Tak Japoncom neostane nič iné, len založiť novú značku Fuzuki, a Suzuki posunúť do strát, do dlhov a do krachu. Nech tí drzí Nemci za svoju obchodnú agresivitu aspoň niečo zaplatia... >:-[]
No jo, ale ten akcionář má "jen" 19.9% akcií... takže docela dobře může mít smůlu. ;-)
Germáni se prostě opět osvědčili jako povýšená hovada... myslím, že u arbitrážního soudu nebude mít Suzuki problém - pokud mu ovšem nebude předsedat Němec!
V tomhle jsou jak cikání... Němec Němce nikdy nenechá plavat...
Zatím se potvrdilo akorát to, že z domluvené spolupráce neměl nikdo nic. Takže nadává jen na n2ěmce není fér. Nevím, co stálo za tím že se spolupráce oboustrane nenaplnila, ale evidentně bude problém oboustranný.
Máš nějakou vlastní zkušenost, nebo tady píšeš pouze svoje (s)myšlenky ?
Já osobně mám takovou zkušenost, že naše společnost (česká) žalovala německou společnost v Německu. A představ si, že němečtí soudci soudili podle německého práva a uznali naše nároky. Bohužel jsem si jistý, že u nás by to probíhalo přesně jak to píšeš ty.
Bohužel Němci jsou Evropani, my jsme čecháčci. Je mi z toho špatně.
Nicméně v obchodním právu platí jedna zásada - škodit a škodit konkurenci - samozřejmě v rozsahu co mi dovolí zákon.
A ačkoliv osobně VW nevyrábí po designové stránce automobily, které by mě nadchly, umím uznat jejich obchodní úspěch. Uznat ale neznamená pochopit. A pokud se VW zachoval tak, že chtěl uškodit Suzuki, tak samozřejmě za to zaplatí, s hotovostí VW problém nemá. Nyní bude zřejmě záležet na argumentaci právníků.
Záleží, kde všude jsou rozptýleny ostatní akcie a zda ještě alespoň jeden subjekt vlastní více než 20% akcií.
Každopádně je přítomnost VW s takovým balíkem akcií hodně velkou překážkou pro rozhodování. Chtělo by to jednoho majoritního vlastníka s více než 50%, pak by VW mohl leda tak přihlížet, ale to by určitě do takového společného podniku nešel.
Přivedení Suzuki do krachu a vyvedení peněz, majetku a technologií by zase nepřipustili ostatní akcionáři a navíc by to nejspíš bylo považováno za záměrné zmaření investice, což bude i v Japonsku trestné.
Ovšem to, že VW chtěl Suzuki jen využít pro obsazení východních trhů je více než jasné.
VW se chtěl dostat na dálnovýchodní trhy a u Suzuki do toho naopak šli jen jako do charitativní akce a ty miliardy od VW dali na siročince v Indii... >:D
P.S. Mám pocit, že se tu někteří jedinci domnívají, že VW ty akcie dostal od Suzuki na Ježíška a zatímco Suzuki už VW na východní trhy dostalo, VW pro Suzuki nedudělal nic...
No v podstatě je to tak a bylo to zmíněno i v reportáži, že předmětem smlouvy bylo mj. i to, že VW umožní Suzuki přístup k technologiím hybridního pohonu, což neudělal,
Netvrdím, že vina je jednostranná, ale pokud chce Suzuki zpět odkoupit akcie, měl by mu to VW umožnit, účel smlouvy očividně nebyl naplněn a spolupráce nemá moc šancí na úspěch.
Takže to dopadne tak, že si bývalí partneři budou navzájem škodit a soudit se a to nepřinese nikomu nic dobrého.
Z tohoto pohledu je pro mě "ten špatný" VW, protože nechce zpět odprodat Suzuki jejich akcie.
A já jsem, dle místních sdělení v diskuzích žil v tom, že VW nemá vlastní vývoj, jsou neuvěřitělně zaostalí a se vším přijdou, jako poslední. Nevím, co si v Suzuki mysleli. Měli jít do aliance s Toyotou (Lexusem) a nebo Hondou.
Co udělal VW pro Suzuki mimo platby za onen balík akcíí, popovídej prosím - šlo o nějakou charitu nebo o pobyt dětí japonských zaměstnanců kdesi v Germánii? Nebo koncern platil společnice v J.Americe ? Technologie nedodal, tak o co konkrétně šlo ???
Ano je to presne tak - Suzuki od VW nedostalo to, co bylo predmetem smlouvy - technologie. Prave proto chteji sve akcie zpet. Bylo tady o tom dost clanku, projdi si je.
Z jiné diskuze od Abacuse.
Struktura akcionářů (deset největších):
Volkswagen AG 19,89%
Japan Trustee Services Bank 4,66%
The Master Trust Bank of Japan 3,94%
Tokio Marine&Nichido Fire insurence Co. 3,52%
The Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ 2,85%
The Shizuoka Bank Ltd. 2,58%
Resona Bank 2,32%
Sompo Japan Insurence inc. 1,69%
Japan trustee Services Bank, Ltd 1,39%
JP Morgan Chase Bank 1,39%
To co tu "postol" jossalito je pravda. Lenze ono je to zlozitejsie. 25% akcii Suzuki vlastnia japonske banky a poistovne. 20% drzi VW. Ale (!) zostavajucich 55% vlastnia male sukromne podniky a jednotlivci (v drvivej vacsine japonci) - a je ich dobre vyse 50.000!!!
A teraz kamene urazu:
1.) podat ponuku na vykup jednotlivych akcii (a vykupit ich) od vyse 50.000 akcinarov je samo o sebe mozno oznacit slovom zapadajucim medzi"velmi tazke" a "nemozne". Ausgerechnet v Japonsku. Japonci nebudu moc ochotni predavat, pretoze a.) historicke suvislosti = narodna hrdost, b.) pozri bod 2, c.) pozri bod 3
2.) mnohi z tychto ludi a firiem su zamestnanci, alebo v nejakej forme dodavatelia pre Suzuki Motor = presvedcit ich aby predali akcie firmy, ktora ich zivi, nejakemu zahranicnemu megakoncernu bude asi nemozne.
3.) ak si pamatas ten clanok o japonskom automobilovom trhu, bola tam rec o priemyselnych skupinach keiratsu. Jednym z ich znakov je to, ze v nich panuje tzv. križove vlastnictvo. Mnohe z tych bank a poistovni (resp. fondov) su zas cez spletenec firiem a osob, alebo mozno aj priamo) ciastocne vlastnene napr. aj rodinou Suzuki. :-) Tento prepletenec zabezpecuje (mimo ine), ze jednotlive firmy a ich majitelia budu k sebe navzajom loajalni. Tkaze asi tak... :-)
Este k tomu konfliktu Suzuki a VW: ten je v tom, ze ked podpisovali vymenu akcii a spolupracu islo (zo strany Suzuki) o to, ze dojde k vymene techniky a Suzuki na domacom trhu dostane do portfolia aj nejake rebrebrandovane VW cim si posilni poziciu vo velkych autach (mimo kei), kde je minoritny hrac.
Lenze vo VW zistili, ze oni techniku Suzuki nemozu pouzit, pretoze je technicky "menej dokonala". A zacali to viac-menej takto verejne komunikovat, co asi Japoncov urazilo. Od tohto bodu je problem, pretoze je jasne, ze potom tato spolupraca nema ani racionalny vyznam - s vynimkou jedineho pripadu. Ze by VW prevzalo Suzuki Motor, kvoli indickemu a japonskemu trhu. Ak ked VW na priamu otazku povedal, ze to nemoze vylucit (co podla vsetkeho bol skutrocny pradovod toho preco VW do toho celeho isiel) - bol ohen na streche, a uz to nejde uhasit. >:D
Možná nejsou uražení, ale jen zklamaní z toho, že neplatí dohoda a podání ruky p. Winterkorna. Tak to vidí Osamu Suzuki. Na webu VW jsem zatím nic nenašel.
Budem komentovat kazdy blabol, marko ani ty netusite ako to je a nemate ani paru kde je pravda, tym by som to uzavrel ja. Ked sa ti nepaci co pisem, nemusis ani ty mna citat a komentovat
Marko vsetko co si napisal je v reale len domnienka, tu sa dve automobilky hadaju cez media, to aka je pravda nevies ani ty ani ja, nic v zlom ale je to proste len tvoja domnienka na zaklade medialnych informacii. To ako to medzi nimi funguje vedia asi len vo VW a suzuki.
Jen drobná poznámka, vše je otázka ceny, pokud Suzuki nabídne za zpětný odkup nějakou velmi solidní cenu tak asi akcionáři VW rozhodnou prodat a vydělat balík. Stejně tak kdyby se VW rozhodl pořádně "přeplatit" stávající akcionáře Suzuki tak zvláště drobní držitelé nakonec upřednostní prodej protože takovou cenovou nabídku jakou eventuálně mohou dostat už nikdy dostat nemusí (kolik, že to plánuje VW desítek miliard EUR na budoucí akvizice, no proč z toho nepustit chlup, třeba 10 mld. za dalších 30% akcií). Shrnuto, vše se dá koupit/prodat, otázka je jen za jakou cenu. A myslím, že jen o to tady kráčí.
Tak urcite. Len z toho ako poznam japonsku mentalitu, oni sa zvyknu spoliehat skor sami na seba. Ich je dost tazke prinutit predat nieco, co budovali destrocia a no co su hrdi - obzvlast ak je to v zasade "rodinny" podnik. A ak predaju tak zas iba japonskej firme. Jedine, ze by to krachovalo (ako svojho casu Nissan), ale to pripad Suzuki nie je.
U Suzuki sa snazia najst cestu, ako rast - uz velakrat povedali, ze su mala firma a vo vlastnych kapacitach nie su schopni spustit vyvoj na viacerych frontoch (ci uz techniky, alebo modelovo). Prave ten rast si slubovali od spoluprace s GM aj od spoluprace s VW. Ani v jednom pripade sa to ale nedostavilo.
To, ze by akcionari VW na tom nakoniec zarobili, to uz vidim podstatne realnejsie. ;-)
To vypadá na pat, protože Suzuki nemá žádné zázračné zisky, takže zpětný odkup akcií se bude snažit hrát na nějakou cenu blízkou původní, za kterou to VW koupil, ale pak VW nemá jediný důvod svůj podíl prodávat a těžko předpokládat, že se k tomu nechá donutit nějakou mediální přestřelkou. Jejich vzájemná smlouva musí být celkem o ničem resp. prázdná proklamace, když si podle ní za celou dobu spolupráce nevyměnili ani zavírací špendlík, resp. nevyvinuli nic společného.
Tak otazkou urcite je, ako je ta zmluva formulovana. Co nevieme... Ak VW uhra taky vyklad, ze kupa tych dvadsat percent bola pre nich financna investicia...potom bude Suzuki tahat za kratsi koniec. Ak tam je ale explicitne spomenuta nejaka (konkretna) spolupraca (v nejakom konkretnom casovom ramci) - a nedoslo k nej, potom moze byt na zaklade nenaplnenia zmluvy, tato vyhlasena za neplatnu. Ale aj nemusi... :-) Je to vec toho, ako to na arbitrazi vyargumentuju pravnici.
Inak, VW moze byt (mozno) pravne vo vyhode, ale musi zvazovat aj ine veci. V ich zaujme je (podla mna) tuto situaciu tak ci onak rychlo vyriesit. Ak nedokazu rychlo realizovat nepriatelsku akviziciu Suzuki (co asi nedokazu), nemyslim, ze by mali natahovat tuto situaciu nejak extra dlho. Dlhe, neziaduce a "nasilne" pokusanie sa o Suzuki moze poskodit povest a predaje znacky VW na trhoch kde je Suzuki silne. V Japonsku by to mozno az tak nevadilo, lebo tam VW predava rocne tak 30-40 tisic aut a rast tam velmi nebude. A ked strati, tiez to az tak v globalnych cislach boliet nemusi. Horsie by bolo, keby utrpela povest VW na inom trhu kde je Suzuki "doma": v Indii. Na tak obrovskom rastovom trhu (a pri globalnych ambiciach VW, ktory tam ma urcite svoje plany)...no, proste, ja by som to cele asi nechcel hrotit do ultima.Ale VW to mozno vidi a pozna inak. :-)
Co se Indie týče tak to je to oč tu běží. Na mě to spíše dělá dojem, že VW bude vyčkávat a hrát "zanďoura" protože asi nepočítal, že právě na klíčovém trhu v Indii bude Suzuki ztrácet v době, kdy všichni mají Indii za druhý nejvíce se rozvíjející se trh po Číně. Suzuki oznámila za první pololetí (od dubna do října) poklesy prodejů právě v Indii. To určitě vede k úvahám v rámci VW, zda do Indie přes Suzuki, což byl asi plán A) a důvod nákupu Suzuki nebo když se Suzuki nedaří tak nějakou přímou investicí přímo v Indii. Určitě VW nespěchá s řešením kvůli tomu, aby dostalo nějaké technologie od Suzuki. Vyjma výroby motocyklů všechny má.
Tak, mozne je to aj tak. Ale zas Suzuki-Maruti mala velmi vyrazny podiel, tazke je logicke , ze casom bude stracat.
A este: aby som "nenakladal" len koncernu VW. Suzuki tiez odmietlo odoberat podvozky a cele modely od VW s tym, ze pre jeho majoritnu klientelu su tieto prvky/produkty drahe (kupou aj servisom). Takze ani Suzuki nepolupracovalo. Dopatrat sa ale toho, kto prvy zacal "robit problem" to nezistime - to bude na inych. Suzuki bude samozrejme tvrdit, ze to VW, a VW bude tvrdit, ze oni nic, ze to Suzuki sa stavia na zadne a oni nevedia preco. :-)
Pokud na přelomu minulého století patřily k oblíbeným kratochvílím barvotiskové kalendáříky, jejichž texty pozvedaly hrdopyšné obecní národovecké nadšení prostého lidu, pak tuto roli nyní poměrně úspěšně plní internetová oratoria zvaná SUZUŽALM.
U té arbitráže bude veselo, až se proflákne, že Volkswagenu (produkční jedničce Evropy) tenhle trpaslík smilnil za zády s fiatem... :-O:*)
Naštěstí jsme tu na europortálu a tak by se tu těžko mohl najít jedinec s mozkem, který by si přál, aby volkswagenu někdo z hodně dálného východu vypráskal kožich. Avšak, tohle samozřejmě směroplatné není, směroplatné v této směšné kauze je jenom to, že je zde Volkswagen, který drží tak velký balík akcií, že když ráno zadrnčí u suzuki telefon z Wolfsburgu, bude se tam pod stolem klepat i ochranka generálního... Však to znáš sám... das auto... nebo-li aktuálně - náskok díky vatě.
Možná by jsi se mohl podívat na globální stránky SUZUKI. Němci nemají ve vedení nikoho a zpráva o rozchodu s VW tam visí hodně vysoko. Řekl bych, že se v Japonsku nikdo neklepe, ale spíš se někdo další třese na 20% akcií. Můžeme tipovat, kdo je ten čekatel.
Jedna věc je firemní kultura a druhá je vztah akcionáře k emitentovi. Skutečnost, že VW nemá reprezentaci ve statutárním či kontrolním orgánu vypovídá jen a než o tom, jakou váhu ta dohoda o spolupráci má...
