Jet za touto tatrou v chladném ránu po jejím studeném startu je vždy pro mé plíce zážitek. Pokaždé si zapínám vnitřní cirkulaci vzduchu, protože to se vážně nedá dýchat. A když se na to člověk podívá kolik jich jezdí, tak si říkám že hned tak nezmizí. Smrdutých ávií už konečně ubylo, ale 815 je vidět na každé stavbě. No doufejme, že si současní majitelé 815 vydělají na pheonixe a staré tatry pošlou smrdět na východ.
to tě asi zklamu, spousta 815 prochází G.O. takže tu budou sloužit klidně další desítky let.
A speciálně pro tebe jedno videjko, ať vidíš, jak poctivě jsou G.O prováděny www.youtube.com/watch?……
Krásná práce, jen by mě zajímala cena takové opravy. Spíš vidím tatry, které po generálce volají, ale majitel to nezaplatí a místo opravy ji pošle do světa.
Hlavně v době svého vzniku byla 815 a vlastně každý auto v Československu vyráběno, tak aby dlouho fungovalo a dalo se lehce a levně opravit. Doba se ovšem výrazně změnila, takže dnes se auta konstruují tak, aby přežily záruku a pak se vysraly pokud možno tak draze, že to majitele bude finančně decimovat natolik, že auto hodí do šrotu a půjde si koupit nový. Tahle novodobá filozofie se mi ale moc nelíbí. Radši mám věci, který se dělají proto, aby fungovaly ne aby je bylo možný rychle zahodit.
znamej dřív (cca 10 let nazpět) jezdil u silnic s pluhem a rikal, za na tatre a liazce si vetsinu oprav a udrzby udelali sami.
pak zacaly prichazet moderni podvozky (scania, mercedes .. ??) a veskerej servis jen autorizovanej a jednak to byly poradny palky a jednak když byl problém, tak auto třeba několik dni nejelo nez prijel servis. a to je v horsky oblasti, když napadne snih, docela problém...
v pripade tatry nebo liazky pod tim lezeli třeba 24 hodin aby co nejdriv vyjeli ...
To auto bylo tak jednoduchý a díly lehce sehnatelný, že zpravidla ani nebylo nutný tak dlouho pod tím ležet. Proto ty starý šroty ještě spousta stavebních firem a dopravců provozuje. Nemají třeba náladu živit předražený autorizovaný servisy.
ani za tim tvym ravino-jedometovym mondeem to pro plice není zadna lazen.
s 815 jste vpodstate kolegove - dobytkove.
u nakladaku sem ochotnej naftak tak nejak tolerovat, u osobaku ja naftak zhovadilost
ty se svým autem ani nepochlubíš, tak jak ti můžu věřit že nemáš naftu taky? Je jasný čeho jezdí po městech víc, jen narážím na to, že ty vzduchem chlazené tatry prostě smrdí. Nafta v osobáku bez močoviny taky smrdí a za studena, co si budem povídat, to u některých je horší jak ta tatra. Spíš jde o to, že ty tatry mají už svoje roky a nový z nich už nikdy nebudou.
obe auta mam benzinovy
- atmosféru 1.6
- turbo 1.8tsi (vim ze produkuje vic sazi nez neprimovstrik, ale to euro limitu se nejspis vejde)
nemam ani nejmensi ambici mit nekdy naftaka
je jasny, ze sem muzu napsat cokoliv, třeba ze v garazi mam vedle porsche ferari ...
Taky pošilhávám po benzinu. Ale po výměně žhavičů na focusovi 1,8 už to kouření po ránu zmizelo, takže zatím si ho nechám. Škoda že není k sehnání 2,0 benzín ve focusu, ten bych chtěl
pokud jde o me, tak ja jsem sice silne proti dyzlum, ale udelal bych za tim tlustou caru. a zacal slapat po tom, aby aspoň ty novy naftaky emise plnily v realu podobny jako benziny.
ale vselijaky eko-nalepky davat podle realnych emisi a ne podle toho co zmeri v laboratori.
a samozrejme - spotrebni dane na benzin a naftu nastavit na stejnou urovnen podle produkce CO2, tedy spotrebni dan na benzin by mela byt o korunu nizsi nez na naftu, ted ma benzin oproti nafte spotrebku o 2 kc vyssi.
a to nejsem vubec radikalni, kdyby se mely zohledňovat skutecne emise, zdaneni nafty be mělo byt vyrazne vyssi, alespon do doby, do kdy mezi dyzly nebude jezdit vyrazna vetsina skutecńych clean diesselu, tedy horizont 10-15 let ...
ano
jenze eu urednici si to nemysli
přitom automobilovy provoz vyprodukuje jen 0.2% CO2, který vznika na zemi - tedy jak vlivem clovek, tak prirody, takze to je zanedbatelny.
PM a NOx je vylozene lokalni problém, který lidem evidentne zpusobuje zdravotni problemy, ale to uredniky jaksi nezajima. oni vidi jen CO2 a z toho sili ...
podle produkce CO2 bych to danil proto, ze na to euro urednici slysi, jinak to v pripade benzinu a nafty vychazi cca stejne, jestli to vztahnes na CO2, energii, nebo hmotnost
Co si myslí euroúředníci je mi ukradený. Já se všema jejich výmyslama nemíním řídit. Nedávno jsem slyšel mluvit našeho ministra pro životní prostředí a ten sám prohlásil, že celá Evropa se podílí na produkci CO2 (celosvětově) jen 8% procentama, takže i když se tady roztrháme, tak ovlivníme maximálně 8% a to těch 8% není samozřejmě tvořený jen autama. Jsou v tom letadla, průmysl, domácnosti atd. Takže absolutně nemíním řešit kolik CO2 vyprodukuje moje auto. A jestli si mě za to dovolí někdo kritizovat, tak je to u mě jen primitiv co neovládá základní kupecký počty. Jinak s tebou souhlasím. ;-)
predpokladam ze jde o neprimy vstrik.
ja v době, kdy sem kupoval benzin za 40kc, tak jsem do 1.8tsi o plynu uvazoval - tedy kdyby to slo ještě vys (psalo se, ze brzo bude $200/barel), ale i když se to nabízelo, zkusenosti male a ne uplne povzbudive...
ted kupuju benzin uz kolem 30, takze me plyn uz nezajima, navíc do starého auta to uz davat nebudu, to jedine v nouzi nejvysii..
Já myslím, že to bude nepřímovstřik. Přeci jen je ten motor už dost letitej. Plynu v TSI bych se trochu bál. Už takhle ten motor neoplývá spolehlivostí. Nečekám, že se ropa bude prodávat takhle dlouho pod cenou. Současný stav je pro všechny země OPEC dost špatný, takže jestli to takhle vydrží půl roku a pak ropa vyskočí zpátky ke 100 dolarům. Což přeloženo do ceny u čerpacích stanic bude 40 korun litr. Si teda myslím já. Možná se pletu ;-) BTW za kolik s tím jezdíš? Počítám, že to 9-10 zbaští ne?
vetsinou s tim jezdi manželka vylozeny ***cky 3km do skoly, oak 5km do skolky a pak deti stahuje zpet. a v tomhle rezimu to jezdi kolem 8.
klobouk se da jet pod 6 a to nejsi brzda provozu, ale jedes s davem.
dnes jsem byl morava tam 350km, zpet 350km, výsledek 7.1 podle PP, podle tankovani to vidim 7.3-7.4. mistama sem trochu vyhnal pavouky, ale zase docela dlouhy useky v kolonách 70-80 kdy nemelo smysl predjizdet. tam sem mel prumer 100, zpet 90, okresky cca 200km, dalnice asi 100 a zbytek ctyrprouda okreska...
nedokazu si představit jak se da v normalnim provozu na dalku jet 9-10 aniz byz při prvním stretu s policajtama neprisel o papiry.
ten motor bere min nez se povida. ja ale jezdim V100, na N95 by to mozna jezdilo trochu jinak.
co jsem byl v soku, tak kolik aut jsem zacal potkávat tesne po pate rano. kam všichni ti lidi jezdi?? ja myslel, ze slusnej clovek spi minimalne do sesti
Tak to není zase tak strašný. Tak ještě jestli ti přežije motor, respektive rozvody ;-)
Hele taky jsem nedávno jel takhle brzo a udivilo mě to jakej je provoz. Asi na šestou do práce kam jinam. ;-)
je to tak. Když ráno vycouvávám ze dvorku s novým Focusem 1.6TDCI (služebák), tak musím mít vypnutý kabinový ventilátor, protože to smrdí dovnitř, že se to nedá dýchat. Dusivý sajrajt.
Zajímavé, že když vycouvávám s benziňákem, tak žádný nepříjemný smrad necítím. Akorát v době, kdy jsem jezdil na "E40" (E85:N95 cirka 1:1) tak to smrdělo, jakoby někdo za mnou rozlil slivovici. A to zase není tak špatné >:-[]
Smrdutá Avie se přestala dělat někdy v roce 1995 , pak už byly jen turba co plnila už nějaké to EURO.
Navíc většina avii nalítala trochu víc, něž nějaké Tatry, zejména co se týče typů jako sou autojeřáby, autobagry , plošiny atd
Tatrovácka koncepce je jedinečná .Tatře držím palce aby nedopadla jako škodovka. Ty první tři tatry znám docela dobře. Phoenix je jen podvozek nic víc. Na ty stare nikdo nemá!
Jaká jiná koncepce je na Tatře jedinečná kromě podvozku ? S takovýmto prostým uvažováním byste dovedl každou firmu akorát tak ke krachu, tak jako se to častokrát stalo, ne kvůli zlým záškodníkům a imperialistům.
A kam ste to dovedli Vy? Na tatře je jedinečny a jednoduchý motor. V práci máme novou phoenix a zajimave ,že s ni nikdo nechce jezdit nač elektronika? Tatra práve byla bez ni to nejlepší když pominu kamaz.
Jak jste správně dodal nejen kuli nim >:D šlo jen o vychodní trhy ,ale já jsem nezatáhl politiku je to o tatře ;-)
No tak specielně Tatru málem položili "odborníci" z Ameriky krátce po revoluci, takže automobilku na výsluní dokázali vycucat jak pomeranč a téměř zlikvidovat. Inu silná konkurence v podobě Tatry se přeci západním výrobcům náklaďáků vůbec nehodí.
Na vysluni... Nevim, jaky byl pomer Tater prodanych na vychod a kolik slo na export do kapitalistickych zemi, kazdopadne vlastnosti tatrovek se oceni spise v tvrdych podminkach, ktere jsou na vychode rozsirenejsi. Nerikam, ze se neudelala zadna spatna rozhodnuti, ale stejne tak mi prijde trochu kratkozrake svalovat vsechny neuspechy tatry na vytunelovani.
Je jedno, kam se prodávaly. Podstatný je že se prodávaly. Vím, že po revoluci nám to západ zatrhnul je do určitých lokalit prodávat. Těsně po revoluci se stornovala dodávka Tater do Lybie, která už byla dohodnutá a myslím, že i částečně zaplacená. Jinak souhlas Tatry byly auta určený do nejtěžších podmínek a Tatra je přímo ukázka toho jak neměla probíhat privatizace velkých podniků. Ta to ještě naštěstí přežila, Liaz dopadl podstatně hůř.
Protože v Liazu seděli blbci. dlouho se nic nedělo a pak někdo přišel s geniálním nápadem udělat jako první Xenu, která neměla šanci uspět msíto toho aby první s tou novou budkou přišel fox a teprve pak se měla začít dělat Xena.
navíc na výrobu Xeny neměli peníze, takže je dělali jen pokud zákazník dopředu zaplatil zálohu a do toho se chtělo málokomu. Prodejní sít na západě i východě v podstatě nulová....a ke konci už přišly i na kšefty na motory pro autobusy a další.
