ano ale to celkovo najlepsie bolo myslene v danej tirede a tou je spominana nizsia stredna
ok opravim sa
Octavia je mozno najlepsie auto nizsej strednej triedy ak nie celkovo najlepsie auto v nizsej strednej triede.
Hadam si myslis ze som taky idiot ze mam oktavku za najlepsie auto vsetkych tried? Ze si to nemyslis? Bohuzial ja si ale myslim ze ty si nechapavy idiot a tomu uz niet pomoci.
vidis a to je prave ten problem...ty tu na diskusiach robis poslednou dobou zo seba takeho sasa, ze clovek sa aj boji ze to myslis vazne... ;-) tak radsej prestan uz viac pisat a urazat lebo len si pridavas...a ani dvakrat reagovat na moj prispovek dvakrat s urazkou nepomoze...to mas posledne slova odo mna k tomuto
najlepsie auto neexistuje ani vramci triedy a ani celkovo. Kazde auto je v niecom dobre av niecom zle. A predajnost vobec neukazuje ktore je najlepsie, iba ktore je najpredavanejsie. To su iba vyplody neznalcov co v zivote sedeli mozno v 3 autach dokopy.
Mluvíš mi z duše. Ať se lidi podívají na prodejnost Octavie na jiných trzích než v ČR a SR a uvidí, že tam mají jinej názor. Prostě domácí značka se nejlíp prodává doma
Pre nechapavych ... ohladom mojho vyssie uvedeneho prispevku
je to myslene v ramci triedy , samozrejme ze taky medak Ecko je lepsi alebo lexus ;-) alebo maserati alebo bmw 7 lenze tie nepatria do nizsej strednej. Tak sa zamyslite niektori a skuste pouzivat gebulu ked odpovedate aby ste nevyzerali ako idioti.
Re: Pre nechapavych ... ohladom mojho vyssie uvedeneho prisp
Ale přece je zbytečné, abys to vysvětloval a obhajoval, já tě také pochopil jak to myslíš a určitě většina lidí rovněž. :yes:
Jestli mohu dvě poznámky:
1. Propad Kie bych nečekal -např. Ceed SW moc podařený :yes:
2. Jako protinávrh k tebou uváděné Octávce bych možná dal poslední verzi Golfa Variant. Dcera jej s 1,4 TSI rok jezdí, cenou, i díky velké slevě, se dostala pod cenu O2 kombi se stejným motorem/výbavou. Kufr je menší,bohatě stačí, ale pocitově(což je názor rodiny) se s autem jede líp než s Octávkou. Dělá to nízký hluk,dobré sedačky a příjemnější podsvícení budíků.
Docela nás překvapila poctivost zpracování - auto je z Mexika a po 20 tkm,kdy většina je Praha nebo D1/2 nic nevrže a nedrnčí, ale to je snad dnes běžné, nevím...
BTW: komu Golf vadí,nesdělujte to,je mi to fakt srdečně jedno, byly to její peníze.
OK den!
Re: Pre nechapavych ... ohladom mojho vyssie uvedeneho prisp
Ptas se moc obecne, neda se rict, ze nejake konkretni auto je ve vsem lepsi nez jine. Zalezi na prioritach. Jsou auta, ktera maji lepsi jizdni vlastnosti, jina jsou prostornejsi, dalsi kvalitnejsi, opet jine jsou hezci. Octavka treba exceluje ve velikosti kufru, v jinych vecech patri k prumeru.
Treba pro cloveka, ktery kazdy vikend stehuje lednici, bude Octavka v dane tride nejlepsi, pro jineho, kdo casto vozi pasazery na zadnich sedadlech bude patrit k prumeru, pro dalsiho, kdo preferuje agilni jizdni vlastnosti take nebude patrit na vrchol zebricku.
Komplexne je Octavia dobre auto, solidni prumer.
Re: Pre nechapavych ... ohladom mojho vyssie uvedeneho prisp
Myslím, že octavia je prostě svou kombinační možností jedna z nejlepších nabídek své třídy. Dokáže nabídnout rozsáhlou individuální výbavu, dobré motory, DSG, 4x4, výborné materiály a zpracování. To že si za to nechá zaplatit je pravda. Je jasné, že není ani nejsportovnější, ani největší, ale nikde zásadně nezaostává a kombinuje vše do jednoho. Podle mě je Octavia silným konkurentem všech aut ve třídě.
Re: Pre nechapavych ... ohladom mojho vyssie uvedeneho prisp
Ja s tebou souhlasim - vzdyt jsem to napsal i nahore - je to dobre auto, takovy solidni prumer, nikde prilis nevycniva ani nezaostava a muze se smele postavit tridnim konkurentum. Zakaznik se pak rozhoduje a muze si vybrat to, co je v nabidce trhu nejlepsi s ohledem na jeho potreby.
