nj, To jednoho krásnýho dne 3 roky před důchodem k vám na šádelinku přijde konzerví šádemanenažer a poudá : hele mladej mám pro tebe nabídku (myslí tím jako tu která se neodmítá ;-) ) ale musíš se rozmyslet hned !! :-) Buď dostaneš na ruku půlmega vodstupný a končíš dohodou ted hned anebo si to tady můžeš "zkusit" pokračovat ... ;-);-) ... a tak ferda sbalil půlmega, na pracáku se dlouho nevohřál a ty 3 roky dokroutí někde jako pomocná síla na katedře ;-) To víte, po 40ti letech fautodebilce je INSTITUCIONALIZOVANEJ [odkaz] no a pohádky je konec [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
PS: AT ŽIJE AUDI E-TRON [odkaz] a IONITY [odkaz] ;-)
No jasně, proto taky postaví nabíječky jen po svých fabrikách a v nejbližším dojezdovém okolí aby mohli cpát EV svým zaměstnancům
mají 2 skupiny obětí:
1 - prodejce, těm to nařídí
2 - zaměstnance, těm to doporučí, ne nařídí >:D
přijde směrnice a buď si koupíš EV nebo budeš bez auta, tak to je Brusel
ale budou Eurovolby a ti co tam prosazují takovéto kraviny citelně oslabí
a proto se snaží na poslední chvíli schválit ještě kupu dalších kravin
bohužel nejsme USA, tam jim to Trump šmahem pozrušoval :yes::no:
Hlupák jsi ty a klidně si to vezmi osobně. Není mi 70+, ale 45. Mám 3 děti a jednomu je 20 a i když je inteligentní a student i dělá, tak je ten poslední, od koho bych chtěl, aby na základě svých zkušeností měl rozhodovat o mé budoucnosti.
A tobě ta elektromasáž divná nepřijde? Nejde o tvůj výběr nebo nedej bože a trh, který sám určí, za zákazník své peníze utratí. Tady jde o to, že ti EU nenechá prostor na výběr, prostě do elektromobilu natlačí. Co na tom, že s ekologií to nemá nic společného. Většina elektřiny v Evropě je z uhlených elektráren. Jde o to, že budeš muset mít těžkou kraksnu s baterkama, která je pořád on-line = budou moci tvé auto ovládat. Omezí tě i ve městech a v mobilitě mimo - rozumně dál než 300km nedojedeš. V rámci vyššího dobra :no:
Nejhorsi je smrt z vydeseni, u nekoho se tomu rika z pripo*rani. Nic takoveho se nedeje a dit nebude. To jsou jen zvasty pomatenych novinaru.
Priklon bude spis k ruznym typum hybridu, jako ke kompromisu mezi obema stejne spatnyma variantama. Tedy fosil vs EV
Delas paniku, zadny povinny EV nebude a tohle z toho clanku nebude tak horky jak to vypada, mimochodem chapal bych to na dalnici, ale na tesnych evropskych silnicich by to pozabijelo vic lidi, nez za soucasne situace.
Me? Nekdo nekde o necem zvani a tobe z toho vlhnou slipky, ty zadny argumenty nemas, ctes koniny pomateneho novinare a navic meles kraviny a povinnem nakupu EV, nezlob se ale na tebe tady uz reagovat nebudu. Precti si po po sobe cos tu nablil a dej uz pokoj
Vydrž to příjde:) To je argument jak noha. Klasika,"Není to pravda, ale mohla by být".
Zetti to píše dobře. Kdo chce benzín tak si ho koupí dnes i za 15 let. Jde spíš o to kdo bude za 15 let chtít kupovat auto se spalovacím motorem..
Automobilky se měly domluvit mezi sebou na základě technických parametrů jak má nabíjecí stanice vypadat. Udělat jeden konkrétní typ koncovky a stanice s jasně danými parametry. Probrat to s energetiky, jak je na to síť nadimenzovaná a co kde chybí. Spolu s nimi dojít k nějaké strategii a plánu. Oznámit výsledek Bruselu a pak by si každé město mohlo začít šuchtit své nabíječky. Až by jich bylo dostatek a napříč kontinentem, mohou padat elektrovozy z nebe. Tak si tady každý buduje něco svého o pár kusech na omezeném území s diskutabilní kompatibilitou pro druhé. Pokud vím, mimo plány Čezu a jiné. Dělají to tak všichni, takže výsledek bude kocourkov stejně jako průběh Brexitu. Koncepčně není připravené nic, ale všichni hurá do elektra.
Víš jak je fajn mít jednu nabíječku na mobilní telefony nebo jedno micro usb? Ne, každý si bude v šuplíku střádat smotek svých kabelů, kartiček na slevu, mapku se svoji sítí a jiné. Při cestě na dovolenou nebo když bude něco jinak tak komplikace. Podívej se kolik je taky místa na sídlištích kde už v podvečer ani nezaparkuješ. Tak doufám, že bude mít každý nabíječku. Elektrifikaci se z dlouhodobého hlediska (30-50 let) nebráním, ale chybí mi jasná koncepce. Hlavní je, že máme chytré ventilky a placenou dálnici.
Při našem průměrnym věku auta 15 let = to na komplexnější proměnu na EV nebo vodíkový nebo jaký za těch 50 let budou převládat = bude těch 40 let trvat. Tohle je běh na fakt dlouhou trať = zajímavý kolik lidí šílí hned po startu ;-)
Reálnou životnost auta počítám 20-30 let a většina aut co bude v prodeji v příštích 1-2-3 letech na elektriku nebude. Takže je jasné kde časově jsme. Podíl se tedy zvedat bude, ale jen pozvolna. Ale jedna věc se mi na tom líbí. Kamarád totiž má Volvo XC90 T8 s kabelem do zásuvky za PN (twin engine, plug in hybrid, ale moc to nepoznám, u mě je to jen elektro) a 2x mě vezl domů. Rozjezdová charakteristika je něco úplně jiného. Rozjezd je neslyšný s velmi aktivním zátahem hned od volnoběhu, to se mi třeba líbilo. Kdyby byl větší podíl obnovitelných zdrojů třeba z vodních elektráren, tak by to mělo něco do sebe. Recentní zdroj je většinou prima, dnes bohužel taková situace ale není. Naprosto drtivá většina elektřiny je stejně z fosilních, takže jsme stejně téměř tam kde jsme byli.
No někde sou na tom s % z obnovitelnejch zdrojů už líp = dokonce o hodně líp. Našich ca 40% z hnědýho uhlí ale bude taky spíš jen klesat. Stejně jako ta kompletní obměna vozovýho parku = je to běh na hodně dlouhou trať
Hlavně už nyní se valná většina elektřiny vyrábí opravdu ekologicky spalováním uhlí...
Pak náklady na výrobu a následně ekologickou likvidaci baterií...
Fakt světlá budoucnost. >:-[]
Když už musí být tak tedy vodík..
A nyní ještě 20-30 let doufám budu řídit diesel :-)
Kde to pořád berete žvanilové? Nechtělo by to trochu studovat? Jaká "valná většina elektřiny spalováním uhlí" ?? Okolo 42% elektřiny se v ČR vyrábí bezemisně - tj. jaderně a obnovitelně. Z uhlí o pár procent více, ale stále méně než polovina celkového objemu. Zhruba je poměr uhlí - bezemisní 49:42 což je bez pár drobných 1:1. Tak jaká "valná většina z uhlí" ??