Diskuse

Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 vs. Porsche Macan – Tohle byste nečekali!

23.6.2017

Český trh nedávno obohatilo zcela nové SUV od Alfy Romeo – model Stelvio. Je třída sama pro sebe, auto hlavně o emocích, proto jsme jej porovnali s Porsche Macan, které na nás dosud působilo velmi podobně.

 

  • 100 Reagovat !

    foto maxi-

    maxi! 23.06.  08:05

    Alfa

    drzim Alfe palce, aby jej SUV prinieslo obrat v zivote ako kedysi pre Porsche
    Len mam strach, ze alfisti su silnejsi srdcom ako financne a ze to fandenie bude len teoreticke..... :-!
    • 50 Reagovat !

      foto kpt-Budha

      kpt.Budha 23.06.  09:10

      « Re: Alfa

      Na druhou stranu...já Alfě vždycky fandil, když udělali Giulii, tak jsem se o ni i zajímal z pohledu kupce, napsal jsem do třech autosalonu a ani jeden nebyl schopen cenovou nabídku zaslat, ani se vlastně vůbec ozvat...takže jestli je to standard, tak je to pak těžké...
      • 15 Reagovat !

        foto Kharl-ANTIDIESEL

        Kharl.ANTIDIESEL 23.06.  10:22

        « Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !! :))

        jj
        dízlprase [odkaz] a dízlkolenovrt chcanky v laufu se hází do jednoho pytle ;-) [odkaz] [odkaz] ;-)
        >:-[]
        >:D >:D
        >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
        • 10 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 23.06.  10:46

          « Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !! :))

          Jsi úžasná Bereniko :yes: >:-[]
          • 01 Reagovat !

            foto Balsam

            Balsam 23.06.  12:53

            « Re: Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !! :))

            už jej totálne JB...
      • 23 Reagovat !

        foto Jaros71

        Jaros71 23.06.  12:01

        « Re: Re: Alfa

        Asi je normální do autosalonu přijet , absolvovat předváděcí jízdu a prodejce tu nabídku rád zpracuje.
        Na základě emailu bych se obchodně také nikomu nabídkami nepodbízel.. ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto RS

          RS 23.06.  13:40

          « Re: Re: Re: Alfa

          Budha má ale pravdu. Zastoupení FCA je prostě tragické a samotné "české" autosalony tomu moc nepřidávají. Chápu, že trh kdesi na východ o neměcka takovou značku asi příliš nevytrhne, ale v tom případě ať se na to snad vykašlou uplně, než si takto dělat ostudu.
          Ještě někdy loni mi do emailu přistála nabídka na testovací jízdu s Giulií. Nevim proč mi přišla, nikde jsem o to nežádal, ale když už mi to nabídli, tak jsem se zaregistroval do pořadníku. Od té doby se nikdo neozval... To by se bohužel asi jinde nestalo. Když jsem zjišťoval info před lety u Mazdy, tak mi volali asi 5minut po vyplnění formuláře...
          • 01 Reagovat !

            foto Makovnik

            Makovnik 26.06.  11:30

            « Re: Re: Re: Re: Alfa

            Do poradovniku? ved pridem do predajne a vypytam si jazdu, zvycajne to nie je problem zrealizovat aj hned, ak prave nemaju vela ludi.
        • 11 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 23.06.  15:04

          « Re: Re: Re: Alfa

          Když nejsou schopni odpovědět na e-mail, proč bych se měl obtěžovat k nim jet a ztrácet tak čas? Běžně poptávám kde co elektronickou poštou. Klidně bych používal i šnečí, ale koho baví čekat dva dny a více?
          • 21 Reagovat !

            foto Mig-35

            Mig_35 23.06.  18:21

            « Re: Re: Re: Re: Alfa

            dělám to taky tak, protože třeba po ránu nemám náladu na nikoho mluvit. a bohužel, faktem je, že spousta firem na maily ani neodpovídá, protože jich dostávají celé hromady. a mail nebudí příliš dobrý dojem, je to nejlevnější způsob komunikace:(
            • 10 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 23.06.  19:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Alfa

              A to máš jako vyslat poselstvo s dary ? >:-[] Bral bych mail jako takový standardní úvod do komunikace. Prosívání zákazníků ignorováním mailů mě naopak vede k ignorování té ignorující firmy.
              • 10 Reagovat !

                foto Renfor

                Renfor 23.06.  21:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alfa

                Měl jsem stejný problém, když jsem si objednával přes webové stránky Alfy Romeo jízdu s Giuliettou. Teprve po týdnu mi přišlo schválení o objednávce, což už je samo osobě k smíchu. Poté už žádná reakce. S jednou paní jsme se smluvili na FB stránce Alfy a napsali jim stížnost přímo k jedné fotografii. Přišla nám odpověď v podobě omluvy s příslibem blízké nápravy a radou, že máme oslovit přímo nejbližší dealerství (cca před 10 dny). Což jsem udělal již dříve a odpověď dorazila ihned. Samozřejmě záleží na samotném prodejci, jak se po objednání jízdy/cenové nabídky zachová. Pokud je dobrý a chce prodat, určitě se bude snažit. To už mám vyzkoušené i u jiných značek. :-)
              • 13 Reagovat !

                foto Mig-35

                Mig_35 24.06.  22:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alfa

                Já jenom říkám, že osobní návštěva nebo telefonát bude mít pravděpodobně přednost před mailem. Nehodnotím, neříkám, co je správné, jen to, že v žebříčku je, aspoň tedy u mně, neosobní e-mail až na posledním místě.
                • 30 Reagovat !

                  foto drack2

                  drack2 25.06.  08:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alfa

                  Tohle preci neni pozvani na oslavu narozenin...
                  Firmy dnes plati majland za ziskani blbeho emailu na potencialni zakazniky. Kdyz neumi ani odpovedet na dotaz, indikujici jasny zajem, pak je to tezke.
                  Osobni navsteva fajn, ale ne kazdy na to ma cas a hlavne, pokud je cena proste mimo, navsteva to nevyresi.
                  PS: osobni navsteva nekoho, kdo si mysli ze to stoji 300k je asi to nejhorsi co se muze stat. Ztrata casu, zklamani na obou stranach a negativni emoce do budoucna kdy mozna uz bude mit vice $
                • 10 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 25.06.  17:04

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alfa

                  Ano, je nejméně osobní. A oboje se i špatně odkládá. Proto nemám rád, když mi lidé volají. Osobní návštěva je nejvýš, také kolikrát nemůžeš jen tak přijít. Musíš si schůzku domluvit. Pak záleží, o jak důležitý obchod jde. Co je vlastně předmětem (například u zakázkových věcí se mnohem víc komunikuje). Nebo jestli toho člověka znám a půjde spíš o společenské setkání.

                  Podle mne je důležité, jak je e-mail napsaný. Když je všechno jasné, je to snadný obchod. Pomalu jak objednávka v e-shopu. Konfigurátory automobilek kolikrát umí zaslat konfiguraci prodejci. Pak nečekáš, že ji bude ignorovat. Zkrátka, horses for courses. Naštěstí nemohu říct, že bych s e-mailem narážel. I s úřady mám dobré zkušenosti.
            • 40 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 23.06.  21:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Alfa

              Je to hlavně velmi pohodlný způsob komunikace. Když nechtějí reagovat na e-maily, nemají mít v kontaktech e-mailovou adresu (to samé platí pro kontaktní formuláře). Telefon spíš používám ve chvíli, kdy je něco urgentní. Nebo potřebuji rychlou odezvu, jako při výběru termínu. A není dobrý na větší množství informací, takže poptávka stejně typicky jde elektronickou cestou. Proč bych jim tedy volal? Abych oznámil, že chci zaslat poptávku? Když mají vhodnou e-mailovou adresu v kontaktech? Zavolat můžu ve chvíli, kdy se odpovědi v rozumném čase nedočkám. E-mail není 100%.
          • 23 Reagovat !

            foto Sumi2000

            Sumi2000 24.06.  00:19

            « Re: Re: Re: Re: Alfa

            Když mám zájem o auto , jdu na testovací jízdu..
            Psát si emailem o nabídky? Směšné..a pak licitovat o každou stovku slevy.. :-)
            Nedivím se , že na tyto maily nikdo neodpovídá !
            Máš tam konfigurátor..víš? >:D
            • 31 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 24.06.  04:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Alfa

              To si děláš legraci?! Bez elektronické pošty si dnes nikdo ani neprdne a je to suverénní způsob komunikace.