Jak to myslis, jako skodovka? A mluvis o te boleslavske, nebo plzenske? Ta prvni jako zazrakem prezila a zaziva uspechy, o kterych se nesnilo nejen zadne ze socialistickych automobilek, ale ani mnohym zapadnim. Jestli budes namitat, ze "neni ceska", tak mi ukaz nejakou velkoseriovou evropskou automobilku, ktera neni soucasti velkeho koncernu. No a ta druha taky jako zazrakem prezila a i pres podivnou vlastnickou strukturu stale vyrabi a jeji tramvaje, nebo trolejbusy jezdi po celem svete. Mimo jine.
Uplne nevim, co se snazis rict, ale jeji modely se pravidelne umistuji v evropske TOP 10, vyrabi pres milion aut rocne, generuje zisk, stale sidli v CR, kde je tahounem ekonomiky a kde stale probiha vyvoj jejich modelu a co je hlavni, stale existuje. Ani jedno by bez VW nebylo. Ten "podvozek passat" je nesmysl. Vyvoj komponentu probiha na koncernove urovni, takze se rozhodne, ze platforma pro auta stredni tridy bude takova a takova, no a potom je vicemene na kazde znacce v koncernu, jak danne komponenty vyuzije a jake auto z nich postavi. A jeste jednou, tohle neni specifikum skodovky, na takovem principu, tedy principu sdileni komponent, dneska funguji vsechny koncerny.
Já neříkám ,že nemáš pravdu ,ale dole jsem ti to popsal .Taky ti to nehanim každy máme jen jiny nebo kapku odlišný názor .To máš jako zetor ..znáš??? proxima je zetor v novem kabátu,fortera.Nový major, crystal je smeš státu eu.Co vím od kluku co na nich jezdí zastávaji jen uř1 a zahraniční stroje.
Ale vzdyt jo, Octavia je na platforme Golfu, stejne, jako muzes rict, ze je Golf na platforme Octavie. Prvni generace dostala platformu Golfu uz v roce 1996, zatimco Golf IV vyjel na stejne platforme az o temer dva roky pozdeji. A prave ta platforma Golfu bylo to, co Skodovku zachranilo. Do te doby meli akorat platformu favorita ;-)
P. S. Jedine Citigo je prelepeny VW Up, tam to souhlasi.
Takove menší porovnáni nebo spíš příklad dám. Jen to ber jako příklad. Vem značku třeba narex a jako ji koupí bosch .Bosch udelá nebo bude sekat na lince jednu a tu sampou vrtačku.....zaklad narexu a to co delá narex dá pryč .Pojede sve vrtačky zelene ,druhou řadu udelá modrou a dá nálepku narex .Tak nejak je to se škodovkou. Je zajimave ,že lidi nadavaji renault ,že by ten podnik zavřel.Renault vlastni dacii je dobrá vím o čem píši nemám k ni celekm vyhrad. Proč tam nemrská u ni jen clia? atp.Proč má akcie auto vazu ,lada se rozviji a přeji ji to moc.Má svoje dobré motory i převodovky nejsou zle ,kastle atd. Renault dává sem tam neco do motorizace ,automat-nissan na přání. Dále elektroniku.Ale to co ted delaji je z velke části ruská lada no pokud to příde bude to zajimave -pro me tedy.Pokud by byla škodovka podobne stavená jako lada jednoduche , držák nereknu ani slovo. Jenže vagen je nenechá dychat a montuji co jim nařídí.Proč je nenechá delat tam kde to skončilo vylepšene ,penize jim na to mohl dát a kontrolovat ,když už pomoct s elektronikou pokud by se tam cpala složitá . Nic takoveho neni ,zatim je pro me dacica -lada renault nahrada nebo doplneni za škodovku :-) Jinak škodovku jsem mel rád naši
