Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Test 100 000 km: Peugeot 5008 1.6 THP - Závěrečná podpásovka

138 komentářů

kuny
Ty vo*e, to je ta nová rodina malých turbomotorů. Ti výrobci od sebe všechny ty blbiny kopírují jak přes kopírák. Včera brácha dal Golfa 1,4TSI do servisu - v * má rozvody, najeto má 10000 km (ano, vidíte správně, deset tisíc). Prostě Das Auto!
Avatar - nalimer
nalimer
Ako sa k tomu stavia servis? Garančka či "no jo, to víte, když blbě jezdíte...". Servis sa niekedy hrá na múdrych a čo inde vymenia v garančke, v ďalšom robia problémy (paradoxne Peugeot mi vychádza vždy v ústrety, Mercedes presný opak - tam to predajom skončilo).
Ale súhlasím s tým, že s malým turbom je väčšie riziko kazovosti.
kuny
Tak on je brácha specifický řidič, to auto má čtyři roky, jezdí akorát po městě = hodně studených startů. Objektivně vzato na množství startů má takovéto auto většinou najeto tak 40000 - 100000 km. No a ten napínák je kombinace věku a startů. Do VW servisu s tím vůbec nešel, možná by se dala žádat nějaká kulance, ale ta většinou spočívá v tom, že dají slevu 50% na náhradní díly, jenže v okamžiku, kdy u známého v servisu (kterému ještě narozdíl od originál VW důvěřuju, tam můžu být v dílně, ukáže mi auto zespodu, bavíme se spolu o problémech a řešeních, atd.) díly stojí tak 40% ceny co u VW (i originální) a práce rovněž tak 40%, tak ani nemá cenu s tím VW zatěžovat. Jináč mu na tomto motoru nedávno přetěsňovali olejovou vanu, sákl z ní olej (prostě nevydrželo těsnění, žádná vnější síla to nezpůsobila)... Já mám postarší Astru (7let), 1,6l atm, ta má řemen, najeto 110000 km a s motorem žádný problém. Měním akorát olej po roce (+ úkony podle servisky, např. svíčky...). Servisní interval na řemen je tam 10let nebo 150000, i tak ho preventivně nechám vyměnit už letos i tak to zřejmě bude v mém podání naposledy.

Abych to shrnul, problém není v tom, jestli to řeší nebo neřeší garance, problém je v tom, že řešení rozvodů je v dnešních motorech povětšinou poddimenzované a technicky strašně odfláknuté. To je přesně případ 1,4 TSI 90kW od VW koncernu a týká se to v bledě modrém většiny podobných "moderních" maloobjemových turbomotorů.

