Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Test 100 000 km: Mercedes GLK 220 CDI 4Matic - Ach to čerpadlo!

Mercedes-Benz GLK absolvoval bez problémů téměř celých sto tisíc kilometrů. V samotném závěru dlouhodobého testu však selhala vodní pumpa, která celé vystoupení automobilu zhatila.
Zpět na článek
19. 9. 2013 08:39
19. 9. 2013 12:29
19. 9. 2013 17:50
19. 9. 2013 11:44
19. 9. 2013 12:31
19. 9. 2013 15:10
19. 9. 2013 10:07
19. 9. 2013 10:12
19. 9. 2013 13:01
19. 9. 2013 10:11
19. 9. 2013 17:10
19. 9. 2013 20:31
19. 9. 2013 22:42
19. 9. 2013 19:46
19. 9. 2013 20:00
19. 9. 2013 08:39
jo jo....
.... taky jsem měl našlápnuto vyhrát Wimbledon, ale pak se na poslední chvíli objevilo mnoho lepších tenistů a tak teď dělám jen v kanceláři..... ;-)

No, stane se, každopádně to pravidlo měnit vodní pumpu s rozvodama asi stále má něco do sebe.....

Jinak mi přijde docela zajímavé, že v textu výše se bez nějakého komentáře uvádí, že "chladící kapalinu dolévali chvíli před poruchou". To jako někdo tuhle kapalinu fakt doléváte? to by se snad ztrácet nemělo, ne? Já jsem to teda za posledních 10 let nedoléval na jediném autě....
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2013 08:46
Re: jo jo....
Asi mysleli pravidelný servis, který se myslím dělá v 80 nebo 90000, už si to nepamatuji. mimochodem, mám najeto 165000 km a zcela bez závady. Takže ta vodní pumpa je velká smůla, ale co se dá dělat, * happens sometimes. Bravo GLK.
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2013 08:47
Re: jo jo....
* = s-h-i-t, vypípli mě.
19. 9. 2013 12:29
Re: jo jo....
Pokud mizí, je někde v systému problém. Větší, nebo menší. Ne vždy se ho podaří najít. Rozhodně to chce kontrolovat.
19. 9. 2013 13:24
Re: jo jo....
no, já bych to u svého auta rozhodně neřešil dolitím, ale kontrolou.... myslím že to hezky ukazuje, jak se ti borci k autu chovají..... ;-\ ve finále by možná tu závadu odhalili předtím, než se tak fatálně projevila.....
19. 9. 2013 17:50
Re: jo jo....
Nemuselo to mít nic společného. Může někde unikat trochu páry, když je systém dostatečně natlakovaný (což třeba může znamenat, když ho honíš horskými průsmyky).

Dolít rozhodně musíš, když chybí. Sledovat hladinu je potřeba vždy. Záleží, kolik ubývá. Jak často doléváš. Že něco zmizí za desítky tisíc kilometrů, nic nemusí znamenat. Doliješ, případně necháš zkontrolovat (může jít také o známý problém). Pokud musíš dolévat znovu v krátkém období, nejspíš se něco děje. Pokud je to jen drobná nedokonalost, tak to zběžnou prohlídkou nejspíš nenajdeš. Samozřejmě, můžeš si nechat aut rozkopat, to je na tobě. Mně by to za to nestálo.
Avatar - Ada je zase tady
19. 9. 2013 09:27
U výrobce
který spolupracuje s rendlíkem, se může stát cokoli. Nebyla ta vodní pumpa náhodou "made in France"?

BTW: GLK před pár lety u mne patřil mezi užší výběr toho, co koupit. Ale nedostupnost verze 4matic s manuální převodovkou to zhatila.
Rozbalit vlákno
11
19. 9. 2013 10:34
Re: U výrobce
Jak v německých, tak ve francouzských autech se serou hlavně díly německých subdodavatelů >:-[] :-!
Avatar - KANKUNEN
19. 9. 2013 10:51
Re: U výrobce
To jako frantíci dodávají díly do Trnavy a němci do Bratislavy.
19. 9. 2013 10:35
Re: U výrobce
.... určitě byla.... :yes:
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2013 10:55
Re: U výrobce
Byla náhodou vod Graf [odkaz] Něco vyráběj myslim i tady u nás >:D >:-[]
Avatar - Andromeda
19. 9. 2013 11:19
Re: U výrobce
Á, fanouš se ozval ... >:-[]
A hned pobavil bychařením ... >:D ...
19. 9. 2013 11:44
Re: U výrobce
Este ze si prisiel a vsetkym to vysvetlil :-)
19. 9. 2013 12:31
Re: U výrobce
A ješťe horší je když tupá hlava spolupracuje s rukama. To hned namláti do klávesnice hloupý příspěvek na net. Větší legrace bude až bude dlouhodobý test Mercu s motorem od Rencka a auto v klidu ten test dojede. Pak ti asi praskne cevka v mozku.
Avatar - patrikw
19. 9. 2013 15:10
Re: U výrobce
žeby tsi vyrábal renault? 8-s ada povedz mi o tej nehode alebo chceš povedať že si sa taký už narodil? to co tu kecáš je už choré na mozog a takéto hlúposti povedať ... radšej sedieť doma pri ct24 a držať jazyk za zubami .

p.s kde tu bol článok o 1.5dci v áčku si tvrdil ze merc ten motor celý prekope pokiaľ sa mi zdá a teraz keď je tu mercedes ktorý s francúzmi nemá nič spoločne za všetko môžu zrazu francúzi sám nevieš co hovoríš zober si papier ceruzku nakresli čoho sa bojíš a chod za psychológom
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2013 16:31
Re: U výrobce
A teď tu o Karkulce ............. Opravdu bys dal 2x tolik než za Outlander???? :-)
Avatar - Ada je zase tady
19. 9. 2013 18:43
Re: U výrobce
GLK nestoji 2 mega aby stal dvakrat tolik, co muj Outlander :-)
19. 9. 2013 16:34
Re: U výrobce
dnes si nevyberete, BMW zase montuje do řady 3 Citroen motory, tak jako Jaguár do řad XJ a S, v minulosti BMW montovalo motor od VM Motory, Audi se snad nepovedl žádný motor z posledních novinek, jak nafty, tak benzíny mají obrovské problémy a u nafty stoupla spotřeba až o 2 l., atd., aj., spíš než ty vaše primitivní provokace bych se zamyslel, zda ty motory jsou dobré nebo ne, to je asi oč tu beží pro aspoň průměrně inteligentní lidi
19. 9. 2013 09:46
Premiove auto, premiova porucha...
So ein Pech, ale co sa da robit. U premie musia byt aj poruchy premiove. A este ceny. Vymena prevodoveho oleja po 50 tisic km za 335€? To do neho asi pridavaju zlaty prach alebo diamantovy granulat. Mimochodom, na ten 7-stupnovy automat sa tam dost stazovali. Ze radi pomaly, a sklbe autom pri kazdom preradovani, najma pri rozbehu. Ani update softwaru tomu velmi nepomohol...

Dalsia vec, menili sa brzdove dosticky vpredu po necelych 80 tisic km, to este beriem. Ale ze aj kotuce, tak to uz nechapem. Tie by mali vydrzat trosku dlhsie, ako jednu sadu dosticiek...
[odkaz]
Rozbalit vlákno
24
19. 9. 2013 10:01
Re: Premiove auto, premiova porucha...
tak lepší vyměnit kotouče i s deskama než udělat jen desky a za dalších 20tkm je vyhazovat, protože musíš měnit kotouče a na nové kotouče je nesmysl rvát nové desky.... ;-)

každopádně ta výměna oleje v převodovce je mazec.... :*)
19. 9. 2013 10:10
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Akurat ze vymena dosticiek+kotucov vpredu stala ~600€. To je tiez dost vela na to, aby si to menil kazdych 80 tisic km...

Mimochodom tie kotuce nemozu byt po 80 tisic km uz zodrate tak aby nemali pozadovanu hrubku. Skor si myslim, ze sa zvlnili a zacali trosku "hadzat". Ale ani to by sa nemalo stavat...
Avatar - Ham.
19. 9. 2013 10:20
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Německému důchodci kotouče vydrží klidně 150tkm. Na služebním autě které dere x jezdců co to dá nemusí být výjimka 40tkm.
19. 9. 2013 10:31
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Asi tak
Avatar - wakantanka
19. 9. 2013 12:04
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Plný súhlas, mne na mojom nákladnom Mercedese, ktorý som si jazdíl sám od nova vydržali kotúče cez 300 tis. A stretol som tam týpka s polročným autom, ktorý zodral obloženie a rozbil kotúče po 25 tisícoch. Na otázku či používa motorovku na mňa len nechápavo čumel. Takže posaďte podobného exota do hociakého auta a urobí z neho sekačku na drevo za pár dní. :-) V osobáku (korejec) mám 180 tis. a predné kotúče pôvodné, dosky boli menené raz. Vo väčšine prípadov je vinný medzikus medzi volantom a pedálmi.
Avatar - Ham.
19. 9. 2013 12:23
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Já bych nebyl až tak striktní v označování někoho za exota. Služebáky obecně musí vydržet daleko vyšší zátěž než soukromé leštěnky bez ohledu jak dobrý řidič je řídí. Když si sáhnu do svědomí tak na soukromém autě manželka určitě 100tkm+ natočí bez výměny kotoučů, jezdí cca 80-100km denně, část po městě, část v okolí a cca jednu třetinu po českých dálnicích. Je to soukromé auto takže žádná krev. Já bych si na to u soukromého auta takto používaného také troufal. Nicméně jezdím dlouhé trasy do Německa se služebním autem a tam prostě člověk neomezenou rychlost často využije, benzin/naftu neplatím, 150tkm služební auto vydrží třeba i s trvalým plynem na podlaze no a holt občas to někdo do levého foukne bez varování i v tom slušném Německu. A pak prostě kotouče dostanou zabrat daleko víc než při tom lochtání, které jsem popsal u manželky a už jsem párkrát po 40tkm měnil. Prostě kdo chce jezdit rychle, tak musí počítat s vysokou spotřebou benzínu/nafty, destiček i kotoučů. To co se zmaří spalováním benzínu na dosažení vysoké rychlosti se musí také zmařit třením mezi destičkou a kotoučem při brzdění z vysoké rychlosti. A tak jako je spotřeba při 220 na dálnici třikrát vyšší než při 130 tak i "spotřeba" destiček a kotoučů je třikrát vyšší. Je to jenom fyzika.
19. 9. 2013 12:41
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Ale on psal o takových jak jsi ty, že je řidič a řidič a to je oč tu běží. Dnes už ne, ale před časem jsem jezdíval rychle, pekelně rychle desky jsem neměnil nikdy před 100k a kotouče před 200k. Takže asi tak.
Avatar - Ham.
19. 9. 2013 12:45
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Jezdit pekelně rychle a neměnit desky před 200tkm je nesmysl, to nevydrží ani keramika.
19. 9. 2013 17:48
Re: Premiove auto, premiova porucha...
:yes:
19. 9. 2013 12:55
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Ty z 200-250 brzdíš převážně motorem a brzdy jen lechtáš, když ti to tam někdo lupne? Samozřejmě, že je to o řidiči, stejně jako spotřeba paliva.
19. 9. 2013 13:02
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Tohle je standartní situace na silnici? Jasňe že se to stáva, ale zase díky předvídavosti plánováni jizdy a v neposldní řadě převážně brzdění motorem právě na tyto krizové chvilky ušetříš. Dnes jsem oo hodně starší a měním auta častěji než brzdové desky. ;-)
19. 9. 2013 17:29
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Také brzdím motorem, ale pak jezdím na pohodu a ne rychle. Když jezdím rychle, využívám brzd. Tohle sice není standardní situace, ale stává se to a i na českých dálnicích se běžně stává, že musím snížit rychlost o 50 km/h.
Avatar - xjara
19. 9. 2013 10:48
Re: Premiove auto, premiova porucha...
u tezsiho vozu staci parkrat prudce zabrzdit na dalnici z hodne vysoke rychlosti a kotouce se zvlni. Neni to nic neobvykleho.
19. 9. 2013 12:52
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Také MB nabízí servisní pakety, kdy máš tyhle věci předplacené. Pokud ti vyhovují podmínky, nemusí být od věci ho koupit.
19. 9. 2013 15:37
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Mno, ale taky opel insignia - kotuce odisli po 50tkm (vibrovanie pri brzdeni) a cena ludovych 550€. Po 150tkm odisli znova. Garancka pri 150tkm vratane vymeny rozvodov (bez tych brzd) - 906€. Takze to uz len malo prihodis a mas lepsie auto celkovo.
19. 9. 2013 10:10
Re: Premiove auto, premiova porucha...
tie kotuce budu kvoli ESP, a kvoli elektronickemu diferencialu. Ono sa zvysuje cestna stabilia ale za cenu vyssieho nakladu na brzdovy system. Na mojom predchadzajucom golfe kde nebolo ani ESP som auto predaval s 170 km a nemenene ani brzdove platnicky.
