Testy
Největší smysl dává tam, kde záleží na emisích CO2 – ty se podařilo stlačit těsně pod 120 g/km. V mnoha zemích na západ od našich hranic tento samotný fakt znamená při nákupu úsporu i desítek tisíc korun.
Opet muzeme nasim soudruhum podekovat, ze automobilky jsou nuceny nabizet produkt, ktery v kontextu uzivatelkeho komfortu postrada smysl...
Opet muzeme nasim soudruhum podekovat, ze automobilky jsou nuceny nabizet produkt, ktery v kontextu uzivatelkeho komfortu postrada smysl...
...na radobi setrneho a predrazeneho krpateho yetiho s vykonom chcípleho kona je😒br />
MAZDA CX-5 2,2D!
😉 :-!
MAZDA CX-5 2,2D!
😉 :-!
SUV s pohonem přední nápravy v dieselu se 77kW za 550k? Nevím jakou formou koncernového fanatismu by musel člověk trpět aby to koupil...
GTi
Tohle by odsoudil i GTI...ten připlatek za greenline je enormní
To vies, tie slovicka "green", "eco", "blue" a podobne v nazvoch su najdrahsie! Marketing (vhodne doplnany eko-sialenstvom vladne svetu...
A z akeho dovodu ma ten Yeti disky Draconis z Octavie? 😲
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No ale tie disky maju ine ET a mensiu sirku...co moze ovplyvnit spravanie auta - de facto toto nie je test serioveho auta :-!
Nevím, jak to dělá Škoda, ale u jiných automobilek v "koncernu" dělají jeden vzor i v několika rozměrech a šířkách. Stačí se podívat do katalogu/ konfigurátoru, jestli je to košer.
mam to overene - tento model diskov je LEN pre Octaviu.
Tak jak se teda ty hodnoty (šířky disku a ET) konkrétně liší?
Yeti ma mat 7x16" ET 45 a tie disky z Octavie maju 6,5x16" ET 50. Teda pri dopravnej nehode by z toho poistovna mala radost :no:
To si děláš srandu? Kolikrát si byl v poslední době u likvidace pojistné události havarovaného automobilu? Naprosto zanedbatelné rozdíly. Pro pneu 205/55/16 je 7" i 6,5" úplně v pohodě a zcela bezpečně v toleranci. A jen + půl cenťáku ET je taky zcela v pohodě. A pokud je to na zímní sadu pneumatik má to i logiku, na zimu se běžně dávají o něco užší disky s vyšším ET, vzorek pneu se víc otevře a lépe "samočistí" a více "utopené" kolo s užším diskem je lepší i kvůli případnému použití řetězů. Podívej se třeba na konfigurátor Audi, zimní sada kol origo z výroby, má nejen užší disk a pneu, ale taky menší celkový obvod kola (ve srovnání s letníma) vyšší hodnotu ET (více utopené kola) a to jsou rozdíly větší, než v tomto případě, stejně jako rozdíly při různých velikostech kol. Obecně uznávané tolerance jsou poměrně benevolentní (jistě, vše má své hranice), jen je pochopitelně lepší (např. k vůli STK) mít to raději (jako alternativu) uvedené v TP.
Ja chapem, ze je to plne pouzitelne, ale ide o to, ze auto tak nie je homologovane! Ked trafi na poistovaka hnidopicha... Kolegovi robili pri nehode problemy, lebo mal ET ine o 3 mm - a to ani nezavinil nehodu!
No, to je trošku jinak. Yeti má schváleno 6,5 x16 i 7x16.. na Yetiho totiž lze namontovat jak rozměr 205/55 R16, stejně tak i 215/60 R16 a ten by jsi třeba na 6,5x16...no dostal, ale už by tam byla boule v bočnici. Ty 205/55 R16 u nich můžeš použít sněhové řetězy. U toho green linu na obrázku je to proto, že 205/55 R16 má nižší valivý odpor než 215/60 R16. Co se samotného ET týče, tak v případě litých disků si tam relativně můžeš dát co chceš, bavíme se o neoriginálních discích. Ale musí být schválené pro provoz na pozemních komunikacích od MD ČR, mají na čelní straně vyraženo KBA a nějaké číslo a musíš mít certifikáty TUV, že je ten disk ozkoušený a schválený pro to dané konkrétní auto. Pak by jsi si takový disk měl schválně vepsat do TP, pokud se liší rozměry od údajů v TP, což jsem třeba já absolvoval a vyhodil za to 400, protože na inspektorátě Ti tam napíšu např. 7x16 205/55 R16, toť vše. Ale podstatné jsou ty certifikáty. U originálních disků v seriové výrobě je to ale jinak. Ty jsou na tom totiž schválovány už při samotné homologaci auta, takže nemusí mít KBA ani certifikáty, ty má výrobce a Ty je nepotřebuješ. Jinak co se týče toho pojišťováka, tak to byl blb, ale pokud kola nesouvisí přímo s nehodou, např. to do Tebe ze zadu někdo řachne, tak pojišťovák nemůže nic. To by Ti např. mohl takhle argumentovat, že máš např. dodělávané denní svícení (takový to debilní) a že to není homologavné, to je stejné. Ovšem pokud by to souviselo s nehodou, prasklá loukoť nebo by tam byly náznaky, že to způsobilo i kolo, tak to je pak jiná, ale jak říkám, u neorigo stačí mít ty papíry od disků.
Mimochodem v tom TP u octavie ET 50, je taky z důvodu homologací, ta homologace disku stojí výrobce obrovské peníze, a homologavat každé ET zvlášť to neprobíhá, v případě shodnosti ET a šířky disku u plechového i litého ráfku. Jen je tam douška, ráfky mohou být z lehké slitiny. A je to také pro M + S, protože jak tady napsal výše, tak je to lepší, ne ani tak kvůli sněhovým řetězům (u nich by bylo bezpečnější je spíš mít víc ven, než dovnitř kvůli uložení tlumiče nahoře), ale kvůli bezpečnosti, protože neodlítají kamínky, štěrk a posypová sůl za auto bokem, ale do podběhu a na zem, to je kvůli směrnicím bezpečnosti i pro kolemjdoucí (to víš EU).
Mimochodem v tom TP u octavie ET 50, je taky z důvodu homologací, ta homologace disku stojí výrobce obrovské peníze, a homologavat každé ET zvlášť to neprobíhá, v případě shodnosti ET a šířky disku u plechového i litého ráfku. Jen je tam douška, ráfky mohou být z lehké slitiny. A je to také pro M + S, protože jak tady napsal výše, tak je to lepší, ne ani tak kvůli sněhovým řetězům (u nich by bylo bezpečnější je spíš mít víc ven, než dovnitř kvůli uložení tlumiče nahoře), ale kvůli bezpečnosti, protože neodlítají kamínky, štěrk a posypová sůl za auto bokem, ale do podběhu a na zem, to je kvůli směrnicím bezpečnosti i pro kolemjdoucí (to víš EU).
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nechápu dělání GreenLine verze z naprosto nearodynamické a vysoké "krabice" :-!
Mal som možnosť niekoľko dní jazdiť v plne vybavenej Yeti s motorom 2.0 tdi 103 kw za vtedajších 860 000 sk a stále z času na čas sa preveziem v základe s motorom 1.2 tsi 77kw. Úprimne, trhovú pozíciu značky Škoda som na trhu SK a CZ ešte nepochopil, pretože ku každému jej modelu existuje niekoľko krajších, technicky vyspelejších, spoľahlivejších a výrazne lacnejších alternatív v ponuke konkurencie, v každom prípade jej úspech trebna rešpektovať, nech už je za ním čokoľvek. Vrátim sa ale k "Yetimu". Jazdu vo "fullke" som si maximálne užíval, malé hravé auto, ktoré navyše po množstve doplnkov vyzeralo výborne, interiér nevynímajúc. Spomínanú cenu som však považoval viac mnej za zlý vtip. Jazda v základnej výbave Vám dá však pocit, akoby ste sedeli v úplne inom aute. Hnusný, neosobný a sterilný interiér tento pocit ešte znásobí. V sumáre naozaj nevidím dôvod, prečo by som mal dať za toto auto cca 23 000 €, keď mi za túto cenu ponúka konkurencia úplne inú ligu. Relatívne únosné ceny základných verzií Vám zasa ponúknu v podstatne úplne holé auto. Hold, politika VW nepustí.
cena na cz a sk trhu je dana postavenim znacky a pokial sa tie auta budu predavat, tak nema zmysel ist s cenou dole (pre importera)
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
více méně souhlasím...ovšem koncern(škoda-auto) je v čechách dominantním výrobcem takže si podobnou politiku může dovolit...no a že holátka od škodovky vypadají zoufale je snad nejvíce vidět na rapidu a octávii prima...ano octávia ve full option je stylové auto jenže cenou už brousí kdesi o segment vejš...bohužel
Edit: To mi připomnělo Top Gear, kde testovali nějaký vibrující bazmek na sedačku. A jak si to slečna pochvalovala. >😁