Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 308 SW 1,6 e-HDi – Prostorný šetřílek

Modernizovaný rodinný Peugeot 308 SW slibuje velice příznivé provozní náklady. Jak je to v praxi?
Zpět na článek
29. 6. 2011 17:21
29. 6. 2011 23:28
30. 6. 2011 12:01
1. 7. 2011 07:37
1. 7. 2011 08:51
30. 6. 2011 16:34
30. 6. 2011 18:58
1. 7. 2011 04:32
1. 7. 2011 17:11
1. 7. 2011 07:39
1. 7. 2011 07:39
1. 7. 2011 22:07
1. 7. 2011 22:58
1. 7. 2011 08:04
1. 7. 2011 09:01
1. 7. 2011 11:26
1. 7. 2011 13:55
1. 7. 2011 23:22
4. 7. 2011 10:32
neregistrovaný "Bobo E"
1. 7. 2011 04:33
1. 7. 2011 07:33
1. 7. 2011 08:59
1. 7. 2011 15:19
1. 7. 2011 22:44
1. 7. 2011 23:37
2. 7. 2011 00:10
2. 7. 2011 00:29
2. 7. 2011 00:50
2. 7. 2011 01:01
1. 7. 2011 17:21
Avatar - Ji/Ri
29. 6. 2011 17:21
test
....k tomu není co dodat.

# Nepřesné řazení manuální převodovky
# • Špatný výhled šikmo vpřed
# • Sedadla nevhodně podepírající tělo
# • Nedostatečné odkládací prostory

>:D >:D >:D >:D >:D >:D
ad prostory. Prostor na telefon, pití, kelímek s kafem je stejně jako v jiných etalonech
ad sedadla - co to je za TUPÝ ŽVÁST? nevhodně podepírající tělo????!!!!
výhled....no to už ano, může to být subjektivní
ad. nepřesné řazení - pane Jungmanne, doporučuji navštívit autoškolu, mnohé byste vylepšil .... nejen v řízení, ale i řízení.

ad 2 :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Perun
29. 6. 2011 23:28
7,65
Tak si to trochu zrekapitulujeme, ano?

Plusy
• Úsporný a pružný motor s lineární charakteristikou
(8 z 10ti možných... ok)
• Velkorysá vnitřní prostornost (vždyť nadpis zní "PROSTORNÝ ŠETŘÍLEK")
(prostornost pro nohy a hlavu na 7 z 10ti možných? Ale no tak.... to tedy opravdu ne, 308 SW je na svou třídu nadprůměrně prostorné auto.. to je úlet)
• Kvalitní materiály a dobré zpracování interiéru
(Na 8 z 10ti bych to neviděl... minimálně materiálově tak o číslo více)
• Komfortně naladěný podvozek
(tady je to s osmičkou ok, včetně limitní jízdy, na tu 308 není stavěná)
• Šestistupňová převodovka
(dtto)

Mínusy
• Nepřesné řazení manuální převodovky
(souhlas, ale ne tak přísně. Špatná ta převodovka určitě není, oproti manuálnímu pětikvaltu výrazný krok vpřed)
• Špatný výhled šikmo vpřed
(nesouhlas)
• Sedadla nevhodně podepírající tělo
(souhlas)
• Nedostatečné odkládací prostory
(Prosím? To je nějaký žert???)

Kultivovanost chodu, utlumení a hlučnost je na vrcholu své třídy... spolu s C4, která je tom ještě o něco lépe.. Tady nemá 8 z 10ti možných co dělat..
Zavazadlový prostor s výbornou variabilitou samostatných sedadel s objemem 573 l a bez nakládací hrany je rozhodně na 10 z 10ti možných...
A poměr cena k užitné hodnotě při zohlednění reálných cen... snad raději dále nekomentovat. Dodám jen, že testované auto bylo doslova v plné výbavě, včetně navigace, polokoženého čalounění atp, atp... A to vše hluboko pod půl milionu. Zkuste si nakonfigurovat stejnou Octavii :-)

