Taková návštěva se v redakci Auto.cz nevidí. Jednoznačně nejslavnější ruský off-road v aktuální verzi a pětidvéřovém provedení přijel poměřit síly s Dacií Duster!
Tleskám tomu nápadu s tou krátkou Nivou něco smysluplného udělat. Škoda prodává prodloužené Yeti v Číně, ale udělat prodloužené Yeti pro Evropu nedokázala :no: O tom, že by si to tady našlo tisíce kupců, přitom netřeba pochybovat! Ale asi jim to německý vlastník zakázal... :no:
Takže - aby bylo jasné - jde o ten nápad. Takové auto by samozřejmě mělo mít pod kapotou pořádný motor (tedy nefrancouzský diesel, což Lada nemá), manuální 6.st. převodovku (což Lada nemá), ruční brzdu a alespoň základní klimatizaci (což Lada nemá). Pokud by se dovozci podařilo vyřešit i tohle, bylo by to vpravdě zajímavé auto. I když se obávám, že ta nastavená kastle se bude v terénu kroutit nad míru akceptovatelnou.
Test fajn akorát je chyba v popisu módu Lock u Dustera. V článku se mylně tvrdi že režim Lock rozděluje moment na nápravy rovným dílem. Takže ne, tohle Lock neumí a ani nedělá a pro jízdu terénem je to jenom dobře.
Mohol by si teda aj povedat, ako to ma byt spravne ? Teda pokial tu nejde len o nejake slovickarenie.
Pretoze na [odkaz] som sa tiez docital, ze "in LOCK mode the central differential splits 50/50 torque front/rear". A tam tie popisy systemov byvaju presne. Alebo "trvalá aktivace pohonu všech kol ve spojení s trvalým rozdělením točivého momentu mezi nápravy v poměru 50:50".
V odkazu na adwiki to mají taky blbě, navíc tam píšou o centrálním diferencálu ale ten tam žádný není.
Takže správně je že se moment rozděluje neřízeně, jen v závislosti na odvalování a trakci jednotlivých kol. Žádné pevně nastavené 50:50, sepnutá spojka nemůže rozdělení momentů nijak řídit
Ano, ten diff som si tam vsimol aj ja, ze co to ma byt, ked ma Duster len spojku.
Tusim je to zase stare zname vykon vs moment.
Nie som ziadny obhajca Dustera, ale nazabudaj, ze Duster ma oproti Nive aj elektroniku. Nikde nie je povedane, ze tych 50:50 sa riesi cisto spojkou. Naviac pri spojke semusi platit len 0 a 1.
Tak určitě nemá systém v Dusteru žádné snímače hnacího momentu na jednotlivých kolech, resp. na hnací hřídeli před a za mezinápravovou spojkou.
Takže i když elektronika může měnit sevření spojky, nemá žádné infromace na základě kterých by držela přesné rozdělení 50:50. Navíc jak píše MT, pro udržování 50:50 není ani žádný důvod, naopak by to bylo na škodu
Akoze nema informacie - ma ABS senzory a v aute moze byt x dalsich senzorov. A RJ si moze dopocitat kadeco. Ale to uz sa asi nebavime o Dusteri :-)
Ale ako pisem, je to vykon vs moment. Je jasne, ze RJ tu snahu delit vykon na polovicu mat bude (za normalnych podmienok) a spojka bude trvale zopnuta (resp. "pritiahnutejsia") uz vopred.
Citat z Dacia fora (vykon/moment ignoruj):"Lock u Dustera funguje tak, že na tvrdo spojí přední a zadní nápravu, tety na předek jde 50% výkonu (kroutícího momentu), na předek jde zbylých 50%. Zároveň se spouští dobržďování jednotlivých kol, tak aby se všechny otáčely stejně rychle (když jedno začne prokluzovat, tak ho to automaticky přibrzdí aby šlo na ostatní kola dost síly - je to dost dobrá náhrada uzávěrky diferenciálu."
Žádné fórum není neomylné a pro Dacia to platí taky. Prostě spojení předek zadek natvrdo neznamená dělení momentu nebo výkonu 50:50 jak si pisatel myslí. Skutečné dělení momentů při sepnuté spojce záleží především na odporech každé z náprav.
95% motoristických novinářů si myslí, že uzávěrka "na tvrdo" znamená rozdělení momentu 50:50. Omílají to pořád dokola. Samozřejmě tomu tak, jak správně píšeš, není. Taky se mi moc nezdá napsat: "Takové nastavení je do terénu nejlepší". Takové nastavení je dobré při pomalejší jízdě na sněhu nebo v bahně, na tvrdém povrchu se pak snadno něco "zkurví". A při rychlejší jízdě (třeba na tom sněhu) to pak taky nemusí být úplně ono....
Nj, pokud někdo tvrdí že rozdělování momentu mezi nápravy rovným dílem je pro terénní vyjížďku nejvhodnější, tak holt musím konstatovat, že tomu bohužel vůbec nerozumí. V tomto případě se to týká pana Machaly.
Protože pokud by měl mít pravdu, v důsledku by to znamenalo, že při ztrátě adheze jedné nápravy by ihned ztratila hnací sílu i druhá náprava (táhnou přece rovným dílem, jedna nemůže mít víc než druhá) takže auto by se záhy zastavilo nebo vůbec nerozjelo. Takže si nemyslím, že by zrovna tohle mělo být to nejlepší řešení.
Přesně tak. Dívají se na to tak, že mají k dispozici nějaký výkon, tak ho v nějakém poměru rozdělí. Logické. Ale už si neuvědomují tu "limitující" funkci. Pak jim je to, co mají k dispozici, k prdu, protože to ten systém nepřenese na kola (nezvládne motor zatížit, motor "neuvidí" naplno ta kola v záběru).
Ona je to pravda pouze za předpokladu, že jsou všechna kola schopna přenést, co se na ně dostane, a jsou na stejném povrchu. Jakmile se dostaneš do situace, kdy by nějaké mělo prokluzovat, už to platit nebude.
Spojky normálně regulují rychlost, ne moment. Reagují tedy na rozdíl v rychlosti otáčení náprav a snaží se mu zabránit. Spojka má tak blíž uzávěrce než diferenciálu.
V terénu je pak u auta bez dobré artikulace (tedy schopnosti udržet všechna kola v kontaktu s povrchem) pitomost snažit se držet nějaké dělení momentu. Protože kolo ve vzduchu, nebo jen lehce se dotýkající povrchu má tak malý odpor, že stačí jen malý moment k jeho roztočení. Tenhle moment se stane limitujícím (kdybys dělil pevně 50:50, s otevřenými diferenciály na nápravách [dělí 50:50], tak na žádné kolo nedostaneš víc než na tohle, jinak by to už nebylo 50:50, že). To je čas pro uzávěrku, která zafixuje rychlost otáčení a moment tak může jít, kam je třeba; to odlehčené kolo se nemůže divoce roztočit, jeho rychlost je limitovaná víc zatíženým kolem v záběru.
Fundamentálně je tu tedy rozdíl mezi prací s momenty a rychlostmi. Problém rychlosti je, že se běžně při jízdě liší. Na cestách je lepší dělit moment a nechat rychlosti rychlostmi, ať se klidně liší. Uzávěrky nechat pro terén.
Výhoda těhle lock režimů je v tom, že omezíš přemýšlení, zkoušení, hledání. Prakticky dostaneš mezinápravovou uzávěrku. Počítači tak zůstane jen případné přibrzďování kol. Některé systémy například při prudkém sešlápnutí akcelerátoru spojku preventivně sepnou, protože očekávají, že jedna náprava nebude stačit. Neudělají to však, když se budeš rozjíždět pomalu. Při rozjezdu na něčem kluzkém si tak můžeš pomoci.
Dalo by se toho napsat mnohem víc. Je smutné, že novináři tyhle základy pořád nechápou a dál píší nesmysly, které akorát matou. V diskuzích se to řešilo nesčetněkrát.
MT: k tomu předpokladu, že jsou všechna kola schopna přenést, co se na ně dostane, a jsou na stejném povrchu je potřeba ještě doplnit že by musela být stejně zatížena, stejně nahuštěna, mít stejnou výšku dezénu a hlavně by auto muselo jet přesně rovně, resp. že jejich aktuální valivé poloměry by musely být v přesném souladu s aktuální dráhou.
Je asi pochopitelné, že tolik podmínek najednou není možné dlouhodoběji vybalancovat, tj. teoretické rozdělení 50:50 se velmi rychle rozhodí
Snažil jsem se to nějak zkrátit. Podstatný je ten základní princip - držení stejné rychlosti. Moment tedy "jde" na ten výstup, který by byl pomalejší a který brzdí ten druhý, který by jinak byl rychlejší.
Pánové, mít na hlavě klobouk, smeknul bych ho před vašimi znalostmi problematiky pohonů, které výrazně, ale opravdu výrazně převyšují znalosti redaktorů Auto.cz.:yes: Redaktoři Auto.cz, styďte se, vaše neznalosti jsou neomluvitelné a ostuda :no:
Ved ako pisem inde, je to vykon vs moment. Resp. da sa do toho zamontovat aj uhlova rychlost.
K tym spojkam len technicka poznamka - ty v podstate pises o automaticky fungujucej viskoznej spojke, ale v pripade Dustera ide o elektronicky ovladanu medzinapravovu spojku (ktora bude zrejme v pripade pouzitia locku uz preventivne do istej miery vopred uzavreta, cize predpripravena na pripadnu dalsiu rychlejsiu reakciu).
Ale inak suhlasim, hovorime o tom istom.
No a ine systemy zase maju druhu napravu pripojenu nielen pri akceleracii :-)
Pokud tohle víš, tak snad chápeš, proč z principu nejde o nějaké dělení momentu 50:50.
U lock bych čekal, že se spojka prostě sepne a basta. A pak dělá, co název říká - chová se jako uzávěrka. Proč by se měla jen připravovat? Automaticky by mohla povolit od určité rychlosti nebo úhlu natočení kol.
Elektronika však může pouze měnit míru uzavření. Můžeš se na to dívat jako na brzdu. Distribuci momentu tak ovlivňuješ pouze nepřímo tím, jak srovnáváš otáčky. Elektronika by se o to mohla snažit, ale pokud vím, normálně tyhle systémy pracují s rychlostí, nesnaží se řešit moment na hřídelích. Rozdíl oproti viskózní spojce je ten, že je řízení elektronické, ne mechanické. Informaci o rychlosti získáváš ze senzorů a můžeš aplikovat dodatečnou logiku, jako je zohlednění rychlosti auta nebo úhlu natočení kol, kdy nemusí být vhodné spojku používat.
Můj osobní názor je že Lock spojku přitáhne jen částečně. Tak aby mohla přenášet nějakou sílu dozadu a umožnila například citlivý rozjezd všemi čtyřmi, ale zároveň aby mohla ještě mírně podklouznout pro vyrovnání drobných rozdílů v otáčkách například v zatáčce na asfaltu. Při větších rozdílech otáček pak jen zvyšuje míru přítlaku až do maxima. Zároveň si musí hlídat prokluz a svou teplotu aby se včas odpojila a nezhořela. Samozřejmě že po odpojení z důvodu přehřátí se auto stává jen předokolkou.
Záleží na tom, o jaký systém jde. Většina z těch, které umožňují manuální sepnutí do polohy "LOCK" se skutečně chovají, jak píšeš a tedy mají možnost se protočit, pokud je rozdíl momentů vyšší, než nastavený (protože jinak by se musela protáčet kola, což na suchém asfaltu jde blbě). Jenže potom se pochopitelně ta mezinápravová spojka zahřívá, protože se v ní ztrácí nějaký výkon. A teď nastává ta změna - buď se zcela rozepne a z auta je dvoukolka, nebo, a to je v praxi častější, se rozepne do stavu "auto" a tedy je připravena přenášet na druhou nápravu část výkonu jen tahdy, pokud to řídící systém vyhodnotí jako potřebné (třeba právě při prokluzu kol jedné nápravy oproti druhé). Do takového režimu se mezinápravová spojka přepíná také při dosažení určité rychlosti otáčení bez ohledu na teplotu, aby nedocházelo ke zbytečnému namáhání dalších komponentů pohonu vozu.
Měla by zohlednit natočení kol. A měla by tam být ochrana proti přehřátí/ spálení. I u plného sepnutí je pořád nějaký limit toho, co dokáže přenést. Nevím, ale čekal bych, že plné ničemu neuškodí, když to podmínky dovolí. To beru jako dané. Tím "a basta" jsem nechtěl říct, že obejde veškerou logiku, tedy se klidně sepne s plným rejdem a dá to pohonu sežrat. Obejde tu reaktivní část, která tedy reaguje na rozdíly v otáčkách. Což se hodí v situacích, kdy ta proaktivní (která předvídá potřebu sepnutí) nefunguje. Ochrany normálně chceš nechat být. Respektive záleží na výrobci. U režimu lock by se přeci jen dala čekat menší ochrana než u režimu offroad.
" Proč by se měla jen připravovat?" tym som myslel, ze moze byt viac zopnuta ako zvycajne, to som len tak spekuloval. Ak ide o tych teoreticky 50:50, jasne, ze bude zopnuta uplne. V podstate aj na Dacia fore pisu to iste. Pri Dacii lock automaticky povoli od tych 60,ci 80 km/h. Dacia pri locku udajne zacne aj s pribrzdovanim kolies, ale ja ju nemam, neskusal som.
Na to by som sa nespoliehal. Preto aj tie rychlostne limity.
Mozno nejaky limitovany preklz tam mozny bude, ale pri mechanickej medzinapravovej uzavierke sa to tiez neriesi.
Mechanickou závěrku nesmíš používat na neklouzavém povrchu. Režim Lock myslím takové striktní omezení nemá, namáhání spojky při jízdě po asfaltu hlídá elektronika. Proto je blbuvzdorný
Mne to nemusis vysvetlovat :-)
Ale napadlo mi, ze to pozriem v manuali k Dusteru - je to volne pristupne na webe.
Daleko od pravdy som nebol.
"Režim „4WD Lock“ rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu tak,aby sa maximálne využili vlastnosti vozidla pri jazde v akomkoľvek teréne. Tento režim sa využíva jedine mimo bežných ciest (napr. blato, strmý svah, piesok)."
"Poznámka: ak vozidlo prekročí rýchlosť približne 60 km/h, v režime „4WD Lock“, systém automaticky prejde do režimu „AUTO“. "
"Režim „4WD Lock“ je určený výlučne na jazdu mimo zjadných ciest. Hrozí, že pri inom používaní tohto režimu dôjde k zníženiu manévrovateľnosti vozidla a poškodeniu jeho mechanických častí."
Mimochodom, nikde tam nie je zmienka o 50:50, ale to je teraz vedlajsie.
Dobře, ale čtěme dále: "...Pokud kola nadměrně prokluzují, je možné, že se zahřívají mechanické součásti..."
Z toho vyplývá, že LOCK není 100% závěrka, jinka by se systém nemohl zahřívat. Takže určitý prokluz spojky nastává i v režimu LOCK a to je ta obrana proti mechanickému přetížení pohonu
To je takové nic neříkající, protože v pohonu jsou ztráty, tedy se mechanické součásti zahřívají. A to nejen při nadměrném prokluzu kol. Spojka má problém ve chvíli, kdy přes ni jde hodně momentu. Je otázka, jestli nemyslí situaci, kdy spojka dosáhne svého limitu a začne klouzat i přes plný přítlak.
Uz som k tomu nechcel nic pisat, ale spojka je podla mna prve miesto, ktore sa zacne prehrievat/pretazovat. To nie je tvrda mechanicka uzavierka a ... vlastne si to napisal...
Neviem, ci aj Duster ma ochranu , ze pri prehriati/problemoch spojky vo 4WD ju rozopne a ide 2WD.
Druha moznost je, ze narazaju na zahrievanie brzd pri pribrzdovani kolies v LOCK mode.
Ale pri beznom hopsani cez lahky offroad to podla mna nemoze nastat. Skor dlhe vylety s malou trakciou.
Inak si moc neviem predstavit, co za mechaniku by sa tam tak zohrievala, ze sa neuchladi aj sama.
ale spojka se ti zahriva pouze tehdy, pokud je v prokluzu. kdyz je plne sepla a neklouze, tak se ani nehreje. to mas jako u manualu. spojku muzes spalit jen v castecnem zaberu, nikdy ji nespalis, kdyz das plny knedlik, pricemz v takovemtu rezimu pres ni tece nejvetsi mozny vykon, ale diky tomu, ze je spenuta, se na ni zadny nemari (tedy bevznika odpadni teplo).
Spojka samozřejmě má nějaké maximum momentu při jehož překročení proklouzne. Má to několik důsledků:
- ani plně sepnutá spojka není 100% závěrkou jako u aut s mechnickým 4x4
- pokud prokluzuje i při plném sepnutí, vývin tepla bude dost extrémní, tj. elektronika ji rychle odpoojí nebo alespoň sama ubere plyn
- i při neplném sepnutí a rozdílu otáček předek-zadek se bude dost zahřívat, tj. při intnzívnější jízdě terénem se může odpojit taky
- pokud neprokluzuje, tj. při shodných otáčkách P/Z se nezahřívá. Otázka je ale jak systém reaguje dále, podle mě nenechá sepnutí moc dlouho a trochu povolí aby poznal jestli je zadní pohon vůbec potřeba, aby omezil namáhání převodů. Tj. spojka zase trochu podklouzne a zvýší tím teplotu
jisteze. vzdyt take pisu, ze se nehreje, pokud neklouze ;-). a jestli u dusteru i pri plnem sepnuti klouze nebo ne se odviji od maximalniho momentu, ktery spojka udrzi ve srovnani s maximalnim momentem na nejnizsi kvalt, ktery motor za prevodovkou doda, ze?. a pochopitne k tomu nutno pripocitat chovani elektroniky, ktere nezname. jinak chovani vozu s plne sepnutymi napravami zname z mnohych vozu. v devadesatych letech to mel treba opel frontera. na silnici to hlavne moc nezataci, nici to gumy a je to celkove vohubu. vmekkem terenu se to muze docela hodit.
Ahoj, je přínosné číst Vaši diskuzi, takhle do hloubky tomu nerozumím. Ale jako majitel Dusteru jenž ho používá i v terénu, tak přidám poznatek z praxe - jestli je na mezinápravové spojce nějaký prokluz při LOCK režimu to nevím, ale auto se chová jako tvrdě zamknuté - zadek při větším rejdu tlačí předek (auto nezatáčí), je cítit pnutí v mechanismu v zatáčkách a protáčející kola se přibržďují. LOCK používám jen na kluzkém povrchu, zapnout ho na asfaltu a dát plný rejd, tak to by dostal pohonný systém pěkný zápřah, pokud by to vůbec přežil. Spojku jsem ještě nepřehřál.
Mne se test líbí, neshazuje Nivu i když by si to dle měřítek testu právem zasloužila. Je to pracovní stroj, určitě tu bude dost lidí velebit její jízdní vlastnoti v terénu (určitě stoprocentní souhlas) a že Duster nic nevydrží. No, u mne v okolí je pár Niv a to nejen ty staré, tak i z 90. let a že by to byl vzor spolehlivosti se také říct nedá (a že kvetou snad nemusím také vzpomínat)... snad jen ten motor je nezničitelný :-)
Jsem si jistý, že jako soukromník si v 90% vybere Duster v takovéto cenové (třeba někdo, kdo bydlí v hůře přístupných oblastech), poslouží i na silnici, tak pokud budu auto provozovat jen v lese, nebo někde v lomu, stačí mi tam Niva v holobytu :-)
Sám bych volil Dustera, líbí se mi, že za 300 tisíc (+/-) mam dobře vypadající SUV 4x4, použitelné i v lehčím terénu (narozdíl od různých oplastovaných zvýšených krabic) a bydlet na horách, jako druhé auto naprosto postačí :-)
Marně hledat, co je dnes na Nivě dobré, aby to člověk koupil. Z pohledu Dustera to už vlastně ani není cena. Terénní schopnosti jsou výborné, ale dost přeceňované. Niva těžila jen z krátkého rozvoru, který zde není. Téměř vše ostatní je na autě dost technicky nekvalitní, neodolné a nespolehlivé. Je to auto pro kutily, kteří si každý víkend lehnou pod auto a něco opravují. Koroze z výroby už je jen mlácení slámy. Člověk by řekl, že to je nejapný vtip, ale bohužel...
Hlavně když jsem včera napsal, že to auto má po sezoně a že nesnese srovnání, mimo ten kamenolom, schytal jsem to od všech zamrzlíků a rusofilů, že jsem ubožák. >:D
Tady to mají dnes černé na bílém, nesnese srovnání ani Dusterem. :-!
Já myslím, že se jednalo o nově uváděné a homologované auta po určitém roce. Lada Niva je nová už přes 40 let >:-[] >:D Ale přesnou formulaci neznám, jen hádám :-)
Od 1. listopadu 2011 musí mít podle nařízení Evropské komise každý nově homologovaný automobil povinně instalovaný elektronický stabilizační program. Od roku 2014 pak bude muset být tento systém v každém nově prodaném voze, tedy i v tom, který byl homologován před uvedeným termínem.
Je to jak píšete... Docela by mě zajímalo, jak dovozce toto poměrně jasné nařízení obchází. V testu se mimochodem o absenci airbagů a vůbec velmi problematické pasívní bezpečnosti (která se limitně blíží 0) vcelku mlčí...
Napadá mě ale, že prodejce může deklarovat Nivu jako zemědělský nebo lesnický stroj, ne jako osobní automobil. Proto i ta cena bez DPH.
Dobrý den,
toto jsem našel na stránkách dovozce: Většina speciálů je rovněž schválena v rámci individuální registrace, a to v kategoriích N1, N1G a N2.
Niva tedy není homologována jako osobní vozidlo a tady by měla být pravidla volnější. Ještě jsem konzultoval s kolegou, který se legislativou zabývá a ten mluvil o "přechodných dobách" nebo něčem podobném. Mělo by to fungovat tak, že od jistého data musí všechna nově homologovaná auta splňovat určitou podmínku (třeba zmíněné ESP), po jistou "přechodnou dobu" by však mělo být prodejci umožněno doprodat auta, která podmínky nesplňují.
Těžko říct, jestli se to týká i Nivy, asi nejzásadnější je ta první informace, že není homologována jako osobák.
Kdybych ještě něco dalšího vyzkoumal, dám vědět,
zatím díky,
Machi
celková obsaditelnost se mění podle užitečného zatížení. Nemusí být tedy pravidlem, že se nějaké to místo proti osobáku ubere. Když ten náklad uveze i s 5 lidmi ...
K testu do jedneho z najcitanejsich automobilovych online magazinov zapozical auto, ktore nie je mozne legalne predavat v EU a teda ani v CZ!
Autu chybaju povinne prvky vybavy ako:
- 2 celne airbagy! (ak je vo volante airbag, tak mu chyba povinne oznacenie SRS)
- ESP (uz podla diskusie vraj chyba)
- operky hlavy na zadnych sedadlach
Toto je na podnet na Cesku Obchodnu Inspekciu! Lada NIVA tak, ako bola zapozicana do testu, je NELEGALNYM autom a nemoze byt predavana v CZ!
Vypadá to, že jsou homologované jako osobní, ale každé individuálně (v ČR).
Už pro malý počet jsou možné nějaké výjimky. Pro individuální homologaci to může být ještě volnější. To by se k tomu museli sami vyjádřit, jak přesně to dělají. Ale běžný postup (pro velkosériové vozy) to nebude.
Schválně jsem napsal v ČR. Individuální homologace jsou i v Německu, ale nemám ponětí, jak to tam dělají, a letmý pohled na jejich web neukázal ani slovo o homologaci.
Limit pro malosériové výrobce je u evropských homologací myslím tisíc kusů ročně. Ale pochybuji, že šli tohle cestou (i kdyby se do té tisícovky vešli).
Protoze neni clenem SDA ;-) clenem je jen CS AutoLada, kteri nyni nemaji licenci k prodeji a prodali max. par skladovek, pripadne dovezli neco z Nemecka. Ostatni jsou individulani dovozci a ty v teto statistice nenajdes.
Valdo ty si pako! Vozy Lada Niva 2131 jsou schváleny v rámci individuální registrace, přičemž jediným oprávněným držitelem použitého emisního homologačního protokolu motoru VAZ 1.7i pro aplikaci v modelu 2131 je AUTO MAX CZECH, a.s. Většina speciálů je rovněž schválena v rámci individuální registrace, a to v kategoriích N1, N1G a N2. Na Slovensku je jediny opravneny k registraci p. Belousov ze Slovlada. V těchto kategoriích je vyjímka, kde airbagy a ESP nejsou povinné pro provoz na pozemních komunikacích.
Nechapu lidi jako ty, kteri si nic nezjisti a hned by davali podnety na inspekci! Prober se!
bl*becku čobol je stejne oznaceni slovaka jako oni nas ozncuji čehuni. stejne polakum rikame pšonci a nemcum skopčaci. stejne jako italum makaróni a francouzum žabožrouti. takze až budes bl*becku napominat ostatni tak se ozvi
Je mi jasné ze to tu schytám, ale bez růžových brýlí nostalgie nelze říct než že obojí jsou neskutečný křápy naprosto neodpovídající nárokům na moderní auto. Taková tata nano v rámci suv/offroad. Jezdit s tím je za trest. Chtit za +- 350 000 Kč nový vůz do terénu je proste projevem imbecility.
já nemluvím o násobcích. ale o tom že za tyto peníze nemůže být skutečný nový 4x4. Ty kompromisy jsou daleko za hranicí diby (lada). U dacie se jedná jen o marketing. to je prostě jenom šrot.
Jimny je super, jenomže je velikostně o dvě třídy níž než Duster. Takže se porovnávat kromě ceny a schopností taky nedá. Žít někde kde bych ho využil tak bych ho bral :-)
Jimny redukci má ve standardu, redukuje bězné stupně násobně. Nemá však mezinápravový dif, navíc použití 4x4 výrobce nedoporučuje na suché cestě. Jo a 4x4 lze zařadit za jízdy do 100 km/h. Bylo to fajn vozítko a příjemných 70.000 km za volantem
ale prostě je fakt, že jako je blbost chtít za 200 nový auto pro rodinu, tak to samé platí o 350 t. a 4x4 suv. To prostě nelze. Za to si za obojí lze pořídit velmi solidní ojetinu , která výborně splní všechny nároky.
Prostě kdejaký ojetý xtrail nebo grand vitara je za cenu nového dustera či nivy daleko lepší a hlavně normálně použitelná volba.
Ne každej tu ojetinu chce. A např. BMW X5 má požehnaně závad, kámoš to chtěl kupovat, tak sme si o tom týden četli různá fora a recenze. Nějak ho to rychle přešlo.
Auto za 200 je nesmysl? Čéče půlka řemeslníků drandí v Loganech a někteří říkaj že to maj třeba 6 let a nemůžopu si to vynachválit, funguje to vcelku spolehlivě, levný servis a ND. Lady jako Granta či Kalina sou to samé, jen těch Grant je u nás holt asi 7 a Kalin II asi 6. Ale svojí práci si to odvede.
Málokdo se o tato drahá auta stará jak by měl, zvlášť když už nejde o prvního majitele a servisní balík neplatí. To je největší riziko, Daciím i Nivám proto rozumím.
tohle nejsou leštěnky na parádu po městě, tohle sou ata pro ty co chtěj ěnco v terénu vyjet a ti si určitě nepůjdou pro Tiguan, Kodiak, IX35 atd protože s tím vyjedou velký kulový.
Defender už se nevyrábí a MB G i v pracovní verzi nebo starej LandCruiser stojí trošku jiný money.
Vyjet je jedna věc, pokud bych potřeboval jednoduché, robustní auto do lesa nebo složitějšího terénu, pak nebudu nad Nivou váhat. Za tři kilča ji snad člověk může nechávat i odemčenou.
nejde o leštěnky a tiguany. Ale o to že obě ta auto jsou prostě brutální nedodělky, které díky tomu že jsou nedomyšlene stojí co stojí. jako tata. Když to trochu (ale jen torchu) přeženu tak to nejsou auta na naše silnice. Na sibiři s ladou ok tam neco takovýho potřebují. ale Tady?
O dacii se uz vubec nebavím, to je prostě normálni suv s malinko vyšší světlou výškou.žádný off road. Lacinej krám. O pracovním autě nemůže být řeč. jakou práci to asi zastane?
A žigulík měl už ve svý době spoustu nedomyšleností ne až z dnešního pohledu - viz třeba to nebezpečné brzdění.
Tohle jsou prostě adidasky od vietnamců. :no:
Jaký nebezpečný brždění máš na mysli? Je to 40 let starý auto, průběžně modernizovaný. ESP věřím že všem nechybí, kdy v tom byla jiná palubka a a airbagy + lepší antikorozní ochrana, nic tomu nechybí.