Re: Pre nechapavych ... ohladom mojho vyssie uvedeneho prisp
pisal toto:
"octavia je mozno najlepsie auto nizsej strednej triedy ak nie celkovo najlepsie"
takze asi tolko. uz to vyssie vysvetlil ako to myslel. Ale aj ked chcel povedat ze v nizsej strednej aj to je dost dobry vtip.. Tak skus najprv citat prispevky toho koho chces obhajovat :-!
Srotovne bylo od zacatku ekonomicky nesmysl a pracovalo proti principum trhu. Hlavnim ucelem "krize" je procisteni trhu a zefektivneni procesu. Diky srotovnemu k tomu nedoslo a skutecny problem se jenom oddalil a prohloubil.
No... neoddálil ani neprohloubil. Žádná značka to nezabalila. Jen došlo k navázání hlubší spolupráce mezi značkami či koncerny, což může ten problém vyřešit.
Mas kratkou pamet, navic, to ze to nezabalila zadna velka automobilka bylo jenom diky enormnim dotacim z verejneho sektoru.
Doporucuji nastudovat zakladni principy fungovani ekonomiky, business cykly a jejich funkce, dusledky protekcionizmu atd. Zacni u Miltona Friedmana.
Čína ti dává odpověď na principy fungování ekonomiky. Svět se změnil. Už to není čištění trhem, kdy pekaře z Horní Dolní nahradila pekařka z Dolní Horní.
Vývoj německé ekonomiky ti dává za pravdu. Těm rozhodně šrotovné nepohlo. Ty snad žiješ v představě, že šrotovné bylo po celém světě kvůli automobilkám. Běž se podívat na hory na nějakou lavinu. Pak možná pochopíš o co šlo.
Ano, takovych jako ty je bohuzel mnoho. Srotovne zaplatili bezni lide ze svych dani - vys kolik nemecky government nalil do automobiloveho prumyslu penez z verejnych rozpoctu? Penez, ktere nalil do soukromych firem a ktere mohly byt pouzity na vzdelani, medicinu atd.? A krize ani zdaleka neni u konce, dusledky jeste uvidime. Problemem tohoto naroda je ekonomicka nevzdelanost, ty budiz toho zarnym prikladem.
Máš to celé pomotané. Ty peníze generují právě ty soukromé firmy. Stát peníze nedává. A aby mohl stát přerozdělovat peníze na vzdělání,..., tak potřebuje fungující soukromé firmy. A právě šrotovné se společně s dalšími opatřeními v Německu evidentně osvědčilo. Těžíme z toho i my. Začni přemýšlet trochu víc v souvislostech. Počítání na prstech na všechno nestačí ty Ekonome.
Šrotovné nebylo nic jiného, než svým způsobem odpuštění daně (nebo její části) - jak se tedy liší od klasického nástroje typu daňových úlev, daňových prázdnin a apod. nebo dotací do podpůrných systémů - silniční sitě a ostatní infrastruktury? Porblém je, že ty úlevy dostala jen část odvětví )i když nepřímo se to odrazí až třeba u výroby a distribuce motorových paliv), pravda je, že automobilový průmysl je nejkomplexnější odvětví. V podobnývh ekonomických situacích dost často představuje alternativu zbrojení - a s ním nebezpečí válečného konfliktu. Když to hodně zjednoduším, tak je lepší, když si sto lidí koupí auto, než když si erár pořídí (samozřejmně od soukromé firmy) - tank.
Šrotovné nebol taký zlý nápad ako každý hovorí. V najhoršom období udržalo predaje nad vodou a teraz je to šuma fuk. Predaje raz stúpajú, raz klesajú..to je ekonomický cyklus, žejo. Štát sa len snažil potlačiť negatívnu časť sínusovky a popri tom výrazne omladil vozový park v republike..ako fail mi to nepríde :-!
Úspěch šrotovného nikdo rozumný na světě nepopírá. Není těžké pochopit, o co šlo. Problém může dělat jen ideologickým teoretikům, kteří ale ve vyspělých zemích nemají žádné slovo.
O uspechu srotovneho dnes mluvi jenom nejvetsi zabednenci. Dokonce i politici, kteri srotovne zavadeli - napr. na Slovensku, dnes tvrdi, ze to byla chyba. Nekterym to bylo jasne od zacatku, nekteri nepochopili doted.
Zkus taky někdy poslouchat někoho jiného než politiky, novináře nebo nějaké analytiky. Ti ještě nikdy nic nevyřešili. Tvoje představa, že šrotovné po celém vyspělém světě bylo dílem diletantů, je směšná.
Skús niekedy používať čosi, čomu sa hovorí zdravý sedliacky rozum. Každému aspoň priemerne uvažujúcemu dieťaťu je jasné, že dotované ničenie funkčných vecí (v tomto prípade áut) nikomu nepomôže. A rozhodne nie ekonomike.
O tie miliardy, ktoré sa takýmto neobratným spôsobom naliali do automobiliek, sa mohli napr. znížiť dane.