A zalezi zasa od toho ako jazdis. Ja som jazdil prevazne dialnica a ked sa dalo vyradoval a nebrzdil na plno a prerusovane z dovodu neprehrievania brzdoveho oblozenia. :-)
Som zvedavy ako dlho vydrzia BMW :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2013 10:57
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Je to SUV, tam brzdy vodcházej vždycky dřív. Spíš než že měnili kotouče po 80 tisících bych se divil těm destičkám že tolik vydržely >:-[]
19. 9. 2013 11:23
Re: Premiove auto, premiova porucha...
No jo, mám doma to "top" neporuchové BMW 130i, co je údajně nejspolehlivější a v 90t km odešla spojka (oprava i s dvouhmoťákem za 30 tisíc) + řídící jednotka xenonu (další 4 tisíce navrch). A třeba Performance brzdové destičky vpředu vydržely jen 15 tisíc km. Jak někomu vydrží destičky 80t km, to teda fakt nechápu, to snad nebrzdí. :-) To nevydrží ani kotouče, ty maj životnost tak 40t km max. :-)
Avatar - KANKUNEN
19. 9. 2013 12:46
Re: Premiove auto, premiova porucha...
To tak dělá, když máš v krvi i trochu benzínu. :yes:
19. 9. 2013 12:48
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Rozhodně to není první auto, kterému mění kotouče. Odpovídá to nasazení - s těmi auty se nemazlí. Pokud jde o olej, máš tam i filtr (což u některých převodovek není jen filtr) a práci (někdy to není sranda).
Avatar - happy_driver
19. 9. 2013 13:07
Re: Premiove auto, premiova porucha...
V Nemecku mi to moze byt ukradnute, na SK mi to kryje sestrocny servis v cene vozidla a stvorrocna zaruka. :-!
19. 9. 2013 14:08
Re: Premiove auto, premiova porucha...
Hlavně to je pro Merced docela ostuda. To je zrovna díl, který má vydržet po celou životnost auta. Není to žádný výměnný díl, který má nárok na to se vysypat. U Dáčky bych to ještě pochopil, ale u Mergla 8-s
19. 9. 2013 21:19
Re: Premiove auto, premiova porucha...
trochu sudnosti pri vypysovani, pri tychto testoch sa sypaly ine "etalony", nikde nie je napisane, ze by na MB odchadzala vodna pumpa pravidelne
23. 9. 2013 07:39
Re: Premiove auto, premiova porucha...
definuj etalon.
Avatar - sargis
19. 9. 2013 10:07
* happens
Nemozeme tento test brat tak, ze sa to stane kazdemu Mercu....ale potencialne sa to stat moze kazdemu Mercu :yes: Vypovedna hodnota tychto testov je vsak dobra...auto, ktore ma za dobu cestovania par fatalnych chyb, ma nepresvedci o tom, ze je to iba zly kus vyrobeny po vikendovej nocnej smene...
Skoda, ze sa nerobia testy na 200 000 km...tam by asi vela aut nedoslo kvoli fatalnejsim chybam typu. A pritom by stacilo kupit auto z bazara so 100 000 kms a bolo by to lacnejsie (a najma realnejsie)
Rozbalit vlákno
2
19. 9. 2013 10:12
Re: * happens
Robia obcas aj take testy, akurat neviem ci dobre vyberaju auta. Trebars to robili s fiatom 500, a rozsypal sa im motor aj prevodovka. Vysledok okomentovali asi tak, ze "po 6 rokoch a 200 tisic km zrele do srotu!":
[odkaz]
19. 9. 2013 13:01
Re: * happens
Z bazaru... to by mělo tedy vypovídající hodnotu, když neví, co se s tím autem dělalo předtím. Občas test prodlouží.
Avatar - R32
19. 9. 2013 10:11
AutoTip
Stále viac uvažujem prečo vlastne vyhadzujem každé dva týždne 1,76 € za AutoTip keď sa (takmer) všetky články objavujú aj tu... :-!
Rozbalit vlákno
3
19. 9. 2013 17:10
Re: AutoTip
myslím, že i kdyby ty články zde nebyly, tak je kupování AutoTipu zbytečné vyhazování
Avatar - R32
19. 9. 2013 20:31
Re: AutoTip
>:D no jo, máš recht, všetky testy končia aj tak výhrou Škody alebo VW... Najviac ma štve keď čítam článok napr. o Suzuki a v každej desiatej vete je nejaké "nenápadko" porovnanie so Škodou... 8-s Nemám nič proti koncernu no čoho je veľa toho je veľa. :no:
19. 9. 2013 22:42
Re: AutoTip
takto velkou část lidí naštvou a začne jim koncern vadit i když předtím ji to byla putna
19. 9. 2013 12:11
Fas soll ten š..
jasná chyba managementu...bouchá pěstí do stolu šéf představenstva na krizové schůzi svolané ihned po uveřejnění výsledků v AutoPiltu.
Nikdo z podřízených raději nezvedne ani oči od desek na stole s otevřenou stránkou, která tohle všechno způsobila....
Po chvilce metání očních blesků se rozhodne promluvit manager kvality a subdodávek.
Ano přijímám plnou odpovědnost a dávám své místo k dispozici.....
šéf se na něj jen úkosem podívá - "Vás jsem nemyslel blbče.... Risk manager musí od válu.... Taková chyba..... jasně jsem řekl, že ty součástky musí selhat až po uplynutí záručních podmínek..... To mne tady vůbec nikdo neposlouchá????!!!!!"
....na závěr porady
"máme se ještě hodně co učit. Podívejte kolegové od Renaultu.... Proč si myslíte, že s nimi spolupracujeme? to jsou machři....."
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
19. 9. 2013 15:57
premiove vozy uz davno nie su kvalitnejsie ako bezne auta
a vobec ..... furt to vravim.....slovo premia je dnes uz len formalny prezitok... z doby dinosaurov

realne ziadna premia neexistuje... existuju len lacnejsie a drahsie auta... a tie drahsie sa pose.ru rovnako akurat zaplatite za opravu ovela viac

zbohom kvalita.... ta nikdy nebola v drahsich autach lepsia a ani spolahlivost.... ani lepsia praktickost ani lepsie zaruky ani nic.....

premiove auto ( hovadina nazov ) = premiova porucha ( alebo lepsie povedane draha porucha ) ..... asi tak.... kazda minca ma dve strany

medak baworak sa vam dose.rie rovnako ako dacia za par korun .... akurat palky za opravu su odlisne v dacii aj v medaku..... takze asi tak
Rozbalit vlákno
2
19. 9. 2013 16:26
Re: premiove vozy uz davno nie su kvalitnejsie ako bezne aut
Samozřejmě, co se týče spolehlivosti, je to plus minus stejné. A dražší auto = dražší ceny dílů i opravy. Ale nemůžeš srovnávat jízdní komfort Logana a 5er, to je ten důvod proč zde na silnici vídáme i jiná auta než Dacie.. ;-)
19. 9. 2013 18:20
Re: premiove vozy uz davno nie su kvalitnejsie ako bezne aut
Prémiové auta nejsou? Která neprémiová značka nabízí víc než šestiválce? Která neprémiová značka nabízí osmistupňový automat? Která neprémiová značka - snad s výjimkou Subaru - nabízí trvalý pohon všech kol? Bavím se o evropských autech...
19. 9. 2013 19:46
Ovšem...
...lepší volba je [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - grifith
19. 9. 2013 20:00
Re: Ovšem...
ty jsi opravdu kosmonaut... 8-s :no: