Subaru k jubileu divize STI přichystalo opravdu hezký dáreček. Jedná se o limitku, která bohužel zůstane vyhrazena pouze domácímu trhu, takže pro nás má volant na špatné straně.
No já z příspěvku jasně cítím ironii. Takže to bylo myšleno tak, že "díky hodným pánům z EU' máme tak přísné emisní normy, že se Japoncům nevyplatí dělat homologaci takovýchto
Kecy. Moje Evo X melo normu Euro 6, ale pepici si radsi koupi okravku nebo pezota staci se kouknout na parkoviste u marketu. Evo X se delalo od roku 2008 do 2014 a prodalo se jich v cechach za tu dobu kolem 50. Pro koho bys ty auta ctel delat? Koupil sis sam neco takovyho nebo jen slintas nad obrazkama?
Je to vsude v Evrope stejny, vsichni chteji uspornyho diesla na jezdeni do prace. Neni uz dneska kde si zablbnout na okresce To je debata na pytel. Proste prodeje tech aut jsou na pytel. Navic prijdou hybridy ktery tydle fosilie rozsekaji na cucky.
Muzes nesouhlasit, muzes davat palce, ale to je tak vsecko co muzes.
Mensi prodeje dodavaji znacce punc exkluzivity. Vzdycky si kupuju auta z druheho konce tabulky. Nechtel bych mit stejne auto jako ma Lojza, Pepik a Bozena a uz vubec ne jako Helmut s Gretrudou.
Jsem presvedceny ze 8 z 10 klientu Subaru netusi ze nejaka WRC existuje.
Ano kupovali a dnes keď Subaru vymeklo a nie je vo WRC tak predáva 5 krát toľko. Väčšina nadšencov je v kategórii BY-kupcov, prípadne kúpim jazdené a z toho dnes značka nevyžije.
Evo ma specificky podvozek s elektronicky rizenym difem, ktery dohnalo Subaru az v posledni generaci, kdyz uz vlastne evo ani nebylo. [odkaz]
Ja ho nemel na hrani, ja v nem vozil neco co potrebovalo rychlou a bezpecnou prepravu. Pocet kvatlu mi fakt nezajimal. Stojim za tim ze ho pohrbily nizke prodeje, Na 100000 slintalu byl jeden ktery si ho fakt koupil. Napric celou evropou. Mimochodem moje krasne auto stavem jako nove s 50000 km skoncilo na Slovensku. Cesky Pepik o nej ani neskrt. Jeho modlu delal Kaban. Smesne. Diky za minusy
Viz já včera 20:54 = to nemá co dělat s žádnejma emisema a homologací! To je klasická limitka jen pro domácí trh = v Japonsku běžná věc. Vždycky to tak bylo
Nevozej to na žádnej kontinent = a emisní normy = sou všude! Snad Afrika >:-[]
Jaký holky a kluky = si zvolíme do řízení kontinentu = je jen na nás ;-)
Už mne štve, jak se problémy s emisemi hází na EU. Bohužel 99% lidí nezná pozadí těchto restrikcí. EU řeší bohužel až důsledek, příčinu je nutné hledat jinde.
Primárním důvodem, je že přišla doba (cca 15 let zpátky), kdy každý jouda (a nejen u nás) chtěl začít jezdit ve stylu "Třista z místa do náruče......" a nejlépe, aby to auto moc nestálo a aby byla malá spotřeba. A výrobci, místo toho aby investovali svůj čas a své finance do zlepšení či inovací stávající techniky, tak se vší silou vrhli na vývoj nesmyslně malých motorů s co největším výkonem. A že spotřeba byla ve skutečnosti vyšší nikoho netrapilo (jen tak mimochodem je cca 8 let stará judikatura evropského soudu, která připouští odchylku spotřeby jen 10%, pokud je vyšší, tak můžete auto reklamovat), protože papírově byla nízká.
Takže se stalo to, co logicky muselo přijít. EU prostě řekla: Když jste schopni papírově vyrobit průměr všech aut ve flotile na 120 g CO2 (náhodně použité číslo), tak to vyrobte tak i ve skutečnosti včetně reálného měření emisí. A když už tak hezky básníte o tom jak zvyšujete efektivitu o 10% ročně, tak dokažte i ty emise za další rok stáhnout o 10%.
Asi jsem to napsal polopatě, ale je to tak. Holt na EU se to hodí svést, místo toho abychom si sáhli do svědomí.
