Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda řeší nedostatek nabíjecích stanic pro elektrovozy. Postaví hned 7.000 dobíjecích míst!

David Bureš David Bureš 15. 3. 2019
32
51
Zobrazit náhledy (32)
Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV Škoda Vision iV
Chystané dobíjecí stanice budou umístěny ve škodováckých závodech v Mladé Boleslavi, Vrchlabí a Kvasinách a v jejich okolí.

Skupina Volkswagen Group chce v následujících letech široce expandovat v oblasti elektřinou poháněných aut, když chystá na 70 nových elektromobilů! Tyto plány se týkají i mladoboleslavské Škody, která první elektrovůz uvede na trh již letos. Jen o nových elektroautech to ale není, výrobci musejí reagovat i na stále nedostatečnou síť nabíjecích stanic pro tento druh vozidel.

Z toho důvodu automobilka Škoda Auto oznámila, že do roku 2025 vybuduje interní dobíjecí infrastrukturu s téměř 7.000 dobíjecími body ve svých českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách, Vrchlabí a jejich blízkém okolí.

Nabíječky budou primárně k dispozici zaměstnancům firmy, přičemž výrobce do nich investuje na 32 milionů eur (821 milionů korun). Mimo areály továren jich bude asi 3.100.

Plány následují po loňském zahájení budování interní sítě dobíjecích stanic. V roce 2018 česká automobilka investovala 3,4 milionu eur (87 milionů) do výstavby více než 300 dobíjecích bodů v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi, které využívá pro vlastní zkušební provoz. Z toho více než 220 nabíječek je na střídavý proud a přes 80 na stejnosměrný proud.

Nabíječky již v současné době testují oddělení technického vývoje, řízení kvality, prodeje a výroby. V oblasti elektromobility už automobilka proškolila více než 11.000 zaměstnanců.

Budování sítě nabíjecích stanic je pro automobilku nutností – nedostatek nabíječek je jedním z důvodů, které zatím brání většímu rozšíření elektromobilů, spolu s jejich vysokou cenou a stále nižším dojezdem než u vozů s konvenčním pohonem.

Expanzi v oblasti elektromobility přitom automobilka započne již letos. Na trh uvede čistě elektrickou verzi Citigo, která zcela nahradí konvenční varianty, v rámci faceliftu Superbu pak dorazí i jeho plug-in hybridní provedení. V roce 2020 pak bude zahájena sériová výroba studie Vision iV, poprvé představené na letošním autosalonu v Ženevě. Celkem chce Škoda do roku 2022 uvést na trh více než deset elektrifikovaných modelů.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Elektřina do aut nepatří !
ZocelenyDrapalik
| 18. 3. 2019
Kde to pořád berete žvanilové? Nechtělo by to trochu studovat? Jaká "valná většina elektřiny spalováním uhlí" ?? Okolo 42% elektřiny se v ČR vyrábí bezemisně - tj. jaderně a obnovitelně. Z uhlí o pár procent více, ale stále méně než polovina celkového objemu. Zhruba je poměr uhlí - bezemisní 49:42 což je bez pár drobných 1:1. Tak jaká "valná většina z uhlí" ??
Elektřina do aut nepatří !
Hendly
| 17. 3. 2019
V tom je rozhodne ele auto lepší než diesel.
Rozkaz z Bruselu zní jasně...
ericn
| 16. 3. 2019
Vždyť nemusíš, je to diskuse. Já nebliju, jen píšu, co si myslím. A neřikej mi laskavě, co mám dělat ;-)
Avatar - rohYpnol
Elektřina do aut nepatří !
rohYpnol
| 16. 3. 2019
Zátah vodspoda?
Avatar - rohYpnol
Elektřina do aut nepatří !
rohYpnol
| 16. 3. 2019
Co to meleš za nesmysly?