Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Opel Ampera - poslední fotografie před premiérou

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Už jen týdny nás dělí od oficiálního představení sériové verze Ampery. Hybridní Opel - dvojče Chevroletu Volt - prochází závěrečnými testy.

Sériová verze dostane podle očekávání méně dramatickou tvář než koncept prezentovaný na evropských autosalonech loni. Maska Opelu je menší než u Chevroletu, světlomety jsou však zřejmě zcela identické. Přední nárazník má náznak šikmých prolisů, které jsme v tmavém provedení viděli i na konceptu. Na zadním víku se objevila chromovaná lišta, kterou má Astra i Insignia.

Už v dubnu 2010 byla zahájena výroba první ověřovací série Opelu Ampera. Vyrobené vozy však zamířily do náročného testovacího programu, který má ještě před startem prodeje odhalit všechny nedostatky nové konstrukce.

Elektrická pohonná jednotka v Ampeře by měla disponovat výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 370 Nm. Je napájena z 220 lithiových článků uspořádaných ve tvaru písmene T. Ty mají celkovou kapacitu 16 kWh a váží 180 kg. Lze je samozřejmě nabíjet z běžné elektrické zásuvky o napětí 230 V.

Baterie vydrží asi 60 km, poté se uvede v činnost zážehový motor o objemu 1,4 litru. Oproti elektromobilům má hybrid pochopitelně výhodu v delším dojezdu, který činí asi 450 km.

Prodej sériového Opelu Ampera na evropských trzích se má rozběhnout koncem roku 2011. Paralelně s Opelem bude ve Velké Británii nabízeno jeho dvojče pod značkou Vauxhall.

Ondřej Láník
Diskuze (11)
1. 9. 2010 13:44
Re: habrid nebo elektro
spotreba nulova je, ale elektricke zariadenia auta vyzieraju bateriu rovnako ako pri hybride, resp. elektrobmobile, takze ak stojis dlho a kapacita baterie klesne na nejaku hodnotu, spalovaci motor naskakuje a dobija bateriu
Avatar - davy
1. 9. 2010 12:49
Re: habrid nebo elektro
a co svetla (predpokladam, ze kvuli cene budpou spise osazovat zarovkami ci xenony a nebudou to vse diody), ventilace, palubni pocitac, radio, klima...? Stanim se vyrazne snizi dojezd a hlavne se to proste muze na miste vybit. A naopak, nove spalovaci motory se pri stani vypinaji, tedy spotreba tam je 0.
1. 9. 2010 12:28
Re: habrid nebo elektro
V kolone to nezere nic, spotreba elektromobilu je narozdil od "spalovaciho" auta drasticky zavisla na rychlosti. Pokud jede elektroauto pomalu, nebere skoro nic. Svetla berou malo. Mozna kdyby si nekdo sel stoupnout do zacpy v -30C, ale pro tyto ucely bude v chladnych castech sveta dodavano nejake nezavisle topeni treba na lpg.
1. 9. 2010 00:04
Re: habrid nebo elektro
"vadilo mi, ze pak nekde zustanes v kolone a muzes si rovnou volat odtahovku"

muzes to prosimte rozvest? celkem elektroautum fandim a tohle me docela zaskocilo. nejak si tu situaci nedikazu predstavit, co tolik zere? klima? svetla?.
dik
31. 8. 2010 21:47
Re: zadné partie...
na spodni limit se dostat v beznych podminkach zrejme nepujde, jiz davno se tu v nejake newsce psalo ze spalovak se spusti na 20 nebo 30% baterii, a silne pochybuju ze nekdo na silnici pojede takovim stylem aby z toho porad zdimal maximum, ta 1.4ka by mela mam pocit davat neco okolo maxima 50-60kW a tedy dostatek energie ktera bezproblemu bude stacit vetsine ridicum, proto jsou testy aby se tomuhle predchazelo a jiste zkouseli i takovej stav kdy by baterky bylo nadne :-)