Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Slaví vejtřaska šedesáté narozeniny?

Vojenský třítunový speciál se prý začal sériově vyrábět na jaře 1953. Nelze to brát moc vážně: za rok vzniklo jen 185 kusů včetně čtyř ověřovacích sérií. Ty zmatky!
Zpět na článek
18. 4. 2013 09:00
18. 4. 2013 11:17
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
Avatar - Well-being
18. 4. 2013 08:08
Ještě dnes
mám husí kůži, když vzpomenu na jízdy v terénu na korbě tohoto vozu - hrůza a utrpení ... ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - dal
18. 4. 2013 09:00
Re: Ještě dnes
Vždyť to bylo dobrodružství. Nejvíce se mi líbilo když jsme byli na cvičení v Polsku, byla tam taková zvláštní půda, zapršelo a neprojelo nic ani tanky jen V3S. To bylo asi poprvé a naposled co jsme na ně byli hrdí, jinak jsme záviděli polákům ty Jalce nebo jak se to jmenovalo.
Avatar - Barrichello
18. 4. 2013 19:59
Re: Ještě dnes
Jelcz....to byly polské nákladáky a autobusy, a ještě měli STAR (Starochowce)
Avatar - Mrakoplas
18. 4. 2013 08:23
Jo to byly střepy
V terénu byly nepřekonatelné, ale na údržbu to byl hrozný krupl. Vojnu jsem strávil sněním o tom, jak je armáda všechny hodí ze skály a dostaneme Tatry. :-)

Určitě se tu najdou řidiči kteří na ně vzpomínají s láskou, ale to je jen tím, že byli mladí a před tím toho moc neřídili. Pro generace kluků, vojenských řidičů, to vlastně bylo jejich první auto. V3S je v podstatě taková řidičská máma. Není a nikdy nebyla dokonalá, ale jinou už mít nebudeme.
Bohužel, já byl mechanik a proto nemám až tak růžové vzpomínky.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Barrichello
18. 4. 2013 08:38
Re: Jo to byly střepy
A co na tom bylo tak složitýho?
Pokud vím složitá byla až M2 - druhá modernizace s bednou elktroniky, z který měli hondě zlý sny i sami konstruktéři v Avii. táta na tom dělal, takže o tom vím.

Jinak původní V3Ska byl jednoduchej truck, přední náprava je z válečných Studebakerů...minimum elektriky, jedoduchý jako facka
Avatar - Mrakoplas
18. 4. 2013 08:51
Re: Jo to byly střepy
Složitého nic, ale i to málo co tam bylo zřídkakdy fungovalo tak jak mělo. Především netěsnosti čehokoliv co mohlo netěsnit. O M2 raději ani nemluvit. To bylo úplný peklo, hlavně elektroinstalace...
Avatar - Barrichello
18. 4. 2013 14:29
Re: Jo to byly střepy
No tak netěsnost mě u vojenských uloženek nepřekvpauje, ench cokoliv moderního stát dýl jak dva roky a uvidíš co všechno poteče a kudy >:D
Avatar - Pekelná Micinka
18. 4. 2013 11:27
Re: Jo to byly střepy
A jak to vypadalo ta M2? Přiznám se, že jsem vůbec netušil, že to mělo cokoliv elektrickýho/elektronickýho. A podle toho co jsem našel, to žádnou elektroniku nemá, vše bude jen "elektrika". Příště se vyjadřuj přesněji.
;-)
Avatar - Barrichello
18. 4. 2013 14:23
Re: Jo to byly střepy
Mělo to elektrický stírače místo hydraulických, mělo to posilovač řízení, mělo jiná přední světla v nárazníku, zvýšený objem motoru, upravenou převodovku, takže M2 už dokáže drandit 80kou; jinou přístrojovou desku, přípravu na mlhovky, vzduchový posilovač spojky atd.

Tohle všechno sou rozdíly M2 oproti předchozí V3S
18. 4. 2013 14:57
Re: Jo to byly střepy
Tak ten motor byl dost jinej, i když né novej - byl to vpodstatě silnější z civilní dvouosé Pragy S5, mělo to komfortnější plostrovanej vniřek kabiny a jelo to opravdu o poznání lépe, tedy když to zrovna jelo - po kousku dálnice ze severu do Prahy v roce 85 to valilo 90 km/h samozřejmě prázný, takže jsme předjížděli i tehdejší zápaďácký kamiony a někteří jen nevěřícně zírali. Jinak z pohledu tehdejšíhotechnika na ROT-ce to byl opravdu V-3-S, čili Vojenský- 3-osý - Sráč. ;-)
Avatar - Barrichello
18. 4. 2013 15:09
Re: Jo to byly střepy
no vidíš, původní V3S jela prázdná s bídou 65-70 a to vydávala už šílenej zvuk.

