Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Švédské rally nadále vládnou seveřané

Michal Hochman
Diskuze (0)
Jako první na trať Švédské rally vyrazil první jezdec průběžného pořadí MS S. Loeb. Rychlostní zkoušku vyhrál a dostal se do čela průběžného pořadí.

I. Etapa Pátek - 7. Února 2003

6 RZ o celkové délce 125,88 km

start 06:00, cíl 18:30

08:25 RZ 1 SAGEN (14,17 km) ve vedení po RZ - S. Loeb
09:20 RZ 2 RÄMMEN (23,16 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm
11:45 RZ 3 GRANBERGET (44,00 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm
14:05 RZ 4 MALTA (11,25 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm
15:00 RZ 5 BRUNNBERG (31,5 km) RZ byla zrušena komisařem FIA
16:00 RZ 6 HAGFORS SPRINT 1 (1,80 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm

Marcus Grönholm opět včele!

T. Gardemeister na šestém místě průběžného pořadí!

Jako první na trať Švédské rally vyrazil první jezdec průběžného pořadí MS S. Loeb. Rychlostní zkoušku vyhrál a dostal se do čela průběžného pořadí. Porazil R. Burnse o 0,6 vteřiny, M. Grönholm ztrácel 1,1 vteřiny a čtvrtý T. Mäkinen měl ztrátu 7,1 vteřiny. Ve druhé RZ se do čela propracoval M. Grönholm a ujal se tak vedení průběžného pořadí na které už nikoho nepustil. V úvodu druhé RZ dělá hodiny C. McRae a propadá se startovním polem. Ve třetí RZ dělají hodiny oba jezdci Citroënu S. Loeb a C Sainz, sněhovou bariéru trefil D. Auriol a ztrácí téměř dvě minuty. H. Rovanperovi zháší na RZ motor a R. Burns má potíže udržet vůz na trati. Na vedoucího M. Grönholma ztrácí na RZ 17,1 vteřiny. Toho dokonale využil T. Mäkinen který se dostal na druhou pozici průběžného pořadí. Potvrdil tak převahu seveřanů na Švédské rally. Skvěle si vede tovární jezdec týmu Škoda T. Gardemeister, který je po první RZ devátý, po druhé pátý a po třetí RZ na skvělém šestém místě. Na čtvrté RZ dělá znovu hodiny C. McRae, ztrácí další drahocenný čas. Po počáteční ztrátě, z druhé desítky na osmou pozici se propracoval P. Solberg, stejně tak útočil C. McRae, který se z 22. místa dostal na 14. pozici. Roman Kresta jel na 21. místě a 23. pozici držel D. Auriol. V páté RZ havaroval F. Duval. Pravou stranou vozu zavadil o sněhovou bariéru a při hodinách se mu podařilo o pařez vyrvat obě přední poloosy. Vůz zůstal stát nepojízdný v protisměru. Když přijel k vozu A. Schwarz stál vůz F. Duvala napříč cestou. A. Schwarz se rozčiloval že nebyl vůz odstraněn. (Pokud byl vůz F. Duvala postaven úmyslně napříč, bylo to správné řešení, protože nepojízdný vůz se nedal bezpečně objíždět. (vedle vozu byly vysoké sněhové bariéry). Vývoj šesté RZ už nezaznamenal výraznější změny v průběžném pořadí, pouze Roman Kresta se posunul na devatenácté místo a D. Auriol byl již dvacátý druhý.

Průběžné pořadí po I. etapě

1. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC
2. Tommi Mäkinen Subaru Impreza WRC + 00'27,0
3. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 00'30,8
4. Harri Rovanperä Peugeot 206 WRC + 00'36,2
5. Juuso Pykälistö Peugeot 206 WRC + 00'59,3
6. Toni Gardemeister Škoda Octavia WRC + 01’03,9
7. Markko Märtin Ford Focus WRC + 01'05,0
8. Freddy Loix Hyundai Accent WRC + 01'09,8
19. Roman Kresta Peugeot 206 WRC +02‘02,3
22. Didier Auriol Škoda Octavia WRC +03’38,0

II. Etapa Sobota 8. Únor 2003

6 RZ o celkové délce 140,58 km

start 05:20, cíl 18:30

08:10 RZ 7 GRANBERGET (44,00 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm
11:10 RZ 8 FREDRIKSBERG (18,14 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm
11:50 RZ 9 LEJEN (25,00 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm
14:15 RZ 10 VARGASEN (32,43 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm
15:10 RZ 11 TORNTORP (19,11 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm
16:00 RZ 12 HAGFORS SPRINT 2 (1,80 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm

Havárie zamíchala průběžným pořadím!