Nezlobte se na mě, prosím, ale i mistr tesař se občas utne. A tentokrát zaťal sekyru úplně, ale úplně vedle ;-\ Minimálně o 7,62 cm...
Rozbalit vlákno
21
Avatar - iudex
30. 6. 2011 12:01
Re: 7,65
Musím sa pridať k niektorým výhradám; P308 SW je nielenže nadpriemerne priestranné, ale podľa mňa najpriestrannejšie auto v triede; z výnimkou parciálnej výhody Octavie čo do objemu kufra nemá konkurenciu a preto by bodovanie malo tento fakt reflektovať (ak nie 10/10, tak min. 9/10).
Aj niektoré iné body by som hodnotil lepšie (odkladacie priestory), v ostatnom by som ale až tak neprotestoval. Napr. prevodovka, áno, 6st. je podstatne lepšia, ako 5st. - čo je jedna z najhorších prevodoviek v triede - ale stále horšia, ako 6st., čo sa kombinuje s 1,6 THP200. Cena je relatívna, každopádne 308 bola a je drahšia, ako generačne novšia príbuzná C4.
P.S. Perune, už si videl novú 208? Ja som už nejaké referencie mal...
Avatar - Perun
1. 7. 2011 07:37
Re: 7,65
V reálu ještě ne, jen na snímku... Přijde stejně až příští rok, takže mezitím budou mít carparazzi dost času...
Avatar - iudex
1. 7. 2011 08:51
Re: 7,65
Ja mám info od známych z trnavského PSA, každopádne dizajnovo sa nijaká revolúcia nechystá (mix 207 a 308fl/508), plus podvozok zostáva v podstate rovnaký, ako mala 207.
30. 6. 2011 16:34
Re: 7,65
Naprostý souhlas, je vidět, že si redakce na Peugeot a speciálně tento pěkně zasedla. V blízké době se chystáme kupovat nové auto do rodiny a na 99% to bude právě P308SW, ač s benzínovým motorem. Hlavním důvodem je právě ona prostornost - 10 z 10ti možných bez jakékoliv diskuse. Octavia se může jít naprosto zahrabat.

Jediné, kvůli čemu pořád maličko váhám, je chování podvozku v limitních situacích. Ale ani tam si nemyslím, že by to bylo tak kritické, jak to v některých recenzích a testech vychází. Byl jsem si to auto projet a nezaznamenal jsem nic fatálního.
30. 6. 2011 18:58
Re: 7,65
Projel jsem se s tímto autem včera stejný motor akorát bez stop startu, prostor a auto super, motor pro mě děs, musel byhc si zvykat že zabírá až od těch 1750ot. když jsem jel pomalu za kolařem na 2 převod. stupňn nechtělo to zabrat až tak po 5 sekundách. Mělo najeto asi 12000km ale to snad jezdili v terénu a jezdili po okruzích pedáli zadrhávali vibrovali a vrzali jinak ok. A ten výhled šikmo vpřed se mi nezdál špatný. Pro benzín :yes:
1. 7. 2011 04:32
Re: 7,65
Oprav si tu češtinu!!!
Avatar - ryman
1. 7. 2011 17:11
Re: 7,65
ted uz si ji neopravi, jak jsi mu na to napsal >:D :-)
Avatar - Perun
1. 7. 2011 07:39
Re: 7,65
Na limitu naprosto čitelně a nezáludně říká "ne". Nic víc.. 308 není WRC, její kvality jsou jinde, což ale neznamená, že by neuměla jezdit rychle...
Avatar - Perun
1. 7. 2011 07:39
Re: 7,65
Na limitu naprosto čitelně a nezáludně říká "ne". Nic víc.. 308 není WRC, její přednosti jsou jinde, což ale neznamená, že by neuměla jezdit rychle...
1. 7. 2011 22:07
Re: 7,65
Díky za info, to jsem potřeboval vědět. :yes:
Avatar - Blue Sun
1. 7. 2011 08:04
Re: 7,65
Na druhou stranu, kolikrát ses dostal za svou řidičskou kariéru na skutečný limit podvozku? Já ještě ani jednou, ani při běžných vyhýbacích manévrech. Možná to bude tím, že nikam extra nespěchám, dodržuju maximálky a blbiny si nechávám na uzavřené tratě...
1. 7. 2011 09:01
Re: 7,65
Já před dvěma lety, kdy mi v listopadu v dešti spadl opilý cyklista před auto. V 80km/h na úzké okresce to byl pocuc :-)
Avatar - iudex
1. 7. 2011 11:26
Re: 7,65
Presne tak; nemusíš jazdiť ako závodník, ani vyhľadávať medzné situácie, aby si sa do nej dostal. A tam istý a stabilný podvozok môže rozhodnúť o tom, či to zvládneš, alebo auto/cyklistu rozflákaš.
Avatar - Blue Sun
1. 7. 2011 13:55
Re: 7,65
To jsou právě situace, které se zase tak často nestávají... Neříkám, že vůbec, jen ne nějak často. Dneska by to měla zvládat všechna auta....
Avatar - Ronault.
1. 7. 2011 23:22
Re: 7,65
Mě před léty, vběhl mi do cesty kluk, asi 12 let, tak nějak jsem to tušil, když běžel za traktorem, že vyběhne... vyběhl... no v tu chvíli pomohly perfektní brzdy a ABS, neb i když jsem v té době ještě začátečnicky dupnul na brzdu, tak auto ovladatelné bylo a kluk může být rád ještě dnes...a já taky... z druhé strany, tak špatně na tom zase 308 SW není, hlavně oproti oktávii, aby nezvládla vyhýbací manévr ;-)
neregistrovaný "Bobo E"
4. 7. 2011 10:32
Re: 7,65
Tohle auto mám (předfaceliftovou verzi) a podvozek rozhodně není špatný. I zatáčka se s ním dá hodně říznout a rozhodně nebudeš mít pocit, že by auto nesedělo. Najel jsem s ním zatím přes 3000km a to jak po dálnicích a okreskách a jsem s jízdními vlastnostmi nadmíru spokojen.

Pokud od tohoto auta někdo čeká jízdní vlastnosti jako od Focusu ST nebo od Golfu GTI, chyba bude asi na jeho straně.
1. 7. 2011 04:33
Re: 7,65
No jet jsem s tím nejel, ale za hrubě pod půl míle za tak velké auto s variabilními sedadly...to byl od Lukáše stejný úlet jako nestabilní XF v rychlostech nad 200 :-) .
Avatar - Perun
1. 7. 2011 07:33
Re: 7,65
Každý máme svůj svět ;-)
A nebyla tam na začátku trojka? >:-[]
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: 7,65
Kdyby to nebyla pravda, tak to psát nebudu :-) S faceliftem se mění aerodynamika XF (včetně např tvaru zadní části kapoty), takže i Jaguar sám cítil potřebu na tom něco změnit.
1. 7. 2011 08:59
Re: 7,65
Je otázka jestli se to netýkalo jen posledního testovaného kouksu, neboť se mi to u XF nikdy nezdálo. A ačkoliv se nepovažuji za nějakého světoborného pilota, tak nestabilní nebo plavající auto jsem schopen rozeznat ;-)
1. 7. 2011 15:19
BEZ ŠANCÍ
Težko v postavení importovaného quasimoda konkurovat ve zdejší kotlině takovému mistrovskému dílku, jakým je překrásná ŠKODA OCTAVIA. Jen tradiční vrhání páchnoucích diskusních bobků falešných sobů na naše monitory, jen diskusně sdělené ustrašené poznání potenciálního kupce, který se slepě domnívá, že odmítnutí Octavie jej staví do role garážového světáka, jen strach z objektivní redakční testové pravdy, halený do koktavé diskusní umanutosti v podobě tušení spiknutí všech proti všem...

Je to zajímavé, peugeot ač na znatelně delším rozvoru a výšce, sekunduje ve vnitřních poměrech kabiny prakticky ve všem naší Octavii. Překvapivé? Jistě, pro garážového lidového platonického prosťáčka to asi překvapivé být může, pro šoféra nikoliv.

Nahoře jeden vybírá rodinný kombík podle toho, jak se bude chovat na limitu, dovozuji, že má na mysli auto nikoliv své chování při návštěvě bankovního domu... Tedy už jsem tu četl na diskusích pěknou řádku nesmyslů, ale počítám, že limitní jízdní požadavek na rodinný kombikompakt už nepřekoná na diskusích nikdo...

Tedy jak na test? No, tradičně smekám za objektivizovanou testovou pravdu, za zkušenosti testéra vetknuté do slov, která umí být trefná, umí i šlehnout a ovšem i chválit.

Co na tom, že kdybych měl uvažovat o rodinném kompaktním kombíku, byl by testovaný model v pořadí někde až na hodně vzdáleném místě od premiantů třídy, tohle není přece rozhodné, rozhodné je, zda auto jede a zda vypadá. Pro mne sice dobře jede, avšak dobře... nevypadá. Peugeotu nejdou kompaktní kombíky, nejdou mu ani kombíky subkompaktní, vždyť co lze udělat v kombimutaci se sesterskou dvěstěsedmou... to snad vhání slzy do vočí i v jedličkově ústavu... - [odkaz] 8-s

BRAVO TEST :yes:
Rozbalit vlákno
13
1. 7. 2011 22:05
Re: BEZ ŠANCÍ
Zato tebe v neschopnosti číst a myslet taky nepřekoná nikdo.

Chování na limitu jednak není pro mě zdaleka hlavní kritérium, kdyby bylo, nevybírám si rodinný kombík vůbec, že? Jde o to, že někdy se člověk může do limitní situace dostat i při zcela pohodové jízdě, ani neví jak. Proto si myslím, že zajímat se o to co auto udělá např. při pokusu o to vyhnout se padajícímu cyklistovi, jak výše napsal webpaja, je docela vhodné.

Tvoje * kolem designu vůbec nekomentuju.

A že P 308SW sekunduje Octavii ve vnitřních rozměrech kabiny? To je bohapustá lež - stačí se podívat do tabulek rozměrů pod testem.

No nic, že já se vůbec namáhám reagovat. Never argue with an idiot - they'll bring you down to their level then beat you with experience.
1. 7. 2011 22:44
Re: BEZ ŠANCÍ
To limitní chování >:D je nezapomenutelný blábol... Přesně takoví lidé jako jsi ty však asi kupují třistaosmičky v kombíku... - [odkaz]

Jiní zase jezdí třeba v tomhle - [odkaz]
Nebo v tomhle - [odkaz]

P.S. Vyměň si voči... limite.
Avatar - Ronault.
1. 7. 2011 23:18
Re: BEZ ŠANCÍ
Máš recht, on ten 308 SW moc krásy nepobral, ale o to více s tebou souhlasím, že je ta Octavia v kombíka hnusná krabice. Alespoň jednou s tebou člověk souhlasí, přitom stačilo abys otevřel oči a pochopil, že Octavie nic moc.
1. 7. 2011 23:37
Re: BEZ ŠANCÍ
O designu 308 raději nepíši, Octavia je vlastně dodnes to vůbec karosářsky nejlepší, co lze ve třídě v mainstreamu koupit. Z hlediska harmonie přebíjí i jinak velmi povedeného golfa. Pokud tu hodláš tvrdit, že Octavia je hnusná krabice, měl bys poprosit též o nové oči, či přimo o novou hlavu, neb i zdejší poslední prosťáček ví, že jestli něco, pak vytýkat Octavii design svědčí než o velké slepotě autora. Velká tůra od Renaultu zase dojíždí na příliš zvednutou spodní linii bočních oken, a příšerně do stran vytažená zadní světla. Oči mám otevřené, a vím přesně jak je karoserie Octavie (v kombi) krásná. Jedničkou třídy (s ohledem i na užitné vlastnosti) a bez ohledu na kvalitativní zatřídění však stále zůstává VOLVO V50.

P.S. Když srovnáš 308 a 508 v kombíku, těžko se ti chápe že může jít o produkt jedné automobilky. Jak píšu nahoře, kombikompakt ani kombisubkompakt Peugeot ne a ne strefit.

Já hledal pro kolegu nahoře nějaký příklad dalšího kombíku od Peugotu a narazil jsem na tohle - [odkaz] osobně jsem se lekl :-) a právě na téhle mutaci lze demonstrovat, kam až může zajít snaha vytvořit odvozeninu od jinak povedeného subkompaktu. Pro tebe je otřesná Octavia kombi, pro mne zase ta dvěstěsedma.

Ztrácíš hodnotový, estetický glanc, Ronaulte.
Avatar - Ronault.
1. 7. 2011 23:56
Re: BEZ ŠANCÍ
Pokud mluvíš o Octavii, tak to je nutno vzíti zevrubně. O kráse se hovořit nedá, ani v nejmenším. O designovém umění? Nikdy. Octavia je mainstreamový produkt, který nemá urazit, ani potěšit... to zvládá. Ale má i velké nedostatky. Disproporce velkých převisů je problém táhnoucí se již od minulé generace a ačkoliv to Škodovka snaží hrát s Octavkou na na větší auto, tak právě ten boční pohled je zarážející... Nemluvě o tom, co to dělá s rozložením hmotnosti...
Další problém nastal po faceliftu. Ačkoliv příď sice dostala o něco nápaditější výraz, tak vůbec nekoresponduje se zádí, která není už ani konzervativní, spíše je to jistý anachronismus. Jako celek píšu ano, dobrá, budiž, platí ono neurazí, nepotěší, nic více, nic méně, nic zač by měl být někdo potrestán, nic na odměnu za design.

308 je trochu jiná píseň. Peugeot s přídí bojoval, pro některé to prostě nebude, hlavně pro lidi, kteří na design nemají nadhled, neb řeší design v prní řadě dle značky a v druhé řadě dle "co je konzervativní, to je dobré". Ano, tím myslím tebe. Po stránce hodnoty nabízí příď 308 opravdu propracované dílo, kdy jako celek to funguje a už samotná výroba dílů není nejlevnější, křivek, plasticky vytvarovaných ploch a prostorů pro hrátky se světlem je opravdu nadmíru. Prostě kvalitativně výšina. Bohužel źáď, ačkoliv přijala podobný jazyk, čili hra křivek, tak ubírá dynamičnost přídě, tam to mělo vypadat jinak. Co funguje na 207 SW tady nefunguje, neb se ztratily ony dynamické linky.

Golf Combi je oproti svému 5HB bráškovi... nepodar. Zadní světla jsou výtvorem... to nestojí ani za komentář a popis. Pokud auto v minulé generaci hrálo na eleganci, tak nyní po "faceliftu" příď sází na dynamiku a záď... na "eleganci". Nefunguje to a co jen z části fungavalo, teď nefunguje vůbec.

K tomu editu... neklesám, použil jsem tvé typické přehazování argumentů, nic více. Zkus stejným stylem popsat design a co je konkrétně špatně a dobře aniž bys použil výrazy "vyměn voči" a "navštiv očaře", pak si popovídáme o glancu ;-)

PS: A tady máš příklad kam se až dá dojít od nevydařeného hatchbacku k ještě daleko horší odvozenině... [odkaz] a to jsem prosím zvolil tu nejvhodnější barvu pro tohle auto, oproti tobě.
2. 7. 2011 00:10
Re: BEZ ŠANCÍ
Ono něco pohledově snad funguje na 207 SW? :-) To mi tedy napiš. A taky rozviň ty peugeotí barokní hrátky... ty budeš zajímavej vkusovej týpek, Ronaulte.

Geneze kombíků je poměrně přehledná - Vždy platilo Volvo, protože umělo krabice, které jsou krásné dodnes. Ze stejného těsta pak byl vždy Saab, ten také uměl vyjímečné kombíky. Do segmentu vnesla dnes už předposlední verze A6 Avant neskutečnou porci stylu a elegance. Tohle doplňovala bangleovská espritová pětka od BMW a samozřejmě klasik Mercedes. Tihle všichni nepotřebují "hrátky" :-) ti dělají referenční kombíky.

Aktuálně akcentujme - V50, A3, A4, A6 v kombíku, překrásnou a asi nejpřitažlivější kombimutaci - BMW 5 a samozřejmě MB-C a E, VOLVO V70, a na stejném výrazu jako uvedení, kombík od 159, Insignie, Astry, Mondea, Focusu, Superbu a Octavie.

Na hrátky je Moulin Rouge, bohužel z Francie umí kombíka pouze Citroen (C5), a to navíc jen díky tomu, že v aktuální generaci mu byla předlohou práce designéru od AUDI.

Já vím, ty jsi spíše na to baroko. Argumentuješ tou Fabií. Nechápu. Jako že Fabia je nepovedená v této verzi a 207SW ano? Ronaulte, podívej se na toho peugeota, tebe to opravdu oslovuje natolik, že tu tuhle odvozeninu snad i obhajuješ?
Avatar - Ronault.
2. 7. 2011 00:16
Re: BEZ ŠANCÍ
Aha, takže vlastně jsi potvrdil, co jsem řekl, řešíš to dle značky, neb pokud ty považuješ Insignii za krabici a ne baroko, čili ony křivky (není nutnost pro kvalitní desgin, nikde jsem to nenapsal), tak já jsem čerstvě zvolená hlava Římskokatolické církve ;-) A totéž platí pro 159.

A teď hone k 207 SW Outdoor, neb ty mi to budeš neustále editovat a to já nemůžu dopustit...

Fabia Scout v této verzi je naprosto otřesná, tedy ona je disproporční od samého začátku, facelift ji pomohl, o tom není pochyb, ale pořád je to velmi nepodařené dílo... a platí totéž, co dělá problémy právě 308 SW a Octavii po faceliftu. Příď a záď jsou navrženy v jiném duchu, celek není souhra.

207 SW naopak přední světla sladil se zadními, záď dostala "francouzský" akcent, stejně jako příď, zasklení je ideální.

A srovnání Outdoor a Scout? Outdoor. Zatímco Outdoor zvolil decentní oplastování, hlavně praktické a stylové, tak Scout používá plasty na dveřích snad z Olcitu, nikde jinde tohle není k vidění a zabíjí to celou plochu dveří.

Samozřejmě, průměrně inteligentní jezevčík tvůj primitivismus v argumentu 207 Outdoor odhalí, neb kde kdo ví, co se skrývá za ním, fotky v mé recenzi jsou veřejné. Takže to nezkoušej, ;-) >:-[]

A na závěr, zkus se oprostit od své garáže, tudíž krabice na kolech olepené plasty, zjednodušeně. Já to dokážu. A zkus přejít k stejně obsáhlému rozboru daného auta od rozboru diskutéra, to ocením více a bude to... no... vzorné... to je to pravé slovo. Co říkáš?
2. 7. 2011 00:29
Re: BEZ ŠANCÍ
Kams dal voči, ta crosska od Fabie není zázrak, to víme všichni, ale pořád to ještě vypadá jako auto, s tím souhlas, ovšem 207 SW, to není nic, to je pošlapání legendy, která se táhne od 205 až (včetně) k 207. Tedy krásné, legendární subkpompakty - hatchbacky, zničené kombimutací. Já už nevím, z jakého článku jsem vzal ten snímek, ale zalistuj zde a podívej se na snímky zezadu té 207SW, to je doslova otřesné. Ta fabia má alespoň své tradiční tvary, zadní světla nepohoršují atakdále, ovšem to co stvořil peugeot vzadu u 207 SW, to se snad slušně ani nedá popisovat...

Ale vraťme se k předmětu článku.

Mám na tebe otázku, kterou trojici bys čistě jen esteticky, pohledově, upřednostnil (beru tři třídy)

1 - 207SW, 308SW, Laguna kombi
2 - Ibiza kombi, V50, A4 kombi

P.S. Nějak ve mně hrklo, nerozumím tomu primitivismu, tys někde psal něco o 207SW? Nejsi opilý? ;-\
Avatar - Ronault.
2. 7. 2011 00:46
Re: BEZ ŠANCÍ
Právě ta záď je na 207 to, co to auto posouvá o několik tříd (kvalitativně, ne třídně) výše než Fabii v kombíku. Nikde jinde není tento styl C- sloupku tak dobře zvládnutý jako zde.
Jak pohoršují? To přece není o tom, co koho pohoršuje, stále to píšeš tak, jako bys řešil značku, zemi původu, to přece není cílem nezávislého pohledu. Problém je pořád stejný, řešíš značku a konzervatismus, ale to nejsou měřítka pro design. Po tomhle se spolu opravdu nemusíme bavit, mohl jsi napsat, že se ti líbí Golf a vše, co jej připomíná nebo je z podobné školy, plus Volvo... a tam je ten důvod trochu jiný.

Nemohu vybrat ani jeden bod kompletní, prostě každé z těch aut je designový celek a samostatně hodnotitelné, navíc Laguna a 308 SW vůbec nemají společný jak designový směr, tak původní myšlenky. Nechápu, jak ji můžeš po jejich bok zařadit. Možná jsi spíše opilý ty.

Dokázal bych porovnat 207 a 308, tam je to jasné ve prospěch 207 SW, kde je auto jako celek souhra od příďě po kouli tažného zařízení.
2. 7. 2011 00:50
Re: BEZ ŠANCÍ
Docela bych uvítal, kdyby ses vyjádřl k mému hornímu P.S. Asi ti ušlo, že jsem tím vozem argumentoval kolegovi dávno před tím, než jsi sem přišel... To jako mám hledat kdes napsal nějakou oslavnou báseň, nebo co?
Avatar - Ronault.
2. 7. 2011 00:52
Re: BEZ ŠANCÍ
K tomu PS se rád vyjádřím. To, co mám v garáži sem netahám, tvé pravidlo, taktéž by bylo dobré netahat opačně to, co má ten druhý v garáži a podsouvat mu to. ;-) A dělat jakože nic... ;-) Na kolegu jsi nereagoval 207 SW Outdoorem, to až kupodivu na mne :-) Nekrmili mě senem a ty nejsi nevšímavý >:-[]

no nic, musím končit, ono to stejně nikam nepovede... a máš spoustu času to zkusit zhodnotit jako já, ne svým pohledem na věc "značka, líbí/nelíbí, konzervatismus", ale výsledek původní myšlenky, detaily, celek, proporce... a bez hodnocení zraku toho druhého. Dobrou, šéfe ;-) :-)
2. 7. 2011 01:01
Re: BEZ ŠANCÍ
Měl by sis pořádně přečíst můj příspěvek, který uvozuje toto vlákno, v něm kolegovi, který nahoře studuje limity kompaktů (nikoliv tobě) argumentuji mimo jiné 207 SW, a to odkazem na snímek. On na to zareagoval, já jsem mu odpověděl, a až teprve potom ses tu zjevil ty, tradičně jak sleduji lehce mimo mísu... Netáhám sem garáž nikoho a nepodsouvám ti, že máš v garáži 207. Asi bys měl pozorněji číst příspěvky. Zdáš se mi volaký zmetěný... vypadá to, že nevíš co píšeš!
Avatar - Ronault.
2. 7. 2011 21:48
Re: BEZ ŠANCÍ
Dobrá, beru, uznávám svou chybu, v tvém prvotním příspěvku jsem onen odkaz přehlédl, ono není se co dicit, když po pár větách je tam opět Guru a Oktavia, tak čitateli je jasné, že se nic nového nedozví a zbytek textu nemá smysl číst.

Nicméně nic to nemění na tom, že by ses měl "diskuzně obnažit" a pustit se do detailů o které jsem tě prosil vybízel.
Avatar - Emel
1. 7. 2011 17:21
Rodinné zlato
Octavii mám rád, 308 v této cenové hladině je ale tvrdý oříšek. Obě auta patří k největším ve třídě a dokáží bez problémů zastat roli rodinného auta. Peugeot boduje zejména provedením a variabilitou interiéru až na úrovni MPV, má mírně lepší motory (1.6THP vs. 1.8TSI a 1.6 eHDI vs. 1.6TDI). Vnější design... Octavia je zejména vzadu harmoničtější, ve předu se mi po obou faceliftech zase více líbí rafinovanost 308, která působí dojmem dražšího auta.

Octavia by zřejmě srovnala skóre při srovnání s automatickou převodovkou... vážně má ještě někdo v nabídce čtyřstupňový automat, navíc kombinovatelný pouze s atmo benzínovou šestnáctkou??

Definitivně rozhodnou dva krátké pohledy - na výsledky crashtestu a do ceníku. Moje volba z těch dvou je 308 SW 1.6 THP Active za nějakých 450. S xenony, panoramatickou střechou...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - asfalt
1. 7. 2011 20:11
Re: Rodinné zlato
Emile, shrnul si to pěkně, souhlasím. Volil bych podobně. Při větším nájezdu by pak byla jasná volba, v článku chválené, e-HDI. K tomu srovnání zadní části s Octávií. Octávia má zaoblená přední světla a vzadu je hranatá. Je to celkem nevkusné. No a když k tomu připočteš "quasimódský" hrb v podobě nevkusného převisu... no, prostě nic pěkného. 308 má „zadek“ alespoň originální a vkusně doplňující celek auta. Za 308 musím dát Peugeotu :yes:
Avatar - Emel
1. 7. 2011 20:57
Re: Rodinné zlato
eHDI je pro klidné a spořivé jezdce, to já nejsem... i když 82kW v nižší střední samozřejmě není žádný lenochod. Čím víc bych jezdil, tím víc bych chtěl silný motor.

Převisy Octavia celkem úspěšně maskuje, nijak mě neruší. A že by byl kombík vzadu hranatý jsem si opravdu nevšiml. Není to takové baroko jako Peugeot, ale hranatá určitě není. Ve verzích před faceliftem u mě vítězila jasně Octavia, jenže Peugeot se vpředu umírnil a Škodovka naopak zdivočela... ne úplně dle mého gusta. Při pohledu zezadu nicméně Octavia pořád vede, stejně jako u Superbu i Octavie I se mi kombík líbí víc než liftback.
2. 7. 2011 09:26
Re: Rodinné zlato
Souhlas, facelift Octavii dost ublížil a naopak 308 velmi pomohl. Ve výsledku je teď 308 přitažlivější i exteriérem, o dramaticky lepším interiéru ani nemluvit, tam Škodovka nikdy neměla šanci - náhodou jsem teď krátce po sobě seděl v Peugeotu i Octě a není co řešit.

Takže 308 SW po FL s motorem 1.6 THP - perfektní volba ve své kategorii :yes: :yes: :yes:
27. 12. 2011 14:04
Převody SW a Hatback
Myslel jsem že kombi a hatback mají se stejným motorem e-hdi stejnou převodovku ale sw točí při 130Km/h 2600ot. a hatback při 130Km/h pouze 2350ot. to už je na spotřebě znát 6L nebo 5,4L
Rozbalit vlákno
0