Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Scala RS by mohla být sympatický hot-hatch. Proč se jej nedočkáme?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 13. 12. 2018
67
26
Zobrazit náhledy (67)
Škoda Scala RS Škoda Scala RS Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala
Teprve před pár dny představila mladoboleslavská Škodovka nový kompaktní hatchback Scala, už teď však víme, jak by mohla vypadat sportovní verze RS.

Asi netřeba připomínat, že předobrazem Škody Scala se stal koncept Vision RS. Nejen nás tedy napadlo, že by se nový model mohl dočkat sportovního odznáčku i v sériové výrobě. Krátce po premiéře v izraelském Tel Avivu se na sítích dokonce objevuje první nástřel toho, jak by sportovnější Scala mohla vypadat. Tak horké to ale s mladoboleslavským hot-hatchem ve skutečnosti není.

Na premiéře o potenciálním vzniku takového auta hovořil Luboš Vlček, šéf tuzemského zastoupení Škody Auto. A z jeho slovo je patrné, že znak RS zůstane jen Octavii a Kodiaqu. Minimálně nějaký čas. „V tuto chvíli diskutujeme o záležitosti komplexity. Při zástavbovosti pod čtyři procenta nemají tyto projekty pro značku Škoda velké opodstatnění,“ vysvětluje Vlček.

Technicky by přitom vznik Scaly RS možný byl. Novinka Škodovky je posazena na platformě MQB A0, kterou najdeme třeba ve VW Polo či Audi A1. A oba tyto modely disponují dvoulitrovým čtyřválcem TSI, který by ve Scale mohl dosahovat výkonu okolo 200 koní (147 kW). A to možná není absolutní vrchol, kterého lze s touto architekturou dosáhnout. Vždyť v případě nejmenší audi se spekulovalo dokonce o verzi S1, jež by dostala ještě silnější motor a dokonce pohon všech kol.

Ještě připomeňme, jakým pohonem se chlubil Vision RS. Šlo o plug-in hybridní systém se zážehovou patnáctistovkou TSI s výkonem 110 kW (150 k) a elektromotorem o síle 75 kW (102 k). Systémový výkon má hodnotu 180 kW (245 k) a pohon se páruje se šestistupňovou samočinnou převodovkou DSG. Z klidu na stovku by takové auto zrychlovalo 7,1 sekundy a mohlo jet až 210 km/h.

Vyobrazenou Scalu RS připravil nezávislý grafik Aksyonov Nikita. Kdybychom si odmysleli na náš vkus nevkusné závodní pruhy a naopak přidali odznak RS na masce, nemusel by sportovní derivát nového modelu vypadat vůbec špatně. Co myslíte?

720p360p1080p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

.
Šimpanz
| 18. 1. 2019
Avatar - Beefcake
Nic proti hothečům,
Beefcake
| 14. 12. 2018
Jak zbytocna - tu nestaci na dynamiku v beznej premavke stovka za 7.6s. Silt dozadu, ruka von, hiphop na plne gule a ides...
Avatar - Beefcake
S
Beefcake
| 14. 12. 2018
Nabuduce (najneskor cez vikend) poprosim clanok, ake by to mohlo byt paradne SUV.
Ale nebojte, Skoda isto prichysta nejaku "originalitu", ako je Sportline (samozrejme naftovu, alebo tu 1.5?), aby vytiahla nejake peniaze naviac.
Avatar - JirkaV8
Hotheč od Škody?
JirkaV8
| 13. 12. 2018
RS netreba, vetsi radost by narodu udelalo, kdyby byl jen mirny priplatek za 1.5 tsi a timpadem by z nej mohla byt skoro masovka. S tim by uz to totiz mohlo jezdit relativne normalne, alespon z pohledu cilove skupiny zakazniku.
Avatar - CHerokee
Stando...
CHerokee
| 13. 12. 2018
Souhlas.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku