Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Roadster 3.0: Tovární vylepšení pro již nevyráběný sporťák

David Bureš David Bureš 28. 12. 2014 • 16:26
43
Díky nově nabízeným vylepšením se výrazně prodlouží dojezd prvního sériového elektromobilu americké Tesly.

Díky rozšiřování nabídky elektromobilů se i postupně zlepšuje technika těchto vozů. Jeden z průkopníků elektřinou poháněných aut, firma Tesla, se rozhodl na tento trend zareagovat a zákazníkům již nevyráběného modelu Roadster nabízí balíček úprav, který automobilu zvýší dojezd.

Hlavním prvkem již dříve avizovaných úprav jsou moderní baterie. Lithium-iontové baterie jsou stejně rozměrné jako ty původní z roku 2008, kdy Tesla Roaster vstoupila na trh, nabízí ale podstatně vyšší kapacitu – zhruba 70 kWh. Kapacita originálního akumulátoru činí 53 kWh.

Vedle nových baterií Roadster 3.0, jak Tesla upravený sporťák nazývá, dostal přepracované karosářské díly. Díky tomu se aerodynamika auta zlepšila o 15 %. Výsledkem je aerodynamický odpor o hodnotě 0,31, zatímco u původního Roadster činí 0,36.

Novinkou jsou též pneumatiky s nižším valivým odporem. Kvůli snížení valivého odporu byla pozměněna také ložiska kol.

Výsledkem vylepšení je až o 50 % prodloužený dojezd proti původnímu autu. Automobilka odhaduje, že Roadster 3.0 po dobití baterií ujede přes 643 kilometrů. Definitivní hodnotu automobilka oznámí až po demonstraci schopností vozu pomocí nepřetržité jízdy ze San Franciska do Los Angeles, která proběhne na začátku roku 2015.

Objednávky na vylepšení pro Roadster automobilka začne přijímat na jaře, kdy by měly baterie projít bezpečnostními zkouškami. Tesla přiznává, že dalších úprav se Roadster dočká v následujících letech, kdy vývoj baterií zase postoupí o krok dále. Díky kontinuálním vylepšením chce Tesla utužovat vztahy se svými klienty.

Související články

Témata
Avatar - S8
31. 12. 2014 23:08
Re: Prostě to nedává smysl...
viz. níže - BMW 750xi 4,4 V8 biturbo, takže 3x za den 80 litrů se dá spálit, když se toho člověk nebojí a využívá ten motor k jízdě.

No a teď mi před barákem stojí ještě M-B E212 500 4-matic, takže 5,4 V8 atmosféra, ale ta jezdí levně, 11 - 15 normální jízda, velmi svižná kolem 20
Avatar - S8
31. 12. 2014 23:06
Re: Prostě to nedává smysl...
No, A8 jsem měl s motorem 3,7 V8, ale už je to dost roků, aktuálně mám BMW 750xi, tedy 4,4 V8 biturbo benzín, takže když jedu slušně, jedu za 13 - 16, když jedu jak píše SamanAR, tak jedu i za 20 - 30, no a protože jezdím dlouhé trasy, tak tankuju třeba i 3x za dne, no >:D
30. 12. 2014 15:59
Re: Prostě to nedává smysl...
Raději dělá mrtvého brouka >:D
30. 12. 2014 15:58
Re: Prostě to nedává smysl...
To už není třeba komentovat, hezky je to znázorněno tady: [odkaz]

Čirou náhodou jsem na to včera koukal >:D
A skončí na stejném bodě jako tady ta diskuse ;-\
30. 12. 2014 15:54
Re: Prostě to nedává smysl...
Ale do ekonomiky provozu nepočítejte pořizovací cenu.

Jinak je snad logické, pokud bych jezdil jen k SCH, které jsou plněny čistou elektřinou a navíc zdarma, tak jezdím ekonomicky výhodně a ekon. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku