Český trh nedávno obohatilo zcela nové SUV od Alfy Romeo – model Stelvio. Je třída sama pro sebe, auto hlavně o emocích, proto jsme jej porovnali s Porsche Macan, které na nás dosud působilo velmi podobně.
drzim Alfe palce, aby jej SUV prinieslo obrat v zivote ako kedysi pre Porsche
Len mam strach, ze alfisti su silnejsi srdcom ako financne a ze to fandenie bude len teoreticke..... :-!
Na druhou stranu...já Alfě vždycky fandil, když udělali Giulii, tak jsem se o ni i zajímal z pohledu kupce, napsal jsem do třech autosalonu a ani jeden nebyl schopen cenovou nabídku zaslat, ani se vlastně vůbec ozvat...takže jestli je to standard, tak je to pak těžké...
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
Asi je normální do autosalonu přijet , absolvovat předváděcí jízdu a prodejce tu nabídku rád zpracuje.
Na základě emailu bych se obchodně také nikomu nabídkami nepodbízel.. ;-)
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
Budha má ale pravdu. Zastoupení FCA je prostě tragické a samotné "české" autosalony tomu moc nepřidávají. Chápu, že trh kdesi na východ o neměcka takovou značku asi příliš nevytrhne, ale v tom případě ať se na to snad vykašlou uplně, než si takto dělat ostudu.
Ještě někdy loni mi do emailu přistála nabídka na testovací jízdu s Giulií. Nevim proč mi přišla, nikde jsem o to nežádal, ale když už mi to nabídli, tak jsem se zaregistroval do pořadníku. Od té doby se nikdo neozval... To by se bohužel asi jinde nestalo. Když jsem zjišťoval info před lety u Mazdy, tak mi volali asi 5minut po vyplnění formuláře...
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
Když nejsou schopni odpovědět na e-mail, proč bych se měl obtěžovat k nim jet a ztrácet tak čas? Běžně poptávám kde co elektronickou poštou. Klidně bych používal i šnečí, ale koho baví čekat dva dny a více?
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
dělám to taky tak, protože třeba po ránu nemám náladu na nikoho mluvit. a bohužel, faktem je, že spousta firem na maily ani neodpovídá, protože jich dostávají celé hromady. a mail nebudí příliš dobrý dojem, je to nejlevnější způsob komunikace:(
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
A to máš jako vyslat poselstvo s dary ? >:-[] Bral bych mail jako takový standardní úvod do komunikace. Prosívání zákazníků ignorováním mailů mě naopak vede k ignorování té ignorující firmy.
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
Měl jsem stejný problém, když jsem si objednával přes webové stránky Alfy Romeo jízdu s Giuliettou. Teprve po týdnu mi přišlo schválení o objednávce, což už je samo osobě k smíchu. Poté už žádná reakce. S jednou paní jsme se smluvili na FB stránce Alfy a napsali jim stížnost přímo k jedné fotografii. Přišla nám odpověď v podobě omluvy s příslibem blízké nápravy a radou, že máme oslovit přímo nejbližší dealerství (cca před 10 dny). Což jsem udělal již dříve a odpověď dorazila ihned. Samozřejmě záleží na samotném prodejci, jak se po objednání jízdy/cenové nabídky zachová. Pokud je dobrý a chce prodat, určitě se bude snažit. To už mám vyzkoušené i u jiných značek. :-)
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
Já jenom říkám, že osobní návštěva nebo telefonát bude mít pravděpodobně přednost před mailem. Nehodnotím, neříkám, co je správné, jen to, že v žebříčku je, aspoň tedy u mně, neosobní e-mail až na posledním místě.
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
Tohle preci neni pozvani na oslavu narozenin...
Firmy dnes plati majland za ziskani blbeho emailu na potencialni zakazniky. Kdyz neumi ani odpovedet na dotaz, indikujici jasny zajem, pak je to tezke.
Osobni navsteva fajn, ale ne kazdy na to ma cas a hlavne, pokud je cena proste mimo, navsteva to nevyresi.
PS: osobni navsteva nekoho, kdo si mysli ze to stoji 300k je asi to nejhorsi co se muze stat. Ztrata casu, zklamani na obou stranach a negativni emoce do budoucna kdy mozna uz bude mit vice $
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
Ano, je nejméně osobní. A oboje se i špatně odkládá. Proto nemám rád, když mi lidé volají. Osobní návštěva je nejvýš, také kolikrát nemůžeš jen tak přijít. Musíš si schůzku domluvit. Pak záleží, o jak důležitý obchod jde. Co je vlastně předmětem (například u zakázkových věcí se mnohem víc komunikuje). Nebo jestli toho člověka znám a půjde spíš o společenské setkání.
Podle mne je důležité, jak je e-mail napsaný. Když je všechno jasné, je to snadný obchod. Pomalu jak objednávka v e-shopu. Konfigurátory automobilek kolikrát umí zaslat konfiguraci prodejci. Pak nečekáš, že ji bude ignorovat. Zkrátka, horses for courses. Naštěstí nemohu říct, že bych s e-mailem narážel. I s úřady mám dobré zkušenosti.
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
Je to hlavně velmi pohodlný způsob komunikace. Když nechtějí reagovat na e-maily, nemají mít v kontaktech e-mailovou adresu (to samé platí pro kontaktní formuláře). Telefon spíš používám ve chvíli, kdy je něco urgentní. Nebo potřebuji rychlou odezvu, jako při výběru termínu. A není dobrý na větší množství informací, takže poptávka stejně typicky jde elektronickou cestou. Proč bych jim tedy volal? Abych oznámil, že chci zaslat poptávku? Když mají vhodnou e-mailovou adresu v kontaktech? Zavolat můžu ve chvíli, kdy se odpovědi v rozumném čase nedočkám. E-mail není 100%.
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
Když mám zájem o auto , jdu na testovací jízdu..
Psát si emailem o nabídky? Směšné..a pak licitovat o každou stovku slevy.. :-)
Nedivím se , že na tyto maily nikdo neodpovídá !
Máš tam konfigurátor..víš? >:D
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
Komunikace s mailem nemá nic společného se smlouváním. A dohadovat se o stovku? Klidně. Je tržní hospodářství. V mém podnikání se mnou taky smlouvá každý ne o stovku, ale o haléře. Jinak kdo mi neodpoví mailem, jde z kola ven. Zajímaví a silní obchodní partneři (firmy všeobecně) zatím vždy odpověděli. Mimochodem, ten samý problém jsem měl s dodavatelem Fiat/Fiat Prof/Alfa Romeo ve Zlíně. No a jak to dopadlo? AR ve Zlíně končí... je 21. století, mailový kontakt je stejně důležitý jako telefonní. A konkurence je silná. Jen velmi málo firem si může dovolit vybírat. V tomto případě AR není Rolls.
Re: Tohle byste fakt nečekali! Na klíček? Ouno! Na baterky !
Tak já funguju jedině přes maily. Napíšu požadavky, počkám si, co přijde. Pak teprve pojedu do autosalonu na domluvený termín. Nemám čas tam někde čekat v čekárně, protože někdo přišel dřív. Co víc, nemám čas na to, aby mi prodejce řekl, že to nejde a nebo že to bude trvat dlouho. Jinak je 21. století - to by si ten dotyčný dealer měl srovnat v hlavě.
Najprv totálne neprofesionálny a bulvárny článok o Giulii potopujúci v každej vete a potom objektívny porovnávací test s normálne popísanými chybami a filozofiou Stelvia.
Nemáte ve zrychlení Stelvia 0-100 km/h překlep? Oficiálně 5,7 s, zde uvádíte naměřenou hodnotu 7 s. Nějak to neodpovídá ani naměřenému pružnému zrychlení ve srovnání s Macanem...
Stelvio je podla vsetkeho vydarene auto, len aby to makaroni neodflakli s marketingom, o co mam dost obavu - to v Cechach nebol na test ziaden volny voz ked ste museli jazdit na madarskom?
Aha, taketo protektoratne maniere? >:D To ale mnohe vysvetluje a potvrdzuje ze marketing je hlavna slabina FCA. Btw aj reklamy vam pustaju v madarcine? >:D
Sdružování obchodních a marketingových aktivit do hubů (regionů s podobným cílením aktivit) je naprosto běžné. Dělají to třeba i kosmetické firmy a Maďarsko je pro jejich regionální centrály velmi oblíbené (nejspíše kvůli nákladů), má to tak nastaven například L'Oréal (taky CZ+SK+HU).
Jasne nerozumiete tomu pani, Stelvio je od FCA tak je to automaticky hnus, a henta obluda je od Caddyho takze vrchol dokonalosti. Uz sa to konecne naucte.
Kulantně řečeno >:D . Když to posunu dál, tak všichni, kdo se ohánějí netuctovým designem se snaží obhájit nějakou obludu ..... >:D (?).... ale stejně tuší, že to bude prů*er.
Jeden OT. Minuly tyzden si tu spominal Cadillac BLS. Doteraz som si niekdy neuvedomil, ze by som ho videl, ale zrovna pre par dnami som za nim chvilu v meste isiel a to je zozadu s prehladom najskaredsie auto, co som kedy videl. Tie zvisle zehlickove svetla, podivne umiestnene aj okolo znacky. Fakt nerozumiem, preco to auto tak sprznili.
Ale pokud sledujes diskuzi, tady JDE prave o design. Ne V6 a motory. Netuctovy design neznamena hezky design a v tomto pripade se o krase moc mluvit neda... Ale neotrely ten design je, ani bych se o nej neotrel ;-)
A ber to s nadhledem - v automobilovem a ani jinem svete neexistuje jen USA >:-[]
Nevím jestli musí chytit za srdce, ale zacloumat s ním tedy dokážou. Třeba posledně v testu Ma6 predikcí problémů s motorem. Zajímavé, že v téhle srovnávačce jsem nenašel něco jako "To všechno je sice hezké, ale Macan má jeden velký problém. Dráždí vaše chudší spoluobčany a je pravděpodobné, že vám ho někdo obejde s klíčem."
" Má svoje mouchy, ale dokáže do života přinést nefalšovanou řidičskou radost a vzrušení, na které jenom tak nezapomenete."
Veľmi výstižné zhrnutie v jednej vete, ktoré vystihuje charakter tohto auta. Otázka ale stojí či a koľko kupcov, ktorí hľadajú v aute tieto vlastnosti, sa celosvetovo nájde? Osobne držím Alfe a Stelviu palce, aby ich bolo čo najviac.
No pozor, výkonné ale není přesně totéž. Že je poptávka po výkonných SUV je jasné. Jestli bude poptávka po "SUV přinášejícím nefalšovanou řidičskou radost a vzrušení" je trošku jiná otázka.
SUV letí nahoru, určitě se najde i pár nefalšovaných řidičských nadšenců mezi nimi (třeba mariachi s vrtulkou - ale na druhou stranu, pokud si dobře vzpomínám tak říkal, že příště už to SUV nebude)... a taky pár těch, co o tom budou aspoň s nadšením vyprávět kamarádům (v duchu památné věty - kupujeme si věci co nepotřebujeme za peníze co nemáme, abychom udělali dojem na lidi, které nemáme rádi).
PS: moje zlaté pravidlo platí - každému dle jeho gusta. Pokud dá někdo přednost SUV před normálním autem z libovolných důvodů a vezme si 280k Stelvio v benzínu, nemám s tím vůbec žádný problém.
odbočka: dneska jsem si při výměně oleje zapůjčil X1 20d v plné náloži a byl jsem hrozně rád, když jsem to auto vracel a přesednul zpátky do opravdového auta. diesel no dobře, nutné zlo, převodovka no dobře, řadí pomalu, ale asistenty mně s..ly od první chvíle, head up displej mi vypaloval díru do sítnice, třepání volantem při každém přejetí bílé čáry, upozorňování na blížící se auto a spousta dalších hovadin, volant z gumy naprosto odizolovaný od dění pod předními koly /myslel jsem, že nepoznám, co je to odezva, ale poznám stoprocentně, když není/, prostě auto pro totálního uživatele...
a teď k věci - každému dle jeho gusta, ale podle mně pokud to auto nabízí to, co se popisuje v testu, pak je to házení perel sviním, jakkoliv je to řidičské auto, tak jsou to vlastnosti, které podle mého 95% uživatelů nikdy neocení a pro které si je nikdo kupovat nebude...
Můžeš ale sedět po golfu na baru a vyprávět kolegům manažerům, jak by sis už nikdy nekoupil Audi, protože to auto je fakt životu nebezpečný, minule jsi jel jen tak na kochačku a málem ses nevešel do zatáčky, nedotáčivost, chápeš... zatímco s Alfou je to úplně něco jiného, ta krájí serpentýny s přesností supersportu a minule jsi normálně na okresce problikával eMtrojku, teda vlastně dneska už eMčtyřku, žejo.
"SUV přinášejícím nefalšovanou řidičskou radost a vzrušení" ...nevykonne SUV asi tazko prinesie " řidičskou radost a vzrušení". So 75k pod kapotou by to vela vzrusa nedalo.
Hele, proc jste mu dali 6x minus palec? Myslim, ze ma dobry bod, ovladatelnost a hravost u kupcu SUV rozhodne neni parametr, kterym by se zabyvali...bez ohledu na pocet koni
Tak to pročítám, listuji fotkami v očekávání drsňácky zasraných SUV (čili kategorie primárně stvořené pro jízdu po "polňačce") a hle? Nikde nic. Inu víme, že auta jsou to jízdně po zpevněných (asfaltových) cestách výborná, Alfě to úprímně přeji, ale pokud má být text objektivní z pohledu dané kategorie, chybí mi tu sebemenší zmínka o schopnostech v terénu! Sorry, ale za mě je tento test neprofesionální.
Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá
Sorry, ale tieto autá nikdy do terénu nepôjdu, hocijaká stará Felicia niekde na dedine jazdí vo väčšom "teréne" než tieto SUV. Takže to, že redaktor tieto mestsko-športové SUV nezobral na offroad trať či na mokrú lúku nikomu nevadí, hlavne nie potenciálnemu kupcovi.
Re: Půjdem spolu do terénu, důdlaj důdlaj, důdlaj dá
Vážně? Cayenne je. Opravdu je to zvláštní. RRS utáhne 3,5 tuny, pokud si dobře vzpomínám (jako snad všechno v téhle třídě), a to bez "G" není jen tak. Nečekal bych celkovou nějak výrazně přes tři.
Doufám, že teď nepřijdeš s tím, že to máš jako N1G. ;-)
Bez ohledu na auta, ke kterým nemám co říct (nikdy jsem v nich neseděl) je článek napsaný opravdu pěkně, čtivě, bez gramatických a slohových chyb. Děkuji :yes::yes:
Dtto, k autům samotným nemám co říct, bavit se o barvičkách nehodlám....původně jsem to ani číst nechtěl, ale už jsem se neodtrhl. Honza tentokrát odvedl dobrou práci.... :yes:
Dobrý den všem,
Honza má dnes dovču, dovolím si poděkovat za něj. taky se mi to suprově četlo, určitě jeden z nejlepších testů za poslední dobu.
Zrychlení by mělo být v pohodě, překlep by to být neměl...
Za Honzu tedy ještě jednou díky,
Machi
Ještě jsem to celé nevstřebal, tak jen pár postřehů
- Když Macan, tak v nějaké výraznější barvě. Naopak Stelviu ta bílá sluší
- Ty příplatky u Macanu mě nijak nešokují, kůže s alcantarou za 6500 nebo navi za 40 jsou naopak překvapivě normální. Kola za 120 jsou úlet.
- Omezovač na 5500 u Alfy? Není to trošku málo? S maximem výkonu při 5250? Není to překlep?
- Pro srovnání pružnosti je potřeba zohlednit osmikvalt, Alfa točí na 8 nepatrně víc než Porsche na 7, takže tam může být zakopaný kus psa.
S výsledkem žádný problém, Alfa je silnější a levnější, sice by mi asi vadil vysoký posaz, ale proti bodovému vítězství nevidím na první pohled žádné námitky... a četlo se to hezky.
Na 5500 začíná jen červený pole, převodovka řadí při plném plynu později - cca v 5800-5900 otáčkách. Minimálně u Giulie to tak je, ke Stelviu jsem se bohužel ještě nedostal, ale nemyslím si, že by Italové měli potřebu v nastaveních něco měnit.
Popravdě se mi Macan ve světlejší barvě úplně nelíbí, jelikož mi trochu vadí ta podivná lišta na dveřích, která se naopak v tmavé ztratí.
To spíš Alfě mnohem lépe sluší červená (s klasickým atributem Alfa) nebo možná šedá Vesuvio. V bílé je to takové bachraté nijaké korejské... Ale stejně z toho nejsem úplně nadšený. K Alfě by mi spíš pasovalo něco ostřejšího než tohle baroko.
Ta platinová vizualizace vypadá strašně, i ta kola... naživo možná.
Gulf barvy obecně jo, ale radši na Cayman... tady mi to nesedí.
A k těm dalším - žabí zelená rozhodně ne, to auto vypadá trošku jako žába, tak bych na to neupozorňoval. Limetková by šla, ale asi bych si ji nekoupil.
To je fakt, navíc jsou Italčiny zadní partie možná nejhezčí častí ... auta.
Modrý Macan ze strany, hmm, nevím, minimálně pro přítulkyni ale dobrá volba. [odkaz]
To si myslím taky, ale je to "barva" (opak "nebarvy"), navíc jen za standardní metalický doplatek, takže se prodává docela hodně, poměrně často bývá i na MGTS.
Těch 6,500,- (aktuálně 6,400,-) je dezinformace, není to příplatek za (potahový) materiál, kombinace (umělé) kůže a alcantary je už v základu, je to jen příplatek za dvoubarevnost (černá/béžová) interiéru.
Navigace, přesněji Porsche Communication Management , včetně navigačního modulu, stojí 47.780,- , což je na poměry cen u Porsche solidní cena.
Za 21" kola můžeš dát i 140 litrů, protože v základu jsou jen 18", navíc s nic moc designem. Ale dát si tak dozadu válce s šířkou 295!mm je k nejslabší/základní motorizaci logicky nesmysl.
Jen k tomu příplatku za kola stačí přihodit necelých 40 tis. a máš v Macanu benzínový V6 3.0 biturbo se kterým je to úplně jiná písnička.
Jo, jo, to je klasika. Stejně tak to bude u toho čalounění, v ceníku bude celkový popis. Nijak nereflektuje základní výbavu (neříká tedy, za co si konkrétně připlácíš, ale jaký bude výsledný stav). Třeba u zrcátek to bývá krásně vidět. Místo příplatků za jednotlivosti tam máš soupis zrcátek s všelijakými kombinacemi (elektricky nastavitelná, sklopná, s pamětí, vyhřívaná, etc.). Hledej, šmudlo. :-)
Protože jsi to u toho čalounění označil za dezinformaci, tak mě to zmátlo (snad bys neudělal tu stejnou chybu). :-)
Ale to čalounění je v základu, akorát v základu není dvoubarevné, jen celo černé, nebo celo (tmavě) šedé.
A i tak je to na poměry Porsche směšně malý příplatek.
Já tě chápu. Jen říkám, že ten příplatek bude něco jako čalounění Alcantara/ kůže, dvoubarevné a ne jen dvoubarevné čalounění. Není z toho tedy poznat, že Alcantara/ kůže je už v základu a rozdíl je jen v dvoubarevném vs. jednobarevném. Jako u těch zrcátek, jako u PCM, etc.
