceníková cena 293t. Rapid jsem okukoval jen zvenku. V Cruze jsem jel taky a ten se může srovnávat spíš s Octavií, kde pro něj hraje hlavně cena, výbava a silnější motory. Octavie je sice podle mě lepší, ale zase Cruze vychází ve všech konfiguracích výrazně levněji, což by pro mě hrálo hlavní roli.
Zmíněný Fluence Techno Feel na mě působí oproti Rapidu jako ze scifi. Jediný argument pro Rapid je o něco větší a hlavně lépe přístupnější kufr. Ale při srovnání cen nevím jestli je to k smíchu nebo k pláči >:D
To snad není možné; bude toto skryté PR každý den až do konce světa?
Vážená redakční parto,slovy klasika k vám volám: škodováci celého světa polibte mi .rdel ! ! :no::no::no:
Jo to by šlo, ale ...... CZ je montovna Evropy a musíme "své" montovny chránit před nepřítelem zvaným nezaměstnanost. Kolik pracuje v montovnách lidí? Asi 25 000. Docela dost, ale málo na to, aby něco ovlivnili. Kdyby se těch 25 000 lidí sebralo a uklidili bordel kolem silnic, tak udělají lépe :-!
Pred týždňom som mal možnosť si obhliadnúť tento "zázrak", "etalón" , "fenomén" ...
Po vstupe do showroomu sa mi naskytol , musím povedať celkom pekný pohľad , auto vyzerá celkom slušne s celkom peknými detailmi.
Po nasadnutí a zabúchnutí dverí som zistil že interiér je asi najväčšou slabinou Škodovky
Pár drobností ktoré mi vadili
-Madlo na dverách mi búchalo do nohy
-Stredový panel sa zúžil :yes::yes: , ale aj tak by na okraj mohli dať niečo mäkké o čo sa moje koleno môže oprieť
-Mohli urobiť trošku dlhšie koľajničky , lebo miesta je vzadu dostatok ale také hovädo ako som ja >:D si musí dať sedadlo úplne dozadu aby sa tam "pohodlne" usadil
-Pedále , pre krpatého Vawerku je to vpoho , ale pre moje 47-čky tam miesta na rozdávanie nie je , takže pridávam plyn a brzdím zároveň+ plynový pedál je posunutý až niekam za stredový panel a musím chodiť 2 roky na gymnastiku aby som mohol pridávať plyn
-Stredová opierka , keď je sklopená tak nie je možné použiť ručnú brzdu :no:
Po jemnom nahliadnutí do "akciového" haha cenníka som sa neudržal a začal som sa na celú predajňu nahlas smiať , otočil som sa a odišiel ..
Proste ten kto vytvára cenníky pre Škodovky je fakt padnutý na hlavu a trebalo by ho vyšetriť ..
Takže suma-sumárum , je to v určitej oblasti zlepšenie , ale stále to má tie muchy , drobnosti ktoré mi vadia ..... :-(
K článku dodám len toľko že je to reklama a keď vidím na titulke rapida tak ma chytá záchvat smiechu ... >:D
Jo, stejný problém s řazením sem měl také. Měřím 188cm, takže sedačku dolu a dozadu.. potom se nedá řadit:D A za mě velký mínus za interier.. vypadá to tam ošklivě plastově...ale přijde mi že tohle je trend i jinych aut koncernu.. Octavia,Superb(II),Passat (B6 highline),Jetta (ale ta mi přišla nejlepší z tohohle).. výplně dveří .. fuj, nelíbí se mi to. U Oktávky(stávající model) lakovaný plast na stříbrno místo hliníku.. Je to muj subjektivní pocit, ale necítím se jak bych řekl comfortable .. ( pro rejpaly, všechny auta znám z vlastní zkušenosti:D ne jen z obrázku).
:yes: dobry napad ist sa vysmiat do predajne...predajcovia skodoviek budu muset byt asi specialne skoleni,aby dokazali ludi oblbnut a za tie prachy to naozaj predat! :-)
Nevěř tomu. Nedávno jsem byl v obchodním centru Eden v Praze, byla tam vystavena 2 auta, Rapid a Ceed SW, zájem lidí tak 70:30 ve prospěch Rapida. To nemluvím o tom, že Rapid měl 1.2 TSI 63 kw a Ceed 1.6 GDI, já bych s tímto motorem jednoznačně bral Ceed, ale každý ať si vybere co chce.
Uz aj moj 62rocny tatko (cely zivot jazdil iba na skodovkach) pri kupe auta utekal z predajne skodovky po predlozeni ponuky Fabie s trochu lepsou ako zakladnou vybavou...pricom to bola hned prva a jasna volba. Teda vzdy sa najdu ludia,co si to vedia spocitat. A zajtra bude majitelom Fiesty s omnoho lepsou vybavou a cenou :yes::-)
No nie som taký "zákerák" .... Rapid som videl v obchodnocm centre a tak som ho už vyskúšal .... a možno ho i vyhrám, lebo som sa prihlásil na nejakého "tatka", lebo som tam bol náhodou s dvojročnou dcérou .... a keďže "predvádzacia" slečna bola milá a zabavila sa s ňou, tak som Rapid trochu "prelozil" ....
