Fyziku neohneš a proto jsou diesely odsouzeny k zániku. Vstřikovací tlaky proti benzínu jak kráva a stejně to smrdí víc. Naftu bych nelil ani do těch kamen, natožpak do osobního automobilu. >:D
To možno práve nie, pokiaľ mám správne informácie, menšie trenie ložísk sa dosahuje použitím tvrdších materiálov a menším počtom valivých segmentov, spolu s mazivami nového typu, ktoré vykazujú lepšie klzné vlastnosti pri nižšej viskozite.
Myslím, že konštrukčné fígle treba nechať na konštruktérov, bližie info neviem.
Inak myslíš, že menej väčších guličiek = vôľa, ale u povolených ložísk je vôľa OK?
Vidíš, ja zase som konštruktér, ale to je veľmi všeobecné označenie - každá práca je špecifická a vyžaduje konkrétne odborné znalosti aj skúsenosti, a konkrétne ložiská som teda nikdy nekonštruoval. Ložiskové uloženia momentálne často používam, ale voči konštrukcii ložísk samotných je to jednoduchá abeceda.
....si kupovat elektromobil. Kdy už konečně někdo spočítá opravdu celkový dopad od výroby, přes výrobu nabíječky, výrobu elektřiny a následnou recyklaci baterií atd. Ono to vypadá na papíře krásně, jak to jezdí levně a že je to bez emisí, ale není to prostě pravda.
Navíc by mě zajímala cena takovýchto úprav, protože levné to nebude, a to ten majitel nikdy neušetří proti tomu, kdyby si na to, kam nedojede, bral taxíka.
Musím ale pogratulovat těm, kteří dokáží lidem prodat to, co nepotřebují, za peníze, které neodpovídají a ještě to marketingově podat tak, že jim vlastně pomáhají a vychází vstříc...
Jo a pro kamenující, měl jsem možnost jezdit elektromobilem od Peugeotu, Smartu i BMW, takže vím, o čem píšu.
Žiadny z odporcov elektromobilov to nikdy korektne nepočítal, ani nečítal alebo neberie vážne podobné výpočty. Skrátka je elektromobil špinavý, drahý a zlý.
Ale to by si musel gratulovať aj mnohým ďalším, alebo skoro všetkým, čo niečo predávajú - bez drvivej väčšiny vecí, ktoré si kupuješ, sa predsa zaobídeš. Ak máš na mysli, že sa to neoplatí, tak podobne sú na tom napríklad luxusné a športové autá.
A čo sa týka toho dojazdu - málokedy, skutočne málokedy vidím na čerpačke niekoho tankovať plnú. Obvykle ľudia berú zo zvyku za určitú sumu, a v takom prípade argument dojazdu skutočne neobstojí.
Naopak, ja za tento počin dávam Tesle :yes: , o niečo im ide a snažia sa, aj keď z toho nepozerajú do roka hotové peniaze - a to dnes nie je veľmi zvykom.
Potešiteľné je, že vývoj v tejto oblasti nespí - popísané zvýšenie kapacity akumulátorov pri zachovaní ich objemu je povzbudzujúce.
covece 3x za den jsem naposled tankoval plnou kdys jsem mel pujcenou RS6 a mel moznost si zajet na okruh do Mostu >:D u bezneho auta na bezne jezdeni a za bezneho jezdeni musi nadrz i toho nejhorsiho serioveho auta vystacit na 500-600km jizdy, tedy tak max 1-2 tankovani plne nadrze, neznam snad zadneho taxikare nebo speditera, co by musel tankovat vic nez 1x a ve vyjimecnych situacich 2x za den
takze bud tankujes "plnou" po ujeti par desitek km a tedy vzdy jen par litru, nebo mas desne malou nadrz, nebo je jeste par moznosti kterym se ale "plna" rikat jen naoko, nebo to bude nejaky buldozer na stavbe, a nebo co je pravdepodobne, tak kecas :-)
Zkuste si zjistit, kolik je třeba vynaložit energie na převezení a zpracování ropy a následný rozvoz produktu na č. stanice a navíc je jednodušší vyměnit odlučovač na komínu elektrárny, než vyměnit tisíce katalyzátorů. A když už jsme u toho, tak elektrická síť je již postavená a myslím, že po pár úpravách může v pohodě dobíjet i elektromobily.
Jinak vlastně u elektromobilu nejde až tak o ekologii, ale spíš o přemístění prachu a nečistot z bodu A do bodu B, tedy mimo město.
Presne tak, elektromobily ty exhalace pouze posunuji jinam, nez tam, kde prave jezdi. Drtiva vetsina el. energie pochazi porad ze spalovani uhli a pokud se nemylim, tak hnedeho.
Kdosi jednou propocitaval, co je skutecne ekologictejsi. Vyslo mu, ze je paradoxne nejekologictejsi provozovat cca 15-lety vuz (BTW prumerne stari vozoveho parku v CR, pouzil ho do vypoctu schvalne). Tahle auta maji sice tragickou spotrebu a emise, ale uz byly jednou vyrobena. Nova auta maji velky podil na znecisteni uz pri samotne jejich vyrobe a diky materialum, ze kterych jsou vyrrobena i pri jejich likvidaci. Zatizeni zivotniho prostredi diky jejich provozu je vuci vyrobe novych vozu porad o dost nizsi.
Pochopitelne je ale logicke, ze nejde do nekonecna provozovat porad horsi vraky a vyvoj musi postupovat kupredu. Jenom nejde vyzdvihovat jednu skupinu vozu kvuli jejich domnele ekologicnosti, kdyz tomu tak dneska porad jeste neni.
Vy sem jako fakta sázíte stále své dojmy. "Drtiva vetsina el. energie pochazi porad ze spalovani uhli". ???!!!!
Jenom v ČR je vícenež 40% elektřiny vyrobeno bezemisně (atom, voda, vítr, slunce). A okolo 50% z uhlí. V Německu je bezemisně ještě daleko více. Ve Francii je to přes 90%, severské země jako Dánsko, Švédsko, Norsko jsou na tom podobně. A jelikož se elektromobily dnes týkají právě těchto západních zemí, je Váš výrok, že "drtiva vetsina el. energie pochazi porad ze spalovani uhli" pouze drtivě mimo.
Jenže to bychom pak soudruzi museli započítat, kde se vzaly ty solární panely, kde se vzal uran co se cpe do jaderných elektráren, kdo to vytěžil, jak to zpracoval atd.
Já jsem prostě zaujatý, už proto, že jezdím hodně dlouhých tras, na které to prostě není vhodné a z našeho firemního parku cca 25 vozidel by to bylo vhodné tak pro 5 max.
covece cim to jezdis?, nahore pises ze tankujes 3x za den plnou a ted pises ze jezdis hodne dlouhych tras, to nejak nejde dohromady >:D
jestli mas A8 jak napovida tvuj nick, tak ani s tim nejvetsim benzinakem co se donej dava/davala bys 3x za den sotva tankoval plnou pokud nejezdis jak svetove nejhorsi prase a hovado v jednom a nedres to porad nadoraz >:D
No, A8 jsem měl s motorem 3,7 V8, ale už je to dost roků, aktuálně mám BMW 750xi, tedy 4,4 V8 biturbo benzín, takže když jedu slušně, jedu za 13 - 16, když jedu jak píše SamanAR, tak jedu i za 20 - 30, no a protože jezdím dlouhé trasy, tak tankuju třeba i 3x za dne, no >:D
Přesně jak píše "ZocelenyDrapalik". Navíc, kdy byl ten propočet vytvořen? Někdo povídal... O tom jsem slyšel taky, ale jen slyšel. Taktéž jsem v žádném propočtů neviděl zpracování ropy atd. Jak jsem už prostě psal. Zahrnul do propočtů i výměny olejů a jejich recyklaci, výrobu dopravu a likvidaci dílu, které se tak rychle neopotřebovávají na elektromobilu např brzdové destičky a tak bych mohl pokračovat témeř do nekonečna.
Neberte to prosím tak, že se chci hádat. Jen jsem tomu dříve také nevěřil, ale je fakt, že blízká budoucnost patří elektřině (v různých formách).
PS: někde jsem četl, že všechny Supercharger nabíječky jsou napájeny elektřinou z obnovitelných zdrojů (hlavně slunce) :-)
Ja te blizke/nedalece vzdalene elektricke budoucnosti klidne verim, jenom to proste jeste neni zadna pritomnost, nic vic jsem svym prispevkem rict nechtel. Zatim neni, pres tvrzeni zelenych optimistu.
O tech nabijeckach to muze byt pravda, zase kolikrat je majitel elektromobilu v dnesni realite vyuzije, na rozdil od zasuvky u sebe doma v garazi.
Prave ze to neni ani ekonomicky, ani ekologicky. Zatim. Ale to uz se opakuju.
Sam jsi to ted rekl vlastne taky, v souvislosti s tou cenou vozu a ekonomikou.
"Drtiva vetsina el. energie pochazi porad ze spalovani uhli a pokud se nemylim, tak hnedeho."
tohle plati mozna tak v oblastech sveta, kde stejne nikdo nema poradne ani na ojete auto a silnice pokud tam nejake maji, tak jsou spise vhodne pro techniku terennejsiho charakteru, natoz aby tam meli na elektromobil, nazivejme ty oblasti treba zeme 3 sveta ;-)
v modernejsich oblastech sveta se elektrina vyrabi casto dosti ekologicky a navic u zebehorsi hnedouhelna elektrarna je v tunajsich podminkach a predpisech porad mnohem ekologctejsi nez energeticky podobne mnozstvi provozovanych aut i s tou dosud nejvyssi tridou euro 6 ;-)
jinak to ze to nekdy nekdo vypocetl je take nesmysl, protoze presne se to proste propocitat neda, je tam tisice hodnot a ruznych velicin ktere presny vypocet proste znemoznuji ;-)
Ja nevim, ze tolik veris te medialni masazi. Eko lobby se nam snazi vtloukat do hlav, jak ze jsou ta auta skodliva a pritom je cely automobilovy provoz jenom minimalni soucast celkoveho znecisteni planety. Jediny let letadla vyprodukuje tech exhalaci na pocet prepravenych osob nepomerne a v nekolika radech vic. Dobytek na celem svete vyprdi rocne metanu tolik, ze vliv CO2 z automobilu na sklenikovy efekt je proti tomu zanedbatelny.