Jo, to je ta jejich "šalamounština" o které jsem psal. Ono taky myslet si, že by zrovna u Porsche byla kůže/alcantara za tak směšnou částku, když jen potažení stropních úchytek alcantarou stojí 22 litrů. >:-[]
V této kategorii to pojede a díky rozpočtu který na to auto je to asi bude dobré svezení ... ale stejně je to hnus pro dementy, kteří nedávali na fyzice v 7 třídě pozor.
Na vnější rozměry uvnitř malé, luxusnost interiéru s SUV nijak nesouvisí. Náklony budou větší, odpor ve vysokýách rychlostech a aerodynamický hluk jsou taktéž horší ... a ještě ke všemu je to hnusné.
Čekám, kdy začnou automobilky dělat traktory, ideálně brandovat jako traktory do města. Co kdybyste někdy jeli do opravdu tuhého terénu, kde ani RAV4 neprojede ?
No, do té doby, než jsem si na dovolenou půjčil CR-V, jsem si to myslel taky. Teď už jsem trochu nalomený. Ale jak říkáš, jestli by mi to za tu spotřebu a vše kolem stálo, nevím.
A v čem bylo CRV dobré ? co bys hodnotil kladně ? V cenové kategorii Porsche se to asi dá udělat tak, že auto svou světlou výškou, oplastováním a profilem vyloženě netrpí.
CR-V jsem nejel, ale spoustou dalších SUV jo. MImo jiné v čechách tolik oblíbenou Sportage. Nejvíce mě fascinovala X3. To auto je uvnitř strašně malinkaté a komfort jízdy je dost bídný.
No, především to bylo opravdu pohodlné, nějaké díry na silnicích jsem jen viděl. Pohodlný vzpřímený posaz, vepředu i vzadu, místa všude dost, výborný přehled. Takové americké ježdění to je...
S X3 máš pravdu, co se týče místa, asi nejvíc komicky na mě působila minulá Q7, zvenku gigantický parník, uvnitř snad jako Oktávka.
Máš vyjadřování, které ukazuje, že jsi právě tím, koho sám označuješ za jakousi domnělou cílovou skupinu.
Pokud vynechám design, kde nikomu neberu jeho názor, vše ostatní je soubor krátkozrakých smyšlenek a nulového rozhledu.
Tak SUV samozřejmě není letadlo na rychlé a dlouhé dálniční přesuny nebo blbnutí na okreskách. Takže horší aerodynamika nebo náklony až tak nevadí, pro klidné přesuny zejména po městě to je ideální. Dobrý rozhled, člověk pořád nebrousí přední nárazník o obrubníky, příjemnější nastupování, pohodlnější manipulace s dětmi na zadních sedačkách. Jako druhé auto do rodiny primárně pro manželku podle mě naprosto ideální.
No tohle je trochu problém. SUV může být zajímavým přesunovadlem v amerických městech, která nejsou zatížená žádnou, nebo minimální historií - tudíž jsou "vybavena" širšími ulicemi. V evropských městech jsou SUV k pláči. Vlastně nedělají nic jiného, než zavazejí všude tam, kde se vyskytnou. Chápu SUV v terénu, kde je to často nezbytný pomocník, ale ve městech je to docela bizarní trend. Asi jako je aktuálně v módě chodit do města v teplácích. Taky je to současný dost nevzhledný trend, ale jako všechny jednoho dne pomine. Bohužel u aut to trvá déle.
Tyhle SUV jsou docela kompaktní a zabírají tolik místa, co běžný sedan... naproti tomu v Americe jezdí SUV o tři konfekční velikosti větší a s těma už se člověk na starém kontinentu asi dost trápí...
Přesně tak.. rozměry nejsou problém.. problémem je fakt, že nespočet majitelek není schopno své SUV správně zaparkovat. A nešťastná auta pak vzbuzují předsudky, že všude jen překážejí a nedá se vedle nich rozumně zaparkovat.
Nejde přece jenom o délku nebo šířku, když budeš mít v úzkých evropských ulicích vedle sebe zaparkovaných 20 SUV, nebo 20 sedanů/kombíků/hatchbacků, tak pocítíš rozdíl. V prvním případě bude ulice stísněná, nepřehledná, nepříjemná. Móda SUV reflektuje mentalitu společnosti - sobecká a arogantní - jo, je to povrchní paušalizace, ale v podstatě to tak je. Všichni jsou mi u výfuku, lebo já som pán. Stačí se podívat do diskuse, jak arogantně spolu lidi komunikují ;)
Tak do sirky, do dlzky a niekedy aj do vysky rastu vsetky nove modely aut napriec znackami a triedami. Taky Macan ci Q5 zaberaju menej miesta ako Superb ci Mondeo s podobnymi priestorovymi podmienkami. A co sa prehladnosti tyka, tak co potom s viac ci menej civilnymi dodavkami, ktorych v mestach jazdi a parkuje kopa?
Ani RAV4 neprojede? Ona je snad poslední generace schopná? Mám ji zařazenou jako auto s přehřívající se mezinápravovou spojkou a nic moc světlou výškou.
Nazyvat nekoho ***m kvuli volbe auta a spojovat to navic s neznalosti fyziky, tak to uz je dobra demence :-)
Ja bych si SUV nekoupil, mam stejny nazor na zbytecnost kil a obecne rozmeru navic, ale jel jsi nekdy fakt v nejakem? Aerodynamicky hluk? Znatelny odpor ve vysokcyh rychlostech?
Necekej od kazdeho, ze bude rezat zatacky a bude mu vadit kazde kg navic a hned potom necitlivost rizeni v dnesnich vozech...tolerance, znas to?
...když už člověk nad články ACZ zlomí hůl, musí si pořídit další, aby bylo co lámat. Je mi jedno, kdo to subjektivně vyhrál, ale test se čte dobře, je slušně napsaný a poznatky jsou zajímavé.
Parádní test, za který autorovi tleskám. Auta parádní. Macan dle mne asi s nejlepšími proporcemi ve třídě. A Alfě člověk úspěch prostě přát musí. Navíc, se Stelviem a i Giulií už to dnes není přemáhání se.
Smutno je mi z toho, že zde vedle sebe mohou být zveřejněny takto kvalitní počiny a zároveň totální bulvární škvár.
Beru, že každý má nějaký názor, vkus a sympatie. Žádný novinář nemůže být nikdy zcela nestranný, ale je spíš zarážející, že "vedení" nevadí recenze od zdi ke zdi.
Když mi v odpoledních zprávách rosnička řekne, že bude krásný letní víkend, a kolegyně večer mi sdělí vytrvalý déšť se sněžením, tak je něco špatně.
Ten slohový styl je k pláči:
"... dostáváme na 1.310.000 Kč a vida, Němci jsou opět dražší..." 8-s "Miluji tu masivní přední kapotu ..... A ten zadek! Ve srovnání s trochu zavalitým cayennem je to opravdová lahůdka."
Mein Gott!! ;-)
Přesně tak a v tom tu určitě nebude sám. ;-)
Honza nechal "padnout" koncern, tak je teď naopak za hrdinu.
Ale za tu R4 motorizaci si Macan stejně vyhrát nezasloužil, s ní je to opravdu poloviční auto.
R4 se u nás dřív v Macanu ani nenabízelo (nabízí se jen na některých trzích), zvlášť u nás ta motorizace nedává smysl, je to hlavně pro země, kde se daňově trestá za "nadvýkon" motoru.
Test se četl dobře a byl napsaný velice konstruktivně a celkem objektivně.
Vždy má každý nějaký subjektivní názor na auto...což je ok.
Výsledek nepřekvapil , Alfa má skvělé nové SUV :yes:
Neříkám, že ne. Výsledek možná nepřekvapil, ale v nadpisu se píše:
"Tohle byste nečekali!".
Jak jsem psal, u mě to Macan prohrál předem "díky" základní motorizaci.
S R4 bych místo něj vzal klidně třeba "jen" Golf R a kromě světlé výšky bych na tom byl celkově lépe a ještě bych hodně peněz ušetřil. V téhle třídě a cenové úrovni (Macanu) nemá R4 co dělat, navíc konfigurace jde u tohoto konkrétního Macanu proti faktoru "zábavnosti" - nejmenší/nejslabší motorizace + největší kola + vzduch podvozek...
U Stelvia je to naopak (aktuálně) nejsilnější motorizace, navíc za méně peněz a s větší výbavou.
Macan jede kompletně na V6 a tahle základní R4 je okrajová záležitost, proto má zřejmě vše co lze mít společné s verzemi s V6. Navíc počet koncovek nemusí být roven počtu výfuků.
[odkaz]
Vzhledem k tomu, že se bavíme o Porsche, bych tipoval příplatkový sportovní výfuk, případně alespoň koncovky. Normálně bych u základního modelu čekal dvě jednoduché (široké, zhruba čtyřúhelníkové). To je u Porsche klasika. Dvě dvojité (kulaté) pak u S a právě u příplatkového výfuku/ koncovek. Jestli mají u R4 obě větve funkční, nemám páru.
Protože je to jediný "základní", tedy bez žádného přívlastku (S, GTS, Turbo). Diesel je S, takže má S-kové koncovky. Turba mají také čtyři, ale jsou takové hranaté (asi jako kdybys ty základní rozpůlil).
Tak to abych dneska čekal pořádnou bouřku, takhle nahněvat božstvo a porušit základní a jediné přikázaní pátečních srovnávaček "piš jak chceš, ale koncern musí vyhrát" ;-)
K testu, dobře se to četlo, bílé šatičky, macaté boky, špulení rtů... dobrý, ale přesto tam pořád mezi řádky cítím takový ten vzkaz, že aby Alfa vyhrála, musí být člověk nadšený alfista, protože "objektivně" by to prostě nikdy nedala. V kapitole o interiéru je to až taková podprahová masírka, u Itala skoro vždy nějaké ALE, u Němce superlativy bez kompromisů a samozřejmě se to neobejde bez připomenutí německé überkvality, což mě teda zní jako jedno z nejotravnějších klišé naši krásné globalizované současnosti.
Věta k Alfě: "...zpoza kterého vykukují masivní páčky pro řazení. Vypadají nádherně, občas mi ale připadalo, že si dali u alfy větší práci se vzhledem než s řešením ukotvení. Při správném držení volantu v pozici tři čtvrtě na tři totiž máte málo místa na prsty," proč není něco podobného napsáno i u Porsche například o tlačítcích mezi řadičkou a středovým panelem, to je přece jasný ergonomický přešlap, ne? Místo toho tam čtu: "Z použitých materiálů a mistrovského zpracování doslova čiší pověstný německý důraz na co nejlepší odvedenou práci, máte pocit neskutečné bytelnosti, skoro jako by byl kokpit vyroben z jednoho masivního kusu." Já teda při pohledu třeba na tohle [odkaz] moc toho důrazu na perfektně odvedenou práci nevidím, Favorit zpřed 30 roků jak vyšitý v autě za 2mega, tady se to okecává duchem ikonické 911, WTF. Toto je taky povedený kousek [odkaz] to jako mám mít pocit luxusní jachty, tak mi tam šoupnou takový kompasový "klenot"?
Za mě teda interiéru Porsche chybí rozhodně větší míra elegance, jednolitěji a hlavně stylověji podle mě působí Alfa. Ten tlačítkový masochismus kolem řadičky u Porsche jde úplně mimo mě, ale budiž, někomu to třeba imponuje, možná tam jsou na NĚCO použity JEŠTĚ kvalitnější materiály než u Alfy, možná je nějaký detail propracovanější, ale jiný je naopak horší, viz budíky na palubovce. O zpracování nepochybuji, ale znova, tam kde se u Alfy napíše "docela slušné zpracování", tak u Porsche je to zpracování rovnou mistrovské.
Co je na první pohled u Alfy horší, jsou ty sedáky na sedadlech, [odkaz] [odkaz] , tady to jde vidět i z fotek. U kufru se mi zdá zase naopak propracovanější Alfa.
Takže děkuji za dobrý test, je tam spousty užitečných poznatků a super, Alfa porazila koncern (stalo se to vůbec někdy, aby koncern v pátek s někým prohrál?), jenže nemůžu si pomoct, já tam pořád ty předsudky cítím a podle dikce článku bych vítězství Alfy nakonec ani neočekával, byť to bylo o chlup.
Porsche je Porsche a kazdy vie ze je drahe rychle a ma potrebny imidz...Alfa je Alfa kazdemu sa paci vsetcia pochybuju o jej kvalite a malokto si ju kupi... je to ako zradna kraska oproti namyslenej grofke...
Tak Macan zrovna s tímto motorem není moc rychlé Porsche a drahé je hlavně vzhledem ke zcela běžné motorizaci R4. Jinak je ta základní cena (na poměry Porsche) vlastně nízká.
Přesně!
Pokud má Porsche kvalitnější interiér než Alfa, neměl by o tom test vůbec pojednávat, protože je to otravné klišé. A předsudek vůči Alfě. A pokud redaktorovi zavazela obří pádla při držení volantu, má si takový kydy nechat pro sebe. A nebo aspoň hned v další větě říct, že i Porsche má určitě něco špatně.
Tak to má být! :yes:
to trciace tiahlo pod sedackou a la koncern na nastavbenie posunu sedacky si ale uz v macane mohli odpustit... u auta za taketo prachy uz to chce elektriku pripadne iny mechanizmus ... navyse do takehoto tiahla aj ja obcas v pole "zavadim" nohou a v podstate to len zavadzia... neviem... ako u koncenrovych vozov za bezne preniaze je to povedzme ok.. a clovekto berie ako normalne ale v porsche to posobi uz predsa len kusok smiesne ....
To manuální ovládaní sedaček jsem nepochopil, podle konfigurátoru má v základu elektrické ovládání sedaček i Macan s R4.
Nejlepší křesla do Macanu jsou tyhle:
[odkaz]
Asi je to podobne ako v mnohych dnesnych MB. Sedacku nastavujes elektricky na sto sposobov, ale dopredu a dozadu pekne po starom mechanicky. Elektrina s pamatami len za priplatok. :-)
Spíš bude elektrika v základu jen u řidiče (ta fotka je od spolujezdce), píšou k tomu:
"Elektricky ovládaná přední sedadla (8 poloh) s nastavením výšky a sklonu sedáku, sklonu opěradla a posunu vředu/vzad u sedadla řidiče a manuálně nastavitelným (6 poloh) výšky sedadla, sklonu opěradla a posunu vpřed/vzad u spolujezdce vpředu"
Ano. A píšou "Elektricky ovládaná přední sedadla", tedy množné! číslo, přitom se vzápětí dovídáš, že el. ovládáné je jen jedno z nich.
Šalamouni hadra... ;-)
uz tam chyba to trojky snad len F-pace... ozaj velmi podobne vozy aj rozmerovo aj motoricky ... aj ponukanymi vykonmi a vybavou
z tejto dvojice si mi stelvio exterierom paci predsa len viac ako macan.... ktory je mozno az moc nizky a rozplacnuty.... v praxi mi prisiel macan uz ako taky "skoro-hatch" .. F-pace aj stelvio su v tomto proste proporcne lepsie a viac "SUV" ... ale inak ma prekvapilo ze macan je od stelvia kasnou dlhsi... to by som teda netipoval ani nahodou.. sila.. lebo macan mi prisiel "maly" a nizky a stelvio zase akesi "obrovske" a masivne nazivo ... neviem ...
ma taky akoby buggy dizajn... ale v pripade porsche to samozrejme az tak neprekvapi ze je zrazu "kusok" nizsie ako ine klasickejsie SUVecka ... mna len prekvapilo v reale ake bolo vcelku male.. proste mala kabina.. nizky celkovy bok auta... zboku by som kludne tipol ze je to nic ine len prerasteny hatch... nieco ako delta alebo pulsar .. alebo DS4
Jo, je to v podstatě takový přerostlý hatch, a případě verzí GTS/Turbo je to přerostllý hh a tak nějak podobně taky jezdí, samozřejmě hodně záleží na konkrétní konfiguraci, kterou se dá (nejen u Porsche) jak hodně získat, tak taky ztratit/zkazit.
Co sa tyka Alfy, sofersky to je zrejme paradne auto.
Zrovna test od Rasta sa tu uz spominal ( [odkaz] ) ten to vie podat tak, ze mam vzdy pocit, ze v tom aute sedim a mam povit, ze by som si jazdu paradne uzil.
Ale pride mi to, ze to je naozaj primarne stavane na asfaltove dobre cesty. Trochu vacsie sportove auto, co sa vdaka tvaru karoserie zvezie na mode oznacenia SUV. hoci je vyborne aj same osebe. A este palec hore za vnutorny dizajn a ergonomiu.
No je tu jedno ALE - kto videl Rastov test, tak od 12m je jeho slavne krizenie naprav a to je fakt megapruser v tejto a aj nizsich kategoriach. Ze to nema aspon nejaky elektronicky offroadovejsi rezim by nebol problem, ak by bol ten pohon dobre vyladeny aj bez takej barlicky. Kontrola trakcie uplne zufala, ani len to pribrzdovanie volnych kolies nevidno. Neschopnost preniest nie maly vykon a tocivy moment na kolesa s trakciou je uplne ocividna.
Toto je horsie ako zakladny model Outlanderu (nie ten s akt.diff), ktory tiez treba preplynovavat, ale nakoniec podobne testy zvladne suverennejsie.
Rasto bol este dost diplomaticky, ked hovoril o "skackavosti", a to on dobre vie :-)
Tam su velke rezervy.
Ty si predajca ? Lebo to je fakt taky "argument" ....
Tam konkretne vysiel len preto, lebo to bola sucha trava a s viditelnou namahou.
Pri aute za taku cenu sa neprehliadaju a kritizuju omnoho mensie blbosti ako je nedotiahnuty pohon. Alebo potom skrtnime to "SUV" z nazvu.
Ale beriem to tak, ze je to auto na rychle jazdenie po normalnych cestach, takze sa s trym nikto nestretne. Prednost je motor a podvozok.
" Alfa Romeo Stelvio is great at driving, less facile at crossover-SUVing"
Ako povedali v Motoringu - cestne sportove SUV.
A Motoring [odkaz] od cca 11:30 - cele zle...
Same blaboly, realita je taka, ze podaktore tie SUV teren v zivote neuvidia. Ludia si to nekupuju preto, ze kazdy z nich ma aj chatu v horach.
Poznam par ludi, co si to kupili len preto, ze to ma vyssi posed a vacsi pocit bezpecnosti.
Proč není v testu zahrnut český prémiový ser Škoda Vidlaq? Hmm??? Traktorista přijde ve 3 domů z továrny a touží mrdlavým okem na monitoru spočinout na článku s okřídleným tentononc ve znaku a ono prt. Jsem zhnusen, ztráta času s vámi, jdu si raději počíst nové Škoda prospekty.
Rozhodně musím dát velké plus autorovi článku za značnou objektivitu při srovnávání obou vozů. Běžné to rozhodně není. Základní Macan je skutečně takový nemastný, neslaný, jede to, vydrží to, ale za ty peníze je to strašně málo. Stelviu stačí pozměnit sedáky, infotainment zajímá jen ty, kteří se nevěnují plně řízení, ale i zde je již na cestě vylepšení. U Macanu musíte jít do vyšších a také ještě více nákladných verzí, aby dokázal zaujmout jízdně, když už ne stylingem. Stelvio lze jistě o něco dříve "opráskat" tak, jak to autor článku při prvním setkání zažil. Při tomto vědomí stačí prostě nedrat to za všech okolností, jen občas "vymést pavouky". Pak se Stelvio řidičům odmění i z hleduska TCO a LCC.