Jezdci Citroënu útočí!

První RZ druhé etapy byla ve znamení útoků na posun průběžným pořadím. Smůlu měl C. Sainz kterému na startu zhasl motor. Přes enormní snahu útočit, udělal F. Loix (9. pozice) chybu, trefil sněhovou bariéru, přesto dokázal porazit T. Gardemeistera o 4,2 vteřiny v boji o osmé místo a snížit tak ztrátu na 1,4 vteřiny. Skvělou jízdu předvedl M. Martin, který se posunul ze sedmé pozice na páté místo. Stíhací jízdu zahájili všichni tři jezdci Citroënu C. McRae, S. Loeb a C. Sainz. Stejně tak útočil i P. Solberg, který měl v prvním dnu technické potíže. Ve vedení zůstal M. Grönholm, druhý byl T. Mäkinen se ztrátou necelých 26 vteřin (+25,5). Na třetím místě jel R. Burns, který si udržel náskok před čtvrtým H. Rovanperou (+0,6) vteřiny. Na pátém místě byl po ataku již M. Martin, na šesté se propadl J. Pykälistö, sedmý byl P. Solberg, na osmou příčku se propadl T. Gardemeister. Na jedenácté místo se propracoval C. McRae třináctý byl C. Sainz a S. Loeb byl patnáctý.

Osmá RZ zamíchala dokonale průběžným pořadím. Na RZ dlouhé necelých devatenáct kilometrů havaroval s privátním vozem Peugeot 206 WRC J. Pykälistö. Sněhová bariéra ho vyhodila do vzduchu a šel přes „budku“. Posádce se naštěstí nic nestalo, ale J. Pykälistö zůstal sedět otřesen ve voze. Diváci pomáhali vůz z větší části odstranit z trati. Naneštěstí celá havárie se stala za mírným horizontem. To už se po trati RZ blížil H. Rovanperä, který útočil na třetí místo průběžného pořadí. Podél trati stálo několik diváků, kteří povzbuzovali bojující posádku. Bylo téměř nemožné rozpoznat varující gestikulaci diváků při rychlosti okolo 150 km/h. Navíc v přímém výhledu nebylo na trati nic podezřelého vidět. Naštěstí přijíždějící vozilo bylo slyšet, diváci okolo vozu J. Pykälisty se rozutekly a přes veškerou snahu zabrzdit, narazil vůz H. Rovanpery do vozu J. Pykälista. Ten byl odmrštěn a obě šokované posádky zůstaly ve vozech. To už se k místu blížil další vůz, tentokráte R. Burnse. Diváci přes cestu natáhli červenobílou pásku a z vysílačky se ozvalo volání o pomoc. Na trať vyrazila sanitka. Později se ukázalo, že J. Pykalisto utrpěl „pouze“ velký šok, musel být z vozu „vyřezán“.

Start do deváté RZ byl pozdržen a komisaři řešili jak naložit s výsledky osmé RZ. Po jejich výroku bylo (poněkud šalamounské) průběžné pořadí následující. Vedl M. Grönholm, na druhém místě se držel T. Mäkinen, třetí byl nadále R. Burns a čtvrtý po odstoupení J. Pykälistä a H. Rovanpery M. Martin, pátý P. Solberg a šestý T. Gardemeister na sedmou pozici se propracoval C. McRae a osmý jel F. Loix. Na devátém, nebodovaném místě jel C. Sainz a Roman Kresta se posunul na čtrnácté místo průběžného pořadí. D. Auriol je osmnáctý. Ve skvělých výkonech v následující RZ pokračovali jezdci Citroënu, C. McRae se propracoval na páté místo před P. Solberga a osmou bodovanou pozici obsadil C. Sainz, S. Loeb byl již jedenáctý! Dvanáctá RZ dlouhá 1,8 km již nic nezměnila na celkovém pořadí. T. Gardemeister držel pro tým Škoda sedmou pozici za dva body. Největší soupeř týmu Škoda, tým Hyundai měl prvního jezdce F. Loixe na devátém místě.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC
2. Tommi Mäkinen Subaru Impreza WRC + 00'38,8
3. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 01'00,9
4. Markko Märtin Ford Focus WRC + 01'46,0
5. Colin McRae Citroen Xsara WRC + 02'02,5
6. Petter Solberg Subaru Impreza WRC + 02'12,1
7. Toni Gardemeister Škoda Octavia WRC + 02’25,8
8. Carlos Sainz Citroen Xsara WRC + 02'30,1
14. Roman Kresta Peugeot 206 WRC +04‘50,7
18. Didier Auriol Škoda Octavia WRC +05’48,0

III. Etapa Neděle 9. Února 2003

5 RZ o celkové délce 104,20 km

start 05:50 - cíl 17:00

08:28 RZ 13 SOSPEL - TURINI - LA BOLLENE (14,17 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm
09:25 RZ 14 LANTOSQUE – LUCERAM (23,16 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm
11:00 RZ 15 SOSPEL - TURINI - LA BOLLENE (11,91 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm
12:00 RZ 16 LANTOSQUE – LUCERAM (31,50 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm
14:10 RZ 17 LANTOSQUE – LUCERAM (39,85 km) ve vedení po RZ - M.Grönholm

MARCUS GRÖNHOLM VÍTĚZÍ !