              Ten frajer, co bez keců vysází na prkno plnou cenu, aniž by o ní jednal je k smíchu :yes: >:D
            • 21 Reagovat !

              foto Johnnn

              Johnnn 24.06.  15:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: Alfa

              Komunikace s mailem nemá nic společného se smlouváním. A dohadovat se o stovku? Klidně. Je tržní hospodářství. V mém podnikání se mnou taky smlouvá každý ne o stovku, ale o haléře. Jinak kdo mi neodpoví mailem, jde z kola ven. Zajímaví a silní obchodní partneři (firmy všeobecně) zatím vždy odpověděli. Mimochodem, ten samý problém jsem měl s dodavatelem Fiat/Fiat Prof/Alfa Romeo ve Zlíně. No a jak to dopadlo? AR ve Zlíně končí... je 21. století, mailový kontakt je stejně důležitý jako telefonní. A konkurence je silná. Jen velmi málo firem si může dovolit vybírat. V tomto případě AR není Rolls.
        • 10 Reagovat !

          foto Johnnn

          Johnnn 24.06.  15:17

          « Re: Re: Re: Alfa

          Tak já funguju jedině přes maily. Napíšu požadavky, počkám si, co přijde. Pak teprve pojedu do autosalonu na domluvený termín. Nemám čas tam někde čekat v čekárně, protože někdo přišel dřív. Co víc, nemám čas na to, aby mi prodejce řekl, že to nejde a nebo že to bude trvat dlouho. Jinak je 21. století - to by si ten dotyčný dealer měl srovnat v hlavě.
          • 22 Reagovat !

            foto Jaros71

            Jaros71 25.06.  00:59

            « Re: Re: Re: Re: Alfa

            Já funguju přes mobily..je tam telefon , zavolám , domluvím se , přijedu a projedu se :-)
            • 11 Reagovat !

              foto Johnnn

              Johnnn 26.06.  10:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Alfa

              No když to máš zapotřebí. Odesílám mail hromadně. Ať nakupuji vlastní a nebo fleet. Obvolat tolik autosalonů by bylo docela o hubu.
    • 20 Reagovat !

      foto Baron-de-Maxim-Fratzek

      Baron de Maxim-Fratzek 23.06.  10:31

      « Re: Alfa

      Vypadá to, že okna z Porsche pasují do té Alfy...
  • 80 Reagovat !

    foto Hammunasakra

    Hammunasakra 23.06.  08:07

    To bych fakt nečekal

    Od ACZ = u mě dobrý :yes: :yes:
    • 11 Reagovat !

      foto Balsam

      Balsam 23.06.  12:54

      « Re: To bych fakt nečekal

      Jeden z tisíca - trochu málo, nie?
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 23.06.  13:21

        « Re: Re: To bych fakt nečekal

        Proč trochu? Hodně málo ;-)

        Proto to nadšení když se občas nějakej povede :-)
  • 61 Reagovat !

    foto Avanti

    Avanti 23.06.  08:35

    ...

    Najprv totálne neprofesionálny a bulvárny článok o Giulii potopujúci v každej vete a potom objektívny porovnávací test s normálne popísanými chybami a filozofiou Stelvia.

    Ok, príjemný štart do dňa. :yes:
  • 40 Reagovat !

    foto Tomas136

    Tomas136 23.06.  08:44

    Zrychlení Stelvia - překlep?

    Nemáte ve zrychlení Stelvia 0-100 km/h překlep? Oficiálně 5,7 s, zde uvádíte naměřenou hodnotu 7 s. Nějak to neodpovídá ani naměřenému pružnému zrychlení ve srovnání s Macanem...
  • 50 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 23.06.  08:54

    Spotřeba udávaná

    Tohle bodování lži je na zalití betonem z nového domíchavače Scania, MAN, MB, Renault.
  • 00 Reagovat !

    foto boost-

    boost. 23.06.  09:09

    4

    Když už Porsche se čtyřválcem, tak jedině 914 s motorem z 911. :-!
  • 01 Reagovat !

    foto comper

    comper 23.06.  09:23

    Importer

    Stelvio je podla vsetkeho vydarene auto, len aby to makaroni neodflakli s marketingom, o co mam dost obavu - to v Cechach nebol na test ziaden volny voz ked ste museli jazdit na madarskom?
    • 30 Reagovat !

      foto Habakuk14

      Habakuk14 23.06.  10:24

      « Re: Importer

      Centrála pro ČR je v Maďarsku proto auto s maďarskou RZ.
    • 10 Reagovat !

      foto Giorgio

      Giorgio 23.06.  10:26

      « Re: Importer

      Asi to bude tím, že zastoupení FCA pro ČR sídlí už 5 let v Maďarsku. Jaguary/LR jsou zase standardně na rakouských značkách.
      • 03 Reagovat !

        foto comper

        comper 23.06.  12:12

        « Re: Re: Importer

        Aha, taketo protektoratne maniere? >:D To ale mnohe vysvetluje a potvrdzuje ze marketing je hlavna slabina FCA. Btw aj reklamy vam pustaju v madarcine? >:D
        • 10 Reagovat !

          foto Giorgio

          Giorgio 23.06.  12:23

          « Re: Re: Re: Importer

          Sdružování obchodních a marketingových aktivit do hubů (regionů s podobným cílením aktivit) je naprosto běžné. Dělají to třeba i kosmetické firmy a Maďarsko je pro jejich regionální centrály velmi oblíbené (nejspíše kvůli nákladů), má to tak nastaven například L'Oréal (taky CZ+SK+HU).
        • 25 Reagovat !

          foto deolator

          deolator 23.06.  12:48

          « Re: Re: Re: Importer

          Nevím, o co se tady snažíš. Je všeobecně známo, že největší problémy s Maďary mají Slovácí... ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto CrankyDude

          CrankyDude 23.06.  13:43

          « Re: Re: Re: Importer

          "...reklamy vam pustaju v madarcine?" >:D
          Igem! Bazd meg! >:D >:D
  • 05 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 23.06.  09:27

    Design Stelvia mně moc nenadchnul

    Je to celé oblé, bez nějaké zajímaví křivky. Úplný opak Lexusu, který je zase přeplácaný.
    • 34 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 23.06.  09:53

      « Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

      nejlepší křivky má XT5 [odkaz]
      • 93 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 23.06.  10:07

        « Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

        Tam jsou nějaké křivky? Já zatím vidím jen polotovar k opracování...
        • 43 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 23.06.  10:32

          « Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

          :yes: >:D
          fakt neviem čo je na tom pekné
        • 22 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 23.06.  10:36

          « Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

          :yes: >:D
      • 33 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 23.06.  10:36

        « Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

        JJ, to je řádná příšera >:-[] :-! :yes:
        • 34 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 23.06.  10:42

          « Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

          Vůbec tomu nerozumíte :-)
          • 22 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 23.06.  10:45

            « Re: Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

            A ty jsi letadlo >:D
          • 31 Reagovat !

            foto comper

            comper 23.06.  12:15

            « Re: Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

            Jasne nerozumiete tomu pani, Stelvio je od FCA tak je to automaticky hnus, a henta obluda je od Caddyho takze vrchol dokonalosti. Uz sa to konecne naucte.
            • 32 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 23.06.  12:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

              Obluda má netuctový design a hlavně má tradiční V6 ;-)
              • 22 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 23.06.  12:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

                Obludy mají většinou netuctový design >:-[]
                • 30 Reagovat !

                  foto figurka

                  figurka 23.06.  14:34

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

                  Kulantně řečeno >:D . Když to posunu dál, tak všichni, kdo se ohánějí netuctovým designem se snaží obhájit nějakou obludu ..... >:D (?).... ale stejně tuší, že to bude prů*er.
                  • 12 Reagovat !

