Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Yeti GreenLine – Hranice možného

Objem 1,6 litru je u dnešních SUV minimem. Yeti GreenLine s motorem 1,6 TDI dokazuje, že i s tak malým motorem to „jede“.
Zpět na článek
21. 12. 2012 09:31
22. 12. 2012 01:33
23. 12. 2012 17:30
25. 12. 2012 12:48
21. 12. 2012 10:13
21. 12. 2012 11:58
22. 12. 2012 10:50
21. 12. 2012 13:12
21. 12. 2012 13:20
21. 12. 2012 13:31
21. 12. 2012 14:06
21. 12. 2012 19:37
21. 12. 2012 13:43
21. 12. 2012 16:28
21. 12. 2012 21:51
22. 12. 2012 01:39
23. 12. 2012 15:19
23. 12. 2012 20:13
23. 12. 2012 21:31
23. 12. 2012 22:39
23. 12. 2012 23:27
23. 12. 2012 23:38
12. 1. 2013 00:22
22. 12. 2012 08:39
22. 12. 2012 00:55
22. 12. 2012 10:49
21. 12. 2012 14:52
22. 12. 2012 01:42
22. 12. 2012 08:41
23. 12. 2012 11:08
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2012 09:31
draha sranda
tento greenline... clovek v snahe usetrit par eur rocne na spotrebe si priplati stovky az tisicku eur za auto... a vlastne neusetri nic akurat prerobi .... aky to ma zmysel setrit za kazdu cenu a za to ze "usetrenie" na spotrebe par eur za rok si priplatim celkovou vyssou cene auta - no to je vyhra - vlastne neusetrim nic... jedine zeby som jazdil 40 0000Km rocne po dobu aspon 6 rokov a viac... mozno vtedy sa mi ten rozdiel vobec vrati a stale som neusetril.... zmysel takychto setriacich modelov nevidim - chces usetrit? tak si priplat tisicky eur a ano usetris par eur rocne
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Alpinis182
21. 12. 2012 11:17
Re: draha sranda
Já tam vidím smysl jedině do Fleetů...
Avatar - Ada je zase tady
22. 12. 2012 00:23
Re: draha sranda
Ten motor 1,6TDI by mel byt v CitiGO... Do yeti patri 2.0TDI 103kW a vice.
Avatar - white label
22. 12. 2012 00:48
Re: draha sranda
Do Citigo by se zřejmě ani nevešel... ;-)
Avatar - positivemind
22. 12. 2012 00:54
Re: draha sranda
S Citigo by to při běhu na volnoběh hezky vibrovalo :-)
22. 12. 2012 01:33
Re: draha sranda
Alespoň se řidičky nebudou na semaforech nudit. >:-[] Všechno lze otočit v pozitivum. Vítej ve světě marketingu. ;-)

Edit: To mi připomnělo Top Gear, kde testovali nějaký vibrující bazmek na sedačku. A jak si to slečna pochvalovala. >:D
Avatar - white label
23. 12. 2012 20:20
Re: draha sranda
Přesně tak, marketingově by se to dalo šikovně zhodnotit jako první masážní sedadla v této třídě ...a ještě k tomu bez příplatku, no nekup to, prostě never say never - simply clever !. ;-)
23. 12. 2012 17:30
Re: draha sranda
mozno ho tam dostanes ked vyhodis zadne sedacky >:-[] >:-[]
25. 12. 2012 12:48
Re: draha sranda
Četls test? Příplatek za úspornou verzi znamená v některých zemích úlevy za provoz auta s emisemi CO2 do 120g/km.
Avatar - Slavek-TDM
21. 12. 2012 10:13
O cem to je
Největší smysl dává tam, kde záleží na emisích CO2 – ty se podařilo stlačit těsně pod 120 g/km. V mnoha zemích na západ od našich hranic tento samotný fakt znamená při nákupu úsporu i desítek tisíc korun.
Opet muzeme nasim soudruhum podekovat, ze automobilky jsou nuceny nabizet produkt, ktery v kontextu uzivatelkeho komfortu postrada smysl...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - šmoula nešika
21. 12. 2012 17:31
Re: O cem to je
Tak ať to tu neprodávají, když to nemá smysl!
21. 12. 2012 11:58
Odpoved...
...na radobi setrneho a predrazeneho krpateho yetiho s vykonom chcípleho kona je:

MAZDA CX-5 2,2D!

;-) :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - šmoula nešika
21. 12. 2012 17:32
Re: Odpoved...
Je fakt, že CX-5 Yetiho i v SM.
Avatar - petrumr
22. 12. 2012 10:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2012 14:00
Re: Odpoved...
Aj Yeti sa nestiha vyrabat a caka sa nan 6-9mesiacov a predava sa na celom svete? :-)
Avatar - Bristol
21. 12. 2012 13:12
vtip
SUV s pohonem přední nápravy v dieselu se 77kW za 550k? Nevím jakou formou koncernového fanatismu by musel člověk trpět aby to koupil...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bristol
21. 12. 2012 13:31
Re: vtip
Tohle by odsoudil i GTI...ten připlatek za greenline je enormní
21. 12. 2012 14:06
Re: vtip
To vies, tie slovicka "green", "eco", "blue" a podobne v nazvoch su najdrahsie! Marketing (vhodne doplnany eko-sialenstvom vladne svetu...
Avatar - Bristol
21. 12. 2012 19:37
Re: vtip
Dokazunsi predstavit ze naka firma co si zaklada na eko-friendly image podobny vuz koupi...ale predpokladam ze v tom pripade uz koupi skutecne eko-friendly auto a ne normalni ropak se start&stopem
21. 12. 2012 13:43
Disky
A z akeho dovodu ma ten Yeti disky Draconis z Octavie? :-O
Rozbalit vlákno
13
Avatar - petrumr
21. 12. 2012 16:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 12. 2012 21:51
Re: Disky
No ale tie disky maju ine ET a mensiu sirku...co moze ovplyvnit spravanie auta - de facto toto nie je test serioveho auta :-!
22. 12. 2012 01:39
Re: Disky
Nevím, jak to dělá Škoda, ale u jiných automobilek v "koncernu" dělají jeden vzor i v několika rozměrech a šířkách. Stačí se podívat do katalogu/ konfigurátoru, jestli je to košer.
23. 12. 2012 15:19
Re: Disky
mam to overene - tento model diskov je LEN pre Octaviu.
Avatar - white label
23. 12. 2012 20:13
Re: Disky
Tak jak se teda ty hodnoty (šířky disku a ET) konkrétně liší?
23. 12. 2012 21:31
Re: Disky
Yeti ma mat 7x16" ET 45 a tie disky z Octavie maju 6,5x16" ET 50. Teda pri dopravnej nehode by z toho poistovna mala radost :no:
Avatar - white label
23. 12. 2012 22:39
Re: Disky
To si děláš srandu? Kolikrát si byl v poslední době u likvidace pojistné události havarovaného automobilu? Naprosto zanedbatelné rozdíly. Pro pneu 205/55/16 je 7" i 6,5" úplně v pohodě a zcela bezpečně v toleranci. A jen + půl cenťáku ET je taky zcela v pohodě. A pokud je to na zímní sadu pneumatik má to i logiku, na zimu se běžně dávají o něco užší disky s vyšším ET, vzorek pneu se víc otevře a lépe "samočistí" a více "utopené" kolo s užším diskem je lepší i kvůli případnému použití řetězů. Podívej se třeba na konfigurátor Audi, zimní sada kol origo z výroby, má nejen užší disk a pneu, ale taky menší celkový obvod kola (ve srovnání s letníma) vyšší hodnotu ET (více utopené kola) a to jsou rozdíly větší, než v tomto případě, stejně jako rozdíly při různých velikostech kol. Obecně uznávané tolerance jsou poměrně benevolentní (jistě, vše má své hranice), jen je pochopitelně lepší (např. k vůli STK) mít to raději (jako alternativu) uvedené v TP.
23. 12. 2012 23:27
Re: Disky
Ja chapem, ze je to plne pouzitelne, ale ide o to, ze auto tak nie je homologovane! Ked trafi na poistovaka hnidopicha... Kolegovi robili pri nehode problemy, lebo mal ET ine o 3 mm - a to ani nezavinil nehodu!
Avatar - white label
23. 12. 2012 23:38
Re: Disky
Na blbce (v tomto případě pojišťovák) můžeš narazit všude, ale kdyby se šlo "na krev", tak stejně jen k vůli těm třem mm ET neuspěje...
12. 1. 2013 00:22
Re: Disky
No, to je trošku jinak. Yeti má schváleno 6,5 x16 i 7x16.. na Yetiho totiž lze namontovat jak rozměr 205/55 R16, stejně tak i 215/60 R16 a ten by jsi třeba na 6,5x16...no dostal, ale už by tam byla boule v bočnici. Ty 205/55 R16 u nich můžeš použít sněhové řetězy. U toho green linu na obrázku je to proto, že 205/55 R16 má nižší valivý odpor než 215/60 R16. Co se samotného ET týče, tak v případě litých disků si tam relativně můžeš dát co chceš, bavíme se o neoriginálních discích. Ale musí být schválené pro provoz na pozemních komunikacích od MD ČR, mají na čelní straně vyraženo KBA a nějaké číslo a musíš mít certifikáty TUV, že je ten disk ozkoušený a schválený pro to dané konkrétní auto. Pak by jsi si takový disk měl schválně vepsat do TP, pokud se liší rozměry od údajů v TP, což jsem třeba já absolvoval a vyhodil za to 400, protože na inspektorátě Ti tam napíšu např. 7x16 205/55 R16, toť vše. Ale podstatné jsou ty certifikáty. U originálních disků v seriové výrobě je to ale jinak. Ty jsou na tom totiž schválovány už při samotné homologaci auta, takže nemusí mít KBA ani certifikáty, ty má výrobce a Ty je nepotřebuješ. Jinak co se týče toho pojišťováka, tak to byl blb, ale pokud kola nesouvisí přímo s nehodou, např. to do Tebe ze zadu někdo řachne, tak pojišťovák nemůže nic. To by Ti např. mohl takhle argumentovat, že máš např. dodělávané denní svícení (takový to debilní) a že to není homologavné, to je stejné. Ovšem pokud by to souviselo s nehodou, prasklá loukoť nebo by tam byly náznaky, že to způsobilo i kolo, tak to je pak jiná, ale jak říkám, u neorigo stačí mít ty papíry od disků.

Mimochodem v tom TP u octavie ET 50, je taky z důvodu homologací, ta homologace disku stojí výrobce obrovské peníze, a homologavat každé ET zvlášť to neprobíhá, v případě shodnosti ET a šířky disku u plechového i litého ráfku. Jen je tam douška, ráfky mohou být z lehké slitiny. A je to také pro M + S, protože jak tady napsal výše, tak je to lepší, ne ani tak kvůli sněhovým řetězům (u nich by bylo bezpečnější je spíš mít víc ven, než dovnitř kvůli uložení tlumiče nahoře), ale kvůli bezpečnosti, protože neodlítají kamínky, štěrk a posypová sůl za auto bokem, ale do podběhu a na zem, to je kvůli směrnicím bezpečnosti i pro kolemjdoucí (to víš EU).
Avatar - petrumr
22. 12. 2012 08:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - positivemind
22. 12. 2012 00:55
Re: Disky
Myslíš plecháče, jo?
Avatar - petrumr
22. 12. 2012 10:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - M4Touch
21. 12. 2012 14:52
Smysl
Nechápu dělání GreenLine verze z naprosto nearodynamické a vysoké "krabice" :-!
Rozbalit vlákno
2
22. 12. 2012 01:42
Re: Smysl
Když něco nechápeš, není nad to se zeptat. ;-) Srazit normovanou spotřebu a dosáhnout tak v některých zemích na nižší emisní kategorii, což může znamenat menší daně a poplatky pro majitele.
Avatar - petrumr
22. 12. 2012 08:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 12. 2012 11:08
Trhová pozícia
Mal som možnosť niekoľko dní jazdiť v plne vybavenej Yeti s motorom 2.0 tdi 103 kw za vtedajších 860 000 sk a stále z času na čas sa preveziem v základe s motorom 1.2 tsi 77kw. Úprimne, trhovú pozíciu značky Škoda som na trhu SK a CZ ešte nepochopil, pretože ku každému jej modelu existuje niekoľko krajších, technicky vyspelejších, spoľahlivejších a výrazne lacnejších alternatív v ponuke konkurencie, v každom prípade jej úspech trebna rešpektovať, nech už je za ním čokoľvek. Vrátim sa ale k "Yetimu". Jazdu vo "fullke" som si maximálne užíval, malé hravé auto, ktoré navyše po množstve doplnkov vyzeralo výborne, interiér nevynímajúc. Spomínanú cenu som však považoval viac mnej za zlý vtip. Jazda v základnej výbave Vám dá však pocit, akoby ste sedeli v úplne inom aute. Hnusný, neosobný a sterilný interiér tento pocit ešte znásobí. V sumáre naozaj nevidím dôvod, prečo by som mal dať za toto auto cca 23 000 €, keď mi za túto cenu ponúka konkurencia úplne inú ligu. Relatívne únosné ceny základných verzií Vám zasa ponúknu v podstatne úplne holé auto. Hold, politika VW nepustí.
Rozbalit vlákno
4
23. 12. 2012 17:34
Re: Trhová pozícia
cena na cz a sk trhu je dana postavenim znacky a pokial sa tie auta budu predavat, tak nema zmysel ist s cenou dole (pre importera)
Avatar - petrumr
23. 12. 2012 21:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bristol
24. 12. 2012 19:33
Re: Trhová pozícia
více méně souhlasím...ovšem koncern(škoda-auto) je v čechách dominantním výrobcem takže si podobnou politiku může dovolit...no a že holátka od škodovky vypadají zoufale je snad nejvíce vidět na rapidu a octávii prima...ano octávia ve full option je stylové auto jenže cenou už brousí kdesi o segment vejš...bohužel
27. 12. 2012 23:55
Re: Trhová pozícia
Jde o to, že většina je prodaná za úplně jiné ceny. Jediná otázka je, jestli je prodejce ochotný jít na cenu, kterou jsem ochoten zaplatit. Pokud ne, tak hold smůla. O ničem jiném to není. A nechodí to takhle jen v automobilovém průmyslu.