Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kdo zatáčí líp: Octavia, nebo nový Rapid?

Prostor ve výrobním programu Škody Auto mezi vozy Fabia a Octavia, který do června vyplňovala Octavia Tour, nezůstane dlouho prázdný. Od října se totiž začne prodávat novinka Rapid.
Zpět na článek
16. 9. 2012 17:50
16. 9. 2012 19:21
16. 9. 2012 23:07
16. 9. 2012 18:14
16. 9. 2012 19:52
16. 9. 2012 20:32
16. 9. 2012 22:42
17. 9. 2012 07:00
16. 9. 2012 18:21
16. 9. 2012 18:39
16. 9. 2012 19:32
16. 9. 2012 20:15
16. 9. 2012 22:18
16. 9. 2012 18:40
17. 9. 2012 00:29
16. 9. 2012 21:25
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 9. 2012 02:08
17. 9. 2012 07:06
17. 9. 2012 12:24
17. 9. 2012 22:20
18. 9. 2012 12:33
Avatar - romgator
16. 9. 2012 16:42
Nemůžu si pomoci
Nemůžu si pomoci, ale čím více se dozvídám informace o rapidu, tak jsem tak nějak zklamaný. Přední část z fabie, zadní z octavie II. Říkám si proč tedy takový humbuk. ;-\
Rozbalit vlákno
11
16. 9. 2012 17:34
Re: Nemůžu si pomoci
Zadna cast je z octavie I.
Avatar - 3_diamanty
16. 9. 2012 17:55
Re: Nemůžu si pomoci
mam ten isty nazor...... cim viac info o rapide viem tym som viac a viac sklamany... :-|
16. 9. 2012 18:26
Re: Nemůžu si pomoci
Já myslim, že s klimou, rádiem, el. oknama,centrálem by to za 220 tis.(možná o kapku víc) nebylo špatný, ale abych si za 260 nebo kolik tis koupil. jakousi smontovaninu Oct I a Fóbie a ještě social editon tak na to jim sere pes maxipes!!!!!! :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: myslim, že tohle auto odpovídá kvalitám Fabie Combi tak proč taková cena, dostanu vlastně auto segmentu B,které je sice větší než ostatní Béčka, ale není to Céčko, to je jako by Renault prodával Clio Combi za cenu 250 a řikal, je to dlouhý jako golf, má to i stejnej rozvor a místo na kolena neni o moc horší,to je přece kravina a proto bych si radši koupil C4,MÉGANE, FLUENCE, CEED, ASTRU ATD..............
16. 9. 2012 19:50
Re: Nemůžu si pomoci
Za 220 jo? Hm, za to nekoupíš dle ceníku ani základní Fabii. :-!
17. 9. 2012 12:21
Re: Nemůžu si pomoci
Ale koupíš jí v reálu. A to se počítá. :-!

Ceník je pro plakáty, což ty rozhodně nejsi, tak proč se takhle (dobrovolně) shazuješ?

Notabene "hp21" má naprostou pravdu - naživo to auto vypadá jako velký zástupce B segmentu, nikoli zástupce C segmentu či "něco na pomezí". Tohle auto prostě není polonástupce OII, tzn. jejích nejlevnějších variant. Toto auto není zástupce C segmentu, ani náhodou. Já být fanoušek Škodovky tak jsem, byť lehce, zklamaný. A může za to jen a pouze PR masáž Škodovky, která z toho vozu dělala něco čím rozhodně není. A také cena, ale to je záležitost našeho trhu, nikoli auta samotného.
17. 9. 2012 08:47
Re: Nemůžu si pomoci
Ty jsi byl z Rapidu sklamaný už před dvěma roky,když poprvé prosáklo,že se ho Škoda chystá vyrábět...
17. 9. 2012 12:23
Re: Nemůžu si pomoci
No vidíš tu názorovou kontinualitu. To se dneska počítá >:-[]
17. 9. 2012 15:33
Re: Nemůžu si pomoci
to máš z toho, že máš velký očekávání ;-)
16. 9. 2012 19:55
Re: Nemůžu si pomoci
Ono je to dost zjednodušené. Říká se tím, že má vlečenou zadní nápravu, avšak ne stejné konstrukce, jako bude na MQB. Úplně stejná by být neměla, prošla si nějakými změnami od Roomsteru, kde ji také najdeš (a ani tam by neměla být identická; tak ta konstrukce prostě putovala, byť doznávala úprav). Jsou to jen novinářské obraty, které spíš do situace vnáší zmatek. Ono by vůbec stačilo říct, že jde o evoluci podvozku Roomsteru, protože Roomster taktéž převzal přední nápravu z první Fabie. Ale to by nebylo tak senzační a zmatečné.
16. 9. 2012 21:10
Re: Nemůžu si pomoci
Ono totiž takové auto má smůlu, že se u nás rozpitvává do šroubku a my pak o něm všechno víme. Třeba takový Ceed se takhle neprobírá a tak například o těch nápravách víme houby. Ještě bychom se třeba divili jak to že to vůbec jezdí...
17. 9. 2012 15:30
Re: Nemůžu si pomoci
No a zbytek je okopírovaný Logan. Taky nevím proč se o tom pořád píše. Nevzhledná zrůda, prehistorická technika, ale hlavně, že to odveze vidlákům v kufru sádrovýho trpaslíka na stojato >:D Už tomu jen dodat obligátní fáborek na anténu a potahy ala tygr >:D