                    foto Barrichello

                    Barrichello 25.06.  12:36

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

                    A ti co adorují běžný tuctový design se snaží obhájit obyčejnou nudou plečku s motorem ze sekačky. Tak si vyber >:D
                    • 01 Reagovat !

                      foto Beefcake

                      Beefcake 26.06.  09:40

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

                      Jeden OT. Minuly tyzden si tu spominal Cadillac BLS. Doteraz som si niekdy neuvedomil, ze by som ho videl, ale zrovna pre par dnami som za nim chvilu v meste isiel a to je zozadu s prehladom najskaredsie auto, co som kedy videl. Tie zvisle zehlickove svetla, podivne umiestnene aj okolo znacky. Fakt nerozumiem, preco to auto tak sprznili.
              • 23 Reagovat !

                foto Mig-35

                Mig_35 23.06.  14:54

                « Re: Re: Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

                asi půjdu proti proudu, ale ten Caddy se mi líbí víc než Stelvio, to je na vlastní oči takové nemastné neslané...
              • 10 Reagovat !

                foto flipmode

                flipmode 23.06.  23:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

                Ale pokud sledujes diskuzi, tady JDE prave o design. Ne V6 a motory. Netuctovy design neznamena hezky design a v tomto pripade se o krase moc mluvit neda... Ale neotrely ten design je, ani bych se o nej neotrel ;-)
                A ber to s nadhledem - v automobilovem a ani jinem svete neexistuje jen USA >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 23.06.  14:15

            « Re: Re: Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

            Tady se amerikám obecně nerozumí [odkaz] :yes: :yes: :-)
      • 11 Reagovat !

        foto Lojza11

        Lojza11 24.06.  11:10

        « Re: Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

        peknej hnus a jeste za takove prachy, zadarmo ten krap je drahej
    • 10 Reagovat !

      foto jam2015

      jam2015 23.06.  10:22

      « Re: Design Stelvia mně moc nenadchnul

      Lexus a Toyota jednoducho milujú žehličku a puky ;-)
  • 62 Reagovat !

    foto Disponent

    Disponent 23.06.  09:35

    Pochvala autorovi

    Pane Mičko, jsem si užil. Jste čím dál lepší. Vaše testy musí chytit za srdce snad každého. Kdo umí - umí. Poklona.
    • 51 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 23.06.  12:02

      « Re: Pochvala autorovi

      Dnes souhlas...dobrý test :yes:
    • 03 Reagovat !

      foto CrankyDude

      CrankyDude 23.06.  13:46

      « Re: Pochvala autorovi

      Sorry jako.... 8-s
    • 20 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 23.06.  14:16

      « Re: Pochvala autorovi

      Nevím jestli musí chytit za srdce, ale zacloumat s ním tedy dokážou. Třeba posledně v testu Ma6 predikcí problémů s motorem. Zajímavé, že v téhle srovnávačce jsem nenašel něco jako "To všechno je sice hezké, ale Macan má jeden velký problém. Dráždí vaše chudší spoluobčany a je pravděpodobné, že vám ho někdo obejde s klíčem."
    • 10 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 24.06.  04:59

      « Re: Pochvala autorovi

      Pochvala od škodovkáře redakci potěší víc než od nás, plebsu ;-) :yes:
  • 60 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 23.06.  09:40

    Stelvio

    " Má svoje mouchy, ale dokáže do života přinést nefalšovanou řidičskou radost a vzrušení, na které jenom tak nezapomenete."

    Veľmi výstižné zhrnutie v jednej vete, ktoré vystihuje charakter tohto auta. Otázka ale stojí či a koľko kupcov, ktorí hľadajú v aute tieto vlastnosti, sa celosvetovo nájde? Osobne držím Alfe a Stelviu palce, aby ich bolo čo najviac.
    • 17 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 23.06.  09:48

      « Re: Stelvio

      A ještě... kolik kupců hledá tyto vlastnosti u SUV... :-)
      • 42 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 23.06.  10:08

        « Re: Re: Stelvio

        S ohledem na to, kolik výkonných SUV po světě jezdí, asi hodně.
        • 40 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 23.06.  11:00

          « Re: Re: Re: Stelvio

          No pozor, výkonné ale není přesně totéž. Že je poptávka po výkonných SUV je jasné. Jestli bude poptávka po "SUV přinášejícím nefalšovanou řidičskou radost a vzrušení" je trošku jiná otázka.

          SUV letí nahoru, určitě se najde i pár nefalšovaných řidičských nadšenců mezi nimi (třeba mariachi s vrtulkou - ale na druhou stranu, pokud si dobře vzpomínám tak říkal, že příště už to SUV nebude)... a taky pár těch, co o tom budou aspoň s nadšením vyprávět kamarádům (v duchu památné věty - kupujeme si věci co nepotřebujeme za peníze co nemáme, abychom udělali dojem na lidi, které nemáme rádi).

          PS: moje zlaté pravidlo platí - každému dle jeho gusta. Pokud dá někdo přednost SUV před normálním autem z libovolných důvodů a vezme si 280k Stelvio v benzínu, nemám s tím vůbec žádný problém.
          • 02 Reagovat !

            foto Mig-35

            Mig_35 23.06.  14:59

            « Re: Re: Re: Re: Stelvio

            odbočka: dneska jsem si při výměně oleje zapůjčil X1 20d v plné náloži a byl jsem hrozně rád, když jsem to auto vracel a přesednul zpátky do opravdového auta. diesel no dobře, nutné zlo, převodovka no dobře, řadí pomalu, ale asistenty mně s..ly od první chvíle, head up displej mi vypaloval díru do sítnice, třepání volantem při každém přejetí bílé čáry, upozorňování na blížící se auto a spousta dalších hovadin, volant z gumy naprosto odizolovaný od dění pod předními koly /myslel jsem, že nepoznám, co je to odezva, ale poznám stoprocentně, když není/, prostě auto pro totálního uživatele...
            a teď k věci - každému dle jeho gusta, ale podle mně pokud to auto nabízí to, co se popisuje v testu, pak je to házení perel sviním, jakkoliv je to řidičské auto, tak jsou to vlastnosti, které podle mého 95% uživatelů nikdy neocení a pro které si je nikdo kupovat nebude...
            • 40 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 23.06.  15:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: Stelvio

              Můžeš ale sedět po golfu na baru a vyprávět kolegům manažerům, jak by sis už nikdy nekoupil Audi, protože to auto je fakt životu nebezpečný, minule jsi jel jen tak na kochačku a málem ses nevešel do zatáčky, nedotáčivost, chápeš... zatímco s Alfou je to úplně něco jiného, ta krájí serpentýny s přesností supersportu a minule jsi normálně na okresce problikával eMtrojku, teda vlastně dneska už eMčtyřku, žejo.
          • 10 Reagovat !

            foto Makovnik

            Makovnik 26.06.  12:49

            « Re: Re: Re: Re: Stelvio

            "SUV přinášejícím nefalšovanou řidičskou radost a vzrušení" ...nevykonne SUV asi tazko prinesie " řidičskou radost a vzrušení". So 75k pod kapotou by to vela vzrusa nedalo.
      • 20 Reagovat !

        foto flipmode

        flipmode 23.06.  23:51

        « Re: Re: Stelvio

        Hele, proc jste mu dali 6x minus palec? Myslim, ze ma dobry bod, ovladatelnost a hravost u kupcu SUV rozhodne neni parametr, kterym by se zabyvali...bez ohledu na pocet koni
    • 30 Reagovat !

      foto fenixto

      fenixto 23.06.  11:24

      « Re: Stelvio

      velmi podareny test [odkaz]
  • 26 Reagovat !

    foto radebajk

    radebajk 23.06.  09:43

    Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

    Tak to pročítám, listuji fotkami v očekávání drsňácky zasraných SUV (čili kategorie primárně stvořené pro jízdu po "polňačce") a hle? Nikde nic. Inu víme, že auta jsou to jízdně po zpevněných (asfaltových) cestách výborná, Alfě to úprímně přeji, ale pokud má být text objektivní z pohledu dané kategorie, chybí mi tu sebemenší zmínka o schopnostech v terénu! Sorry, ale za mě je tento test neprofesionální.
    • 63 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 23.06.  10:06

      « Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

      Sorry, ale tieto autá nikdy do terénu nepôjdu, hocijaká stará Felicia niekde na dedine jazdí vo väčšom "teréne" než tieto SUV. Takže to, že redaktor tieto mestsko-športové SUV nezobral na offroad trať či na mokrú lúku nikomu nevadí, hlavne nie potenciálnemu kupcovi.
    • 11 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 23.06.  10:08

      « Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

      Tebe včera probudili z hibernace?
    • 20 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 23.06.  10:47

      « Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

      SUV jsou terénní vozy? ;-)
      • 22 Reagovat !

        foto radebajk

        radebajk 23.06.  11:13

        « Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

        Jistě, nejsou. Ale měli by si umět poradit i s jízdou po nezpevněné komunikaci....alespoň tak já kategorii SUV vnímám.
        • 01 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 23.06.  11:24

          « Re: Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

          Půlminuta d 14:32 [odkaz] ;-)
        • 30 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 23.06.  15:50

          « Re: Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

          Mrkni na test od Rasta Chvalu. On to Stelvio na tu polnacku zobral.
          • 30 Reagovat !

            foto maxi-

            maxi! 24.06.  18:34

            « Re: Re: Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

            aj v Motoringu ho celkom potrapili a ze je to v pohode...
      • 30 Reagovat !

        foto Jaros71

        Jaros71 23.06.  12:04

        « Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

        SUV nějaký ten terén zvládnou bez problémů.
        4*4 a vyšší světlá výška je k tomu předurčuje.
        Na chatu , hory atd. ideální auta.
        • 14 Reagovat !

          foto Mig-35

          Mig_35 23.06.  16:11

          « Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

          Jak které SUV, obecně se předpokládá, že SUV jsou off-roady zbavené terénních schopností:)
          • 30 Reagovat !

            foto Sumi2000

            Sumi2000 24.06.  00:22

            « Re: Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

            To jsou spíš crossovery..
            SUV by mělo být schopné majitele nějakým terénem provézt.
            Typicky Touareg..jezdí jako off-road...a je to SUV.
            • 20 Reagovat !

              foto Zappa

              Zappa 24.06.  18:41

              « Re: Re: Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

              samozrejme, v lepších testoch ich aj celkom potrápia a aj Stelvio prekvapujuco dobre obstalo aj v teréne.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 23.06.  15:42

        « Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

        Některá jsou. Tvůj RRS snad není M1G?
        • 10 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 24.06.  05:03

          « Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

          Speciálně ta dražší s tím nemají problém. Ale většina z nich nemá břicho výš než kdysi Š120. ;-)

          Btw: RRS není
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 24.06.  09:32

            « Re: Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

            Vážně? Cayenne je. Opravdu je to zvláštní. RRS utáhne 3,5 tuny, pokud si dobře vzpomínám (jako snad všechno v téhle třídě), a to bez "G" není jen tak. Nečekal bych celkovou nějak výrazně přes tři.

            Doufám, že teď nepřijdeš s tím, že to máš jako N1G. ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 24.06.  11:14

              « Re: Re: Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

              RRS není v mojí garáži, vrtule nakonec splnila co jsem potřeboval o řádný peníz míň ;-)

              Jinak máš ve všem pravdu :-)
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 24.06.  16:21

                « Re: Re: Re: Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

                Tak to jo. :-) X5?
                • 00 Reagovat !

                  foto webpaja

                  webpaja 24.06.  18:24

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá

                  JJ, je to přece jen prac auto a sice mě RRS mrzí, ale advantage přidám na auto pro radost ;-)
  • 51 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 23.06.  09:43

    Skvělé čtení, díky!

    Bez ohledu na auta, ke kterým nemám co říct (nikdy jsem v nich neseděl) je článek napsaný opravdu pěkně, čtivě, bez gramatických a slohových chyb. Děkuji :yes: :yes:
    • 21 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 23.06.  10:07

      « Re: Skvělé čtení, díky!

      Pridávam sa, ako tieto autá idú mimo mňa, tak sa mi to dobre čítalo, po dlhej dobe nemám k testu ACZ žiadne výhrady. Veľký palec hore. :yes:
    • 20 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 23.06.  13:34

      « Re: Skvělé čtení, díky!

      Dtto, k autům samotným nemám co říct, bavit se o barvičkách nehodlám....původně jsem to ani číst nechtěl, ale už jsem se neodtrhl. Honza tentokrát odvedl dobrou práci.... :yes:
  • 71 Reagovat !

    foto Martin-Machala-Auto-cz-

    Martin Machala (Auto.cz) 23.06.  09:45

    Honza chybí!

    Dobrý den všem,
    Honza má dnes dovču, dovolím si poděkovat za něj. taky se mi to suprově četlo, určitě jeden z nejlepších testů za poslední dobu.
    Zrychlení by mělo být v pohodě, překlep by to být neměl...
    Za Honzu tedy ještě jednou díky,
    Machi
  • 41 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 23.06.  09:47

    Pár drobností

    Ještě jsem to celé nevstřebal, tak jen pár postřehů
    - Když Macan, tak v nějaké výraznější barvě. Naopak Stelviu ta bílá sluší
    - Ty příplatky u Macanu mě nijak nešokují, kůže s alcantarou za 6500 nebo navi za 40 jsou naopak překvapivě normální. Kola za 120 jsou úlet.
    - Omezovač na 5500 u Alfy? Není to trošku málo? S maximem výkonu při 5250? Není to překlep?
    - Pro srovnání pružnosti je potřeba zohlednit osmikvalt, Alfa točí na 8 nepatrně víc než Porsche na 7, takže tam může být zakopaný kus psa.

    S výsledkem žádný problém, Alfa je silnější a levnější, sice by mi asi vadil vysoký posaz, ale proti bodovému vítězství nevidím na první pohled žádné námitky... a četlo se to hezky.
    • 20 Reagovat !

      foto Odan

      Odan 23.06.  10:14

      « Re: Pár drobností

      Na 5500 začíná jen červený pole, převodovka řadí při plném plynu později - cca v 5800-5900 otáčkách. Minimálně u Giulie to tak je, ke Stelviu jsem se bohužel ještě nedostal, ale nemyslím si, že by Italové měli potřebu v nastaveních něco měnit.
      • 01 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 23.06.  11:10

        « Re: Re: Pár drobností

        Tak to je lepší... ale přesto bych asi čekal víc.
    • 10 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 23.06.  10:15

      « Re: Pár drobností

      Popravdě se mi Macan ve světlejší barvě úplně nelíbí, jelikož mi trochu vadí ta podivná lišta na dveřích, která se naopak v tmavé ztratí.
      To spíš Alfě mnohem lépe sluší červená (s klasickým atributem Alfa) nebo možná šedá Vesuvio. V bílé je to takové bachraté nijaké korejské... Ale stejně z toho nejsem úplně nadšený. K Alfě by mi spíš pasovalo něco ostřejšího než tohle baroko.
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 23.06.  11:04

        « Re: Re: Pár drobností

        Já nemám rád černou. Moje obecné preference jsou jasné [odkaz] , u Macana bych se ale klonil k [odkaz]

        Červená Alfa jasně, proč ne... v bílé se mi líbí zadní část, světla hezky vyniknou
        [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 23.06.  11:08

          « Re: Re: Re: Pár drobností

          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 23.06.  11:12

            « Re: Re: Re: Re: Pár drobností

            Ta platinová vizualizace vypadá strašně, i ta kola... naživo možná.

            Gulf barvy obecně jo, ale radši na Cayman... tady mi to nesedí.

            A k těm dalším - žabí zelená rozhodně ne, to auto vypadá trošku jako žába, tak bych na to neupozorňoval. Limetková by šla, ale asi bych si ji nekoupil.
            • 10 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 23.06.  11:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pár drobností

              Mě taky ne = hledal sem co nejhorší barvy [odkaz] [odkaz] = aspoň pro mě :-)

              Trochu přehnaný ale [odkaz]

              Stelvio se mi asi líbí víc než Macan a test výjímečně dobře trefil rozdíly mezi nima = překvápko :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Horst-Fuchs

          Horst Fuchs 23.06.  11:20

          « Re: Re: Re: Pár drobností

          To je fakt, navíc jsou Italčiny zadní partie možná nejhezčí častí ... auta.
          Modrý Macan ze strany, hmm, nevím, minimálně pro přítulkyni ale dobrá volba. [odkaz]
          • 20 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 23.06.  11:33

            « Re: Re: Re: Re: Pár drobností

            Je fakt, že ta modrá k tomu autu nějak úplně nepasuje.
            • 10 Reagovat !

              foto white-label

              white label 23.06.  13:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pár drobností

              To si myslím taky, ale je to "barva" (opak "nebarvy"), navíc jen za standardní metalický doplatek, takže se prodává docela hodně, poměrně často bývá i na MGTS.
    • 20 Reagovat !

      foto white-label

      white label 23.06.  14:00

      « Re: Pár drobností

      Těch 6,500,- (aktuálně 6,400,-) je dezinformace, není to příplatek za (potahový) materiál, kombinace (umělé) kůže a alcantary je už v základu, je to jen příplatek za dvoubarevnost (černá/béžová) interiéru.
      Navigace, přesněji Porsche Communication Management , včetně navigačního modulu, stojí 47.780,- , což je na poměry cen u Porsche solidní cena.
      Za 21" kola můžeš dát i 140 litrů, protože v základu jsou jen 18", navíc s nic moc designem. Ale dát si tak dozadu válce s šířkou 295!mm je k nejslabší/základní motorizaci logicky nesmysl.
      Jen k tomu příplatku za kola stačí přihodit necelých 40 tis. a máš v Macanu benzínový V6 3.0 biturbo se kterým je to úplně jiná písnička.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 23.06.  15:54

        « Re: Re: Pár drobností

        Není PCM v základu? Pak by ta cena dávala smysl (čistě za navigační modul).
        • 11 Reagovat !

          foto white-label

          white label 23.06.  17:02

          « Re: Re: Re: Pár drobností

          Ano, ale píšou to takhle šalamounsky, já to v podstatě citoval. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 23.06.  17:42

            « Re: Re: Re: Re: Pár drobností

            Jo, jo, to je klasika. Stejně tak to bude u toho čalounění, v ceníku bude celkový popis. Nijak nereflektuje základní výbavu (neříká tedy, za co si konkrétně připlácíš, ale jaký bude výsledný stav). Třeba u zrcátek to bývá krásně vidět. Místo příplatků za jednotlivosti tam máš soupis zrcátek s všelijakými kombinacemi (elektricky nastavitelná, sklopná, s pamětí, vyhřívaná, etc.). Hledej, šmudlo. :-)

            Protože jsi to u toho čalounění označil za dezinformaci, tak mě to zmátlo (snad bys neudělal tu stejnou chybu). :-)
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 23.06.  17:47

              « Re: Re: Re: Re: Pár drobností

              Ale to čalounění je v základu, akorát v základu není dvoubarevné, jen celo černé, nebo celo (tmavě) šedé.
              A i tak je to na poměry Porsche směšně malý příplatek.
              • 10 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 24.06.  10:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Pár drobností

                Já tě chápu. Jen říkám, že ten příplatek bude něco jako čalounění Alcantara/ kůže, dvoubarevné a ne jen dvoubarevné čalounění. Není z toho tedy poznat, že Alcantara/ kůže je už v základu a rozdíl je jen v dvoubarevném vs. jednobarevném. Jako u těch zrcátek, jako u PCM, etc.
                • 10 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 24.06.  16:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár drobností

                  Jo, to je ta jejich "šalamounština" o které jsem psal. Ono taky myslet si, že by zrovna u Porsche byla kůže/alcantara za tak směšnou částku, když jen potažení stropních úchytek alcantarou stojí 22 litrů. >:-[]
  • 38 Reagovat !

    foto pavlik123

    pavlik123 23.06.  09:49

    Oboje hnus

    V této kategorii to pojede a díky rozpočtu který na to auto je to asi bude dobré svezení ... ale stejně je to hnus pro dementy, kteří nedávali na fyzice v 7 třídě pozor.

    Na vnější rozměry uvnitř malé, luxusnost interiéru s SUV nijak nesouvisí. Náklony budou větší, odpor ve vysokýách rychlostech a aerodynamický hluk jsou taktéž horší ... a ještě ke všemu je to hnusné.

    Čekám, kdy začnou automobilky dělat traktory, ideálně brandovat jako traktory do města. Co kdybyste někdy jeli do opravdu tuhého terénu, kde ani RAV4 neprojede ?
    • 00 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 23.06.  10:25

      « Re: Oboje hnus

      No, do té doby, než jsem si na dovolenou půjčil CR-V, jsem si to myslel taky. Teď už jsem trochu nalomený. Ale jak říkáš, jestli by mi to za tu spotřebu a vše kolem stálo, nevím.
      • 11 Reagovat !

        foto pavlik123

        pavlik123 23.06.  10:35

        « Re: Re: Oboje hnus

        A v čem bylo CRV dobré ? co bys hodnotil kladně ? V cenové kategorii Porsche se to asi dá udělat tak, že auto svou světlou výškou, oplastováním a profilem vyloženě netrpí.

        CR-V jsem nejel, ale spoustou dalších SUV jo. MImo jiné v čechách tolik oblíbenou Sportage. Nejvíce mě fascinovala X3. To auto je uvnitř strašně malinkaté a komfort jízdy je dost bídný.
        • 00 Reagovat !

          foto Horst-Fuchs

          Horst Fuchs 23.06.  10:44

          « Re: Re: Re: Oboje hnus

          No, především to bylo opravdu pohodlné, nějaké díry na silnicích jsem jen viděl. Pohodlný vzpřímený posaz, vepředu i vzadu, místa všude dost, výborný přehled. Takové americké ježdění to je...
          S X3 máš pravdu, co se týče místa, asi nejvíc komicky na mě působila minulá Q7, zvenku gigantický parník, uvnitř snad jako Oktávka.
        • 01 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 23.06.  10:45

          « Re: Re: Re: Oboje hnus

          Co máš k Macanu a Stelviu? Srovnání s CR-V nebo X3?
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 25.06.  07:40

          « Re: Re: Re: Oboje hnus

    • 30 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 23.06.  10:36

      « Re: Oboje hnus

      Máš vyjadřování, které ukazuje, že jsi právě tím, koho sám označuješ za jakousi domnělou cílovou skupinu.
      Pokud vynechám design, kde nikomu neberu jeho názor, vše ostatní je soubor krátkozrakých smyšlenek a nulového rozhledu.
    • 11 Reagovat !

      foto vondry87

      vondry87 23.06.  10:49

      « Re: Oboje hnus

      Tak SUV samozřejmě není letadlo na rychlé a dlouhé dálniční přesuny nebo blbnutí na okreskách. Takže horší aerodynamika nebo náklony až tak nevadí, pro klidné přesuny zejména po městě to je ideální. Dobrý rozhled, člověk pořád nebrousí přední nárazník o obrubníky, příjemnější nastupování, pohodlnější manipulace s dětmi na zadních sedačkách. Jako druhé auto do rodiny primárně pro manželku podle mě naprosto ideální.
      • 41 Reagovat !

        foto coubes

        coubes 23.06.  12:56

        « Re: Re: Oboje hnus

        No tohle je trochu problém. SUV může být zajímavým přesunovadlem v amerických městech, která nejsou zatížená žádnou, nebo minimální historií - tudíž jsou "vybavena" širšími ulicemi. V evropských městech jsou SUV k pláči. Vlastně nedělají nic jiného, než zavazejí všude tam, kde se vyskytnou. Chápu SUV v terénu, kde je to často nezbytný pomocník, ale ve městech je to docela bizarní trend. Asi jako je aktuálně v módě chodit do města v teplácích. Taky je to současný dost nevzhledný trend, ale jako všechny jednoho dne pomine. Bohužel u aut to trvá déle.
        • 01 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 23.06.  13:25

          « Re: Re: Re: Oboje hnus

          Jj zoufalej trend = blbší auta za víc peněz :-)

          Jedou v tom úplně všichni [odkaz] ;-)
        • 30 Reagovat !

          foto Mig-35

          Mig_35 23.06.  15:02

          « Re: Re: Re: Oboje hnus

          Tyhle SUV jsou docela kompaktní a zabírají tolik místa, co běžný sedan... naproti tomu v Americe jezdí SUV o tři konfekční velikosti větší a s těma už se člověk na starém kontinentu asi dost trápí...
          • 00 Reagovat !

            foto vondry87

            vondry87 23.06.  15:45

            « Re: Re: Re: Oboje hnus

            Přesně tak.. rozměry nejsou problém.. problémem je fakt, že nespočet majitelek není schopno své SUV správně zaparkovat. A nešťastná auta pak vzbuzují předsudky, že všude jen překážejí a nedá se vedle nich rozumně zaparkovat.
        • 20 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 23.06.  15:56

          « Re: Re: Re: Oboje hnus

          Ale keby si nekecal SUV aj MPV caruju s priestorom hlavne a predovsetkym do vysky.
          • 12 Reagovat !

            foto coubes

            coubes 23.06.  18:04

            « Re: Re: Re: Re: Oboje hnus

            Nejde přece jenom o délku nebo šířku, když budeš mít v úzkých evropských ulicích vedle sebe zaparkovaných 20 SUV, nebo 20 sedanů/kombíků/hatchbacků, tak pocítíš rozdíl. V prvním případě bude ulice stísněná, nepřehledná, nepříjemná. Móda SUV reflektuje mentalitu společnosti - sobecká a arogantní - jo, je to povrchní paušalizace, ale v podstatě to tak je. Všichni jsou mi u výfuku, lebo já som pán. Stačí se podívat do diskuse, jak arogantně spolu lidi komunikují ;)
            • 30 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 23.06.  18:52

              « Re: Re: Re: Re: Re: Oboje hnus

              Tak do sirky, do dlzky a niekedy aj do vysky rastu vsetky nove modely aut napriec znackami a triedami. Taky Macan ci Q5 zaberaju menej miesta ako Superb ci Mondeo s podobnymi priestorovymi podmienkami. A co sa prehladnosti tyka, tak co potom s viac ci menej civilnymi dodavkami, ktorych v mestach jazdi a parkuje kopa?
              • 31 Reagovat !

                foto Mig-35

                Mig_35 23.06.  22:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oboje hnus

                Já třeba na parkovišti před Tescem nemám pocit, že by většinu místa zabíraly SUV. Jsou pořád v menšině...
        • 11 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 23.06.  19:47

          « Re: Re: Oboje hnus

          Co to je za kravinu, co ti na nich zavazí? :-O Ty bydlíš v hobitím Kraji?
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 23.06.  11:02

      « Re: Oboje hnus

      [odkaz] :-)
    • 20 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 23.06.  16:01

      « Re: Oboje hnus

      Ani RAV4 neprojede? Ona je snad poslední generace schopná? Mám ji zařazenou jako auto s přehřívající se mezinápravovou spojkou a nic moc světlou výškou.
    • 11 Reagovat !

      foto flipmode

      flipmode 24.06.  00:01

      « Re: Oboje hnus

      Nazyvat nekoho dementem kvuli volbe auta a spojovat to navic s neznalosti fyziky, tak to uz je dobra demence :-)
      Ja bych si SUV nekoupil, mam stejny nazor na zbytecnost kil a obecne rozmeru navic, ale jel jsi nekdy fakt v nejakem? Aerodynamicky hluk? Znatelny odpor ve vysokcyh rychlostech?

      Necekej od kazdeho, ze bude rezat zatacky a bude mu vadit kazde kg navic a hned potom necitlivost rizeni v dnesnich vozech...tolerance, znas to?
  • 31 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 23.06.  10:44

    Bez ohledu na vítěze...

    ...když už člověk nad články ACZ zlomí hůl, musí si pořídit další, aby bylo co lámat. Je mi jedno, kdo to subjektivně vyhrál, ale test se čte dobře, je slušně napsaný a poznatky jsou zajímavé.
  • 70 Reagovat !

    foto figurka

    figurka 23.06.  10:55

    Radostné smutno

    Parádní test, za který autorovi tleskám. Auta parádní. Macan dle mne asi s nejlepšími proporcemi ve třídě. A Alfě člověk úspěch prostě přát musí. Navíc, se Stelviem a i Giulií už to dnes není přemáhání se.
    Smutno je mi z toho, že zde vedle sebe mohou být zveřejněny takto kvalitní počiny a zároveň totální bulvární škvár.
    • 21 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 23.06.  12:09

      « Re: Radostné smutno

      Obě auta jsou velmi povedená SUV.
      TEST OK ...DOBRÉ ČTENÍ. :-)
      :yes:
    • 20 Reagovat !

      foto RS

      RS 23.06.  13:35

      « Re: Radostné smutno

      :yes:

      Beru, že každý má nějaký názor, vkus a sympatie. Žádný novinář nemůže být nikdy zcela nestranný, ale je spíš zarážející, že "vedení" nevadí recenze od zdi ke zdi.

      Když mi v odpoledních zprávách rosnička řekne, že bude krásný letní víkend, a kolegyně večer mi sdělí vytrvalý déšť se sněžením, tak je něco špatně.

      Jinak čtení po delší době fajn :yes:
    • 20 Reagovat !

      foto wolff

      wolff 23.06.  13:37

      « Re: Radostné smutno

      No až se člověk musí ptát sám sebe, co se Mičkovi muselo přihodit, že byl schopen sepsat něco takového, za co bych se ani já stydět nemusel...

      Zvláštní pocit...
      :yes:
      • 21 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 23.06.  13:46

        « Re: Re: Radostné smutno

        Kdyby výsledek dopadl z důvodu jiných priorit na Macana, tak to i kdyby to byl kvalitní test nenapíšeš.
        • 20 Reagovat !

          foto CrankyDude

          CrankyDude 23.06.  13:54

          « Re: Re: Re: Radostné smutno

          Ten slohový styl je k pláči:
          "... dostáváme na 1.310.000 Kč a vida, Němci jsou opět dražší..." 8-s "Miluji tu masivní přední kapotu ..... A ten zadek! Ve srovnání s trochu zavalitým cayennem je to opravdová lahůdka."
          Mein Gott!! ;-)
        • 01 Reagovat !

          foto white-label

          white label 23.06.  14:12

          « Re: Re: Re: Radostné smutno

          Přesně tak a v tom tu určitě nebude sám. ;-)
          Honza nechal "padnout" koncern, tak je teď naopak za hrdinu.
          Ale za tu R4 motorizaci si Macan stejně vyhrát nezasloužil, s ní je to opravdu poloviční auto.
          R4 se u nás dřív v Macanu ani nenabízelo (nabízí se jen na některých trzích), zvlášť u nás ta motorizace nedává smysl, je to hlavně pro země, kde se daňově trestá za "nadvýkon" motoru.
          • 30 Reagovat !

            foto Sumi2000

            Sumi2000 24.06.  00:27

            « Re: Re: Re: Re: Radostné smutno

            Test se četl dobře a byl napsaný velice konstruktivně a celkem objektivně.
            Vždy má každý nějaký subjektivní názor na auto...což je ok.
            Výsledek nepřekvapil , Alfa má skvělé nové SUV :yes:
            • 01 Reagovat !

              foto white-label

              white label 24.06.  01:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Radostné smutno

              Neříkám, že ne. Výsledek možná nepřekvapil, ale v nadpisu se píše:
              "Tohle byste nečekali!".
              Jak jsem psal, u mě to Macan prohrál předem "díky" základní motorizaci.
              S R4 bych místo něj vzal klidně třeba "jen" Golf R a kromě světlé výšky bych na tom byl celkově lépe a ještě bych hodně peněz ušetřil. V téhle třídě a cenové úrovni (Macanu) nemá R4 co dělat, navíc konfigurace jde u tohoto konkrétního Macanu proti faktoru "zábavnosti" - nejmenší/nejslabší motorizace + největší kola + vzduch podvozek...
              U Stelvia je to naopak (aktuálně) nejsilnější motorizace, navíc za méně peněz a s větší výbavou.
  • 40 Reagovat !

    foto Kasprik

    Kasprik 23.06.  12:29

    test

    Včera jsem se díval na jůtůbu na test Alfy u Rasto Chvaly. On sám uvedl, že je to jízdně asi nejpovedenější SUV.
  • 10 Reagovat !

    foto deolator

    deolator 23.06.  14:32

    Čtyři laufy

    Vážně jsou u 2.0 benzínového čtyřválce 185 kW všechny laufy Macanu funkční? :-O Není to nějak moc?
    • 10 Reagovat !

      foto white-label

      white label 23.06.  14:48

      « Re: Čtyři laufy

      Macan jede kompletně na V6 a tahle základní R4 je okrajová záležitost, proto má zřejmě vše co lze mít společné s verzemi s V6. Navíc počet koncovek nemusí být roven počtu výfuků.
      [odkaz]
      • 10 Reagovat !

        foto deolator

        deolator 23.06.  14:51

        « Re: Re: Čtyři laufy

        Jasně, dvě větve, čtyři koncovky, aby to vypadalo
    • 10 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 23.06.  16:22

      « Re: Čtyři laufy

      Vzhledem k tomu, že se bavíme o Porsche, bych tipoval příplatkový sportovní výfuk, případně alespoň koncovky. Normálně bych u základního modelu čekal dvě jednoduché (široké, zhruba čtyřúhelníkové). To je u Porsche klasika. Dvě dvojité (kulaté) pak u S a právě u příplatkového výfuku/ koncovek. Jestli mají u R4 obě větve funkční, nemám páru.
      • 10 Reagovat !

        foto white-label

        white label 23.06.  17:03

        « Re: Re: Čtyři laufy

        Všechny Macany mají čtyři koncovky v základu, jen tento s R4 ne, ale za to je má mega velké:
        [odkaz]
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 23.06.  17:27

          « Re: Re: Re: Čtyři laufy

          Protože je to jediný "základní", tedy bez žádného přívlastku (S, GTS, Turbo). Diesel je S, takže má S-kové koncovky. Turba mají také čtyři, ale jsou takové hranaté (asi jako kdybys ty základní rozpůlil).
  • 41 Reagovat !

    foto Arten

    Arten 23.06.  17:50

    Vzpoura?

    Tak to abych dneska čekal pořádnou bouřku, takhle nahněvat božstvo a porušit základní a jediné přikázaní pátečních srovnávaček "piš jak chceš, ale koncern musí vyhrát" ;-)

    K testu, dobře se to četlo, bílé šatičky, macaté boky, špulení rtů... dobrý, ale přesto tam pořád mezi řádky cítím takový ten vzkaz, že aby Alfa vyhrála, musí být člověk nadšený alfista, protože "objektivně" by to prostě nikdy nedala. V kapitole o interiéru je to až taková podprahová masírka, u Itala skoro vždy nějaké ALE, u Němce superlativy bez kompromisů a samozřejmě se to neobejde bez připomenutí německé überkvality, což mě teda zní jako jedno z nejotravnějších klišé naši krásné globalizované současnosti.

    Věta k Alfě: "...zpoza kterého vykukují masivní páčky pro řazení. Vypadají nádherně, občas mi ale připadalo, že si dali u alfy větší práci se vzhledem než s řešením ukotvení. Při správném držení volantu v pozici tři čtvrtě na tři totiž máte málo místa na prsty," proč není něco podobného napsáno i u Porsche například o tlačítcích mezi řadičkou a středovým panelem, to je přece jasný ergonomický přešlap, ne? Místo toho tam čtu: "Z použitých materiálů a mistrovského zpracování doslova čiší pověstný německý důraz na co nejlepší odvedenou práci, máte pocit neskutečné bytelnosti, skoro jako by byl kokpit vyroben z jednoho masivního kusu." Já teda při pohledu třeba na tohle [odkaz] moc toho důrazu na perfektně odvedenou práci nevidím, Favorit zpřed 30 roků jak vyšitý v autě za 2mega, tady se to okecává duchem ikonické 911, WTF. Toto je taky povedený kousek [odkaz] to jako mám mít pocit luxusní jachty, tak mi tam šoupnou takový kompasový "klenot"?

    Za mě teda interiéru Porsche chybí rozhodně větší míra elegance, jednolitěji a hlavně stylověji podle mě působí Alfa. Ten tlačítkový masochismus kolem řadičky u Porsche jde úplně mimo mě, ale budiž, někomu to třeba imponuje, možná tam jsou na NĚCO použity JEŠTĚ kvalitnější materiály než u Alfy, možná je nějaký detail propracovanější, ale jiný je naopak horší, viz budíky na palubovce. O zpracování nepochybuji, ale znova, tam kde se u Alfy napíše "docela slušné zpracování", tak u Porsche je to zpracování rovnou mistrovské.
    Co je na první pohled u Alfy horší, jsou ty sedáky na sedadlech, [odkaz] [odkaz] , tady to jde vidět i z fotek. U kufru se mi zdá zase naopak propracovanější Alfa.

    Takže děkuji za dobrý test, je tam spousty užitečných poznatků a super, Alfa porazila koncern (stalo se to vůbec někdy, aby koncern v pátek s někým prohrál?), jenže nemůžu si pomoct, já tam pořád ty předsudky cítím a podle dikce článku bych vítězství Alfy nakonec ani neočekával, byť to bylo o chlup.
    • 04 Reagovat !

      foto Londonbridge

      Londonbridge 23.06.  19:08

      « Re: Vzpoura?

      Porsche je Porsche a kazdy vie ze je drahe rychle a ma potrebny imidz...Alfa je Alfa kazdemu sa paci vsetcia pochybuju o jej kvalite a malokto si ju kupi... je to ako zradna kraska oproti namyslenej grofke...
      • 01 Reagovat !

        foto white-label

        white label 23.06.  19:38

        « Re: Re: Vzpoura?

        Tak Macan zrovna s tímto motorem není moc rychlé Porsche a drahé je hlavně vzhledem ke zcela běžné motorizaci R4. Jinak je ta základní cena (na poměry Porsche) vlastně nízká.
    • 13 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 23.06.  19:58

      « Re: Vzpoura?

      Přesně!
      Pokud má Porsche kvalitnější interiér než Alfa, neměl by o tom test vůbec pojednávat, protože je to otravné klišé. A předsudek vůči Alfě. A pokud redaktorovi zavazela obří pádla při držení volantu, má si takový kydy nechat pro sebe. A nebo aspoň hned v další větě říct, že i Porsche má určitě něco špatně.
      Tak to má být! :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 23.06.  20:17

      « Re: Vzpoura?

      to trciace tiahlo pod sedackou a la koncern na nastavbenie posunu sedacky si ale uz v macane mohli odpustit... u auta za taketo prachy uz to chce elektriku pripadne iny mechanizmus ... navyse do takehoto tiahla aj ja obcas v pole "zavadim" nohou a v podstate to len zavadzia... neviem... ako u koncenrovych vozov za bezne preniaze je to povedzme ok.. a clovekto berie ako normalne ale v porsche to posobi uz predsa len kusok smiesne ....
      • 10 Reagovat !

        foto white-label

        white label 23.06.  23:01

        « Re: Re: Vzpoura?

        To manuální ovládaní sedaček jsem nepochopil, podle konfigurátoru má v základu elektrické ovládání sedaček i Macan s R4.
        Nejlepší křesla do Macanu jsou tyhle:
        [odkaz]
        • 10 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 24.06.  12:51

          « Re: Re: Re: Vzpoura?

          Asi je to podobne ako v mnohych dnesnych MB. Sedacku nastavujes elektricky na sto sposobov, ale dopredu a dozadu pekne po starom mechanicky. Elektrina s pamatami len za priplatok. :-)
          • 20 Reagovat !

            foto white-label

            white label 24.06.  16:35

            « Re: Re: Re: Re: Vzpoura?

