Peugeot 5008 si během testu vedl poměrně dobře, v samotném závěru se však měnily brzdy, svíčky, těsnění u turbodmychadla, kouřilo se z výfuku a přišel odtah do servisu...
Ty vo*e, to je ta nová rodina malých turbomotorů. Ti výrobci od sebe všechny ty blbiny kopírují jak přes kopírák. Včera brácha dal Golfa 1,4TSI do servisu - v * má rozvody, najeto má 10000 km (ano, vidíte správně, deset tisíc). Prostě Das Auto!
Ako sa k tomu stavia servis? Garančka či "no jo, to víte, když blbě jezdíte...". Servis sa niekedy hrá na múdrych a čo inde vymenia v garančke, v ďalšom robia problémy (paradoxne Peugeot mi vychádza vždy v ústrety, Mercedes presný opak - tam to predajom skončilo).
Ale súhlasím s tým, že s malým turbom je väčšie riziko kazovosti.
Tak on je brácha specifický řidič, to auto má čtyři roky, jezdí akorát po městě = hodně studených startů. Objektivně vzato na množství startů má takovéto auto většinou najeto tak 40000 - 100000 km. No a ten napínák je kombinace věku a startů. Do VW servisu s tím vůbec nešel, možná by se dala žádat nějaká kulance, ale ta většinou spočívá v tom, že dají slevu 50% na náhradní díly, jenže v okamžiku, kdy u známého v servisu (kterému ještě narozdíl od originál VW důvěřuju, tam můžu být v dílně, ukáže mi auto zespodu, bavíme se spolu o problémech a řešeních, atd.) díly stojí tak 40% ceny co u VW (i originální) a práce rovněž tak 40%, tak ani nemá cenu s tím VW zatěžovat. Jináč mu na tomto motoru nedávno přetěsňovali olejovou vanu, sákl z ní olej (prostě nevydrželo těsnění, žádná vnější síla to nezpůsobila)... Já mám postarší Astru (7let), 1,6l atm, ta má řemen, najeto 110000 km a s motorem žádný problém. Měním akorát olej po roce (+ úkony podle servisky, např. svíčky...). Servisní interval na řemen je tam 10let nebo 150000, i tak ho preventivně nechám vyměnit už letos i tak to zřejmě bude v mém podání naposledy.
Abych to shrnul, problém není v tom, jestli to řeší nebo neřeší garance, problém je v tom, že řešení rozvodů je v dnešních motorech povětšinou poddimenzované a technicky strašně odfláknuté. To je přesně případ 1,4 TSI 90kW od VW koncernu a týká se to v bledě modrém většiny podobných "moderních" maloobjemových turbomotorů.
P.S. Ano, vím, u nové rodiny motorů EA211 je v 1,4 TSI řemen. Takže je tam celý systém rozvodů udělán jinak, v tuto chvíli nemám tušení jak je na tom tento nový systém s robustností a s tím související spolehlivostí.
Už jsi viděl kolo s klimatizací? ;-) To je všechno vždycky otázka možností. Jedny spodky by se určitě daly nosit déle než jeden den a o to méně by se mohlo prát a ušetřit za vodu, prášek i elektřinu. Stejně tak by člověk mohl méně svítit, levněji se stravovat, atd., atd. Vše je pouze otázka individuální dostupnosti nabízených možností. Když to převedu na sebe, tak kdybych na to měl, jezdil bych s osmiválcem. Protože na to nemám, jezdím se čtyřválcem. U mnohého Inda by podobná věta zněla takto: "Kdybych na to měl, jezdím na motorce, Protože na to nemám, jezdím na kole." Brácha na to má, tak jezdí s Golfem.
To je jediné akceptovatelné vysvětlení..nemít auto proto, že by ho jeden potřeboval, ale prostě jen proto, že si ho může dovolit. K tomu kolu a klimatizaci a dle nájezdu: než vůbec začne foukat studený (nebo teplý) vzduch, brácha už je dávno na místě, takže klimu vlastně nepotřebuje, na tom kole se za dobu jízdy schladí (nebo ohřeje) mnohem lépe.