četl jsi test? jel si to někdy? zkus si starou nivu pořádně "zaheftovat". a skončíš v pangejtu. A ano je to 40 let starý auto. proto říkám že je to vrak.
tak znova - kdybys uměl číst tak by sis všiml že píšu o staré nivě a nedomyšlenostech již v době uvedení na trh. něco z toho dodnes poladili (jinak by s tím nesměli na trh), ale za to jsou tam jiný hrůzy, který dnes víc vyniknou.topení, zadní sedadla, bezpečnost atd.
Stará Niva stojí v bazaru 80 tis i méně, občas jde dokonce sehnat i exportní rairta s motorem 1,9 Diesel. Jedna stojí tuším v Aáčkách. To bych neřešil.
Jeee, zadní sedadla nemaj opěrky. Já nemam opěrky na Camaru ani vepředu a taky to jezdí. A není to konstrukčně 40 let starý. Topení je dělaný na ruský zimy kde sou trošku jiný teploty.
Kupovat si Nivu na silnici? V tom případě ano, ne všichni však potřebují silniční vůz. Duster beru jako levné a rozumné SUV, nejde o off-road, ale své si za ty peníze zastane. Bydlím zrovna v podhůří a těch, kteří podobné auto potřebují je tu poměrně dost.
Fakt nevím na co v podhuří je třeba ošklivý suv který pořádně nejezdí. Chápu že na horách je dobré mít 4x4 ale v podhůří? A ještě v SUV kastli? Hovadina.
To je zase chytrých řečí, tvoje pravda je svatá, že. Já třeba bydlím v nížině, 148 mnm. První vesnice od nás je 3 km do stálého kopce, nadmořská výška 386 mnm. Výskyt starých Subaru, Suzuki apod. (dokonce i Golf Country) je tam asi tak desetinásobný. Nejspíš si to všichni pořizujou z plezíru nebo je možná blíže k nebi člověk jaksi větší pózér. >:D
Jakou práci to asi zastane ? Hmm, přečti si co píše webpaja ve 12:00. Dustery má Mostecká uhelná, ČEZ, zeměměřiči, vodáci, jezděj všude možně po stavbách, kde se dřív používaly právě Nivy. Jasně, ty bys to počítám dal v obyčejným kombíku. No tak se holt budeš muset smířit s tím, že o nákupu těchto aut rozhodujou úplný pitomci, co radši zničej dva nový Dustery než by si pořídili pořádný auto z Áček.
Aspon nekecaj, Tiguan je z tych spominanych aut uz velmi slusny, co sa tyka pohonu v terene. Aspon si pozri nejake poriadne videorecenzie, ci uz Nivy alebo inych aut. A bud si isty, ze niektore veci, co prejdu moderne auta, Niva naopak nie.
Z toho ma vyznam len ta redukcia, kedze Niva ma slabucky vykon a tocivy moment.
Ta uzavierka stred.diff je jej skoro naprd, ked pritom ma otvorene diferencialy vpredu aj vzadu bez moznosti nejakeho uzavretia aspon elektronicky.
Ano toci, lenze pokial to koleso bude zrovna vo vzduchu, tak bez uzavierky na naprave stojis. Co je pripad Nivy , auta z kategorie Mercedesu G (s tromi uzavierkami diferencialov) >:-[]
Tu mas ukazku od 25s : [odkaz]
Jediný konkurenti Nivy ze současně výrabněých aut jsou MB G v pracovní verzi (ne ta naleštěná nádhera), Wrangler ale pouze ve verzi Rubicon, Toyota LandCruiser typ krabice (ne ten luxusní), Santana a UAZ. Ješt tak to Suzuki Jimmy
Tím to tak nějak končí. Dej si videa na youtube, uvidíš co Niva na Sibiři projede.
Kdo si nekoupí ruský nebo americký vůz je nepřítelem Americko-Ruské aliance a bude kolem něj postavena zed strýčkem Donaldem a strýček Putin ho přejede tankem.
Pamatuj si to >:D
Jak v tom starým vtipu. Ozzy volá domů.
"Ahoj tati, v práci super, všichni se ke mně chovaj hezky...ale trochu se stydím. Já do práce jezdím zánovním Mondeem a většina spolupracovníků vlakem."
"Nj, pošlu ti peníze na účet. Nedělej nám ostudu a kup si taky vlak." >:-[]
Yeti, tiguan, Sportage atd to fakt enjsou, to se může jít v terénu zahrabat a neportaženou zasněženou polnačku projede i jedničková fabie, to není argument. Kolega má chatu na samotě kam vede 1 km cesty kde nikdo krom něj v zimě nejezí a ještě vždycky to projel.
tys to stale nepochopil, niva ma solidní průchodnost terénem, ale to z ni nedela konkurenta gcku ci defenderu. Navic i tyhle dve auta jsou kazdy uplne jiny.
Dulezity je ze terení vlastnosti vykupuje niva tragickými vlastnostmi na silnici, spoustou nedodělků a celkovou zastaralostí. dat ji do jedný souvislosti s vozy vyse muze jen mamlas.
Každý poctivý offroad ze staré školy nejezdí na silnici nějak skvěle.
Si myslíš že Defender, Santana, UAZ, Wrangler na terénních gumách, Jimmy atd sou na silnici tiší, super komfortní, pohodlní a maj spotřebu 5 na 100 jo?
HAHA
Dal som si par minut namahy a nasiel som ti ukazku aj so starou Nivou, kedze vacsinou uz dnes testuju len Chevrolet Niva.
od 25s
[odkaz]
mozno ti konecne zapali trochu.
A neskusaj to na mna so soferom, ide o ten pohon.
EDIT: A tu mas specialne pre teba recenziu: [odkaz] aj Niva, Duster s LandCruiserom a Gckom :)
Omg, ty si este jednoduchsi troll, ako som si myslel.
Dal som ti konkretny priklad, preco je ta Niva v podstate 40rocna vykopavka.
Cakam, ze ta zazaluje Mercedes za poskodenie dobreho mena...
Starej orezlej vrak se stupačkama a snaha o jízdu v místě, kde sou přední kola ve vzduchu. HAHAHA. Proč do stejnýho místa nevzal křížem to Gko? Komiku.
Mercedes si sám poškodil jméno v 90 let letech reznoucíma plečka, elektronickejma brzdama a nespolehlivou elektronikou. Můžeš mě klidně žalovat. A zkus vzít Gko do vody a Nivu, schválně co vydrží jet dýl >:D >:D
Ten starej orezlej vrak je technicky zhodny s dnesnou verziou, co sa tyka pohonu, preto som nedaval odkazy na Chevrolet Niva, aby zase niekto netvrdil, ze to je ine auto. Ze hrdzavie je jeden z jeho problemov.
A na co by tam to Gcko bral, to nebol porovnavaci test, ale upozornenenie na niektore vlastnosti auta. Gcko ma 3uzavierky, co by tam asi robilo ? Stracalo cas ?
Okrem toho lepsi bol ten prvy odkaz, len tam si nemal kde odvies pozornost.
Inak priehladna snaha o odputavanie pozornosti.
Ale tebe to je aj tak jedno, ty tu len trolis a zabavas ludi. No alebo je mozna aj druha moznost, ze si fakt taky blby. To uz necham na odbornikov.
Mimochodom, ta debata o Mustangu je fakt vyzivna a "spektakularna". A ty ides niekoho nazyvat komikom :-)
proč byste to měl schytat? duster si u nás kupujou zemědělci a vozí s nim obědy na pole, nebo maminy, který s tim vozí děti do školky a školy ... prostě lacinej povoz. Niva je už dneska taková kuriozitka, ale díky své jednoduchosti pořád použitelná. Já mám UAZe Patriota - což je skutečný off-road - narozdíl od těchle dvou - z vašeho pohledu totálně nemoderní - pravděpodobě byste to ani neuměl řídit ... a přesto na to auto nedám dopustit, nemá to airbagy, benzínovej čtyřválec 2,7l si taky umí říct o 15-20l v terénu, ale narozdíl od všech těch zvýšenejch, elektronickejch a oplastovanejch podivností, co se dnes prodávají jako moderní auto, projedu všude a většinou nemusím ani řadit 4x4.
To je úlet.
1. Co to je vožení obědů na pole - jízda polní cestou? na to fakt nepotebuješ suv ani 4x4.
2.dacia pro maminy do školy - to auto bych nekoupil manželce za trest ani kdyby se vyspala s celou vesnicí. Natož aby v tom vraku vozila děti.
nejsem fanoušek lady. ale pro mě za mě ať si prodávají co chtějí. Nicméně renomovaný aut server by o pekáčích jako duster a niva měl psát otevřeně - tedyjako o vracích a ne pozitivně jako o zajímavé vstupní nabídce do nějakých segmentů.
NO a co? Dulezity je jaky to auto je - nebezpecnej strep. kterej navic neni zadnym offroadem, jak se tu mnozi snazi nastinit. V terenu neni o nic lepsi nez asx, yeti, ateca, apod. jimnymu nesaha ani po kotniky, pardon po srouby kol.
Lenze toto nie je renomovany auto server, co vysvetluje vsetko ostatne. Redaktor za tyzden testovania ani nezistil ze nejazdil na osobnom aute ake na nejakym zvlastnym odrbom homologovanym traktorom alebo bohvie co ma niva v technicaku. Keby mala niva predpisane bezpecnostne prvky stala by skoro tolko ako duster. A bezpecnost - neverim ze sem chodi jeden citatel, ktory by odporucil tuto pojazdnu rakvu niekomu koho by nechcel vidiet na cintorine, ale ved naco o tom pisat, tesme sa aspon z toho ze auto neskonci v jarku ked brzdis.
Na vyježděné podmáčené cestě od traktorů, nebo náklaďáků ti zůstane viset i niva. Padá i poslední argument - cena, dát 300k za auto jen na pole je luxus, pro lidi kterýma tu všichni argumentují určitě.
Nikde jsem neviděl jezdit pro stát Nivu, pokud už stát potřebuje do terénu, nejčastěji vidím Defendery, nebo ty Dustery. Ono taky těžko může stát oficiálně koupit auto, které nesplňuje legislativní podmínky, ty individuální dovozy asi nejsou řešení.
Máš známé na magistrátu, že víš přesně kolik jich tu jezdí? Ty máš vždycky argument právě na všechno, ale když odmyslím "trolilng" a "ruský trolling", tak jich zase tolik nezbude.
Máš páru o tom, kolik musíš prodat aut, abys tu v čr mohl provozovat jeden, slovy jeden autosalon?
Nepotřebuju známý na magisrátu, i když i ty bych měl.
Mě stačí vědět kolik se tu prodalo Grant a Kalin a vše ostatní je Niva, páč nic jiného se nevozí.
Lady prodává přes šedej dovoz bývalý ofiko dealer AMK Most, který to vozí z Německa, dále Remoraid Vyškov, který ale prodává jen osobáky jako alternativu k Dacii, Seatu, Renaultu a Škodě, které taky prodává a vozí to ze Slovenska
Dál už to vozí jen AMC Radíkovice a jejich partneři.Z Ruska. A ted to nově začne vozit další dealer z bývalé sítě CS Lada - Lada Sadská - ten to bude brát od Remoraidu, tedy opět Slovensko.
Jak vidíš přehled mam velmi dobrý.
ze se na toho skoro pul stoleti staryho zigula da porad divat.
tohle je jedno z mala, co se soudruhum z CCCP povedlo.
pro nas co hltali Navstevniky nostalgie
za mna velke diky redakcii za taketo velmi zaujimave a necakane porovnanicko :yes:
niva je legenda... legenda legiend... terenak ktory bez ohladu na vek stale vyzera vyborne a v terene nema moc superov ... ( podobne aj defender vizualne tiez nestarne )
o 5 dverovej nive toho u nas clovek fakt v testoch moc nenajde ... takze este raz diky .... krasny kusok... do realneho terenu asi nic lepsie a zaroven rozumne dostupne clovek nezozenie ... a byvat kdesi na lazoch tak na jednu nivu uz urcite sporim... zrovna v 5 dveraku je nadherna ... svojim sposobom dokonala ... takto ma proste vyzerat auto do terenu ... spartansky vybavene podliehajuce funkcnosti a danym podmienkam v ktorych sa bude pohybovat.... no a zrovna 5 dverova niva je po odchode defendera dnes uz fakt velmi zaujimava volba podla mna aj pre tych ktori offroad chceli ale povedzme na defika za melon skratka nemali
nic proti dusteru .... ale vedla nivy je to mestska hrkalka s ktorou by som do lesa denno denne jazdit nechcel... to by za rok za dva posla do srotu ... v terene je niva proste jasna volba z tejto dvojice :yes:
Dizajn ma Niva nadherny. Hlavne ten biely - Navstevnicky.
Ale naozaj tu z ludi hovori vo velkej miere nostalgia.
Ide o staru techniku, ktora len s odretymi usami a vynimkami splna dnesne normy, inak by ani ta cena nebola taka, aka je. Auto je naozaj primarne urcene mimo cestu, nejedna sa o ziadny univerzal.
Jedina vyhoda je tu kratky razvor (plati len o 3dverovej verzii), dobre najazdove uhly a relativne slusna svetla vyska. A samozrejme lacny servis, takze cloveku nie je tak luto ju obuchat.
Motor je slaby, system pohonu 4x4 uplne zakladny, ziadna moznost uzavretia, ci aspon elektronickej simulacii privretia diferencialu. Takze skrizite napravy a stojite. Aj ked je pravda, ze na Nive k tomu prekrizeniu pride tazsie vdaka vyske a zaveseniam kolies.
Viem si Nivu predstavit aj doma, ako tretie auto na zabavu. Vyblaznit sa s nou isto da.
Inak v tom clanku suhlasim snad s kazdym slovom. Aj dobre napisane to je.
Ale ak ma byt auto lacne no sucasne aj univerzalne, potom jednoznacne Duster. Ten cenovy rozdiel tam nie je velky. A pokial sa Niva dovybavi tym, co ma mat (airbagy,ESP,atd), tak ta cena bude snad aj rovnaka.
Výživná diskuse :yes: ... také něčím přispěji. S Dustrem zkušenosti nemám, ale s Nivou ano. Pořídil si jí můj tchán. Já bych to neudělal. To auto neskutečně rezne. Nedávno jsem mu z Prahy vezl nový výfuk, prodejce mi doporučil ho před montáží pořádně natřít :-) ... Když s Nivou jedete z mírného kopce, stejně je potřeba mít nohu na plynu, jinak se zastaví.
Jenže: Záleží, proč si to auto koupil. Protože ho chtěl a plnil si dávný sen (to já chápu a schvaluju, pro určitou generaci to bylo AUTO). A hlavně opravdu jezdí tam, kam se dostane jinak jen traktor. To moc lidí nepotřebuje, ale jsou lidi, kteří takové auto potřebují a moc na výběr nemají. V podobné cenové kategorii snad je Jimny.
Na okraj: Včera jsem měl rozhovor se sousedem, který se rozčiloval, že dostane od Lesů služebního Tucsona. "Zase budu muset jezdit tím svým krámem (Jimny), protože se na Špičák jinak nedostanu" (Má na starosti těžbu dřeva). To jen příklad, kde by se měla podobná auta uplatňit, ale nějak se to nedaří.
Vidis, na Jimny-ho sa ako konkurenta Nivy uplne zabuda, pritom ma k nej blizsie imidzom a pouzitim ako Duster. A ako pozeram ma aj celkom paradnu vybavu. Sympaticke auto.
Keď už si načal tie pneumatiky, tak dobré terénne gumy spravia off-road aj z priemerného mestského SUV. Pretože tie pravovernými offroadistami vysmievané leštenkárske esúvéčka sú v teréne väčšinu slabé z dvoch dôvodov: nízka svetlá výška a cestné gumy, častokrát ultra high performance určené pre športiaky a teda absolútne nevhodné mimo cesty. Ak má SUV nastaviteľný podvozok, tak stačí obuť drapáky a prejde to prekvapivo veľa. Tam je potom jediný problém, že majitelia také drahé autá nebudú ničiť v teréne. Hoci... [odkaz]
Spolupracovník ji má taky. Prodlouženou tmavě zelenou s tou příšernou bílou budkou. Víceméně je s ní spokojen, avšak současně přiznává, že je denodenně něco rozbité. Díly stojí jen desítky až stovky korun, ale opravuje se v podstatě neustále. Koupil ji tehdy v nějakém výprodeji pod 200... což byla za 4x4 neodmítnutelná nabídka... a jezdí. Občas.
No právě. Realita s nivou je trochu jina nez romaticko sentimentalni predstavy o ni. A respektuju, ze neco vyjede - dyt na to ma redukci a uzaverku. Ale jimny je urcite delko lepsi auto a hlavne do podminek o kterých tady většina mudruje, staci normalni 4kolka s dobrým pneu. Na obcasné jezdeni v terenu vhodnem pro traktory je urcite lepsi ojetý plnohodnotný offroad nebo nejaky quad.
Častokrát tu padaly výtky na téma, že redakce ACZ záměrně netestuje Škody v běžných výbavách, nebo že není schopná půjčit Hyundaie...
ACZ se vždy hájilo tím, že existují nepsaná pravidla, že novináři si půjčují do testů výhradně vozy z novinářských flotil, a to z mnoha důvodů. Třeba i z toho, že je garantována nezávislost, neboť novinářské vozy jsou předepsaném stavu atp ... Zkrátka pravidla hry jsou taková, že se jezdí novinářskými vozy a tečka.
A teď klidně půjčí Nivu z Brna?? A už samotný výlet na Moravu je něco abnormálního??
Ok, to, že si novináři testují v Praze vozy a hrajou si tam na svém písečku a zbytek země jako by nebyl, to jsem pochopil třeba z VLOGu Honzy Koubka... A je to opět nehorázná škoda.
Ale jestliže si klidně půjčíte Nivu, tak evidentně dokazujete, že není problém si půjčit třeba Octavii v Active se základní výbavou nebo třeba Hyundaie... Zkrátka když se chce, tak to jde a není to problém. Zkrátka jste dokázali, že Vy (s)prostě nechcete... 8-s8-s:-!
Tak CS Auto Lada co sídlí na Koněvce by jim asi těžko něco půjčila, když sem nic nevozí. Co jsem slyšel tak ti přežívaj jen díky dílům a to konkrétně díky faktu, že v Mělníce je centrální sklad ND Lada pro celou Evropu :-)
ACZ napsalo, že importér Hyundaie auto nepůjčí a tím to hasne. Už tady byl třeba RAM 1500 na brněnských převozkách, který se ale půjčuje v Praze, a divné ti to nepřišlo. Navíc se povídá, že dealeři Hyundaie mají ZÁKAZ půjčovat auta novinářům, v opačném případě zakročí velký vůdce VV.
Kdybyses trochu pídil po tom, odkud Lada s brněnskou převozkou vlastně je, třeba bys přišel na zajímavou vazbu a nemusel se zase obouvat do redakce.
Niva nemá v našich poměrech proti Dusteru co nabídnout. Ok, to promile těch, kteří skutečně využijí lepší průchodnost Nivy nechme stranou. Ti ostatní mají v Dusteru extrémně vydařený pracovní nástroj vhodný pro všechny od leníků, energetiků, telekomunikačních síťařů, stavařů, geodetů atd. přes chalupáře či chataře.
Niva je zkrátka svět sám pro sebe a je to v podstatě obdoba toho, jako byste se dobrovolně přestěhovali z Prahy někam za Ural...
O to děsivější je bodový rozdíl, který je velmi nevýrazný s ohledem na absolutně jinou kulturu toho, co oba vozy nabízejí.
Nic proti Nivě a její zastaralosti, ale problémem Nivy číslo jedna je (ne)kvalita, (ne)trvanlivost a (ne)spolehlivost. I Niva by šla vyrábět tak, že bude solidně pozinkovaná, nalakovaná, slušně seskládaná, materiály kvalitní. Pak by to byla nepochybně zajímavá volba, V pojetí na ruský způsob je to ale jen hrůza na 4 kolech...
Bezpečnost Nivy? Na ruský způsob - rusů mnoho, bezpečnost netřeba >:-[]8-s8-s
zmysel dava.... len musis mat cinnost na ktoru ju pouzijes.... samozrejme dnesnym mnohym mladym zijucich vo velkomestach vyrastajucich na fejsbuku a podobnych kravinach ... tym na na behanie po obchodakoch bude lepsi yaris.... ale poznam par starsich ludi ktori ziju mimo mesta a jazdia na starych vitarach na rumunskom are alebo nejakych 20 rocnych L200 a podobnych vozoch a tymto sa niva na pracu mimo mesta vzdy zide ... ver ci never... aj ti bohati ktori maju na drahe luxusne SUVecko si neraz k nemu dokupia aj nejake to rustikalne spartanske terenne auto ako niva alebo mahindru alebo aro .... kedze na jazdu mimo cestu je cayenne skratka nevhodny .... bol som na dovolenke v Osturni par rokov dozadu.. to ti je jedna nadherna malebna dedinka v zamaguri ako su pieniny ( nedaleko tatier ) .... a tam je to niekolko km dlha dolina kde domaci maju prave vozy ako nivu aro aj nejaky uaz som tam videl... stare grandvitary... jimny samurai defendery a podobne kusky ... tam sa vonavky nenosia .... skratka kto nezije v pozlatku ten si pozlatko nekupi ... niva proste nie je pre kazdeho... to je jasne... ale svoje vyuzitie rozhodne ma... :yes:
Ne, nedává. Pokud někdo auto potřebuje k práci, potřebuje aby fungovalo a ne aby kolem něho musel neustále poskakovat a řešit servis.
Pokud někdo chce stylový plnotučný offroad, má na trhu mnohem zajímavější volby. Wranglerem počínaje, přes Land-Rover přes G-třídu. Nebo třeba Jimny pokud má hlouběji do kapsy.
Duster je jasnou volbou value/money.
Jediný důvod pro Nivu je prostě jen to, že někdo miluje nivu a je mu jedno, že to je krám, že je předražená na to jaký to je krám a že se vrací 30 let zpět a 3000 km na východ :-!
bohuzial nie kazdy kto potrebuje pracovny stroj ma milion na wranglera.... alebo nejaky landcruiser... niva sa nekupuje preto ze ju milujes... prid na nase horske dediny a az potom pochopis preco sa kupuje
Pokud má někdo smysl (nebo musí) sedět v práci někde od 8 do 7 večer aby vydělal 50-60 litrů tak ho upřímně lituju. A to jsou i takoví magoři co pracují i o víkendu. Pak jim protoče život mezi prsty a zjistí že maj kulový a sou staří, nic nezažili, rodinu nemaj nebo v troskách ale maj mamon.
A pak sou ti co musí mít dva joby aby se vůbec uživili, třeba svobodné matky, ukrajinci, lidi na vsích kde sou mizerný vejplaty atd
zapomínáš na to, že jen relativně málo lidí je schopno vzdát se peněz pro čas. Většina lidí chce stále víc peněz a stále jich má málo. A když jich vydělá víc, tak jich má zase málo. Znám hodně podnikatelů, kteří třeba dříve měli pětinu toho co dnes. A i když dnes vydělávají opravdu výrazný nadprůměr, tak stále brečí jak mají málo.
Nivu vlastnim a ako druhe auto do rodiny podla mna dobra volba. o prispevkoch "kamarat mal" na "firme mali" si myslim svoje. ja s nou problemy nemam. na firemnych autach jazdia ludia ako prasce takze tam argument ze sa kazi u mna neobstoji. v prvomrade to je lacne nizkonakladove auto na opravy na ktorom si dokaze zrucnejsi clovek opravit vela veci sam. ani drahsia oprava ho financne nepolozi o tom to auto je a preto ho tak konstrukteri navrhli a bez velkych zmien sa tak vyraba 40 rokov. netvrdim ze nehrdzavie ale zasa netreba prehanat. ruku na srdce kolki z nas maju auto 10 a viac rokov. treba pozriet inzeraty a tam je vidno v akom stave su cca 10 rocne nivy. ziadna katastrofa ako sa tu spomina. investovanim do pohonu LPG (mimochodom nadrz uz montuju pod kufor namiesto tlmica vyfuku) to auto splna pozadovane naklady vacsiny ludi na PHM. pri najazde 10.000km rocne je navratnost zhruba dva roky co je tiez slusne cislo. kazove nivy su skor sposobene nedodrziavanim pravidelnej servisnej udrzby ktora je narocnejsia a v kratsich casovych intervaloch ako dnesne osobne auta. vela ludi si povie sak to je rus ten vydrzi. predlzuju pravidelne servisne ukony ak ich vobec robia.
Běžný člověk nechce neustále kolem auta skákat a něco řešit.
Navíc Niva je klasické DODO (dodělej doma). Člověk aby to ihned po koupi nechal zespodu ošetřit ochranným nástřikem, nechal vystříkat dutiny, natřel třmeny, bubny, nápravnice, výfuk, dodělal výbavu atp ...
Doufám, že když už děláte tyhle alternativní testy si půjčíte někde příští měsíc Vestu a uděláte srovnávací test s Rapidem.
Sem zvědav na ty cinty hajterů všecho co je z Ruska resp. všechno co není německé jak budou plácat že je to 40 let starý, když je to nová kontrukce a sou tam přední a boční bagy, klima, esp a vše
Ale Barrichello nepíše v príspevku nepíše o Nive ale o Veste. Na taký test by som bol tiež zvedavý, prípadne rozširiť o Peugeot 308, C -elysee, nové Tipo
Ja viem, co je Vesta, kedze kedysi som zvazoval Mitsubishi :-)
Aj si myslim, ze to bude v pohode auto.
Len panko vyssie hlada paranoidne problem tam kde nie je a nevidi jasne prusery.
No já jen proto, že Niva (4x4) je jediný starý model v nabídce Lady, navíc píští rok má vyjet nová Niva. A ta stará se furt prodává a má furt své zákiazníky, tak proč jí nevyrábět na 20x zaplacených výrobních zařízení.
Asi jako proč Ford dělal tak dlouho trio Ford Crown Victoria, Mercury Grand Marquis a Lincoln Towncar. Dokud to kupovaly půjčovny, policajti, taxikáři, důchodci atd, kterým to vyhovalo, prodávali to. Taky to moc modenrizací za 20 let neprodělalo.
Tak u Dusteru vadí nepodsvícené tlačítka tempomatu. Ale u Octávky ta páčka někde vzadu za volantem kde není ani vidět nevadí? I dodávka NV200 má ovládání na volantu.
Ovládání oken jsem měl kdysi u Escorta na středovém panelu a doteď mi to přijde lepší než na "parapetu" okna. Zrcátka nikdo moc často nenastavuje, což neznamená že jejich ovládání je opravdu na podivném místě.
Blinkry a přepínání dálkových světel u Nivy je vedle sebe a asi o zvyk. Už jsem to psal dřív, spousta hlavně japonských aut má prohozené páčky stěračů a blinkrů, taky jsem vdycky první den, dva blikal nebo stíral aniž bych chtěl. ale to není na vadu. Prostě je to někde jinak ale miliony lidí jsou na to zvyklí.
Oproti tomu všemu mi přijde zapalování na levé straně úplně debilní :-). Díky za poznámku že to má i Porsche a nejde jen o ruskou specialitu.
Presne tak. Ovladani oken na stredovem tunelu je lepsi, protoze je clovek ovlada pravou rukou, kterou mj. radi, nastavuje klimatizaci atd., zatimco levou dava z volantu snad pouze kvuli tem oknum.
je 30 let staré auto je to vzor všech vozů 4x4 dacia duster je vozidlo 21.století když jsme měli pohoné hmoty od Rusaků byli jste spokojeni a tet jen brečíte jak je drahý benzín a nafta v Rusku spotrebu nereší tam stoji litr benzinu nebo nafty 10-13 kč za litr paliva
Co ti nie je jasne na tom, ze sa to auto dnes predava ako nove, len s kozmetickymi zmenami a uplne rovnakym pohonom ?
Ze je to 30rocny dizajn je problem vyrobcu, aj ked to chapem, kedze na svoje ucely postacuje.
Niva se stále dobře prodává a myslím si, že není potřeba výraznějších změn pro toto auto. Moc se mi líbí, že se nabízí v této krásné pětidveřové variantě a navíc s modernizovanou maskou. Vypadá opravdu hezky. A ty kola jsou taky efektní. Moc se mi líbí a to co umí v terénu je bezkonkurenční. A Duster dostane přiští rok svého nástupce. Doufám, že bude v terénu tak obratný a odolný jako současná verze.
Vcelku zajímavý test s docela objektivním hodnocením, ale ruku na srdce, srovnávají se v něm zcela nesrovantelné stroje. Porovnávat automobilovou konstrukci vzniklou v první polovině 70. let se současnou technikou (byť v ekonomickém provedení) není příliš fér... :-!
Jestli s touhle motorizací neumíte jezdit pod 8 litrů, nebo dokonce jezdíte za 10 litrů, pak byste si měl nechat něco udělat s nohama. Dá se s tím jezdit naprosto v pohodě za 7.0 až 7.5 litru a nebýt přitom brzdou provozu. Jsou lidi, co s tím jezdí i pod 7.0 litrů. Čistě město se pak dá za 7.5 až 8.0 s lehkou nohou.