Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Studie: 11,4 % kupujících se s novým autem ani neprojede

David Bureš
Diskuze (38)
Někteří zákazníci si před nákupem automobilu vystačí s prostudováním jeho hodnocení na internetu.

Výzkumná společnost Maritz Research zveřejnila výsledky studie, ve které se severoamerických zákazníků ptala, co je nejvíce ovlivní při nákupu nového automobilu. Nejčastěji klienti i nadále dají na rady prodejců aut. Takřka 22 % zákazníků je při nákupu ovlivněno právě jimi.

Lidé ale hodně spoléhají i na zkušenosti rodinných příslušníků a známých (18,7 %). Zhruba stejný počet lidí (18,4 %) se o nákupu auta rozhodne na základě spotřebitelské příručky.

Zájemci o nový vůz se rozhodují i na základě informací z internetu, 8,6 % z nich je nejvíce ovlivněno webovými stránkami dealerů a výrobců. Na informace z ostatních internetových stránek spoléhá 6,4 % respondentů a další ovlivní výsledky testů v časopisech (6,1 %).

Největším překvapením je, že 11,4 % dotázaných amerických zákazníků se s automobilem před jeho zakoupením vůbec neprojelo. Mezi Kanaďany je jich podle průzkumu dokonce 26 %. Naprostá většina z těch, kteří si vůz naopak vyzkoušeli, nicméně tvrdí, že pro ně byla jízda důležitá.

Podle Chrise Travella, viceprezidenta strategického poradenství pro Maritz Research, stojí zřejmě za vynecháním zkušební jízdy fakt, že některé zákazníky automobily prostě nezajímají, jiní zase chtějí mít nákup co nejdříve za sebou. Není přitom výjimkou, že teprve během zkušební jízdy zájemce o vůz zjistí, že mu dříve vysněný model nevyhovuje a chce vlastně úplně jiný.

Zjištění výzkumu by mohlo být znepokojivé i pro prodejce vozů. Většina z nich totiž považuje testovací jízdu za zážitek, při kterém se z váhajícího kupujícího mnohdy stane zaujatý zákazník. Jízda s automobilem zákazníky skutečně ovlivňuje, 52 % dotázaných v USA uvedlo, že je při nákupu ovlivnila značnou měrou. Dalších 28 % tvrdí, že je ovlivnila alespoň zčásti.

Výsledky studie byly zpracovány na základě odpovědí více než 80.000 respondentů, kteří si koupili vozidlo modelového roku 2012.

David Bureš
Diskuze (38)
Avatar - m.z.
19. 8. 2012 13:24
Re: Studie: 11,4 % kupujících se s novým autem ani neprojede
He, já se musím přiznat, že bez projetí jsem koupil cca 6 různých dodávek, Punto, STI, a Sharana. Jediné trochu zklamání, pro mě bylo Punto.
Nemyslím si, že je to správný postup, ale většinou tam takové provedení neměli, nebo už se mi nechtělo jezdit do salonu znovu na svezení.
S pracovníkama BMW mám podobnou zkušenost, nezájem, pokud tam nedorazíš v obleku a limuzínou.
Největší srandu jsem zažil v r. 2001 v Renaultu u Doležala, se švárou jsme vedle měli garáže, vybíral jsem MPV a stavili jsme se tam po návratu z hokeje. Takže jsme hned vyzkoušeli Espace, jak tam vleze ta bagáž atd. Celou dobu nás sledoval tlusťoch prodejce a když jsme zapli aparaturu, dorazil k nám a řekl, vypni to, to není na hraní...
Za 2 měsíce jsem v garáži parkoval konkurenci.
Avatar - Katikakus
18. 8. 2012 22:30
Re: Proč?
Nechapu, o jakem rypani tady mluvis. Pokud, jak jsi sam napsal, byl prodejce Hyundai jediny, kdo byl ochotny se s tebou bavit, tak to docela hodne vypovida. Ovsem nikoli o urovni prodejcu na Sk, jak se nam tady snazis uz dost dlouho namluvit, ale o tobe samotnem, chlapce. Trocha sebereflexe by ti nezaskodilo.

A korunujes to tim, ze na vyrobce pak plives kudy chodis. Kdybys auto projel pred nakupem, zjistil bys, ze ti nevyhovuje a nebyl bys tady za hlupaka!
18. 8. 2012 21:08
Re: Proč?
Tak tak. Ale v niečom s Naganom súhlasím - prečo, dokelu, nepíšu o našincoch, ale sem stále pchajú prebraté články o Amíkoch?
18. 8. 2012 21:07
Re: Proč?
Keby si predchádzajúci príspevok napísa mne, za prvú vetu by som mal chuť venovať ti modré okolo očí. Toho burana vystihol Katikakus presne, dokonca sa vyjadril až príliš decentne, ja by som ťa nazval inak. :-!
18. 8. 2012 17:23
Re: Proč?
Nezlob se, ale koupit si auto, které si předtím neprojedeš (a to přesně v té motorizaci, kterou kupuješ), je dost risk. Taky jsem letos kupoval. Fakt je teda ten, že nežiju v Kocourkově, ale na západ a na sever. Rozhodoval jsem se nakonec mezi Avensisem a i40. Prodejce Hyundai kvůli mě objednával 2.0GDi z centrálního skladu, protože ho neměl na salonu. Upozornil jsem jej, že je to z jeho strany risk, protože já si předváděcí auto nevezmu. Ujistil mě, že to není vůbec žádný problém. Prodejce Toyoty rovněž neměl na salónu vůz s daným motorem (1.8 Valvematic), ale obvolal ostatní pobočky, řekl mi přesně v jaké je předváděcí vůz se mnou požadovaným motorem k dispozici, objednal nám tam jízdu a ještě tam chtěl mě i přítelkyni odvézt. Takhle to má vypdadat! Jenom u takového prodejce má smysl nechat peníze. Prodejci se k nám sami od sebe nezačnou chovat slušněji. Musíme je k tomu donutit svým přístupem.