Odpoveď je jasná, Scaly RS sa nedočkáme preto, lebo Scala je (napriek tunajším snahám redaktorov dokázať opak) stále lowcostový model, teda vyrobený od podlahy so snahou o čo najväčšie auto za čo najmenšie náklady. To sa prejavuje nielen v technike, ale aj v motorovej palete. Teda by síce nebol technický problém dať Scale dvojliter TSI (ostatne má ho aj menšie Polo GTI na rovnakej platforme), takýto model RS by ale cenovo bol niekde inde, šiel by proti základnej filozofii modelu a pri danej cene by sa už záujemca pýtal, či si niečo málo nepriplatiť za plnohodnotný, technicky neosekaný hotheč á la Golf GTI.
Ale inak áno, teoreticky by som si Scalu RS vedel predstaviť ako priestrannejšiu a praktickejšiu alternatívu k Polu GTI. Nemohla by konkurovať plnohodnotným hothečom, ale zase by mohla mať motoricky navrch oproti rovnako výkonným warm-hatchom, ktoré ale majú len 1,6ky (Astra, Ceed, Megane).
Tak ono by si to majitele a ochotníky, kteří by za to vysázeli dardu, našlo. Jen mi vyvolává úsměv na tváři označení RS. Pokud někdo chce Skálu řadit do plnohodnotné nižší střední, pak by na HH ztrácela pořádnej výkon, proto bych klidně volil označení GT. A s tím by problém nebyl. Jako nejvyšší výbavový stupeň by to bylo sympatický.
Ja už som prekonal ten postoj, že niečo s označením RS musí byť športovec. Proste Škoda to robí takto a jej modely označené RS nie sú žiadne športiaky, ale "len" najrýchlejšie verzie daného modelu s nejakým vizuálnym priostrením. Ostatne vedľa predstavovaný Kodiaq RS to ilustruje najlepšie. Preto by mi vôbec nevadilo, že Scala s 200k motorom má označenie RS.
Ad predajnosť: ono by silne záležalo na cene. Je zrejmé, že by to bolo niekde medzi Polom GTI a Golfom GTI, keby bola bližšie Golfu GTI, tak to nik nekúpi, ak by ale bola bližšie Polu GTI, predaje by určite boli.
Ale trápiť nás to každopádne nemusí, lebo žiadna Scala RS nebude. ;-)
Možno áno, možno nie; na jednej strane je to jedna trieda a teda dosť blízke, úplná kanibalizácia by to ale nebola, lebo jedno je veľký liftback s lepšou technikou, s 245 koňmi a samosvorom a druhé by bol menší hatch so slabším 200k motorom a jednoduchšou technikou, takže jednak odlišné typy karosérie, jednak odlišná cena, teda v celkovom súčte by tie cieľové skupiny neboli identické.
A ono je na wikipedii nebo nekde stanoveno co musi auto mit pokud chce tuhle zkratku "nosit"? Skoda se tim proste odkazuje na svoji tradici zavodnich aut. Kde tuhle zkrTku pouzivala. Nehledal bych m tom nic vic....
Presne tak to je, ozaj ma bavi, ako je tu Scala prezentovana za plnotucny kompakt konkurujuci etalonu, ale Tipom sa pohrda, pritom je to ten najspravnejsi konkurent pre Scalu.
Evidentne ste ma nepochopili. Tipo je auto zodpovedajuce svojej cenovke, to nemyslim v zlom. Ale mnoho ludi tu na Tipo nadava, ked je co i len drobna zmienka o tom, ze patri medzi kompakty. A teraz skodovica spravi svoje Tipo - Scalu a citam same pozitiva, aky je to novy kompakt, bla bla... pritom konkurent pre Scalu je prave Tipo.
O.K. s tvojí myšlenkou lze souhlasit, i když z hlediska kvality dílenského zpracování i modernosti použité techniky je Scala samozřejmě podstatně lepším autem, než Tipo. Ale Scala má zase coby základní motorizaci jen tříválec a v levnější verzi jen 5st. převodovku, nemluvě o jediné karosářské verzi a slabším turbodieselu. Také cenově bude určitě posazena výše než Tipo. :-O
Nikdy jsem netvrdil, že je Tipo "klenot" nebo "etalon" nižší střední třídy. Jenom to, že je to příjemně komfortní, prostorné a robustní auto s velmi povedeným designem a nadprůměrně spolehlivými motory. A za tím si stojím, stejně jako že sedan se základním motorem nabízí skvělý poměr cena/užitná hodnota. Stejně tak nemám žádný problém přiznat, že Tipo zaostává kvalitou interiérových plastů, ale s tím se dá žít. ;-)
P.S. Ve své garáži Tipo zatím nemám, ale do budoucna to rozhodně nevylučuju, stejně jako Scalu nebo nový Leon. Uvidíme. :-)
RS netreba, vetsi radost by narodu udelalo, kdyby byl jen mirny priplatek za 1.5 tsi a timpadem by z nej mohla byt skoro masovka. S tim by uz to totiz mohlo jezdit relativne normalne, alespon z pohledu cilove skupiny zakazniku.
Neoficiální informace je že se bude vyrábě jako hasičská stříkačka, ***cuc, popelářská verze, jeřáb, armada ho bude využívat místo pandurů, prý se hcystá verze pro F1. Sakra podvozek nic moc (vlečená ramena), motory 3 valce a 1,6 d. to bude závoďák jak prase. proč neudělají normální jezdící auto, které vydrží. měl jsem 6 škodovek a čím novější tím méně vydržela. :-):-):-)
...tyhle neskutečné nesmysly: "Teprve před pár dny představila mladoboleslavská Škodovka nový kompaktní hatchback Scala, už teď však víme, jak by mohla vypadat sportovní verze RS."
si nechte pro čtenářky Květů!
Víte naprosté kulové, píšete všichni hovadiny ve stylu Autofora a už někoikráte tu zaznělo, že to je vůči vašim čtenářům, tedy nám URÁŽLIVÉ A NEUCTIVÉ.
Nabuduce (najneskor cez vikend) poprosim clanok, ake by to mohlo byt paradne SUV.
Ale nebojte, Skoda isto prichysta nejaku "originalitu", ako je Sportline (samozrejme naftovu, alebo tu 1.5?), aby vytiahla nejake peniaze naviac.