Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford S-Max 2.0 EcoBoost (149 kW) – I s rodinou se dá sportovat

Ford S-Max napřesrok čeká mezigenerační výměna. Jaké vlastnosti by si nová generace měla ponechat po svém předchůdci?
Zpět na článek
29. 9. 2014 10:40
29. 9. 2014 11:34
29. 9. 2014 16:00
30. 9. 2014 12:31
neregistrovaný "SR20"
6. 10. 2014 16:53
Avatar - Uživatel_5340709
29. 9. 2014 09:51
Srovnání
zajímala by mě jedna věc, dřív když člověk porovnal nějaký atmo dvoulitr např. jpn provenience třeba s dvoulitrem od VW měl jasno jaké jsou rozdíly, daly se lehce najít rozdíly skoro u každého motoru /němce, francouze apod. /, jeho plusy, mínusy, hlavně co se týče projevu.
Dovedl by někdo dnes popsat rozdíl mezi 2,0 Tsi a třeba tímhle eco-boostem, protože třeba dvoulitr od fordu jsem zatím nezkoušel. Mířím tam, že papírově jsou oba /a i další motory/ rozdílné jen minimálně, turbo to taky dost celé unifikuje. Má jeden z těchto motorů něco, že by se o něm dalo říci - ten chci, protože jede ......................... a tím je mi sympatičtější?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 10:12
Re: Srovnání
jeden z bomba motorov je tento [odkaz] ... ;-)
Avatar - KANKUNEN
29. 9. 2014 10:22
Re: Srovnání
Odpověď se nedozvíš, protože málo lidí je skutečně objektivních.
29. 9. 2014 10:40
Re: Srovnání
Sice mám zkušenosti s oběma, ale pokaždý v jiným autě. Takže těžko říct. Přesně tuto testovanou specifikaci jsem jezdil asi před 3-mi lety a následně pak ještě 2,2TDCi. Ani spotřebou by mě nikdo neukecal na naftu. Tenhle motor má dostatek síly, kultivovanosti a s powershiftem funguje perfektně.
Na srovnání s TSI by byla potřeba podobná specifikace v Sharanu.
Avatar - iudex
29. 9. 2014 11:34
Re: Srovnání
Dobre poznám 2,0TSI aj 2,0EB, bohužiaľ v iných autách a v inom naladení (Focus, Golf). Osobne myslím, že bude obrovský problém nájsť niekoho, kto skúšal TSI v Sharane, nakoľko Sharan sa predáva skoro výhradne s TDI (obdobne aj ostatné veľké MPV) a ani predajcovia takéto motorizácie nedržia.
Inak hoci v kompaktných hothečoch majú tie motory odlišný charakter (v ST motor pôsobí športovejšie, výkonnejšie, čo je dané z veľkej časti zvukovým naladením, 2,0TSI je kultivovanejší a hlavne úspornejší), pri MPV predpokladám podobné naladenie s väčším utlmením a rozdiely zrejme nebudú také, aby človek len kvôli motoru uprednostnil iné auto. Oba sú moderné motory s obdobnou technikou a človek pravdepodobne dostane presne to, čo od priamovstrekového turbobenzínu očakáva: tichý, kultivovaný motor s dobrým ťahom už od nízkych otáčok, s ktorým je radosť predbiehať, avšak daňou za turbobenzín vo veľkom a ťažkom MPV bude vyššia spotreba. Rozdiely teda bude treba hľadať inde ako v motore, najmä v tom, že S-Max je športovejšie ladené MPV a nie priamym konkurentom Sharanu; tomu má z Fordov konkurovať Galaxy.
Avatar - Midlosek
29. 9. 2014 12:12
Re: Srovnání
Pokud Ford Focus ST, tak 188 kW. Základ 2.0 EB o kterém je řeč, 149 kW. Nebude to jen zvukové naladění ;). Navíc jak píšeš, tak úplně jiná auta. To nemá moc cenu srovnávat...
Avatar - iudex
29. 9. 2014 16:00
Re: Srovnání
Drobná oprava: 184 kW. ;-) Inak máš pravdu.
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 10:33
Laciné zpracování?!
Rád bych, aby autor uvedl příklad, s čím srovnává? Já sem s tímto vozem měl tu čest a porovnával s konkurencí a Ford ač už má interiér dizajnovaný před pár lety, tak se směle může rovnat konkurenci, jelikož zrovna Smax/Mondeo mají použity měkčené plasty ve velké míře + kožený volant skvěle padnoucí do ruky, což se nedá říct i některé konkurenci, třeba z řad koncernu.

Je zajímavé, že bakelitový "hezky na oko" pusobící plast oceníte a kvalitně zpracovaný Smax má v interiéru "průšvih". Děkuji autora za vyjádření, auto jsem si včera prohlížel dost důkladně, tak vím také své...

Beru to, že vzhled palubky a přístrojů je již dnes trochu za zenitem a chce to facelift, ale zpracování a použité materiály jsou rozhodně kvalitnější, než u některých jiných výrobců... a to včetně těch zprofanovaných zde na webu.

Dále mne zaráží srovnání velikosti se Sharanem a Alhambrou, jelikož těmto vozům spíš konkuruje Galaxy ne?

Motor musí jet super.... v pátek jsme pořídili Kugu s 1.6EB a s autem to cvičí hodně solidně :yes: Škoda tý spotřeby, u rodinného vozu na dlouhé trasy stejně preferuju to TDCI :-)
Rozbalit vlákno
83
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 10:43
Re: Laciné zpracování?!
gratulacia k autu :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 10:51
Re: Laciné zpracování?!
Jo, díky, foto dodám za pár minut k Mondeu, pokud zajímá... A ke konkurentum, co by tě zajímaly, Sportáže sem projížděl a před svezení Kugou to byl pro tátu favorit...hlavně díky ceně, ale sehnal sem jim nabídku, která se neodmítá. Jak mi tu kdysi napsal Jossalito o Sportage, tak musim říct, že měl naprostou pravdu... pokud máš rád řidičský auto, tak to Kia rozhodně neni i když to neni uplně špatný auto.

edit: Foto už je tam, když by zajimalo :)
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 11:12
Re: Laciné zpracování?!
kludne ak chces foto moze byt ale nemusi..... je to ciste tvoja vec....

ved samozrejme.... vyber je uz na kazdom z nas, kazdy je spokojny ked ma to "svoje vysnene auto" .... ;-) :yes:

hlavne nech roky sluzi ....... a nech je spokojnost.... :yes:
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 11:16
Re: Laciné zpracování?!
Chtěl sem jen říct, že náš věčný boj Korea vs ostatní konkurence bohužel nevidím pořád ještě tak, že by za stejnou či obdobnou cenu mohly toliko konkurovat, ať už je to zpracováním, motoricky či jízdními vlastnostmi. Takže, být o 100 tisíc levnější, je to jiná káva :-) Ale je to muj názor na věc... Jediny plus vidim ve vzheldu zrovna teda Sportage, to auto se povedlo.
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 11:25
Re: Laciné zpracování?!
dik.... ano uz vidim fotky ... pozeram ze tmava farba leti....... ale to aj u nas.... tiez mame obe auta tmave.....

sportage vyzera fajn.... samozrejme dizajn nie je vsetko a to auto uz ma nejaky ten rok za sebou ........ kuga je urcite podvozkovo uz lepsia...... aj ked v praxi mnohokrat nejake tie limity pri jazde clovek nehlada neskusa nezazije........

hlavne nech sluzi..... ak si spokojny tak nie je o com........ tak to ma byt :yes:
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 11:29
Re: Laciné zpracování?!
No... až bude recenze, tak osvětlím výběr barvy, ale za tu cenu a v té výbavě byly v ČR jen dva kusy, bílá obyč a černá panther metalíza ( stejná jako mam na Mondeu), takže to nebyl uplně záměr >:D
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 11:35
Re: Laciné zpracování?!
s tou farbou tipujem to bolo tak ako u nas.... proste si si vybral to co bolo ;-)

my sme prisli.... mali tmavy sportback.... klasicky vybavou zaklad akurat v tmavej metalize .. chlapik nam hned vysvetlil ze nam ho da za cenu sedanu ktory je bez metalizy.... clovek vtedy tak nejako racionalne zvazi a uvedomi si ze zrazu nemusi mat bordove auto ;-) ale zoberie aj inu farbu..... ;-)

su ponuky ktore sa proste nedaju odmietnut.... a farba uz taku rolu nehra :yes:
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 11:38
Re: Laciné zpracování?!
Ano, pokud to neni vyloženě nejaká ohavná barva >:D
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 11:45
Re: Laciné zpracování?!
jo jasne to je pravda...... videl som hraskovozeleny spacestar u nas v showroome misaka ( momentalne je tusim vystaveny u nas v OC optima ) ..... a to nie..... biely ok.... cierny ok.... aj ten fialovyneviemaky este ujde..... ale ten hraskovy to nie..... tam by som uz vazne do takto sfarbeneho auta nesiel.... to je pravda

[odkaz] [odkaz]
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 11:48
Re: Laciné zpracování?!
Na tom prckovi by mi to tak nevadilo ta zelená :-) Na SUV nebo Sedan bych to nechtel :-)
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 11:50
Re: Laciné zpracování?!
to som si vravel aj ja.... ale nazivo je to bleeeeee..... hraskovu nemusim

ale ten fialovy spacestar som uz videl u nas, jeden tu uz beha po meste... niekto si ho uz kupil.... zvlastny vkus [odkaz]

bordovy je ale vazne hezky :yes:
Avatar - _Karel_
29. 9. 2014 11:43
Re: Laciné zpracování?!
Tvoje gratulace zní srandovně při vědomí toho, jak jsi tu kugu nazýval hnusem.
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 11:49
Re: Laciné zpracování?!
srandovny je skor tvoj koment.... musi sa mi snad kuga pacit ked niekomu gratulujem?

tebe sa tiez nemusi pacit sportage ale pogratulovat susedovi ked si ho kupi kludne mozes..... neodhryzne ti z nosa
Avatar - _Karel_
29. 9. 2014 11:56
Re: Laciné zpracování?!
Neodhryzne mi z nosa, jen to pak nevypadá moc upřímně, po tom minulým zvracení-"interier hruza a des... cina hadr..... zvonku taktiez peking style....

za tie prachy? navyse tie ich diesle aj benziny zeru jak svina ( preletel som dnes uz 5 testov kugy a spotreba je problem snad u kazdej kugy ) .. .... ja tym ludim nerozumiem
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 12:03
Re: Laciné zpracování?!
pleties si dve rozdielne veci... vyssie som to uz napisal....

a co si myslis je tvoja vec......

gratulacia nema nic spolocne s tym ci sa mi to auto musi pacit alebo nie...

teraz triafas vedla.... viem uprimne zagratulovat kazdemu nech ma hocijake auto ;-) a ver mi ze neklamem
29. 9. 2014 12:29
Re: Laciné zpracování?!
Tak jsi mohl být ještě upřímnější a ke gratulaci dodat, že si podle tebe vybral toho největšího SUV sráče na trhu.
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 12:37
Re: Laciné zpracování?!
preco? ved kazdemu sa paci nieco ine.... tak preco by som pisal ze podla mna? nejde o mna

ja ked si kupim sportage tak mi je predsa tiez jedno co si o nom mysli niekto iny.... a s gratulaciou nema nic spolocne to ci sa mi to auto musi pacit alebo nemusi.......

neviem ci mi rozumies....
29. 9. 2014 12:43
Re: Laciné zpracování?!
Prostě na to, jak máš ve zvyku se zde velice fundamentálně vyjadřovat třeba na adresu zrovna Kugy, nepůsobí tvá gratulace upřímně. Proč se nejednou bojíš s Ozzmanem konfrontovat? Takhle to vypadá, že máš strach se postavit za to, cos už napsal.
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 13:11
Re: Laciné zpracování?!
viem kam mieris... ale mozem ta ubezpecit ze moja gratulacia k autu je uprimna.....

viac pre svoju obranu ani pre tvoju zmenu nazoru neviem spravit..... ak mas iny nazor v poriadku.... ja ti ho neberiem....
Avatar - _Karel_
29. 9. 2014 15:29
Re: Laciné zpracování?!
Abych řekl pravdu, ani mě nenapadlo, že bys to nemyslel dobře- tu gratulaci. Bylo to jen rýpnutí ve smyslu- příště možná víc přemýšlej, než se na nějaký auto úplně zbytečně "vybliješ" jen kvůli tomu, že zrovna tobě se nelíbí.
Avatar - fOE
29. 9. 2014 13:15
Re: Laciné zpracování?!
Ale tak to je snad patrne obecne, ne? Jeho naprostym odklonenim od toho co tu cele roky hajil k tomu co tu cele roky hanil.
Avatar - simon_sez
30. 9. 2014 15:33
Re: Laciné zpracování?!
keby mu napisal "ty *, co si to kupil za auto", tak mu das palce a pochvalis za uprimnost??
preco nemozem pogratulovat niekomu k hocakemu vyberu? kvoli priznaniu, ze nemam patent na rozum??
podla mna rypes uplne zbytocne.

K teme> ja tam tu zastaralost vidim, mozno preto ze fordacke interiery poznam. pozri napr. foto interierov focus/mondeo 2008.
29. 9. 2014 11:00
Re: Laciné zpracování?!
Nie tak davno sme tu mali dobu poznacenu az obsesnym obdivovanim makkych plastov. Palubka sa ovoniavala, pri testoch sa do nej dobalo prstami a merala hlbku "vdoliku", odvaznejsi ju aj olizovali, a nasli sa aj taki, ktori ju ochutnavali. To boli tie prave kriteria kvality! Co na tom ze kde-co praska a skripe, ze ten plast je po mesiaci sedivy, hlavne ze je ultra-makky, ako pradlo vyprane v Silane! Kto nemal palubku z makceneho plastu, ako keby nebol. Testovany S-Max je z tychto casov...

Lenze medzitym nadisla "doba setrna". Koncern VWytasil usporne konstruovane auta s palubnou doskou tvrdou jak porcelanovy izolator na vedeni vysokeho napatia z Temelinu, takze sa museli "vhodne" zmenit aj kriteria hodnotenia. A tak sa teraz u palubky hodnoti ci je "pekna", ci ma vhodnu farbu a lesk. Tvrdost pouzitych plastov nahle uz nehra ziadnu rolu.

To je pokrok kamo, to nezastavis!
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 11:09
Re: Laciné zpracování?!
Je to sice sarakatsicky napsáno, ale máš naprostou pravdu... bohužel. Chtělo by to být objektivnější. Radši neleskly měkký plast u nohou, než tvrdy krásný bakelit... a mohl bych pokračovat..... Na druhou stranu, některým vozum jsou i ty tvrdé plasty vytýkany... proto nechápu, co autorovi na Fordu tolik vadí. Pochopil bych, kdyby "zaplakal" u Fokuse v základu ve srovnání třeba s Passatem, ale toto... :/
29. 9. 2014 11:02
Re: Laciné zpracování?!
Co se týče laciných detailů, mám na mysli stříbrná tlačítka na volantu, tlačítka na středovém panelu a celkové zpracování palubní desky.
Co se týče konkurentů, tak Sharan a Alhambra jsou velikostně skutečně nejblíže. třeba Zafira nebo Touran mají velikostí blíže Grand C-Maxu
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 11:12
Re: Laciné zpracování?!
Talčítka na volantu? Myslíte jejich zpracování, nebo vzhled? Jsou bytelná a funkční... osobně řešení ovládání Fordu nevidím jako nejlepší (ale to ani u VW), zde mi vyhovuje třeba více Renaultí páčka pod volantem. Mne na pofaceliftovaných Mondeích a Smaxech trochu nevoní v levnějších verzích tmavý matný plast na středovém panelu, předfaceliftované verze se stříbrnou imitací hliníku či klavírním lakem vypadaly lépe. Na druhou stranu..... konkurence to neumí, nebo spíše nedělá lépe... určitě ne ta mainstreamová
29. 9. 2014 11:14
Re: Laciné zpracování?!
Na mysli mám vzhled. Co se týče zpracování, po týdenním testování nedokážu odhadnout, jak budou fungovat za pár let.
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 11:19
Re: Laciné zpracování?!
To ale nedokážete u žádného auta že? :-) Já na to mam 200 tisíc km v Mondeu a fungujou pořád stejně a nejsou oloupané :-) Narozdíl od jiných výrobců :-)
29. 9. 2014 11:20
Re: Laciné zpracování?!
Můžete však posoudit vůli, chod, slícování atp.
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 11:27
Re: Laciné zpracování?!
Chod je tužší u některých tlačítek, ale ta na volantu fungují dobře. Vše v těchto Fordech mi přijde tužší, řadicí páka, spojka, ale na druhou stranu běhá to jak má i po desítkách tisíc km, je to přesné :-)
29. 9. 2014 13:32
Re: Laciné zpracování?!
Ten klavirni lak byl kritizovany, protoze na nem byli videt skrabance a dost casto tam lide odkladali ruzne veci. Ono to na pohled vypada lepe, ale prakticke to moc neni.
Co ja osobne musim pochvalit, tak ten stribrny plast/lak na madle dveri, jeste nedavno jsem si myslel, ze je to skutecne hlinik.
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 14:23
Re: Laciné zpracování?!
Ano, to vypadá docela dobře i když to bohužel hliník není, stejně jako lišta v interiéru. Klavírní lak taky nemusim, je nepraktický.
29. 9. 2014 13:29
Re: Laciné zpracování?!
Mam S-Max uz pres rok a stribrna tlacitka na volantu mi neprijdou nejak spatna. Kdyby byla cerna, uz by to bylo v poradku ? Tim zpracovanim palubni desky se mysli spasovani nebo pouzite materialy nebo jeji tvar ? Tohle vsechno mi prijde ciste subjektivni a nelze to davat do hodnoceni - aspon z meho pohledu. Pro me jako zakaznika je dulezite, aby tlacitka spolehlive fungovala.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 13:47
Re: Laciné zpracování?!
Černá by byla lepší, respektive, v barvě volantu.

Podívej se třeba na dnes už minulé Mondeo před faceliftem... ta stříbřenka na středovém tunelu byla naprosto otřesná. Že byl ten dekor asi stejně drahý jako jakýkoli jiný dekor je možná pravda, ale na věci to nic nemění...
[odkaz]
(ano, záměrně vybráno extrémně nepovedené provedení) - tady se shodneme, že to vypadá lacině, byť to třeba laciné není? S-Max je o hodně moc lepší... ale kousek toho Mondea tam pořád je.

Subjektivní hodnocení jsou nedílnou součástí každého testu...
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 14:21
Re: Laciné zpracování?!
To si fakt vybral obyč výbavu, ta není moc vábná, ale u Škodovky se tomu říká "mít možnost připlatit" za lepší.... v lepší výbavě už to tak ohavně nevypadalo ;) Největší zvěrstvo byla Ghia s imitací dřeva >:D Zvláště v kombinaci s černým interiérem... To se opravdu nepovedlo.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 14:42
Re: Laciné zpracování?!
Jasně, ve vyšší výbavě tam místo stříbřenkového rádia bylo něco s displejem, nebilo to tolik do očí, ale že by byl interiér silnou zbraní Mondea, to tedy nebyl. Z mého pohledu se to zlepšilo s příchodem dekoru "drásaný hliník" (mimochodem trošku podobný tomu ve Scoutu).

Škodu bych z toho teď vynechal... já už víckrát psal, že mě ani základ v Leonu nebo Octavii nijak neuráží, ale beru že to je individuální.
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 14:49
Re: Laciné zpracování?!
Já to nevztahuji na tebe, jen nemám rád nespravedlnost a u jednoho to brát jako plus a druhého jako mínus. Myslíš tenhle "hliník" ?[odkaz]

To je ale verzí výbavy, protož je to Titanium. Já nikomu neberu, že ten interiér se mu nelíbí, ale faktem je, že úroveň zpracování a použitými materiály (měkčené plasty, látky, dekory) je ten interiér pořád na vysoké úrovni a někteří konkurentí nemají ani to :-)

Leon mne dost zklamal..... líbil se mi posaz za volantem, ale uvnitř bylo vše takové forové ( prostřední výbava), i když bouchneš dveřmi, tak ten kovový zvuk... Jinak z exteriéru krásné auto :-)
Avatar - Emel
29. 9. 2014 15:01
Re: Laciné zpracování?!
Jo, ten. Samotný dekor je o hodně lepší, ale pořád se mi to moc nelíbí... toho dekoru je moc a tvarově to vypadá nemoderně.

Kdybych měl volit jen podle vnitřku, pak pro mě jeden Leon
[odkaz]
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 15:07
Re: Laciné zpracování?!
To je Cupra? Ta byla trochu lepší, ale ( a ne jen mne ) přišel ten interiér takový prostě levnější... funkční, ale obyč.. neadekvátní ceně auta, stejně jako u Oktávek :-)

Vzhledově je to však povedené, to musím uznat:) Víš co mne u Leonu, ale třeba i u Mazdy 6 a CX5 dost vadilo? Všechny ty auta maj tu palubku jakoby vysoko (já sem zvykly sedet nízko) a ta hranatá palubka, kolmá a pak skoro pravoůhlý ohyb k oknu. Mne se více líbí právě to pozvolné stoupání (snad sem to dost vysvětlil), ale zase nesmí začínat u kolen, jako u nějketerých renaultích MPVček >:D Příjdu si tam pak jak v tanku, nebo v zákopu ;)

Ten dekor ale nepřišel časem, ale je to jen otázka výbavy, myslím, že naopak ten obyčejny šedý/stříbrný byl až později, co si postoval. Ten dekor sem poslal z mého Mondea r.v. 2008 ;)
Avatar - Emel
29. 9. 2014 15:22
Re: Laciné zpracování?!
Není, Cupra i FR mají placatý volant s logem, Cupra v perforované kůži... tohle je nějaký střed nabídky. Názory na levnější provedení slýchám z více stran, ale já v tom prostě žádný problém nevidím.

Mně ten pocit, že sedím za palubní deskou a ne nad ní, naopak vyhovuje... taky mám tendenci dát sedačku co nejníž :-)
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 15:24
Re: Laciné zpracování?!
U toho Leona mi to tak nevadilo, ale jak se mi líbí na pohled vybavená Mazda 6 (GTA), tak po usednutí sem si nemohl najít polohu ( loketní opěrka moc v zadu) a v autě sem byl zapadlej i se svými 188cm >:D
Avatar - Emel
29. 9. 2014 15:25
Re: Laciné zpracování?!
Mluvíš o minulé generaci 6? V té současné nic jako GTA není, nebo jo?
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 17:00
Re: Laciné zpracování?!
Myslel jsem top (revolution ?) u té nynější, sorry za mystifikaci :-)
Avatar - Emel
29. 9. 2014 17:13
Re: Laciné zpracování?!
Jo tak, aktuální Revolution... no, to je daň za zabudovanou navi s displejem co nejvýš... mně osobně tohle vyhovuje víc než ta-ble-ty nebo navi u kolen.

PS: je fakt, že to provedení s dvěma čudlíkama po stranách ve mě evokuje nějakou starou videohru... mně je holt těžké se zavděčit :-)
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 17:34
Re: Laciné zpracování?!
Já koukám >:-[] Já teď budu trochu kacířskej, ale mě se prostě líbí v Meganu... koukal sem teď na GT220 a i ta navina tam je hezky přehledná, stejně jako posaz :-) A koneckonců Renault se posledni dobou co se zpracováí týká už taky dost posílil :-)
Avatar - Emel
29. 9. 2014 17:52
Re: Laciné zpracování?!
Ale tak to není že bych s tím měl vyloženě nějakej problém... jen komentuju, co se mi líbí víc a co míň. Megane je vevnitř taky fajn.
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 18:03
Re: Laciné zpracování?!
No, ideální auto asi neexistuje :-)
Avatar - Emel
29. 9. 2014 21:45
Re: Laciné zpracování?!
Čím lepší auta máme, tím víc od nich chceme... ideální auto nejen že neexistuje, ale ani existovat nemůže.
29. 9. 2014 14:56
Re: Laciné zpracování?!
Tohle Mondeo na fotce je rana pod pas. Soucasny SMax ve vybave Winner (ted uz Winer plus s navigaci) nevypada tak lacine a ten dekor ala pravidelne poskrabany hlinik je i koukatelny. Ja teda osobne interiery nejak moc neresim, stejne koukam na budiky a pak na silnici. Treba pred chvili jsem jel s Hondou Jazz a ten interier je taky tvarove velmi zajimavy.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 15:10
Re: Laciné zpracování?!
Je to spíš odkaz na celkově slabší období Fordích interiérů - Focus II, Mondeo před faceliftem, vozy od nich odvozené. To v odkazu by byl důvod takové auto nekoupit. To v testu už ne, s tím bych klidně žít uměl... ale při konfrontaci třeba s ostatními auty střední třídy je to dle mého názoru podprůměr.

PS: Mluvím jen a pouze o tom, jak vypadá palubní deska + volant, o ničem jiném.
30. 9. 2014 11:31
Re: Laciné zpracování?!
david, neviem, v com zaostavaju prave tlacidla, tie mi pridu stale ok aj v sucasnych medziach dizajnu. O tom, ze tie tlacidla su "nezosuchatelne" a neoskrabavaju sa ani po velkom pocte km je na dnesnu dobu dost zazrak.
29. 9. 2014 12:46
Re: Laciné zpracování?!
Umí otevírat kufr "kopnutím" pod nárazník? Tahle "fičůra" se mi opravdu líbí :yes:
29. 9. 2014 13:27
Re: Laciné zpracování?!
Smax to bude umet az v nove generaci.
29. 9. 2014 16:57
Re: Laciné zpracování?!
Dotaz byl ale na novou Ozzmanů Kugu, která tímto udělátkem disponuje již nyní.
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 17:01
Re: Laciné zpracování?!
Ne, tohle nemáme, jelikož máme dovybavenou Trend, takže některé tyhle "blbustky" bohužel na autě nejsou :-) Až s autem něco najedu, dám recenzi i s pořádnejma fotkama ;)
29. 9. 2014 19:34
Re: Laciné zpracování?!
Vyborně :-)
29. 9. 2014 17:47
Re: Laciné zpracování?!
Kugu máme doma taky :-) 2.0 TDCi 4x4 powershift Titanium a tuhle "fíčurinu" tam mám :-) ale použil sem to asi tak 2x :-) ono je lepší si ten kufr otevřít dálkove na klíčku než příjdeš k autu kufr už je otevřenej a nemusíš čekat :-) jinak auto parádní,pohodlné a opravdu velice pěkné :-)
29. 9. 2014 19:36
Re: Laciné zpracování?!
Ale když máš plné ruce. Já bych takovou věc kolikkrát uvítal i u vchodových dveří do baráku :-)
30. 9. 2014 15:18
Re: Laciné zpracování?!
no já nevim zas většina lidí jde z krámu k autu s vozejkem a to je lepší si ten kufr otevřít :-) u baráku to je zas jiná no :-)
30. 9. 2014 16:32
Re: Laciné zpracování?!
Plné ruce nemusí člověk mít jenom z nákupu, ale třeba při nošení batožiny na dovču. Pak bych si u svého auta rád kopnul, když je plískanice, nesnáším totiž mačkání toho ušmudlaného mokrého čudlu :-)
30. 9. 2014 19:56
Re: Laciné zpracování?!
aha,tak každej to má asi jinak no,řikám za rok a něco sem to využil jen občas no :-) a čudl maj chytře schovanej nezamokří se >:D
30. 9. 2014 20:28
Re: Laciné zpracování?!
Nevěřím, voda se dostane všude :-)
Avatar - Midlosek
29. 9. 2014 13:35
Re: Laciné zpracování?!
Ha, kmotr Ozzman :-) . Ta spotřeba si u EB po pár tisících sedne. Já měl zlom cca 1 500km. Nové to bralo přes devět, teď mám spotřebu v kombinaci 7,5 - 7,7 l .
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 13:50
Re: Laciné zpracování?!
U jakého auta a u jakého EB? :-) Ja s tim zatim jel za 8,5 ale rád sem si šlápl na plyn >:D A vypl sem start stop, to mi provokovalo >:D Uvidíme jak to bude jezdit dále. Auto byla předváděčka s 6000 km a 2 měsíce stará. Do kolika km se zajede? :-)
29. 9. 2014 14:05
Re: Laciné zpracování?!
S tim samým motorem (1.6 EB) jezdíme Galaxy. Vození dětí do školky, cestování za klientama a rodinné výlety. Jezdí s ním hlavně manželka a spotřebu má 8.5, najeto necelých 6.000 km. Auto jsme kupovali jako nové. Chorvatsko jsme dali v 7 lidech s rakví a spotřeba spadla až na 8,3. Podle mě super motor...
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 14:13
Re: Laciné zpracování?!
Mne překvapila dynamika, to auto jde za plynem a kdyz se probudí turbo, hezky táhne :-) Dokonce mi přijde, že dost tahá za kola (235/55 R17). Uvidíme, jak to bude dál :-) Zatím spokojenost... turbobenzín je dobrá volba a jelikož s tím autem nebude nájezd větší než pár tisíc ročně (do 10), tak se nafta nevyplatí. :-)
29. 9. 2014 14:29
Re: Laciné zpracování?!
To jo, vzhledem k tomu kolik to auto vazi, je to dost dobry, sice u toho Galaxika to není žádný závoďák, ale když to člověk nechá ve vyšších otáčkách, tak to jede celkem slušně. Máme na tom 18-ky kola a tahání moc necejtím, přeci jen to je rodinné suto :-)
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 14:33
Re: Laciné zpracování?!
No, ještě to musim pořádně projet, auto je doma od pátku a ja byl o víkendu pryč, takže sem s tim jel zatim jen asi 150km z autosalonu domů >:D Předjíždět je s tim ale docela sranda a hlavně to super sedí a tlumí nerovnosti... dokonce ve srovnání s etalonem (Tiguanem) je to lepší ( a to podotkli dva lidé, co stávajícího Tiguana mají/jezdí). Bohužel je na mne vzadu méně místa... to vidim jako největší mínus, ale vzadu nejezdím >:D
Avatar - Midlosek
29. 9. 2014 14:37
Re: Laciné zpracování?!
Soudím dle mého Mondea 1.6 EB 118kW. Pokud máš najeto 6 000 km, tak to je o 500 víc než mám já >:D . Od těch cca 1 500 km se pořád držím kolem těch 7,5 l /100 km.
Město, dálnice 50:50 a většinou 4 lidi uvnitř. Kuga si vezme na dálnici asi víc díky těm chůdám ;-) . Jinak já jsem názoru, že fajn zajeté auto začíná být kolem 60 000 km >:D .
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 14:51
Re: Laciné zpracování?!
Hele... málem to skončilo u nás druhým Mondeem právě s 1.6EB >:D Ale nevejde se do garáže, Kuga je kratší (ale je to boj ji tam narvat). No a 60 tisíc? To nevim, jestli to auto u nás někdy najede.... Jettu sme prodávali se 40 tisíci po 8 letech >:D
29. 9. 2014 15:09
Re: Laciné zpracování?!
Jak se jezdí s tím Mondeem s tímhle motorem? Mě bude čekat asi obměna druhého auta. Stávající je Mondeo 2005, ale trošku jiný motor - 3.0 V6 :-) Mám to v LPG, tak spotřebu neřeším. Počítám, že zůstanu u značky a budu to řešit nějakou lehkou ojetinou a právě ta 1.6 by mohla být zajímavá. Ty dvoulitry kvůli spotřebě asi ne bohužel...
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 15:13
Re: Laciné zpracování?!
Nevím, kolik chceš za auto dát, ale dnes se dá nové auto, či předváděčka sehnat kolem 500 tisíc ;) Za 550 sem viděl krásný kombík i s navinou... auta sou i dobře vybavená, žádná holota :-)
29. 9. 2014 15:19
Re: Laciné zpracování?!
Tojo, ale stavíme barák, teď jsme koupil Galaxika, což byla taky dost raketa. Teď bhužel asi 500 dohromady nedáme a leasing nechci. Ještě kdyby byl ten operativní jako má škodovka a VW třeba a pak to točit... A já jezdím denně minimálně 170 km, takže to auto dost rychle ojedu...
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 15:22
Re: Laciné zpracování?!
Jasný... hele, ale tak se mrkni po TDCI.. ja ho mam a nemužu říct ani popel. Teď má za pár stovek km 200 tisíc a v nejlepší kondici. Jezdim kolem 6-6,5 na 100 v závislosti na rychlosti :-) To bych řekl, že bude lepší než ten EB pro tvuj nájezd :-)
29. 9. 2014 15:33
Re: Laciné zpracování?!
Tojo, ale proti naftě mám averzi :-) Auto před Galaxy bylo Mondeo (jsme asi ujetý :-) ) 2.0 TDCi 85 kW. Koupili jsme to tehdy jako ojetinu z Itálie. Najeli jsme s ním asi 180.000 km (od 120 ke 305 než šel pryč) a dvakrát jsme dělali vstřiky a jednou mi to zamrzlo na dálnici cestou do práce. Je mi jasný, že jsem mohl mít smůlu na kus a že současé TDCi už jsou jinde, ale stejně ten pocit trvá. Navíc když budu kupovat ojetinu, tak je podle mě jistější benzím, než nafta. Tady jsem ochoten si připlatit za lepší pocit. I když to bude možná fakt jen ten pocit :-)
Avatar - _Karel_
29. 9. 2014 15:50
Re: Laciné zpracování?!
Často dumám nad tím samým, a není to jednoduchý.Dnes i benzíny mají vstřiky, turbo, dvouhmotu. Na druhou stranu snadněji koupíš s malým nájezdem benzín, nafta za pár let většinou najede hrozný km. Těžká volba dnes...
29. 9. 2014 16:00
Re: Laciné zpracování?!
Přesně tak, je to těžký rozhodování... Ale pořád si říkám, že v benzínu by ten servis měl být levnější, vstřiky pracují s menším tlakem, dvouhmota snad není taky tak namáhaná, nevím no. Možná, že nakonec skončim jinde, kde mají atmosféru - Mazda třeba, ty nové se mi taky dost líbí... Když já mam problém, že jsem rozmazlenej současným motorem, pak je problém vybírat, mezi atmosférama zvlášť...
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 17:30
Re: Laciné zpracování?!
Chápu tvou zkušenost s naftou, já mam už motor PSA 85kw, snad to nebude stejné... >:D
29. 9. 2014 18:55
Re: Laciné zpracování?!
Přeju hodně štěstí a bezproblémových kilometrů. Věřím, že ty nové motory už jsou úplně jinde :-) Tohle je jen moje averze ... :-!
30. 9. 2014 12:28
Re: Laciné zpracování?!
Ford s produktem operativního leasingu pro fyzický osoby plánuje vyrazit do světa od ledna 2015...
30. 9. 2014 16:32
Re: Laciné zpracování?!
Nojo, ale to bude na ten "nový" model a do toho se mi úplně nechce, aspoň zatim ne.
Navíc budu mít stejný problém, jako třeba se Škodovkou - roční povolený níjezd...
Avatar - Midlosek
29. 9. 2014 16:13
Re: Laciné zpracování?!
Upřímě jsem to čekal horší. Nejede to věru zle, ale raketa to taky není. Ozzman má pravdu, že by nebyla špatná nějaká skladovka. Ceny skladovek půjdou určitě ještě dolu, podle toho jak dlouho jim to někde leží a spousta potenciálních kupců teď už raději investuje do "nového" modelu. Loni se dala skladovka pořídit (Winner) za nějakých 480k, včetně daně. Pokud budeš trochu šikovný a dáš řeč s prodejcem, dá se zařídit i ten operák ;-) . Já jsem až na nějaké drobnosti s autem a motorizací docela spokojen.
29. 9. 2014 16:24
Re: Laciné zpracování?!
No právě spoléhám na pokles ceny teď po uvedení nového modelu. Uvidíme co z toho bude no :-) Ford, kde jsme kupovali Galaxika nám pořád nabízí různě akční ceny jejich modelů, uvidíe, ještě je necháme trošku podusit :-)
Avatar - _Karel_
29. 9. 2014 11:41
Měkčené plasty
Opravdu by mě zajímalo, ve srovnání s čím vypadají měkčené plasty lacině.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - rohYpnol
29. 9. 2014 12:16
Re: Měkčené plasty
třeba ve srovnání s tvrdými plasty ve Fabii >:-[] ;-)
Avatar - Emel
29. 9. 2014 12:20
Re: Měkčené plasty
Vypadá to jako auto za mega?

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 12:22
Re: Měkčené plasty
tazko sudit z fotky...... ako ma vyzerat na pohlad plast v aute za mega......
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 12:28
Re: Měkčené plasty
To by si sem mohl dát dalších 30 aut.... za mega je konfigurace díky motoru a výbavě... jako u Oktávky za mega a ta taky rozodně kvalitním interiérem v kontextu ceny (1mil) neoplývá.

[odkaz]

Takhle vypadá auto za necelých 600 tisíc... Winner plus... Srovnej se stejně drahou konkurencí a ukaž, kde jsou nedostatky? :-)
Avatar - Emel
29. 9. 2014 13:24
Re: Měkčené plasty
To bych mohl... a mnohé z těch 30 jsou terčem kritiky taky... třeba Octavia to tu od mnohých schytává opakovaně.

Kvalita je věc, o kterou teď úplně nejde... ta věta v testu zněla, že to lacině vypadá. A já částečně souhlasím, kabina v S-Maxu se mi prostě nelíbí, asi hlavně díky tvarování vrchní části a částečně i kastlíku před spolujezdcem, ale i ta stříbřenková tlačítka na volantu působí... hm, lacině. Na pohled.
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 13:37
Re: Měkčené plasty
Já ti rozumím, ale to auto stojí běžně kolem 600-800 tisíc. Tam je na tu cenovku interiér na mainstream celkem v pořádku, kdežto Oktávia v hodnotě 400-500 tisíc s jejím interiérem psůobí na dost místech opravdu lacině. Nemluvím o TOP verzích :-)

Ono ani taková Audi A4 do mega v interiéru nevyniká :-)
Avatar - _Karel_
29. 9. 2014 14:57
Re: Měkčené plasty
Řekl bych, že jsi trochu mimo- ano, interiér jako celek je poněkud zastaralý. Ale vypadají lacině měkčené plasty palubky?Co to je za blbost? V měkčených plastech nevidím vůbec žádný problém.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 15:03
Re: Měkčené plasty
Prostě palubka vypadá zastarale. Předpokládám že to nebylo myšleno tak, že měkčené plasty patří minulosti a dnes už je opět v kursu tvrdý plast a S-Max tak odhaluje svůj starší ročník narození ;-) >:-[]
Avatar - _Karel_
29. 9. 2014 15:09
Re: Měkčené plasty
"použité plasty (byť měkčené) vypadají lacině". Já to nechápu jako kritiku architektury, ale materiálu. Jinak samozřejmě- palubka je od prvních let (kdy vypadala dobře) už zastaralá, a vzhledově nijak luxusní.Byť se mi pořád líbí a stačil by mi hezčí volant.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 15:17
Re: Měkčené plasty
Plasty nevypadají lacině proto, že by byly měkčené... to tak podle mě určitě myšleno nebylo. Lacině mohou vypadat díky tvarování, barvě, povrchové struktuře.

Co já si pamatuju, tak ta palubka už při představení patřila spíš k těm slabším... osobně se mi líbilo víc i předchozí Mondeo, podobně jako se mi líbil víc Focus I než Focus II.
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 15:20
Re: Měkčené plasty
Já kritiku tedy pochopil stejně, jako Karelgr, proto jsem se také ozval a chtěl vysvětlení autora článku :-)
Avatar - Emel
29. 9. 2014 15:24
Re: Měkčené plasty
Dobře, pak asi žádejte odpověď autora článku... že plasty vypadají lacině, protože jsou měkčené, to mě po pravdě ani nenapadlo.
29. 9. 2014 16:21
Re: Měkčené plasty
>:-[] Má to však háček - je snad prémie v interiéru tvrdá jak kámen? ;-)
29. 9. 2014 15:27
Re: Měkčené plasty
Pokud něco vypadá lacině, tak to bude spíš otázka barvy, povrchové úpravy atp. Zkrátka toho, co vidíš. Ne samotného měkčení.
Avatar - _Karel_
29. 9. 2014 15:41
Re: Měkčené plasty
Jasně, takhle přesně jsem to pochopil, a přijde mi to jako blbost.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 15:43
Re: Měkčené plasty
Pokud by to tak bylo myšleno, tak je to kravina... já to pochopil jinak.
Avatar - rohYpnol
29. 9. 2014 12:34
Re: Měkčené plasty
Octavia za mega má tvrdé plastové výplně ve dveřích bez čalounění. Vypadá takhle [odkaz] auto za MEGA?
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 12:37
Re: Měkčené plasty
Ve Scoutu sem včera jel, dost mne zklamal, z diskuzí sem čekal, jaká to bude bomba, garážový sen.... poklepal sem zespodu na palubku a znělo to jak kdyz si v 10 let starém Meganu... beze srandy... VW do svých modelů dává dobré materiály, Škodovka to bohužel nemá...

Proto mi přijde úsměvné, když u Fordu (ale ne jen u Fordu, ale i u jiných) se zminuje pořád ta kvalita zpracování a použitých materiálů jako nedostatek a u Škodovek je to vždy nej! Beru zastaralost vzhledu, ale materiály nezaostávají, stačí si sednout a posoudit...
Avatar - rohYpnol
29. 9. 2014 13:34
Re: Měkčené plasty
Právě materiálově na tom ten S-Max úplně tak zle není, tedy pokud budu brát, že to je +- stejné jako v Mondeu.

Interiéry zvláště aktuálních Škodovek jsou hodně laciné, s mateřským VW doslova neporovnatelné. JIstě, ovladače atp. jsou stejné, ale ten zbytek... Ani v době první generace Octavie podle mě nebyl tak velký rozdíl v kvalitě interiérů mezi VW a Škodou.

Co je pro mě nepochopitelné, že lacinost interiérů Škoda se nikde nevyčítá, je to přeci Škoda... Přiitom at se na mě nikdo nezlobí, ale přístrojovka v Octavii bez dekorační lišty, jen samá masa plastu?

Ale s kritikou vzhledu interiéru S-Max souhlasím, za vinu to ale nedávám stárnutí, on tak blbě vypadal už při představení...
29. 9. 2014 15:47
Re: Měkčené plasty
Myslim ze koncern to robi schvalne, aby Skoda prilis nekonkurovala VW. Skoda pouziva rovnake platformy, motory, techniku, s kvalitou nema problem, a dizajnovo je tiez na urovni (okrem uletov typu Roomster alebo Fabia II.), tak jedine cim sa da "umiestnit" pod VW su lacnejsie materialy.

Nedavno som porovnaval Octaviu kombi a Golf variant. Rozdiel v interieri uplne jasny. Nie ze by bol problem s kvalitou spracovania, ale na prvy pohlad bolo vidno, ze v Octavii sa setrilo. A to bol tusim este Golf o dakych 100-200€ lacnejsi...
Avatar - Emel
29. 9. 2014 15:51
Re: Měkčené plasty
Může být, ale na můj vkus je toho dekoru v Golfu moc, zejména té stříbrné v Highline... a preferuju jednodušší styl... třeba Leonu.
Avatar - rohYpnol
29. 9. 2014 20:18
Re: Měkčené plasty
ale jistě že pro Škodu není problém vyrobit cokoliv lepšího, ale proč by to dělala, když od toho tu je VW, že? Problém Škody v ČR ale je, že pro normálního zákazníka je prostě dražší než ten hodnotnější VW, takže v ČR prostě Škoda nedává smysl (nehovořím o firmách).
3. 10. 2014 13:47
Re: Měkčené plasty
To má S-Max taky. Člověk sice slyší, že mu děcko vysypalo do dveří nějaký bordel, ale chrastá to tam pak celou cestu.

Na druhou stranu se případný bordel líp čístí. Což jako rodič rozhodně ocením.

Co nezaznělo v testu (a je to oblíbená disciplína místních testérů), že nejenže do dveří vpředu se vejde velká PETka, ale oni se tam dají dát dvě :-) .
29. 9. 2014 13:37
Re: Měkčené plasty
A jak spravne ma vypadat auto za mega ?
29. 9. 2014 15:38
Re: Měkčené plasty
Ako auto za dve mega!
Avatar - rohYpnol
29. 9. 2014 12:28
Morální stárnutí
Ukazuje se, že dobře udělaný model reálně stárne velmi pomalu. Vždyť s pár retušemi tu stále máme naprostý TOP mezi MPV, který z funkčního hlediska nabízí řidiči naprosté maximum.

Přitom vnější vzhled vypadá stále soudobě a vůz by klidně mohl fungovat i vedle nového Mondea, kterého se snad konečně dočkáme... I když uvedení ceníků s názvem nové mondeo, které je staré již dva roky, působí poněkud eurotragikomicky.

Kritika interiéru je tak tím jediným oprávněným místem, když S-Max opravdu nabral vrásky. O kritice kvality zpracování a materiálů nejsem přesvědčen, ale to ať si autor testu obhájí sám.

Interiér působí zastarale především díky tvarování, podivně zaoblené linie bez čisté koncepce prostě budí rozpaky a budilo je již při svém uvedení. Interiéry Ford prostě neumí a dlouhodobě jsou podle mě vždy tím nejslabším místem na jeho vozech.

S-Max však celkově nabízí třídní maximum, a to i když nová generace klepe na dveře :yes: :yes: :yes: . A jen tak okrajově - když někdo hovoří o Octavii Combi jako o rodinném ideálu, pak podle mě si tohle označení zaslouží právě S-Max, přirozeně v komornější výbavě a s TDCI.
Rozbalit vlákno
1
29. 9. 2014 13:37
Re: Morální stárnutí
Jeste bych jednu vec je potreba vyzdvihnout - SMax pohodlne pojme 3 autosedacky, do kufru kocarek a jeste dalsi dve detske kola vedle kocarku. Sirka S-Maxe je jeho velka zbran, kterou mu nemuze konkurovat zadne auto stredni tridy nebo mensich MPV. S motorem 1.6 EB a perfektnim podvozkem a mame tu tu oprqavdoveho krale - aspon u me. Interierem se nijak detailne nezabyvam, radio je uprostred, BT to ma, klimu taky a jestli je plast meky nebo tvrdy neresim.
Avatar - CarlosOstrava
29. 9. 2014 13:59
velikost zavazadlového prostoru
Zdravím redakci,
chci se zeptat jestli je údaj v tabulce pro srovnání MPV od Fordu u Grand C-max u velikosti zavazadelníku správný, tedy od 65 litrů(třeba díky třetí řadě sedadel) nebo jde o překlep?

Děkuji
Rozbalit vlákno
9
29. 9. 2014 14:09
Re: velikost zavazadlového prostoru
To je skutečně kufr při 7 sedadlech...
Avatar - CarlosOstrava
29. 9. 2014 14:13
Re: velikost zavazadlového prostoru
zlatá moje XC90.... :-!
29. 9. 2014 14:31
Re: velikost zavazadlového prostoru
Tak C-max má asi 4,5 metru, není co očekávat. S-max a Galaxy jsou na tom nesrovnatelně lépe...
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 14:35
Re: velikost zavazadlového prostoru
To je jako srovnávat Sandero s Golfem kombi.... :-!
29. 9. 2014 14:37
Re: velikost zavazadlového prostoru
Srovnej s SMaxem a pak si zkus dat 3 autosedacky do te sve XC90 nebo kocarek a vedle toho 2 detska kola. Odpovim za tebe, nedas (vyzkouseno).
Avatar - petrumr
29. 9. 2014 18:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 9. 2014 21:05
Re: velikost zavazadlového prostoru
Ze v nem nejezdis :-)
Avatar - _Karel_
29. 9. 2014 21:30
Re: velikost zavazadlového prostoru
>:D >:D :yes:
Avatar - CarlosOstrava
30. 9. 2014 05:46
Re: velikost zavazadlového prostoru
Díky pajo.... :yes:
Avatar - ladsla
29. 9. 2014 17:28
kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Me by zajimalo po precteni cele diskuse, kdo tu ma fyzicke zkusenosti. Nemyslim sednuti v showroomu. Patram po nekom kdo fakt muze popsat svoje zkusenosti.
Jezdim pres rok s maxem 2.0 tdci powershift, do plne vybavy chybi jen nezavisle topeni. Po ujeti 80tis.km muzu rict ze lepsi auto jsem nikdy nemel.je to moje tusim 15.te auto.
Cenikova cena byla neco pres mega s dani, ford ale celkem bez potizi firmam na fleet dava kolem 25% slevu z pultovych cen. Kdyz odectu i dph, jsem na podle me super cene za solidni auto.....
Reakce na interier-mam alcantaru, klavirovy lak a kartacovane listy.ukazte mi v mainstreamu neco, co bude po tech km vypadat porad stejne.......
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 17:32
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Hele, nemam Smaxe, ale to Mondeo z kterýho vychází a mimo poleptany palubky od vonného stromečku po 200 tisísích km jako nové.. nikde se nic neloupe ani nevrže..
Avatar - ladsla
29. 9. 2014 18:31
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Presne tak. Me vadi jedina vec-absence moznosti mit rezervni kolo. Mondeo ji mit muze, s max nikoliv.lepici sada neni reseni pro nekoho kdo hodne jezdi mimo dosah fungujici asistence....jinak jakozto uzivatel =spotrebitel aut nemam pripominek. Co je myslim pecka, jsou vsichni ti ruzni asistentni typu adaptabilni tempomat, hlidani v pruhu, blis, hill assist atd. Taky se u noveho s maxu tesim na 4x4 ktera mi trochu ted chybi.
Jo detail-jezdim na oleje po 20tis. Km s motorem, po 60. s prevodovkou. Musi to vydrzet 300tis. tak uvidime :-!
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 18:37
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Já kolo taky nemam >:D Bohužel, lepící sada... zatim sem ji nepoužil (musim zaklepat). Jinak, já takhle vybavený auto nemam, ale mam 2.0 Tdci manuál :-) 4x4 bych stejně nechtěl, já to nevyužiju, na hory sem se vždy dostal kam sem potřeboval, maximalně dám řetězy :-)

Mě nejvíce z výbavy baví vyhřejvané přední sklo, senzor stěračů a zatmavovací zpětné zrcátko, ale to nejsou věci, které konkurence nemá:D Jinak na autě si nemohu vynachválit jízdní vlastnosti, hlavně podvozek... to je věc, díky které se k Fordu zase vrátím, pokud je teda nepřestane takhle vychytávat :-)
Avatar - ladsla
29. 9. 2014 18:54
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Hledat a najit nebo spis nenajit v pobalti nebo ve francii o pulnoci asistenci me donutilo vozit rezervu. Homemade drzak v kufru s kolem na stojaka, jako v jeepu xj >:D
Jizdni vlastnosti a handling s ohledem na vyssi stavbu i hmotnost myslim bez konkurence. Vychytavky ve vybave super.
Kecy v testu typu archaicka pristrojova deska nebo tvrde sedacky beru jako folklor milovniku koncernu, kdyz uz nevi kudy kam. Jde o subjektivni nazor, ktery by nemel v testu figurovat jako negativum nebo pozitivum.
Rozesmala me veta o neprehlednem palubnim pc a neprehledne mysi televizi. Po tydnu pouzivani jsem si volil po pameti bez nutnosti se divat kde jsem v menu. Navigace je jednoduse skvela.
Mozna si autor testu mel vyzkouset hlasove ovladani, kdyz nestaci na logicky naskladane menu v infotainmentu
8-s
29. 9. 2014 19:43
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
K přístrojovce, je poplatná době vzniku. Tečka. Ty tvary jsou téměř 10 let staré a dnes už to takhle nefrčí. Nevím, s čím máš problém, je absolutně v pořádku, že to v testu zaznělo. Na funkčost to sice vliv nemá, ale dnes už se nosí něco jiné.
Avatar - ladsla
29. 9. 2014 19:57
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Tvary a material maji zasadni vliv na funkcnost, jak se udrzuje ciste, jak se zrcadli v celnim skle, kolik je mista na kolena a jestli je to tvrdy plast nebo mekceny.....
Logicky design v dobe vzniku byl jinde nez ted, otazka zda to je dobre nebo ne. Prijde mi proste podle subjektivniho nazoru jako nesmysl davat minusy autu, kde se jinak hledaji negativa jen tezko....
Jako vzdy trendy outfit a marketing, tedy vnutit zakaznikovi nazor ze je out a musi byt in, aniz to dotycny pozna, tomu rikam super vykon.......s hodnocenim auta to moc spolecneho nema. Pro me je dulezite, ze treba tlacitka na volantu neklouzou, nespini se a mam je v dosahu aniz bych musel preruckovavat. Na co mi je design a la citroen cactus, kdyz to neni pouzitelne? Netvrdim ze mam pravdu, jen je to muj nazor uzivatelsky.....
30. 9. 2014 07:07
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Reaguješ trochu podrážděně na to, že se redaktor (redaktor!!, ne nějaký dotyčný, co o autech nic neví a nic nepozná, snad jenom barvu karoserie) zmínil o tom, že palubka už není z nejmodernějších. Z uživatelského hlediska byl úplně v pořádku interiér i na mém 15 let starém autě, byl měkčený, nebyl přeplácaný, bezvadně se udržoval. Kdybych ho však srovnal se současným autem (jakýmkoliv), byl už prostě out. A není k tomu ani potřebný marketingový manager, abych to viděl. Nevím, proč by to nemělo v testu s-maxu zaznít, když to běžně zaznívá i v testech jiných aut.
Avatar - Ozzman
29. 9. 2014 21:13
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Hlasové ovládání je dobrá věc, ale ruku na srdce... kolikrát si ho použil? Já tak 3x a to jen, když sem chtěl zamachrovat na nějakou slečnu >:-[] Nemám navinu, takže mimo to je využití trochu samoúčelné >:D

Palubní počítač je vcelku OK, já si nemohl dlouho zvyknout na tempomat a vůbec na ovládání na volantu, více mi vyhovuje styl alá renault (pod volantem), ale to je o zvyku, teď už sem to vychytal..
Avatar - ladsla
29. 9. 2014 22:31
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Pouzivam ho k telefonovani, jde o zvyk. Tempomat pouzivam casto, podle provozu mu nastavim vzdalenost a hura, priznam se ze na plyn slapu malo......jinak pestuju kyticky a piju kafe podle doporuceni :-)
30. 9. 2014 08:46
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Já ho mám taky i s tím senzorem stěračů, který je opravdu hrozný. Když padá drobný (ale opravu jen drobný) deštík nesetře ani náhodu a to mám nastaveno na nejvyšší citlivost. Dle servisu to tak prostě funguje. Nejhorší je, že to nejde přepnout na manuální nastavování rychlostí stírání (tedy kromě jedné rychlosti).
Naopak super jsou přední a zadní parkovací sensory, bez kterých bych někde opravdu nezaparkoval.
Jinak souhlasím, že podvozek je prostě super, mám na tom gumy 225-50 R17, není to tvrdé a auto drží.
Dlouhodou spotřebu mám dle PP 6,7, takže realita bude někde kolem 7l.
Dle mého názoru, pro větší rodinu či častější potřebu nacpat kufr úplně ideální auto.b
29. 9. 2014 19:01
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Jediné čeho bych se bál je kůže, tu jsme zavrhli, protože když jsme si byli ty auta projet, viděl jsem tam Galaxika na garančce. Byl právě v kůži, prý vzadu vozí dětské sedačky a ta kůže vypadala šíleně. Nevím jestli je to absencí péče, nebo ne, ale v přeedchozím Mondeu s látkou jsme to jen vysávali a na čalounění nebylo absolutně nic vidět. Proto jsme látku volili i teď do Galaxy. Už 4. rok vozíme sedačky 2.
Avatar - ladsla
29. 9. 2014 19:06
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Vozim na alcantare 3 sedacky pro deti od kojence do 9 let a po tech km zatim beze stop. Vyhoda je ze sedacky s alcantarou maji zada v kuzi, dobre se to cisti od detskych boticek. Logicky vsechno chce svoji peci, textilni sedacky stejne jako hladka kuze nebo alcantara.
3. 10. 2014 12:58
Re: kdo tu na foru ma opravdu s maxe?
Ahoj, ani jsem celou diskuzi číst nemusel a zastavil jsem se zde...
Spouty plků a nesmyslů :-)
Já mám S-Maxe (již druhého) s tímto motorem od roku 2010 (těsně po faceliftu) ve výbavě TITANIUM S (nejvyšší výbava) a prostě musím stále říct, že lepší auto v této kategorii není!!
Chtěl jsem benzín, jelikož mám rád svižnou jízdu a když na to člověk šlápne tak aby to auto opravdu jelo... a to jede ať jste naložený jakkoliv!
Jezdíme v tom celá rodina (2 dosp a 2 děti) a niky se mi nestalo, že bych do auta něco nedal... ba naopak.´
Plusy
+auto má opravdu povedený design se sportovním nádechem
+ motor je excelentní
+podvozek výborný (ještě jsem to nikdy neurval)
+ dobrá výbava za dobrou cenu (samozřejmě nekoukám na ceníkový ceny, už jste někdy někdo viděl někoho kdo by si koupil auto za ceníkovou cenu?)
+ ideální kombinace velkoprostorového vozu a slušného svezení

Minusy
- celkem vysoká spotřeba, ale úměrná výkony (průměr mám cca. 11,5) s tím že to nešetřím
- hodně tvrdý podvozek (opět úměrné charakteru vozu, ale když je člověk s rodinou tak by preferoval měkččí - ideálně možnost nastavit...)
- automatická převodovka - pojíždění v pomalých kolonách, klidný rozjezd kdy vůz zbytečně skáče a spěchá :-) , když dáte P tak auto ještě v kopci klidně od 10 cm popojede...
PS. no teď jsem pořídil novou FIESTU ST, takže o zábavu mám postaráno :-)
29. 9. 2014 19:56
Nový vs. starý
Jen doplním - "Pokud by zákazník nechtěl čekat na nový S-Max a rád by si objednal ještě stávající provedení", tak si do výroby starý S-Max už pěknou chvíli beztak neobjedná, výroba byla zastavena.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - ladsla
29. 9. 2014 19:58
Re: Nový vs. starý
Protoze ford poslal tovarnu v genku do kopru a stehuje se to do spanelska.
neregistrovaný "SR20"
30. 9. 2014 12:31
S-max
Z mojho pohladu ma 2 nevyhody:
Zadne sedadla su 3 male, radsej by som 2 plnohodnotne, pripadne moznost posuvania, ako v C-maxe falej od dveri.
Absencia rezervy. Na ceste k moru je aj dojazdovka lepsia, nez roztrhana guma a auto plne deti niekde v uzemi nikoho. Inac, po 2,5 roku mozem odporucat aj 1,6eb v S-maxe. Tichucky a s rozumnou spotrebou.
Rozbalit vlákno
0
3. 10. 2014 13:28
Nejvýkonnější verze 2.0 Ecoboost má 174 kW
Tohle byla druhá nejvýkonnější. Čímž nechci říct, že by tahle byla jakkoliv pomalá.
(nevím jen, jestli těsně před ukončením výroby neočesali nabídku)
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2014 16:53
Skvělé auto
Naprosto perfektní auto pro rodinu s touto motorizací.Spotřeba kolem 9l. při plně naloženém autu s šesti lidmi .Motor si jen přede.
Rozbalit vlákno
0
6. 3. 2015 13:11
Zkušenosti v provozu
No, mě docela překvapily zkušenosti s tímto vozem co psali zde: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0