Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru WRX STI Type RA-R: Japonská extrémistická limitka přijde na méně než milion

Aleš Dragoun
Diskuze (56)
Subaru k jubileu divize STI přichystalo opravdu hezký dáreček. Jedná se o limitku, která bohužel zůstane vyhrazena pouze domácímu trhu, takže pro nás má volant na špatné straně.

Subaru Tecnica International slaví třicáté výročí založení. To je třeba řádně připomenout – a tak tu máme omezenou sérii čtyřdveřového WRX STI s přídomkem Type RA-R. Připomínat, že současné nadupané WRX STI už není Impreza, ale sedan Levorg, by bylo nošením dříví do lesa, nicméně alespoň pro jistotu... Japonci si evidentně to nejlepší nechávají pro sebe.

Extrémista má pod kapotou pořád čtyřválec o objemu 2,0 l s turbem, ze kterého nabídne půvabných 242 kW (329 k). Úpravou prošly sání, výfuk i mezichladič stlačeného vzduchu. Podvozek má svébytně nastavené tlumiče a pružiny, brzdy nesou značku Brembo a osmnáctipalcová kola zase logo BBS, ta jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S. Oproti standardnímu WRX STI zhubl Type RA-R deset kilo.

Má také svébytnou mřížku chladiče, kryty zrcátek z uhlíkových vláken a černá loga STI na karoserii včetně toho na víku kufru, které upozorňuje právě na vzpomínané výročí. Pokud jste čekali nějaké mohutné křídlo, chyba lávky. I držák antény je černý. Fotky interiéru sice automobilka neuvolnila, ale sedačky jsou látkové (na co vlastně hovězinu?) s kontrastním rudým prošíváním. Černý emblém RA-R nechybí ani zde spolu s doplňky z kůže, ale umělé.

Evropané mají samozřejmě smůlu, WRX STI už se nekamarádí s přísnými emisními normami. Předchozí limitovaná série RA z loňského léta se nabízela alespoň v USA, ale dovoz ze Států není procházkou růžovým sadem. Ta měla 232 kW (315 koní), novinka tedy ještě posílila. Dohoda o tom, že japonská auta budou mít oficiálně maximálně 280 koní už dávno neplatí.

Ano, jde, jak už bylo v úvodu zmíněno, o omezenou sérii. RA-R nevznikne více než 500 a objednávkové knihy se otevřou v prosinci. A teď to nejvtipnější na závěr: cena. Nadupané WRX STI totiž v přepočtu nepřijde ani na milion, podle aktuálního kurzu vychází na zhruba 913.600 korun.

Aleš Dragoun
Diskuze (56)
Avatar - wakantanka
30. 7. 2018 07:34
Re: EU za to nemůže
Pokial sa nemylim tak Kalifornia ma tu emisnu normu prisnejsiu ako europa. Takze s tym rozhodnutie automobilky zjavne nema nic.
Avatar - praděda7
28. 7. 2018 23:04
Re: Dekujeme EU!
Možná pro tebe ne, ale pro mě ano....
28. 7. 2018 22:21
Re: Dekujeme EU!
MPS naozaj nebol konkurent pre EVO a STI.
28. 7. 2018 22:07
Re: Dekujeme EU!
Ano kupovali a dnes keď Subaru vymeklo a nie je vo WRC tak predáva 5 krát toľko. Väčšina nadšencov je v kategórii BY-kupcov, prípadne kúpim jazdené a z toho dnes značka nevyžije.
Avatar - Beefcake
28. 7. 2018 17:30
Re: EU za to nemůže
2L a 2.5L turbo sa pokial viem stale predava, takze ziadne " Pominu-li" neplati.