Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Frasier
"v rychlosti 130 km/h už žádá 6,8 l/100 km a motor točí 2500 min-1...S ohledem na pohon všech kol to ale stále není špatná hodnota."
Takže aj pri 130km/h má stále poháňanú zadnú nápravu?
Takže aj pri 130km/h má stále poháňanú zadnú nápravu?
Haldex by za ideálních podmínek měl přenášet 100% výkon pouze na přední kola. Je možné, že při vyšší rychlosti něco málo přenáší i na zadek, určitě to není ale v poměru 50:50, takže bych řekl, že na tu spotřebu to nebude mít skoro žádný vliv...
Tak už to právě delší dobu není. Haldex za normálních okolností, tedy přímý směr a ustálená rychlost, posílá asi 5-10% dozadu. Pokud zrychluješ, zatáčíš atd., jde dozadu víc.
Dobrý den, v praxi jsou u tohoto systému opravdu i při jízdě po dálnici zčásti poháněna i zadní kola. A i kdyby tomu tak nebylo, systém 4x4 představuje zátěž zhruba 80 kg navíc a jeho části (poloosy, kardan) se otáčí bez ohledu na to, jestli jsou připojeny k motoru. Takže i při úplném odpojení pohonu zadních kol dochází k určitým ztrátám, které ve verzi 4x2 nejsou.
haldex 4 posiela par % vykonu na zadne kola vzdy pokial sa nemylim nie len na dialnici... vraj to zvysuje jeho pohotovost a plynulost prechodu, takze ked pripne zadok nie je to tak citit ziadne cuknutie atd
Je to tak, konkretne 98% na predni a 2% na zadni.
Při dobrých trakčních podmínkách to je 96% na přední a 4% na zadní nápravu, pohon zadních kol je stále připojen.
Ano, k úplnému nucenému odpojení jedné nápravy dnes dochází jen u některých systémů, třeba 😁rive právě v dálničních rychlostech.
Co to je úplné nucené odpojení jedné nápravy? Znamená to snad, že z kol vyháknu poloosy, aby se mi netočily? ... jinak takovýto jízdní režim u 4x4 nemá žádný význam. U předokolek s přispojkovatelným zadkem (typická aplikace Haldexu) je principiálně proti logice celého systému, aby v běžných situacích byl poháněn kardan, zadní diferenciál a obě poloosy pomocí odvalování zadních kol (= trvalý lehký brzdný efekt, slast pro životnost pneumatik).
czvlkoun
Já vám nevím...
Dal jsem za nové Mondeo kombi s 2.0 turboboostem a taky dvojspojkou o cca 400 tisíc méně a nepřijde mi, že by byl Superb o tolik lepší nebo exkluzivnější auto, aby si tu cenu zasloužil.
Pravda, nemám v atuě originál navigaci, za to ale třeba adaptivní tempomat, který škoda bohužel vůbec nenabízí. Zbytek výbavy je (až na silnější motor Fordu) +- stejný řekl bych.
Dal jsem za nové Mondeo kombi s 2.0 turboboostem a taky dvojspojkou o cca 400 tisíc méně a nepřijde mi, že by byl Superb o tolik lepší nebo exkluzivnější auto, aby si tu cenu zasloužil.
Pravda, nemám v atuě originál navigaci, za to ale třeba adaptivní tempomat, který škoda bohužel vůbec nenabízí. Zbytek výbavy je (až na silnější motor Fordu) +- stejný řekl bych.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pracuju i s cenovými indexy, kdy porovnávám auta a jejich výbavy...vždy se snažíme dostat auta na stejnou úroveň výbavy a výkonu, všechny položky se pak cenově očišťují a když porovnám Superba ve verzi Exclusive s 2,0 TDI 125kW a dám k tomu Mondeo 2,0 TDCI 120kW Titanium X, tak po očištění vychází cena 940 900,- pro Superba Combi a 934 890,- pro Mondeo Combi.
A to jsou auta na výbavově identické úrovni, takže prakticky žádný rozdíl.
Takže jednak nemůžeš porovnávat cenu benzína a dieselu a jednak, jestli to máš o 400k levnější, tak máš asi výbavu Ghia, která je na úrovni u Superba Ambitionu a ne LaK...
A to jsou auta na výbavově identické úrovni, takže prakticky žádný rozdíl.
Takže jednak nemůžeš porovnávat cenu benzína a dieselu a jednak, jestli to máš o 400k levnější, tak máš asi výbavu Ghia, která je na úrovni u Superba Ambitionu a ne LaK...
Nevím, jak fungují cenové indexy, ale já za Mondeo Kombi 2.0 Enterprise s příplatkovou výbavou platil tuším kolem 680 tisíc.
Věřím, že prodejce Škody tak nějakou slevu dají, ale nikdy jsem neukecal více než 7% z ceny. U Fordu to šlo daleko více.
Věřím, že prodejce Škody tak nějakou slevu dají, ale nikdy jsem neukecal více než 7% z ceny. U Fordu to šlo daleko více.
Zdá se mi to dost, když ceníková cena bez příplatkové výbavy je 860 690,-, ale budiž.
Ale jinak ano, jedna věc je ceníková cena a druhá věc je, jakou dodatečnou slevu zákazník dostane...
Ale jinak ano, jedna věc je ceníková cena a druhá věc je, jakou dodatečnou slevu zákazník dostane...
Přece nemůžeš do celkového porovnání započítávat, kolik jsi na místě ujednal. Když si dojdeš do Alfy pro jednu z posledních 159tek (které podle ceníku rozhodně nejsou levné), určitě ujednáš hodně, ale to není předmětem porovnání, protože se to posuzuje případ od případu.
Tak to je otázka pohledu, co je relevantnější k porovnání ceny.
To, co vidím na letáku, nebo to, co mám na faktuře?
Já osobně, a věřím že nejsem jediný, porovnávám spíše faktury než letáčky 😉
To, co vidím na letáku, nebo to, co mám na faktuře?
Já osobně, a věřím že nejsem jediný, porovnávám spíše faktury než letáčky 😉
To samozřejmě ano, jenže pokud chceš dělat generální porovnání, je nutno operovat s udávanou cenou a ne s tím, co nabídne jaký dealer. To by totiž motorističní novináři nedělali nic jiného, než obcházeli prodejce a vytvářeli aktuání porovnání. Smysl testů spíše vidím v tom, že poskytnou základní vodítko, jakýsi startovní bod. Dataily už jsou na každém potencionálním zákazníkovi.
S naplni prace moto-novinaru mas samozrejme pravdu. czvlkoun ale pise do diskuze, takze to ber jako doplneni, rozsiresi o realne zkusenosti. Konkretne Ford je svoji slevovou politikou dobre znamej, co kdyby to ale cetl nejaky auto-novacek, pro nej to muze byt velice dulezita informace 😉
ma Superba lze po chvili snazeni sehnat i jako soukroma osoba cca 16 procent, na novy auto dany do vyroby, chce to se snazit.
Bezny fleetovy smlouvy pracuji kolem se slevou 17 procent pri odberu 20-50 aut....
Bezny fleetovy smlouvy pracuji kolem se slevou 17 procent pri odberu 20-50 aut....
Ono za tuhle cenu je konkurence, která nabízí místo 4válce 6tiválec CRD s poněkud jiným výkonem. Výbava navíc velmi podobná, jasně něvo málo bude mít LK navíc, ale jinde zas ztrácí...
Výkon, motor, adpativní tempomat, a jsou i další věci. V neposlední řadě fakt, že je to okoukaná masovka, navíc to není už žádná novinka.
Výkon, motor, adpativní tempomat, a jsou i další věci. V neposlední řadě fakt, že je to okoukaná masovka, navíc to není už žádná novinka.
Lancia Thema vs Superb L&K, to je zajímavý námět 😄
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Srovnavacka tehle dvou, ve stejne cenove hladine, by urcite byla velice zajimava. Minimalne pro soukrome kupce nesvazane firemni politikou 😉 Koneckoncu, filosofii maji skoro stejnou, za malo penez hodne muziky, jasny akcent na komfort..
Já bych se spíš přikláněl k porovnání s Passatem. Už několikrát se ukázalo, jaké slabiny Superb má v porovnání s vyspělou střední třídou. Nejlépe šestiválec s automatem, ať jde o důstojné zástupce.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Co to sakra citim? Zavist, jak kdybys slapnul do ho*na.. >😁 :no:
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
oldrt11
kdyz jsem si precet titulek, sem si rek, safra, proc uz ani nemuzu snit o "nasi skodovence" ...! nastesti ten clanek je o necem jinem-zejm. kouzelna tlacitka/funkce ohledne vyhrivani a vetrani, ta dodavaji patricne grady. ale stejne zamrzi, co pan vaverka v zaverecnem odstavci vystihl naprosto presne: "no dovolte? ja nejsem zadna skodovka. rikejte mi passat!
p.s. jeste, ze v palubce nejsou zabudovany hodinky pana kadeta-by me zajimo, jak presne by ukazovaly...
p.s. jeste, ze v palubce nejsou zabudovany hodinky pana kadeta-by me zajimo, jak presne by ukazovaly...
Bristol
jinak se škodovka s cenovkou 1,1 mil. korun asi charakterizovat nedá...manažer s podobným rozpočtem už dost možná sáhne po prémiové střední...pokud není škodofil nebo patriot...nebo mu to firemní politika nediktuje...
Armin Tamzarian
Kombík s dieslem ;-\ ? 8-s
Emel
Designové prvky L&K mě moc neberou.. toho chromu je trošku moc a ani kola mě nezaujala. Taky by mě zajímalo, který e😜ert zvolil k předváděcí L&K základní bílou barvu 😄.
Ale jinak... proč ne.
Ale jinak... proč ne.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Merrill
..za tu cenu mám předváděčku pětkovýho bavoráka, tahle herka je konstrukčně tak z konce devadesátých let, v tom autě nejsou žádné technologie, kde to má head up, ledky, 8stupňový aut, pořádnou bezpečnostní výbavu??? proboha, vždyť ten krám stojí přes milion!! a bohužel i navigace je zastaralá, dnes už se totiž dotykové ovládání obrazovky v téhle třídě moc nenosí. Za tu cenu příšerný :no:
Technologie v autě vážně nemohou být, blbe. Než začneš používart cizí slova, tak si nejprv nastuduj jeich význam.
radohanno
Dříve se říkalo že je škoda peněz za škodu.To platilo o š105 atd. Byl to křáp, ale tak nějak náš.Měli jsme i felície a 110R.a to jsou pořát pěkná auta a dnes stojí víc než superb
Dnes je to škoda peněz v porovnání s tím ,že je to vlastně VW vyrobený v čr.Taky dost předražený a podle některých vyjádření servisů i ne zrovna moc kvalitní.
Rozhodně je superb v mých očích dizajnově propadák,něco z passatu něco z thajwanu a nic co by stálo za ty prachy.
Dnes je to škoda peněz v porovnání s tím ,že je to vlastně VW vyrobený v čr.Taky dost předražený a podle některých vyjádření servisů i ne zrovna moc kvalitní.
Rozhodně je superb v mých očích dizajnově propadák,něco z passatu něco z thajwanu a nic co by stálo za ty prachy.
Kneblis
Tak taková blbost by mě ani ve snu nenapadla, abych dal za auto vyrábějící se v čechách pod znakem škodovky milion.
ta sirka interieru je desna sedet v /relativne/ drahom, dlhom a pekne spracovanom aute tak blizko pri dverach a spolujazdcovi to je divne... to je jedna z prvych veci co si clovek uvedomi vo vacsom aute, ze nie je nalepeny na spolujazdcovi ako v nejakej corze... to mi pride asi ako najvacsia slabina spolu s tym nizsim jazdnym komfortom...
v tej bielej mu to celkom slusi aj ten chrom na prednej maske...jeho vyraz je podivny, ale ujde...z profilu to je horsie ten kratky, nizky a clenity predok vyzera s tym mohutnym pozadim trocha nepatricne...
kto potrebuje vozit basketbalistov /len po dvoch/ tak ma vystarane 😄
Kdyz zhodnotim firemniho Superba II, tak s tema nerovnostma souhlas. Osobne se mi nelibi matrial vyplne dveri - madla na zavirani jsou jak z recyklovanych mobilu, zbytecne siroky tunel a nejvetsi sranda je ze po koupi a ujeti cca 400km auto zdechlo na silnici a bylo odtazeno, kvuli netesnosti na palivovem systemu a uniku paliva. Pro me osobne jen drzsi Octavia. Luxusne to na me teda nepusobi.
Ten volant to je teda pecka [odkaz]
I barva tak nejak mimo, jak nejaka skladacka ala Dacia :no:
Jen tak pro srovnání, tohle dávala značka vyhlášená svým elegantním designem do vlajkových modelů...
[odkaz]
8-s
Ta modrá dodělávka opravdu nebude tovární řešení 😉
A nenabízela Alfa individuální volbu potahových materiálů? Podobnou modrou jsem viděl v Breře.
Však jsem nepsal, že by to byl standard - pokud si to někdo nechal dopotáhnout, zasloužil by urazit ruce. Divné kombinace typu tmavý interiér, světlý volant a naopak jsem už v bazarech viděl, myslel jsem proto, že to tak šlo navolit z výroby. Naše auto byla skladovka a dřív jsem se o Alfy nijak moc nezajímal, takže jsem konfigurátor neviděl.
Tak jako tak, i ta origo modrá je hnusná, stejně jako oranžová z Brery a Spideru. Když už AR, tak v černý, červený anebo béžový.
[odkaz]
vs
[odkaz]
Ale tiez ziadna slava, obecne natiahnute predokolky s velkymi prevismi nie su ziadny elegantny zjav.