Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo vs. Kia Sorento 2.2 CRDi – Cesta do Ameriky

Správné SUV musí umět od všeho trochu. Porovnali jsme nový Ford Edge a Kiu Sorento, tedy vozy, které se v tomto segmentu řadí k vůbec největším na našem trhu.
Zpět na článek
29. 7. 2016 08:27
29. 7. 2016 09:35
29. 7. 2016 09:37
29. 7. 2016 09:57
29. 7. 2016 11:01
29. 7. 2016 12:07
29. 7. 2016 08:45
29. 7. 2016 09:04
29. 7. 2016 09:15
29. 7. 2016 09:26
29. 7. 2016 09:40
29. 7. 2016 10:11
29. 7. 2016 10:47
29. 7. 2016 10:50
29. 7. 2016 11:08
29. 7. 2016 11:23
29. 7. 2016 15:34
29. 7. 2016 11:22
29. 7. 2016 11:38
29. 7. 2016 09:16
29. 7. 2016 09:25
29. 7. 2016 09:46
29. 7. 2016 09:56
29. 7. 2016 10:03
29. 7. 2016 11:10
29. 7. 2016 09:30
29. 7. 2016 09:36
29. 7. 2016 09:37
29. 7. 2016 09:38
29. 7. 2016 09:40
29. 7. 2016 09:51
29. 7. 2016 09:55
29. 7. 2016 09:58
29. 7. 2016 10:01
29. 7. 2016 10:09
29. 7. 2016 10:16
29. 7. 2016 10:24
29. 7. 2016 10:27
29. 7. 2016 10:27
29. 7. 2016 10:31
29. 7. 2016 10:33
29. 7. 2016 10:43
29. 7. 2016 09:18
29. 7. 2016 10:02
29. 7. 2016 10:08
29. 7. 2016 10:18
29. 7. 2016 20:37
30. 7. 2016 15:04
29. 7. 2016 09:44
29. 7. 2016 08:32
29. 7. 2016 08:44
29. 7. 2016 08:57
29. 7. 2016 15:55
30. 7. 2016 12:36
29. 7. 2016 08:30
29. 7. 2016 11:32
29. 7. 2016 11:41
29. 7. 2016 11:51
29. 7. 2016 11:58
29. 7. 2016 13:57
29. 7. 2016 09:33
29. 7. 2016 10:57
29. 7. 2016 15:09
29. 7. 2016 22:25
30. 7. 2016 02:25
30. 7. 2016 05:39
29. 7. 2016 10:49
30. 7. 2016 05:46
30. 7. 2016 08:46
31. 7. 2016 17:21
31. 7. 2016 13:21
31. 7. 2016 19:43
31. 7. 2016 21:00
30. 7. 2016 09:33
30. 7. 2016 10:44
31. 7. 2016 13:18
31. 7. 2016 17:20
31. 7. 2016 20:58
30. 7. 2016 21:41
30. 7. 2016 22:39
31. 7. 2016 08:12
31. 7. 2016 20:26
31. 7. 2016 16:28
1. 8. 2016 17:04
1. 8. 2016 17:10
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 08:27
Souhrn
Z testu sme vydolovali článek navíc = o parkovacích asistentech. Stál za prd = ale což

Vyhrál vůz se slabšími brzdami, s necitlivým řízením,horším zrychlením, topornějšim chovánim v zatáčce a celkově horšími jízdními vlastnostmi ;-)
Rozbalit vlákno
90
Avatar - Honza Mička
29. 7. 2016 08:31
Re: Souhrn
A nebo vůz za menší peníze, s lepšími materiály, bezproblémovým ovládáním a v součtu lepším motorem ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 08:37
Re: Souhrn
Myslel sem že peníze nehrajou roli ;-)

Já pochopil že výherce má i nějaký plusy :-)

S tím součtem opatrně! Ten bod za lepší pružnost = - 0,1 s a + 0,4 s, celkově + 0,3 sekundy = byl těžce vydřenej >:-[]
Avatar - Honza Mička
29. 7. 2016 08:42
Re: Souhrn
Kdepak, kdyby peníze nehrály roli, neřešíme ceny ani náklady za servis ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 08:46
Re: Souhrn
To bohužel může dost zkreslovat výsledek = pro míň zkušenýho čtenáře možná i hodně

Tak a teď k tomu podstatnýmu: Co ta třetina vteřiny za bod? :-)
Avatar - Honza Mička
29. 7. 2016 08:50
Re: Souhrn
Ale to vy určitě nejste, tak to chápete :-). Bod dolů za horší dynamiku je v pořádku, stejně tak přišla kia o bod za horší brzdy.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 09:01
Re: Souhrn
Díky chápu = a nákladum a ceně bych určitě odstavec textu věnoval = o tom žádná!
Jen bych cenu a subjektivní názor na design nezahrnoval do číselného hodnocení

Ale nejde o mě ale o většinu pro který to neni profese ;-)

Bod dolů za třetinu vteřiny je v pořádku? Nerozumím
Avatar - Honza Mička
29. 7. 2016 09:09
Re: Souhrn
S tou většinou bych to moc nepřeháněl, auto.cz je odborný web a drtivá většina čtenářů (podle statistik čtenosti) se k nám vrací, takže už vědí, o co jde a co se zde řeší. Ano, bod dolů za horší dynamiku je v pořádku.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 09:19
Re: Souhrn
Stále nerozumím = bod dolů za horší dynamiku? Co to je? Mně vychází 1/3 sekundy

Pokud dynamikou myslíte i maximální rychlost a zrychlení 0-100 tak tam je lepší ten co dostal o bod méně. Ostatně ten horší má i výrazně lepší emise = ale ty asi mají vliv nula = jsme v česku

Z pohledu čtenáře je hůř hodnocený motor lepší. Nepatrně v odhlučnění a zvuku a patrně v parametrech = v pružnosti jak se ono bodové hodnocení nazývá je to o tu třetinu vteřiny

Ostatně: Jeho zátah není tak hutný jak by člověk od většího objemu očekával ;-)

Sorry, ten bod v neprospěch výkonnějšího motoru je opravdu těžce vydřenej :-)
29. 7. 2016 09:35
Re: Souhrn
S tím naprosto souhlasím....z nula na sto lepsi.....v pruznosti v jedne discipline lepsi v druhe horsi porad se bavime o malinke rozdil.... v maximalce lepsi....
- tady to ma byt na body plichta (a nebo pak ve zrychleni kdyz je to 0,3 sekundy...tak bod navic pro Edge) pokud ma o 0,3 horsi pruznost a bod mene....at to odpovida ne?

A v brzdech rozdil vic jak 3 metry??? to je cely pruh prechodu pro chodce...tak ze rozdil jestli je chodec prejety nebe neni :))) to je minus dva....body a ne jeden :-)
Avatar - Emel
29. 7. 2016 09:37
Re: Souhrn
U brzd to může být gumama - 255 Pirelli vs. 235 Kumho...

PS: ne že bych chtěl nějak přepisovat výsledky, v testu to jsou 3m a hotovo, nic proti.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 09:45
Re: Souhrn
Na to už sem koukal = to může mít vliv

Problém nevidim v bodu pro kratší brzdnou dráhu, blbě na mě působí vyšší maximálka, lepší zrychlení, v součtu o jednu třetinu vteřiny lepší pružnost = a bod pro dynamicky horší auto

Ze 4 zmíněnejch dynamickejch parametru je 3x lepší Ford = v jednom ze 4 o třetinu sekundy lepší Kia = vítěz :yes: >:D >:-[]
Avatar - Emel
29. 7. 2016 09:57
Re: Souhrn
Je možné, že do těch čísel se všechno nepromítne. Třeba ta pružnost - Kia má zřejmě delší kvalty, Ford je má dost krátké - 2600 při 130 je u nafty podle mě docela dost. Tak třeba budeš u Kie jezdit o kvalt níž a hned to bude vypadat jinak, při shodných otáčkách i akustickém komfortu. Pak máš taky reakci na plyn apod...

Ale třeba se k tomu ještě vyjádří autor... jen spekuluju.

PS: ještě k těm emisím co jsi psal nahoře - emise jsou lepší jen na papíře. V reálu mi jako úspornější auto vychází Kia - když se nesnažíš tak jezdíš s oběma za 8, když jo tak se dostaneš s Kiou o litr níž než s Fordem... ne že by na tom až tak záleželo.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 09:40
Re: Souhrn
Tak nějak :-)

Třetina vteřiny v pružnosti je fakt trapný rozdíl, zatímco víc jak 3 metry sou prostě 3 metry a třetina metru
Avatar - CHerokee
29. 7. 2016 11:01
Re: Souhrn
Souhlasím. A taky mám pocit, že to hodnocení je nastaveno na míru Kie, aby vyhrála.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:09
Re: Souhrn
Dle reakcí autora = jednoznačně :-|

To opakované: Horší dynamika = když většinově je dynamicky lepší Edge, a to horší v jednom parametru je fakt ubohá třetina vteřiny = což v reálu ani nejde poznat + navíc sám v textu zmiňuje lehký zklamání z většího a míň výkonného motoru = to se dá brát jako nezvratný důkaz :-)

Ostatně neni to poprvé: Stejně mu to ujelo ve srovnávačce Fiat Tipo vs Rapid kde na centimetry ve všech rozměrech větší Tipo dostalo taky o bod míň :yes: :yes: >:D
Avatar - CHerokee
29. 7. 2016 12:07
Re: Souhrn
Asi Kia zaplatila a nebo něco k testu přibalila. A nebo půjčila auto i na dovolenou.
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 08:45
Re: Souhrn
Najednou se hraje na materiály, když je řeč o koncernu, hlavně o Škodovce a jejich bakelitových interiérech, co předvádějí v nových generací, tak je vlastně i tvrdý plast nad měkčený >:-[] Souhlasim, že Ford je totálně mimo s cenou, ale má pořád tu výhodu, že je řidičsky lepší, a lépe žehlí vozovku, byť to nemusí být vždy o moc, ale všechny Fordy od Fiesty až po Edge tímto vynikají lehce nad konkurencí a proto je hodně lidí volí. Jen Edge teda moc terénních genů nepobral.... Osobně bych nebral za ty peníze ani jedno, protože Touareg V6 za ty peníze a normálně bych dal hlas Fordu, ale koupit si od nich druhé SUV za dvojnásobou cenu a dostat stejné služby a neschopnost Fordu ČR, to bych byl blázen >:D
Avatar - Honza Mička
29. 7. 2016 08:48
Re: Souhrn
Dobře, ale řešme auta v podobných cenových relacích :-). Vy byste si chtěl koupit auto za 1,5 milionu, kterému vrže volant a má plasty, které na pohled vypadají ještě hůře než v těch škodovkách? Tohle ale není problém jenom edge, ale vlastně všech nových fordů. Podobné plasty mívají předprodukční auta s ještě nedodělanými interiéry...
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 09:04
Re: Souhrn
Dobře, odpovím vám asi takto, za 1.5 milionu bych si nekoupil auto, které vyrobil mainstreamový Ford a ještě k tomu se čtyřválcem. Pokud bych dostal nějakou pěknou nafotovou V6, tak bych rok počkal, až se první kusy, které jsou rozvrzané (ty bývají a zvláště u Fordu skoro u všech aut ze začátku produkce, zažil jsem i u VW či Škodovky) vyprodají a pak bych o tom možná uvažoval. Obecně ale za tu cenu bych snad vzal skladovku v podobě nějakého prémiového vozidla, protože za své peníze už bych očekával i nějaký jiný přístup a trochu lepší image a ne hrůzu a zmatek v podání Fordu.

K těm interiérum nemohu souhlasit, třeba nové Mondeo co jsem zkoušel nedávno a už to není první série, tak je naprosto v pořádku, nikde nic nevrzalo a až na ten vámi dokola haněný rámeček (který třeba mají i noví Renaulti) jsem se na palubě cítil velmi komfortně a působil na mne bytelným dojmem, narozdíl od Superbu, kde to bylo jak v Oktávce za 400 tisíc, když opomenu dobré sedačky a volant (LaK). Zkoušel jsem i Mondeo Vignale (neřeším ted jeho cenu, ta je taky mimo) a označil bych to společně s Talismanem Initiale za vrchol mainstreamové nabídky, přičemž Ford má i adekvátní motor. Samozřejmě Passat Highline jsem také zkoušel a ten rozhodně špatný není, jen trochu fádní na můj vkus. Ještě bych mohl třeba dát za příklad té nynější éry Fordů výborně zpracovaného (byť ne moc hezkého) interiéru u dvojkové Kugy, kdy jsem také četl u prvních kusů nářky nad vrzáním a zpracováním, ale ta co máme nikde nevrže, nikde žádné velké mezery atd..... ( akorát se jí rozpadl motor >:-[] , ale to sem nebudu už tahat >:D ).

edit první věty: Koupil bych si tak drahý Ford, ale musel by to být nějaký pěkný Mustang, či jiné auto (GT :D), které si svou cenu obhájí
29. 7. 2016 09:11
Re: Souhrn
Kup si za ty prachy Jeep Grandčíro... to neprohloupíš:)
(PS: koukal jsem, jak pokračuje tvá Kuga - tak to přijmy moji upřímnou soustrast)
29. 7. 2016 09:15
Re: Souhrn
To já bych už šel raději do Land Cruisera
29. 7. 2016 09:22
Re: Souhrn
Ten mi přijde více na polňačky a přijde mi, že po asfaltu moc neumí. Ale možná je to jen subjektivní dojem.
29. 7. 2016 09:26
Re: Souhrn
No na závodění to není, ale to tyhle SUV taky ne, naopak mimo silnici je o třídu jinde. Prostoru nadbytek, případně 7míst je myslím za ceníkových 60tis a hlavně pořád je to pořádný auto :-)
29. 7. 2016 09:32
Re: Souhrn
jak říkal jeden známý recenzent... Pokud bych jel na výlet do třetího světa (myslel tím kvalitu cest - necest), volil bych ze všech těch pseudo a teréňáků Land Cruisera
29. 7. 2016 09:40
Re: Souhrn
Tak na naše cesty se hodí úplně stejně ;-) Máme ho v rodinně 4rokem a proti mojí Ravce se samozřejmě víc naklání, ale to je tak vše. Jezdí se s ním opravdu příjemně i na silnici/dálnici (do tach.160, víc stejně nejezdím) a dodává pocit bezpečí. Pokud hledáš něco na zábavu na okreskách, tak to samozřejmě není jeho parketa, ale to právě ani tyhle SUV, ani ta moje Ravka. Kdyby nestál 2x co Rav, tak si ho koupím taky.
Avatar - Emel
29. 7. 2016 10:11
Re: Souhrn
LC je legenda, ale ten čumák... to je běs :-)
29. 7. 2016 10:47
Re: Souhrn
Mě třeba nevadí, ale já to nemůžu asi objektivně posoudit, protože mám toyotu rád a líbí se mi i nový prius :-)

Co mi vadí na LC150 oproti našemu dědouškovi LC100 jsou 5té dveře, které se otevírají do boku namísto nahoru(+ část dolu, ideální kus na posezení při přezouvání do lyžáků, případně odložení více věcí než je do kufru narovnám atd.) navíc kvůli pravostrannému řízení v JAP se otevírají doprava, takže když stojíte u chodníku musíte je obcházet a naopak od vozovky vás neoddělí. Jenže nový V8 který je pro naše cesty a města už moc velký, hlavně tedy široký a cena oproti LC150 je taky jinde.
Avatar - Emel
29. 7. 2016 10:50
Re: Souhrn
Tohle fakt nevydejchávám:
[odkaz]

Líbily se mi ty starší kousky, konzervativnější... asi stárnu :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 10:56
Re: Souhrn
Hlavně jestli je pod tim furt stejně odolná technika = což snad jo

Třeba novej Prius = hlavně v detailech dotaženější Plug-in-hybrid Prime se mi líbí dokonce hodně :yes: :-)
Avatar - Emel
29. 7. 2016 11:08
Re: Souhrn
Normální Prius neberu, tam je pro mě nová generace krok zpět a tu dotaženost v detailech tam nevidím, předek i zadek je podle mě jen divná změť nesourodých prvků.

Prime je o hodně hodně lepší, právě v těch detailech... zadní světla super, přední taky. Z profilu je to pořád taková podivnost se spoustou plechu kolem (malého) zadního kola a dlouhým převisem vpředu, ale budiž, Prime bych zkousnul.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:14
Re: Souhrn
Já mluvim o Priusu Prime = běžnej Prius má lepší spotřebu a vymazlenejší aerodynamiku. Tentokrát udělali větší rozdíl mezi normální a plug-in-hybrid verzí a ta je podle mě super :yes:

U takovýhohle typu vozu nejde jen o design, tady má bejt priorita aerodynamickej odpor = možná to zadní kolo mohli rovnou zakrýt, jak se to u některých aut [odkaz] kdysi dělalo :-)
Avatar - Emel
29. 7. 2016 11:23
Re: Souhrn
Prime budiž... není to bez výhrad, ale něco na tom autě je a i v garáži bych si ho představit uměl, umím si na něm najít věci co se mi líbí a přivřít oko nad tím zbytkem.

Proč má plugin horší aerodynamiku a spotřebu? Tohle jsem nějak nezaznamenal...
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:26
Re: Souhrn
Sorry to sem blbě napsal = myslel sem minulá generace Priusu proti současný. Designově to není krok nahoru = ale spotřebou a aerodynamikou lepší. Dělám dvě věci najednou a myšlenky byly o větu dál než písmenka :-)

Vlastně 3 = od rána má Gilgit zase rojení a srší mi jednu SZ za druhou = zrovna se prsil jak čte v originále Kunderu a některý knihy i v několika jazycích = aby je pochopil :yes: >:D >:D

Nebo tak nějak to napsal >:-[]

Sorry ten závěr je pro Gilgita = potřebuje to jak prase.. ;-)
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 15:34
Re: Souhrn
No vidiš a mne zareagoval na ty motorárny a vysvělil mi to :-) Má i své klady
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 16:28
Re: Souhrn
To řikám furt dokola i já = bohužel ta temná strana spíš převažuje :-)
29. 7. 2016 11:22
Re: Souhrn
Jo starší toyoty se mi obecně líbily víc než ty současné, ale i tak jí mám pořád rád
Avatar - Emel
29. 7. 2016 11:38
Re: Souhrn
I dřív se Toyota uměla odvázat ;-) : [odkaz]

Z těch dnešních... Auris, Yaris - ok. GT-86 - víc než ok. Ten zbytek moc nemusím.

Co se mi líbilo, namátkou:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 09:16
Re: Souhrn
Jo, Grandčíro je za ty prachy OK, stejně jako Touareg :-) Nejel jsem ani jedno (teda Jeepy jo, ale ne ty nové :D), takže nemám vítěze.

Kuga super což? Dnes když prý nebudou komplikace, tak už by k večeru mohla spát doma. Po skoro měsíci, samozřejmě náhradní auto nikdo nedal, žádná jiná kompenzace, včetně proplacení cesty ( je to smutné, ale už jsem zkoušel i tohle, protože jsem zkrátka velmi rozčarovaný z přístupu a navíc Ford Assistance to garantuje, ale to bysme se nesměli nechat odtáhnout od pojišťovny, ale čekat půl dne na Ford >:-[] ), na reklamaci se prý vyjádří Ford až zpětně a jen možná... už jsem i pohrozil, že se obrátím na Evropskou centrálu, což je trochu znejistělo, ale myslím, že je to netrápí, nebudu jediný.... Takže vlastně ani omluva, že nás nechali měsíc bez auta a rodičum propadla dovolená... nic... Uvidim, jak se vyjádří a kdyžtak to asi budu jeste nějak řešit, opravdu jsem naštvaný.

Ještě doplním, že Dealerství/servis, kde stála volal nám, aby jsme urgovali na Ford ČR dodání motoru a včera znovu, aby nám vyřešili prodloužení záruky o ten měsíc, kdy auto stálo v servise.... prý se s nimi Importér nechce bavit! :D Co to sakra je? :D Jeste mam sto chutí jim doložit účty za telefon, protože si to musíme vyřídit sami...
29. 7. 2016 09:20
Re: Souhrn
No... nikdy jsem nic podobného řešit nemusel (že by Japonci?) - s výjimkou Škodovky (ale tam jsem prostě odstoupil od operáku a bylo to). A BíŤa zatím drží bez problémů (a bez povrzávání volantu a plastů :-) )
Tak ať už máš auto brzy doma!
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 09:25
Re: Souhrn
Díky, samozřejmě vše budu přidávat dále k recenzi a jen taková otázka, protože jsem o tom neměl tušení, Ford má motorárny v Turecku? Respektive tam montuje Ecoboosty? Schválně, jestli tady k tomu někdo má info (Gilgite jestli nás vidíš, ty bys tohle určitě věděl) >:D
29. 7. 2016 09:29
Re: Souhrn
už 56 let spolupracuje Ford s Turkama. Je možné, že se čeká na nějaký díl...
a nebo ti valí bulíky a využijí momentální tamní politické nestability pro případnou další příští výmluvu
(rejpnutí)
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 09:46
Re: Souhrn
>:D Hele, to mne taky napadlo, přijde mi, že tím, že jsem si dovolil otevřít pusu a vyjádřit nespokojenost to schválně ještě protahují. Ono to možná nebude tak daleko od pravdy, když nás dost nepříjemný technik přijímal a řekl že nemáme na nic nárok a že se k autu dostanou až za týden, tak jsem na něj také nešel s úsměvem.. poté mi od Importéra bylo sděleno, že si prý na nás stěžoval. Od servisu jsem pak měl ještě více telefonátů s více lidmi, kteří nás odkazovali na Importéra či na toho, kdo nám auto prodal a vždy se mě ptali pak na konkrétní jména a kdo nám jakou informaci sdělil (ať už importér, nebo dealerství) a kdo byl na koho ošklivej... včera už jsem to nevydržel a řekl té slečně z Ford ČR, že se chovají jak na základní škole místo toho, aby něco vyřešili, a pořád se mne ptají kdo mi co řekl a jak se jmenoval a tak... takže si na mne asi budou stěžovat až do USA, že jsem byl ošklivý >:-[] >:D
29. 7. 2016 09:55
Re: Souhrn
No... takový technik by měl očekávat, že když se někomu po...e nové auto, tak majitel zrovna nepřijde s kyticí růží... Přece jen nějaké školení na odolnost proti emocím by měl takovej technik absolvovat... ale nech to bejt. Počkej na výsledek.
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 09:56
Re: Souhrn
Jo, vždyť čekám >:D Ale když se nad tím zamyslíš, že řeší takovou absurditu, kdo a kdy vám to řekl a jak se na vás tvářil? Místo toho, aby řešili, jestli ten motor je upravený a nebude se to opakovat? To nevědí.... Můžu vozidlo nepřevzít, dokud se mi nevyjádří, jakou součástku tam dali? To asi nepomůže co?
29. 7. 2016 09:59
Re: Souhrn
Já bych do nich moc nerýpal... Převzal bych auto a odešel středem (jak se říká)
Ta součástka bude uvedena v servisce, případně označení "zákroku". Pak zajdi k přátelštějším dealerům a zjisti si, co to vlastně bylo
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 09:59
Re: Souhrn
:yes: :yes: >:-[]

To neni jen o Fordu. Tuhle sem šel do Baumaxu reklamovat jednoznačnou výrobní vadu. Řekli mi že reklamace už nedělají = že výrobek mám nafotit a poslat na příslušnou adresu. Poslal sem a čekal = a za měsíc přišel mail: Z fotografie sme poznali vše potřebné a vaše reklamace se zamítá :yes: >:D
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 10:03
Re: Souhrn
No dobře >:D Nevím, co si reklamoval, ale přecijen auto je trochu dražší sranda a k tomu by se mohli nějak postavit, když mi kamarád říkal, že jím půjčí zadarmo vozidlo i Dacie, pokud mají i na běžné údržbě jejich Duster.. a to nemají žádnou připlacenou záruku.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 10:51
Re: Souhrn
O tom žádná = bohužel princip kterej na kupce aplikujou je stejnej

A to že fotka z jedný strany poslaná mailem je zdroj odbornýho posouzení = to mě fakt dostalo :yes: >:D

Já se na to můžu vykašlat = a už tam nechodit = což když začnem dělat všichni kde nás naserou.. možná tu i začne fungovat kapitalismu :-)

Snad se pletu ale mám dojem že ten "nový" přístup Fordu a Baumaxu atd. je fakt novej trend :-|
29. 7. 2016 11:10
Re: Souhrn
Já čekal na díl přes dva měsíce, jelikož jsem byl ve frontě a soudruzi z Itálie ho museli nejprve vyrobit. Poté, co autorizovaný servis vše smontoval, tak mi volal jestli nemám někde tajný vypínač, že auto nejde nastartovat 8-s (po nehodě se automaticky odpojil přívod paliva, pod sedačkou je spínač). S náhradními díly a továrním servisem mám také bohatě zkušenosti ;-)
Avatar - Emel
29. 7. 2016 09:30
Re: Souhrn
Pokud vím tak Německo a Rumunsko, asi UK a Španělsko... ale kde se dělají komponenty nevím.
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 09:36
Re: Souhrn
Prý na náš motor čekali, až přijde z Turecka >:-[] Hned mne to naplnilo jistotou, že bude ten nový motor fungovat lépe a nepřipeče se zas pístní kroužek >:D Zlaté TDCi od PSA >:D

Nejlepší na tom je, že ani servis, ani importér neví a dle slov importéra ani neví, jestli zjistí, zdali bylo na této součástce v průběhu produkce provedena úprava, aby se problém nestal znovu!
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:20
Re: Souhrn
Krásný nový svět [odkaz] = kdo nečet doporučuju :yes: >:-[]
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 09:32
Re: Souhrn
Gilgit vidí = právě mi poslal třetí dnešní SZ >:D
Avatar - miromen
29. 7. 2016 09:37
Re: Souhrn
1.5EB se montuje v Rumunsku. Jinak je to opravdu divne nedostat nahradni vuz , jen pro , že auto bylo odtažene pojišťovnou.
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 09:38
Re: Souhrn
Ano, to je realita Fordu ČR..... A 1.6 EB se montoval taky v Rumunsku? Proč to teda brali cestou přes Turecko? >:-[]
Avatar - miromen
29. 7. 2016 09:40
Re: Souhrn
Kde se montoval 1.6EB nevim.
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 09:55
Re: Souhrn
:yes: o Turecku nic, ale asi to bude, jak píše Skyactive :-)
Avatar - miromen
29. 7. 2016 09:58
Re: Souhrn
Jako servis ti nedani nahradniho vozu zduvodnil tim , že si nevolal prvni je , ale pojišťovnu ?
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 10:01
Re: Souhrn
Ne to mi řekl Ford Asistance V servisu nám řekli , že nemají povinnost nám zadarmo nic půjčit a že to půjčují jen zákazníkům, kteří si u nich vozidlo koupili (odtáhli nás do nejbližšího servisu Ford Hornát Plzeň). Nabídli nám náhradní vozidlo za plnou cenu, což je něco přes tisíc Kč/den, takže by nás to vyšlo na skoro 30 tisíc :-)
Avatar - miromen
29. 7. 2016 10:09
Re: Souhrn
Hrozny přistup. Jeden diskuzni kolega z jineho fora , dostava nahradni vuz , když jde jen na servisni prohlidku. Ta je mu sice zaučtovano , ale hned pod , ma položku sleva , takže ho ma vlastně krom benzinu zdarma. Je sice pravda , že nema od nich prvni auto , mimochodem dealer Brno , ale i tak uplně jiny přistup. Každopadně na zastoupeni Ford ČR neni spoleh a jsou to břidilove. O tom se přesvědčilo už dost lidi. Ja osobně jsem jim posilal dotaz a oni se neobtěžovali mi ani odpovědět.
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 10:16
Re: Souhrn
Já tam byl i osobně a stejně jsem se nedostal dál, než za tu slečnu, která semnou mluvila telefonicky, prý ona má pravomoc to řešit, ale vlastně nemůže nic udělat, protože to nemaj povinné a nemužou prý servisu nic nařizovat >:-[] >:-[] A náhradní vozidla, či jakákoliv jiná Ford ČR prý nemá >:D
Avatar - miromen
29. 7. 2016 10:24
Re: Souhrn
Chtěl by to nějaky online rozhovor s nějakym pohlavařem od Ford ČR a tam mu to pěkně vytmavit. Ja budu odesilat dotaznik s tim jak jsem byl spokojen se servisem a rozhodně se o některych praktikach zminim a to hrubějši formou.
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 10:27
Re: Souhrn
Jo, až tu zas bude taková diskuze, tak se rozhodně zeptám, ale když už odpoví, tak to bude ve stylu " napište na zákaznický servis a váš případ prošetříme" >:D A stejně se ničeho nedomůžeš >:D
Avatar - Emel
29. 7. 2016 10:27
Re: Souhrn
Je mi líto vaší špatné zkušenosti se zastoupením Ford. Pošlete mi prosím bližší podrobnosti a podíváme se na to, spokojenost zákazníků je naší nejvyšší prioritou. Doufám, že bude nadále s našimi vozy spokojen stejně jako miliony dalších zákazníků po celém světě.
Avatar - miromen
29. 7. 2016 10:31
Re: Souhrn
Jasně takova klasika. Ale až začnou přichazet o zakazniky , tak ať se nedivi.
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 10:33
Re: Souhrn
:D:D Hele, že ty si někdy dělal tiskového mluvčího co? >:-[] >:D Přesně takhle to bude vypadat a to se klidně vsadim >:D
Avatar - miromen
29. 7. 2016 10:43
Re: Souhrn
To obšlehl od Laubehe , jak s nim byla loni zde na Auto.cz řeč. >:-[]
Avatar - Honza Mička
29. 7. 2016 09:16
Re: Souhrn
S vaším komentářem nemám problém, ale vraťme se k Fordu Edge. Za 1,5 milionu (v naší verzi bez příplatků za 1.353.990 Kč) je to auto s plasty jako z předprodukčního auta a místy chatrným zpracováním.
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 09:18
Re: Souhrn
Ano, k tomu jsem napsal své, mne to vozidlo nedává za ceníkovou cenu vůbec smysl... A myslím, že tohle si koupí jen málokdo. Na druhou stranu Ford umí na skladovkách či předváděčkách dost stahovat cenu, pak už by to nemusela být tak prodělečná koupě :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 09:22
Re: Souhrn
Ale s lepším podvozkem, řízením, chováním v zatáčkách.. prostě něco za něco

A jsou tací co před plastem na palubce upřednostní třeba ten podvozek = fakt existují! :-)
29. 7. 2016 10:02
Re: Souhrn
To jsou zase bláboly pane Mička...ty plasty jsou naprosto v pořádku, jsou jen lakované odstínem šedé, který se Vám asi úplně nelíbí, ale rozhodně to není žádný jakoby předprodukční plast...nejsou na nich vidět otisky apod. Pro mě osobně rozhodně lepší než upatlaný klavírní lak, který je třeba u koncernových aut - ale kdo chce vlka být, hůl si najde...

Povrzávání interiéru je problém, myslím si, že u Fordu je to u prvních vyrobených aut vlastnost.
Avatar - Emel
29. 7. 2016 10:08
Re: Souhrn
Klavírní nemusím, ale v tom Sorentu je ho tak akorát, to by mi nevadilo.

Co je to ta vlka?
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 10:18
Re: Souhrn
Asi to mělo být "kdo chce vlkem být" :D:D Ne, já vím, ale nechci být "grammar nazi" >:-[]
29. 7. 2016 20:37
Re: Souhrn
kdo chce vlka bít >:D ne být :D..ikdyz je to spravne ..kdo chce psa bit, ten si hul najde..... pro vlky byva prislovi "kdo chce s vlky zýti , musi s vlky výti----
30. 7. 2016 15:04
Re: Souhrn
... až na tu hrúbku v slove "zýti"! :-)
Avatar - Honza Mička
29. 7. 2016 10:35
Re: Souhrn
Dobrý den,

ano, jsou to osobní dojmy, takže co vám připadá v pořádku, nemusí připadat v pořádku i někomu jinému. Že jsou plasty lakované, za to ruku do ohně nedám. Jinak upatlaný klavírní lak krititujeme i u koncernových aut.

Ford Edge současné generace se vyrábí už více než rok, první kusy už jsou tedy dávno pryč.
Avatar - Londonbridge
30. 7. 2016 17:50
Re: Souhrn
Upatlavaju sa aj touch screen navigacie a to u vsetkych aut ktore nemaju ovladanie aj mimo obrazoviek. Okrem toho triafat sa so spotenymi rukami za jazdy na touch screen je nebezpecne a neprijemne mali by to zakazat. Je to hi tech ktore je na prd. ...
Avatar - Londonbridge
30. 7. 2016 18:07
Re: Souhrn
1.5 milion ceskych stala moja E 350 bluetech v slusnej vybave aj Ked to nie je 4 x 4 a Suv tak su to dost vysoke ceny za Korejske SUV... Ford som tie kupoval ako druhe auto ale len Fiestu Eco 1.6 Tdci tiez nebola lacna ten prcek stal pol mega ceskych. ...
Avatar - miromen
29. 7. 2016 09:44
Re: Souhrn
Vždyť vyhralo lepši auto , jen je potřeba si za něj připlatit. Na cenu Ford dojiždi na mnoha trzich , kdy patři k nejdražšim a v některych připadech je uplně nejdražši. A to se samozřejmě projevi i v testech. V rusku před par měsici jedna redakce prohlasila Focus za nejlepši kompakt součastnosti a jako slabina byla uvedena velmi vysoka cena. Když dělali cenove srovnani tak cena byla teměř na urovni premie. A co vim tak ještě ve skandinavskych zemich je nejdražši , nebo ještě nedavno byl. U nas je naštěsti v jeho připadě směr opačny a to ještě vic od července.
29. 7. 2016 08:32
Re: Souhrn
jestli chcete SUV s dobrými jízdními vlastnostmi, mějte rozum, ušetřete pár set tisíc a kupte si kombíka >:D
29. 7. 2016 08:44
Re: Souhrn
Nene, jetli chcete SUV s dobrými jizdnimi vlastnostmi nekupujte kombika, ale redsi HH.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 08:48
Re: Souhrn
V Autobildu před časem udělali velký srovnání SUV a kombíků = stejná značka stejnej motor :yes: :-)

Predikce je další výrazný nárůst prodejů SUV = drtivě vyhrály kombíky :yes: >:D >:-[]
Avatar - Emel
29. 7. 2016 08:57
Re: Souhrn
Sedmimístného?

Já beru kombíka místo Qashqaie, ale prostornost Sorenta přece jen u kombíku nedostanu...
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2016 15:55
Re: Souhrn
no a? Však ten popis přesně odpovídá na typické vítězství Škody ;-)
30. 7. 2016 12:36
Re: Souhrn
Hamune, matematika mi vždycky šla, ale přiznám se, že ty tvoje rovnice moc nechápu...
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2016 13:20
Re: Souhrn
Fajn co nechápeš? Za dynamiku dostalo míň dynamický auto hodnocení že je lepší ;-)

Stejnou fintu použil Mička nedávno při srovnání Tipo vs Rapid. Ve všech rozměrech menší auto bodově ohodnotil jako prostornější :yes: :-)

V obou diskuzích to chvíli popíral a pak se vypařil ;-)
29. 7. 2016 08:30
Sorento
je za ty prachy neskutečná kára... Ty mínusy to je klasika, řízení jak na volantu u PC a v zatáčkách moc slávy nesklidíte, ale tak korejci nikdy nedělali auta pro řidiče, s tím už lidi dneska určitě počítají...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 11:32
Re: Sorento
sorento sa podarilo... nebude to imidzovka ani trhac asfaltu ako X5 alebo GCH ale ostudu urcite ani milionarovi neurobi ;-)

navyse ako 6 miestny kriznik tiez zaujmava volba pre solventnych ( rodiny, sportovcov, umelcov )
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:35
Re: Sorento
Totéž platí pro Edge = škoda že tady se neprodávaj pořádný motory ale jen 4válce v naftě :-|
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 11:41
Re: Sorento
suhlasim... kto uz si kupuje taketo auto za melon ... iste by mu benzin nesmrdel ;-)
Avatar - Emel
29. 7. 2016 11:51
Re: Sorento
Zcela jistě, čím dražší auto, tím víc benzinu...nebo ne? Tak se podívejme, třeba ČR 2015:

BMW X5 29:869
Cayenne 17:92
RR 15:129
LC 1:123
XC90 24:277
[odkaz]

Ne, jak jsem zastáncem benzínu, tak u SUV bych byl hodně na vážkách. Jak ukazují čísla, u lepších SUV je klika pokud se prodá v benzínu 10%.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:53
Re: Sorento
Porovnej světový nebo jen evropský čísla a hned to bude lepší. V česku se to naprosto utrhlo = koukni na skladový vozy téměř kohokoli = třeba Invelt BMW: 90% všeho je v naftě. A to to zachraňuje pár předváděcích M :-)
Avatar - Emel
29. 7. 2016 11:58
Re: Sorento
Já to pro Evropu nebo svět najít neumím, ale podle mě třeba v UK nebo FR to bude ještě horší... tedy horší z mého pohledu, tj. víc nafty i ve třídách, kde to smysl nedává (mini, subkompakty, částečně kompakty).

Šestiválcovou naftu beru, pro X5&spol. je to za současné situace v Evropě (ceny paliva atd.) optimální motorizace. Čtyřválcová je kompromis.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 13:44
Re: Sorento
Pokud nedejcháš a neserou tě žlutá tráva a listy kolem silnic = je to optimální :-)

Francie i Británie do pár let zakážou nafty do velkejch měst = to bude možná otočka i v Evropě

Nafta dává smysl leda v tom velkym SUV a pak v autobusech a náklaďácích. V osobnim autě velmi výjímečně
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 13:57
Re: Sorento
je to podla mna len otazka casu kedy opat benziny budu na vyslni jak v nizsej/strednej/vyssej triede a luxusnych vozoch tak aj v SUVeckach ... ono sa to uz pomaly ale iste zacina opat obracat v prospech benzinov .... :-)

a casom vsetky tie dizle uz budu nahradene hybridmi benzin + elektromotor

auta ako prius niro ionic... hybridne SUV lexusy... tadial pojde cesta :yes: .. kupovat dnes uz dizel je akoby urobit krok dozadu v tomto smere .. a ako spravne pises... moze sa ti stat ze sa za par rokov s nimi do sirsieho centra mesta uz ani nedostanes... k comu potom uz taketo auto ktore sice jazdi zadarmo ze jo ... leda tak do muzea alebo ako zberatelsky kusok
29. 7. 2016 08:54
S výsledkem souhlasím
KIA Sorento si "výhru" zasloužila (zasloužilo).
Rozbalit vlákno
0
29. 7. 2016 09:33
Kia
Sorento mam prelezene a je to velmi pohladne SUV, v bordovej alebo v takej ocelovo sivej metalize vyzera vyborne, je to majestatne SUV a posobi velmi robustnym dojmom, taky americky styl, interier velmi dobre spracovany.....jediny motor v ponuke staci ale urcite by tomu nezaskodil nejaky silnejsi motor ale myslim u nas ked mas na kazdom rohu vyberaca pokut to je uplne postacujuce, celkovo velmi dobry dojem, EDGE som este nevidel tak neviem porovnat, cena Kie asi adekvatna aj ked ten Touareg so slabsim 3.0 tdi by zhruba v tej cene by bol na zamyslenie, cena Edge je ale dost mimo a dostava sa nebezpecne do premiovych vod......a vlastne aj nepremiovych Jeep GC so silnejsim 3.0 dieslom alebo ten Touareg (premiovost necham na Vas podla mna ano) so silnejsim 3.0 tdi su zhruba v tej cenovej relacii aj ked vybavy som neporovnaval....a este k tomu kombiku ako alternative k SUV, jasne kombik bude mat lepsie jazdne vlastnosti a kvoli mensej celnej ploche asi aj mensiu spotrebu (podla motorizacie samozrejme) ale ako clovek co ma cca 205 cm a 145-150kg mozem povedat, ze uz len to nastupovanie je u SUV inde o priestore nad hlavou ani nehovorim, v Sorente si za mna sadol v otec co ma 196 cm co sa nam casto nestava....teraz mam liftback a to nastupovanie a vystupovanie je za trest som mlady tak to vydrzim ale dalsie auto bude urcite SUV alebo MPV, keby som mal konfekcnu postavu tak to neriesim a berem kombika, sedan, lift
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 10:57
Re: Kia
pacia sa mi oba vozy ale edge je jednoducho pridrahy .... vzhladom na to ze v interieri ani motoricky nijako kiu neprerastol .. a dovolim si tvrdit ze ani dizajnovo a kvalitou tak je podla mna hodne drahy.... paci sa mi ale priznavam ze sorento mi je hodne sympaticke a nie len preto ze je to kia... je vazne pekne a podla mna hodne podarene... na cestach u nas je sorento uz vidiet a zvacsa na tychto paradnych elektronoch a nejakej peknej metalize... jedno hnedo-bezove vidim hodne casto a posobi az luxusne ... myslim ze sa smelo moze postavit aj k X5 alebo touaregu a majitel moze byt uplne v pohode ;-) a bez pocitu menejcennosti ...

PS: rano som uz omrkol par aut... maju uz tipo hatch u nas na juznej triede ... pripomina mi svojim C stlpikom aj strechou v tvare surfovej dosky tu poslednu generaciu almery... ale je cenou cez moj limit...
Avatar - speedfred
29. 7. 2016 15:09
Re: Kia
Na cenníkové ceny moc nepozeraj (skús nieco zjednať ) , príp nejaká skladovka.
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 22:25
Re: Kia
tak to samozrejme... napriklad pri misakovi sme mali metalizu zdarma ;-) a dostali sportback za cenu sedanu ( co cinilo usetrenu sumu 500 eur ) kedze sportback bol o 500 eur na papieri drahsi ako sedan s rovnakym motorom a vybavou .... uz ked na to pride tak rozhodne clovek bude zjednavat cenu ale dnes som len omrkol par vozov aby som sa uistil ze ano... tieto mozem vylucit... clio ozaj nejdem riesit a ani tipo ... to tipo hatch si mozes omrknut ak niekde vo svojom okoli ( neviem odkial si ) mate showroom fiatu ... pravdepodobne ho uz budu mat...ale ze ho dostanes za 10 tisic to nehrozi... vazne to nie je lacne auto ako by clovek od jeho DNA cakal ... v jeho pripade budes rad ked kupis holatko za 12 a vybavene kusky budu za 14 ... je to podobna haluz ako rapid... kde sa uz cenou zakladu dostavas tesne pod golf alebo ceed uvidis

skor ako tipo ma zaujalo naslapane punto s 1,4 za nejakych 10 a pol tisic ... ale napriklad jeho spotreba je na papieri o liter vacsia ako v riu a az 1,8 liter vyssia ako v balene... skratka 8v zastaralejsia technika v punte sa uz neskryje a prevadzka bude s puntom drahsia ako v riu alebo balene ci povedzme corse... nazivo je ale dizajn punta nadalej hodne nestarnuci a auto takto nove ked vidis je vazne pekne ... a akoby na trh prislo len nedavno
Avatar - Jaros71
30. 7. 2016 02:25
Re: Kia
Fiat Punto má mnohem lepší motor než KIA Rio..ten u Fiatu je nesmrtelnej.
To mi věř..
Rio je pěkné , design fajn..ale dozadu není vidět , okýnko jak v tanku. 8-s
30. 7. 2016 05:39
Re: Kia
Hlavně za ty samé peníze se dají pořídit referentská auta o třídu výš. Nemusíme si nalhávat, že Astra, Cedník nebo cokoliv je na hony vzdáleno obstarožnímu Puntu, bakelitovému Riu apod... ;-)
29. 7. 2016 10:21
Kia je lepší
Co si budeme povídat...stačí se na ta dvě auta podívat. Kia vypadá jak minimálně o třídu lepší auto. Ford vypadá jak konkurence pro Sportage.

Prohlásit v tomto testu Forda vítězem může jen naprostý fanda značky.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 10:23
Re: Kia je lepší
To si to asi neviděl naživo, EDGE je velké auto.... Jestli se ti nelíbí už je tvůj boj, ale proti Sportage má Ford Kugu.
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 11:08
Re: Kia je lepší
edge neskutocne klame telom.... nepovedal by som ze je vacsi ako sorento .... mozno je to tym ze neposobi tak valcovito a ma mensi zadny previs? a mozno opat klame aj tym previsom :-) ..... som zvedavy na zivy pohlad ale ako vravim... tento ford sa mi ozaj paci ... a facelift kugy koniec koncov tiez vlastne vychadza uz akoby z vizaze vacsieho edge ... a to je spravna cesta :yes:
Avatar - miromen
29. 7. 2016 10:28
Re: Kia je lepší
No každopadně je ostuda , že dnes i ten korejec ma od pohledu větši koule než zaprděna šade ve ktere se ti zapařuji vajca. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 10:43
Re: Kia je lepší
To je ono = stačí se podívat = kdo by bral v potaz jízdní vlastnosti, brzdy a podobný kraviny :-)
Avatar - Emel
29. 7. 2016 10:46
Re: Kia je lepší
Mně se líbí obě. Ford je jasně stylovější, svalnatější, designem lehoučce do X6, tady u testovaných kousků navíc boduje barvou.

Sorento je evidentně dělané víc na užitek než na krásu... ale to není kritika, jen je to prostě klasická SUV krabice... v detailech je to hezké auto, proporčně v pořádku, nic proti.

Kdybych měl ale vybrat designového vítěze, tak za mě Ford, celkem jednoznačně...
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 12:23
Re: Kia je lepší
presne tak.... ford ma nadych akejsi hrudy a la X6.... sorento je uz viac valcovite a posobi skor ako zvyseny kombik s nadhladom povedane ... obe auta su vlastne kusok rozdielne aj napriek tomu ze su velkostou takmer zhodne ....

edge posobi stylovejsie a tak nejak extrovertnejsie ale sorento mi pride zase elegantnejsie a akoby luxusnejsie ... mozno to robia aj jeho detaily ako viac chromu ( maska, klucky dveri a podobne )
Avatar - miromen
29. 7. 2016 12:26
Re: Kia je lepší
Ty "pozlatka" z korejcu kvalitni auta neudělaji. Takže zatim jim nezbyva nic jineho než bojovat cenou , což je i dukaz tohoto srovnani , podobně jako když superb zvitězi nad ečkem od mercedesu.
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 12:28
Re: Kia je lepší
to nie je pozlatko... mne sa tie klucky na sorente naozaj pacia ;-) ... pridu mi take alfovite a ak si cital test tak vies ze sorento boduje prave aj kvalitou interieru a celkovou kvalitou.... kia uz davno nie je o pozlatkach ;-) ...

edge podla mna straca v interieri... u auta v takejto cene si predstavujem uz ozaj nieco ine... ale jeho vonkajsia vizaz je vazne pekna :yes:
Avatar - miromen
29. 7. 2016 12:36
Re: Kia je lepší
Mě stači "kvalita" jizdy korejcu v nižši středni , včetně opravdu hrozneho řizeni. A nevěřim , že v jinych třidach by to bylo lepši , viz i tento test. A zdaleka nejsem sam kdo dospěl k tomuto nazoru. A vzhled je věc hlavně individualni. U mě to jsou obě krabice , ale v tomhle připadě u mě Edge s přehledem pohlednějši. U korejcu jako stravielne krabice považuji součastny Tucson a Sportage.
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 12:48
Re: Kia je lepší
ja by som volil sorento... ale je to kazdeho volba ... obe auta su hodne zaujimave a vlastne velmi podobne aj napriek tomu ze kazde vie hrat inu pesnicku.... edge v tejto farbe na 20tkach vie zahrat stylovku ktora by urcite nenechala chladnym ani majitela X6 ... sorento zase pre zmenu pobali aj celu kapelu ;-) .... obe vozy cielia tak trosku na ine priority ale pritom su az podozrivo si blizke
Avatar - Emel
29. 7. 2016 12:40
Re: Kia je lepší
Já to takhle nevidím.

Sorento není úplně levné, stojí milion, to není úplně boj cenou. Ta cena je tak akorát, vzhledem k technice, značce a velikosti auta.

Edge... Edge je prostě drahý. Včera se tu svorně plakalo nad Tiguanem za 1,1M. Edge je sice o třídu větší, ale taky o 22kW slabší... a za těch 1,3 je už plnotučný 193kW Touareg, žádný Nomad...
Avatar - miromen
29. 7. 2016 12:47
Re: Kia je lepší
Už jsem psal , Ford si tluče hubu pravě na těch cenach , na mnoha trzich. U nas je to model od modelu , ale Edge ma opravdu hodně sebevědomou cenu vuči konkurenci.
Ty vyšši ceny mužou byt opodstatněne , ale kupujici na cenu hledi.
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 12:50
Re: Kia je lepší
edge je drahy... ako vazne... kto vyslovene nevyuzije tie megarozmery ale chce skor styl a akusi charizmu a netuctovost tak moze uz radsej omrknut F-pace od jagu
Avatar - woody-alien
29. 7. 2016 21:13
Re: Kia je lepší
Pche, Tiguan. To já viděl na salóně Caddyho v akci s cenovkou 950t. Byl to teda Maxík, čtyřmoťák a v tédéíčku, takže si svou cenu jistě obhájí. A jak mu to v té bílé Candy bez příplatku slušelo. :yes: >:D
Avatar - _Karel_
29. 7. 2016 21:54
Re: Kia je lepší
Uff, tak tomu říkám "v akci" :-O
;-)
Avatar - Emel
29. 7. 2016 21:55
Re: Kia je lepší
Jo, to je nabídka, která se neodmítá... jistě byla sleva aspoň 50 a to už se vyplatí.
Avatar - xjara
29. 7. 2016 10:22
sorento zadni mista
Nevim tedy, zda je evropska verze nejak hodne odlisna od te americke, ale v Americe jsme meli na mesic sorento pujcene a treti rada sedadel byla pohodlna i na delsich cestach i pro dospele ne jen deti.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 11:53
Re: sorento zadni mista
prekvapilo ma s akou lahkostou v podstate sorento porazilo novsi edge .... uz davno som necital tolko chvalospevov na nejaku kiu... zda sa ze sorento je ozaj podarene ... ale priznavam ze ma to neprekvapilo a takyto vysledok som tak nejak podvedome aj ocakaval a drzal bielemu autu palce ... v zahranicnych testoch je sorento uz v pohode porovnavane aj s nejakou tou premiou a povazovane defakto akoby za taku vstupnu branu do premiovejsieho a luxusnejsieho SUV sveta... v europe v podstate najlepsia a najvacsia kia aku tu mame ... za melon ozaj nikto z SUV konkurencie neponukne lepsiu kvalitu dizajn priestrannost aj motor ... tu kia drti konkurentov na celej ciare a po modeli edge si urcite zmlsne neskor aj na kodiaqu :yes:
Avatar - Jaros71
30. 7. 2016 02:27
Re: sorento zadni mista
Sorento je podařené auto , jen na korejce za šílenou cenu.
Edge je cenou už úplně mimo...svět se zbláznil.
Kdo to koupí? >:D
Avatar - 3_diamanty
30. 7. 2016 07:32
Re: sorento zadni mista
minuly rok si nove sorento naslo v eu vyse 16 000 zakaznikov ... tento rok to bude snad este lepsie ..... takze najdu sa taki ktorym to auto sadlo... navyse ak pripratame dalsich vyse 100 000 kuskov ktore predava v amerike a dalsich niekolko desiatok tisic v azii lahko zistime ze sorento dnes patri v triede vacsich SUV doslova k bestsellerom ;-) ... ze sice zrovna v eu nema take cisla nie je nic prekvapujuce... primarne totiz cieli na ameriku a s dvoma dizlami v eu ( u nas len s jedinym ) toho ozaj nemoze u nas tolko predat ako touareg s xy motormi v ponuke... sorento ma uspech... ma ho doma v korei.. ma ho v usa a kanade... a jeho predaje stupaju aj v eu.... to auto ma stale lepsie meno a imidz... urobilo uz velky kus cesty a dnes povazujem sorento za jedno z top aut svojho segmentu ... komu sa nepaci cena... nevadi... ma tu yetinu v plnke s dsg za 900 tisic ... mozno s nou bude spokojnejsi ;-) .. staci si len vybrat ( SUVeciek na trhu je dnes uz ozaj dost ) .. ziadny problem
29. 7. 2016 10:49
USA vs EU
Na uvedenom teste je krásne vidieť dravosť značiek Kia/Hyundai, ktoré dokázali za cca 15 rokov nielen dobehnúť, ale v mnohom predbehnúť zabehnutú EU a USA produkciu. Osobne mi to je úplne jedno, nie som ich výsostným fanúšikom, ale majú môj rešpekt. O to viac bude zaujímavé sledovať, ako a či sa dokážu presadiť aj v luxusných triedach, kde funguje už silný patriotizmus a samozrejme, status značky. Výborné jazdné vlastnosti Fordov sú vyhlásené, v tomto prípade, teda triede SUV si ale dovolím tvrdiť, že nie sú až tak dôležité. Auto s hmotnosťou 2 tony, určené predovšetkým pre rodinu musí zniesť úplne iné kritériá a v tých je Sorento o triedu lepšie. Mal som možnosť sa niekoľko krát previezť a úprimne, v tejto triede za dané peniaze nič lepšie nezoženiete. Úvahy o tom, čo sa dá kúpiť za rovnaké peniaze u „prémie“ sú aktuálne len do momentu, kedy si porovnáte výbavu. Tuareg so 6 valcom a porovnateľnou výbavou vychádza o min. 12 000 € drahšie, D3 ide ešte ďalej. Dizajn je subjektívny a aj keď originalitu a atraktívnosť Edge nikto nemôže uprieť, osobne volím umiernenosť a evidentnú USA motiváciu u Kie. Interiér Edge som nevidel (Focus ano a je to des), Sorento na živo znesie porovnanie s nemeckou trojkou. Bežná rodina na SK/CZ trhu málokedy siahne po SUV za 40 000 €, v USA je táto kategória relatívne bežným a štandardným rodinným autom, aj keď samozrejme, za úplne iné ceny. Navyše, Americký zákazník nie je tak silne zaťažený „sociálnym statusom“ značky a reálne porovnáva, čo dostane za svoje peniaze. V tomto prípade dostane veľa muziky za málo/menej peňazí a možno aj preto je Hyundai/Kia v USA vnímaná výrazne vyššie ako v EU. Hyundai dokonca lepšie ako VW :-) J
Rozbalit vlákno
0
29. 7. 2016 11:21
cesta do ameriky..
No jo, cesta do ameriky, ale po evropsku. Kdyz jsem si nove Sorento (mimochodem paradni auto) pujcoval minule leto ve Statech, dostal jsem ho s benzinovou V6 (tusim ze 3.5l) s 290 konmi. Fantasticky svezeni. Tady do nej clovek dostane jen nejaky unaveny chrochtak. :-(
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 11:23
Re: cesta do ameriky..
Stejně jako do Edge. Kde je chyba? ;-\
29. 7. 2016 19:27
Re: cesta do ameriky..
Za cenu testovaneho Edge je Jeep Grand Cherokee s benzinovou 3.6 V6.
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 11:35
Re: cesta do ameriky..
pripomina to cestu na divoky zapad za kovbojmi na shetladnskom ponikovi ;-)

je jasne ze benzinove sestvalce ake maju v amerike ..to bude iny level...

PS: sorento v amerike ma V6 3,3 gdi s 290 konikmi ;-)
Avatar - AUDIRS6
29. 7. 2016 13:09
Prekvapenie ? Nie !
Musim sa zastat Kie, v poslednej dobe fakt robi hlavne v kabine pekne a kvalitne auta.
No a ked si zoberem, ze prave v aute ako majitel / cestujuci travim viac casu ako ocumovanim auta na parkovisku ( pricom ani tu Kia neposobi nejako nedostojne ), zanechava vo mne lepsie pocity. Kvalita z interieru ako celku je na uplne inej urovni ako z Fordu, sedel som v nej a musim ju kvitovat. Ta podobnost a mix Audi a BMW dizajnu proste na mna ako tipickeho europana proste funguje. V Edgi som este nesedel, ale po skusenosti ( statickej ) s inymi Fordami, to bude mat aj Edge proti Sorentu asi tazke. Hlavne so svojou cenou. A moze aj jazdit ako X5 / nova Q7. S tym 4 valcom proste nema byt autom, ktore sa s nimi ma nahanat. Toto si majitel Sorenta uvedomi hned pri jeho kupe a kedze sa o to nebude pokusat, jeho potreby mu splni Sorento lepsie. Plus, bude ho pri srdci / pohlade na stav uctu, hriat pocit usetrenych penazi. ;-)
OK, z hladiska bezpecnosti prezut Kiu na nejake lepsie gumy, nech este o cosi lepsie sedi v zatackach a lepsie brzdi, ale svoj primarny ucel - v pohode sluzit ako velky, komfortny ba az skoro luxusne posobiaci rodinny voz - si splni lepsie. Toz gratulacia Peťo ( Schreyer - jeden z riaditelov Kia Motors Company ). ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 13:21
Re: Prekvapenie ? Nie !
edge navonok akoby viac hralo na styl pritom je zaujimave ze sa zaobislo bez chromovych ramcekov okolo okien.. chromovanych kluciek a nikde nevidim ani modne plastove lemy blatnikov.... posobi tak akoby viac mestsky na mna... napriek tomu ze ma vyssiu svetlost ako sorento ktore svojimi chromovymi "doplnkami" vie vyzerat podla mna zase akoby elegantnejsie a luxusnejsie

co mi ale u fordu vadi je ten interier... ci uz focus... alebo tento v edge... podla mna je to ozaj slabe ... nech sa nik na mna nehneva ale za tu cenu by mal mat ford edge taky interier zeby kiu rozniesol na prach ... bohuzial ono je to opacne.. uz z fotiek kabiny mam pocit ze ford na kiu proste nestiha ( co potvrdil aj test ) a to kedysi bolo nieco nemozne a neuveritelne ... dnes realita
Avatar - miromen
29. 7. 2016 13:50
Re: Prekvapenie ? Nie !
Interier ve Focusu slaby ? Ano co se podelne prostornosti tyče určitě , ale kvalitou a provedenim je s korejci važně nesrovnavej.
31. 7. 2016 22:40
Re: Prekvapenie ? Nie !
Braníš svoji garáž co..... >:D
Avatar - miromen
1. 8. 2016 10:22
Re: Prekvapenie ? Nie !
Mysli si co chceš , ale znam jak Ceeda ten tedy před FL , tak i30 FL. A musim se smat , když si vzpomenu jak se psalo , tušim u i30 , že je na urovni Golfa. Ne , že by na tom byli vyloženě špatně , ale rozhodně to nejsou interiery ktere by svou kvalitou osilnily. Trvanlivost některych materialu po par 10tkm co jsou vidět , nejsou na dobre urovni a ani bych se nedivil , kdyby to co neni vidět , bude na tom ještě huř. Pro mě je však horši to , co předvaději za jizdy. Někteři lide kteři přesedaji z ruznych aut včetně koncernovych , dokonce označuji jejich jizdu za "nebezpečnou" , diky necitlivosti a mizernemu kontaktu řidiče s autem.
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2016 16:05
Korejská liga
Velká neprémiová SUV jsou vrcholnou korejskou disciplínou. Sorento a Santa Fe jsou jasnými favority. Vzhledově si nemají co vyčítat s prémií, materiálově a zpracováním dávno dosáhli úrovně Volkswagenu.

Ale až u nás v ČR přijde Kodiaq, tak to stejně bude všem jedno, protože povětšinou sáhnou po škodovce ;-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2016 20:58
Re: Korejská liga
podobne ako velky superb vo svojej triede je u vas doma v predajoch neporazitelny tak samozrejme podobnu situaciu ocakavam aj v pripade velkeho kodiaqu v triede SUV ... to ale neznamena ze konkurencia bude horsia... domaci trh je skratka domaci trh.. vo svedku tiez vitazi XC60 pred X3 ... zatial co v nemecku je to samozrejme naopak...
30. 7. 2016 05:26
Re: Korejská liga
Jedna drobná...na základě čeho to píšeš? Viděl jsi např Touraega po 200, 300kkm a SF nebo Sorento? Zkus to někdy a pak to tu oprav.

Dostávají mě tyhle glorifikační texty stavějící na pedestal cokoliv bez nějaké zkušenosti.
Avatar - rohYpnol
30. 7. 2016 11:50
Re: Korejská liga
Koncernové vozy nenajedou víc než 180 tis. km, pak se to stočí >:-[] ;-)

Nemám co opravovat, o trvanlivosti jsem nenapsal ani řádku. A jen tam mimochodem, Touareg je cenově trochu jinde než Santa Fe nebo Sorento :-!
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 12:40
Re: Korejská liga
čímpak to asi bude, že generací B5 to končí >:D >:D >:-[]
Avatar - Emel
31. 7. 2016 15:25
Re: Korejská liga
Prostě B6 ještě nemají v průměru přes čtvrt mega ;-) , pokud sis nevšiml, jsou tam samá starší auta.
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2016 15:47
Re: Korejská liga
B6 se začal vyrábět začátkem 2005 a v červenci 2007 skončil = hodně by jich mělo mít přes čtvrt mega :-)

Navíc v článku to neni o 250 ale 200 t. km ;-)
Avatar - Emel
31. 7. 2016 16:22
Re: Korejská liga
To je ale průměr... abys dosáh na průměr 200+, potřebuješ asi starší auto... v tom žebříčku nic novějšího není a podle mě to není tím, že by všechna novější auta byla horší. Jinak 200t není tak moc, to se dá najet s jakýmkoli autem, o které se trošku staráš...

BTW, když jsme u těch statistik a anket...
[odkaz]
;-)
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2016 16:47
Re: Korejská liga
Tak co do výdrže všechna novější auta spíš horší sou >:-[]

Dřív těch 200 t. šlo najet s čimkoli = nejnovější trend de myslim trochu jinym směrem :-)

Odkaz mi nejde ale poslední JDPower byl zajímavej = no jak pro koho >:D
Avatar - Emel
31. 7. 2016 18:49
Re: Korejská liga
Trend jde jiným směrem, to je pravda... v dnešním autě je spousta věcí, co v těch starých nebyla. Ale i tak, těch 200 dáš fakticky s čímkoli, nakonec nedávný článek o stáčených Octaviích je hezký příklad toho, kolik km takové vcelku průměrné auto může najet, aniž by to bylo nějak na první pohled poznat - auta nereznou a technika se holt případně vymění - tak dlouho, dokud je to rentabilní - což je při klesajících cenách aut a rostoucí ceně práce klíčová proměnná.
30. 7. 2016 13:43
Re: Korejská liga
Psal jsi o materiálech a zpracování, kdy H/K dle tebe dávno dosáhl úrovně VW a já ti píšu, že u i40 se loupal "kožený" potah volantu po pár tisících km, obecně jsou materiály na 100kkm jak ve stočených evropských vozech, které jsou po 7-mi letech a prvním majiteli "upraveny" na pouhých 190kkm.
Je to jiná liga a stačilo by si promluvit s pár dodavateli jednotlivých částí interiérů do evropských automobilek nebo do korejských. Jiná liga, jiná cena...ale rozhodně ne ve prospěch korejského dua H/K.
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 12:38
Re: Korejská liga
ano, psal jsem o kvalitě zpracování a materiálech, což zdaleka neznamená synonimum životnosti a trvanlivosti.

A že se mi na Hyundaii oloupe po 100 tis. volant? No a? Vyměním a kde je problém. Stokrát lepší než neustále řešit závady na motorech >:-[] :-!
31. 7. 2016 17:17
Re: Korejská liga
Bohužel takto to je s většinou materiálů. Povrchovými počínaje a třeba tlumiči konče.
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 21:03
Re: Korejská liga
jistě, koncern vyrábí ze super materiálu super kvalitně. Proto se se*ou rozvody, praskají hlavy atd. že... >:-[] 8-s No, já raději tu nespolehlivou netrvanlivou rejži, která má záruku pouhých 7 let >:-[] >:-[] :-!
Avatar - CommonUser
1. 8. 2016 10:59
Re: Korejská liga
V niecom mas pravdu a ani japanici sa niecomu neubranili. Ale EU ide tiez tymto smerom. Hrdza, interier, motory ...
30. 7. 2016 05:46
Optimisti
Dát za Kiu lehce přes mega a za Ford ještě o min čtvrt míče víc? Absolutn nesmysl. Ani za jedno auto bych ceníkovku nebyl ochoten dát.
Pokud se oprostím od ceny, pak se domnívám, že auto má hlavně zatáčet, brzdit a dobře jezdit. To upřednostním vždy před lepšími plasty, chápu, že třeba ženy ne, ale nahoře se asi většina zbláznila.
Edge má kokpit z Mondea, které trpí na americkou představu dostupného luxusu, ale jinak mu vytknout v rámci třídy máloco, v rámci ceny vše.

Za mě Ford, je lepším autem.
;-)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - 3_diamanty
30. 7. 2016 07:47
Re: Optimisti
odkedy logo na kapote urcuje cenu auta... zabudni na kiu sephiu a clarus aj na felicie a favority.... je predsa jasne ze taketo moderne velke SUV plne na urovni sucasnej konkurencie uz dnes nemoze stat pol mega... pockaj ked aj nejaka dacia raz bude za mega ... to som zvedavy co povies potom ... kedysi bolo tiez neskutocne dat za skodu co i len 400 tisic a pozri sa na nu dnes... yetina v plnke stoji takmer milion a nikto s tym nema ziadny problem ... logo cenu neurcuje... alebo skoda za milion je uz ok lebo ma krajsie logo? ja tvrdim ze sorento je este lacne auto na to ake komplexne kvality a praktickost zakaznikovi ponuka ... sam vidis ze ford edge je uz o kolko drahsi a pritom mne nepride lepsi

niektori by si stale zelali aby kia bola za pol mega ale zaroven mala know-how a vybavu ako rolls ... takto to ale nefunguje... kvalita aut aj ceny sa uz zrovnavaju... skoda? kia? ford ? ani jedno uz nemoze byt dnes "zadarmo" ak chce byt na urovni doby a coraz silnejsej konkurencie
30. 7. 2016 08:46
Re: Optimisti
Jsi za vietnamský kalhoty ochoten dát stejně jako za Lee džíny? Probuď se ;-)

Nehoň to do extrému, za Kiu stejně jako za Forda bych sedmimístnou částku nikdy nedal. Stejně jako za většinu modelů v mainstreamu. Tobě nepřijde nic lepší, bereš to moc optikou fandy H/K. Ani kvality ani ceny se nesrovnávají. To jsou jen zbožná přání...

Opakuju, za mainstreamový SUV s R4 naftou bych mega nedal. A nejen z těchto dvou vždy to s lepšími jízdními vlastnostmi, auto totiž musí hlavně jezdit. :-)
Avatar - 3_diamanty
30. 7. 2016 22:28
Re: Optimisti
je to len a len tvoj boj... drz sa :yes:
31. 7. 2016 17:21
Re: Optimisti
Nápodobně, až vezmeš +40kEUR, koupíš mainstream a najedeš na něm 200kkm, rád si s tebou vyměním názor a můžeme porovnat ;-)

Btw.: SUV jako druhé, pracovní auto mi dělá radost. Když potřebuju doveze mě všude kam chci, bez strachu o kola, podvozek apod a nedílná, psí součást rodiny má v kufru tolik pohodlí, jaké by v kombíku nedostala.
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 13:21
Re: Optimisti
no vidíš, a pak je spousta zájemců, kteří si prostě klidně tu kiu s FULL výbavou za mega koupí a nemají s tím problém.

Ono to má totiž značné výhody. Jednak adekvátně vybavená prémie bude za úplně jinou cenu a za stejnou cenu by na prémii sotva dosáhli na nějaké holátko, jednak Kiu nikdo nikomu závidět nebude, a provozní náklady jsou taky zcela jinde, zkrátka v neprémiové cenové úrovni, kdy člověk nemusí na garančce financovat mramorovou podlahu a 90:60:90 na recepci :-!
31. 7. 2016 19:43
Re: Optimisti
Jasně koupí Kie neplatíš režie a prodejci Hyundaie jsou nejš'tastnější >:-[] . Není to milion, ale ještě o čtvrt míče víc a to už jsi na dostřel prémiových vod navíc obvykle se servisem v ceně.
A závist bych neřešil vůbec ;-)
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 21:00
Re: Optimisti
Samozřejmě, že režii má i rejže. Ale je rozdíl, jak velkou a co všechno platíš. V případě prémie i prémiové služby a prostředí (to ovšem zdaleka neznamená, že služby jsou lepší jak u neprémie).
Avatar - Emel
30. 7. 2016 09:33
Re: Optimisti
Ale jo, nakonec, je nějaké auto za které bys ceníkovou dal? On ji po tobě taky nikdo chtít nebude... nevím jak to děláš že vkročíš do salonu kde nechceš nic koupit a už máš slevu 15% na cokoli včetně personálu :-)

Mně se sice líbí víc Ford, ale smysl mi dává Kia. Pokud bych potřeboval občas vézt víc než pět lidí, tak Sorento jako konkurent Galaxy nebo Sharana... proč ne. Sharan s 4x4 DSG je 1.112.900...

Pokud chci auto co zatáčí, brzdí a dobře jezdí, tak si vezmu Mondeo (abychom zůstali u Fordu).
30. 7. 2016 10:44
Re: Optimisti
Auta, která si kupuju pro sebe bych ve finále za plnou koupil (doufám, že tu teď nebude šéf prodejce ;-) ), ale jsem samosebou rád, že se daří cenu sundavat dolů :-) .

Kia...nemám problém, jen říkám, že auto musí hlavně dobře jezdit a jestliže by měla Kia jezdit evidetně hůř, pak by testovací jízda byla tou poslední.
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 13:18
Re: Optimisti
Úplně přehlížíš cílovou skupinu. Od SUV téhle velikosti třeba já nečekám, že se povozím a úplně mi postačí, že jízdní vlastnosti jsou čitelné a bezpečné a mnohem víc mě bude zajímat pohodlí. Takže vítězství řidičsky hůře jezdícího auta v tomhle segmentu zcela chápu :-!
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2016 15:55
Re: Optimisti
Já už nechápal když za menší rozměry je bod za rozměr navíc. Tady to Mička zopakoval a při 3 ze 4 dynamickejch parametru horší je taky bod navíc = pro horšího :yes: >:-[]

Já v hifi beru jako základ zvuk a drobná část hodnocení to další. U aut podvozek a motor atd. a drobná část hodnocení plasty na palubce a tak :-)

Na ACZ se vezme co se zrovna hodí = třeba větší komfort u HH :yes: :yes: >:D

Fintu větší kufr a menší prostor v kabině = jasně že upřednostnim kufr ;-)

Já teda svý zavazadla tak rád nemám = klidně se přiznám :-)
31. 7. 2016 17:20
Re: Optimisti
Nikomu svůj názor samosebou nevnucuju, jen se mi už tolikrát vyplatilo auto, které tě v krizových situacích podpoří a nevyšplouchne (sníh, voda, takyřidič), že si neumím představit jezdit s přeposilovaným, necitlivým řízením a v těchto situacích nejistým podvozkem.

Notabene, dobrý nebo nadprůměrný podvozek zvládá komfortní jízdu a zároveň jisté jízdní vlastnosti. Nezaměňujte pohodlí s nejistotou.
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2016 20:58
Re: Optimisti
to není tak jednoznačné. Ano, v případě Mondea tomu tak jednu dobu bylo, že komfort a agilita šly ruku v ruce, ale jsou to spíš vyjímky.
1. 8. 2016 10:01
Re: Optimisti
Souhlas, když jsem vybíral auto pro rodinu, už jsem byl téměř rozhodnut pro i40, ale ještě jsem si ho půjčil na delší projížďku a ta mě odradila. Necitlivé řízení, při předjíždění na silnici s výjetými kolejemi dokonce vyloženě pocit nejistoty...
Nakonec jsem připlatil asi 60k a vzal Superba II, který je z hlediska řízení naprosto v pořádku (řekl bych dokonce velmi dobrý).
30. 7. 2016 21:41
Kia
Kia ušla určitě velký kus. Sorento i další auta značky jsou povedená. Sorento si cenu obhájí. Je to pořádný kus komplexního auta bez citelných slabin s žádnou konkurencí v ceně. O olupujících volantech nemůže být řeč. Ford dělá příliš globální auta a je to na nich znát.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
30. 7. 2016 22:39
Re: Kia
ono to fakt nejde aby sorento bolo kvalitne a vybavene ako touareg ale zaroven stalo pol mega... .. ale clovek ktory uz spon kusok auta sleduje to pochopi .. ono hodne sa uz kvalita aut a technologie v autach vzajomne zrovnali napriec roznymi znackami ... a tym padom sa zrovnali aj ceny.. kedze ziadna parada nie je zadarmo

ja povazujem sorento za momentalne najkomplexnejsie a najlepsie auto svojho mainstreamoveho SUV segmentu :yes:
Avatar - Emel
31. 7. 2016 08:12
Re: Kia
To můžeš napsat jen v případě, že nepočítáš Touareg nebo XC90... a ono pak moc žádná konkurence nezbude.
Avatar - 3_diamanty
31. 7. 2016 20:26
Re: Kia
XC90 ma dlzku takmer 5 metrov... pride mi uz kusok akoby nad sorentom... a akoby uz pokukovalo skor po range roveri a audi Q7... teda niekde tymto smerom

k sorentu bude mat blizsie uz coskoro nove XC60
31. 7. 2016 16:14
SUV
Musím souhlasit s těmi, kteří tvrdí, že jízdní vlastnosti nejsou v této kategorii prioritou. Pokud někdo kouká po autě, které jednak splní "rodinné" požadavky, ale zároveň opravdu hezky jezdí, měl by si koupit normální kombi. Nehledě na to, že v dnešním kombi střední třídy v mainstreamu nebo vyšší střední v prémii je uvnitř úplně stejně místa, jako v těchto obrovských SUV (bráno co do objemu, prostor v SUV je samozřejmě vyšší).

SUV se zkrátka kupují kvůli pocitu bezpečí (hodně plechu kolem a vysoká hmotnost), vysokému posezu (zejména ženy nerady "dřou zadkem o zem") a možná do jisté míry kvůli sociálnímu statusu (velké auto vypadá draze a silně). Průchodnost terénem nehraje roli (na projetí zasněžené cesty mi stačí jakékoli 4x4 a do opravdového terénu se majitelé SUV nepodívají; nehledě na to, že SUV do opravdového terénu ani nejsou stavěná) a argument s vnitřním prostorem trochu kulhá (kombi je na tom +- stejně a velké MPV lépe). Rozhodně se ale nekupují kvůli jízdním vlastnostem.

Proto Edge může sice hezky jezdit, ale komu na tom opravdu záleží, asi se podívá do jiné kategorie (za tuhle cenu bych měl Mondeo v nejvyšší palbě).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
31. 7. 2016 16:28
Re: SUV
Do Sorenta sedneš v sedmi... pokud těch 7 míst potřebuješ, tak zase tolik na výběr není. MPV jo... já bych se asi cítil lépe v Galaxy než v Sorentu, ale to jsem asi spíš výjimka.
1. 8. 2016 17:04
Divné
Rodiče teď přes známého koupili skladovku výběhového Defenderu s třílitrovým šestiválcem a automatem ve vynikající výbavě za přibližně milion... (bez dph). Tak nějak vím, že bych šel taky asi radši do Defendra než do těhle srágor.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
1. 8. 2016 17:10
Re: Divné
Defender není moc auto na silnici... neříkám že to vadí, ale cílovka je jiná.