Testy
Nevím, ale mě ta spotřeba nepřipadá v pohodě na tak malý výkon a objem motoru a muší váhu.
Tohle bych fakt nechtěl potkat někde v táhle zatáčce, kde si pojedu pro radost a potkám tohohle ***, co tam pojede cca 40km/h.
Tohle bych fakt nechtěl potkat někde v táhle zatáčce, kde si pojedu pro radost a potkám tohohle ***, co tam pojede cca 40km/h.
Tak já bych si to nekoupil už z toho důvodu že za 3 roky bych mohl jezdit v normálním autě a ušetřil bych nemalé peníze. Ale pro vyšší vrstvu.
Jen si nedokážu moc dobře představit jak s tím jedu po cestě a za mnou je obrovská kolona vzteklých řidičů. To je teprve adrenalin 😄 >😁
Jinak ale hezký článek a zajímavé téma čas od času takový článek potěší.
Jen si nedokážu moc dobře představit jak s tím jedu po cestě a za mnou je obrovská kolona vzteklých řidičů. To je teprve adrenalin 😄 >😁
Jinak ale hezký článek a zajímavé téma čas od času takový článek potěší.
uz tu raz clanok o takychto nastrocnych autach bol ... takze staci sa tam vratit a najdeme tie iste nazory 😉 a vsetko to iste sa tu pise zase dookola... takze by som sa zase opakoval ... ale rad si precitam dalsich ktori nam napisu svoje nazory...
u nas su vodici nasra.ti aj ked ides tych predpisovych 50 na 50tke ... uz aj vtedy zdrzujes.... ja na 50tke jazdim bezne aj tych "tachometrovych" akoze "60" a stejne ma aj tak mnohi este predbehnu a to docela svizne ... nie to ze este pojdes len 45 >😁 .. to by za tebou nevydrzal nikto .. to by ta uz uplne zvalcovali a aj gestami ti to krasne vysvetlili co si myslia o tatychto hrackach.... teda ja by som to to nechcel kazdy den zazivat tu bezradnost v takomto niecom....
u nas su vodici nasra.ti aj ked ides tych predpisovych 50 na 50tke ... uz aj vtedy zdrzujes.... ja na 50tke jazdim bezne aj tych "tachometrovych" akoze "60" a stejne ma aj tak mnohi este predbehnu a to docela svizne ... nie to ze este pojdes len 45 >😁 .. to by za tebou nevydrzal nikto .. to by ta uz uplne zvalcovali a aj gestami ti to krasne vysvetlili co si myslia o tatychto hrackach.... teda ja by som to to nechcel kazdy den zazivat tu bezradnost v takomto niecom....
Jedna vec je, že legislatívou obmedzená Vmax je nízka. Druhou stranou mince je, že posadiť pubertálnu mládež na túto srandu bude asi bezpečnejšie ako posadiť ich na moped. Viem si predstaviť, xyz rodičov (pre ktorých cena uvedená v článku nie je problém) pre ktorých je každodenné cestovanie a vyvážanie mládeže otravné. Stačí bývať ma kraji mesta, kde si človek vychutnáva ranné príjazd a večerný odjazd cezpoľných a každá pár km dlhá jazda trvá desiatky minút.
Len tak pomimo. Dnes ráno pri pomerne prázdnych cestách cestou do práce som dosiahol V max 58km/h (to tvrdí kniha jázd) - jazda cez rannú špičku, zároveň pri relatívne prázdnych cestách počas prázdnin 😄 😄
Aplikujúc logiku týkajúcu sa Vmax, tak prekážku na našich cestách tvoria aj autobusy a trolejbusy, ktoré sa rozgúľajú na cca 50 km/h aby o pár 100 metrov šlapali na brzdy a zastavovali na zastávke. Na mnohých miestach sa nedopracujú ani na túto rýchlosť a už zastavujú
Cenu nemá zmysel riešiť, je to kusová výroba, ak by sa sekali tie autá na desiatky tisíc, tak by výrazne klesla
Len tak pomimo. Dnes ráno pri pomerne prázdnych cestách cestou do práce som dosiahol V max 58km/h (to tvrdí kniha jázd) - jazda cez rannú špičku, zároveň pri relatívne prázdnych cestách počas prázdnin 😄 😄
Aplikujúc logiku týkajúcu sa Vmax, tak prekážku na našich cestách tvoria aj autobusy a trolejbusy, ktoré sa rozgúľajú na cca 50 km/h aby o pár 100 metrov šlapali na brzdy a zastavovali na zastávke. Na mnohých miestach sa nedopracujú ani na túto rýchlosť a už zastavujú
Cenu nemá zmysel riešiť, je to kusová výroba, ak by sa sekali tie autá na desiatky tisíc, tak by výrazne klesla
Nevím, jak u těchto vozítek, ale u dvoukolových 50 se spíš kritizovalo zrychlení. Typickým příkladem byla pražská magistrála (tedy nájezd na ni v provozu). Na druhém místě byl snad "baťůžek", tedy vliv spolujezdce na již tak mizernou dynamiku. Teď si vem, že takový skútr může vážit zhruba metrák. Limit pro tahle vozítka je myslím 350 kg v nenaloženém stavu.
Nevím, o kolik je to bezpečnější (auto to není a nebudeš do něj chtít v 50 narazit; ani do něčeho jako Citigo nebo Twingo), ale rozhodně na tebe nebude pršet, sněžit, foukat. Asi nelze předpokládat, že do toho nabízí klimatizaci. 😄 Jedna z otravných věcí na motorkách a skútrech je ochrana v létě. Když je chladno, tak je to v pohodě; nevadí ti, že máš na sobě X vrstev. Ale v létě je to peklo. Hlavně ve městech, kdy buď jedeš relativně pomalu, nebo stojíš. Tím spíš, pokud máš plexi a jsi schovaný za kapotáží. A kvalitní výbava něco stojí. Klidně můžeš cenu skútru zdvojnásobit (na druhou stranu ti ta výbava zůstane).
Opravdu je to kusová výroba? Myslel jsem, že se podobná autíčka prodávají alespoň v tisících.
Nevím, o kolik je to bezpečnější (auto to není a nebudeš do něj chtít v 50 narazit; ani do něčeho jako Citigo nebo Twingo), ale rozhodně na tebe nebude pršet, sněžit, foukat. Asi nelze předpokládat, že do toho nabízí klimatizaci. 😄 Jedna z otravných věcí na motorkách a skútrech je ochrana v létě. Když je chladno, tak je to v pohodě; nevadí ti, že máš na sobě X vrstev. Ale v létě je to peklo. Hlavně ve městech, kdy buď jedeš relativně pomalu, nebo stojíš. Tím spíš, pokud máš plexi a jsi schovaný za kapotáží. A kvalitní výbava něco stojí. Klidně můžeš cenu skútru zdvojnásobit (na druhou stranu ti ta výbava zůstane).
Opravdu je to kusová výroba? Myslel jsem, že se podobná autíčka prodávají alespoň v tisících.
Napísal som to nepresne, mal sollm na myali bezpečnosť toto vs skúter. Samozrejme, štandardne nechceme havarovať v žiadnom z nich 😉 .
Tisícky kusov sú z pohľadu výroby automobilov skôr malovýrobou .....
Tisícky kusov sú z pohľadu výroby automobilov skôr malovýrobou .....
Tak jsem to také pochopil. A jak jsem napsal, nevím, o kolik je to bezpečnější. Pořád nebudeš chtít do auta nabourat. Čekal bych, že i to Citigo z toho udělá konzervu od protlaku. Ale žádný crash test jsem nikdy neviděl. Ze čtyřkolek bych jakž takž věřil třeba Twizy. Mám takový pocit, že i dělali verzi pro AM oprávnění, ale jistý si nejsem (nějaká omezená verze byla, jen si nevzpomenu na parametry). Tohle ve mně důvěru nebudí.
Mé očekávání byly spíš desetitisíce (přes všechny značky), ale nesleduji pořádně ani prodeje motorek, natož tohohle. I to je samozřejmě pořád úplně někde jinde než auta. I složitost a sofistikovanost je však úplně někde jinde.
Mé očekávání byly spíš desetitisíce (přes všechny značky), ale nesleduji pořádně ani prodeje motorek, natož tohohle. I to je samozřejmě pořád úplně někde jinde než auta. I složitost a sofistikovanost je však úplně někde jinde.
škoda, že to nejde 50, to je fakt blbosť a pre pohyb v meste je to skôr príťaž ako pomoc. Je nepodstatné, či to patrí do takej alebo onakej kategórie, možno ten zákon platí ešte z dôb keď nebola po celej eu 50. Zákon sa dá ľahko zmeniť. Ale inak super vec. U nás to bude okrajovka, lebo tu sa vedie kultúra, že bezpečné je len suv, ale v bežných nezakomplexovaných krajinách sa jazdí po mestách na skútroch a iných vozítkach, vodiči na nich berú ohľad, tam je toto celkom fajn použiteľné. U nás je to riskantné nie kvôli vozítku samotnému, ale kvôli nadupancom, ktorí sú na prášky, keď stratia minútu, či musia ísť o 5 km pomalšie.
Jenže ta vozítka nejezdí jen ve městech. A i ve větších městech máš rychlejší silnice. Tam se sice typicky dá předjíždět, ale nájezd na ně je náročnější (nemáš to tam prostě střihnout, ať si políbí šos).
Omezení na 45 km/h máme myslím právě z legislativy EU. Matně si vzpomínám, že dříve bylo prostě omezení na 50 ccm. Proto zavedli A1 s kódem 150, což je právě omezení na 50 ccm, aby řidičům, kteří získali průkaz podle starých pravidel, neomezovali oprávnění. Pochybuji, že při omezování na 45 hrálo roli, jaké jsou rychlosti ve městech.
Omezení na 45 km/h máme myslím právě z legislativy EU. Matně si vzpomínám, že dříve bylo prostě omezení na 50 ccm. Proto zavedli A1 s kódem 150, což je právě omezení na 50 ccm, aby řidičům, kteří získali průkaz podle starých pravidel, neomezovali oprávnění. Pochybuji, že při omezování na 45 hrálo roli, jaké jsou rychlosti ve městech.
Ono to těch 50 jede i v sérii. Problém je spíše extrémní ztráta výkonu v kopci. Tam to jede 20-30 a to už je docela překážka v provozu.
Druhou stranou jsou možnosti odstranění omezovačů, chip apod. Pak se tyhle krabičky rozhýbou i na 100km/h a to je obrácený problém. Totální nevyspělost řidičů, jenž denně potkávám s telefon u ucha a žvárem v hubě. K čemu slouží například blinkr evidentně netuší, ale v brýlích přes půl hlavy jsou králem světa...
Druhou stranou jsou možnosti odstranění omezovačů, chip apod. Pak se tyhle krabičky rozhýbou i na 100km/h a to je obrácený problém. Totální nevyspělost řidičů, jenž denně potkávám s telefon u ucha a žvárem v hubě. K čemu slouží například blinkr evidentně netuší, ale v brýlích přes půl hlavy jsou králem světa...
Nebezpečné na těch vozítkách je, že vypadají jako auto, ale nejsou auto, je to jen plastem zakrytovaný moped. Tj., žádná kastle, žádné deformační zóny, nulová bezpečnost jak pasivní, tak kvůli slabému výkonu vůči váze plus legračním brzdám také velmi nízká bezpečnost aktivní. Kluci jsou po něčem, co vypadá jako auto, diví, ale vlastním dětem tohle prostě nepořídím, pokud jim nestačí na pohyb po městě kolo, pak raději skútr i s nebezpečím předhlídnutí (s tím musí řidič počítat) než tohle, ty dva tři roky nějak přetlouct a pak rovnou auto.
bezpečná pohodovka to nie je, ale radšej skúter? Ten má aké deformačné zóny a pasívnu bezpečnosť? Počítať s adolescentom na skútri vodič nedokáže, lebo s nimi myškujú medi autami, medzi pruhmi, objavia sa v priebehu sekundy, s tým sa nedá rátať, resp. rátať môžeš aj tak ho prehliadneš. Toto auto neauto aspoň nedovolí a je poriadne vidieť.
Tím řidičem určitě myslel řidiče skútru. Měl by počítat s tím, že ho ostatní nemusí vidět. Cyklista by s tím také měl počítat.
asi áno, ja som to bral na prvú, že vodič auta, u nás sa tuším ani bežne nepoužíva vodič/ŕidič v pre jednostopky - to sú cyklisti, motorkári. Ale aj tak je to problém, lebo ja som ešte nestretol motorkára/skútristu, čo drepí v kolóne bez myškovania medzi autami, to by popieralo povahu a výhodu skútru a motorkár by si pripadal jak blbec, notabene pubiš, ktorému návaly testosterónu kážu predvádzať sa. A ja ako vodič auta nech sa snažím ako snažím, vždy sa za mnou, vedľa mňa vynorí motorkár, o ktorom som nemal potuchy. Fakt asi funguje len ten zvukový alarm.
Když jsou v koloně, tak většinou asi proto, aby neprovokovali příslušníky. Ale i ti jsou schopni tě vybídnout, abys tam nestál jak kůl v plotě. Podle mne je projíždění kolonou v pohodě, pokud nejedeš příliš rychle. A třeba v Praze má další výhodu - nejenže se snadno parkuje, můžeš stát v zónách bez povolení a bez placení.
Ale tentoraz s tebou súhlasím, sú nebezpečné, ja by som do toho nikoho z rodiny neposadil. Bezpečnosť karosérie je slabá, je to jednoznačne najslabší štvorkolesový účastník cestnej premávky a svojou rýchlosťou má voči iným autám väčšie predpoklady dostať sa do kolízie.
Chodievam na nákupy do Rakúska, tam vždy pár kúskov vidím (je to zväčša značka Ligier), používajú to tam viac-menej len dôchodcovia. Tečie mi zo zubov voda, keď sa za tým musím plaziť cez celé mesto štyridsiatkou, a všimol som si, že aj inokedy ohľaduplní domáci to predbiehajú, kde sa dá, pokojne cez dvojitú plnú, alebo cez odbočovací pruh na semaforoch...
A jestli na horském kole "není problém jet padesátkou", že o tobě ještě neslyšíme ze světových závodů? Mohu tě ubezpečit, že to taková sranda není, udržet dlouhodobě na kole padesát za hodinu. Ani na té silničce ne.
na tych cestakoch na TDF idu bezne aj 60 po rovinke ( mas to vzdy dole v popise v telke kolko idu ) .. a v zjazde dole kopcom aj 90... nic vynimocne .... akoze neviem co je na tom divne ... ja na horaku tych 50 proste dam a nepride mi to nijak nadludsky vykon... a ist takou 40tkou po rovine je na dnesnych bajkoch uz uplna normalka ... to akoze na to netreba byt zase Froome alebo Contador .. ak teda mas aspon aku taku kondicku a nejaky ten schopnesi bajk tak je to fakt realne 😉
Rád by som videl ako dlhodobo udržuješ na horskom bicykli na rovinke rýchlosti 50 a viac km/h.
Jinak nejsi sám, kdo si myslí, že je něco tak pomalého v provozu nebezpečné. Přesto to někteří rodiče dítěti pořídí.
Tuším aj u vás to chceli zbohatlíci a iní "aristokrati" presadiť.
😉
Ak je niečo zúfalstvo, tak ten motor. Stacionárny diesel(!) v autíčku do mesta, tak to je zúfalstvo...
Stačí ale jen trošku horší silnice a skútři se motají pod kola všemu okolo, jak kličkují mezi výtluky a boulemi.
A ten pocit adrenalínu násobí riziko, že im z parkoviska vyjde do cesty nejaké auto, prípadne vstúpi chodec.
Za takúto jazdu by som im bral papiere na rok a viac!!
Ulica: [odkaz] [odkaz]
Ulička: [odkaz] [odkaz]
Kapišto?
Teoreticky ji můžou omezit na 45 a pak se do AM vejde. Záleží, na koho cílí. V ČR to nemá smysl, pokud je cílovou skupinou "Béčkař". Ale pak 50 jako takové asi nemají smysl, když pravidla dovolují 125. Leda by se našlo dost lidí, co radši ušetří a koupí 50 (a je otázka, kolik vůbec ušetří).
Jinak 50, pokud si dobře vzpomínám, nejsou omezené na 45 km/h. To omezení se vztahuje na mopedy (L1e). Jako motocykl (L3e) tohle omezení nemá.
V provozu podobne prditka obcas potkavam a rozhodne mi neprekazi, teda dokud se nerozhodnou vytahnout paty z mesta, potkat to na okresce vazne nepotesi.