A to buď rád, že to nemá masku z Yetiho a zadní část Roomster, to by byl trhák :yes:
16. 9. 2012 17:26
Vůbec mne to nezajímá !
Já jenom abyste se mnou nepočítali.
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2012 17:50
PROBOHA !!!!
Zatáčí líp Octavia nebo nový Rapid ???? A co takhle článek Je lepší výhled ze Superbu nebo z Rapidu ? Naloží se basa piv líp do Octavie nebo do Rapidu ? Test škrabek na led - vítězem nový Rapid ! .......
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Misanick
16. 9. 2012 18:33
Re: PROBOHA !!!!
Třeba test s basou piv by mohl být pro spoustu chalupářu užitečný.
16. 9. 2012 19:21
Re: PROBOHA !!!!
Já škrabku nepotřebuju. Dám na přední okno pár filcek a to se pak škrábe samo. :-)
Avatar - guze
16. 9. 2012 23:07
Re: PROBOHA !!!!
Věřim, asi jich máš dost.....
16. 9. 2012 18:14
Brzdy
Jak jste měřili brzdnou dráhu?
Jestli Rapid potřebuje 45 metrů za ideálních podmínek, jeho brzdy jsou těžce poddimenzované. Když Okta už stojí, Rapid pořád pojede takových 35-40 km/h...chudák chodec.
Co si pamatuju, tak Megoš i Golf potřebují 39 metrů a v nedávném testu byli kritizováni za slabé brzdy...
Rozbalit vlákno
4
16. 9. 2012 19:52
Re: Brzdy
Na konkurenčním webu si zrovna brzdy Rapidu pochvalovali jako naprosto špičkové. Je tam i hodně zajímavé video.
16. 9. 2012 20:32
Re: Brzdy
Taky se mi zda, ze si weby hodne protireci...
16. 9. 2012 22:42
Re: Brzdy
Právě v návaznosti na to pjandovo video mě to zajímalo. Jestli se taková pila dá jet s (papírovými, co si budeme namlouvat) 77 kW, nemůže to být špatné auto. A brzdy jak ve videu tak v recenzi vypadaly skvěle.
17. 9. 2012 07:00
Re: Brzdy
V autobildu pred 2 - 3 roky testovali brzdne drahy a svete div se nejhorsi byla skoda fabia kombi se svymi 47m!!! Pritom kratka fabia dokazala zastavit na cca 43 m coz byl takovy standart.
Jinak nejlepsi brzdnou drahu ze seriovych aut melo Masserati - 33 m, mereno ze 100km na 0.
Pro zajimavost jeste udavali brzdnou drahu F1 ktera byla neuveritelnych cca do 10m!
16. 9. 2012 18:21
komentář
Asi to nemá cenu nějak komentovat, tyhle články mě nezajímají, ale teď z nudy sem na to klikl... a 8-s pokud to auto fakt brzdí, tak jak to napsali (nevím jestli si to uvědomili), ale ty metry jsou na tuto třídu (snad u nezatíženého auta) u nového auta, průser jako mraky. To auto je větší low - end než sme mysleli... je to takový koncenrový boží trest. Jako zabrzdit s tím půjde, ale při zatíženém autě to někdy bdue asi s hodně velkou námahou. To nemá kotouče na zadku?
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2012 18:29
poslední komentář k Rapidu ode mne
Nemělo se to auto jmenovat Rapid (co sem se podíval na fotky), je to degradace toho jména. Mělo se to jmenovat Popular, což by podle mého názoru lépe odpovídalo zaměření a kvalitě toho auta.

