Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Terrafugia Transition aneb Létající auto za 5,4 milionu

Na autosalonu v New Yorku se představil i létající automobil Transition od massachusettské společnosti Terrafugia. Je na prodej.
Zpět na článek
6. 4. 2012 09:19
tady je mnohem lepsi varianta
toto je pouze letadlo na koleckach, ktery neni trreba parkovat v hangaru, ale odveze si ho majitel z letiste po silnici do svy garaze, tady je trochu lepsi varianta, po silnici to jezdi 180 a na vzlet tomu staci tretina, vyrabet se bude od pristiho roku a bude za 250 tEur, vyrobce je z holandska a ma to tam i zhomologovany:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
6. 4. 2012 10:18
Re: tady je mnohem lepsi varianta
Bohužel vírníky nejsou letově příliš bezpečné a rizika chybné pilotáže jsou výrazně větší než u letadla. Takže přes své nesporné výhody, není pravděpodobné, že by se výrazně prosadily.
6. 4. 2012 10:50
Re: tady je mnohem lepsi varianta
to souhlas, nerikam ze se to nejak extra rozsiri, ale spis jde o koncepci "litaci auto", ktere je tento kousek o poznani bliz, nez ten predchozi, bohuzel fyzika je neuprosna a efektivita pohonu zatim nedostatecna. Myslim, ze vyvoj by mohl softwarove pomoci s rizenim virniku neco jako ve stylu stabilizacnich systemu u aut. Navic to pristavani na videu vypadalo docela hladce a ta vrtule vzadu urcite trochu prispiva ke stabilite.
6. 4. 2012 13:12
Re: tady je mnohem lepsi varianta
V jakém směru je vírník méně bezpečný nežli letadlo s pevnými plochami? Vzhledem k možnosti přistání s takřka nulovou dopřednou rychlostí bych jej považoval za mnohem bezpečnějši, třeba při poruše motoru. Riziko chybné pilotáže je určitě srovnatelné s klasickým letadlem a mnohem menší nežli u vrtulníku. Ten holandský projekt je nesporně elegantnější, nežli americké monstrum. Ale obojí jsou to jen rarity, které určitě revoluci v dopravě nezpůsobí. A v Česku, kde úřady dělají pakárnu i pilotům RC modelů, bych opravdu nechtěl vidět ty obstrukce při registraci takového vozidla.
7. 4. 2012 13:11
Re: tady je mnohem lepsi varianta
To ti říkal kdo?!
Je vidět, že o tom vůbec nic nevíš! Vírník, potažmo i vrtulník, má právě výhodu v případě nouzáku. Vrtulník pilot přivede do režimu autorotace, což je vlastně princip vírníku. Laicky řečeno - rotor potom roztáčí proud vzduchu. Stačí jen udržovat otáčky rotoru v optimálních otáčkách. Sice klesá, ale pořád má klouzák na úrovni poválečných kluzáků. Stačí si pak jen vybrat vhodnou plochu (stačí fotbalové hřiště), před dosednutím se lehce přitáhne cyklika (zbrzdí se tím dopředný let) a zároveň přitáhne kolektiv (tím naroste vztlak na rotoru), čímž se sníží klesání. Dá se takhle přistát s minimálním klesáním a dopředné rychlosti.