Diskuse

Slavné dobové testy: Co by redaktoři vylepšili na Tatře 2-603?

25.2.2018

Modernizovaná Tatra 603, nazývaná 2-603, se začala vyrábět v roce 1964. Připomeňte si, jak automobil hodnotil dobový test Světa motorů.

 

  • 20 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 25.02.  09:12

    Ta opička, kterou jste pověřili opsáním článku....

    .....tak obtížný úkol zase nezvládla.
    Volant „padne“ do rukou bez nutného návyku, jeho průměr je vzhledem k lehkosti řízení až zbytečně malý. Menší by také usnadnil vystupování při dané výšce sedadla.
    Místo "malý" má být "velký".

    Také nechápu, proč opička napíše dokonce v nadpisu Jízda s tatrou a v textu ...K rychlé a bezpečné jízdě s tatrou... s malým "t" a potom zase ...dalším vývoji vůz Tatra dostal:....s velkým "T".

    Hrůza, zejména když v originále to je všechno dobře. 8-s :no:
  • 02 Reagovat !

    foto topten

    topten 25.02.  11:19

    t603 je pro me sybmol papalaskych manyru a bolsevicky nadrazenosti

    vim, ze za to tatra nemuze, ale tezko se toho nekdy zbavim
    co me prekvapilo, tak volani po aspon 140k motoru ...
    ... v dobe, kdy obycejny lid snil o aute s tretinovym vykonem
    • 20 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 25.02.  13:08

      « Re: t603 je pro me sybmol papalaskych manyru a bolsevicky nadrazenosti

      Taky se podívej ze kterého roku ta recenze je, jindy by ti novináři už nikdy nic neotestovali. :-(
      • 11 Reagovat !

        foto topten

        topten 25.02.  13:56

        « Re: Re: t603 je pro me sybmol papalaskych manyru a bolsevicky nadrazenosti

        vsak jo, v roce 1964
        v ty dobe se z komunistickych koncentraku vraceli posledni politicti vezni na amnestii, kteri ty hruzy koncentraky prezili, a normalni auto s tretinovym vykonem bylo na dlouhej poradnik, nebo na pridel za zasluhy pri budovani socialisticke vlasti, ktery ale pro nekolik set tisic lidi znamenal teror od vladoucich komunistu
    • 10 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 25.02.  13:14

      « Re: t603 je pro me sybmol papalaskych manyru a bolsevicky nadrazenosti

      ty nadávaš na komúšov,čo by si najradšej prikazoval a zakazoval čo môže jazdiť po cestách ?
      • 01 Reagovat !

        foto topten

        topten 25.02.  13:49

        « Re: Re: t603 je pro me sybmol papalaskych manyru a bolsevicky nadrazenosti

        jako se me nelibily coudici kominy za socialismu, nelibi se mi ted coudici a jedovaty vyfuky za kapitalismu
        to jen masochisti jako ty si dobrovolne nici zdravi a zkracuji zivot tim, ze dycha znecisteny vzduch
        zrejme jeste zijes v dobe, kdy za zdravi kazdyho zodpovidal ustav narodniho zdravi a cloveku osobne po jeho vlastnim zdravi nic nebylo, natoz az do toho kecal...
        • 00 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 25.02.  18:50

          « Re: Re: Re: t603 je pro me sybmol papalaskych manyru a bolsevicky nadrazenosti

          Tebe sa nepáči nič...
        • 00 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 25.02.  22:02

          « Re: Re: Re: t603 je pro me sybmol papalaskych manyru a bolsevicky nadrazenosti

          troška sa mýliš,a hádať sa mi nechce. Takže ti želám veľa úspechov v boji s veternými mlynmi.
          • 00 Reagovat !