Ty jo... Tak tady je asi kazda rada draha. Skodovka neni jenom prelepeny VW. Skodovka svoje auta stavi ze stejnych komponent (i kdyz ne vse je 100% zamenitelne) jenomze to je pro ni ta nejvetsi vyhra. Diky tomu, ze je soucasti koncernu VW, tak ma pristup k technologiim, ke kterym by se sama vzivote nedostala. A Dacia, nebo Lada pod Renaultem rozhodne neni nejaky vzor pro Skodovku. Naopak. Rikas, ze Lada vzkveta... Jo, nezpochybnuju, jenomze tak, jako ted Lada zacala vzkvetat zacala vzkvetat i Skoda, jenomze uz pred 25 lety. To same Dacia. Renault je nechal skomirat v krecich a az v roce 2004 udelali prvni normalni auto, tedy Logan, ktery byl ve sve dobe neco, jako faceliftovany favorit v roce 1993. Rikas, ze Dacia dela jednoducha a levna auta. Urcite i takova maji na trhu sve misto a uprimne, zas o tolik jednodussi, nez zakladni skodovka nejsou. V cem je treba takova Fabia 1.0 MPI slozitejsi, nez Sandero? Jenomze krome tech levnych aut nic jineho nedelaji, zatimco Skodovky jsou uz od prvni Octavie, tedy od roku 1996 naprosto srovnatelne se spickou evropske produkce, kdyz pominu luxusni a premiove vyrobce. Zatimco Dacia jsou jednoznacne nejhorsi auta, ktera se v evrope daji koupit. Ted opet - to neznamena ze jsou spatna, ale proste maji uspokojit ty nejmene narocne zakazniky, coz delaji a delaji to dobre, vsechna cest, ale skodovka je nekde jinde. Suma sumarum - jediny rozdil mezi Skodou a Dacii je ten, ze zatimco Dacii Renault necha jenom stare vyslouzile komponenty, ktere kdysi pouzival v tech nejlevnejsich modelelch, tak Skodovka ma pristup prakticky k tomu nejlepsimu, co se montuje i do VW. I kdyz nejaky jednoduchy atmosfericky motor by zakaznici ocenili, to nepopiram, ale svetovy trend bohuzel diktuje mala turba. Nakonec i ta Dacie uz ma 0.9 TCe.
"To same Dacia. Renault je nechal skomirat v krecich a az v roce 2004 udelali prvni normalni auto, tedy Logan, ktery byl ve sve dobe neco, jako faceliftovany favorit v roce 1993." - XTade ty jsi jeste vypatlanejsí nez se zdálo.
>:-[] Presne jsem vedel, ze se chytnes toho "nikdo". Jses tak citelnej, az je to k smichu. V zaloze bylo jeste "Nastestí nick XTad nerozhoduje o tom, co budu psát" >:-[]
Ale jak rikam, bud argumentuj, nebo mlc. Porad lepsi hloupy slint k tematu, nez ty tvoje h*ovna, ktery pises pod rouskou anonymity. A i kdyby moje prispevky byly sebehloupejsi, tak mi rozhodne nebudes nadavat do vypatlancu.
P.S. Ale mozna mas pravdu, nekdo se sem treba chodi tem tvym urazkam smat, takze nekoho to zajimat muze. Ale nevim, jestli je dobre byt zajimavy zrovna timto zpusobem...
"A i kdyby moje prispevky byly sebehloupejsi" - to je jediná cást tvého príspevku plného slintu která dává smysl. Ano, to co jsi napsal je "sebehloupejsi". Proti takovým vypatlanostem se nedá rozumne argumentovat.
Kdykoliv nebudes schopny rozumne argumentovat, tak proste nepis nic. Do diskuze koneckoncu nic jineho, nez rozumne argumenty (nebo alespon snaha o ne), nepatri. VSEM se ulevi. Kazdopadne az budes zase brecet, ze ty ses obet a ze tobe vycitaji chovani a ostatnim ne, tak si vzpomen na tuhle "diskuzi".
Ja jsem schopný rozumne argumentovat, ovsem ne proti tvrzením typu 1+1=3. Más pravdu ze do diskuse nic jiného nez rozumné argumenty (nebo alespon snaha o ne) nepatrí. Potom je ale otázka proc se tím sám nerídís a píses ty tvoje slinty. Ten teatrální záver a la XTad maximálne pobaví.
Pouzivas zejmena takova slova, ktera ti umoznuji vylevat si svoji frustraci na druhych v bezpeci anonymniho internetu. Do oci bys to nerekl, ale tady urazis hlava nehlava.
K té Dacii asi tolik: fakt máš pocit, že okamžitě po převzetí (rok 1999) mohli představit úplně nový model? Bez vývoje a všeho kolem? Ale notak, takhle hloupý snad nejsi ani ty...
