Dosavadní působení sedanů Hyundai v evropské střední třídě nemělo velký ohlas. Nová generace s podstatně dynamičtějším designem a novou kvalitou by tento stav mohla změnit.
Trošku OT, ale z jednej kuchyne: po Žiline a okolí už behajú 5-dv. hatchbacky Kia Ceed facelift. Zatiaľ sú však predky aj zadky maskované v tých čiernych perinách. Údajne ich však už je plná fabrika a okrem nových svetiel (konečne budú v ponuke aj xenóny), nárazníkov a masiek prejde modernizáciou aj palubná doska.
bohuzial prebehla aj setriaca kura, t.j. setrilo sa na odhlucnovacich materialoch (mensie, tensie) - a ze ceed v odhlucneni zrovna neexceloval :(, atd, atd...
klasicky facelift - vyrobca uz vie, kde usetrit
Pokud vím, má facelift cee'du jít na náš trh někdy letos na podzim. Jestli je mezi vámi nějaký insider, můžete potvrdit, jestli kromě vzhledových úprav jsou i nějaká technická zlepšení, zejména na podvozkové části? Čekám ale, že opravdovou změnu - už podle designových standardů Schreyerova týmu pro evropskou větev a nové politiky kvality, co nedávno vyhlásilo korejské ústředí - přinese řádově za 2-3 roky další generace.
To jsou hned dvě příznivé zprávy, díky :yes: Naladění podvozku je určitě dlouhodobá práce, která se neodbyde v jedné generaci, ale právě proto je třeba v ní stále pokračovat. Kia na rozdíl od Škody nemohla dostat shůry žádnou věky prověřenou platformu, sám Hyundai se v roce 1998 v tomhle směru teprve stavěl na nohy. Ale zlepšování za posledních 10 let v tomhle směru je trvalé a enormní a to je nadějné do (dnes už celkem blízkého) budoucna. -- A s tou kvalitou v Žilině je to výborná zpráva. Zvlášť teď před spouštěním výroby nových modelů, dává to předem pocit zvýšené důvěry. Doufejme, že se vzhledem k těsné kooperaci stejně vytáhnou i Nošovice.
Přidávám sem čerstvý rendering, který je pokládán za velice blízký konečnému výsledku + 2 nepříliš zřetelné amatérské fotky nezakryté i40: [odkaz] Snaha evropských médií stavět okamžitě Sonatu do zápasu s evropskými automobilkami a modely je - jako už tolikrát - střelba na klamný cíl. Sonata je především dobře etablovaná na americkém trhu, kde jsou jejími konkurenty japonské značky. Proto celková stylizace reaguje na tamější modely Hondy, Toyoty atd. Jistě - na druhé straně Huyndai zřetelně usiluje o globální design, ale v Evropě se provořadě prosazuje přes malá rodinná auta (od mini po nižší střední). Sonata v Evropě patří ne do rodinné ale manažerské kategorie, což ji předem odsouvá na druhé pořadí za německými (a dokonce i francouzskými) značkami. Příklad Toyoty v Evropě v tomhle směru mluví sám za sebe. Není to sice stav neměnný, ale určitě je dlouhodobý. Další přirozenou doménou Sonaty je Korea (kde Hyundai s Kiou ovládají přes 80% domácího trhu) a samozřejmě Čína, kde si Hyundai bude chtít upevňovat pozice. Slibně se také v poslední době mění prodeje na Středním Východě a nepochybně bude Hyundai dál hrát také indickou kartu (tam ale, na rozdíl od šejchanátů, určitě zatím sází především na místně produkované i10 a i20). Říkám to proto, aby bylo zřejmé, že uplatnění Sonaty nezávisí primárně na evropském trhu, to by byla sebevražedná koncepce.