Bohužel má takový "hybridní" vzhled... To bude asi dost zajímavá jízda s baterkami na spodním limitu nabití, 180 kilo navíc má uvézt motůrek 1,4...
Myslím že už se dost brzy dozvíme pravdu a ta nebude moc milosrdná, dozvíme se, že to vcelku funguje, ale auto nebude jako celek za ty peníze pro větší množství lidí zajímavé. Nebude to mít dost nízkou spotřebu a přitom to bude vcelku drahé.
A ještě se to o pár zájemců bude rvát s Priusem...
Ted nam jeste napis, jak se ty baterky vybiji. Treba tak, ze bude nekdo nepretrzite hodinu zrychlovat a nebo pojede po nemecke dalnici dve hodiny nepretrzite 200? Maximalni a stredni (nebo hodinovy) vykon jsou u aut v pomeru tak 10:1.
preco by ta jazda s bateriami na spodnom limite nabitia mala byt zaujimava...skus to nejako rozviest. Pokial nebudes stale len pridavat, co je stav, ktory v skutocnosti nikdy nenastava, tak zasadny problem nevidim. Predpokladam, ze spodna hranica, kedy zapne spalovaci motor bude kolo 30 percent kapacity co je este stale dostatocne na vykryvanie zvysenej spotreby energie (rozbiehanie, predbiehanie).
Cena zaujimava nie je, zatial sa to nevyraba masovo a dlho (15 rokov stare motory s malymi obmenami mechanickych casti a riadiacej jednotky)
Zmysluplnost tohoto vozidla (alebo opak) ukaze cas.
Samozrejme až realita ukáže ako to bude v skutočnosti no mne sa tento koncept hybridu pozdáva viac ako u Priusu kde si to čisto na elektrický pohon môžeš užívať max. tak 2 km a aj to plíživou jazdou s hladkaním plynového pedálu.... Prius má elektromotor v podstate ako doplnok kdežto tu hraje elektrika prím a spalovací motor je defakto generátor.
na spodni limit se dostat v beznych podminkach zrejme nepujde, jiz davno se tu v nejake newsce psalo ze spalovak se spusti na 20 nebo 30% baterii, a silne pochybuju ze nekdo na silnici pojede takovim stylem aby z toho porad zdimal maximum, ta 1.4ka by mela mam pocit davat neco okolo maxima 50-60kW a tedy dostatek energie ktera bezproblemu bude stacit vetsine ridicum, proto jsou testy aby se tomuhle predchazelo a jiste zkouseli i takovej stav kdy by baterky bylo nadne :-)
Uz delsi dobu premyslim a vybiram, co poridit- hybrid nebo elektro. Mel jsem moznost vyzkouset Teslu a ta dynamika na baterky byla az neuveritelna, ale vadilo mi, ze pak nekde zustanes v kolone a muzes si rovnou volat odtahovku. V segmentu maleho mestskeho auta to vnimam podobne. Jde predevsim o spolehlivost presunu z A do B na relativne kratkou vzdalenost. Tedy cesta elektromobilu se spalovacim motorem mi prijde nejprijatelnejsi. Libil se mi Prius plug-in, ale ten dojezd je dost maly. Tady to vypada lepe, takze zalezi na vysledne cene a jak kvalitni technolgii a zpracovani za to dostanu. Tady se zase priklanim Priusu, protoze je jiz vyrobeno obrovske mozstvi kusu a zkusenost automobilky velka. Tady se bude z pocatku urcite trochu experimentovat a jiste se objevi neduhy a mozna i svolvavacky... tak uvidime.
"vadilo mi, ze pak nekde zustanes v kolone a muzes si rovnou volat odtahovku"
muzes to prosimte rozvest? celkem elektroautum fandim a tohle me docela zaskocilo. nejak si tu situaci nedikazu predstavit, co tolik zere? klima? svetla?.
dik
V kolone to nezere nic, spotreba elektromobilu je narozdil od "spalovaciho" auta drasticky zavisla na rychlosti. Pokud jede elektroauto pomalu, nebere skoro nic. Svetla berou malo. Mozna kdyby si nekdo sel stoupnout do zacpy v -30C, ale pro tyto ucely bude v chladnych castech sveta dodavano nejake nezavisle topeni treba na lpg.
a co svetla (predpokladam, ze kvuli cene budpou spise osazovat zarovkami ci xenony a nebudou to vse diody), ventilace, palubni pocitac, radio, klima...? Stanim se vyrazne snizi dojezd a hlavne se to proste muze na miste vybit. A naopak, nove spalovaci motory se pri stani vypinaji, tedy spotreba tam je 0.
spotreba nulova je, ale elektricke zariadenia auta vyzieraju bateriu rovnako ako pri hybride, resp. elektrobmobile, takze ak stojis dlho a kapacita baterie klesne na nejaku hodnotu, spalovaci motor naskakuje a dobija bateriu