A že by první Octavia byla srovnatelná s tehdejší evropskou špičkou... to velmi stěží. Ano, v ČR to byla modla, velké auto pro chalupářský národ, ale jinak... stěží průměr.
Vas se tu dneska seslo... Nevim, co mohli predstavit, kazdopadne realita je takova, ze v roce 2004 predstavili nizkonakladovy vuz, ktery byl podle meho nazoru oproti konkurenci stejne zastaraly, jako favorit, maximalne felicia ve sve dobe. Skoda naopak stejnych pet let po prevzeti predstavila vuz vybaveny prakticky tim nejlepsim, co mel VW pro danou tridu k dispozici, tedy platformou PQ34 pouzivanou i u VW Golf a Audi A3. A k tomu samozrejme dale nabizel toho "logana" v podobe felicie. Naopak Renault i dnes drzi Dacii v pozici vyrobce vyhradne levnych aut a na platforme Renaultu Megane (ekvivalent golfa) nejezdi zadna. Jinak si rozhodne stojim za tim, ze octavia byla srovnatelna se spickou tridy. Nebo v cem podle tebe vyrazne zaostavala za golfem (vzhledem k dobe uvedeni bychom klidne mohli srovnavat s trojkovou radou), astrou, escortem a jinymi?
Renault ve své nabídce počítal pouze s montáží Twinga a snad R19 nebo dokonce R18, Volkswagen počítal s vlastní značkou.
První Octavia měla své mouchy, ale kdybych si měl vybrat mezi první Octavií (novou a nakonfigurovanou dle mých představ) a nejlepší Dacií všech dob, pak beru první Octavii.
Nedávno měli naše hasiči menší promo nové hasičské 815 a měli tam motor Tatra. Článek se o tom zminuje taky, ale jak je to možné? Ten vzduchem chlazený motor přece nedá EURO 5 nebo 6. Nebo mají nějakou výjimku?
Hasiči maj výjimku, jinak se smí prodávat nový auta jenom EURO 6.
Já jezdil u Vojenských staveb s různýma T815, ale největší rozruch jsem budil s třínápravovým tahačem 12V 19 litrů, s kterým jsem jezdil do Rakouska. Zvlášť si mně ,,oblíbili´´ celníci na D. Dvořišti, kde jsem jim hlavně v zimě smrděl a dělali mi pořád technický kontroly. Než se tenkrát na čáře vyřídily papíry, tak byla Tatra bez vzduchu a než jsem nafoukal, tak jsem celej prostor zamořil. Pozdějc jsem zůstával hned za českou celnicí, po vyřízení dokladů nafoukal a na váhu najížděl prakticky jen na volnoběh a na plyn jsem šláp až kus za čárou. Hrozný u Tatry bylo, že neměla topení, jenom bufíka, takže buď horko nebo zima.
No právě to jsem si taky říkal. Byla to úplně nová 815, nádherný stroj. A když to startovali, když ukazovali ty čerpadla a stříkačky tak to opravdu prozradilo svůj původ, stále v duchu no smoke no fun. Je skvělé, že se dnes najde výrobce jako je Tatra a pořád vyrábí takhle starou osvědčenou techniku. Pro Hasiče naprostý ideál.
V seznamu chybí "lehká" Tatra 810, která v AČR nahradila legendární PV3S. Žebřinový rám, motor a kabina Renault, nápravy Tatra.Výroba od 2008 dodnes, napřed ryze vojenský speciál, dnes nabízený i do civilního sektoru.
Nevím, jaké modely jsou zmíněné v klikačce (bohužel už asi nikoho nebaví články kopírovat do diskuzí), ale můj favorit je Tatra 813. To je nejhezčí nákladní Tatra všech dob. Pamatuji, že starší bratr jí měl jako model na setrvačník v provedení 6x6 ještě z dob socialismu a já mu jí jako malej vždycky kradl, protože už tehdy v první polovině 90. let byla T813 na silnicích vzácnost a vidět jí byl pro mě malej svátek. :-) V současnosti jsem jí neviděl na silnici už několik let...