Len dúfam, že ho nevyhrám . ;-) Môj 5 ročný Ceed by som za Rapid nevymenil ....
Na to bych se ptal já. Nevím jestli ještě pořád bude stát Čechům za tu hromadu peněz dikobraz ve znaku :-)
Za ty peníze Megane, Fluence, C4-ka, Cruze, i30-tka, Ceed, v akci Mazda 3-ka a Auris - auta už téměř od základu s plnohodnotným vzhledem, motorem a výbavou. Když jsem viděl Rapida za 330 udělalo se mi celkem šoufl a když jsem si sednul dovnitř vůbec se to nezlepšilo. Jak je interier úzký přímo bije do očí (a tlačí do obou boků), vzhled palubovky, rádia, ovladačů ventilace, loketní opěrka z autoburzy ... Jediný solidní pohled byl do kufru a na místo pro nohy vzadu. Ale i v tomhle má u některých výše uvedených konkurenci. Za 370 už vypadají Rapidy solidně, ale pořád s 1,2 63 kW což je proti ostatním málo. Já nevím podle mě bude muset jít dolů, ikdyž v ČR člověk nikdy neví :-)
tak driv nebo pozdeji to prijit muselo, ze si i cesi nauci kupovat neco jineho nez skodne. ja jsem si soukrome tohle pravidlo udelal jiz v dobe Fava a Feld, kdy jsem prosadil misto tehdejsiho hitu Felicie 1.3 MPI Fiestu 1.3 se 16 ventily a nikdo toho nikdy nelitoval..., ten motor byl o 10 svetelnych let vepredu oproti tomu bazmeku ve Skodovce, jizdni vlastnosti taky nebe a dudy, jedine co bylo ve Skodovce lepsi byl jen ten kufr...
no zrovna motor 1.3MPI ve Felicii je sice z pravěku,ale nemá se na něm co posrat,minimum elektriky a je primitivní.Třeba co tady jezdí ty staré Fiesty,tak jim v tom klepe jak v šicích strojích.
No a i tak to trvalo servisům (autorizáky i několik "odbornílů" na škodovky) než přišli na to proč maželky felda startovala jen za jízdy. Na místě točila motorem jak divoká, ale nechytla. Tak se muselo startovat se zařazenou 1 a na startér se rozjet >:D No docela úlet. Pravdou ale je , že zrovna tenhle konkrétní kousek šlapal jak z praku (ofiko policií ČR naměřeno 193km/h-pokuta neudělena-nevěřili, že to 1,3 může takle rozjet) Podělat se tam mohlo a také se podělalo dost věcí. Namátkou cívka, škrtící klapka, uhlíky altrenátoru(které mimochodem z druhovýroby stály 2x tolik co originál na Mitsubishi), diodovej můstek, či co to bylo, co manželce kleklo na Nuseláku ;-\ . Ale jo, sloužila dobře, jen občas měla svý vrtochy >:-[]
Čekal jsem, kdy tohle někdo napíše :-! Sám bych to taky nikomu nevěřil, ale osobně jsem s ní jel hodně přez 180km/h. Až to tehdy nevydlžela LZ pneu a vyrobilo to z ní slušnou šišku(povolil kord) Musí se ale nechat, že jako posluchač jsi nenáročný, s červenou karkulkou by mě i moje děti poslaly do háje, že je moc ohraná >:-[]
Vysvětli, nějak nerozumím tvým myšlenkvým pochodům. Ani se ti nedivím, že tomu nevěříš-sám bych to druhému nevěřil, leč jsem tou feldou rok jezdil, než šla z domu. Uznávám, že to není felicií běžně dosahovaná hodnota, ale již ve více autech jsem zažil v max. výrazně vyšší, než výrobcem udávanou. Co si budem povídat. Když to dá zpřevodování motoru, tak se k 180-190 doastne skoro každé auto. Pro doplnění info. Naměřeno to bylo na místě, kde před dostavbou končila dálnice na Ústí n. Labem. Tož tak ;-)
Tak v HU byla na auta vždy ještě speciální daň při přihlašení a ta když se odpočítala, tak něketrá auta vycházela velice slušně.Nevím jak je to teď, ale bylo to tak.Kdo ví ať napiše. :-)
Já chápu, že Rapid bude pro trh ČR jistě stěžejní, ale to co tady předvádíte by se mohlo nazvat 1000 a + jeden článek o Rapidu. Prosil bych rozsáhlý test a porovnání, jak jezdí 1,2 MPI bez klimatizace, s manuální klimatizací a s automatickou klimatizací. Myslím, že tím ušetříte spoustu bezesných nocí a okousaných tužek(nehtů).
Nevím jak kolega roman91, ale já nemám sny o tom, jak na auto.cz srovnávají manuální a automatickou klimatizaci. Určitě by stejně jen napsali, že u manuálu musíte točit kolečkem a automatiky ne. A pak by určitě ještě napsali, že na vás auto. klimatizace příjemně svítí, protože má obrazovku! O zbytek zábavy by se postaraly bulvární žvásty Lukáše Vaverky.