P.S. Kdo tohle pojmenoval taky Toledo, urazit mu ruce.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hombre_71
16. 9. 2012 18:36
Re: poslední komentář k Rapidu ode mne
svatá pravda :yes:
16. 9. 2012 20:00
Re: poslední komentář k Rapidu ode mne
:yes:
17. 9. 2012 06:56
Re: poslední komentář k Rapidu ode mne
Rapid byval vrcholem modelove rady u Skody, dnes je to vrchol lowendu!
Skoda opet potvrzuje smerovani tam kam opravdu patri - Lowend!
A neni na tom nic spatneho ci ponizujiciho, je to pouze realita dnesnich dnu, bohuzel nekteri jedinci nejsou sto to pochopit a vzit jako realitu! ;-)
Skoda ...... lowend forever!
17. 9. 2012 12:25
Re: poslední komentář k Rapidu ode mne
:yes:
16. 9. 2012 18:39
Novináři
Já nevím proč tak furt podporujou Škodu, jsou ty lidi podplacený,blbý nebo jsou to takový vlastenci a když jsou to takový vlastenci proč taky nepodporujou třeba kolíňáky, vždyť to je stejné jako se škodou, vyrábí se tu, pár českých firem na to dodává díly a vymyšlený je to jinde, tak proč? Podle mě platí první dvě varianty:podplacený a blbý a ještě jsou tak neuvěřitelně drzí a mluvej o morálce na silnici a jaký sou to profíci a jak jsou nestraný!!!!!!!! :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - twistedTSD
16. 9. 2012 18:58
Re: Novináři
Já naopak nechápu lidi s tak děsně objektivním přístupem jako jsi ty.
16. 9. 2012 19:32
Re: Novináři
Řekni co je neobjektivní? ;-)Ale my dva se nedohodnem, ty jsi Škodovkář což, ale nepovažuji za zápor, ale faktem je že my dva se opravdu nedohodnem ;-) !
16. 9. 2012 19:53
Re: Novináři
Rapid vyvinuli u nás. ;-)
16. 9. 2012 20:15
Re: Novináři
Tak, tak. Ta platforma (vylepšená PQ34) a podvozek jsou Škodovácké speciality. Kdyby Yeti nemusel mít pohon všech kol, tak to také nejspíš dostal. Dohru vidíme v MQB, která myslí i na vlečenou zadní nápravu. Ale plošná adopce bude ještě hodně dlouho trvat.
Avatar - twistedTSD
16. 9. 2012 20:45
Re: Novináři
Co je neobjektivní? No to je těžké, zatím asi všechny příspěvky, které jsem od tebe viděl.
16. 9. 2012 18:40
Rapid
V 39KT/12 bude fyzicky u prodejců.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JDM
17. 9. 2012 00:29
Re: Rapid
nám už fyzicky několik měsíců visí nad hlavou ve fabrice ;-)
16. 9. 2012 19:03
no vzhledem k tomu
ze oktavka zataci ze vsech aut ve tride nejhur tak tohle je docela *
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2012 19:29
Kam se hrabou na mojí starou .....
...... ta umí zahejbat líp než Rapid s Oktávií dohromady. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Johny.Rico
16. 9. 2012 19:31
Čeští novináři jsou prostě *!
To už říkal Zeman, a je to tak. Takovou stupiditu může snad vypustit jen Super.cz a Auto.cz kolaborující s tím posraným Autotipem. Shame on you! :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2012 19:46
No jasne, ze rapid!
[odkaz] :yes: :-!
Rozbalit vlákno
2
16. 9. 2012 20:06
Re: No jasne, ze rapid!
:yes: motor od 1,2-1,4-1,8-2,0 TSI s benzínovým motorem pod kapotou běží mnohem lépe než dieselový motor TDI !!!
16. 9. 2012 20:33
Re: No jasne, ze rapid!
doufam ze si to skodadebils nebudou dokazovat v normalnim provozu
16. 9. 2012 19:54
ktoré je Rapid a Octavia?
Ja si nemôžem pomôcť, ale ktoré auto je Rapid a ktoré Octavia?
Rozbalit vlákno
3
16. 9. 2012 19:59
Re: ktoré je Rapid a Octavia?
Jestli nevidíš rozdíl tak si na nejlepší cestě k Chocholouškovi.. .. ;-)
16. 9. 2012 20:13
Re: ktoré je Rapid a Octavia?
bolo to myslene ironicky :-)
16. 9. 2012 20:05
Re: ktoré je Rapid a Octavia?
.
16. 9. 2012 20:34
Cena, cena, cena ...
Bez cenníku je ťažké auto hodnotiť .... keďže bolo stavané z dôrazom na cenu ....
Rozbalit vlákno
1
17. 9. 2012 06:53
Re: Cena, cena, cena ...
No mezi nami, ona dnes jsou stavena auta predevsim .... s ohledem na cenu, bohuzel. :-(
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 9. 2012 21:25
Tip pre auto.cz
Po "superoch" pre Rapid a tomto teste zatacania, by som privital testy o tom, ktore ato dosvieti dalej, ci Rapid alebo Otavia, pripadne ktoreho dvere sa zatvaraju s mensim hlukom.
Rozbalit vlákno
2
16. 9. 2012 22:33
Re: Tip pre auto.cz
>:D :yes:
Avatar - PeterLuk
17. 9. 2012 22:24
Re: Tip pre auto.cz
Ešte si zabudol na porovnanie s Mulssanom a Phantonom (Rapid vyhrá, má škrabku na ľad na viečku nádrže a okrídlený šíp na kapote >:D )!
17. 9. 2012 02:08
Video
Nejake video z testu? To by bolo lepsie, nez par suchych strohych viet.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
17. 9. 2012 07:06
.
v tabulce je uvedeno přetížení při 0-100 km/h a pomalejší auto dosáhne většího přetížení, škrabka na led v neuzamykatelném víčku na sídlišti hned zmizí
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Slavek-TDM
17. 9. 2012 12:24
Rozchod
Citace z clanku:
Rapid dostal přední nápravu z fabie a zadní s vlečenými rameny z první octavie, takže má vzadu o 37 milimetrů širší rozchod (1500 mm)......... Nicméně to nahrává jízdnímu chování v zatáčce. Proti octavii se sice karoserie vlivem delšího propérování výrazněji naklání, nicméně vnitřní zadní kolo se ani v ostrém oblouku neodlehčí.
Ja nevim, v konstrukci jsem celkem amater, ale vysvetli mi nekdo, proc by se sirsi rozchod vzadu mel v zatacce projevit jakkoliv pozitivne? Kdyby byl predni rozchod stejnej jako zadni (tedy sirsi, pokud by to naprava z Fabie dovolila), byly by vlastnosti pri zataceni IMHO lepsi. Kdyz to prevedu ad absurdum na auto se 3mi koly, budou-li 2 kola vepredu a 1 vzadu, projede stejnou zatacku ve vyssi rychlosti nez kdyz budou 2 kola vzadu a 1 vepredu, protoze sila pusobici na vozidlo smeruje vice smerem dopredu a nikoliv dozadu. Je to tak?
Rozbalit vlákno
2
17. 9. 2012 22:20
Re: Rozchod
Jelikož jde o předokolku a bavíš se o zadní nápravě, tak může jít jen o jednu věc - stabilitu. Nezlepší zatáčení samotné, ale může ti uklidnit neposedný zadek. Rozhodně to není jediná cesta, jak toho dosáhnout.

Pokud jde o nedotáčivost, jde hlavně o umístění masy. Schopnost odolávat silám je dána pneumatikami. Podvozek se jen stará o dobrý kontakt pneumatiky s povrchem. Problém tvého příkladu pak není malý rozchod jako takový - takováhle tříkolka musí mít specifickou konstrukci.

Otázka je, čeho chceš dosáhnout. Určitě jde postavit i lepší auto.
18. 9. 2012 12:33
Re: Rozchod
Rozsirenie zadnej napravy ma za nasledok zvysenie jej smerovej stability = zvysenie nedotacavej charakteristiky automobilu. Co myslite, preco ma Octavia vyrazne uzsiu zadnu napravu? ;-)
Avatar - rohYpnol
19. 9. 2012 10:16
Jasnější obrysy
Začíná se nám vyjasňovat. Jen blázen by očekával, že Rapid by měl být svojí kvalitativní stránkou srovnatelný, či dokonce lepší než Octavia II. Rapid zkrátka v očích místních diskutérů má tu smůlu, že je novější jako Octavia a přitom téměř stejně praktický...

Jenže Rapid není auto stavěné na jízdní zážitky, nemá konkurovat špičce nižší střední třídy. Má k sobě stáhnout zákazníky uvažující o Ceedu, i30 a dalších, ale ne z důvodu, že by Rapid snad byl "vyšší jakosti". Jeho revírem je praktičnost, přepravní kapacita a ... výhledově i cena.

I když Rapid se mi nelíbí a Toledo považuji za mnohem vydařenější po vzhledové stránce, tak nemám s pojetím této dvojice problém. jsou to dobře vybalancované modely, rozumně zacílené. Evropský zákazník za poslední dobu hooodně zhýčkal a začal ohrnovat nos nad kde čím. Jenže realita všedních dnů je jiná a koupěschopnost klesá... Tohle je nevyhnutelný krok, navíc s bonusem rozvojových trhů, na kterých se po podobném modelu jen zapráší.

Co se ČR týká, tak jediné, co může být špatně, je cena. Ta může alespoň ze začátku prodeje model "zabít". Je fajn, že zde odhady začínají být střízlivější. 280 000,- za TSI by nemusela být špatně nastavená cena. Na úrovni korejců, přitom vyšší praktičnost a lepší motor, to by mohlo fungovat :yes:

Osobně bych viděl MPI v základu na 240 000,-, TSI v základu na 260 000,- pokud budu brát chudou základní výbavu.
Rozbalit vlákno
0