Prostor ve výrobním programu Škody Auto mezi vozy Fabia a Octavia, který do června vyplňovala Octavia Tour, nezůstane dlouho prázdný. Od října se totiž začne prodávat novinka Rapid.
Nemůžu si pomoci, ale čím více se dozvídám informace o rapidu, tak jsem tak nějak zklamaný. Přední část z fabie, zadní z octavie II. Říkám si proč tedy takový humbuk. ;-\
Já myslim, že s klimou, rádiem, el. oknama,centrálem by to za 220 tis.(možná o kapku víc) nebylo špatný, ale abych si za 260 nebo kolik tis koupil. jakousi smontovaninu Oct I a Fóbie a ještě social editon tak na to jim sere pes maxipes!!!!!! :no::no::no::no::no::no::no::no::no: myslim, že tohle auto odpovídá kvalitám Fabie Combi tak proč taková cena, dostanu vlastně auto segmentu B,které je sice větší než ostatní Béčka, ale není to Céčko, to je jako by Renault prodával Clio Combi za cenu 250 a řikal, je to dlouhý jako golf, má to i stejnej rozvor a místo na kolena neni o moc horší,to je přece kravina a proto bych si radši koupil C4,MÉGANE, FLUENCE, CEED, ASTRU ATD..............
Ceník je pro plakáty, což ty rozhodně nejsi, tak proč se takhle (dobrovolně) shazuješ?
Notabene "hp21" má naprostou pravdu - naživo to auto vypadá jako velký zástupce B segmentu, nikoli zástupce C segmentu či "něco na pomezí". Tohle auto prostě není polonástupce OII, tzn. jejích nejlevnějších variant. Toto auto není zástupce C segmentu, ani náhodou. Já být fanoušek Škodovky tak jsem, byť lehce, zklamaný. A může za to jen a pouze PR masáž Škodovky, která z toho vozu dělala něco čím rozhodně není. A také cena, ale to je záležitost našeho trhu, nikoli auta samotného.
Ono je to dost zjednodušené. Říká se tím, že má vlečenou zadní nápravu, avšak ne stejné konstrukce, jako bude na MQB. Úplně stejná by být neměla, prošla si nějakými změnami od Roomsteru, kde ji také najdeš (a ani tam by neměla být identická; tak ta konstrukce prostě putovala, byť doznávala úprav). Jsou to jen novinářské obraty, které spíš do situace vnáší zmatek. Ono by vůbec stačilo říct, že jde o evoluci podvozku Roomsteru, protože Roomster taktéž převzal přední nápravu z první Fabie. Ale to by nebylo tak senzační a zmatečné.
Ono totiž takové auto má smůlu, že se u nás rozpitvává do šroubku a my pak o něm všechno víme. Třeba takový Ceed se takhle neprobírá a tak například o těch nápravách víme houby. Ještě bychom se třeba divili jak to že to vůbec jezdí...
No a zbytek je okopírovaný Logan. Taky nevím proč se o tom pořád píše. Nevzhledná zrůda, prehistorická technika, ale hlavně, že to odveze vidlákům v kufru sádrovýho trpaslíka na stojato >:D Už tomu jen dodat obligátní fáborek na anténu a potahy ala tygr >:D
A to buď rád, že to nemá masku z Yetiho a zadní část Roomster, to by byl trhák :yes:
Zatáčí líp Octavia nebo nový Rapid ???? A co takhle článek Je lepší výhled ze Superbu nebo z Rapidu ? Naloží se basa piv líp do Octavie nebo do Rapidu ? Test škrabek na led - vítězem nový Rapid ! .......
Jak jste měřili brzdnou dráhu?
Jestli Rapid potřebuje 45 metrů za ideálních podmínek, jeho brzdy jsou těžce poddimenzované. Když Okta už stojí, Rapid pořád pojede takových 35-40 km/h...chudák chodec.
Co si pamatuju, tak Megoš i Golf potřebují 39 metrů a v nedávném testu byli kritizováni za slabé brzdy...
Právě v návaznosti na to pjandovo video mě to zajímalo. Jestli se taková pila dá jet s (papírovými, co si budeme namlouvat) 77 kW, nemůže to být špatné auto. A brzdy jak ve videu tak v recenzi vypadaly skvěle.
V autobildu pred 2 - 3 roky testovali brzdne drahy a svete div se nejhorsi byla skoda fabia kombi se svymi 47m!!! Pritom kratka fabia dokazala zastavit na cca 43 m coz byl takovy standart.
Jinak nejlepsi brzdnou drahu ze seriovych aut melo Masserati - 33 m, mereno ze 100km na 0.
Pro zajimavost jeste udavali brzdnou drahu F1 ktera byla neuveritelnych cca do 10m!
Asi to nemá cenu nějak komentovat, tyhle články mě nezajímají, ale teď z nudy sem na to klikl... a 8-s pokud to auto fakt brzdí, tak jak to napsali (nevím jestli si to uvědomili), ale ty metry jsou na tuto třídu (snad u nezatíženého auta) u nového auta, průser jako mraky. To auto je větší low - end než sme mysleli... je to takový koncenrový boží trest. Jako zabrzdit s tím půjde, ale při zatíženém autě to někdy bdue asi s hodně velkou námahou. To nemá kotouče na zadku?
Nemělo se to auto jmenovat Rapid (co sem se podíval na fotky), je to degradace toho jména. Mělo se to jmenovat Popular, což by podle mého názoru lépe odpovídalo zaměření a kvalitě toho auta.
P.S. Kdo tohle pojmenoval taky Toledo, urazit mu ruce.
Rapid byval vrcholem modelove rady u Skody, dnes je to vrchol lowendu!
Skoda opet potvrzuje smerovani tam kam opravdu patri - Lowend!
A neni na tom nic spatneho ci ponizujiciho, je to pouze realita dnesnich dnu, bohuzel nekteri jedinci nejsou sto to pochopit a vzit jako realitu! ;-)
Skoda ...... lowend forever!
Já nevím proč tak furt podporujou Škodu, jsou ty lidi podplacený,blbý nebo jsou to takový vlastenci a když jsou to takový vlastenci proč taky nepodporujou třeba kolíňáky, vždyť to je stejné jako se škodou, vyrábí se tu, pár českých firem na to dodává díly a vymyšlený je to jinde, tak proč? Podle mě platí první dvě varianty:podplacený a blbý a ještě jsou tak neuvěřitelně drzí a mluvej o morálce na silnici a jaký sou to profíci a jak jsou nestraný!!!!!!!! :no::no::no::no::no::no::no:
Řekni co je neobjektivní? ;-)Ale my dva se nedohodnem, ty jsi Škodovkář což, ale nepovažuji za zápor, ale faktem je že my dva se opravdu nedohodnem ;-) !
Tak, tak. Ta platforma (vylepšená PQ34) a podvozek jsou Škodovácké speciality. Kdyby Yeti nemusel mít pohon všech kol, tak to také nejspíš dostal. Dohru vidíme v MQB, která myslí i na vlečenou zadní nápravu. Ale plošná adopce bude ještě hodně dlouho trvat.
To už říkal Zeman, a je to tak. Takovou stupiditu může snad vypustit jen Super.cz a Auto.cz kolaborující s tím posraným Autotipem. Shame on you! :no::no::no:
Po "superoch" pre Rapid a tomto teste zatacania, by som privital testy o tom, ktore ato dosvieti dalej, ci Rapid alebo Otavia, pripadne ktoreho dvere sa zatvaraju s mensim hlukom.
v tabulce je uvedeno přetížení při 0-100 km/h a pomalejší auto dosáhne většího přetížení, škrabka na led v neuzamykatelném víčku na sídlišti hned zmizí
Citace z clanku:
Rapid dostal přední nápravu z fabie a zadní s vlečenými rameny z první octavie, takže má vzadu o 37 milimetrů širší rozchod (1500 mm)......... Nicméně to nahrává jízdnímu chování v zatáčce. Proti octavii se sice karoserie vlivem delšího propérování výrazněji naklání, nicméně vnitřní zadní kolo se ani v ostrém oblouku neodlehčí.
Ja nevim, v konstrukci jsem celkem amater, ale vysvetli mi nekdo, proc by se sirsi rozchod vzadu mel v zatacce projevit jakkoliv pozitivne? Kdyby byl predni rozchod stejnej jako zadni (tedy sirsi, pokud by to naprava z Fabie dovolila), byly by vlastnosti pri zataceni IMHO lepsi. Kdyz to prevedu ad absurdum na auto se 3mi koly, budou-li 2 kola vepredu a 1 vzadu, projede stejnou zatacku ve vyssi rychlosti nez kdyz budou 2 kola vzadu a 1 vepredu, protoze sila pusobici na vozidlo smeruje vice smerem dopredu a nikoliv dozadu. Je to tak?
Jelikož jde o předokolku a bavíš se o zadní nápravě, tak může jít jen o jednu věc - stabilitu. Nezlepší zatáčení samotné, ale může ti uklidnit neposedný zadek. Rozhodně to není jediná cesta, jak toho dosáhnout.
Pokud jde o nedotáčivost, jde hlavně o umístění masy. Schopnost odolávat silám je dána pneumatikami. Podvozek se jen stará o dobrý kontakt pneumatiky s povrchem. Problém tvého příkladu pak není malý rozchod jako takový - takováhle tříkolka musí mít specifickou konstrukci.
Otázka je, čeho chceš dosáhnout. Určitě jde postavit i lepší auto.
Rozsirenie zadnej napravy ma za nasledok zvysenie jej smerovej stability = zvysenie nedotacavej charakteristiky automobilu. Co myslite, preco ma Octavia vyrazne uzsiu zadnu napravu? ;-)
Začíná se nám vyjasňovat. Jen blázen by očekával, že Rapid by měl být svojí kvalitativní stránkou srovnatelný, či dokonce lepší než Octavia II. Rapid zkrátka v očích místních diskutérů má tu smůlu, že je novější jako Octavia a přitom téměř stejně praktický...
Jenže Rapid není auto stavěné na jízdní zážitky, nemá konkurovat špičce nižší střední třídy. Má k sobě stáhnout zákazníky uvažující o Ceedu, i30 a dalších, ale ne z důvodu, že by Rapid snad byl "vyšší jakosti". Jeho revírem je praktičnost, přepravní kapacita a ... výhledově i cena.
I když Rapid se mi nelíbí a Toledo považuji za mnohem vydařenější po vzhledové stránce, tak nemám s pojetím této dvojice problém. jsou to dobře vybalancované modely, rozumně zacílené. Evropský zákazník za poslední dobu hooodně zhýčkal a začal ohrnovat nos nad kde čím. Jenže realita všedních dnů je jiná a koupěschopnost klesá... Tohle je nevyhnutelný krok, navíc s bonusem rozvojových trhů, na kterých se po podobném modelu jen zapráší.
Co se ČR týká, tak jediné, co může být špatně, je cena. Ta může alespoň ze začátku prodeje model "zabít". Je fajn, že zde odhady začínají být střízlivější. 280 000,- za TSI by nemusela být špatně nastavená cena. Na úrovni korejců, přitom vyšší praktičnost a lepší motor, to by mohlo fungovat :yes:
Osobně bych viděl MPI v základu na 240 000,-, TSI v základu na 260 000,- pokud budu brát chudou základní výbavu.