Nikdo z nás pravděpodobně nezná detail, ale je kuriozní, aby sám emitent nabádal akcionáře ke vrácení akcií. Toto je totiž zcela mimořádný krok, zákonem precizně ošetřován, nepraktikuje se to tak, že by snad emitenti vykupovali levou rukou vlastní akcie. Podle mně je to celé jen mediální humbuk a pravda, ta je tradičně tam někde venku. Samozřejmě si ovšem umíme všichni představit, jak silné postavení s těmi dvaceti procenty tam VW zaujímá. Je to současný king a jen on bude rozhodovat, co udělá dále. Koneckonců... Volkswagen neprohrává, ale to víme zde všichni...
Aktivita se strany suzuki není jistě mediální humbuk, myslel jsem tím tu "očekávanou" transakci v podobě vrácení akcií. Nahoře píše Marko, že jsou velmi mezi nimi rozjitřené vztahy a že už se to nedá ani uhasit, takže s tím koresponduje ta zpráva vedení. Cesta z-toho-ven však povede jen přes chladný obchodní kalkul, nikoliv přes zprávy vyvěšované na stránkách toho kterého aktéra.
Suzuki spolupracuje s Fiatem už dávno a VW by byl slepý, kdyby to nevěděl už před podpisem smlouvy a nákupem akcií.
To nic nemění na tom, že se chovají typicky německy arogantně a povýšenecky vůči, z jejich pohledu, nepříliš významné malé automobilce.
Jestli tu někdy bude stát fronta na vyprášení kožichu VW, tak já budu stát první v řadě s hodně velkým karabáčem. ;-)
Mohu tě ujistit, že ty si s tím karabáčem budeš moci leda vypíchnout voko. O arogantním jednání kohokoliv v této kauze nemám informace. Pokud tě někdy u VW vyhodili od výlohy s doporučením, abys šel slintat jinam, pak tuhle zkušenost nepaušalizuj... ;-)
>:D >:D >:D no pobavil jsi mě a u výloh VW opravdu slintat nemusím. O aroganci VW svědčí už samotné výroky, že je nikdo nemůže donutit prodat zpět akcie Suzuki.
Škoda, že si Suzuki neuvědomili dříve, že jim VW opravdu nemá co nabídnout.
Taktéž jsem zvědavej na arbitráž >:D Myslím, že Suzuki mělo nejdřív přemýšlet než šlo do spolupráce. VW neinvestuje jen tak pro nic za nic, tj jako největší akcionář se rozhodně svého podílu nehodlá vzdát... Popravdě VW i držim palec :yes:
A to konkrétně proč? Pro mě je ten morálně špatný právě VW a omlouvat to tím že je evropský může jen blb.Tahle mince má jen dvě strany a já pevně doufám že jednou už dostane vychcanost přes prsty.
Dnešný svet je o tvrdom businesse... Prežijú len tí najtvrdší a najsilnejší a žiaľ, účel občas svätí prostriedky. ;-\
Suzuki nakoniec bude rado, keď sa zaradí medzi ostatné ovečky v stáde VW a bude pekne papať to čo z Vlkohradu naordinujú. :-)
Tak teď jsi pronesl nesmrtelná moudra a za jejich realizaci nás venku plácají po zádech kde se dá, že... A teď vážně.
Byla by potupa, kdyby se mělo Suzuki zařadit někam na chvost koncernového stáda jak by jsi to udělal třeba ty. Oni ti Japíci pro nic za nic úspěšní i bez koncernu nebyli.
Smlouvu jsme nečetl ani nepřipomínkoval nikdo, co by konzultant nikdo přizván taktéž nebyl, tudíž opatrně s tou koncernovou písničkou.
Není to tak dávno, co byl některými Swift vlatně Svwift adorován co by trefou, štikou do města a perfektní károu pro mladé jezdce a ejhle, už to tak není >:-[]
Nevidím to s výhrou Suzuki tiež ružovo. No a keď už sa teda sťažujú, že VW nesplnilo dohodu majú dôkazy, že za ten relatívne dlhý čas od VW vôbec niečo žiadali? Mám z toho pocit, že si vymenili akcie a obaja si žili ďalej svojim životom bez potreby požiadaviek na partnera. Obom to asi aj vyhovovalo no až tá dohoda s Fiatom spravila vlny... Tak uvidíme :-!
Clovece, alespon si precti ten clanek - myslis, ze sedeli se zalozenyma rukama? Samzorejme ze se snazili, bohuzel, to co bylo predmetem smlouvy - technologie, nedostali. Neni divu, ze po nekolika neuspesnych pokusech o naplneni dohody chteji sve akcie zpet.
Nemci naspat do Wolfsburgu! Skutocny dovod preco VW nedodal hybridne technologie Suzuki je ze VW ziadne hybridne technologie nema. Balik co sa montuje do Tuarega je od subdodavatela z ciny, suzuki si mohlo najst dodavatela priamo a nie cez skrizene motyky.
Když to víš i ty, jak to, že to neví u Suzuki ? To jsou v tom případě u kormidla hlupáci, kteří ani neví, čím kdo na autotrhu disponuje a o důvod víc, aby to vzal někdo jiný pevně do ruky.
nebudu příliš do hloubky komentovat tento spor...protože do něj nevidím...ovšem pokud má pravdu VW že Suzuki porušilo nějaká pravidla tak by mělo sklapnout zobák....pokud má pravdu Suzuki tak by měl VW prokázat velkorysost a prodat jim akcie zpět(prodat ne dát takže na tom VW jistě ani neprodělá) je mi však jasné proč se VW pokouší Suzuki udržet...japonská automobilka+výrobce motocyklů mu v portfoliu jaksi chybí...a všichní víme že pozice VW group na blízkém a dálném východě není kdovíjaká...z tohoto pohledu by se suzuki asi hodilo...stejně jako by se suzuki hodily DSG, TDI nebo nějáké malé foukačky do swifta...na druhou stranu by to dost možná znamenalo konec kizashi jak ho známe...je moc individualistický a svůj a to se ve VW group moc nenosí....bohužel
Ty vole, hoši:) Řešit na diskuzi obchodní nebo jaký spor dvou fabrik, to je fakt dost komický:) Ty vole:) "Japonci udělali dobře ... nene, Němci to vyhráli, vždycky vyhrajou, jako ve fotbale ..." Takže jako vždycky :no: >:D >:D >:D
Kazdy kdo touzi po dominanci a moci na trhu jez Nemci miluji, driv ci pozdeji narazi... nic netrva vecne. Lze se jen podivat do historie jinych velkych znacek a podniku v ruznem odvetvi prumyslu.
Nechápu, kde se tu stále bere na diskuzích ten nesmysl, že je Suzuki trpaslík. To rozhodně není, a to dokonce ani ve srovnání s VW. Suzuki patří podle počtu prodaných aut do světové top10 a jeho prodeje za rok 2010 byly asi 40% toho, co prodal VW. Tedy je menší než VW, ale žádný trpaslík.
Copak nevíte ,že VW mají nejlepší techniku co je na trhu k dostání. Copak nevíte ,že VW má nejkrásnější auta na světě. Copak nevíte ,že pokud chcete něco prodávat tak musíte být jako VW a spol. Jste blázni ,protože teď už neprodáte žádný s těch šrotů co jste prodávali. Protože ty zázraky co dávají němci/češi/španělé do aut ,už nikde jinde nedostanete a proto zkrachujete... Smůla a hanba na vás.
"Naštěstí jsme tu na europortálu a tak by se tu těžko mohl najít jedinec s mozkem, který by si přál, aby volkswagenu někdo z hodně dálného východu vypráskal kožich" - kdo může být autorem tohoto příspěvku? - myslím si, že klidně Klaus, Bátora, Weigl, Jakl, Landa..... a v krajním případě blonďák Hitler, Stalin a jim podobní, ti určitě mají ten "správný" mozek, či mozeček.
V první řadě toto je portál o autech a ne o politice takže se uklidni a raději si přečti něco z dějepisu pro první stupeň základní školy. Hitler měl do blonďáka asi tak daleko jako tvůj příspěvek ke slušné diskuzi.
Chytrý chlapec, již dokáže odlišit následek. Teď se pokus najít příčinu - a přečíst. Aby to nebylo tak složité, máš ji v uvozovkách jako citaci. Pochopil jsi? Asi ne, co? To nevadí...
jé je, zase špatně - příčina: "Naštěstí jsme tu na europortálu a tak by se tu těžko mohl najít jedinec s mozkem, který by si přál, aby volkswagenu někdo z hodně dálného východu vypráskal kožich".
Jak byla koncipována smlouva a kdo porušil co, to se samozřejmě nedovíme, nicméně faktem zůstává, že Suzuki si nepomohlo. Neříkám, že by to tak nakonec bylo, ale celé to na mně dělá dojem, že Suzuki by bylo jen dalším modelem v portfoliu VW a o tom Japonci přirozeně nechtějí ani slyšet. Jediné co by Suzuki mohlo koncernu poskytnout jsou malé atmosféry, do malých aut do města, které Japonci umí, (o ty ale koncern zájem nikdy nejevil), nicméně ty by stejně sloužily jako rozšíření portfolia motorů. Taková 1.2 VVTi co je ve Swiftu by třeba Citigo slušela, nicméně je to můj názor. Podle mně Suzuki mělo na mysli něco ve stylu partnerství Renault - Nissan, to se ale nepotvrdilo. Na druhou stranu, je asi groteskní si myslet, že Suzuki by jako samotný hráč na trhu mohlo setrvat déle. (Pro Evropu relativně malé portfolio motorů, neexistence větší palety modelů, pro někoho archaické lpění na atmosférách, 4g automaty atd.).
Proto se mi jako logický jevil japonsko - japonský pakt např. Toyota - Suzuki, který by dle mého názoru měl větší smysl. Závěrem bych chtěl říci, že zpětnému odkupu akcií nemůže Suzuki VW nutit, nebyl-li ve smlouvě dodatek týkající se zpětného odkupu akcií, nebude-li smlouva ze strany VW naplněna. Jinak řečeno, zatím to vypadá tak, že za "kratší konec" už teď tahá Suzuki, i když, (jak už jsem zmínil), podrobnosti smlouvy, mezi oběma subjekty nikdo z nás nezná.
Suzuki štěká, ale situace se mezitím vyvíjí. Jak to vidím, myslím, že celou situaci zavinili především Japonci, kteří lidem od VW vmetli do tváře neodpustitelnou urážku nákupem dieselů od Fiatu. Hlupáci. Těžko potom mohli očekávat nějakou spolupráci týkající se hybridních technologií... Suzuki tím prohrálo dvakrát, protože jejich vozy by motory TDI a další know-how od VW (design, "user-firendly" vybavení, a.j.) aby se jejich vozy v EU dobře prodávaly, potřebují jako sůl. Vidí to každý, kdo není zaslepený nenávistí k VW - ostatně, podívejte se třeba na Vitaru - 15 let stará konstrukce, motor od rendliku... :no:
Tuhle příležitost mohli kluci šikmoocí chytit za pačesy, ale namísto toho své šance spálili. Co bude dál? Myslím, že nebude dlouho trvat (tipoval bych cca rok-dva), kdy VW bude mít ve firmě Suzuki 51% majetkový podíl. A evropští spotřebitelé se konečně dočkají, že v autech Suzuki bude mít tachometr i display rádia stejnou barvu světla a pod kapotou už nebude řahtat motor s traktorovým zvukem od Fiatu, či rendlíku.
Ty jedeš chlape. Apropo, s tím traktorovým zvukem jsi se ve svwém svwatém nadšení trošku netrefil, nebo snad už TDI není nejlepším motorem v této galaktické oblasti ???