P.S. Ano, vím, u nové rodiny motorů EA211 je v 1,4 TSI řemen. Takže je tam celý systém rozvodů udělán jinak, v tuto chvíli nemám tušení jak je na tom tento nový systém s robustností a s tím související spolehlivostí.
pargi
Proč nejezdí brácha raději na kole nebo potupákem? Nebo taxíkem, i to by vyšlo levněji, než si na 2500 km ročně kupovat auto.
kuny
Už jsi viděl kolo s klimatizací? 😉 To je všechno vždycky otázka možností. Jedny spodky by se určitě daly nosit déle než jeden den a o to méně by se mohlo prát a ušetřit za vodu, prášek i elektřinu. Stejně tak by člověk mohl méně svítit, levněji se stravovat, atd., atd. Vše je pouze otázka individuální dostupnosti nabízených možností. Když to převedu na sebe, tak kdybych na to měl, jezdil bych s osmiválcem. Protože na to nemám, jezdím se čtyřválcem. U mnohého Inda by podobná věta zněla takto: "Kdybych na to měl, jezdím na motorce, Protože na to nemám, jezdím na kole." Brácha na to má, tak jezdí s Golfem.
pargi
To je jediné akceptovatelné vysvětlení..nemít auto proto, že by ho jeden potřeboval, ale prostě jen proto, že si ho může dovolit. K tomu kolu a klimatizaci a dle nájezdu: než vůbec začne foukat studený (nebo teplý) vzduch, brácha už je dávno na místě, takže klimu vlastně nepotřebuje, na tom kole se za dobu jízdy schladí (nebo ohřeje) mnohem lépe.
kuny
No, na kole to také zkoušel (a občas i jezdí) ale auto svým pohodlím fakt vede 😉. Plus proti kolu hraje jeden fakt. Do práce to má dolů, domů nahoru. Tedy ráno, kdy je chladněji, mrzne na kole při jízdě samospádem, odpoledne, kdy je tepleji, se potí jako prase při šlapání nahoru. To i auto bez klimatizace je lepší než kolo. A samozřejmě nejezdí jenom toto, sem tam proloží delší trasu 100 - 200 km.
pargi
Já jsem to tak měl kdysi do školy. Ráno z kopce, odpoledne zpátky do kopce a byl jsem vždy rád, že jsem se neupotil cestou cestou tam, pač bych ani nevoněl a ani se necítil bůhvíjak bezvadně. Ale tohle je web o autech, takže ano, auto je pohodlnější, i když ne vždy výhodnější 😄
kuny
Jo samozřejmě... Já jsem na kole jezdil denně (i za sněhu) od zhruba páté třídy až do maturity a měl jsem to zrovna tak. To, že bych smrděl, mi začlo vadit až když jsem začal "očumovat" opačné pohlaví 😉. Navíc jsem na něm obrážel i blízké okolí města. Dneska mám na auto, kolo hnije v kolárně >😒]. Výhodnost je samozřejmě zcela jiná věc.
_MT_
Já ti nevím, ale z mé zkušenosti začne klimatizace chladit během vteřin.
pargi
Ale během vteřin je brácha už na místě 😄
novice
Ale nejspis porad jeste na tom z ktereho vyjizdi 😉
pargi
😄
_MT_
Na kole jsem tedy klimatizaci ještě nepotřeboval - okolo celého těla proudí vzduch, takže se dobře chladí. 😉
ryccardo
Zajímavý. Další zákazník s údajně neexistující závadou u nevyzkoušených troufám si tvrdit přímo prototypových VW motorů. A GTI ne a ne přiznat, že je to skandál obřích rozměrů, který postihuje valnou většinu TSI motorů, který stojí prostě za h-o-v-n-o. Uvidíme jak na tom bude nová generace, která v současný době nastupuje na trh. Já bych VW moc přál, aby se jim to povedlo a já mohl konečně vyměnit svoji starou O1 za něco modernějšího koncernovýho s čím budu jezdit i jinam než jen do servisu.
kuny
Hele, GTI je básník a ironie z jeho příspěvků jenom čisí, řekl bych, že má i tak trochu radost, že se na ty jeho "špeky" tolik lidí tady chytí. Já mám jeho příspěvky rád, ne proto, co sdělují, ale jak to sdělují. Už jenom ta forma dává tušit, že ten chlapík dobře ví, kde je sever.
ryccardo
No někdy mi to tak ani nepřijde.
Avatar - Anonym
Anonym
Díval jsem se do profilu a jestli máš ještě klasické TDI, tak se plnohodnotného nástupce (z hlediska provozních nákladů a spolehlivosti) asi už nedočkáš.
ryccardo
jj 81 kW. No zatím to tak vypadá, že se ho už nedočkám ;-\
Autoservis
Na 2500 km ročně nové auto? Proboha proč? Na tenhle nájezd si koupím klidně pět let starou ojetinu ;-\ Samozřejmě proti gustu .... Jen na okraj 2500 najedu měsíčně 😉
Avatar - Iv8
Iv8
soudruzi z BMW/PSA chybu ? Že by to byl ojedinělý případ pochybuji. Prostě jsou ty motory "vyhoněné" a spolehlivost je na jednom z posledních míst. U BMW mě to zvlášť mrzí. :no:
Avatar - VWrofl
VWrofl
Kéž by jen oni. Jsem velice zvědavý na Ecoboosty a rozvodové řemený máčené v oleji >😁 Zlí jazykové tvrdí, že tam byl původně řetěz, ale byly s ním problémy, tak tam dali řemen. Vzhledem k tomu, že je řemen v oleji, tak si s tím asi moc hlavu nedělali 😲
krokodyl.usaty
tak řemen v oleji mam ve svem 2.0 HDi taky a interval 240 000😊 Vydrzim s nervem tak do 150 vic ani tuk. Porad si totiz rikam, jakym olejem se ten remen asi maze. Ze by tim cernym mazutem od sazi, ktery se ma dle pravidel vyrobce menit po 30 000? Tak to ten remen bude vypadat 8-s
Ze si konstrukteri THP vzali za vzor nejspis HTP se uz chvili vi. Me mrzi ty dalsi odflaknute veci o kterych v testu psali. Brzdy, hrnce tlumičů, špatné čalouněni. To je videt, ze to auto za nic nestoji jako celek a nejde jen o spatny motor- coz se stava kazdemu, od Toyoty pres Rencka až po koncern. :no: :no: :no:
ryccardo
Ono taky není nikde napsaný, že si musíš huntovat motor intervalama 30 000 km a klidně si ten olej můžeš nechat měnit po 15 000 km. Zase tak drahý to není. 😉
krokodyl.usaty
vsak to tak samozrejme delam. 😉
ryccardo
to ti chválím 😉
Avatar - del42sa
del42sa
který motor 2.0HDi má rozvodový řemen máčený v oleji ? To je pro mě novinka 😉
kuny
O tom jsem také slyšel. Kdesi jsem se dočetl, že je řemen ze speciálního materiálu, který namáčení v oleji "vydrží", ale jak to v reálu dopadne se pomalu a jistě brzy začneme dovídat. Mám dojem, že prodejně ta 1,0 tříválec žádným hitem není. I přes to, že si Ford nahonil triko tím, že s tímo motorem nadělal mraky pseudorekorů. Pseudorekordů proto, že se to týká kubatury do 1,0l, případně snad toho, že je to tříválec. Jinak by ani jeden parametr sám o sobě nijak výjimečný (tedy rekordní) nebyl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
naopak jestli si pamatuji čísla dobře, tak 1.0 EB se prodává na výbornou. I když je to spíše dílem toho, že jej Ford narval do kde čeho od Fiesty po Mondeo >😁

O spolehlivosti si myslím své. Nějak začínám mít pocit, že ta poučka "objem ničím nenahradiš" nebyla myšlena na výkon, ale na spolehlivost :-!
kuny
To bude zřejmě pravda, já vycházím pouze z celkových poklesů prodejů Fordu v EU, faktem zůstává, že nevím, jakým dílem z toho ukrajuje zmiňovaný motor, jakou roli hraje politika nasazování tohoto motoru do všech modelů a jakou roli hraje přirozený pokles prodejů daný vlekoucí se centrálně plánovanou destruktivní socialistickou politikou EU.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pokles prodejů Ford není tak jednoznačný. Fiestě se daří na výtečnou. Focus se prodává též výborně. Mondeo je kapitola sama pro sebe...
Pokles jde spíš ruku v ruce s celkovým úpadkem EU trhu, nikoliv že by snad Ford dramaticky ztrácel. A to přitom Ford na Evropu kašle 😲 Kdyby měl Ford v Evropě takový tah na branku, jako korejská rejže...
_MT_
Spolehlivosti škodí tlak na náklady. Ne mizící objem. 😄
mrazik
Zatim to s EB vypada vice nez dobre. Sem tam se objevi vymena turba, ale nic co by se vymykalo statistikam poruchovosti turba obecne. Ecoboosty uz tu jsou myslim 2 - 3 roky a zatim zadne problemy jako TSi.
No ale pro jistotu jsem si priplatim 5 let zaruku 😄
kuny
Tak 1,0 Ecoboost je tu reálně půl druhého roku.
ryccardo
Prostě francouzi Neumí udělat pořádnej podvozek a navíc už ani motory se jim nedaří. Vzpomínám na svoje první auto Peugeot 306 TD, který ač měl 300000 km na hrbu bez problémů jezdil bez sebemenší poruchy a startoval i v minus 20 na první drknutí. Krom prach mizernýho hrubě poddimenzovanýho podvozku výborný auto.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A co RCZ 8-s ?

Neumí motory? On někdo přišel s něčím lepším než HDI? Nemyslím, že by TDI převyšovaly HDI. A THP vzniklo ze spolupráce s BMW, takže by to mělo být že Francouzům a Němcům už se ani motory nedaří...
jossalito
A o jakých TDI mluvíš?
Zase jen maloobjemové čtyřválce?
mrazik
Kterekoli ctyrvalcove TDi se nechyta na ctyrvalcove HDI, taktez se nechyta na kterekoli japonske diesely. Bohuzel si koncern nechce priznat, ze v tomto smeru silne zaspal.
jossalito
Proč by měli něco přiznávat? To se tak jako dělá? 8-s
ryccardo
Jak to myslíš zaspal a jak to myslíš nechytá?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Logicky když porovnávám HDI a TDI, tak jsme v kategorii do 2,2 l.

Abych nebyl špatně pochopen, netvrdím, že aktuální generace TDI je snad špatná. Jen že ničím nepřevyšuje HDI.
jossalito
Už jsem to našel.
ryccardo
No úplně aktuální generace TDI je zatím natolik nová, že nejde říct jestli je dobrá nebo špatná. Ta předešlá generace byla dost mizerná. Vyjma 1,9 TDI PD, který ještě jakž takž s trochou péče spolehlivě jezdilo. Bavím se teď taky o maloobjemových 4 válcích.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
2.0 TDI-CR, 1.6 TDI-CR, 1.2 TDI-CR nejsou nějak extra nové, minimálně 1.6 má zdá se slušně našlápnuto. O dřívějších PD se nemá smysl bavit.
ryccardo
Nejde mi vůbec o to jestli je HDI lepší na papíře. Zajímá mě jestli s autem dojedu kam potřebuju. Radši budu jezdit "starým" ale spolehlivým krámem než novým moderním, ale na odtahovce.
krokodyl.usaty
Ale to nejde hazet do jednoho pytle. 2.0 Hdi je jeden z nejspolehlivejsich naftovych motoru v dane kubature. Ovsem s 1.6 Hdi už je to podstatně horší- tezko soudit jestli je to tim, ze se dre predevsim v c5, c4 picasso apod,....
Avatar - Ronault.
Ronault.
1,6 HDI je nejprodávanější diesel na světě, možná proto jich je tolik pokažených, ale procentuálně to je podařený motor.
hipisko
1,6hdi je spolahlivy motor. problem s odidenim turba ma tdci (rovnaka konstrukcia, len ford si ho vyraba sam) u ktoreho ford trval, ze donho pojde olej s inou specifikaciou. Tento olej karbonoval a upchaval sitko pred turbom.
1,6hdi bol v pohode, v kazdom pripade sa od 2008 nemontuje to sitko
pogo26
Tady je řeč o Peugeotu, tak do toho netahej všechny francouze. Někdo by se mohl i urazit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Krom Meďáku stojí spolehlivost motorů všech evropskejch výrobcu za prd :no:
Audi i BMW sou dokonce hodně podprůměrný :no: :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Test DS 5 a 5008 jen dokazuje, že se máš PSA vyhnout. Řídil jsem půl roku starou C3 a řazení stále stejné přes půl interiéru. Je to vše podle - co nejvíc to ošulit a navoňat, aby to někdo koupil.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nikdy nekupuj auta na "F" (Fiat, Ford a francouzské...) :-!
pargi
A folcvágny jsou v richtiku? 😉
Avatar - Iv8
Iv8
:yes:
kuny
:yes: >😒]
ryccardo
Ne ty už jsou taky f***i >😁
Avatar - Choochoo
Choochoo
>😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jediná dva dobrá auta na F byla Favorit a Felície. >😁 :-!
ryccardo
To byly sice ukrutný šroty jízdním projevem, ale nemusel si se bát, že nedojedeš. To byla ještě nezničitelná lehce opravitelná technika.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je blbost, ale zrovna tak blbost je mpv s navrčenym benzínem, tam má bejt nafta a 2.0 HDi je pohoda :yes:
Nevim proč taky v takovymhle autě testujou benzín, když 99% se jich stejně prodá v naftě >😁
pargi
Třeba pro rodiny, které udělají 10 - 15 tis. km ročně ideál. A navrčený benzín? 115 kW z foukané "jednašestky" mi nepřijde přehnaně moc.
_Teddy_
Ako obvykle, link na original testu chyba, takze zase ho doplnim😒br /> [odkaz]

BTW, aky to rozdiel:
Peugeot 5008: 31 trestnych bodov, znamka 4
Kia Venga: 1 trestny bod, znamka 1

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
venga je skvele auto.. a skvely bude urcite aj carens s GDi 😉 .... korejci davaju konkurencii pekne zabrat co ma len a len tesi :yes: uz bolo na case aby medzi tuto poruchovu europu prislo nieco spolahlive z azie 😉

venga :yes: :yes: :yes😒br />
kia kvalita made in slova(kia) :yes:
kuny
Naštěstí se to na Slovensku "jenom" montuje dohromady, že 😉...
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Venga vítězí. S přehledem to nejhorší, co se na trhu nechá koupit. Obludná karoserie, slabý motor, interiér z recyklovaných pet lahví, podvozek z trakaře, ale nesype se to a blbcům to stačí.

Kia >😁 :yes:
_Teddy_
to vies, su zakaznici ktorym ide hlavne o to, aby ich auto bezpecne a spolahlivo odviezlo z miesta "A" na miesto "B"...

No a potom su tu taki, ktori chcu predovsetkym vyzerat "trendy" ked budu cakat na odtahovku, lezerne sa opierajuc o svoj nepojazdny wagen...

Aneb "kazdemu co jeho jest" (vraveli uz habsburgovci)...
drupos
Trochu bych ubral na důrazu, tvůj příspěvek evokuje myšlenku "Inteligenti chtějí auto co se sype" 😄
novice
Tu druhou uvozovku to chtelo dat hned za inteligenty a bylo by to presnejsi >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz dlhsiu dobu citam na THPecka... dost nepekne veci....skoda... lebo 5008 je pekne a skvele auto.... skoda tohto motora ze nie je spolahlivejsi... lebo pride mi ako taky ideal co sa tyka vykonu u benzinu pre toto auto....

zlate GDi.. v carense alebo zlata venga ... tam tych 100 000 km spolknu ako malinu bez chybicky :yes:
Avatar - Renton
Renton
Nemam sice s Peugeotmi ziadne skusenosti, ale bavime sa o jednom teste jedneho konkretneho kusu. Z celej tej "slavnej" tabulky AutoBildu by som si velku hlavu nerobil.
kuny
Bych si tím GDI vůbec nebyl jistý. Ano, není to turbomotor, ale přímý vstřik paliva je sám o sobě choulostivý (zejména u benzínu, který narodíl od nafty nemaže). Plus pokud vím, to GDI má i variabilní délku sacího potrubí, tam už k dokonalosti a spolehlivosti motorů například od VW chybí jen to turbo...
krokodyl.usaty
to že to drží pohromadě ještě neznamená, že to konstrukčně dobré auto. 😉
Avatar - idam.i
idam.i
Na 1,6 EB som nemal,z 1,6 THP som mal strach a tak som skončil 1,6 GDI.Napriek tomu,že to viacerym nejde popod nos,zatial drží a šlape.Variabilné ventily už mal môj predchádzajúci motor ( F 1,6ti-vtc) a v pohode.Pri predaji 180000km.No a keby predsa len priame vstrekovanie začalo blbnúť,tak mám v zálohe 5 rokov bez obmedzenia kilometrov.
krokodyl.usaty
mluvil jsem spis o kinematice zadni napravy, ktera nefunguje jak ma- (Venga, Veloster, ix20....) o odchazejicich tahlech stab. jak na bezicim pasu. o tom, ze napr po 100 k km vevnitr ceed rachta jak rusky tank. O tom, ze to auto i s temito nedostatky bude fungovat spise dele nez prumer bych se asi nehadal. Tady se jednoznacne poucili z chyb minulych...
_MT_
Co mohu soudit z testů, které jsem od nich četl, při rachotu jedou do servisu. I když auto jinak funguje a počítač nehlásí žádné chyby.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Z textu mám dojem, že se to sice sype, ale není to zase taková hrůza, jak se o francouzských křápech traduje. Zajímal by mě stav interiéru, rozvrzanost, roztrhanost a osoupanost.
pargi
>😁 >😒]
krokodyl.usaty
to psali už před rokem v průběžném testu, že sedadla vypadají jak když mají dvojnásobek za sebou...
jossalito
Takže ničím nepřekvapili. Prostě Peugeot je pořád jen Peugeot se všemi svými minusy a pár sporadickými plusy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak je pravda, že takový Touran, to je opravdu těžký kalibr >😒]
jossalito
V testu na 100 tis tedy je, beze srandy. :-!

[odkaz]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
však jistě. Abychom ale byli objektivní, tak bys měl zmínit i předchozí drobné faux pas
jossalito
Již včera jsem pochopil, že zrovna ty se zaměřuješ na doby dávno minulé a z nich děláš své dalekosáhlé závěry. 8-s
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
z testu 1 ks nelze dělat závěry o spolehlivosti.
jossalito
Tak se potom podívej, cos tu ty sám napsal. :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Trochu si protiřečíš. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
v čem?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč stále zmiňovat Touran, respektive drobné (větší) faux pas, pokud z něj beztak závěry dělat nelze?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
proč zmiňovat úspěch Touranu, co dal jossalito? To je úplně stejné. Z 1 ks nemůžeš udělat závěr, že je to obecně skvělé...
jossalito
Ty jsi s tím začal, proč?

Já to vím. :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já být jima, tak bych uspořádal stávku proti zveřejňování závad aut z PSA.
augustin
Ak nemas rad francuzov, tak tento test ti to (bohuzial) absolutne potvrdi [odkaz] ...clovek by az zasol, ze francuzi urobia taky paskvil. :no: a to mi je luto ;-\
Avatar - Renton
Renton
Nedaval si ten test sem uz vcera? 😉 Uznavam, ze DS5 je robena skor na efekt.
augustin
Vcera som ho dal prvy krat 😉 ...obecne sa neopakujem ale nie kazdy je jeden den na "auto.cz"...nejak by ten test stale bije do oci a velmi ma neprijemne prekvapil. Dnes vie kazdy, ze staci jeden nepodareny model, ktory media skritizuju a povest sa potom naprava cele roky. Ze si tohto Citroen nie je vedomy, to nechapem.
_Teddy_
Tak podla mna to vobec nie je dobry vysledok. Ponecham teraz bokom statisticku vypovednu hodnotu jedneho testovaneho auta, ale ak si sam seba predstavim v ulohe majitela ktory si kupil nove auto, a uz po 20 tisic km musi volat odtahovku, tak to by som asi nepredychal. To uz fakt radsej rozvrzany interier...
Avatar - Ham.
Ham.
Nechval dne před večerem, originální text je trochu košatější😒br />
motor v nouzovém režimu, vadný napínák rozvodového řetězu
hází přední brzdové kotouče (30tkm), nutná výměna
rozpraskané těsnění předních dveří
poškozené opěry tlumičových pružin
kompletně rezavý zvedák i rezervní kolo
popraskaný izolační plech výfukového potrubí
porucha těsnění sběrného potrubí výfuk. plynů u čtvrtého válce
požkozené (popraskané) sběrné potrubí výfuk. plynů na třech místech
velké množství karbonových usazením v rozebraném motoru
velká spotřeba motorového oleje
daleko nižší výkon než udávaný, naměřeno 103 kW místo 115kW a naměřené zrychlení 10,8 místo 9,7
nefunkční blokování zpátečky (několikrát zařazena zpátečka místo jedničky při rozjíždění)
zadrhávající převodovka (jednička)
u prázdného auta rázy od zadní nápravy
hvízdání od bočního okna
pískající spojka od 50tkm
automatické stírání fungovalo podle náhodného principu, nikoliv podle hustoty deště, dešťové čidlo nejde nastavit
navigace funguje pomalu
nekvalitní materiály v interiéru, postupně se projevilo i nekvalitní zpracování kdy se kabina často celá rozdrnčela
nutnost výměny zadních brzdových kotoučů
nutnost výměny víka ventilů protože prosakuje
černé mraky z výfuku, nouzový režim, odtah, výměna těsnění turba a dvou svíček

Závěr, hezké auto se spoustou nedostatků.
Mr.Murphy
nevím, ale to co popisuješ výše bych pojmem "auto" opravdu nenazval..... Ještě že u Peugeotu jsem narazil na tak stupidního prodejce, že se moje uvažování o 508 THP rychle rozplynulo, mohl jsem podobnou hrůzu mít doma.... :😉
Avatar - Iv8
Iv8
Hezky jsi to shrnul. Když je to takto sepsáno, tak je to na žalobu výrobce. V Americe už by ji měli na krku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
slovy servisního technika - samé nepodstatné drobnosti, které si majitel zavinil sám nesprávným užíváním a tankováním nekvalitního paliva >😁 >😒]
pogo26
Není francouz jako francouz. Nedávno skončil tento test i Renault Scénic s výborným výsledkem. Navíc hodnocení "Pevný jako skála" snad mluví za vše. Peugeot bohušel posledních pár let tvrdě zaspal. Renault za tu dobu koupil Nissan, Ladu, rozjel Dacii a dostal se mezi nejspolehlivější výrobce. Peugeot se za stejnou dobu dopracoval skoro ke krachu. Jak už jsem psal. Není francouz jako francouz.
Avatar - Ham.
Ham.
Dva druhy Francouzů? To zní zajímavě. Jen jestli není přání otcem myšlenky. >😒]
pogo26
Podívej se na statistiky spolehlivosti. Podívej se na dnešní situaci Renaultu a na situaci PSA. Renault má Nissan, Dacii a Ladu. PSA nemá nic a naopak jen čeká, jestli je někdo koupí. Peugeot prostě těžce zaspal a jeho na pohled prémiové interiéry to nezachrání. Na co ti je prémiový vzhled interiéru, když je po pár kilometrech rozvrzaný. Je to i poučení pro redaktory, kteří jsou schopni hodnotit zpracování a kvalitu materiálů v interiéru jen dle pohledu. Vnímaná kvalita je dnes pro automobilky velice důležitá a investují do ní hodně peněz. Třeba Peugeot udělal tým, kteří má na starosti to, aby se dveře zavíraly se stejným zvukem jako německá prémie. Tohle všechno něco stojí a peníze pak chybí jinde. Třeba na tu opravdovou kvalitu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
PSA je megavýrobce co dělá 3 miliony aut ročně, toho hned tak někdo nekoupí
pogo26
GM už něco koupil.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nemyslel sem 7% ale 70, nebo spíš 100% 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Další přání otcem myšlenky? Renault má Dacii a Ladu. S Nissanem tvoří alianci, kde si vzájemně vlastní akcie ovšem v minoritní výši, takže se mohou rozejít, když majorita na jedné nebo druhé straně nebude spokojená. Přičemž spokojenost na straně Nissanu klesá přímo úměrně s tím jak klesá Renault v prodejích, v ceně svých akcií etc. (jasně pro Renault jsou výnosy z minoritního podílu v Nissanu poslední záchranou, protože provozní výnosy stojí za starou bačkoru, naopak Nissan má ze svého podílu v Renaultu akorát účetní ztrátu, protože cena akcií Renaultu padá jak listí na podzim a musí všechno odmakat ve výrobě a prodejích). Takže bez Nissanu by na tom byl Renault stejně jako PSA (tedy ve ztrátě) a je jen otázkou jak dlouho budou Japonci vděční za svou záchranu před 14 lety a nebo kdy řeknou tak už jsme vám vrátili třikrát tolik a kašlem na Vás a pak si Renault podá ruce s PSA a půjdou společně zase brečet na práh Elysejského paláce.
[odkaz]
pogo26
Renault má v Nissanu cca 44% akcií a je největším akcionářem.Nissan má jen 15% akcii Renaultu. O nějakém rozchodu nemůže být ani řeč. Pokud se o něčem spekuluje, tak spíš o fůzi. Renault by byl v zisku i bez Nissanu. Navíc není nic špatného na tom, pokud má někdo z investice nějaký zisk. Nissan i Renault jsou s aliancí spokojeni a dál spolupráci rozvíjí. I ten Nissan je v zisku i díky spolupráci s renaultem. Zatím jsem neslyšel, že by někdo Carlose Ghosna z Japonska vyháněl. Naopak jsem dnes četl, že je nejlépe placeným manažérem v Japonsku. Vše další, co tady píšeš, jsou jen nějaké kdyby. Na kdyby se ale nehraje. Renault udělal v minulosti dobrá rozhodnutí a to se mu dnes vrací. PSA neudělal nic a také se mu to vrací. Ještě na závěr - akcie Renaultu rostou. 😄
Avatar - Ham.
Ham.
„Renault by bez Nissanu nevydělával,“ komentoval dnešní rozložení sil Philippe Houchois, analytik UBS. Omlouvám se, ale já věřím spíš jemu než tobě.
Jo a akcie dneska rostou, ale za pět let ztratily polovinu ceny. 😄
pogo26
Zase špatně. Podívej se na odkaz. Vývoj ceny akcií za posledních 5 let.
[odkaz]
Pak se podívej na vývoj akcií PSA. Za těch 5 let se dostali na 20% původní hodnoty.
[odkaz]
Už chápeš, že není francouz jako francouz. Navíc on ten Renault už ani moc francouzský není.
Ten analytik komentoval dnešní rozložení sil. Myslel tím to, že by Renault nevydělával v červnu nebo jaký časový úsek měl na mysli? Pokud se podíváš na poslední výsledky, tak zisk byl větší než suma, jež přišla z Nissanu. Vůbec ta myšlenka, že by nevydělával bez Nissanu je zcela mimo. Má v něm 44% akcií, podílí se na jeho rozvoji, je jeho největší akcionář, ve vedení má C. Ghosna. Je proto zcela jasné, že z něj má zisk. Zjednodušeně řečeno má z každého prodaného Nissanu 44% zisku. Je to stejné jako by jsi začal tvrdit, že třeba VW má zisk díky tomu, že si bere peníze ze společných podniků, které má s čínskými partnery.
Avatar - Ham.
Ham.
stačí rok přidat a je to ze 120eur na 60 eur
[odkaz]
Z každého prodaného Nissanu 44% zisku? To jsi trochu mimo. Od Nissanu má tolik, kolik mu valná hromada schválí na dividendách z akcií.

A ano, VW má, mimo jiné, zisk z podniků s čínskými partnery. Ovšem má také velký provozní zisk z vlastní výroby aut (který má Renault někde kolem nuly nebo dokonce v mínusu).
pogo26
Napsal jsem slůvko "hodně zjednodušeně".
Avatar - Ham.
Ham.
to není ani zjednodušeně, můžeš mít zisk 20mld. a valná hromada se dohodne, že dividenda bude 0, protože se musí investovat do nové platformy. A PSA může být ve ztrátě a přesto rodině Peugeotu vyplácí dividendy i za cenu ještě větší ztráty. 😄
pogo26
Zjednodušení je v tom, že ten zisk Nissanu se projeví i v hospodaření Renaultu. Nemusí být ani dividendy. Stačí růst akcií Nissanu. Jen jsem chtěl naznačit, že prodej Nissanů se projeví i u Renaultu. Jen o něco méně než prodej Renaultů nebo Dacií.
Avatar - Ham.
Ham.
Jo třeba časem Renault přestane vyrábět auta skoro úplně a bude žít z dividend Dacie, Nissanu a Lady. Proč ne. Fiat to úspěšně realizuje také a je ještě o kus dál. 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
>😁
Já tam ale nečtu, že na každém Nissanu je 44% zisku...
Je tam napsaáno, že 44% zisku z každého Nissanu jde Renaultu.
A to je dost rozdíl.
Ten zisk může být jen 10€ na autě... ale pak 4,40 € z něho jde Renaultu.
😉
Mr.Murphy
.... zdá se napoprvé zvládl jen Fiat a Renault.... U VW a PSA to evidentně nevyšlo.... Uvidíme, co Ford....

Inu, ještě furt jsou mezi autama rozdíly a fakt není jedno, co si koupíš.... (jako v případě ledniček atd..... 😉 )

Jinak resetovat varovné hlášky "restartem" motoru jsem musel naposledy u svého Stila někdy kolem 250tkm.... u funglovky by to nikdo neměl strpět a pokud by se to opakovalo, auto bych se snažil vrátit..... :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Trochu lituju ty lidi, co si koupí nové auto a jsou v servisu častěji než se starým autem.
pogo26
Ukazuje se, že malé turbomotory jsou háklivé na šetření. Jak THP, tak TSI mohly být v pohodě. Jen by to stálo o pár Euro víc. Někdo si asi řekl, že je lepší dát peníze do marketingu než do motoru.
_MT_
Také první TSI, co vím, v pohodě bylo. I první TFSI. Tlak na cenu motorům rozhodně neprospívá.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Pokud jste svobodný zednář kupte si Lexus IS

Pokud jste Letuška kupte si Audi TT

A Pokud jste Hodně chlupatí kupte si Peugeot 5008

Jeremi Clarkson
_MT_
5008 v TG? V jakém díle? Měl jsem zato, že jsem viděl všechny, ale hlavu mám děravou, pravda jest.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Byl tam P3008, to je skoro to samý >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně že na něm nenašli nic blbýho, ten byl blbej celej vod a do zet >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Za co sem tahal a kam co strkal s HTP nemá co společnýho, to prostě je motor klumpr. Horší neznám, ty snad jo? >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
airbag
HTP od otce taky, má přes 8 let a 103 tkm, zatím žádný problém, zrovna dnes jsem s tím jel přes 60 km svižným tempem, spotřeba 5,5 l... jinak je to starší verze 47 kW.
kuny
47kW a svizne tempo je protimluv!
airbag
Svižným tempem mám na mysli jízdu nad rychlostními limity, kdy předjíždíte všechny +- předpisově jedoucí, nikoliv však bezohledné tempo skrz města i mimo ně ... btw svižné tempo neznamená závodní, to už by protimluv opravdu byl.
kuny
tak mame asi o sviznem tempu kazdy jinou predstavu 😉. ba ne, ted vazne, standardni provoz na nasich silnicich prvni tridy neumozni autu se 47kW rozumne predjizdet. to proste nelze. s timto vykonem bud jedu na ohromne riziko (tedy jako uplny de*il) nebo se zaradim do davu a jedu s balikem trotlu 80. pochopitelne nedelni dopoledne, ktere byva volne, umoznuje sviznou jizdu i trivalcum.
kuny
mne by se u motoru treba libilo kdyby to take alespon trochu jelo.... 8-s
Adam Novák
...na 200 000, to by se to rozpadlo >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jojo, zatimco MB C 180 si to frčí na 300 tisíc :yes: :yes: :yes:
Adam Novák
Tak jasný, ale dalo by se to v pohodě opravit
kuny
presne, vymen motor a jed dal....
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
"vadný napínák rozvodového řetězu..."?
Tak to je vážný... to už jsou skoro tak špatný, jako motory od VW.
>😒]
Jinak dobrá formulace... několikrát resetovali vyrovnou hlášku... a pak najednou motor přešel BEZ VAROVÁNÍ do nouzového režimu!
>😁
Ale chápu... to naštve.
Já jsem se vracel 3x s Oktávkou (diesel) v nouzovém režimu ze Stuttgartu... a je to fakt opruz. Když vás v kopcích předjíždějí i náklaďáky... a často u toho troubí... protože jim překážíte.