Mozno mas pravdu, co si napisal aöe pytam sa, ked tak obhajujes EU a jej emisne limity: Vcera sa Junker s Trumpom dohodli, ze EU bude odoberat plyn z Ameriky, ktory sa bude dopravovat jednym tankerom z Ameriky do EU za druhym, pricom prave take obrovske tankery su najväcsim znecistovatelom vobec (ak nie su na jadrovy pohon ale tym si ekologov tiez neudobris). Nedavno som v rakusku cital informaciu, ze len jeden taky tanker vyprodukuje tolko emisii ako 220000 WW Paasat 2,0 TDI za ten isty cas!!! Skratka povedane: Tu malicku kvapku v mori, to jest vodicov aut, musime prenasledovat a hrdusit a nedat ich vydychnut, za vsetko dodatocne platit (pozri dodatocnu emisnu dan v Rakusku, v Norsku a pod.) ale popri tom ten zvysok, to cele more, ktore hra v hodnotach emissi 95% si nebudeme vsimat, ba naopak, este mu pri zvysovani emisii pomozeme tym, ze podporime taky nezmyselny obchod. To je logika EU 8-s
Gigantickej tanker = má samozřejmě obří emise. Ale v polovině Atlantiku = tě zajímaj asi jako výbuch atomovky v Hirošimě
Ten Pašík = je jen jako granát = o moc moc menší než atomovka. Co tě víc zajímá = granát vedle tebe před tebou v koloně, nebo atomovka na druhý straně planety? :-)
A jsme zase u toho. Z informace, která je v médiích si každý vezme jen to co se mu hodí. Kdyby jsi trochu rozumněl technice, tak víš, že LNG je pro dopravu s klasickým tankerem nevhodné, protože náklady na dopravu (většina tankerů používá různé frakce ropy) by byly větší než hodnota převáženého nákladu. Tankery co vozí LNG, jsou taky zároveň poháněné LNG. V jazyku Evropana je to jako by náklaďák na CNG vozil CNG na tankování stanice. Takže jde o jednu z forem ekologické dopravy.
Ja naozaj nie som odbornik ale potom musis zrejme poucit aj ministra hospodarstva Nemecka. Osobne som pocuval jeho rozhovor na ZDF, kde po namietke redaktorky priznal, ze doprava tohoto plynu je NAOZAJ VELKY ekokologicky problem ako je tomuto projektu (okrem vysokej ceny plynu z USA) vytykane. Tak v com tkvie potom ten velky ekologicky problem, ked je to vsetko tak ciste? To nie je vycitka voci tebe, ja naozaj neviem a necham sa rad poucit.
Mimochodom to minister vysvetlil a "uspokojil" nemcov salamunsky. Redaktorke odpovedal, ze Nemecko tak ci tak ziaden taky tanker prijat nemoze, lebo nema ani jediny pristav, ktory by bol vobec schopny precerpat onen plyn z tankerov do ich sieti >:D
Požadavek, aby auto jelo, moc nestalo a moc nezralo, tu je od počátků automobilismu, jen materiály a technologie posledních dvou desetiletí ten vývoj výrazně zrychlily. Navíc, starou techniku můžeš zlepšovat a inovovat jen do určité míry, po určitém čase je efektivnější vývoj zcela nového typu. A výsledkem tohoto vývoje mj. je, že si dnes mužů i v malém autě a za rozumné prachy koupit motor s výkonem i jízdní dynamikou, kterou měli 20-25 let zpět supersporty s reálnou cenou o řád výše.
A to, že se spotřeba měří podle nereálného NEDC cyklu, na hony vzdálenému reálné jízdě, to rozhodně není chyba výrobců aut, ani uživatelů, ale evropské legislativy.
Jasně, EU za nic nemůže a proto Subaru osekává nabídku motorů pro Evropu jen jak může, protože se jim nevyplatí upravovat některé (v současné době vlastně všechny výkonné) motory určené pro americký a asijský trh kvůli EU normám. Proto v současnosti Subaru nabízí motory s výkony na úrovni Hyundaie 90 let. Pominu-li, že STI a Forester XT u nás teď končí - bez náhrady.
No ale některé automobilky výkonné motory nabízejí i v Evropě. Ono to asi nebude jenom předpisy EU, když je někteří dokáží plnit a nabízet daleko výkonnější motory a s daleko více válci a někdo má problém nabídnout čtyřválcový motor se slušným výkonem.
Ano, jiní v Evropě nabízejí. Ale Subaru prodá v Evropě nějakých 5% z celosvětových prodejů. Předpokládám, že z automobilek nabízejících auta v Evropě je to nejměnší podíl. A kvůli těm 5% se Subaru nevyplatí upravovat motory kvůli emisím nařízených v EU.
Jen připomínám, že ještě před pár lety byla u Subaru nabídka motorů totožná s nabídkou např. v USA (včetně šestiválců). Takže za zúženou nabídku motorů v EU mohou především normy EU.
Nemám pocit, že Subaru v Evropě prodává motory na úrovni Hyundai 90. let, dokonce bych řekl, že Hyundai ani teď nemá moc motorů, které dosahují parametrů motorů Subaru.
Nejvýkonejší je 1,6 turbo a 2,5 atmo oba se 170 koňmi, což by bylo jako základ nebo střed ještě dostačující. Bohužel oba motory se nabízejí jen s CVT, které pár desítek koní ještě sežere. Kromě Dacie a Suzuki asi nenajdu značku nabízející méně výkonné motory.
Tak tak. Velká škoda. Vedení EU používá ochranu životní prostředí jako zbraň na zničení konkurenceschopnosti Evropy. Kdo ví, kdo za tím doopravdy stojí.... :-!
V marxisticke Californii urcite. Tam take zavedli jako prvni na svete bezolovnaty benzin. A protoze to byl takovy vyznamny trh, tak toho marxiste vyuzili a od te doby vydiraji zbytek sveta.