Tak pan redaktor vybral nejdražší C4 za půl míle a teď se zeptám na kolik výjde stejně vybavená Octavia s podobným motorem. Myslím, budu tedy hádat, že ty cenu budou podobné, tak že cena je vlastně v pohodě.
Domnívám se, že ochtávie se na takovou výbavu nenechá zdaleka nakonfigurovat.V plné výbavě bude rozhodně dražší, než testovaný citroen. Navíc tyhle auta nelze jízdními vlastnostmi absolutně srovnávat, citroen je někde úplně jinde. Ochtávie je jen úplně normální z těch nejobyčejnějších aut s ošklivou přední maskou a mnoha notorickými nectnostmi o kterých se nesmí psát.
No samotná podstata toho článku mě připadá divná. Ostatní automobilky nabízejí nižší střední třídu také za půl mega a nikde se o tom nepíše, jestli cena odpovídá koupenému vozu.
Toto konkrétní auto Citroen půjčoval i na autosaloně v Brně na předváděcí jízdy, takže jsme se s ním mohli svézt (zdravím iudexe ;-) )
Mé konkrétná dojmy z auta jsou vesměs pozitivní. Prostor, perfektní zpracování, skvělé materiály... a motor, který nejen, že si s autem vyloženě pohrává, ale má na diesel překvapivě kultivovaný a nebojím se říct, že i příjemně hluboce až sportovní zvuk, zároveň si toho moc nežádá za své služby.
K tomu přidejme už konečně dobré řazení, pohodlně nastavený podvozek, dobrou výbavu a výtečné odhlučnění interiéru...
Jako třešnička na dortu je 380 litrů v kufru a k tomu PLNOHODNOTNÁ rezerva (kde je Focus s 280 v této konfiguraci).
Za mě :yes: a jak jsem již psal, tak jde vidět, že PSA tlačí na pilu - 508 RXH, RCZ (výborný kus auta), DS4, 3008 a z vnějšku zatím i 4008 :yes:
Golf je těžký soupeř, podobně jako Focus. Ti dva by měli dle mého soudu navrch v odtlumení příčných nerovností a při """ostřejší jízdě""", ale zase C4 pevně vede v jiných oblastech... a to i cenou na našem trhu. Navíc ta 2,0 HDI je opravdu podařený motor, jak tady, tak v 508.
Zajímavý test. Taky je ale nutno zmínit, že Megane nastoupil ve verzi GT, která pro hatchback u nás není k dostání. Některá hodnocení by také u nás asi neobstála takto, např. u pojištění by Golf dopadl o dost hůře.
Každopádně pro mne je v tom dost jasně vidět, že Megane je dost odlišný v "základní" sociální verzi Generation a v běžném provedení je srovnatelný v mnohém se špičkou.
Tak jestli má někdo bojovat s Golfem o krále třídy tak je to Megan a Focus, ostatní konkurují jenom v jednotlivostech ale v komplexu dost ztrácí. Tato trojka je top v nižší střední.
Taky mi připadá přinejmenším úsměvné, když od různých (určitě fundovaných) autorů článků (nejen) o Citroenech dokola čtu o podivných rázech od kol, gumovém řazení, neklidu v zatáčkách, velkém volantu, vysokém prahu a já nevím co ještě. Není totiž nad vlastní zkušenost !!! V mnou koupeném autě přece realizuji svoje preference resp. vlastní zkušenosti a ne, jestli paní Bartáčková s Novákem z 3. patra někde četli, že Citroen je pro starší a pokročilé a barva evokuje dávnou minulost...HOWGH :-!
neviem co tym chces povedat, ale kolega ma C4 s 1.6 benzin...
a ked som sa ho pytal ako je s autom spokojny, tak napisal presne tie prednosti ktore su aj tu
a tie zapory ktore su tu: ze od takeho auta by ocakaval menej buchotanie zadnej napravy, vyrazne lepsiu prevodovku a menej gumenne riadenie
Jenže on má 1,6 benzín, čili má pětikvalt, ne šestikvalt a právě mezi těmi dvěmi je velký rozdíl, jak drahami, tak dorazy. A třeba převodovka k 1,6 THP třeba pro DS4 nebo RCZ je již zcela srovnatelná s nejlepšími ve třídě, zde PSA opravdu zaznamenala pokrok a nějaké povídačky o "francouzských kvedlačkách" jsou jen hospodské povídačky.
Bouchání zadní nápravy není až tak hrozné, že by dělalo stinnou stránku auta pro jeho nevýběr.
Chtěl jsem tím říct, že moje zkušenost je taková, že např. "buchotanie" zadné nápravy je podobně intenzivní u Citroenu jako u Oktávky s tím rozdílem, že u Citroenu je to při přejezdu nerovnosti v cca 60km/h a o Oktávky u 70km/h. Nu dobrá..... Co se týká (údajně výrazně horší) převodovky a "gumového" řazení mám spíš pocit, že intenzivní mediální výplach dokonale zabírá u lidí, kteří s danou automobilovou značkou neujeli ani 10 metrů. Než sem budu něco psát, svezte se daným autem (alespoň!) 50 km a pak říkejte své názory a ne, co kdo napíše nebo řekne...HOWGH... :-!
O Golfe sa hovorí, že je najvyváženejším autom triedy. O C4 by som povedal, že je najlepším. Proste jedno z mála áut v tejto triede, ktoré ma skutočne oslovuje.