No, na kole to také zkoušel (a občas i jezdí) ale auto svým pohodlím fakt vede ;-). Plus proti kolu hraje jeden fakt. Do práce to má dolů, domů nahoru. Tedy ráno, kdy je chladněji, mrzne na kole při jízdě samospádem, odpoledne, kdy je tepleji, se potí jako prase při šlapání nahoru. To i auto bez klimatizace je lepší než kolo. A samozřejmě nejezdí jenom toto, sem tam proloží delší trasu 100 - 200 km.
Já jsem to tak měl kdysi do školy. Ráno z kopce, odpoledne zpátky do kopce a byl jsem vždy rád, že jsem se neupotil cestou cestou tam, pač bych ani nevoněl a ani se necítil bůhvíjak bezvadně. Ale tohle je web o autech, takže ano, auto je pohodlnější, i když ne vždy výhodnější :-)
Jo samozřejmě... Já jsem na kole jezdil denně (i za sněhu) od zhruba páté třídy až do maturity a měl jsem to zrovna tak. To, že bych smrděl, mi začlo vadit až když jsem začal "očumovat" opačné pohlaví ;-). Navíc jsem na něm obrážel i blízké okolí města. Dneska mám na auto, kolo hnije v kolárně >:-[]. Výhodnost je samozřejmě zcela jiná věc.
Zajímavý. Další zákazník s údajně neexistující závadou u nevyzkoušených troufám si tvrdit přímo prototypových VW motorů. A GTI ne a ne přiznat, že je to skandál obřích rozměrů, který postihuje valnou většinu TSI motorů, který stojí prostě za h-o-v-n-o. Uvidíme jak na tom bude nová generace, která v současný době nastupuje na trh. Já bych VW moc přál, aby se jim to povedlo a já mohl konečně vyměnit svoji starou O1 za něco modernějšího koncernovýho s čím budu jezdit i jinam než jen do servisu.
Hele, GTI je básník a ironie z jeho příspěvků jenom čisí, řekl bych, že má i tak trochu radost, že se na ty jeho "špeky" tolik lidí tady chytí. Já mám jeho příspěvky rád, ne proto, co sdělují, ale jak to sdělují. Už jenom ta forma dává tušit, že ten chlapík dobře ví, kde je sever.
Díval jsem se do profilu a jestli máš ještě klasické TDI, tak se plnohodnotného nástupce (z hlediska provozních nákladů a spolehlivosti) asi už nedočkáš.
Na 2500 km ročně nové auto? Proboha proč? Na tenhle nájezd si koupím klidně pět let starou ojetinu ;-\ Samozřejmě proti gustu .... Jen na okraj 2500 najedu měsíčně ;-)
soudruzi z BMW/PSA chybu ? Že by to byl ojedinělý případ pochybuji. Prostě jsou ty motory "vyhoněné" a spolehlivost je na jednom z posledních míst. U BMW mě to zvlášť mrzí. :no:
Kéž by jen oni. Jsem velice zvědavý na Ecoboosty a rozvodové řemený máčené v oleji >:D Zlí jazykové tvrdí, že tam byl původně řetěz, ale byly s ním problémy, tak tam dali řemen. Vzhledem k tomu, že je řemen v oleji, tak si s tím asi moc hlavu nedělali :-O
tak řemen v oleji mam ve svem 2.0 HDi taky a interval 240 000:) Vydrzim s nervem tak do 150 vic ani tuk. Porad si totiz rikam, jakym olejem se ten remen asi maze. Ze by tim cernym mazutem od sazi, ktery se ma dle pravidel vyrobce menit po 30 000? Tak to ten remen bude vypadat 8-s
Ze si konstrukteri THP vzali za vzor nejspis HTP se uz chvili vi. Me mrzi ty dalsi odflaknute veci o kterych v testu psali. Brzdy, hrnce tlumičů, špatné čalouněni. To je videt, ze to auto za nic nestoji jako celek a nejde jen o spatny motor- coz se stava kazdemu, od Toyoty pres Rencka až po koncern. :no::no::no:
Ono taky není nikde napsaný, že si musíš huntovat motor intervalama 30 000 km a klidně si ten olej můžeš nechat měnit po 15 000 km. Zase tak drahý to není. ;-)
O tom jsem také slyšel. Kdesi jsem se dočetl, že je řemen ze speciálního materiálu, který namáčení v oleji "vydrží", ale jak to v reálu dopadne se pomalu a jistě brzy začneme dovídat. Mám dojem, že prodejně ta 1,0 tříválec žádným hitem není. I přes to, že si Ford nahonil triko tím, že s tímo motorem nadělal mraky pseudorekorů. Pseudorekordů proto, že se to týká kubatury do 1,0l, případně snad toho, že je to tříválec. Jinak by ani jeden parametr sám o sobě nijak výjimečný (tedy rekordní) nebyl.
naopak jestli si pamatuji čísla dobře, tak 1.0 EB se prodává na výbornou. I když je to spíše dílem toho, že jej Ford narval do kde čeho od Fiesty po Mondeo >:D
O spolehlivosti si myslím své. Nějak začínám mít pocit, že ta poučka "objem ničím nenahradiš" nebyla myšlena na výkon, ale na spolehlivost :-!
To bude zřejmě pravda, já vycházím pouze z celkových poklesů prodejů Fordu v EU, faktem zůstává, že nevím, jakým dílem z toho ukrajuje zmiňovaný motor, jakou roli hraje politika nasazování tohoto motoru do všech modelů a jakou roli hraje přirozený pokles prodejů daný vlekoucí se centrálně plánovanou destruktivní socialistickou politikou EU.
Pokles prodejů Ford není tak jednoznačný. Fiestě se daří na výtečnou. Focus se prodává též výborně. Mondeo je kapitola sama pro sebe...
Pokles jde spíš ruku v ruce s celkovým úpadkem EU trhu, nikoliv že by snad Ford dramaticky ztrácel. A to přitom Ford na Evropu kašle :-O Kdyby měl Ford v Evropě takový tah na branku, jako korejská rejže...
Zatim to s EB vypada vice nez dobre. Sem tam se objevi vymena turba, ale nic co by se vymykalo statistikam poruchovosti turba obecne. Ecoboosty uz tu jsou myslim 2 - 3 roky a zatim zadne problemy jako TSi.
No ale pro jistotu jsem si priplatim 5 let zaruku :-)
Prostě francouzi Neumí udělat pořádnej podvozek a navíc už ani motory se jim nedaří. Vzpomínám na svoje první auto Peugeot 306 TD, který ač měl 300000 km na hrbu bez problémů jezdil bez sebemenší poruchy a startoval i v minus 20 na první drknutí. Krom prach mizernýho hrubě poddimenzovanýho podvozku výborný auto.
Neumí motory? On někdo přišel s něčím lepším než HDI? Nemyslím, že by TDI převyšovaly HDI. A THP vzniklo ze spolupráce s BMW, takže by to mělo být že Francouzům a Němcům už se ani motory nedaří...
Kterekoli ctyrvalcove TDi se nechyta na ctyrvalcove HDI, taktez se nechyta na kterekoli japonske diesely. Bohuzel si koncern nechce priznat, ze v tomto smeru silne zaspal.
No úplně aktuální generace TDI je zatím natolik nová, že nejde říct jestli je dobrá nebo špatná. Ta předešlá generace byla dost mizerná. Vyjma 1,9 TDI PD, který ještě jakž takž s trochou péče spolehlivě jezdilo. Bavím se teď taky o maloobjemových 4 válcích.
Nejde mi vůbec o to jestli je HDI lepší na papíře. Zajímá mě jestli s autem dojedu kam potřebuju. Radši budu jezdit "starým" ale spolehlivým krámem než novým moderním, ale na odtahovce.
Ale to nejde hazet do jednoho pytle. 2.0 Hdi je jeden z nejspolehlivejsich naftovych motoru v dane kubature. Ovsem s 1.6 Hdi už je to podstatně horší- tezko soudit jestli je to tim, ze se dre predevsim v c5, c4 picasso apod,....
1,6hdi je spolahlivy motor. problem s odidenim turba ma tdci (rovnaka konstrukcia, len ford si ho vyraba sam) u ktoreho ford trval, ze donho pojde olej s inou specifikaciou. Tento olej karbonoval a upchaval sitko pred turbom.
1,6hdi bol v pohode, v kazdom pripade sa od 2008 nemontuje to sitko
Test DS 5 a 5008 jen dokazuje, že se máš PSA vyhnout. Řídil jsem půl roku starou C3 a řazení stále stejné přes půl interiéru. Je to vše podle - co nejvíc to ošulit a navoňat, aby to někdo koupil.
To je blbost, ale zrovna tak blbost je mpv s navrčenym benzínem, tam má bejt nafta a 2.0 HDi je pohoda :yes:
Nevim proč taky v takovymhle autě testujou benzín, když 99% se jich stejně prodá v naftě >:D
venga je skvele auto.. a skvely bude urcite aj carens s GDi ;-) .... korejci davaju konkurencii pekne zabrat co ma len a len tesi :yes: uz bolo na case aby medzi tuto poruchovu europu prislo nieco spolahlive z azie ;-)
Venga vítězí. S přehledem to nejhorší, co se na trhu nechá koupit. Obludná karoserie, slabý motor, interiér z recyklovaných pet lahví, podvozek z trakaře, ale nesype se to a blbcům to stačí.
uz dlhsiu dobu citam na THPecka... dost nepekne veci....skoda... lebo 5008 je pekne a skvele auto.... skoda tohto motora ze nie je spolahlivejsi... lebo pride mi ako taky ideal co sa tyka vykonu u benzinu pre toto auto....
zlate GDi.. v carense alebo zlata venga ... tam tych 100 000 km spolknu ako malinu bez chybicky :yes:
Nemam sice s Peugeotmi ziadne skusenosti, ale bavime sa o jednom teste jedneho konkretneho kusu. Z celej tej "slavnej" tabulky AutoBildu by som si velku hlavu nerobil.
Bych si tím GDI vůbec nebyl jistý. Ano, není to turbomotor, ale přímý vstřik paliva je sám o sobě choulostivý (zejména u benzínu, který narodíl od nafty nemaže). Plus pokud vím, to GDI má i variabilní délku sacího potrubí, tam už k dokonalosti a spolehlivosti motorů například od VW chybí jen to turbo...
Na 1,6 EB som nemal,z 1,6 THP som mal strach a tak som skončil 1,6 GDI.Napriek tomu,že to viacerym nejde popod nos,zatial drží a šlape.Variabilné ventily už mal môj predchádzajúci motor ( F 1,6ti-vtc) a v pohode.Pri predaji 180000km.No a keby predsa len priame vstrekovanie začalo blbnúť,tak mám v zálohe 5 rokov bez obmedzenia kilometrov.
mluvil jsem spis o kinematice zadni napravy, ktera nefunguje jak ma- (Venga, Veloster, ix20....) o odchazejicich tahlech stab. jak na bezicim pasu. o tom, ze napr po 100 k km vevnitr ceed rachta jak rusky tank. O tom, ze to auto i s temito nedostatky bude fungovat spise dele nez prumer bych se asi nehadal. Tady se jednoznacne poucili z chyb minulych...
Z textu mám dojem, že se to sice sype, ale není to zase taková hrůza, jak se o francouzských křápech traduje. Zajímal by mě stav interiéru, rozvrzanost, roztrhanost a osoupanost.
Ak nemas rad francuzov, tak tento test ti to (bohuzial) absolutne potvrdi [odkaz] ...clovek by az zasol, ze francuzi urobia taky paskvil. :no: a to mi je luto ;-\
Vcera som ho dal prvy krat ;-) ...obecne sa neopakujem ale nie kazdy je jeden den na "auto.cz"...nejak by ten test stale bije do oci a velmi ma neprijemne prekvapil. Dnes vie kazdy, ze staci jeden nepodareny model, ktory media skritizuju a povest sa potom naprava cele roky. Ze si tohto Citroen nie je vedomy, to nechapem.
Tak podla mna to vobec nie je dobry vysledok. Ponecham teraz bokom statisticku vypovednu hodnotu jedneho testovaneho auta, ale ak si sam seba predstavim v ulohe majitela ktory si kupil nove auto, a uz po 20 tisic km musi volat odtahovku, tak to by som asi nepredychal. To uz fakt radsej rozvrzany interier...
Nechval dne před večerem, originální text je trochu košatější:
motor v nouzovém režimu, vadný napínák rozvodového řetězu
hází přední brzdové kotouče (30tkm), nutná výměna
rozpraskané těsnění předních dveří
poškozené opěry tlumičových pružin
kompletně rezavý zvedák i rezervní kolo
popraskaný izolační plech výfukového potrubí
porucha těsnění sběrného potrubí výfuk. plynů u čtvrtého válce
požkozené (popraskané) sběrné potrubí výfuk. plynů na třech místech
velké množství karbonových usazením v rozebraném motoru
velká spotřeba motorového oleje
daleko nižší výkon než udávaný, naměřeno 103 kW místo 115kW a naměřené zrychlení 10,8 místo 9,7
nefunkční blokování zpátečky (několikrát zařazena zpátečka místo jedničky při rozjíždění)
zadrhávající převodovka (jednička)
u prázdného auta rázy od zadní nápravy
hvízdání od bočního okna
pískající spojka od 50tkm
automatické stírání fungovalo podle náhodného principu, nikoliv podle hustoty deště, dešťové čidlo nejde nastavit
navigace funguje pomalu
nekvalitní materiály v interiéru, postupně se projevilo i nekvalitní zpracování kdy se kabina často celá rozdrnčela
nutnost výměny zadních brzdových kotoučů
nutnost výměny víka ventilů protože prosakuje
černé mraky z výfuku, nouzový režim, odtah, výměna těsnění turba a dvou svíček
nevím, ale to co popisuješ výše bych pojmem "auto" opravdu nenazval..... Ještě že u Peugeotu jsem narazil na tak stupidního prodejce, že se moje uvažování o 508 THP rychle rozplynulo, mohl jsem podobnou hrůzu mít doma.... :*)
Není francouz jako francouz. Nedávno skončil tento test i Renault Scénic s výborným výsledkem. Navíc hodnocení "Pevný jako skála" snad mluví za vše. Peugeot bohušel posledních pár let tvrdě zaspal. Renault za tu dobu koupil Nissan, Ladu, rozjel Dacii a dostal se mezi nejspolehlivější výrobce. Peugeot se za stejnou dobu dopracoval skoro ke krachu. Jak už jsem psal. Není francouz jako francouz.
Podívej se na statistiky spolehlivosti. Podívej se na dnešní situaci Renaultu a na situaci PSA. Renault má Nissan, Dacii a Ladu. PSA nemá nic a naopak jen čeká, jestli je někdo koupí. Peugeot prostě těžce zaspal a jeho na pohled prémiové interiéry to nezachrání. Na co ti je prémiový vzhled interiéru, když je po pár kilometrech rozvrzaný. Je to i poučení pro redaktory, kteří jsou schopni hodnotit zpracování a kvalitu materiálů v interiéru jen dle pohledu. Vnímaná kvalita je dnes pro automobilky velice důležitá a investují do ní hodně peněz. Třeba Peugeot udělal tým, kteří má na starosti to, aby se dveře zavíraly se stejným zvukem jako německá prémie. Tohle všechno něco stojí a peníze pak chybí jinde. Třeba na tu opravdovou kvalitu.
Další přání otcem myšlenky? Renault má Dacii a Ladu. S Nissanem tvoří alianci, kde si vzájemně vlastní akcie ovšem v minoritní výši, takže se mohou rozejít, když majorita na jedné nebo druhé straně nebude spokojená. Přičemž spokojenost na straně Nissanu klesá přímo úměrně s tím jak klesá Renault v prodejích, v ceně svých akcií etc. (jasně pro Renault jsou výnosy z minoritního podílu v Nissanu poslední záchranou, protože provozní výnosy stojí za starou bačkoru, naopak Nissan má ze svého podílu v Renaultu akorát účetní ztrátu, protože cena akcií Renaultu padá jak listí na podzim a musí všechno odmakat ve výrobě a prodejích). Takže bez Nissanu by na tom byl Renault stejně jako PSA (tedy ve ztrátě) a je jen otázkou jak dlouho budou Japonci vděční za svou záchranu před 14 lety a nebo kdy řeknou tak už jsme vám vrátili třikrát tolik a kašlem na Vás a pak si Renault podá ruce s PSA a půjdou společně zase brečet na práh Elysejského paláce.
[odkaz]
Renault má v Nissanu cca 44% akcií a je největším akcionářem.Nissan má jen 15% akcii Renaultu. O nějakém rozchodu nemůže být ani řeč. Pokud se o něčem spekuluje, tak spíš o fůzi. Renault by byl v zisku i bez Nissanu. Navíc není nic špatného na tom, pokud má někdo z investice nějaký zisk. Nissan i Renault jsou s aliancí spokojeni a dál spolupráci rozvíjí. I ten Nissan je v zisku i díky spolupráci s renaultem. Zatím jsem neslyšel, že by někdo Carlose Ghosna z Japonska vyháněl. Naopak jsem dnes četl, že je nejlépe placeným manažérem v Japonsku. Vše další, co tady píšeš, jsou jen nějaké kdyby. Na kdyby se ale nehraje. Renault udělal v minulosti dobrá rozhodnutí a to se mu dnes vrací. PSA neudělal nic a také se mu to vrací. Ještě na závěr - akcie Renaultu rostou. :-)
„Renault by bez Nissanu nevydělával,“ komentoval dnešní rozložení sil Philippe Houchois, analytik UBS. Omlouvám se, ale já věřím spíš jemu než tobě.
Jo a akcie dneska rostou, ale za pět let ztratily polovinu ceny. :-)
Zase špatně. Podívej se na odkaz. Vývoj ceny akcií za posledních 5 let.
[odkaz]
Pak se podívej na vývoj akcií PSA. Za těch 5 let se dostali na 20% původní hodnoty.
[odkaz]
Už chápeš, že není francouz jako francouz. Navíc on ten Renault už ani moc francouzský není.
Ten analytik komentoval dnešní rozložení sil. Myslel tím to, že by Renault nevydělával v červnu nebo jaký časový úsek měl na mysli? Pokud se podíváš na poslední výsledky, tak zisk byl větší než suma, jež přišla z Nissanu. Vůbec ta myšlenka, že by nevydělával bez Nissanu je zcela mimo. Má v něm 44% akcií, podílí se na jeho rozvoji, je jeho největší akcionář, ve vedení má C. Ghosna. Je proto zcela jasné, že z něj má zisk. Zjednodušeně řečeno má z každého prodaného Nissanu 44% zisku. Je to stejné jako by jsi začal tvrdit, že třeba VW má zisk díky tomu, že si bere peníze ze společných podniků, které má s čínskými partnery.
stačí rok přidat a je to ze 120eur na 60 eur
[odkaz]
Z každého prodaného Nissanu 44% zisku? To jsi trochu mimo. Od Nissanu má tolik, kolik mu valná hromada schválí na dividendách z akcií.
A ano, VW má, mimo jiné, zisk z podniků s čínskými partnery. Ovšem má také velký provozní zisk z vlastní výroby aut (který má Renault někde kolem nuly nebo dokonce v mínusu).
to není ani zjednodušeně, můžeš mít zisk 20mld. a valná hromada se dohodne, že dividenda bude 0, protože se musí investovat do nové platformy. A PSA může být ve ztrátě a přesto rodině Peugeotu vyplácí dividendy i za cenu ještě větší ztráty. :-)
Zjednodušení je v tom, že ten zisk Nissanu se projeví i v hospodaření Renaultu. Nemusí být ani dividendy. Stačí růst akcií Nissanu. Jen jsem chtěl naznačit, že prodej Nissanů se projeví i u Renaultu. Jen o něco méně než prodej Renaultů nebo Dacií.
Jo třeba časem Renault přestane vyrábět auta skoro úplně a bude žít z dividend Dacie, Nissanu a Lady. Proč ne. Fiat to úspěšně realizuje také a je ještě o kus dál. :-)
>:D
Já tam ale nečtu, že na každém Nissanu je 44% zisku...
Je tam napsaáno, že 44% zisku z každého Nissanu jde Renaultu.
A to je dost rozdíl.
Ten zisk může být jen 10€ na autě... ale pak 4,40 € z něho jde Renaultu. ;-)
.... zdá se napoprvé zvládl jen Fiat a Renault.... U VW a PSA to evidentně nevyšlo.... Uvidíme, co Ford....
Inu, ještě furt jsou mezi autama rozdíly a fakt není jedno, co si koupíš.... (jako v případě ledniček atd..... ;-) )
Jinak resetovat varovné hlášky "restartem" motoru jsem musel naposledy u svého Stila někdy kolem 250tkm.... u funglovky by to nikdo neměl strpět a pokud by se to opakovalo, auto bych se snažil vrátit..... :no:
Ukazuje se, že malé turbomotory jsou háklivé na šetření. Jak THP, tak TSI mohly být v pohodě. Jen by to stálo o pár Euro víc. Někdo si asi řekl, že je lepší dát peníze do marketingu než do motoru.
HTP od otce taky, má přes 8 let a 103 tkm, zatím žádný problém, zrovna dnes jsem s tím jel přes 60 km svižným tempem, spotřeba 5,5 l... jinak je to starší verze 47 kW.
Svižným tempem mám na mysli jízdu nad rychlostními limity, kdy předjíždíte všechny +- předpisově jedoucí, nikoliv však bezohledné tempo skrz města i mimo ně ... btw svižné tempo neznamená závodní, to už by protimluv opravdu byl.
tak mame asi o sviznem tempu kazdy jinou predstavu ;-). ba ne, ted vazne, standardni provoz na nasich silnicich prvni tridy neumozni autu se 47kW rozumne predjizdet. to proste nelze. s timto vykonem bud jedu na ohromne riziko (tedy jako uplny de*il) nebo se zaradim do davu a jedu s balikem trotlu 80. pochopitelne nedelni dopoledne, ktere byva volne, umoznuje sviznou jizdu i trivalcum.
"vadný napínák rozvodového řetězu..."?
Tak to je vážný... to už jsou skoro tak špatný, jako motory od VW.
>:-[]
Jinak dobrá formulace... několikrát resetovali vyrovnou hlášku... a pak najednou motor přešel BEZ VAROVÁNÍ do nouzového režimu!
>:D
Ale chápu... to naštve.
Já jsem se vracel 3x s Oktávkou (diesel) v nouzovém režimu ze Stuttgartu... a je to fakt opruz. Když vás v kopcích předjíždějí i náklaďáky... a často u toho troubí... protože jim překážíte.