Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.
a uz dalsie SUV, ktore dokazuje, ze ano, muzeme mit i SUV radi - ako nedavno som pisal ( a kde ten nestastnik Plautus nas neznalo obvinil, ze ja a Londonbridge a Zappa ze sme jeden mladik a s ešte s puberťáckymi vredmi na tvári ! >:D )
Samozrejme ze mam na mysli jedno SUV ako univerzalne riesenie do nastrah velkomesta, na chatu, na hory a na horsie pocasie ci v zime - ale urcite nenahradi nejakeho spec milacika pre radost a ie uchylky benzinoveho maniaka, co chapem! :-!
mne len ten vonkajsi dizajn nesedi.... technika kvalita imidz nemam nic proti .. tu to fakt bude zrejme dokonalost... porsche je porsche... len ten vonkajsi dizajn je za mna kusok slabucky... co vizualne pasuje kdesi na sportiaku tak tu to uz nesedi... a podla mna aj lacnejsie stelvio vyzera daleko stylovejsie a ma viac smrncu ...tu podla mna cayenne este ma co dohanat.. konkurencny RR sport je v tomto uplne iny level.. aj velar alebo teda celkovo range rover... ale inak uspechu cayenne sa samozrejme necudujem a plne ho chapem.. . ;-)
mne vyhovuje, aj ked mas pravdu, ze Velar je super auto. No ja som sa ho dost obaval, celkove je dost problemov okolo Roverov, ale risknem to aspon pocas zaruky. Cayenne je dost velke auto pre mna ( ved ako Q7 ), mozno radsej do FL Macana by som uvazoval ( bude az niekedy koncom roka - mozno...) :-!
Tam je podstatné, že má Porsche tendenci si to řídit a usurpovat/ vytlačovat Audi. Kdyby to šlo, tak jim nenechají vývoj vůbec ničeho, co sami používají, a jen jim nařídí, co mají použít, aby rozpustili náklady. Zároveň mají lepší pozici u samotného VW. Audi je tak trochu v pozici nevlastního dítěte, zatímco Porsche je spíš dlouho ztracený syn, který se konečně vrátil. Bita je na tom v první řadě exkluzivita. To je bohužel téma dnešní doby. A bylo by tomu tak, i kdyby Porsche tenkrát zvládlo převzít VW. Jen by Audi ještě víc ostrouhalo.
Ortodoxní už radostí skákali z mostů z první generace Cayenne s VR6 od VW. >:-[]
>:-[] Přesně tak.
Ale když si poctivě přečteš celý tento test, tak možná zjistíš, že Caynne by klidně mohl komplet zastat/nahradit řadu 911, viz 18:10. ;-)
Motory jsou společné, jsou v S/RS/4/5, v nové Panameře/PS, Cayennu/CS a budou i v Macanu.
Ta 2,9ka (viz test) je vynikající, z 3.0 už tak nadšený nejsem, tam je lepší podobně výkonný 40i.
Jasne, nikto nemoze povedat, ze jazda s dnesnymi SUV je utrpenie. Ale aky je realny prinos okrem imidzovej stranky veci v porovnani s uzitkovo lepsimi kombikmi alebo mpvckami?
Není. Ani u toho kufru, který může být pro někoho praktičtější právě u SUV.
Ač sám nejsem příznivec větších SUV, tak i jejich výhody dokážu uznat.
Jak jsme psal, za sebe raději Panameru, než Cayenne.
Simtě co to rovnítko v těch tvejch příspěvcích znamená? V čem se rovná třeba věta "Věnovalo se tomu už dost srovnávacích testů", větě "co víš jinýho?"
Fakt by mě to zajímalo, ale furt se nemůžu dobrat jakýhokoli smyslu toho matematickýho znamínka..
Rovnítko používáme od roku 1557 a zdaleka nejen jako matematický symbol ;-)
Jestli si o tom dumal a nic nevymyslel = asi nemá cenu to vysvětlovat :-)
Ale že seš to ty: Srovnávačkám SUV a kombi se věnovalo už dost testů a všechny došly k tomu samýmu = dražší SUV bejvaj ve všech parametrech horší. A jako bonus = sou dražší ;-)
Ja vim ze se rovnitko pouziva, ale nikdy jsem ho nevidel pouzit v diskuzi tak, jak ho pouzivas ty. Tendleten hifi neco nectu, stejne jako treba Aeronet - dezinformacnim webum, placenejch z vychodu, se snazim vyhybat.