Keby to bolo tak ohromne úspešné v "celom vyspelom svete", tak tu dnes máme "rozbitné" pre sklársky priemysel (ktorý u nás veľmi trpí a pred časom zamestnával štvrť národa), ale aj napr. "knihopáličské" (veľmi úspešné po každej revolúcii - dokonca netreba ani dotovať, len sfanatizovať dav!). Teraz by vynikajúco horeli ekonomické žvásty nositeľov nobelových cien a ich miesto v domácich knižniciach rýchlo zaplnili skvelé traktáty o dokonalom šrotovnom... Konečne by mal knižný priemysel miesto, aké mu vo vyspelom a vzdelanom svete musí patriť. :yes:
Tvůj diletantský názor je jen důsledkem zfanatizování od stejně diletantských politiků a novinářů. Přitom snad není tak těžké pochopit, že průmysl peníze státu přináší a ne naopak. Taky by jsi mohl pochopit, že hlavní bylo udržet v krizi zaměstnanost a ne vyvolat u lidí propouštěním strach a tím snížit spotřebu, což by vyvolalo další propouštění. Tohle pochopili v Německu / a nejen tam /, proto se tam také nepropouštělo a kombinací různých opatření / šrotovné, kurzarbeit,.../ se podařilo krizi přežít bez velkých otřesů. Výsledkem je nynější německý růst ze kterého těží i remcalové a chytrolíni u nás i u vás. Paradoxně jsou většinou tito remcalové nejvíc napojeni na veřejné finance. Na závěr se zkus smířit s tím, že šrotovné tady zdaleko nebylo jen pro autoprůmyslu. Jen podpora tohoto sektoru čistě pragmaticky přinesla za nejméně peněz nejvíce užitku.
Politici, hm, tak to je inštancia ktorej dôverujem >:D
Naša vláda na šrotovné kydá, lebo ho zaviedla vláda predchádzajúca..a kydanie na predchodcu patrí k bonmotu politickej scény... Vaša vláda zase na šrotovné kydá, lebo ho nezaviedla..keby ho zaviedla tak by nebolo lepšej veci na svete :-!
Zajímavé. Opravdu zajímavé je, když se podíváte na procenta přírůstku či úbytku prodaných aut. V podstatě všechny velké automobilky (rozuměj nejprodávanější) mají obrovský úbytek prodaných aut, zato čím níže do žebříčku se jede, tím menší úbytek/větší přírůstek prodaných aut je.
Extrémy jsou třeba Renault, Toyota a Dacia. Ti oba ztrácí obrovské množství prodaných aut, což zčásti myslím ukazuje na šrotovné, ale ne úplně, protože ztrácí i dražší značky v čele tabulky (VW, Peugeot).
Naopak druhými extrémy jsou BMW, Mini, Mazda, Mitsubishi, Subaru, kteří dokázali obrovsky znásobit počet prodaných kusů :yes:
takže posledně jmenovaným automobilkám patří velké BraMWo, a ukazuje, že originálním a jedinečným automobilkám šrotovné pomáhá, přestože je to spíše zlá věc. I když...... ono je to takový paradox.
ono sa to aj logicky odvovodnit... subaru im pomohol Diesel to je bez debaty.... odkedy je tam diesel auta sa predavaju a predavaju :-) europan chce diesel...
VW-Skoda je to co v CZ aj v SR je to taka domaca znacka a ludia to chcu...
BMW- spravilo pokrok tie nove auta su krajsie a hlavne vacsina novych predanych aut su SUV.. takze X5-tky a X6-tky ostatne sa vozia z nemecka.... BTW: facelift pre BMW 3 co je sa predaval od roku 2010 (myslim ze uz aj koncom 2009) trojke prospel, pre mna je to najkrajsia trojka v historii a zasa nova 5-tka je proste super....
Já nevím, zrovna tebou jmenované značky asi šrotovné moc nezasáhlo. Ty jsou v jiné cenové kategorii a podobné podpory trhu je výrazně neovlivní. Spíš bych v této souvislosti udělal srovnání s roky 2007 nebo 2008, jelikož právě nákupy dražších aut byly v roce 2009 menší. Takže zatímco v roce 2009 se kupovaly spíše levné vozy, teď se karty prohodily. Za takové dva roky se situace zase vrátí do nějakého normálu.
Ztrátu VW bych přičítal čekání na passata a polo, možná i cenovému poklesu ostatních značek, které se staly lepší alternativou. A taky vlivu šrotovného, zajímalo by mne, kolik nových registrací zaznamenalo v roce 2009 Polo. To samé by platilo pro Peugeot 207.
Stručně řečeno, lidi, co mají na meďoura apod. na něj maj vždycky, krize nekrize, recese nerecese - ti si auto koupí vždycky. Rozhodující ale je, jestli si lidé můžou dovolit koupit auta v řádů stotisíců. Když ano, je dobře, když ne - je špatně. Jednoduchý, jako facka.