průser byla ta bedna s tou elktrikou, ta byla opravdu zamtečná a tam když se něco podělalo, tak to byl zážitek, co táta vyprávěl.
Avatar - Mrakoplas
18. 4. 2013 15:37
Re: Jo to byly střepy
M2 sice uměla 90 km/h, ale jezdit s tím takhle rychle byla zaručená jízdenka do opravy.
Kardany byly totiž původní ze staré V3S a při těchle rychlostech se točily asi o 50% rychleji, přičemž přenášely větší síly, než na jaké byly konstruovány. Kdo M2 honil takhle rychle, tomu dřív nebo později povolil kříž a utržený kardan zespodu rozmlátil korbu. Za svou službu jsem takhle rozbitých V3S M2 viděl několik.
Avatar - Bubáq
18. 4. 2013 16:42
Re: Jo to byly střepy
... jednou se takovýhle kardan zavetal hluboko do náspu silnice, cca 3 m před mým autem... Svatá pravda, tyhle S5T a V3S kardany byly vážně zabijáckou zbraní na československých silnicích!
Avatar - Mrakoplas
18. 4. 2013 19:10
Re: Jo to byly střepy
Tak to jsi měl ještě kliku. Za mě se stalo, že v Brně, utržený kardan ventry z naší posádky několikanásobně prorazil bok úplně nového VW Golf.
Avatar - Pekelná Micinka
18. 4. 2013 21:50
Re: Jo to byly střepy
Takže defacto elektromechanika. Je s podivem, že se na něčem tak primitivním má co posrat, zvlášť když tehdy se materiálem nešetřilo.
Avatar - Stejsn
18. 4. 2013 11:53
Re: Jo to byly střepy
Tak já nevím, pro mě to první auto nebylo ani náhodou, zdaleka ani první veterán a přesto na ní vzpomínám rád. Na moje.auto.cz o ní mám obsáhlou recenzi, stačí kliknout na můj nick. Byl jsem na vojně řidič V3S a veškeré opravy jsme si na dílně dělali sami, včetně výměn hlav, listových per nebo kardanů. Úžasně jednoduché auto a ke všemu výborný přístup.
Avatar - Mrakoplas
18. 4. 2013 19:17
Re: Jo to byly střepy
Výborný přístup se cení, ale já bych tenkrát víc ocenil kdyby se muselo přistupovat co nejméně. :-)
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2013 11:01
kto napr zbiera automobilove modely
tu si moze pozriet kopec nadhernych starych vozov:

[odkaz] [odkaz]

[odkaz] [odkaz]

najde tam aj V3S ku a dalsie legendy :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 4. 2013 11:17
Ovela obsaznejsi clanok o historii V3S
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2013 11:41
Re: Ovela obsaznejsi clanok o historii V3S
ako vzdy .... slovensky clanok povie viac ;-)
Avatar - Ronault.
18. 4. 2013 15:44
Re: Ovela obsaznejsi clanok o historii V3S
Tak co sem tak nadšeně lezeš? :-O 8-s
Avatar - Jenik3
18. 4. 2013 16:27
Dobrý vůz, který se narodil a zůstal ve druhé pol. 20.stol
Konstrukčně byl podvozek a vlastně i celé auto ve své době výtečný. Zdůrazňuji tu dobu..padesátá, šedesátá a možná i sedmdesátá léta. Pak začal úpadek a projevila se noční můra socialismu - neschopnost inovace. V 90.letech byl MB, Steyer atd někde jinde v oblasti motorů, vybavení kabiny a technologií. O dopadu provozu na životní prostředí raději už vůbec mluvit nebudu.

V3S všechna čest původním konstruktérům a hanba centrálním plánovačům, kteří auto nebyli schopni posunout dál.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
18. 4. 2013 19:57
Re: Dobrý vůz, který se narodil a zůstal ve druhé pol. 20.st
Ano to byla velká bolest socialistického plánování, neschopnost resp. spíš neochota provádět modernizace a změny.

A to leckdy ležely v šuplících zajímavé nápady, ale byly odmítnuty zkostnatělým vedením : to je zbytečné, armádě to stačí a sssr to pořád odbírá nebo konstatováním - na to nemáme, museli bysme nakoupit přípravky a zařízení ze západu.

Proto jim ujel v 70 a 80. letech vlak.

V3S je opravdu auto, které vycházelo z válečných let a tomu ta technika odpovídá, moderniazce postupem byly, dokonce byla ještě i M3, ale to už byla taková znouzecnost no.

Ale i tak je to auto geniální a v terénu nepřekonatelné
Avatar - Pekelná Micinka
18. 4. 2013 21:55
Re: Dobrý vůz, který se narodil a zůstal ve druhé pol. 20.st
Je zajímavý, že třeba DPP je stále má ve službě. Pokud by byly opravy tak drahý, tak by se jich asi už zbavili, ale asi není adekvátní náhrada, nebo by byla drahá.
Avatar - petrumr
18. 4. 2013 20:11
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Pekelná Micinka
18. 4. 2013 21:52
Re: hostivař 1104?
Že by užitečný zatížení... ;-)
Avatar - aproximus
18. 4. 2013 23:00
Re: hostivař 1104?
protože v terénu byla nosnost omezena na tři tuny. není tak těžké si to dohledat.