V programování se = nepoužívá ve významu interpunkce. Nenapadá mě ani jeden jazyk. Typicky má jeho význam dost blízko matematickému (buď říkáš, čemu je nějaká proměnná rovna, nebo se ptáš, jestli je si něco rovno - pak se často používají dvě [==], nebo dokonce tři [===], pro odlišení těchto dvou (tří) operací). Ostatně programovací jazyky mívají obecně blízko matematice. Zato třeba , nebo ; se tak používají.
A přesně tak tě tady bereme; ne jak snažíš vypadat = cool a in, rovnítka, nesmyslné odkazy, veltman nad věcí, ale jaký jsi reálně = trumpeta, který je pro smích. ;-)
Vo co ti de? Co máš za problém? Taky neřikám že vypadáš jak [odkaz] nebo [odkaz] = to sou dinary kdybys jako obvykle = jak přiznáváš = nepochopil odkaz >:-[]
Když už tak: Bejvám spíš teplokrevnej = než cool [odkaz] i když [odkaz] ;-)
Že ty bystroň nepochopíš odkaz = automaticky neznamená že je nesmyslnej = asi je už čas ti to říct: Většinu věcí na týhle planetě a v tomhle vesmíru = nechápeš. A nikdy nepochopíš :-)
Reálně = trumpetám jako ty pro smích = pokud si pamatuju bystrouše jako seš ty ze základky = je to vyseknutí pocty = takže: Dík = cenim si tvý upřímnosti >:-[]
Zajímavý jak taková pitomost jako použití "=" dovede s některejma lidma (za)cvičit :-!;-)
Napriklad kufor nie je vsetko - pravda je, ze hodnoty su podobne, akurat kombik ma kufor dlhsi, SUV zvycajne vyssi. Ak nepotrebujes prevazat skor dlhsie predmety, tak ti tato vyhoda kombika ako vyhoda odpada.
vyssia nakladacia hrana - niekedy vyhoda, niekedy naopak.
vyssi podvozok a s tym spojene dalsie veci.
SUV su zvycajne kratsie nez typicke kombi alebo MPV - lahsie sa s nimi parkuje.
Okrem toho, kto si ide kupit auto v tomto segmente, tak ziadne aspon adekvatne MPV na vyber nema (tym nemyslim priestor, ale celkovo auto po vsetkych strankach) a kombik z niektorych vyssie uvedenych dovodov nechce. Ale toto je nekonecna debata.
Aha, cize argumentom je ze vsetky plusy kombikov su zbytocne hej? Nedostupnost mpvciek beriem, automobilky ich prestali vyrabat lebo ludia chceli suv, ale s tym parkovanim to ako vyhodu nevidim, ano kombiky su zvacsa dlhsie, ale su aj zaroven uzsie ako suvcka, takze s tou lahkostou parkovania to mas narovnako.
Vies mi povedat aky dalsi plus ma kombik oproti SUV okrem kufra? Sam mam kombik a uprednostnil som ho pred SUV, ale len kvoli kufru, ktory som proste potreboval. Mas este nejaku dalsiu vyhodu?
Ze bude SUV nakladnejsie na prevadzku je fakt, s ktorym treba jednoducho pocitat. To je ako kupit si vykonejsi motor v rovnakom aute a ako minus dat vyssiu spotrebu paliva, oleja, ze ma drahsie rozvody, viac valcov => viac sviecok, drahsie brzdy atd... Bud to akceptujes alebo nie, ale ako priame negativum to nie je.
A co sa tyka jazdnych parametrov, pri beznej prevadzke rozdiel nepostrehnes,doba aj technologie davno pokrocili.
Pod pojmem podobné placaté auto si mám představit co? Já si pod pojmem placaté auto představím Aventadora:) Ale ten asi není moc podobný Tiguanu... Jestli platí aspoň úplné minimum, co si pamatuju z fyziky, tak auto s vyšším těžíštěm nebude stabilnější než auto s nižším těžištěm...
SUV jsou prostě polidštěné terénní auta, z kterých vycházají, uznávám, že se do nich pravděpobně lépe nakládají haranti, ale tím jejich výhody pro mě končí...
Drtiva vetsina dnesnich SUV nijak nevychazi z terennich aut, vetsina vyrobcu SUV ani nema terenni auto v nabidce. Vychazeji spis z velkoseriovych modelu HB/LB/kombi, ktere dostaly zvyseny podvozek a trochu jiny design. Napriklad ix35/Tucson/Sportage je vlastne zvysena i30/Ceed, a tak dale... Pripadne pouzivaji vlastni platformu, ktera ale skoro vzdy vychazi z normalniho auta, ne z terenniho.
Jinak fyzika samozrejme porad plati, a i kdyz se da nad jizdnimi vlastnostmi nekterych SUV zasnout, placate auto bude pri podobne konfiguraci samozrejme lepsi.
Dost se touto problematikou zajímám a vidím to také tak. Řada so called SUV jsou dnes jen o kapku vyvýšené HB a trend tímto směrem pokračuje. Jedná se o skvěle promyšlený marketingový tah.
tak to napisem znova - rozdiel medzi SUV ( trieda Macan, Velar, GLC, F Pace) a kombi je pre mna dost podstatny:
v Prahe su vysoke chodniky a obrubniky a priecne parkovanie napr. s E kombi alebo BMW 5 kombi je casto uz rizikove, ze chytis predok auta. A samozrejme aj celkova vyska ( casto nastavitelna ), odolnejsie pneu, jazda po kolajniciach a aj dobry vyhlad z auta, a nemyslim si, ze by bol nejaky velky tragicky rozdiel v jazdnych vlastnostiach s kombikom alebo spominane SUV. Ved sa bavime o normalnom zivote, nie okruh - na to su uz ine auta ako diesel kombi. :-!
ten výraz už jsem četl u Zappy, takže ano, děkuji, že jsi nám to potvrdil
ps fakt jsi akože starý? to ještě v tvojem věku někdo dělá takové věci, že si zakládá víc nicků, aby si sám podkuřoval?
hehehe... no jebloid je u nas v redakcii pomerne oblubeny vyraz :-!
a nie som stary, to si moze ku mne dovolit len kamos, ze ma nazve stary panko - ja sa citim este celkom mlady >:-[]
co sa tu snazite dokazat, ze SUV ma lepsie jazdne vlastnosti ako auto s nizsim taziskom, uzsimi pneumatikami a aerodynamickejsim tvarom?? trepete tu * a ste tu za ***ov!!
ano, zvazoval som aj to a fascinoval ma ten sialeny diesel, ale uz ako som pisal, tu v Prahe zostanem pri SUV
neviem, preco si chlapci myslia, ze taky Macan alebo Velar jazdi ovela horsie ako nejake velke kombi ako je E medved alebo Volvo v 4x4 - a ked si uz konecne nieco o tom zistia, tak aj tak len tolko k tomu, ze ked sa chcem z chuti ostro previest, tak predsa nenahradim SUV velkym kombi, ale si zoberiem riadne sportove osobne motorove vozidlo
(je to zrozumitelne aj pre ruske lietadlo ?) >:D
Macan je v této třídě spíš crossoverem, než SUV. Zvlášt vedle Velaru působí (opticky) kompaktně a posaz v něm je poměrně "nízký", takže si člověk nepřipadá jako kočí na "kozlíku".
to je fakt!
jako kočí na "kozlíku" je super *, heh! :-!
ale chapes, ako som to myslel, ze tie rozdiely su pri beznom pouzivani vcelku nepodstatne - chapem, ze kedysi .... ale teraz uz su tie SUV v pohode, dokonca aj tie velke Q7 su celkom fajn. :-!
Odhléhnu-li od cenového faktoru, pak ano. Když ale nechám pracovat víc mozek než city, které u SUV nejsou rozhodující, pak je i ve vlastní stáje zřejmě racionálnější volbou RRS. Nabídne víc za stejné peníze a málokdo se v této kategorii neřídí víc užitkem než prvním dojmem.
SUV pro mě zůstává cestovně-pracovním nářadím. Chci však pohodlí a ticho, narozdíl od novinářských testů rešících jakého údajné sportovní ambice. Asi jako chtít od slalomek příjemné vlastnosti na běhání :-)
Ano, z hlediska prostoru. Velar je podmínečně využitelný pro větší rodinné cestování, RRS to zvládá s nadhledem většího vozu. Po FL pak nabídne interiér na úrovni doby.
SVR bude jistě paráda, tyhle typy mě opravdu baví...vyzkoušet, zařechtat se co to umí, ale na běžné cestování bych dal přednost podladěnému civilnímu V8, V8 v naftě, nebo V6d. Jsou relaxovanější a míň napružené. Stejně tak jinak úžasný kompresorový V6 tam musíš víc honit a to se k SUV podle mě nehodí. Předjedeš podobně samozřejmě, v případě potřeby zrychlíš taky, jen více v klidu. ;-)
Na dynamiku jsem teď vyzkoušel jeden z nejúžasnějších sporťáků...Elise 220. Asi bych s ním nechtěl cestovat pravidelně na delší trasy, ale je to naprostý odvaz!
Souhlas s tim SVR = taky se mi pro reálnej život zdá ideál něco mezi = silnej motor ale furt eště pohodovej = není nutný nadoraz. Je to jednoznačně ideál = ale asi je nás v reálu málo co si to myslej
Kontakt přes Honzu Červenku na Lotus Praha, je to oficiální zastoupení. Doporučoval jsem známému, co chtěl něco unikátního, ne za raketu a s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Je to jeden z posledních mohykánů s Toyotím R4 kompresor, číňani vyvíjejí nový model, který bude začínat na R6 od BMW. Přidá to váhu, myslím, že už to nepustí ven jako teď bez posilovače řízení.
Naprosto bez pardonu můžu říct, že má vlastnosti jako čistě okruhový speciál, který jinak nesmí na cesty. Čitelnost a zpětná vazba jsou definicí, těžko se pak u jakéhokoliv aktuálního běžného modelu dá pak napsat, že poskytuje feedback :-)
Zastoupení funguje snad dva roky. Příjemný přístup, jen angláni ve výrobě jsou takoví laxní a termíny pro ně neznamenají zrovna součást desatera. >:-[]
Tohle je pro mě španělská vesnice, onehdá jsem tu louskal kdo má doma jakou aparaturu a radši jsem šoupal nohama. Jak mám rád hudbu, tak si ji užiju jen v autě. Tam bych nikdy nesnesl základní aparatury a vždy si připlatím. Moc hezky mi zní H-K ve vrtuli, stejně tak Meridian v Jagu. V RRS taky úžasný, naopak ve Velaru byl systém přebasovaný. Velmi slušně zní obvykle cokoliv za příplatek, rozdíly jsou až když to jde opravdu nahlas.
Ale pro moje netrénované a tupé uši je to skoro šumák >:D
ja som tazko nemocny na dobry zvuk >:D
Ten najvyssi Meridian v Jagu je vyborny a Velar je tiez vyborny, musis sa pohrat v nastaveni, aby subwoofer do toho vela nekecal. Mam dobre spomienky na Lexus ( Mark Levinson ) alebo v medvedi Burmester
H-K vrtula ci medved ma az tak neocarilo, ale nie je tam hruba chyba.... :-!
Uši netřeba trénovat = krom pár % lidí to slyší každej. Občas se dělaj veřejný předváděčky rsp. srovnávačky = klidně zajdi uvidíš že rozdíl uslyšíš = třeba i jen mezi kabelama :-)
Hammunasakra - mal som aj ja casto britske obdobia, ale kedze obcas mam rad aj west coast music ( no proste nieco hutnejsie), tak som obcas musel postavit aj nejake americke ci nemecke boxy ( stare dobre JBL, Infinity, Wilson ) a pohanane zvaracim agregatom ( McIntosh, Krell,....)
ale je fakt, ze na audiofilny zazitok je britsky retazec velmi ucinna zalezitost :-!
no v 80 rokoch sa to dost tak vnimalo - britsky zvuk skor precizny, analiticky a nesnazili sa sokovat velkym basom alebo vyskami.
To skor nemecke a americke bedne boli povazovane za vsezravce.
Mal som rad Spendor ale aj velky KEF 105, ale dnes je to uz iba zberatelsky exponat :-!
Ptáš se, jako bych napsal JEN vedle Velaru, ale já napsal zvlášť vedle Velaru, což nevylučuje ani tebou zmiňované X4, GLC (coupé) apod.
Takže vedle nich také, ale ne "zvlášť", jako vedle Velaru.
S tím "posazem" jsem narážel spíš na výšku od silnice, než na výšku od podlahy auta. Sám jsem byl překvapený rozdílem, když jsem např. bezprostředně přesedl z Macanu do F-Pace(u).
Jinak viz Šimpanz 10:56
Tak Macan musí působit kompaktně, protože má kompaktní rozměry a je ve všech směrech o dost menší než třeba ten Velar, který se rozměrově spíše blíží Cayenne. A navíc design Macanu výrazně podporuje pocit "rozpláclosti" tím, že jeho horní část kabiny se rychle zužuje a tím pádem výrazně vybíhají do stran nízké boky, trochu podobně jako na 911 zezadu. Naopak Velar si drží "krabicovitost" RRS a RR (vysoko umístěné lampy a málo se zužující horní část kabiny).
Podle mě výrobci tak dlouho snižovali běžné sedany a kombi až se tyto staly dost nepohodlnými na nastupování/vystupování a nepraktickými nízkou světlou výškou a tím následně otevřeli cestu SUV. Macan je dnes plus mínus jeden dva cm stejně vysoký jako Outback před cca 9 roky, takže staršími měřítky na výšku auta to vůbec není SUV, ale prostě trochu přizvednuté kombi, která se kdysi nazývala třeba crosscountry, viz Volvo, takže jak říkáš výraz crossover sedí Macanu daleko lépe než SUV.
Vidím, že som tohtotýždňovou absenciou takmer prišiel o poctu, byť spomenutý v prvom príspevku v diskusii, od samotného veľkého maxi!ho. Či malého...?
Tuším som sa nezmazateľne zapísal do tvojej pamäte. Ono to tak býva, že puberťáci majú svoje idoly. A čo chlapci? Majú prázdniny? Nevidím ich v diskusii... >:D
Ale nezúfaj, keď bude najhoršie, dokážeš podiskutovať aj sám so sebou, maxi!/Zappa/Londonbridge...trebárs aj v tej tvojej/vašej redakcii. ;-)
to je fakt! Ty si sa nezmazateľne zapísal do nasej pamäte ako jeden z tych naj xxxxx :-!
hlavne ze to ty si napisal, ze nas nikde nevidis v diskusii - takze sa sam priznavas, ze si nas pametas a hladas a riesis a ze si fakt chudak! :-!
s pozdravom pubertaci maxi!/Zappa/Londonbridge
O čom to točíš? Ty nechápavá motyka? Písal som o tom, že "chlapci" chýbajú v tejto diskusii. Nemusíš sa tak kajať, už si sa prezradil. Nemám potrebu vás sledovať, len keď čas od času vleziem do diskusie a čítam tie bezbrehé chválenkárske drísty, aké si predviedol práve pod článkom k Volvu XC60, tak mi je blivno. ;-\
Niekto ako ty ma nemôže uraziť.
Vale!
"...zažijete něco, co se dá bez jakýchkoliv kompromisů přirovnat k pocitům za volantem skutečného sporťáku. Cayenne se během okamžiku mění z praktického rodinného auta na čistokrevného atleta, kterému snad nikdy nemůže dojít dech."
"...znovu nechá vzpomenout na skutečné sporťáky. Jen s tím rozdílem, že z auta máte mnohem lepší přehled o dění kolem."
"...vyrazíte na okresky a užijete si nekonečnou porci ryzí sporťákové zábavy."
Stanislave, tvé přirovnání Cayennu/SUV (bez patřičného důrazu na nadsázku) ke skutečnému/ryzímu sporťáku/čistokrevnému atletu je dětinské, komické a neprofesionální.
"Systém pošle kola proti těm předním od rychlosti 80 km/h, případně společně s předními ve zhoršených jízdních podmínkách."
Dost nešťastně formulované.
"Jak jsem již psal, jednotka kooperuje s osmistupňovou převodovkou s měničem točivého momentu, kterou stuttgartská automobilka upřednostnila před dvouspojkovým ústrojím PDK. Výsledkem je čisté a svižné řazení v jakémkoliv režimu, drobnou kaňkou na jinak vydařeném chodu je snad jen řazení páčkami pod volantem, které si s reakcí na váš pokyn dává poměrně na čas. Zatímco u konkurence je zpětná vazba takřka bezprostřední, tady si musíte hlídat otáčkoměr a odřazovat už před šesti tisíci otáčkami, abyste pak motor zbytečně netrápili v červeném pásmu."
Převodovka s měničem momentu???
Jedná se o automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem.
A pokud je výsledkem "čisté a svižné řazení v jakémkoliv režimu" (s čímž zcela souhlasím), není důvod, aby stejně nefungovala v manuálním režimu, což potvrzuje nejen má osobní zkušenost, ale i jiné testy, včetně testu/jízdních dojmů Ondry Chamily.
U konkurence řadí stejná! převodovka stejně rychle, ovšem nemá to nic společné s tzv.
"zpětnou vazbou", o té by se dalo (velmi vzácně) psát u řízení.