Škoda Superb nebude jedinou novinkou české značky na ženevském autosalonu, očekávat můžete třeba Octavii RS 230 se zvýšeným výkonem a samosvorným diferenciálem či Fabii Monte Carlo.
Veru, ak aj bude ten príplatok ako u GTI, t.j. 1000 eur, tak to bude no-brainer, jasná kúpa. Síce neviem presné pomery u GTI, ale čo som videl/čítal na fórach, v drvivej väčšine prevažujú verzie Performance.
Nobrainer podle me ne. U golfu to beru, ale oktavie podle me stravi stejne vic casu jizdou rovne nez hledanim apexu na okreskach a rovne bych se bez toho difu treba i obesel a 1000e vlozil jinam.
Tak ono tých 230 koní nie je zas tak strašný výkon, aby to nedokázal preniesť otvorený dif, každopádne samosvor výrazne pomáha efektivite prenosu výkonu na vozovku a nejde len o jazdu na hrane v zákrutách. Ak by bol ten samosvor a vyšší výkon aj za tých 1000 eur (čo je v GTI, kde sú naviac i väčšie brzdy, teda možno v Octavie to bude menej), je to pre športovo orientované auto ďaleko lepšia investícia, ako nejaká alcantara na sedadlách, adaptívny tempomat či podobné blbosti.
Třeba za rok přidají RSce skutečný laděný výfuk a ne zvuky z repráků a adaptivní podvozek a pak to bude výborné auto se sportovním nádechem. Ale je fajn, že na tom pracují.
Asi moj post nebol pochopený; myslel som, že benzínová Obtavia RS nebude tá správna voľba pre fOEho, ak mienil auto využívať hlavne na diaľniciach a bazíruje viac na pohodlí (spomínaná alcantara), ako na jazdných vlastnostiach. Ja naopak RS230 vítam a zmysel v nej vidím.
Jestli bude rozdíl mezi rs s difem a bez něj takový jako u gti, pak věř, že na alcantaru ani nevzpomeneš, protože ten dif posune schopnosti rs zatáčet natolik, že pro ni bude škatulka dálniční stíhač "primalá". ;-)
Tak týmto krokom Škoda pozitívne prekvapila (a tiež materský koncern, že to svojej rodinne zameranej značke umožnil),popravde som v takéto niečo neveril (po tom, čo stopli RS vo Fabii).
Nejde ani tak o 10 koní naviac, to v reále asi ani nebude cítiť, ide hlavne o ten sofistikovaný samosvor, ktorý výraznou mierou pomáha GTIčku i Cupre a vďaka čomu sú v testoch tak pozitívne hodnotené jazdné vlastnosti.
Takže za tento krok veľký :yes:
Ano, Golf to DCC má a Octa s jej o niečo tvrdším podvozkom by to ocenila, každopádne by som nestaval RS do pozície diaľničného krížnika, ktorý neocení lepšiu efektivitu a agilitu vďaka samosvoru.
Neříkám dálniční křižník, ale prostě rychlé auto pro silnice všeho druhu. Upřímně, 1000€ je tak na hraně toho, co bych byl ochoten připlatit... no, možná o kousek víc.
No jednak tých necelých 1000 eur (tuším to u nás bolo 950) bolo za fakticky 3 veci: 10k naviac, samosvor a väčšie brzdy. Octa už teraz má 340ky, teda ten príplatok by mohol byť ešte menší, ako u GTI.
Plus ako píše jossalito, samotný samosvor aftermarketovo by ťa vyšiel podstatne viac.
Pořád je ta diskuse ve dvou rovinách...
1) Jak vysoký příplatek je odpovídající... a souhlas, 1k€ je i jen za samosvor dost dobrá cena
2) Jak důležitý je ten samosvor pro které auto... u GTI bych byl ochoten dát za samosvor víc než u RS, protože si ho charakter auta víc žádá. Takže za Performance u GTI bych dal i 2k€, za ekvivalent u Octavie spíš ne... no, třeba by mě svezení přesvědčilo :-)
Jeden příklad - čtení dopravních značek za 2000Kč by jistě byla skvělá koupě, ale stejně bych to neobjednal...
A já si zase myslím, že do O-RS kombi by Emel za podobné peníze vzal raději DCC než VAQ. Podle mě logicky vzhledem k určení auta. Tedy pokud by nechtěl platit oboje.
edit: Aha, tak jen opakuju co už bylo napsáno. ;-)
No nevím, jak jim to funguje v aktuální generaci, ale u šestkového Golfu mi to na Sport poskakuje jako koza, na Comfort plave jako koráb na moři a na Normal je to jakási kombinace onoho drncání a houpání. Nakonec největší přínos je asi s tím spojené snížení výšky o 10 mm...
No o to právě jde, aby to po D1 plulo jako koráb na moři :-) . Respektive, RS je sama o sobě tvrdá, takže by to tam bylo třeba o stupeň posunuté... Sport by vypadávaly plomby ze zubů, Normal by bylo tvrdé jako dneska a Comfort by bylo na příjemné rodinné ježdění.
Asi by to nebyl zase takový problém, technický ekvivalent u Golfu R existuje a ta technika by měla být s ORS kompatibilní... ale jak říkáš, R taky není GTI.
Problém by to být neměl. Co mají teď, odpovídá RS. Tohle by bylo něco jiného. Cupra měla i v předchozí generaci výkonnější motory než GTI a RS. Myslím si, že by stačilo nabídnout Haldex pro RS. Odpovídá to, řekněme, rodinnějšímu zaměření, snad žádný model takovou kombinaci nenabízí a nebylo by to na úrovni R.
Ty seš komik, takže jsme opět na začátku.
/jinak právě, neznám tě a úplně cizí nick se do mě těžce obul, trošku podinvé ne?, je jen jediný člověk, který by za tím mohl stát, ten který dublování nicků sám vyhledává, i okamžité dva lajky mínus tomu jen napovídají/
Presne v takuto konfiguraciu nejakej "plusovej" RS som dufal...no co uz ;-\
V nizsej strednej koncern nema s 280 PS a 4x4 nic, takze aj G.R by ostal v pohode "kral", aj Cupra by vdaka tym chybajucim kg za 4x4 bola na okruhu rychlejsia, a rodinne a na kazdu cestu v kazdom pocasi, by takato 4x4 "nad"RS bola genialna volba.
joooo, ale tu:
[odkaz]
Tie udaje o motoroch mi ale prijdu poniektore riadne pritiahnute za vlasy, napr. silnejsi 3.0 TDi s "iba" 260 PS, ked aktualne ma 272 PS a v novinke asi nepojdu nizsie.
Ak si pozries aj diskusiu na WCF tak niekto tam tu fotku dal aj do slusneho realu miernou modifikaciou a vyzera to uz fakt dost vierohodne.
Cudne mi ale na tom prijde, ze je uz vsetko hotove, dokonca v Turecku odfotili komplet odmaskovany prototyp ( ale len v noci a zozadu a zadoboku ) a ze premiera je ohlasena az na Frankfurt...
Mohli by si teda trosku po tomto vsetkom pohnut a stihnut este Zenevu ;-)
To je i v tomhle článku že premiéra bude asi dřív. Ona taky současná A4 už docela přesluhuje a byly už dva nebo kolik odklady..
Nemůže ten nižší výkon bejt kvůli převodovce? Euro 6 přece už splňuje ta současná verze ne?
Jasne ze splna.
Ved tie motory su vo FL A6, a silnejsi aj v cerstvo premierovanej Q7, slabsi pribudne po nejakych "modifikaciach na verziu ultra" - teda zamerany na spotrebu a CO2.
S tou prevodovkou:
Vzdy je to o krutiaku a nie o vykone. Doterajdsie DSG - S-tronic vydrzal po malych upravach 580 Nm, ( vsimni si pred FL A6 ze nepresahovali 550 Nm ).
Ten silnejsi motor je schopny mat 600 Nm a v A8 a v Q7 ich aj vdaka prevodovkam ma.
Takze limit ak by aj bol stale 580 Nm, tak 272 konom to nevadi. ;-)
A celkovo sa mi tam zda byt tych chyb kopec:
Chybajuci cerstvo prerobeny 1.8 TFSi, nezmyselne 2.0 TDi s 220 PS, 3.0 TFSi s 272 PS, prevodovka 9 stupnovy S-tronic...
Ber to proste s rezervou a riadnou... ;-)
a co ten obrazok v tych komentoch ?
[odkaz]
lepsie ? ;-)
Já samozřejmě vim že to je o krouťáku ale je to jediný co mě napadlo. Tohle je úplně nová převodovka ne? A třeba má limit na krouťák - no a k tomu musíš snížit i výkon. Je to fabulace ale jinak fakt nevim ;-)
No a nebo to sou úmyslně vypuštěný nižší výkony a v reálu ty čísla pak budou lepší. Tyhle marketingový kraviny nesnášim ale asi fungujou..
Design sem psal už u nový Q7, mě ta nová maska fakt nebere. Uvidim jak to bude naživo ale to snad radši "šílenej" design novejch Lexusů :-)
Rozpačitých? Je třeba se dívat na to, co má aktuální A4, ne striktně vycházet z toho, co Audi nabízí u A6/A7. Např. současná A4 dává z 3,0 TDI 245PS, takže i těch "pouhých" 260 PS by byl nárůst o 15 PS, nehledě na to, že tam schází hodnoty krouťáků.
Navíc aktuální A8 nemá u 3,0 TDI ani těch 260 PS, ale naopak ještě o 2 PS méně.
Mě by zajímalo, jestli je to jen fáma a co je pravdy na tom že seat spíž těží z audi a škoda zase co jí pustí vw..tím pádem nikdy nepřeskakuje RS ani GTI. U Leona se Seatu podařil v uvozovkách vyřvat full led , DCC, silnější motor a u tak o tak oblíbeného a prodávaného modelu jako je oktávka se to probojovává tak pomalu?
Jj, je to zajímavý. Octávka je třeba teď v lednu v Evropě sedmá mezi modely, nevím čísla Leonu, ale bude to jistě o dost míň. Možná to souvisí se snahou koncernu Seat probudit a dostat ho do pozice toho "sportovnějšího" brandu.
Tak SEAT v rámci koncernu patří pod větev Audi Brand group spolu s Lamborghini a naopak Škoda přímo pod VW. Tady bych hledal vysvětlení... tyto značky mají k sobě blíž viz Exeo, ale těch příkladů by bylo samozřejmě mnohem víc.....
"Po nahliadnutí do interiéru budete mať zvláštny pocit, akoby ste sedeli v aute z prémiového segmentu. Áno, je odlišný od Audi A3, aj keď s ním v rámci koncernu má niektoré prvky podobné, ale je iný, vizuálne príjemný a určite patrí medzi najlepšie interiéry v danej triede, možno aj najlepší. Všetky plasty sú kvalitne spasované, príjemné a mäkké na dotyk, akoby ste hladkali čerstvo vyprané periny."
Souvislost mezi Audi a Seatem bych viděl spíše jen v rovině marketingových řečí a novinářských kachen.
Technicky vzato těží Škoda i Seat z VW, protože všichni používají jako základ MQB a všechny další komponenty co souvisí s uložením motorů napříč (motory, převodovky, aktivní podvozky etc.).
Pro Audi je naopak MQB jenom doplňková záležitost pro nejmenší modely a základ jeho techniky spočívá na MLB s motory podélně a vše co s tím souvisí. Postupně dochází ke sbližování (technickému) mezi Audi, Porsche, Bentley a Lamborghini.
S tím, co píšeš ve druhém odstavci souhlasím. Ta první věta je tvůj názor, ti ho neberu. Nejsem schopen ti tu vyjmenovávat všechny vzájemné vztahy mezi těmito značkami. Samozřejmě nikdo nemůže čekat, že by se někdy dostala nejnovější technika Audi zároveň do Seatu, leda s odstupem času, jako tomu bylo u full led. Nicméně vzájemná propojenost obou značek tady v určité oblasti je, uvedu jenom některé příklady: vzájemný přechod manažerů jako Erich Schmidt, designérů jako z Lamba do SEATu, ze SEATu do Audi, výroba Q3 v Martorellu a další
Vztahy mezi Audi a Seatem jsou zhruba stejné jako mezi Audi a Škodovkou, prostě když full LED vyvine Audi, tak tu technologii následně využijí všichni v koncernu, když Škoda vyvine a vyrábí 1.2 TSI nebo malé DSG, tak je následně použije celý koncern včetně Audi a Seatu do svých modelů.
Přechod manažerů mezi Seatem a koncernem je stejný jako mezi Škodovkou a koncernem, viz třeba šéfdesigner Škody, který dělal pro Audi.
No, nebudu ti to vymlouvat. Samozřejmě, že dané rozčlenění značek není náhodné.
jedna citace již z dávné doby :-)
"Audi Brand Group Tato divize koncernu Volkswagen se orientuje na výrobu sportovněji laděných vozů. Nové organizační schéma skupiny Volkswagen Group je pro SEAT přínosem využití synergických efektů vyplývajících z těsné spolupráce s automobilkou Audi"
To je ale právě ten marketing, sporťáky vyrábí Porsche, Lamborghini a Audi v podobě R8, Seat používá běžnou masovou techniku na platformě VW stejně jako Pola, Golfy, Octavie Fabie nebo Up a žádný sporťák nevyrábí.
Tady přece nejde jen o sporťáky, ale spíš o zaměření- jako třeba ta cupra již od r 96. Málo se ví i o tom, že SEAT spolupracoval s Audi při vývoji starší A3 a ta taky není sporťák. Navíc Seat měl dosud vždy sportovnější kabát než jeho bratříčci VW a Škoda.
Ano, je tak pozicionovany na trhu, ze ma oslovovat tu cast klientely, ktora vyhladava ostrejsi look.
Lenze ako tu aj kolegovia pisu - tesna spolupraca je 1 vec, co dovoli Wolfsburg, je vec druha... ;-\
Skoro to zameranie Seatu na "sportovost" nedopadlo pre neho dobre. Preto aj dostal pomocnu ruku od VW v podobe moznosti vyuzitia najnovsej techniky a s odkazom na na spolupracu s Audi sa snazia pozdvihnut im trochu imidz, ktory za posledne roky dost upadol. ( stare Toledo, Leon, Altea - tie "bakelitove interiery" - necudo, ze si moc priazne neziskali... ;-\ )
Prva pomocna ruka teda prisla v podobe Exea - tam vsetci zhodne povedali, ze toto je najkvalitnejsi Seat, aky sa kedy vyrobil. - Pri dieloch v interieri a na podvozku z Audi, sa tomu ani nikto necudoval.
No a potom sa zacalo blyskat na lepsie casy vdaka novej Alhambre, neskor Ibize...
Aj ta je uz teraz za zenitom, ale nahrada je za dverami, tak uvidime.
Niektore Seatovske napady v poslednej dobe sa mi vyslovene ze pacia - napr. pristrojovka Leonu - ma nejake tie muchy, ale je to original a pekny. ;-) Neviem preco, ale citim z neho taku akokeby Audinackost ;-)
Ja im teda drzim palce. Len skoda pre Skodu, ze prave koli tej potrebe pomahat Seatu pri dobyvani starych stratenych pozicii, musi byt Skoda casto az moc trpezliva kym na nu prijde rada. ( DCC, VAQ, full LED...)
Ano, on má na to trochu každý jiný pohled, já když si vezmu, co měl SEAT v minulosti nadějných konceptů i kabrioletů a u nich to skončilo. Každopádně nebylo to jenom jeho selhání, zařízli to i soudruzi z VW, tak škoda teď musí být trpělivá a měla by být, její nejprodávanější model je založen na koncepci úspěšného vozu Toledo I. s karoserií LIFTBACK, kterou kvůli koncernové strategii seat přenechal právě škodě a poté začaly problémy, které korunovalo třetí Toledo. Dnešní model Toleda z MB (nejméně prodávaný model značky, který již poprvé není na stejných základech Golfa) je jen stínem svého předchůdce i když je to hezký auto.
Co se týká Leonu, tam se Seat nechal v některých detailech inspirovat u Audi z Auto.cz: "dvojice kruhových budíků, jejich grafika připomíná Audi" rovněž umístění navigace a snad i lehké natočení středového panelu.
Seat sportovnější kabát vždy neměl, abych nechodil daleko, tak minulá generace Leonu nebo Altea měly hodně antisportovní look po vzoru Budulínka. Současný Leon je hezký a určitý sportovní náboj v designu má, ale pokud to myslí Seat se "sportovností" vážně tak si nemůže vystačit jenom s oplácáním Golfu trochu jinými plechy, ale musí skutečně postavit auto s karoserií kupé nebo roadster/cabrio aby jeho marketingové řeči o sportovnosti nabraly nějakou váhu.
S tím sportovnějším kabátem (designem) jsem samozřejmě myslel v případě srovnatelných modelů jako Golf/Leon/Octa, Ibiza/Fabia/Polo atd. Mpv Altea bylo na svou třídu myslím designově "sportovně" dost orientované, problém byl jiný - interiér, přesto to auto mělo ve své době dvakrát vyšší prodeje než dnešní toledo, alias škodovka. O tom jestli měl seat vůbec někdy začít vyrábět mpv se i tak dá pochybovat.
Jinak SEAT má v průměru o deset let mladší zákazníky než Škoda a to by měl koncern v budoucnu více zužitkovat...
je pochopitelné, že v současné době je třeba investovat úsilí a peníze do smysluplnějších projektů než je nízkoprodejový roadster
Pokud nebudou investovat do skutečného sporťáku (kdyby skutečně byla nějaká spolupráce s Audi, tak postaví s minimálními náklady alespoň třeba nějaký derivát TT), tak to bude stále jen trochu jinak oplechovaný Golf nebo Polo a to jako "sportovní" nikdo moc vážně brát nebude.
Věř tomu, že SEAT měl lepší auto než bylo starý TT a sice SEAT GT Cupra opravdový závodní sporťák s motorem V6 biturbo přes 500 k (právě díky spolupráci s Audi), který VW i přes jeho velký potenciál nikdy nepustil do sériové výroby.... několik desítek jich jezdilo pouze jako závodní speciály.
Jinak k té stejné platformě MQB a tomu "oplechování" o kterém pořád píšeš. Ano, sdílí stejné platformy, avšak naladění podvozku se u každé značky liší. Výsledkem tak může být trochu odlišný jízdní projev. Na zahraničních webech často čtu o tom, že Leon je řidičsky příjemnější, má lepší posez za volantem než Octa a o trochu lepší jízdní vlastnosti (hlavně ovladatelnost/náklon v zatáčkách) je to právě díky trochu jinému naladění podvozku(Seat většinou ladí trošku tvrdší, sportovnější) a o něco kratší karoserii oproti Octavce, které do zatáčky lítá těžší zadek. Samozřejmě něco takového se na českých škodawebech nedočteš.
Jinak každé auto z konc. trojlístku se designově vydává úplně jiným směrem.
Měl, dnes nemá nic.
Že se Leon chová jinak v zatáčkách než Octavia je logické vzhledem k jinému rozložení hmoty u karoserie HB vs liftback, u varianty kombi jsou ty rozdíly daleko menší. Ale to jsou všechno nuance, které ze Seatu sportovní značku neudělají.
Nemá nic, no jak se to vezme. Na závodění Seat nezanevřel - Leon Cup Racer za 2-3 mega je toho důkazem, i když je to slabší "příbuzný" Cupry GT. Jinak má klasickou Cupru, která by to nandala nejednomu "sporťáku" Samozřejmě, že to z něho ryze sportovní značku nedělá(myslím, že potom ani netouží), nicméně v rámci trojlístku je určitě tím nejsportovnějším. Koneckonců tak to i VW chtěl.
Ony ty rozdíly nejsou jenom mezi Octou a Leonem, to samé v menším měřítku platí např. pro Toledo/Rapid, kde je taky různé naladění.
Cup Racer je pěkná hračka, takové hračky ovšem má každý člen koncernu. A leckdy jsou to na rozdíl od Cup Raceru, který jezdí jenom svůj vlastní pohár úspěšná auta ve skutečném měření s konkurencí (Polo WRC, S2000).
S tebou je to přímo nekonečná diskuze, skoro jako kdyby jsi byl nějakej zaujatej... Cup Racer se teprve začíná nasazovat, na úspěchy je trochu brzy. Má vlastní pohár, to je pravda. Jinak závody nesleduju, tušim, že ve WTCC (kde léta vyhrával s Leony TDI) má Seat stále nasazený starý Leony, v ETCC teď začne jezdit Fulín s Cup Racerem s tím autem snad jako první. Tak uvidíme, je to taky hodně o řidičích, ona ta závodní auta jsou hodně vyrovnaná.
V rámci koncernu je to tak nějak rozdělené šotolina/hlína patří VW a Škodě a závodní dráha Seatu, ono se občas v rally zadaří i Ibize, na autoforu o tom byl nedávno zajímavý článek.
Proč bych byl zaujatý? Jenom nemám rád, když lidé slepě papouškují marketingové povídačky automobilek a věří všemu co jim navěsí na nos. Já prostě nevidím Seat jako o nic sportovnější značku než třeba VW.
No a prave medzi Audi a Porsche to v poslednej dobe trosku "skripe"
Jedna sa prave o platformy MSB a MLB, kde proste je dost velka sutazivost medzi nimi, ze ako dalej s Bentley...No a vyslo to tak, ze Bentley asi bude pouzivat Porschacku MSB a ich novovyvinuty motor V8... ;-\ Nieje to este iste, ale taketo su zakulisne informacie ohladom novych limuzin a sportovych modelov Bentley.
Bentayga je na MLB ako Q7 - to je jasne. Tak isto ako aj novy Cayenne bude na MLB.
Pritom ta spolupraca sa zo zaciatku vyvyjala slubne: Porsche chcelo 3.0 BiTDi, Audine za to ponukali 7° manual a neviem co este...
Aktualne aj Audi pracuje na novom V10 TFSi ( alebo dokonca aj V10 TDi !!! ) ktore by mohli sluzit ako vrcholne motorizacie pre Bentley miesto uz cim dalej menej vyhovujuceho W12.
Já si osobně myslím, že všechny tyto historky na téma jak se Audi nepohodlo s Porsche jsou jen marketing. VW jako koncern patří rodině Porsche/Piech a dědek Piechů má setsakramentský přehled o všech svých značkách a tlačí si každou z nich kam přesně chce, počínaje Škodovkou a Bugatti konče.
tak při bežným ježdění po dálnicích a využívání auta jako rodinné , tam moc rozdílu nenajdeš , ale pokud asi RS koupí člověk pro její sportovnější zaměření a auto vytáhne na nějaký okruh tak zjistí že VAQ mu umožní lítat zatáčkama nalepnenej třeba na starejch imprezách ;-)
Čakať sa dala aj Fabia RS a ejha, nebude. Takže kľudne mohli Octaviu nechať s RS a nik by nemohol ani pípnuť, lebo skrátka pozícia v koncerne, rodinné zameranie, simply clever atď.
Já bych na tu Fabii RS ještě počkal.
Renaulti taky mlčí o Twingu RS, prodejce mi taky říkal, že dle ofiko zastoupení určitě nebude, a někde se už přitom vesele testuje spolu s Brabusem ForFour.
Nejpozdeji pri FL prijde Skoda s prohlasenim, ze: "Vzhledem k menici se situaci na trhu se sportovnimi variantami koncernovych vozu vidi prostor pro sportovni verzi Fabie" a pritom samozrejme popre, ze by se delala i RS v kombajsu, tu pak zase oznami o pul roku pozdeji, protoze zase uvidi "Mezeru na trhu sportovne ladenych malych kombi" a jedeme dal :-)
Spíš bych tipnul to Twingo - buď GT, nebo RS.
Ostřejší Clio je podle mě zbytečné, puristů, jež by ho ocenili je jako šafránu a Renault to ví lépe, než kdokoliv jiný.
Zatiaľ čo minulej generácii Fabie verzia Monte Carlo vizuálne dosť pomohla a spravila tuctové auto imidžovým, tu je to ozaj dosť chabé. Samotné označenie Monte Carlo malo myslím dobre našliapnuté, ale keď som videl tento názov na Citigu, Spacebacku a Yeti, tak to skôr pôsobilo ako iba nejaká akčná ponuka. Neviem či to majú byť už oficiálne fotky, alebo zas práca vo fotošope, ale ten zadný difúzor Fabii sekne, hlavne pri verzii combi to opticky odoberie pár kíl. Všeobecne je to ale žalostne málo, takmer Monte Carlo si už dnes môže zostaviť z existujúcej ponuky každý a určite lacnejšie s podobným efektom.
Vidím to podobne. Kým medzi bežnou a "Montecarlovou" dvojkovou Fabiou bol obrovský rozdiel, tu je to len také drobné vylepšenie, žiadna veľká zmena. Domnievam sa ale, že je to aj faktom, že už bežná Fabia III vyzerá dobre a pomerne ostro, takže to priostrenie nie je také viditeľné, ako u oblej a disproporčnej dvojky.
...já na to čumím na hladícím mobilu a tak se mi to nějak nezobrazilo celé, tož jsem četl nadpis " Fabia Monte...se samosvorem", těšil jsem se jak Rath na víno a nakonec houbeles >:D