Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Superb Laurin&Klement – Škoda snů

Značka Laurin&Klement zamířila i do nejvyšší modelové řady Škoda. Opět, konečně!
Zpět na článek
2. 4. 2012 01:50
2. 4. 2012 07:04
2. 4. 2012 08:48
2. 4. 2012 09:55
2. 4. 2012 13:36
2. 4. 2012 10:28
2. 4. 2012 11:10
2. 4. 2012 11:33
2. 4. 2012 11:56
2. 4. 2012 12:07
2. 4. 2012 12:48
2. 4. 2012 13:12
2. 4. 2012 12:12
2. 4. 2012 10:29
2. 4. 2012 15:28
neregistrovaný "SR20"
2. 4. 2012 17:14
12. 9. 2012 08:31
2. 4. 2012 07:24
2. 4. 2012 07:33
5. 4. 2012 20:44
2. 4. 2012 10:32
2. 4. 2012 12:15
2. 4. 2012 12:45
3. 4. 2012 12:39
3. 4. 2012 19:18
Avatar - lamal
2. 4. 2012 01:50
jazvecik
mimo velmi krátkých nerovností pracují tlumiče i s 18palcovými koly velmi dobře - takze superB drnca ? >:D

ta sirka interieru je desna sedet v /relativne/ drahom, dlhom a pekne spracovanom aute tak blizko pri dverach a spolujazdcovi to je divne... to je jedna z prvych veci co si clovek uvedomi vo vacsom aute, ze nie je nalepeny na spolujazdcovi ako v nejakej corze... to mi pride asi ako najvacsia slabina spolu s tym nizsim jazdnym komfortom...

v tej bielej mu to celkom slusi aj ten chrom na prednej maske...jeho vyraz je podivny, ale ujde...z profilu to je horsie ten kratky, nizky a clenity predok vyzera s tym mohutnym pozadim trocha nepatricne...

kto potrebuje vozit basketbalistov /len po dvoch/ tak ma vystarane :-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Choochoo
2. 4. 2012 07:04
Re: jazvecik
Kdyz pojede vedle sebe Ceed a Superb tak zezadu na dalku budes myslet ze Ceed je vetsi auto. Kamos rika, to ja mam Superba (olitanyho I.gen), mam rad hodne mista. Me osobne ale jako ridice moc nezajima ze ma za mnou cestujici o 5cm vice mista na kolena. Ale rozumim mu, hezky to zni kdyz s tim nekoho krmi ;-) >:D

Kdyz zhodnotim firemniho Superba II, tak s tema nerovnostma souhlas. Osobne se mi nelibi matrial vyplne dveri - madla na zavirani jsou jak z recyklovanych mobilu, zbytecne siroky tunel a nejvetsi sranda je ze po koupi a ujeti cca 400km auto zdechlo na silnici a bylo odtazeno, kvuli netesnosti na palivovem systemu a uniku paliva. Pro me osobne jen drzsi Octavia. Luxusne to na me teda nepusobi.

Ten volant to je teda pecka [odkaz]
I barva tak nejak mimo, jak nejaka skladacka ala Dacia :no:
2. 4. 2012 08:48
Re: jazvecik
Volanty v nových Škodovkách od Fabie po Superb je designová katastrofa. Přijde mi že poslední pěkný volant měla F1 a O1 RS od tý doby je to hnus.
2. 4. 2012 09:55
Re: jazvecik
Pod ten volant se podepisuji :-( , to je fakt děs. Myslel jsem, že si na to zvyknu, ale i po tak dlouhé době ne 8-s :no: Bohužel ten dojem moc nespravil ani tří ramenný i když je přece jen trochu stravitelnější :-O
2. 4. 2012 13:36
Re: jazvecik
Tak to jsem rád že nejsem sám. Obzvlášť u celkem pěkného vnitřku superbu mi ten volant prostě nesedí. Je takový nějaký divný.
Avatar - lamal
2. 4. 2012 10:28
Re: jazvecik
jo ten volant je desny ... simply clever & stihla elegancia... dufam, ze sa toho bude drzat skoda co najdlhsie a popri fobii a superb do toho zatiahne aj octaviu :-)
2. 4. 2012 11:10
Re: jazvecik
Ten volant při osobním setkání zase tak strašný není...
Jen tak pro srovnání, tohle dávala značka vyhlášená svým elegantním designem do vlajkových modelů...

[odkaz]

8-s
2. 4. 2012 11:33
Re: jazvecik
Ve vlajkovém modelu byl vždy jen tento volant (Ti) [odkaz]
Ta modrá dodělávka opravdu nebude tovární řešení ;-)
2. 4. 2012 11:56
Re: jazvecik
Tak 159 jsem bral jako vlajkový model komplet, nehledě na verzi. :-)

A nenabízela Alfa individuální volbu potahových materiálů? Podobnou modrou jsem viděl v Breře.
2. 4. 2012 12:07
Re: jazvecik
Volant sám o sobě je hodnocen jako jeden z nejlepších vůbec. Tloušťkou věnce, velikostí, designem i zpracováním. S modrým interiérem je logický modrý volant. To na obrázku rozhodně není standard a současně lze dost pochybovat nad estetickým cítěním tvůrce ;-)
2. 4. 2012 12:48
Re: jazvecik
Volant je super, o tom žádná. V rodině máme týden novou pofaceliftovou 159 a až na zvláštní pozici za volantem není po téhle stránce co vytýkat.

Však jsem nepsal, že by to byl standard - pokud si to někdo nechal dopotáhnout, zasloužil by urazit ruce. Divné kombinace typu tmavý interiér, světlý volant a naopak jsem už v bazarech viděl, myslel jsem proto, že to tak šlo navolit z výroby. Naše auto byla skladovka a dřív jsem se o Alfy nijak moc nezajímal, takže jsem konfigurátor neviděl.
Tak jako tak, i ta origo modrá je hnusná, stejně jako oranžová z Brery a Spideru. Když už AR, tak v černý, červený anebo béžový.
2. 4. 2012 13:12
Re: jazvecik
modrou taky nemusim :yes:
2. 4. 2012 12:12
Re: jazvecik
To je úplně základní výbava a ta neměla volant v kůži ...tohle je dopotáhlé.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: jazvecik
Nedrncá, tak hrozné to zase není
Avatar - lamal
2. 4. 2012 10:29
Re: jazvecik
ten kombik je na tom v tomto smere asi lepsie ako sedan predkokladam
neregistrovaný "SR20"
2. 4. 2012 15:28
Re: jazvecik
Akoze designovo? Ano tam je kombik lepsie.

[odkaz]

vs

[odkaz]

Ale tiez ziadna slava, obecne natiahnute predokolky s velkymi prevismi nie su ziadny elegantny zjav.
Avatar - lamal
2. 4. 2012 17:14
Re: jazvecik
myslel som v komforte na kratkych nerovnostiach :-) designovo je na tom predsa len lepsie combi i ked ten zadny batoh trocha vadi...
12. 9. 2012 08:31
Re: jazvecik
Nestresuj, já mám 150 kg a 200 cm, otec 185 cm a 130 kg a v pohodě se do něho na přední sedadla vejdeme i na šířku. A za nás by si sednul i basketbalista, samo jen 2 kusy :-) . 20" kola bych nechtěl, už na těch 18" je to celkem beton. V Audi A8 long co jsem jel, nebyl interiér o tolik širší, jsou na něm strašně tlusté dveře a jejich výplně, ve trojku dozadu ani náhodou, sedadla mají tlustou kůži, nafoukané čalounění, a to vše taky zmenšuje pocit prostoru. A místa na nohy na délku je tam víc oproti supu pouze ve verzi long, v normální ani náhodou. A to je to kára před 3 miliony. Asi jsi takovými vozy nikdy nejezdil nebo más 250 kg živé váhy >:-[]
Avatar - Frasier
2. 4. 2012 07:24
Spotreba
"v rychlosti 130 km/h už žádá 6,8 l/100 km a motor točí 2500 min-1...S ohledem na pohon všech kol to ale stále není špatná hodnota."
Takže aj pri 130km/h má stále poháňanú zadnú nápravu?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Pavlas
2. 4. 2012 07:33
Re: Spotreba
Haldex by za ideálních podmínek měl přenášet 100% výkon pouze na přední kola. Je možné, že při vyšší rychlosti něco málo přenáší i na zadek, určitě to není ale v poměru 50:50, takže bych řekl, že na tu spotřebu to nebude mít skoro žádný vliv...
5. 4. 2012 20:44
Re: Spotreba
Tak už to právě delší dobu není. Haldex za normálních okolností, tedy přímý směr a ustálená rychlost, posílá asi 5-10% dozadu. Pokud zrychluješ, zatáčíš atd., jde dozadu víc.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba
Dobrý den, v praxi jsou u tohoto systému opravdu i při jízdě po dálnici zčásti poháněna i zadní kola. A i kdyby tomu tak nebylo, systém 4x4 představuje zátěž zhruba 80 kg navíc a jeho části (poloosy, kardan) se otáčí bez ohledu na to, jestli jsou připojeny k motoru. Takže i při úplném odpojení pohonu zadních kol dochází k určitým ztrátám, které ve verzi 4x2 nejsou.
Avatar - lamal
2. 4. 2012 10:32
Re: Spotreba
haldex 4 posiela par % vykonu na zadne kola vzdy pokial sa nemylim nie len na dialnici... vraj to zvysuje jeho pohotovost a plynulost prechodu, takze ked pripne zadok nie je to tak citit ziadne cuknutie atd
Avatar - Katikakus
2. 4. 2012 10:44
Re: Spotreba
Je to tak, konkretne 98% na predni a 2% na zadni.
2. 4. 2012 12:15
Re: Spotreba
Při dobrých trakčních podmínkách to je 96% na přední a 4% na zadní nápravu, pohon zadních kol je stále připojen.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba
Ano, k úplnému nucenému odpojení jedné nápravy dnes dochází jen u některých systémů, třeba xDrive právě v dálničních rychlostech.
2. 4. 2012 12:45
Re: Spotreba
Co to je úplné nucené odpojení jedné nápravy? Znamená to snad, že z kol vyháknu poloosy, aby se mi netočily? ... jinak takovýto jízdní režim u 4x4 nemá žádný význam. U předokolek s přispojkovatelným zadkem (typická aplikace Haldexu) je principiálně proti logice celého systému, aby v běžných situacích byl poháněn kardan, zadní diferenciál a obě poloosy pomocí odvalování zadních kol (= trvalý lehký brzdný efekt, slast pro životnost pneumatik).
2. 4. 2012 08:11
cena vs výbava
Já vám nevím...
Dal jsem za nové Mondeo kombi s 2.0 turboboostem a taky dvojspojkou o cca 400 tisíc méně a nepřijde mi, že by byl Superb o tolik lepší nebo exkluzivnější auto, aby si tu cenu zasloužil.
Pravda, nemám v atuě originál navigaci, za to ale třeba adaptivní tempomat, který škoda bohužel vůbec nenabízí. Zbytek výbavy je (až na silnější motor Fordu) +- stejný řekl bych.
Rozbalit vlákno
21
2. 4. 2012 08:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - GeorgeWWW
2. 4. 2012 08:47
Re: cena vs výbava
Pracuju i s cenovými indexy, kdy porovnávám auta a jejich výbavy...vždy se snažíme dostat auta na stejnou úroveň výbavy a výkonu, všechny položky se pak cenově očišťují a když porovnám Superba ve verzi Exclusive s 2,0 TDI 125kW a dám k tomu Mondeo 2,0 TDCI 120kW Titanium X, tak po očištění vychází cena 940 900,- pro Superba Combi a 934 890,- pro Mondeo Combi.

A to jsou auta na výbavově identické úrovni, takže prakticky žádný rozdíl.

Takže jednak nemůžeš porovnávat cenu benzína a dieselu a jednak, jestli to máš o 400k levnější, tak máš asi výbavu Ghia, která je na úrovni u Superba Ambitionu a ne LaK...
2. 4. 2012 09:02
Re: cena vs výbava
Nevím, jak fungují cenové indexy, ale já za Mondeo Kombi 2.0 Enterprise s příplatkovou výbavou platil tuším kolem 680 tisíc.
Věřím, že prodejce Škody tak nějakou slevu dají, ale nikdy jsem neukecal více než 7% z ceny. U Fordu to šlo daleko více.
Avatar - GeorgeWWW
2. 4. 2012 09:13
Re: cena vs výbava
Zdá se mi to dost, když ceníková cena bez příplatkové výbavy je 860 690,-, ale budiž.

Ale jinak ano, jedna věc je ceníková cena a druhá věc je, jakou dodatečnou slevu zákazník dostane...
2. 4. 2012 09:14
Re: cena vs výbava
Přece nemůžeš do celkového porovnání započítávat, kolik jsi na místě ujednal. Když si dojdeš do Alfy pro jednu z posledních 159tek (které podle ceníku rozhodně nejsou levné), určitě ujednáš hodně, ale to není předmětem porovnání, protože se to posuzuje případ od případu.
2. 4. 2012 09:48
Re: cena vs výbava
Tak to je otázka pohledu, co je relevantnější k porovnání ceny.
To, co vidím na letáku, nebo to, co mám na faktuře?
Já osobně, a věřím že nejsem jediný, porovnávám spíše faktury než letáčky ;-)
2. 4. 2012 12:04
Re: cena vs výbava
Souhlas, takova je realita :yes:
2. 4. 2012 12:23
Re: cena vs výbava
To samozřejmě ano, jenže pokud chceš dělat generální porovnání, je nutno operovat s udávanou cenou a ne s tím, co nabídne jaký dealer. To by totiž motorističní novináři nedělali nic jiného, než obcházeli prodejce a vytvářeli aktuání porovnání. Smysl testů spíše vidím v tom, že poskytnou základní vodítko, jakýsi startovní bod. Dataily už jsou na každém potencionálním zákazníkovi.
2. 4. 2012 12:33
Re: cena vs výbava
S naplni prace moto-novinaru mas samozrejme pravdu. czvlkoun ale pise do diskuze, takze to ber jako doplneni, rozsiresi o realne zkusenosti. Konkretne Ford je svoji slevovou politikou dobre znamej, co kdyby to ale cetl nejaky auto-novacek, pro nej to muze byt velice dulezita informace ;-)
2. 4. 2012 12:41
Re: cena vs výbava
Jistě. Tohle vlákno je spíše vyjímkou, která dále doplňuje článek. :yes:
2. 4. 2012 12:51
Re: cena vs výbava
ma Superba lze po chvili snazeni sehnat i jako soukroma osoba cca 16 procent, na novy auto dany do vyroby, chce to se snazit.
Bezny fleetovy smlouvy pracuji kolem se slevou 17 procent pri odberu 20-50 aut....
Avatar - Barrichello
2. 4. 2012 09:10
Re: cena vs výbava
Ono za tuhle cenu je konkurence, která nabízí místo 4válce 6tiválec CRD s poněkud jiným výkonem. Výbava navíc velmi podobná, jasně něvo málo bude mít LK navíc, ale jinde zas ztrácí...

Výkon, motor, adpativní tempomat, a jsou i další věci. V neposlední řadě fakt, že je to okoukaná masovka, navíc to není už žádná novinka.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: cena vs výbava
Lancia Thema vs Superb L&K, to je zajímavý námět :-)
2. 4. 2012 10:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 4. 2012 12:09
Re: cena vs výbava
Srovnavacka tehle dvou, ve stejne cenove hladine, by urcite byla velice zajimava. Minimalne pro soukrome kupce nesvazane firemni politikou ;-) Koneckoncu, filosofii maji skoro stejnou, za malo penez hodne muziky, jasny akcent na komfort..
Avatar - Johny.Rico
2. 4. 2012 19:03
Re: cena vs výbava
Určitě se přikláním! :yes: :yes: :yes:
5. 4. 2012 20:52
Re: cena vs výbava
Já bych se spíš přikláněl k porovnání s Passatem. Už několikrát se ukázalo, jaké slabiny Superb má v porovnání s vyspělou střední třídou. Nejlépe šestiválec s automatem, ať jde o důstojné zástupce.
2. 4. 2012 10:13
Re: cena vs výbava
No tak minimálně tam nemáš 4x4. Nehledě, že porovnáváš finální cenu s ceníkovou.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: cena vs výbava
Ano, 4x4 zdražuje Superb o 60 tisíc Kč.
2. 4. 2012 10:39
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
2. 4. 2012 12:13
Re: konečně auto pro obchodníky s akciemi a manažery...
Co to sakra citim? Zavist, jak kdybys slapnul do ho*na.. >:D :no:
2. 4. 2012 17:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 4. 2012 12:35
to sem se lek!
kdyz jsem si precet titulek, sem si rek, safra, proc uz ani nemuzu snit o "nasi skodovence" ...! nastesti ten clanek je o necem jinem-zejm. kouzelna tlacitka/funkce ohledne vyhrivani a vetrani, ta dodavaji patricne grady. ale stejne zamrzi, co pan vaverka v zaverecnem odstavci vystihl naprosto presne: "no dovolte? ja nejsem zadna skodovka. rikejte mi passat!
p.s. jeste, ze v palubce nejsou zabudovany hodinky pana kadeta-by me zajimo, jak presne by ukazovaly...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bristol
2. 4. 2012 12:44
vládní speciál
jinak se škodovka s cenovkou 1,1 mil. korun asi charakterizovat nedá...manažer s podobným rozpočtem už dost možná sáhne po prémiové střední...pokud není škodofil nebo patriot...nebo mu to firemní politika nediktuje...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Armin Tamzarian
2. 4. 2012 13:48
Škoda snů.. ?
Kombík s dieslem ;-\ ? 8-s
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Parda71 (BMWfans)
2. 4. 2012 14:04
Re: Škoda snů.. ?
Kde jsi žil posledních patnáct let? ;-)
2. 4. 2012 17:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - volvo s60
11. 2. 2013 13:58
Re: Škoda snů.. ?
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :no:
Avatar - Emel
3. 4. 2012 12:39
L&K
Designové prvky L&K mě moc neberou.. toho chromu je trošku moc a ani kola mě nezaujala. Taky by mě zajímalo, který expert zvolil k předváděcí L&K základní bílou barvu :-).

Ale jinak... proč ne.
Rozbalit vlákno
0
22. 4. 2012 20:31
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
22. 4. 2012 20:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Merrill
22. 4. 2012 23:19
Škoda ve snu - možná jako noční můra..
..za tu cenu mám předváděčku pětkovýho bavoráka, tahle herka je konstrukčně tak z konce devadesátých let, v tom autě nejsou žádné technologie, kde to má head up, ledky, 8stupňový aut, pořádnou bezpečnostní výbavu??? proboha, vždyť ten krám stojí přes milion!! a bohužel i navigace je zastaralá, dnes už se totiž dotykové ovládání obrazovky v téhle třídě moc nenosí. Za tu cenu příšerný :no:
Rozbalit vlákno
1
23. 4. 2012 08:12
Re: Škoda ve snu - možná jako noční můra..
Technologie v autě vážně nemohou být, blbe. Než začneš používart cizí slova, tak si nejprv nastuduj jeich význam.
Avatar - Merrill
25. 6. 2012 22:07
ahoj - jak prosím - navigace - aneb best car in the universe
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - radohanno
29. 6. 2012 12:43
škoda peněz
Dříve se říkalo že je škoda peněz za škodu.To platilo o š105 atd. Byl to křáp, ale tak nějak náš.Měli jsme i felície a 110R.a to jsou pořát pěkná auta a dnes stojí víc než superb
Dnes je to škoda peněz v porovnání s tím ,že je to vlastně VW vyrobený v čr.Taky dost předražený a podle některých vyjádření servisů i ne zrovna moc kvalitní.
Rozhodně je superb v mých očích dizajnově propadák,něco z passatu něco z thajwanu a nic co by stálo za ty prachy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aladeen
5. 7. 2012 10:00
Viem čo chýba vo výbave
Propolis a Obväz na pravú nohu vodiča >:D
Rozbalit vlákno
0
26. 11. 2012 10:59
Škodovku za milion
Tak taková blbost by mě ani ve snu nenapadla, abych dal za auto vyrábějící se v čechách pod znakem škodovky milion.
Rozbalit vlákno
0