Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Mládí na plný plyn

V Česku se zabydlela další značka francouzských mopedaut pro patnáctileté. Jako první jsme vyzkoušeli hned dva chatenety.
Zpět na článek
20. 8. 2017 12:57
21. 8. 2017 10:17
21. 8. 2017 11:30
21. 8. 2017 11:40
21. 8. 2017 12:44
21. 8. 2017 13:29
22. 8. 2017 08:32
22. 8. 2017 17:48
20. 8. 2017 10:08
Toto je učebnicový príklad ...
kusovej výroby. Cena ako hrom a "hodnota za peniaze" čisté zúfalstvo! ;-\ ;-\
Rozbalit vlákno
40
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2017 10:39
Re: Toto je učebnicový príklad ...
mna hlavne prekvapila ta nizka maximalka.. akoze taketo cudo plaziace sa maximalne 45kou pustit medzi normalnu rusnu sviznu premavku ( kde uz po par metroch po rozbehu z krizovatky s beznym autom frcis aspon 50-60 aj viac ) ) mi pride ako velmi nebezpecne... zvlast ked zvazis ze dnes uz aj bezne horske bajky ( kolo ) s velkymi kolesami uz nemaju problem ist nejakych 50 po ceste .. o cestnych bajkoch ani nehovorim.. tam sa da ist aj 70 aj viac .... mne pride ze najvacsi problem tychto "hraciek" urcenych pre nastrocnych je prave ta ich nizka maximalka ktora paradoxne nebude sluzit k bezpecnosti ale skor bude premavku bzdit a vyvola tak nepriamo nejednu koliznu situaciu a chaos... ako ok vidim tu vyuzitie... ale ozaj len niekde mimo rusne mesto... niekde na dedinu kde sa jazdi len okolo komina... pre mladych ked im treba skocit po rohliky.. mleko .. alebo za frajerkou ktora byva na dolnom konci a tak .. ale do rusneho mesta by som s tym ozaj nelozil ;-)
20. 8. 2017 11:04
Re: Toto je učebnicový príklad ...
A keď do tohoto autíčka narazí miestny fitipaldi na svojom vytunovanomn kalfase, tak to bude aspoň na skok na cintorín. ;-)
20. 8. 2017 11:41
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Tá nízka maximálka nie je daná motorom, ale predpismi pre danú kategóriu vozidiel. Preto sa týmto prdítkam niekedy hovorí "mopedautá", ako je aj spomenuté v článku.
Ale tentoraz s tebou súhlasím, sú nebezpečné, ja by som do toho nikoho z rodiny neposadil. Bezpečnosť karosérie je slabá, je to jednoznačne najslabší štvorkolesový účastník cestnej premávky a svojou rýchlosťou má voči iným autám väčšie predpoklady dostať sa do kolízie.
Chodievam na nákupy do Rakúska, tam vždy pár kúskov vidím (je to zväčša značka Ligier), používajú to tam viac-menej len dôchodcovia. Tečie mi zo zubov voda, keď sa za tým musím plaziť cez celé mesto štyridsiatkou, a všimol som si, že aj inokedy ohľaduplní domáci to predbiehajú, kde sa dá, pokojne cez dvojitú plnú, alebo cez odbočovací pruh na semaforoch...
Avatar - Blue Sun
20. 8. 2017 12:45
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Tebe překvapuje kdeco, občas snad i život sám o sobě...
A jestli na horském kole "není problém jet padesátkou", že o tobě ještě neslyšíme ze světových závodů? Mohu tě ubezpečit, že to taková sranda není, udržet dlouhodobě na kole padesát za hodinu. Ani na té silničce ne.
20. 8. 2017 13:01
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Já dám 50+ i na koloběžce (z Pradědu dolů >:D ), ale to jak na rovině držíš na horském kole 50 a na silničce 70 bych chtěl vidět... to už jsi několikrát vyhrál i Tour de France ne? >:D
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2017 13:41
Re: Toto je učebnicový príklad ...
v pohode.. taketo auticko by som aj na svojom horaku sfukol ( o cestaku uz radsej ani nehovorim ... ) .. akoze bolo by to humorne ... ale slo by to :yes:

na tych cestakoch na TDF idu bezne aj 60 po rovinke ( mas to vzdy dole v popise v telke kolko idu ) .. a v zjazde dole kopcom aj 90... nic vynimocne .... akoze neviem co je na tom divne ... ja na horaku tych 50 proste dam a nepride mi to nijak nadludsky vykon... a ist takou 40tkou po rovine je na dnesnych bajkoch uz uplna normalka ... to akoze na to netreba byt zase Froome alebo Contador .. ak teda mas aspon aku taku kondicku a nejaky ten schopnesi bajk tak je to fakt realne ;-)
20. 8. 2017 16:56
Re: Toto je učebnicový príklad ...
H/K_svwet, na TDF idú 60 po rovine akurát vtedy, keď stíhajú utečencov. Prípadne, keď sa rútia do cieľa!
Avatar - Plautus
21. 8. 2017 06:40
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Ešteže ti na tých bicykloch chýba tachometer...môžeš si aspoň predstavovať, že tých 50 ideš...
Rád by som videl ako dlhodobo udržuješ na horskom bicykli na rovinke rýchlosti 50 a viac km/h.
Avatar - Dinar
21. 8. 2017 12:34
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Na horském kole, a to na velké devětadvacítce, se dá jet po rovině za bezvětří stabilně 30-35 km/h, trénovaný člověk, na 40 km/h to lze na pár km rozjet, 50 km/h je toperův vlhký sen. ;-)
20. 8. 2017 15:52
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Kdyby to mělo maximální rychlost vyšší, tak by to nemohl být moped a řidič by potřeboval "vyšší" oprávnění = musel být starší. A 50 na horském? Po rovince jen těžko.

Jinak nejsi sám, kdo si myslí, že je něco tak pomalého v provozu nebezpečné. Přesto to někteří rodiče dítěti pořídí.
21. 8. 2017 10:26
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Bohuzial, nie len detom. V Rakusku to bezne pouzivaju aj dochodci, a chodia s tym aj mimo mesta/vesnice. Potom to obcas vyzera tak, ze na zaciatku kolony je taketo "prditko" co s rapka 40-45km/h lebo dedulo sa vybral na nakup do druhej dediny, a za nim vodici normalnych aut, ktori slovami aj gestami davaju najavo co si o tom myslia. Hlavne v piatok podvecer je to o drzku: aut je plno, predbiehat sa neda, a vliect sa za takymto prskoletom 10-20 km rychlostou traktora, to uz je fakt na nervy...
22. 8. 2017 05:45
Re: Toto je učebnicový príklad ...
_MT_, rodičia to kúpia deťom preto, aby sa ich zbavili a nemuseli ich kade-tade vyvážať. A táto samostatnosť ich aj niečo stojí. ;-)
22. 8. 2017 09:02
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Jen to nejde dohromady s řekněme přehnanou péčí. Rozvážet je totiž nemusí. Ostatně, těžko můžou pracovat a zároveň si hrát na taxikáře. Touhu po samostatnosti chápu. Mne by také nebavilo s sebou tahat (pra)rodiče jak kouli na noze. ;-) A také jsem se všude dopravoval sám. To si spíš umím představit, že to dítěti koupí, protože to prostě chce (případně aby přestalo otravovat s tím, že to chce). :-)
22. 8. 2017 18:10
Re: Toto je učebnicový príklad ...
V USA sa chceli zbaviť dopravného servisu pre deti a tak vymysleli vodičák od 15 rokov.
Tuším aj u vás to chceli zbohatlíci a iní "aristokrati" presadiť.
;-)
20. 8. 2017 11:44
Re: Toto je učebnicový príklad ...
A čo je na tom zúfalé, prosím ťa? Funguje to podľa zákonitostí trhu: DOPYT - PONUKA. Keby sa to nepredávalo, nebudú to vyrábať, keby zákazník neakceptoval cenu, nerobili to ručne v stovkách variánt. Kapišto?
Ak je niečo zúfalstvo, tak ten motor. Stacionárny diesel(!) v autíčku do mesta, tak to je zúfalstvo...
20. 8. 2017 11:59
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Už z principu je to nebezpečné, 45kph je málo i do města. Aspoň +50.
Avatar - Blue Sun
20. 8. 2017 12:46
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Skútry jsou taky nebezpečné, padesátka je legislativně rovněž omezená na 45 km/h a nikdo si nestěžuje. Zase plácáš něco, o čem nevíš.
20. 8. 2017 12:59
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Skůtr se aspoň vleze mezi 2 auta a nikomu nepřekáží víc než cyklista...
Avatar - Blue Sun
20. 8. 2017 13:11
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Za předpokladu, že ho řídí normální pozemšťan.
Stačí ale jen trošku horší silnice a skútři se motají pod kola všemu okolo, jak kličkují mezi výtluky a boulemi.
20. 8. 2017 14:16
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Ale v tomto má pravdu. Tieto autíčka občas v premávke zažívam, a je to problém. Možno vo väčších mestách, kde je k dispozícii viac pruhov, tak je to lepšie, ale v úzkych mestských uliciach nič moc...
Avatar - Blue Sun
20. 8. 2017 15:47
Re: Toto je učebnicový príklad ...
V úzkých městských uličkách ani já nejezdím v autě padesát. A nejede tam tak rychle ani ten skútr, který taky pak nejde předjet.
20. 8. 2017 16:42
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Blue Sun, každý deň vidím blbečkov, čo v úzkych mestských a sídliskových uličkách jazdia ako šialení a tlačia na plyn. Majú všelijaké dýchavičné črepy a flustrubky na kolesách a toto jediná "cesta" ako zažiť pocit rýchlosti a vidieť cez okno mihajúce autá.
A ten pocit adrenalínu násobí riziko, že im z parkoviska vyjde do cesty nejaké auto, prípadne vstúpi chodec.
Za takúto jazdu by som im bral papiere na rok a viac!!
Avatar - Ozzman
20. 8. 2017 20:17
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Protože realne v městě tě radar nenameri, hlídka , alespoň v Praze tě většinou ignoruje, tak kdy je volna silnice, tak jezdí. Když nejsi blázen tak je to nejrychlejší po městě.
20. 8. 2017 22:11
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Čítaš len čo chceš čítať. Nepíšem o uličkách, píšem o normálnych mestských uliciach, kde máš jeden prúd jedným smerom, druhý opačným, a maximálne ešte rady zaparkovaných áut popri krajniciach. Predbiehať nie je kde, stále dosť áut a vliecť sa za takýmto "autom" je skúška nervov. Vlastná skúsenosť.
Avatar - Blue Sun
20. 8. 2017 22:13
Re: Toto je učebnicový príklad ...
"ale v úzkych mestských uliciach nič moc..." citát přimo z tvého... Ale OK, já čtu jen to, co chci...
20. 8. 2017 23:52
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Áno, čítaš, čo chceš. "V úzkých městských uličkách..." - to je zas citácia z tvojho textu. Nerozoznávaš ulice a uličky? Najprv sa posnaž pochopiť písaný text a potom naň reaguj, kamoš. Nebudeš potom písať hlúposti.
Ulica: [odkaz] [odkaz]
Ulička: [odkaz] [odkaz]
Kapišto?
20. 8. 2017 14:27
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Zklidni hormon, skůtr má zcela jiné půdorysné rozměry. Používej občas hlavu. ;-)
Avatar - Blue Sun
20. 8. 2017 15:46
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Viz výše, hlavo.
21. 8. 2017 09:27
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Jestli ti připadá, že je skůtr stejně široký jako toto vozítko, tak by jsi se svým odhadem neměl na silnice ;-)
Avatar - Ozzman
20. 8. 2017 15:32
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Skútr, 50 tka není omezena žádnou rychlosti, pokud tedy mluvíš o kategorii, která je k RP typu B. Pokus vím, tak mluvíš o kategorii AM, tak musíš mít automat a tam snad spadá akorát babeta. Žádný normální skútr se tam nevejde.
Avatar - Blue Sun
20. 8. 2017 15:51
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Skútry snad obecně mají automat, ne?
Avatar - Ozzman
20. 8. 2017 20:14
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Skútry ano, ale simsony a fichtly různých tvaru a modifikací ne. A jsou to 50tky. Ty nemůžeš řídit ani na B, ani na AM. Proto říkám, že realne mimo Babety neznám motorku, co by jela do 45km/h a měla automat....což je alternativa k těmto autickum...
Avatar - Blue Sun
20. 8. 2017 22:15
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Většina skútrů s variátorem, tj. ani ne mopedy typu babety, ale klasické padesátky, se vejde do AM a jsou omezené. Fichtly a simsony jsou docela pravěk.
Avatar - Ozzman
21. 8. 2017 08:25
Re: Toto je učebnicový príklad ...
A které? Vzdyt mají většinou rychlost 50-60km/h, tzn, nevejdou.
21. 8. 2017 10:08
Re: Toto je učebnicový príklad ...
V 50 se nevyznám. Kromě Aprilie si ani nevzpomenu, kdo 50 nabízí; Honda, Piaggio ani Vespa 50 nemají (Honda vyřadila i 150).

Teoreticky ji můžou omezit na 45 a pak se do AM vejde. Záleží, na koho cílí. V ČR to nemá smysl, pokud je cílovou skupinou "Béčkař". Ale pak 50 jako takové asi nemají smysl, když pravidla dovolují 125. Leda by se našlo dost lidí, co radši ušetří a koupí 50 (a je otázka, kolik vůbec ušetří).
20. 8. 2017 16:14
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Nikdo si nestěžuje? Já tedy stížností na ně zaznamenal spoustu, i co se týče městského provozu (v kontextu měst, kde máš silnice se 70-80).

Jinak 50, pokud si dobře vzpomínám, nejsou omezené na 45 km/h. To omezení se vztahuje na mopedy (L1e). Jako motocykl (L3e) tohle omezení nemá.
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2017 13:54
Re: Toto je učebnicový príklad ...
je to tak paja :yes:
20. 8. 2017 14:14
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Vieš čítať, kámo? Písal o kusovej výrobe a z toho vyplývajúcej cene. A ja tiež, plus ešte do datok o motore. O čom ty? :-O
20. 8. 2017 14:29
Re: Toto je učebnicový príklad ...
O tom, že se alkohol taky vyrábí a jeho konzumace taky lidstvu nesvědčí. Není to samozřejmě špatný nápad, ale produkt by stál za dotažení. Nafta pryč, upravit rychlost, aby nebyl pouze nebezpečnou překážkou a proč ne.
Avatar - fOE
21. 8. 2017 09:53
Re: Toto je učebnicový príklad ...
Kterou padesatku myslis, tu skutecnou nebo tu dnesni tachometrovou, ktera je ve skutecnosti prave tech 45-46kmph a lidi jezdi pro jistotku jeste min? V Praze a par dalsich vetsich mestech se jezdi svizneji, ano, ale vsude jinde budes s realnyma 45kmph ve meste nejrychlejsi. :-)
V provozu podobne prditka obcas potkavam a rozhodne mi neprekazi, teda dokud se nerozhodnou vytahnout paty z mesta, potkat to na okresce vazne nepotesi.
20. 8. 2017 12:57
Spotřeba
Nevím, ale mě ta spotřeba nepřipadá v pohodě na tak malý výkon a objem motoru a muší váhu.

Tohle bych fakt nechtěl potkat někde v táhle zatáčce, kde si pojedu pro radost a potkám tohohle ***, co tam pojede cca 40km/h.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2017 14:29
Re: Spotřeba
ale tak tento by ta iste nastrasil este viac keby za tebou v kolone zatrubil [odkaz] >:D ...
Avatar - Twingo
20. 8. 2017 13:24
Hezká zbytečnost
Tak já bych si to nekoupil už z toho důvodu že za 3 roky bych mohl jezdit v normálním autě a ušetřil bych nemalé peníze. Ale pro vyšší vrstvu.

Jen si nedokážu moc dobře představit jak s tím jedu po cestě a za mnou je obrovská kolona vzteklých řidičů. To je teprve adrenalin :-) >:D

Jinak ale hezký článek a zajímavé téma čas od času takový článek potěší.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2017 14:08
Re: Hezká zbytečnost
uz tu raz clanok o takychto nastrocnych autach bol ... takze staci sa tam vratit a najdeme tie iste nazory ;-) a vsetko to iste sa tu pise zase dookola... takze by som sa zase opakoval ... ale rad si precitam dalsich ktori nam napisu svoje nazory...

u nas su vodici nasra.ti aj ked ides tych predpisovych 50 na 50tke ... uz aj vtedy zdrzujes.... ja na 50tke jazdim bezne aj tych "tachometrovych" akoze "60" a stejne ma aj tak mnohi este predbehnu a to docela svizne ... nie to ze este pojdes len 45 >:D .. to by za tebou nevydrzal nikto .. to by ta uz uplne zvalcovali a aj gestami ti to krasne vysvetlili co si myslia o tatychto hrackach.... teda ja by som to to nechcel kazdy den zazivat tu bezradnost v takomto niecom....
20. 8. 2017 16:27
Re: Hezká zbytečnost
H/K_svwet, našťastie sú tie autíčka úzke, takže pri predbiehaní nie je až taký problém.
A veľa ľudí ich vníma tak, ako Chrobáky - čiže kuriozitu a sú k nim tolerantní. :-)
20. 8. 2017 14:17
Re: Hezká zbytečnost
Výstižné. :yes:
Avatar - Blue Sun
20. 8. 2017 15:53
Re: Hezká zbytečnost
Inu, asi v té Francii budou více v klidu, než věčně nasraní a sobečtí čecháčci...
20. 8. 2017 22:13
Re: Hezká zbytečnost
Tak to aj inde, nie iba vo Francúzsku.
21. 8. 2017 09:39
Iný pohľad na vec
Jedna vec je, že legislatívou obmedzená Vmax je nízka. Druhou stranou mince je, že posadiť pubertálnu mládež na túto srandu bude asi bezpečnejšie ako posadiť ich na moped. Viem si predstaviť, xyz rodičov (pre ktorých cena uvedená v článku nie je problém) pre ktorých je každodenné cestovanie a vyvážanie mládeže otravné. Stačí bývať ma kraji mesta, kde si človek vychutnáva ranné príjazd a večerný odjazd cezpoľných a každá pár km dlhá jazda trvá desiatky minút.
Len tak pomimo. Dnes ráno pri pomerne prázdnych cestách cestou do práce som dosiahol V max 58km/h (to tvrdí kniha jázd) - jazda cez rannú špičku, zároveň pri relatívne prázdnych cestách počas prázdnin :-) :-)
Aplikujúc logiku týkajúcu sa Vmax, tak prekážku na našich cestách tvoria aj autobusy a trolejbusy, ktoré sa rozgúľajú na cca 50 km/h aby o pár 100 metrov šlapali na brzdy a zastavovali na zastávke. Na mnohých miestach sa nedopracujú ani na túto rýchlosť a už zastavujú

Cenu nemá zmysel riešiť, je to kusová výroba, ak by sa sekali tie autá na desiatky tisíc, tak by výrazne klesla
Rozbalit vlákno
4
21. 8. 2017 10:54
Re: Iný pohľad na vec
Nevím, jak u těchto vozítek, ale u dvoukolových 50 se spíš kritizovalo zrychlení. Typickým příkladem byla pražská magistrála (tedy nájezd na ni v provozu). Na druhém místě byl snad "baťůžek", tedy vliv spolujezdce na již tak mizernou dynamiku. Teď si vem, že takový skútr může vážit zhruba metrák. Limit pro tahle vozítka je myslím 350 kg v nenaloženém stavu.

Nevím, o kolik je to bezpečnější (auto to není a nebudeš do něj chtít v 50 narazit; ani do něčeho jako Citigo nebo Twingo), ale rozhodně na tebe nebude pršet, sněžit, foukat. Asi nelze předpokládat, že do toho nabízí klimatizaci. :-) Jedna z otravných věcí na motorkách a skútrech je ochrana v létě. Když je chladno, tak je to v pohodě; nevadí ti, že máš na sobě X vrstev. Ale v létě je to peklo. Hlavně ve městech, kdy buď jedeš relativně pomalu, nebo stojíš. Tím spíš, pokud máš plexi a jsi schovaný za kapotáží. A kvalitní výbava něco stojí. Klidně můžeš cenu skútru zdvojnásobit (na druhou stranu ti ta výbava zůstane).

Opravdu je to kusová výroba? Myslel jsem, že se podobná autíčka prodávají alespoň v tisících.
21. 8. 2017 11:39
Re: Iný pohľad na vec
Napísal som to nepresne, mal sollm na myali bezpečnosť toto vs skúter. Samozrejme, štandardne nechceme havarovať v žiadnom z nich ;) .

Tisícky kusov sú z pohľadu výroby automobilov skôr malovýrobou .....
21. 8. 2017 11:52
Re: Iný pohľad na vec
Tak jsem to také pochopil. A jak jsem napsal, nevím, o kolik je to bezpečnější. Pořád nebudeš chtít do auta nabourat. Čekal bych, že i to Citigo z toho udělá konzervu od protlaku. Ale žádný crash test jsem nikdy neviděl. Ze čtyřkolek bych jakž takž věřil třeba Twizy. Mám takový pocit, že i dělali verzi pro AM oprávnění, ale jistý si nejsem (nějaká omezená verze byla, jen si nevzpomenu na parametry). Tohle ve mně důvěru nebudí.

Mé očekávání byly spíš desetitisíce (přes všechny značky), ale nesleduji pořádně ani prodeje motorek, natož tohohle. I to je samozřejmě pořád úplně někde jinde než auta. I složitost a sofistikovanost je však úplně někde jinde.
21. 8. 2017 19:14
Re: Iný pohľad na vec
Čo konkrétne považuješ na tejto vaječnej škrupinke za bezpečnejšie?
21. 8. 2017 10:17
super vec
škoda, že to nejde 50, to je fakt blbosť a pre pohyb v meste je to skôr príťaž ako pomoc. Je nepodstatné, či to patrí do takej alebo onakej kategórie, možno ten zákon platí ešte z dôb keď nebola po celej eu 50. Zákon sa dá ľahko zmeniť. Ale inak super vec. U nás to bude okrajovka, lebo tu sa vedie kultúra, že bezpečné je len suv, ale v bežných nezakomplexovaných krajinách sa jazdí po mestách na skútroch a iných vozítkach, vodiči na nich berú ohľad, tam je toto celkom fajn použiteľné. U nás je to riskantné nie kvôli vozítku samotnému, ale kvôli nadupancom, ktorí sú na prášky, keď stratia minútu, či musia ísť o 5 km pomalšie.
Rozbalit vlákno
2
21. 8. 2017 11:30
Re: super vec
Jenže ta vozítka nejezdí jen ve městech. A i ve větších městech máš rychlejší silnice. Tam se sice typicky dá předjíždět, ale nájezd na ně je náročnější (nemáš to tam prostě střihnout, ať si políbí šos).

Omezení na 45 km/h máme myslím právě z legislativy EU. Matně si vzpomínám, že dříve bylo prostě omezení na 50 ccm. Proto zavedli A1 s kódem 150, což je právě omezení na 50 ccm, aby řidičům, kteří získali průkaz podle starých pravidel, neomezovali oprávnění. Pochybuji, že při omezování na 45 hrálo roli, jaké jsou rychlosti ve městech.
21. 8. 2017 11:40
Re: super vec
Ono to těch 50 jede i v sérii. Problém je spíše extrémní ztráta výkonu v kopci. Tam to jede 20-30 a to už je docela překážka v provozu.
Druhou stranou jsou možnosti odstranění omezovačů, chip apod. Pak se tyhle krabičky rozhýbou i na 100km/h a to je obrácený problém. Totální nevyspělost řidičů, jenž denně potkávám s telefon u ucha a žvárem v hubě. K čemu slouží například blinkr evidentně netuší, ale v brýlích přes půl hlavy jsou králem světa...
Avatar - Dinar
21. 8. 2017 12:44
Raději ne!
Nebezpečné na těch vozítkách je, že vypadají jako auto, ale nejsou auto, je to jen plastem zakrytovaný moped. Tj., žádná kastle, žádné deformační zóny, nulová bezpečnost jak pasivní, tak kvůli slabému výkonu vůči váze plus legračním brzdám také velmi nízká bezpečnost aktivní. Kluci jsou po něčem, co vypadá jako auto, diví, ale vlastním dětem tohle prostě nepořídím, pokud jim nestačí na pohyb po městě kolo, pak raději skútr i s nebezpečím předhlídnutí (s tím musí řidič počítat) než tohle, ty dva tři roky nějak přetlouct a pak rovnou auto.
Rozbalit vlákno
0
21. 8. 2017 13:29
ako myslíš
bezpečná pohodovka to nie je, ale radšej skúter? Ten má aké deformačné zóny a pasívnu bezpečnosť? Počítať s adolescentom na skútri vodič nedokáže, lebo s nimi myškujú medi autami, medzi pruhmi, objavia sa v priebehu sekundy, s tým sa nedá rátať, resp. rátať môžeš aj tak ho prehliadneš. Toto auto neauto aspoň nedovolí a je poriadne vidieť.
Rozbalit vlákno
3
22. 8. 2017 08:32
Re: ako myslíš
Tím řidičem určitě myslel řidiče skútru. Měl by počítat s tím, že ho ostatní nemusí vidět. Cyklista by s tím také měl počítat.
22. 8. 2017 10:15
Re: ako myslíš
asi áno, ja som to bral na prvú, že vodič auta, u nás sa tuším ani bežne nepoužíva vodič/ŕidič v pre jednostopky - to sú cyklisti, motorkári. Ale aj tak je to problém, lebo ja som ešte nestretol motorkára/skútristu, čo drepí v kolóne bez myškovania medzi autami, to by popieralo povahu a výhodu skútru a motorkár by si pripadal jak blbec, notabene pubiš, ktorému návaly testosterónu kážu predvádzať sa. A ja ako vodič auta nech sa snažím ako snažím, vždy sa za mnou, vedľa mňa vynorí motorkár, o ktorom som nemal potuchy. Fakt asi funguje len ten zvukový alarm.
22. 8. 2017 17:48
Re: ako myslíš
Když jsou v koloně, tak většinou asi proto, aby neprovokovali příslušníky. Ale i ti jsou schopni tě vybídnout, abys tam nestál jak kůl v plotě. Podle mne je projíždění kolonou v pohodě, pokud nejedeš příliš rychle. A třeba v Praze má další výhodu - nejenže se snadno parkuje, můžeš stát v zónách bez povolení a bez placení.