            foto topten

            topten 26.02.  08:22

            « Re: Re: Re: Re: t603 je pro me sybmol papalaskych manyru a bolsevicky nadrazenosti

            minimalne 5 let na tehle strankach uvadim na spravnou miru jak to je s emisema naftaku, to ti potvrdi kazdej kdo se tady pohybuje, az si toho pred 3 lety vsimli v USA a potvrdili to.
            a dalsi pribeh uz znas, a dusledek - odklon od dyzlu taky.
            takze s tema vetrnejma mlynama to neni tak jak ty si myslis, jak bych to videl spis na "bozi" mlyny, který melou sice pomalu, ale jiste
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 26.02.  12:29

          « Re: Re: Re: t603 je pro me sybmol papalaskych manyru a bolsevicky nadrazenosti

          Tak se odstěhuj pryč z tý smradlavý Prahy a nehraj si tady na zarytýho bolševika, kterej by každýmu jen přikazoval v čem smí a nesmí jezdit >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 26.02.  12:27

        « Re: Re: t603 je pro me sybmol papalaskych manyru a bolsevicky nadrazenosti

        Ta sedla >:D >:D :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto stary-kluk

      starý_kluk 26.02.  11:41

      « Re: t603 je pro me sybmol papalaskych manyru a bolsevicky nadrazenosti

      Jde nám ale tady přeci především o technické vlastnosti a celový koncept vozu! Ano, ten byl zde u T603 i u pozdější T613 postižen výškou vozu pro nastupování a jízdu v klobouku!!!
      Avšak i tak musíme smeknout před nádhernou konstrukcí vozu a v pokračování tradic z První republiky.
      Přes všechny překážky, které Tatra s osobními vozy za komunistů měla - od pohřbu Tatraplanu počínaje - jde i zde u T603 a T613 o potvrzení mezinárodně uznáveného rčení, že:
      "Tatra se vždycjy vyznačovala progresivními konstrukcemi."
      A jak zde v článku i u předchozího testu Tatraplanu píše Ing. Hausman, kdyby se Tatra dělala jinde, zaplavila by svět. Ten však šikovně zaplavil VW Brouk - tehdy už zaostalý.
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 26.02.  11:31

    McPhersonovo zavěšení ještě za trvání patentu

    T603 už měla v r.1956 vepředu progresivní zavěšení s tlumičovou vzpěrou McPhersona. Jeho patent Tatra (Ing. Popelář?) obešla nepoužitím široce rozvětveného (spodního) ramene a na místo toho použila "fajfku", obdobnou Citroenu. Získala tak nejen zavěšení nad těžištěm vozu, ale i příčný prostor v předním zavazadelníku. Toto zavěšení mělo jistě podíl na velmi dobrém umístění Šestsetrojek v mezinárodních maratonských soutěžích (např. Paříž - Peking: 2. + 3. + 4. místo). Zadní kyvné polonáúravy byly vyladěny s menším zdvihem, a to tak, aby kývaly kolem vodorovných poloh a měnily tak zanedbatelně rozchod kol.

    Pozn.:
    T613 měla malějiž vepředu normálního McPhersona a vzadu šikné osy kývání.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Jiří Kajínek rok po propuštění: Mám nový důkaz o nevině!

Jiří Kajínek rok po propuštění: Mám nový důkaz o nevině!

V kriminále si odseděl 23 let a celou tu dobu křičel, že je nevinný. Teď je to přesně rok, co se Jiří Kajínek…

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze Saddámovy jachty bude hotel!

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze…

Postel s hedvábnými závěsy, koupelna vykládaná zlatem, 17 pokojů pro hosty a vlastní holičství. Luxusní…

 

iSport.cz

Plavecká ruleta: Na nominaci na ME mají jediný závod, bojuje i Baumrtová

Plavecká ruleta: Na nominaci na ME mají jediný…

Jedna šance a dost. Tradiční systém amerických kvalifikací si o víkendu vyzkouší čeští plavci, pro které je…

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Sado-maso v Dobřichovicích: Skvělé erotické kresby, které vás možná inspirují

Sado-maso v Dobřichovicích: Skvělé erotické kresby,…

Michal Cihlář je všeobecně známý jako ten, který dal tvář pražské zoo (a udělal to skvěle). Jeho oborem ovšem…