Diskuse

Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic – Rychle, úsporně a stylově, ale neprakticky

11.7.2018

Třetí generaci „čtyřdveřového kupé“ v případě verze 400 d pohání doslova famózní motor. V mnoha ohledech je skvělý i zbytek, chybky se ale najdou.

 

  • 18 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 11.07.  12:56

    MB

    Novy den, novy MB test:)
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 11.07.  16:43

      « Re: MB

      Hele, když jsi na to upozorňoval dva dny po představení nového redakčního Éčka, říkal jsem si, že slyšíš trávu růst. Teď vidím, že jsi měl asi pravdu, souvislost tu bude. Nicméně - v čem je problém? Je tu test parádního auta, je co číst, k autu byli i poměrně kritičtí - já nemám problém.
      • 00 Reagovat !

        foto Kharl-ANTIDIESEL

        Kharl.ANTIDIESEL 18.07.  10:52

        « Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY bez DPF vč.EURO 4 !!!!

        Stuttgart - hlavní město spolkové země Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa SE"r"E NA MAMAMERKL = TA PUDE VOE TA PUDE a oznámilo, že ZAKAZUJE VJEZD od 1. ledna 2019 do města všem dízlpopelnicím [odkaz] BEZ DPF včetně normy Euro 2004 !!!!!!!!!! [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
        >:D
        >:D >:D
        >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
  • 11 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 11.07.  13:12

    super auto

    nepochybne super auto.... ako celok bez slabin... a aj ten face mi tu sedi viac ako na mensom Acku... urcite ale za mna za zvazenie v tejto triede stoji aj nova A7 sportback [odkaz] .. aj ked kto chce CLS tak jasne ze zoberie CLS.... mne sa priznavam tie hrany na A7 pacia dnes uz viac ako tieto linie medveda ... asi najkrajsie bolo v tomto smere prve CLS podla mna.. tam mu take tie kusok obliny v kontexte s retro kasnou moc sedeli ... ale tu uz by som kludne povedal ze nove A7 je minimalne rovnako pekne .. u mna snad aj krajsie ako CLS... ale nepochybne je to podstatne krajsie ako klasicke barokove Ecko to bez debaty.... tu CLS nadalej drzi este slusne vysoko pomyslenu dizajnovu latku :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 11.07.  13:43

    Zatím si zvykám

    První generace mne nechytla, ale druhá generace je v mých očích krasavec. Zatím si tedy zvykám na tuto 3. gen., což moc neulehčuje interiér, z kterého cítím, že se navrhoval v první řadě pro Čínu...

    Minulé CLS i ve verzi 350d bylo výborné, spotřeba byla trochu vyšší, ale zase bylo jednodušší a takové poctivější. V té době byl zvukový projev motoru vzhledem ke konkurenci výtečný.

    Jenom tak mimochodem se dovídáme, že M-B vyvinulo nejvýkonnější diesel do 2l. 180 kW z 1950 cm3 je dost, snad to bude držák.

    Pěkný test. Jen tu cenu CLS bych viděl jako adekvátní, protože se jedná o novinku a navíc A7 má o citelných 40 kW méně...
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 11.07.  14:37

      « Re: Zatím si zvykám

      Jj, tiež ma zaujal ten dvojlitrový dízel, 180 kW je parádna hodnota aj na benzín, notabene naftu. Na druhej strane BiTDI od VW má už pár rokov 177 kW, ale jeho prejav nie je úplne zodpovedajúci tým číslam, takže uvidíme, ako sa s tým vysporiada Mercedes. Každopádne označenie 300d je dosť mätúce, človek prirodzene čaká trojliter. ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 11.07.  16:48

      « Re: Zatím si zvykám

      Taky nevidím důvod k pláči nad cenou, rozdíl proti Audi v desítkách tisíc, navíc ceníková cena a ne konečná..... nevím, proč by auta musela stát všechna stejně.
  • 10 Reagovat !

    foto Joab

    Joab 11.07.  13:53

    Ta spotřeba..

    Je parádní. Auto jako takový mi moc nejede, leč mnohem lepší než odporný GLE coupe, kupříkladu..

  • 21 Reagovat !

    foto Londonbridge

    Londonbridge 11.07.  14:18

    Neprakticke...

    Ten vyraz neprakticke by som vynechal ktore coupe/GT je prakticke ? To nie je ucelom tohota auta ide o stylovku a kto chce vyniknut a E cko je mu nudne zobere CLS. Kto hlada prakticke auto moze mat E sedan popripade kombik . Ja mam 540L kufor a vacsinou prevazam vzduch tak ako vacsina . Vzadu nech sa tlaci kdo chce a ked sa im vzadu zda malo miesta nech zoberu autobus. U mna CLS :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 11.07.  14:37

    dobrý motor, ale tá spotreba

    tá spotreba sa až nechce veriť, beriem ju s rezervou
    • 01 Reagovat !

      foto mariov8

      mariov8 11.07.  14:55

      « Re: dobrý motor, ale tá spotreba

      Nemusíš.

      Štvorvalec OM654 v Éčku sa motá mimo mesta celkom bez problémov pri dodržovaní limitov rýchlosti "na malý tiket" okolo 5! Dostať cez 6L už starý OM651 v Éčku chcelo držať cestovnú rýchlosť cez 170km/h.

      OM656 sa bude v autách tejto veľkosti za tých istých podmienok okolo 6L motať.
    • 10 Reagovat !

      foto spaleny6

      spaleny6 11.07.  15:10

      « Re: dobrý motor, ale tá spotreba

      U aktuálního CLS 350D mám dlouhodobou asi 7.6 litru a jako starý pán nejezdím.
  • 00 Reagovat !

    foto mariov8

    mariov8 11.07.  14:49

    Nepraktické :-D

    Kdo chce vysloveně praktický mercedes, ten si vezme Véčko. Nebo udělá kompromis a volí E kombi. Slovné spojení praktický a CLS nikoho normálního nenapadne. Kreditka, sako, cestovní kufřík a notebooková brašna se tam vejdou 4x s přehledem.

    CLS je o něčem jiném. Jel jsem s předchůdcem recenzovaného modelu jednou do Stuttgartu, rychlost (když provoz dovolil) 210-230, a to bylo mokro. Kolega se dostal k 250-260. Spotřeba byla v cíli i tak pod 10L/100km. Takže člověk nemusel koukat pořád po čerpačkách. To ticho, pohodlí, jízda jako taková... létající koberec... pozemní stíhačka. Pro většinu z nás jiný svět...

    "Starý" OM642 už přes 200km/h přeci jen trochu ztrácí jiskru, nový řadový OM656 je opět o kus dále. A tak to má být.
    • 10 Reagovat !

      foto spaleny6

      spaleny6 11.07.  14:59

      « Re: Nepraktické :-D

      Létající koberec, to ano. Jen mám trochu problém s tím že tlumiče u toho vadnou nějak dříve než jsem byl zvyklý. Mám najeto 120tis km. Technický problém jsem měl jediný. V záruce byly měněny zadní tlumiče, kvůli nějaké mini netěsnosti měchů. Zadní mají tedy najeto cca 60tis a přední 120tis. Ale už rozhodně jako létající koberec nejsou, výměna 150tis kč.
      • 00 Reagovat !

        foto Dzakobo

        Dzakobo 11.07.  16:20

        « Re: Re: Nepraktické :-D

        Na standardním "ocelovém" podvozku se dvojkové CLS chová velmi dobře, příplatek za vzduch se moc nevyplatí. Když to čtu, tak teda doslova. 150000 Kč za výměnu jen na jedné nápravě? Masakr.
        • 00 Reagovat !

          foto spaleny6

          spaleny6 11.07.  19:01

          « Re: Re: Nepraktické :-D

          Ta cena je za obě nápravy. Ale stejně...
  • 21 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 11.07.  14:56

    CLS

    Mám současnou verzi, kterou jsem kupoval jako novou a momentálně se poohlížím po novém voze. Interiér je sice velkolepý, ale co dřív bývalo z hliníku je teď z plastu. Kladu si otázku jestli jsou podobné změny i pod kapotou. Ještě jsem s aktuální verzí nejel, domluvenou předváděčku jsem teď odložil. Bohužel jsem se v testu dočetl že převodovka má zřejmě stejné neduhy jako dosud. Kvalita převodovky totiž u současného modelu v mých očích hluboce zaostává za zbytkem vozu. Ne že by byla špatná, ale BMW je jinde. Mrzí mě velmi podivné dealerství i servis v Praze a nemožnost svézt se v benzínové verzi.
    • 02 Reagovat !

      foto Aoyagi

      Aoyagi 11.07.  15:22

      « Re: CLS

      No já nevím, seděl jsem jen v E (a S) a tam jsem si moc plastových imitací nevšiml. A kvalitou převodů myslíte rychlost nebo jemnost? Pohotovost? Kombinaci všeho? :-)
      • 00 Reagovat !

        foto spaleny6

        spaleny6 11.07.  15:25

        « Re: Re: CLS

        Převodovka prostě při rychlejší jízdě na okreskách a změně tempa řadí pomalu. V testu to vystihli přesně. Imitace jsou zdařilé, pokud ale dosud šaháte na hlíník, poznáte to při prvním hmatu.
  • 06 Reagovat !

    foto Aoyagi

    Aoyagi 11.07.  15:20

    Hm.

    Saze, smrad a chrochtání. Ale když to má někdo jako čistě dálniční dostavník, tak proč ne, že...
    • 20 Reagovat !

      foto spaleny6

      spaleny6 11.07.  15:24

      « Re: Hm.

      Ukradli mi vůz, potřeboval jsem nový. Zkuste si vybrat benzínovou verzi ve skladových vozech... Kdyby byl dostupný nějaký benzín, vzal jsem ho. Ostatně předešlé vozidlo jsem měl 4.4 benzín. Jinak motor určitě nechrochtá, žádné saze z něj nelítají. Je pravda že smrdí, ale to benzín taky i když možná méně.
  • 50 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 11.07.  16:52

    CLS

    Nějak nesdílím autorovo nadšení ze zadních světel, naopak mi zadek stran designu přijde z auta nejslabší.
    :yes: za skvělý motor. Celkově parádní nepraktické auto, na týden bych ho bral všema deseti.
    • 11 Reagovat !

      foto white-label

      white label 11.07.  18:21

      « Re: CLS

      Zadek hodně slabý a z profilu to vypadá spíš jak nějaký Peugeot.
    • 11 Reagovat !

      foto Machyrek

      Machýrek 11.07.  23:46

      « Re: CLS

      Jo, zadek vypada hrozne. Ani nevim co mi to pripomina, Laguna kupe, Infinity, Peugeot, od kazdyho neco. Pritom predek je paradni, skoda to takhle zprasit.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 12.07.  10:31

      « Re: CLS

      Ano, na zadní část je smutný pohled, jinak ovšem je to nádhera. Tohle CLS je vizuálně mnohem lepší než minuá generace a jednoduššími tvary se přibližuje té první.
  • 01 Reagovat !

    foto skopikk

    skopikk 11.07.  19:56

    Toto auto

    je velice pěkné! Až na ty koncové svítilny...jinak je to převlečené "Áčko", takže za chvíli přijdou s pár modelama, co budou vypadat velice podobně. Již brzy :-)
    V AutoMotor und Sport tento test vyšel před cca.měsícem. věnovali mu dvoustranu, získalo 5 bodů, kdyby to šlo, dali by i více hvězd! Na následující jednostraně pak testovali Masseratti Ghibli - které se tu objevilo dříve - 4,5 hvězdy dostalo s nechutí. V italských periodikách by to zřejmě dopadlo jinak :-)
    Motor je chválen, no...to, co je taky dost podstatné je, jak na tom bude se spolehlivostí a výdrží při vyšším nájezdu, tyhle motory jsou držený automatem v nízkých otáčkách, řekl bych, že jsou podtočené, co na to filtr po 100tkm a dvouhmota po 250tkm? To asi řeknou až další majitelé.
    No a ten Ueberbildschirm ten si mohli odpustit a dát tam nějaké krásné klasické budíky bez imitace hliníku. Cena k tomu vybízí! Přeci jen je to kupé...
    Jinak za mě :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 11.07.  20:51

      « Re: Toto auto

      Šestiválce zvládají otáčky okolo 1000 - 1200 vcelku dobře, HDM převodovky nemívají dvouhmotu, pokud vím. Já raději dvouspojky, tam už dvouhmotový setrvačník bývá = vzít raději ten šestiválec, kde to tolik netrpí.
      • 10 Reagovat !

        foto Londonbridge

        Londonbridge 12.07.  08:28

        « Re: Re: Toto auto

        Pri 1200 otackach ti 6 valcovy dizel doslova spi ani o nom nevies 1600 otacok je zhruba 130Km/h a pocujes akurat siroke pneumatiky na zdrsnenom povrchu... >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Atila-

      Atila_ 12.07.  08:02

      « Re: Toto auto

      No jestli Ghibli dostalo 4.5 hvezdy, tak to bylo jeste velice milosrdne. Nemci asi nechteli uplne zariznout sice nepovedene, ale preci jenom italske auto, aby nevypadali jako sovinisti. >:D
      Klasicke budiky mozna vypadaji lepe, ale digitalni palubovka ma tak zasadni vyhody, ze v drazsich (a nasledne i levnejsich) autech uz brzy nic jineho neuvidime.
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 12.07.  10:29

        « Re: Re: Toto auto

        V čem je Ghibli nepovedené?
        • 00 Reagovat !

          foto Atila-

          Atila_ 12.07.  10:59

          « Re: Re: Re: Toto auto

          Interierem a vybavou. Stredovy panel se svym echt plastovym rameckem nejvice ze vseho pripomina Renault Megane v nizsi vybave (s malou navi), tedy auto co stoji osminu jeho ceny a to jeste jenom kdyz je vypnuty infotainment, protoze jakmile se ta hruza z lacinych Chrysleru zapne, tak nasledne vypada hure nez Megane, protoze ten ma alespon svoji tovarni navigaci zakomponovanou do designu infotainmentu, kdezto Ghibli ma nabastelene iGo nebo co to tam vlastne davaji.
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 12.07.  11:21

            « Re: Re: Re: Re: Toto auto

            Tak nepovedené auto je pro mě to, které špatně jezdí, brzdí nebo se špatně řídí. Samozřejmě, že v této cenové kategorii je potřeba dotahovat všechny nuance, ale kvůli plastu nebo předFL infotainmentu to není o nepovedeném autě.
            • 10 Reagovat !

              foto Atila-

              Atila_ 12.07.  12:53

              « Re: Re: Re: Re: Re: Toto auto

              Bohuzel je, protoze to ze spatne jezdi si v kontextu dnesnich aut vsimnete jednou za tyden a to jeste kdo vi jestli, to ze spatne brzdi zjistite jednou za rok az to do neceho napalite :-) a zadne dnesni rizeni neni vyslovene spatne. To ze je infotainment hnusny a problematicky funkcni ovsem zaznamenate kazdy dnes hned nekolikrat obzvlaste u auta u ktereho se pres nej nastavuje spousta denne pouzitelnych funkcionalit. Ergonomie se strasne podcenuje (obzvlaste u japonskych nebo italskych znacek), ale s pohledu kazdodenniho souziti s vozidlem je naprosto zasadni.
              • 00 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 12.07.  13:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto auto

                To, že auto špatně jezdí nebo se řídí je nejdůležitější věc, protože chci aby mě vozilo. Jestli má ikonka jiný tvar je mě putna.

                Bavíme se o autě, to je jako tvrdit, že je šumák jak letadlo létá, hlavně když má lepší grafiku TV v sedačkách.
                • 20 Reagovat !

                  foto Atila-

                  Atila_ 13.07.  12:05

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto auto

                  Jenze jizdni vlastnosti maji auta tak podobna, ze je uz skoro nema smysl resit, protoze rozdil clovek pozna jednou za mesic v nejake extremni situaci. Ostatne ruzne "slepe" testy, ktere se v posledni dobe delaly a ktere povetsinou skoncily neschopnosti testujicich znacky aut od sebe rozeznat o leccem svedci. Oproti tomu rozdily v kvalitach infotainmentu jsou olbrimi od naprosto nefunkcnich (napr. to co se dava do Subaru), pres velmi problematicke (jako maji Chryslery a bohuzel s nimi i Maserati), slusne (napr. koncern) az po vyborne typu novejsi iDrive. To je naopak rozdil, ktery ridic vnima kazdodenne a velmi zasadne.
  • 00 Reagovat !

    foto mato967

    mato967 12.07.  11:01

    Možno je to len moja chyba, ale

    motor má 250 kw v 4400 ot/min. Podľa vás má motor najväčší záťah v 2000 ot. a po 4000 postupne vädne. Niečo mi tu nesedí, mýlim sa ja?
  • 01 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 12.07.  13:12

    Ropa v luxusu

    Vubec nevim, co ropa pohledava v teto kategorii, kdy mesicne berete min 150tisicKc a na dovolenou jezdite jachtou nebo letadlem.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 12.07.  13:14

      « Re: Ropa v luxusu

      Pokud nemáš 150/m tak na dovolenou letadlem nelétáš? Kluciííí, klídek.
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 12.07.  14:34

        « Re: Re: Ropa v luxusu

        Kamo vlastnim nebo prvni tridou
        • 10 Reagovat !

          foto Joab

          Joab 12.07.  16:05

          « Re: Re: Ropa v luxusu

          To je roztomilá představa..
          Až si jednou na to kilo pade hrubýho šáhneš, budeš mít rodinu a hypotéku, tak sem prosímtě napiš, jestli fakt dáš za letenky na dovolenou třičtvrtě mega za první třídu:)
          • 00 Reagovat !

            foto 4bytelnykola

            4bytelnýkola 12.07.  19:37

            « Re: Re: Re: Ropa v luxusu

            počkej počkej, první třída 3/4mega, to budou ty šejkovský kupé ne:)
            • 00 Reagovat !

              foto Joab

              Joab 12.07.  19:42

              « Re: Re: Re: Re: Ropa v luxusu

              Tak predpokladam ze sobe nekoupi F a rodina se nebude mackat mezi luzou..:)
              • 00 Reagovat !

                foto 4bytelnykola

                4bytelnýkola 12.07.  19:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Ropa v luxusu

                tvl kam stojí 1. třída pro jednoho 200tyček?:)
                • 00 Reagovat !

                  foto Joab

                  Joab 12.07.  20:01

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ropa v luxusu

                  Mezikontinentalne vicemene vsude, zpatecka v F je za 200 litru slusna cena. Dyk mrkni treba na skyscanner a inspiruj se:)
    • 20 Reagovat !

      foto spaleny6

      spaleny6 12.07.  13:38

      « Re: Ropa v luxusu

      Doporučuju se podívat na statistiky prodejů dieselů v tom čemu říkáte luxusní segment.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Moderátorka Snídaně s Novou je těhotná! Tajila to 4 měsíce

Moderátorka Snídaně s Novou je těhotná! Tajila to 4 měsíce

Baby boom tváří televize Nova pokračuje! Zatímco herečka Aneta Krejčíková (27) i rosnička Tereza Jandová už jsou…

ONLINE soud s Řepkou kvůli pornoinzerátům: Půjde rovnou do tepláků?!

ONLINE soud s Řepkou kvůli pornoinzerátům: Půjde…

Krátce před 11. hodinou začalo v Brně soudní líčení s Tomášem Řepkou, který se odvolal proti původnímu rozsudku…

 

iSport.cz

Dohoda! Barcelona kvůli Coutinhovi nesmí lákat hráče z Liverpoolu

Dohoda! Barcelona kvůli Coutinhovi nesmí lákat hráče…

Lednový přestup brazilského fotbalisty Philippeho Coutinha do Barcelony má ještě jeden důležitý dodatek, o…

Mynář a Slovácko? Hradní kancléř promluvil o své roli i dohodě se Slavií

Mynář a Slovácko? Hradní kancléř promluvil o své…

Milion eur ročně (cca 26 milionů korun) po dobu čtyř let. Tedy do konce funkčního období prezidenta Miloše…

 

Reflex.cz

Byty jsou sněhová koule, která nás všechny zabije, zeleň ve městě je nesmysl, říká architekt Máslo

Byty jsou sněhová koule, která nás všechny zabije,…

Přední český architekt Vít Máslo, podle jehož návrhů se postavily desítky rodinných domů, především však…

Poklad českého filmu ožívá. Syn Jiřího Trnky se snaží zrestaurovat otcovy loutky

Poklad českého filmu ožívá. Syn Jiřího Trnky se…

Syn a vnuk Jiřího Trnky se pustili do restaurování loutek z filmu Sen noci svatojánské, které následně představí…