Hyundai Sonata je důležitým modelem korejské značky zejména na velkém automobilovém trhu v USA. Před lety Hyundai přesvědčoval zákazníky hlavně cenou a desetiletou zárukou, dnes už se srovnává s těmi nejlepšími.
"Přístrojová deska má mít mnohem luxusnější provedení", hmm, na fotkách je vidět pouze stará známá verze korejského významu slova "luxus", tedy šedého tvrdého plastu v kombinaci s lesklým plastem v barvě červeného dřeva.
Přeložme si to do češtiny: Sonata v US (společně s Elantrou sedan) silně obtěžuje donedávna dominující Japonce v kategoriích vozů pro normální pracující ke každodenní dojížďce za zaměstnáním. Do stejné kategorie takových normálních aut v zemi za louží patří i Camry a Fusion (pro jistotu: to není náš evropský subkompakt, ale [odkaz] Proto "luxusnější" samozřejmě neznamená luxusní, ale "trochu vylepšený, aby se to ještě rok dva dobře prodávalo, než dokončíme nový model". Na luxusní segment Hyundai pomýšlí jinak: Genesis, na mušce Mercedes E-klasse a BMW 5, do výroby 2008, zároveň poskytne i podstatnou část platformy pro novou generaci sportovního kupé se zadním náhonem (a tedy i pro ten koncept od Kie). Takže teprve na Genesis Hyundai předvede, kam pokročil od svých někdejších asijských korábů a pak se teprv uvidí, jestli mu v Evropě místní arbitři přiznají tu visačku.
Byl jsem jedním ze ˇ"šťastlivců" 8-s , kteří byli vlastníky vozu Hyundai (kupoval jsme nové, v dieslu, v plné výbavě před cca 3-mi lety). Po zkušenostech mohu říci jen - děkuji, již vícekrát nechci. Koree jsou prostě divný auta a když vás nechá ve štychu v Rakousku, Slovinsku a následně pak při cestě na dovolenou, tak už tuto zkušenst nechcete dovolovat. Teď mám Škodu a VW a maximální spokojenost >:D .
Víš, to že se ti stalo něco takovýho jak píšeš se může stát u každýho auta. To není problém jenom Korejců. Šéf má audi A6 a má taky jenom potíže, a to jeho audi stálo minimálně 2x tolik. To samé známá z Německa s Fabií. Jde o to, že se vždycky vyskytne určitej počet aut, co stojej za ho*vno. Ale s tím se při produkci statísíců aut ročně nedá nic dělat. Kromě těch nejlepších jako je Ferrari a spol.
Radeji jezdit v dobre zpracovaném "odpadu" (jak rikas...), nez v mizerne udelane asijske (americke) popelnici. Americke pojeti luxusu "kdyz to ma byt luxusnejsi, tak to proste udelame vetsi, na zpracovani preci se.. pes..." si vnutit nenecham. To at si to radeji nechaji...
No jestli dobře počítám, koupil sis tenkrát nějaký Hyundai r.v. 2004-2005. Tvoje osobní zkušenost je nepříjemná, ale těžko z ní dělat obecné pravidlo. Dávám ti sem pro srovnání, co o "quality story" Hyundaie v r. 2004 napsal deník USA Today. To je seriózní zdroj, žádný zájmový kroužek nebo PR agentura. Američani jsou v něčem legrační skauti, ale na druhé straně dokážou férově ocenit. Je z toho i jasné, proč je dnes Hyundai srovnávaný s Toyotou nebo Hondou.
[odkaz]
Tak, tak, Hyundai ma v USA nyni vybornou povest, na druhe strane pomyslneho zebricku je (pro Evropana nepochopitelne) Ford a jeho znacky. Za uplne nejhorsi auto, co si ted muzes v USA koupit, je povazovany focus (prvni generace, kdy na mistni prijde druha, nemam tuseni). A jeste k te povesti Hyundai - lezi hlavne v rovine good value for money, o nejakem utoku na luxusnejsi znacky muze Hyundai zatim jen snit. Na druhou stranu si myslim, ze tento krok bude daleko tezsi, nez se vyporadat s kvalitou a spatnou povesti a jeste by si to meli dobre rozmyslet, kde ze na trhu ma ta budouci pozice Hyundai byt.
Vidíš a já byl vlastníkem dvou ojetých Lanter a za 4roky jsem nikdy neměl problém ani cestou k moři ale byly to benzíny.Těd mám Fabii combi(služební)a ke korejci bych se s klidem vrátil ;-)
Zajed se podivat treba do Dubaje (to je mesto, kde stoji galon nafty - tj. 4,546 litru - v prepoctu 6 Kc, tj. tolik, co litr a pul balene vody, nejvyssi budova na svete atd.) - na tu Tvou socialni Skodu nebo VW tam nenarazis ani s lupou, za to korejcu vsech 3 znacek tam jsou hned po Toyote mraky... A jiste nemusim dodavat, ze mistni obyvatele nejsou socky jako shademilove u nas. >:-[]