TOVÁRNÍ TÝM ŠKODA BODUJE !

Třetí etapa Švédské rally nepřinesla žádné výraznější posuny ve startovním pořadí. První RZ třetího dne vyhrál T. Mäkinen, ale v následující udělal jezdeckou chybu a bylo po nadějích na stažení náskoku vedoucího M. Grönholma. O své lepší umístění bojoval C. Sainz a S. Loeb, T. Gardemeister se snažil udržet se na bodovaném místě. Prvních šest jezdců v průběžném pořadí si udržovalo své pozice. M. Martin porážel C. McRaeho o dvě vteřiny a nepřipustil tak závěrečný atak Colina. Zajímavý byl souboj T. Gardemeistera a C. Sainze o sedmé místo ze kterého nakonec profitoval S. Loeb, který v úvodu třetího dne útočil na devátou pozici F. Loixe. Jezdec týmu Škoda nejprve měl náskok na C. Sainze 5,9 vteřiny. V následující čtrnácté RZ dokonce zvýšil náskok na necelých 10 vteřin (+9,7) když C. Sainz měl v závěrečném finiši smůlu. Před C. Sainzem havaroval privátní jezdec na Fordu J. Tuohino, který se po skoku na horizontu ocitl mimo trať. C. Sainz reagoval na gestikulaci diváků a zpomalil. Svým temperamentem se rozčiloval, neboť vůz J. Tuohino byl mimo trať. Po vyproštění diváky pokračoval J. Tuohino dále, vzápětí jej na RZ dojel S. Loeb. V poslední RZ dlouhé téměř čtyřicet kilometrů dal o sobě vědět S. Loeb ještě jednou. Propracoval se před oba soupeřící jezdce T. Gardemeistera a C. Sainze na sedmou pozici. Osmou bodovanou pozici udržel T. Gardemeister a devátý bez bodu skončil C.Sainz. Na desátém místě je první jezdec týmu Hyundai F. Loix rovněž bez bodového efektu. Solidní bylo i čtrnácté místo Romana Kresty s privátním vozem Peugeot 206 WRC, který jel Švédskou rally poprvé. Bodově naprázdno vyšel druhý jezdec Škody D. Auriol, který měl v závěru soutěže technické potíže.

52. UDDEHOLM SWEDISH RALLY

Konečné pořadí jezdců

1. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC 10 bodů
2. Tommi Mäkinen Subaru Impreza WRC 8 bodů + 00'50,8
3. Richard Burns Peugeot 206 WRC 6 bodů + 01'17,9
4. Markko Märtin Ford Focus WRC 5 bodů + 01'45,8
6. Petter Solberg Subaru Impreza WRC 3 body + 02'19,1
7. Sebastien Loeb Citroen Xsara WRC 2 body + 03'14,7
8. Toni Gardemeister Škoda Octavia WRC 1 bod + 03’19,2
14. Roman Kresta Peugeot 206 WRC +07’50,1
18. Didier Auriol Škoda Octavia WRC +12’46,8

Konečné pořadí týmů

1. Peugeot 16 bodů (1+3. místo)
2. Subaru 11 bodů (2+6. místo)
3. Citroën 6 bodů (4+7. místo)
4. Ford 5 bodů (4. místo)
5. Škoda 1 bod (8. místo)
6. Hyundai 0 bodů

Průběžné pořadí jezdci

1. S. Loeb, C.McRae 12 bodů, 3. M. Grönholm, R. Burns,

M. Märtin 10 bodů, 6. T. Mäkinen 6 bodů, 7. C. Sainz 6 bodů, 8. C. Robert, P. Solberg 3 body, 10. F. Duval 2 body, 11. A. Schwarz, T. Gardemeister 1 bod

Průběžné pořadí značky

1.Citroën 24 bodů, 2 Peugeot 22 bodů, 3. Ford 15 bodů, 4. Subaru 11 bodů,

5. Hyundai a Škoda 3 body

Michal Hochman
Diskuze (0)