            Spíš bude elektrika v základu jen u řidiče (ta fotka je od spolujezdce), píšou k tomu:
            "Elektricky ovládaná přední sedadla (8 poloh) s nastavením výšky a sklonu sedáku, sklonu opěradla a posunu vředu/vzad u sedadla řidiče a manuálně nastavitelným (6 poloh) výšky sedadla, sklonu opěradla a posunu vpřed/vzad u spolujezdce vpředu"
            • 10 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 25.06.  17:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vzpoura?

              "Poloh" je tedy hodně špatný překlad. :-)
              • 10 Reagovat !

                foto white-label

                white label 26.06.  13:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzpoura?

                Ano. A píšou "Elektricky ovládaná přední sedadla", tedy množné! číslo, přitom se vzápětí dovídáš, že el. ovládáné je jen jedno z nich.
                Šalamouni hadra... ;-)
  • 20 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 23.06.  20:01

    pekne porovnanie

    uz tam chyba to trojky snad len F-pace... ozaj velmi podobne vozy aj rozmerovo aj motoricky ... aj ponukanymi vykonmi a vybavou

    z tejto dvojice si mi stelvio exterierom paci predsa len viac ako macan.... ktory je mozno az moc nizky a rozplacnuty.... v praxi mi prisiel macan uz ako taky "skoro-hatch" .. F-pace aj stelvio su v tomto proste proporcne lepsie a viac "SUV" ... ale inak ma prekvapilo ze macan je od stelvia kasnou dlhsi... to by som teda netipoval ani nahodou.. sila.. lebo macan mi prisiel "maly" a nizky a stelvio zase akesi "obrovske" a masivne nazivo ... neviem ...
    • 12 Reagovat !

      foto white-label

      white label 23.06.  20:15

      « Re: pekne porovnanie

      Macan je spíš crossover, než SUV a na rozdíl od konkurence v něm člověk nemá pocit, jako, když sedí na kozlíku, a to se na něm třeba mně docela líbí.
      • 20 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 23.06.  20:28

        « Re: Re: pekne porovnanie

        ma taky akoby buggy dizajn... ale v pripade porsche to samozrejme az tak neprekvapi ze je zrazu "kusok" nizsie ako ine klasickejsie SUVecka ... mna len prekvapilo v reale ake bolo vcelku male.. proste mala kabina.. nizky celkovy bok auta... zboku by som kludne tipol ze je to nic ine len prerasteny hatch... nieco ako delta alebo pulsar .. alebo DS4
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 23.06.  22:47

          « Re: Re: Re: pekne porovnanie

          Jo, je to v podstatě takový přerostlý hatch, a případě verzí GTS/Turbo je to přerostllý hh a tak nějak podobně taky jezdí, samozřejmě hodně záleží na konkrétní konfiguraci, kterou se dá (nejen u Porsche) jak hodně získat, tak taky ztratit/zkazit.
  • 11 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 24.06.  14:38

    Alfa

    Co sa tyka Alfy, sofersky to je zrejme paradne auto.
    Zrovna test od Rasta sa tu uz spominal ( [odkaz] ) ten to vie podat tak, ze mam vzdy pocit, ze v tom aute sedim a mam povit, ze by som si jazdu paradne uzil.
    Ale pride mi to, ze to je naozaj primarne stavane na asfaltove dobre cesty. Trochu vacsie sportove auto, co sa vdaka tvaru karoserie zvezie na mode oznacenia SUV. hoci je vyborne aj same osebe. A este palec hore za vnutorny dizajn a ergonomiu.

    No je tu jedno ALE - kto videl Rastov test, tak od 12m je jeho slavne krizenie naprav a to je fakt megapruser v tejto a aj nizsich kategoriach. Ze to nema aspon nejaky elektronicky offroadovejsi rezim by nebol problem, ak by bol ten pohon dobre vyladeny aj bez takej barlicky. Kontrola trakcie uplne zufala, ani len to pribrzdovanie volnych kolies nevidno. Neschopnost preniest nie maly vykon a tocivy moment na kolesa s trakciou je uplne ocividna.
    Toto je horsie ako zakladny model Outlanderu (nie ten s akt.diff), ktory tiez treba preplynovavat, ale nakoniec podobne testy zvladne suverennejsie.
    Rasto bol este dost diplomaticky, ked hovoril o "skackavosti", a to on dobre vie :-)
    Tam su velke rezervy.
    • 31 Reagovat !

      foto zlysoused

      zlysoused 24.06.  16:50

      « Re: Alfa

      Tak Rasťo nakonec na tu mez vyjel. A jestli pohřebuješ dennodenně křížit nápravy, tak si kup Zetor.
      • 12 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 24.06.  22:33

        « Re: Re: Alfa

        Ty si predajca ? Lebo to je fakt taky "argument" ....
        Tam konkretne vysiel len preto, lebo to bola sucha trava a s viditelnou namahou.
        Pri aute za taku cenu sa neprehliadaju a kritizuju omnoho mensie blbosti ako je nedotiahnuty pohon. Alebo potom skrtnime to "SUV" z nazvu.
        Ale beriem to tak, ze je to auto na rychle jazdenie po normalnych cestach, takze sa s trym nikto nestretne. Prednost je motor a podvozok.
        " Alfa Romeo Stelvio is great at driving, less facile at crossover-SUVing"
        Ako povedali v Motoringu - cestne sportove SUV.
        A Motoring [odkaz] od cca 11:30 - cele zle...
        • 00 Reagovat !

          foto Makovnik

          Makovnik 28.06.  11:02

          « Re: Re: Re: Alfa

          Same blaboly, realita je taka, ze podaktore tie SUV teren v zivote neuvidia. Ludia si to nekupuju preto, ze kazdy z nich ma aj chatu v horach.
          Poznam par ludi, co si to kupili len preto, ze to ma vyssi posed a vacsi pocit bezpecnosti.
  • 30 Reagovat !

    foto maxi-

    maxi! 24.06.  18:30

    test...

    zaujimave postrehy uz klasicky na televizii TA3
    v programe MOTORING :-!
  • 24 Reagovat !

    foto Varel-

    Varel_ 26.06.  15:38

    o_O

    Proč není v testu zahrnut český prémiový ser Škoda Vidlaq? Hmm??? Traktorista přijde ve 3 domů z továrny a touží mrdlavým okem na monitoru spočinout na článku s okřídleným tentononc ve znaku a ono prt. Jsem zhnusen, ztráta času s vámi, jdu si raději počíst nové Škoda prospekty.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Dětská hvězda Kudláčková: Zahrává si se smrtí? Chodí po kolejích

Dětská hvězda Kudláčková: Zahrává si se smrtí? Chodí…

Jen co se Michaela Kudláčková (48) vzpamatovala z pokusu o sebevraždu a pátrala po ní policie, znovu si zahrává…

Co s obyčejným provazem? Vyrobte si mísu na ovoce!

Co s obyčejným provazem? Vyrobte si mísu na ovoce!

Hledáte jednoduchý, ale efektivní nápad, jak vylepšit domácnost? Pokud možno co nejlevněji? Tak to se vám bude…

 

iSport.cz

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla koupit líp, tvrdí Dobiáš

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla…

Rozmarné, či spíše rozmařilé přestupové léto trhá rekordy českého fotbalu a přivádí zajímavé zahraniční hráče.…

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to dotáhneme tenhle týden

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to…

PŘÍMO Z BĚLEHRADU | Už deset posil přivedla do svého kádru před startem nové sezony Sparta. A tohle číslo v…

 

Reflex.cz

Památka na studenou válku: Smíchovské nádraží skrývá zapomenutý protiatomový kryt

Památka na studenou válku: Smíchovské nádraží skrývá…

Nádraží Praha-Smíchov skrývá unikátní technickou pamětihodnost z období studené války. Dlouhá léta zde v…

„Nezabiješ demokracii“, znělo Varšavou při dalších protestech proti vládní straně

„Nezabiješ demokracii“, znělo Varšavou při dalších…

Několik stovek odpůrců kontroverzní soudní reformy dnes demonstrovalo v centru Varšavy před sídlem vládní strany…