Podle novin The Wall Street Journal firma Takata věděla o problémech, které její airbagy mají. Dokazují to prý interní dokumenty firmy předložené v průběhu soudního sporu.
Koukám, že v té Americe je na zbytek automobilového světa někdo pěkně na.sranej.
Nicméně, pokud je to pravda, tak to zastíní nejspíš i současnou dieselovou hysterii.
Pozor, GM nikoho nepodvedl vědomě, on se jen postupem času dozvěděl, že ty spínačky nefungují jak mají a odmítl to řešit. Ale nejedná se o vědomý podvok od počátku jako u VW a taky za to GM zaplatilo
Naopak, ve Wolfsburgu si na ten diesel software naivně najali podobně (viz Takata) chytré hlavy z Japonska, prý nějací (všeho)schopní inženýři co (mimo jiné) dělají na současném designu automobilů značky Honda. >:D;-)
O tom, že Takata falšovala výsledky testů se psalo už před rokem a už před rokem bylo zahájeno v USA vyšetřování Takaty a Hondy za toto podvádění. Tak jaká je to novinka?
[odkaz]
[odkaz]
Nerozumim pristupu... VW odhaduje naklady na 40 mld. USD za emise, pokuta ma byt teoreticky 18 mld. USD. Za emise, kde nikdo ani poradne nevi jak skodi. Takata vyrabi bezpecnostni prvek a dostala hrozivych 70 mil. USD. Neco je mozna spatne...
...spatne je nas svet. Zijeme ve svete neustalych tlaku na zvysujici se prodeje, rust, zaroven snizovani nakladu, co nejvetsi vydelky pro par akcionaru. Takze tyto kauzy (a ono je jich mnohem vice) jsou pouze zcela logickym vyustenim techto tlaku. V urcitych odvetvich je prakticky nemozne delat cisty business.
A to vedome nebo ne - pri prekotnem rustu a mega setreni neni cas a finance na dobre testovani, vymysleni novych technologii....je ptreba uvest 100 dalsich novych modelu, technickych kravinek a zaroven kazde 3 roky delat facelifty, jinak si to prece nikdo nekoupi!!